Femeia, 1987 (Anul 40, nr. 1-12)

1987-01-01 / nr. 1

Aniversarea, în prima luna a anului, de către toţi fiii şi fiicele României socialiste, a zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, strălucit conducător de ţară şi neam, şi omagierea îndelungatei sale activităţi revoluţionare, închinate, cu eroism şi pilduitoare abnegaţie, edificării societăţii socialiste şi comuniste pe pămîntul strămoşesc, libertăţii şi prosperităţii patriei, afirmării ei demne şi suverane în rindul statelor lumii, au dobindit înalta semnificaţie a unei sărbători de inimă şi conştiinţă a întregului popor, înscrisa cu litere de aur in ironicul nepieritor al istoriei noastre naţionale in dimensiunile de epopee ale acestei memorabile sărbători este cuprins, ca intr-un uriaş fluviu, vibrantul omagiu pe care ţara întreagă, unita în cuget şi simţiri, îl aduce tovarăşului Nicolae Ceauşescu, eroul între eroii neamului, ctitor al României socialiste moderne, înflacăratului militant revoluţionar şi patriot, care şi-a dedicat viaţa, din cei mai tineri ani, luptei pentru libertatea, demnitatea şi fericirea poporului, slujirii cu credinţa a măreţelor idealuri de independenţa şi progres, triumfului cauzei colaborării, înţelegerii şi păcii intre popoare. Prin spiritul şi cutezanţa faptei, prin geniul vizionar şi capacitatea de a dinamiza şi canaliza energiile naţiunii pentru împlinirea unui ţel revoluţionar grandios, secretarul general al partidului a urcat România pe culmile unor înfăptuiri fara egal, într-o perioada eroică ce a intrat în conştiinţa neamului cu numele legendar al eroului care a ctitorit-o: „Epoca Nicolae Ceauşescu" însufleţit permanent de o nestrămutată credinţă în cauza dreapta a poporului, a libertăţii şi demnităţii sale, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a dedicat, din cea mai fragedă tinereţe, luptei pentru eliberarea naţionala şi sociala a poporului roman, pentru afirmarea sn independenta si suverani identificîndu-se, in cei peste 50 de ani de activitate revoluţionară, cu idealurile cele mai înalte ale SIC ■ , clasei muncitoare, ale întregii naţiuni. Este vie în conştiinţa neamului participarea eroică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la marile bătălii purtate de Partidul Comunist Român împotriva fascismului şi războiului, pentru apararea independenţei şi integrităţii ţării, grav ameninţate de expansiunea şi agresivitatea Germaniei hitleriste. Un emoţionant exemplu de înalt patriotism, de voinţă şi dîrzenie revoluţionară neînfricata l-a dovedit cu ocazia procesului intentat militanţilor comunişti şi antifascişti de la Braşov din 1936, în cadrul căruia a demascat pericolul grav pe care îl reprezenta fascismul in viaţa internaţionala, militind consecvent pentru apărarea integrităţii ţarii, a suveranităţii şi independenţei României. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a avut, de asemenea, un rol determinant in organizarea, conducerea şi desfăşurarea marii manifestaţii democratice, patriotice şi antifasciste de la 1 Mai 1939, moment important al luptei poporului român împotriva fascismului şi războiului Secretarul general al partidului a desfăşurat, in acei ani, o vastă activitate revoluţionară, militînd pentru unirea, în jurul clasei muncitoare, a tuturor forţelor democratice, naţionale, pentru apararea hotarelor ţării grav ameninţate şi salvarea patriei, in aceste aspre bătălii s-au cristalizat şi manifestat înaltele calităţi politico-organizatorice, vocaţia de mare conducător, capacitatea de a înrîuri conştiinţele şi de a le mobiliza la acţiune, sub stindardul înaltelor idealuri şi comandamente ale partidului. Minunatele sale calităţi de luptător revoluţionar şi patriot înflăcărat probate in anii grei ai ilegalităţii, s-au manifestat cu strălucire în condiţiile nou create in ţara noastră ca urmare a victoriei revoluţiei de eliberare sociala şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944, în luptele conduse de partid pentru cucerirea puterii politice şi economice, în imensa activitate de reconstrucţie a ţării şi de organizare a societăţii româneşti pe baze noi, socialiste. Istoricul Congres al IX-lea al partidului, moment hotârîtor pentru destinul României moderne, a exprimat — alegindu-l pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu în funcţia suprema de secretar general al Partidului Comunist Român — opţiunea întregii noastre naţiuni pentru calea eroică, revoluţionara a făuririi, prin forţe proprii, şi pe temeiul propriei voinţe, a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. etapa luminoasă a înfăptuirii idealurilor comunismului în scumpa noastră patrie Prin suflul nou pe care l-a imprimat, după Congresul al IX-lea, întregii vieţi politice şi economico-sociale, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adus o uriaşă contribuţie la promovarea unui stil dinamic, novator, profund creator, pătruns de o înaltă responsabilitate faţă de prezentul şi viitorul ţării, a stimulat, neabătut, întărirea legăturii partidului cu masele, veghind permanent ca întreaga activitate a partidului să reflecte voinţa şi interesele