Femeia, 1985 (Anul 38, nr. 1-12)

1985-01-01 / nr. 1

Poporul nostru a ştiut, întotdeauna, să-şi cinstească eroii, să le urmeze minuatele exemple de viaţă şi luptă pentru progresul neîntrerupt al patriei şi fericirea poporului. Data de 26 ianuarie, cînd întreaga naţiune celebrează aniversarea zilei de naştere şi împlinirea a peste 50 de ani de activitate revoluţionară ale conducătorului iubit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a devenit, pentru toţi fiii şi fiicele României socialiste, o sărbătoare de inimă şi conştiinţă, o sărbătoare simbol. Este momentul aniversar pe care-l trăim vibrînd de sentimentul bucuriei şi al nemărginitei recunoştinţe pentru marele om politic şi revoluţionar înflăcărat, al cărui nume a fost înscris cu litere de aur în istoria milenară, ctitor de ţară nouă, eroui intre eroii care şi-au pus întreaga existenţă şi activitate în slujba neamului din rîndul căruia s-au ridicat, pentru înfăptuirea aspiraţiilor de dezvoltare, libertate, bunăstare, independenţa naţională, pace şi înţelegere cu toate naţiunile lumii. Realegerea de către cel de-al Xlll-lea Congres al P.C.R. a tovarăşului Nicolae Ceauşescu — cel mai iubit fiu al poporului, patriot şi revoluţionar înflăcărat, luptător dîrz pentru binele ţării şi al tuturor fiilor săi, ctitorul României moderne socialiste — reprezintă chezăşia unor noi şi măreţe împliniri socialiste şi comuniste pe pamîntul românesc. Măreţele perspective deschise de Congresul al Xlll-lea al P.C.R. însufleţesc gîndurile şi sentimentele de recunoştinţă fierbinte ale milioanelor de femei, de la oraşe şi sate, care se îndreaptă, cu înaltă consideraţie, respect şi deosebită dragoste, către conducătorul iubit al partidului şi statului nostru, în semn de cald omagiu adus strălucitei sale activităţi, muncii titanice pe care o desfăşoară pentru edificarea socialismului multilateral dezvoltat, pe meleagurile patriei noastre strămoşeşti. Ziditor de ţară nouă, revoluţionar prin gindire şi faptă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a dedicat din cea mai fragedă tinereţe luptei revoluţionare, prin minunatele sale însuşiri de militant dîrz şi hotărît, pătruns de spiritul veacului său, de comunist de aleasă omenie, care îngemănează virtuţile cele mai mari ale înaintaşilor noştri, aducînd o contribuţie esenţială, hotărîtoare, la înflorirea multilaterala a României socialiste, la făurirea unui viitor tot mai luminos. Patosul revoluţionar care ii animă întreaga fiinţă, patriotismul înflăcărat, gîndirea vizionară, clarvăzătoare, plină de cutezanţă, mereu vie şi înnoitoare, însoţite permanent de o nemărginită dragoste şi grijă faţă de oameni, dau expresie excepţionalei sale personalităţi de conducător de partid şi de stat, identificat cu destinul poporului, cu năzuinţele sale cele mai îndrăzneţe, în acest moment aniversar, scump tuturor fiilor ţării, femeile îşi exprimă, cu toată căldura inimii, simţămintele de aleasă preţuire şi recunoştinţă, de profundă ANA MUREŞAN, preşedinta Consiliului Naţional al Femeilor dragoste şi admiraţie faţa de tovarăşa Elena Ceauşescu, eminent om politic, savant de renume mondial, pentru aportul remarcabil la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi internaţionale a partidului, pentru dăruirea patriotică, revoluţionară cu care activează, împreună cu secretarul general al partidului, pentru binele, fericirea şi înălţarea naţiunii române. Poporul nostru a ştiut întotdeauna să-şi cinstească eroii, iar în momentele cele mai importante ale existenţei sale a avut forţa şi inspiraţia să-şi aleagă şi conducători de geniu. Dînd glas vrerii tuturor comuniştilor, a întregului popor, Congresul al IX-lea al P C.R. i-a încredinţat, în urmă cu aproape două decenii, tovarăşului Nicolae Ceauşescu conducerea partidului şi a destinului naţional A fost o opţiune de adîncă rezonanţă patriotică, prin care în conştiinţa noastră şi a istoriei s-a înscris puternic un nume ce avea să simbolizeze o epocă. A fost o mare şansă pentru poporul român ca, în vremurile pe care le-am traversat, să aibă în fruntea sa un conducător de excepţie, care a concentrat energiile poporului, voinţa sa de acţiune, capacitatea creatoare, experienţa colectiva pentru triumful celor mai bogate înfăptuiri de pe aceste meleaguri şi trasează necontenit, cu siguranţă şi clarviziune, drumul trainic spre viitorul socialist şi comunist al patriei. Pentru noi şi urmaşii noştri, acest drum este un bilanţ strălucit, bogat, cuprinzător şi, înainte de toate, opera unei fundamentale schimbări de concepţie asupra rolului şi locului nostru ca popor în istoria universală, asupra responsabilităţii celor de azi faţă de generaţiile viitoare, cărora le vom lăsa patria, ca pe un legămînt al supremei datorii de a-i asigura, pe mai departe, necontenita înălţare pe trepte tot mai cutezătoare de civilizaţie, bunăstare şi progres. Omagiul pe care femeile îl aduc, împreună cu întreaga suflare a ţării, în aceste emoţionante momente, marelui om politic