fundamentale ale naţiunii. Pe această bază s-a inaugurat o amplă şi curajoasă regindire a întregii strategii de edificare a noii orînduiri. Cutezător şi neobosit promotor al noului, adine cunoscător al realităţilor româneşti, ca şi al tezaurului experienţei revoluţionare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a imprimat o viziune ştiinţifică, creatoare, în înţelegerea întregului proces revoluţionar, făurind o vasta şi strălucită operă teoretica, ce l-a impus drept unul dintre cei mai iluştri gînditori ai lumii contemporane. Aplicînd creator adevărurile generale ale socialismului ştiinţific, principiile materialismului dialectic şi istoric la condiţiile concrete din România, secretarul general al partidului a adus o contribuţie inestimabilă la îmbogăţirea tezaurului gîndirii social-politice, a teoriei revoluţionare a socialismului ştiinţific cu teze şi idei noi, de mare actualitate şi de larga perspectivă. Este meritul strălucit al partidului, al secretarului sau general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a fi promovat consecvent o strategie ştiinţifică, revoluţionară, de dezvoltare armonioasă şi echilibrata a patriei, de inflorire multilaterala a ei, in centrul acesteia situind industrializarea, ca veriga de bază a întregului progres economico-social al României. In spiritul acestei concepţii s-a acţionat cu neabatuta consecvenţa, pentru dezvoltarea unei industrii puternice, cu o structură moderna, în cadrul căreia au căpătat o pondere deosebită ramurile de vîrf, purtătoare ale progresului tehnic, capabile să asigure înzestrarea economiei naţionale cu tehnică avansata, sa realizeze produse de înaltă calitate şi eficienţă, să valorifice superior resursele materiale şi umane ale ţarii. înţelegem, astăzi, mai bine ca oricînd, profunzimea, justeţea si realismul orientărilor secretarului general al partidului, care au facut posibilă aşezarea economiei naţionale pe o puternică bază tehnico-materială şi au generat avîntul permanent al forţelor de producţie, fără de care nu am fi realizat mersul nostru înainte şi nu ar fi fost posibilă trecerea, în actuala etapa, la transpunerea în viaţă a obiectivelor istorice stabilite de Congresul al Xlll-lea al partidului, privind accentuarea factorilor intensivi ai dezvoltării noastre economice, obţinerea unei calităţi noi, superioare, a muncii şi a vieţii întregului popor Activitatea revoluţionară, teoretica şi practică, desfăşurata de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care a jalonat în mod original drumul patriei spre edificarea socialismului şi comunismului, se constituie intr-o monumentala şi nemuritoare opera, ce va dăinui peste veacuri, vorbind lumii întregi despre triumful unui popor liber, independent şi suveran Astăzi, România „Epocii Nicolae Ceauşescu" iradiază luminoasa imagine pe care i-a făurit-o ctitorul ei, conducătorul care a dat poporului român deplina unitate, încrederea in forţele sale, precum şi credinţa că numai un neîntrerupt efort de înălţare a patriei, de promovare revoluţionara a noului, în toate expresiile sale materiale şi spirituale, pot fi pentru el izvor de mai mult şi mai bine. Scurtul timp din necurmata curgere a istoriei, pe care-l reprezintă cei aproape 22 de ani, de cînd în fruntea partidului şi a destinelor naţionale se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu, reprezintă, un salt calitativ de neegalat, care conturează imaginea celor mai rodnice împliniri din întreaga existenţa a patriei. Amploarea şi mareria ctitoriilor „Epocii Ceauşescu" nu mai pot fi cuprinse succint în cuvinte, ele constituind însuşi chipul de astăzi al ţării Le îmbrăţişează istoria revoluţionară a acestei epoci înălţătoare, epoca a afirmării puternice a marilor vocaţii constructive ale poporului puse in lumina de partid, de secretarul sau general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Gîrndirea de larga perspectiva a secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, exemplar confirmata de marile înfăptuiri obţinute în aceste doua decenii şi mai bine, s-a afirmat, încă o dată, cu putere, în elaborarea programului de dezvoltare a României în actualul cincinal, în stabilirea orientărilor in perspectiva pînă în anul 2000, și dincolo de pragul mileniului, adoptate de Congresul al Xlll-lea al partidului. Concepția privind necesitatea dezvoltării concomitente și intensive atît a industriei cit şi a agriculturii reprezintă premisa fundamentală a edificării unei economii socialiste puternice, unitare. Indicaţiile şi orientările tovarăşului Nicolae Ceauşescu au inrîurit intr-o măsură covirşitoare toate procesele de modernizare a agriculturii, conturîndu-i ample perspective de viitor. Datorăm secretarului general al partidului concepţia ştiinţifică privind rolul şi funcţiile agriculturii, trecerea la înfăptuirea noii revoluţii agrare, ca un proces cu vaste implicaţii vizînd transformarea revoluţionara a felului de muncă, de viaţa şi de gindire al ţărănimii, care să determine prefaceri cu adevarat istorice în viaţa satului contemporan în lumina concepţiei noi a IContinuare in gag. li)