al României, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele republicii, este un omagiu adus epocii de glorie a istoriei naţionale, pe care o numesc, cu justificata mîndrie patriotică, Epoca Ceauşescu. Viaţa noastră minunată de astăzi, a femeilor, aici, pe pămîntul şi în realitatea României socialiste, o datorăm partidului, gîndirii revoluţionare, ştiinţifice, concepţiei profund umaniste ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, laborioasei şi eroicei sale activităţi în fruntea partidului şi a ţării. Congresul al IX-lea, congresele şi conferinţele naţionale ulterioare ale partidului au fundamentat, etapă cu etapă, aşa cum in mod strălucit se arată în magistralul Raport prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Congresul al Xlll-lea al P.C.R., strategia dezvoltării multilaterale a ţării, perfecţionarea continuă a societăţii româneşti. Viaţa a demonstrat, mereu şi mereu, cu forţa fără egal a faptelor, continuitatea, justeţea, realismul, clarviziunea ştiinţifică a acestei strategii, ale întregii politici interne şi externe a partidului şi statului, rolul hotaritor, determinant avindu-l tovarăşul Nicolae Ceauşescu, conducătorul temerar şi strategul genial al operei de făurire a socialismului şi comunismului în România, care a dat gindirii şi acţiunii novatoare, revoluţionare, orizonturi de mare forţă creatoare, îmbogăţind în mod fundamental patrimoniul universal al socialismului ştiinţific. Coloana vertebrală a modificărilor structurale, de amplitudine, preconizate de partid, de secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a constituit-o industrializarea socialistă a ţării, fără de care nu ar fi fost posibile marile realizări şi succese care conturează noul chip al patriei şi noul destin al oamenilor săi. Pe acest temei trainic şi în condiţiile alocării statornice a unei părţi însemnate din venitul naţional pentru dezvoltarea rapidă şi echilibrată a forţelor de producţie în toate zonele ţării, ale creşterii continue a bazei proprii energetice și de materii prime, modernizării agriculturii, legării strînse a cercetării și învâţâmîntului de cerințele progresului economico-social, a fost făurită o economie modernă și s-a asigurat ridicarea puternica a nivelului de trai material şi spiritual al poporului. Ca urmare a indicaţiilor şi orientărilor tovarăşului secretar general Nicolae Ceauşescu, a fost iniţiat, în acelaşi timp, un vast şi complex proces de formare a omului nou, cu o înaltă conştiinţă revoluţionară, animat de un fierbinte patriotism, constructor devotat al socialismului pe pămîntul României. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a preocupat constant şi în mod ferm de dezvoltarea continuă a democraţiei muncitoreşti revoluţionare, a fundamentat cu hotărîre principiile autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii financiare, de creare a unui cadru organizatoric larg, unic în felul său, de participare nemijlocită, în condiţii de egalitate deplină, a fiilor şi fiicelor patriei la conducerea vieţii economico-sociale, a întregii activităţi. O realitate fundamentală a acestor ani de glorie ai istoriei româneşti este aceea că în ţara noastră a fost rezolvată, pentru totdeauna, problema naţională, asigurîndu-se deplina egalitate în drepturi a tuturor cetăţenilor patriei. Aşa cum afirma secretarul general al partidului in Raportul la Congresul al Xlll-lea...... indiferent de naţionalitate, toţi sintemii unei singure patrii, toţi sinter cetăţeni ai Republicii Socialiste România". Integrîndu-se marilor momente ale istoriei noastre naţionale, Congresul al Xlll-lea al P.C.R. a intrat în memoria timpului ca un eveniment de cea mai mare importanţă, legat în mod legitim de numele şi activitatea eroică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, întruchipare strălucită a gîndirii dialectice, cutezătoare, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Raportul prezentat marelui forum al comuniştilor de către secretarul general al partidului întruneşte, într-o concepţie politică revoluţionară, de neasemuită forţă şi strălucire, idei, teze şi concluzii vitale pentru prezentul şi viitorul României, aducînd o contribuţie inestimabilă la generalizarea experienţei făuririi noii orînduiri in ţara noastră, la îmbogăţirea tezaurului socialismului ştiinţific. Proiectînd cu limpezime coordonatele progresului economico-social al României pentru viitorul cincinal şi orientările de perspectivă pînâ la sfîrşitul de mileniu, secretarul general al partidului a indicat căile şi mijloacele pentru edificarea, în continuare, a unei economii puternice, moderne şi eficiente, care să asigure ridicarea României pe trepte şi mai înalte de progres şi civilizaţie, întărirea suveranităţii şi independenţei patriei. Elaborate din iniţiativa şi cu aportul decisiv al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, documentele Congresului al Xlll-lea al P.C.R. se întemeiază pe strategia revoluţionară a partidul c out intime in nay .