Flacăra Iaşului, aprilie 1955 (Anul 11, nr. 2674-2699)

1955-04-01 / nr. 2674

Pag. 4 Şedinţa subcomitetului Comisiei O. N. U. pentru dezarmare LONDRA 31 (Agerpres) TASS anunţat La 30 martie a avut loc sub preşedinţia locţiitorului reprezentantului U.R.S-S. LA. Malik, ambasadorul TJ.R.S.S în Anglia, o şedinţă a subcomitetului comisiei ON.U. pentru dezarmare. Următoarea ședință a fost fixată pentru 31 martie. -o. încheierea lucrărilor Comisiei economice ONU pentru Europa GENEVA 31 (Agerpres) TASS anunţă : 7 La 30 martie şi-a încheiat lucrările la Geneva cea de a zecea sesiune a comisiei economice ONU. pentru Europa. Sesiunea a discutat problema situaţiei economice a Europei şi a adoptat o serie de rezoluţii îndreptate spre extinderea colaborării economice intereuropene şi inter-regionale. Sesiunea a examinat de asemenea problema activităţii comitetelor şi a celorlalte organe auxiliare ale Comisiei. —C— Conferinţă de presă a primului ministru al Franţei PARIS 31 (Agerpres) La 30 martie a avut loc o conferinţă de presă a primului ministru al Franţei, Edgar Faure, care s-a ocupat de o serie de probleme privind politica internă şi externă a Franţei. El a anunţat că în prezent între Paris, Londra şi Washington au foc consultări în chestiunea tratativelor marilor puteri. Pronunţîndu-se pentru o convocare cît mai grabnică a conferinţei marilor puteri, Faure şi-a exprimat însă părerea că „pripa ar putea dăuna eficacităţii unei asemenea încercări”. La cererea ziariştilor de a explica declaraţia sa făcută în Consiliul Republicii în chestiunea recunoaşterii Republicii Populare Chineze, şeful guvernului a răspuns că el nu a avut în vedere o recunoaştere imediată ci „consultări ale puterilor atlantice” în această chestiune. Faure a declarat în continuare că problema austriacă poate constitui obiectul unor tratative între marile puteri. *-p— Succesul obţinut de sindicatul docherilor şi hamalilor englezi LONDRA 31 (Agerpres) — După cum anunţă agenţia Reuter, greva docherilor din marele port englez Liverpool a luat sfîrşit la 30 martie. Hotărîrea docherilor de a relua lucrul este un rezultat al victoriei obţinută de micul sindicat al hamalilor şi docherilor în lupta sa împotriva monopolului deţinut de marele sindicat al muncitorilor din transporturi şi al muncitorilor necalificaţi, conduşi de liderul sindical de dreapta Arthur Deakin, asupra controlului angajării braţelor de muncă în docuri. Aceasta înseamnă că sindicatul hamalilor şi docherilor din care fac parte muncitorii docheri care au ieşit din sindicatul condus de Deakin, va putea fi înregistrat ca sindicat independent de Biroul Naţional pentru angajarea muncitorilor portuari, membrii săi putînd astfel să lucreze mai departe în docuri. * F CACARA 1 A STUB1 Pregătiri în vederea celei de a 10-a aniversări a eliberării R. Cehoslovace PRAGA 31 (Agerpres), CETERA transmite: In curînd, Cehoslovacia va sărbători cea de a zecea aniversare a eliberării sale de către Armata Sovietică. Zeci de mii de cetăţeni de la oraşe şi sate efectuează ore de muncă voluntară pentru înfrumuseţarea aspectului exterior al clădirilor publice şi pentru amenajarea terenurilor de sport, a parcurilor etc. Locuitorii staţiunii balneo-climaterice Mariapske Lazne au început încă din toamna trecută să execute lucrări edilitare în oraşul lor. Printre altele ei au ridicat vechile linii de tramvai, deoarece tramvaiele au fost înlocuite prin troleibuse, au asfaltat 6.000 m.p. de şosea şi lucrează în prezent la amenajarea de spaţii verzi. In localitatea Cesko Budejovice se execută lucrări de "reparaţie a faţadelor clădirilor istorice din piaţa Jan Zizka. 12 mari întreprinderi din oraş s-au încadrat în întrecerea socialistă în cinstea apropiatei aniversări. Pînă la 21 martie, locuitorii din Cesko Budejovice au prestat peste 62.000 ore muncă voluntară pentru construirea unui nou stadion sportiv, care va fi terminat la sfîrşitul lunii aprilie. Muncitorii de la întreprinderea raională de construcţie de la Jindrichov Hradec, (regiunea Cesko Budejovice) au format cinci echipe care vor repara faţadele clădirilor. Locuitorii din Blazejov şi Henni Pena au hotărît să amenajeze cămine culturale în satele respective. Populația din Kunzak proiectează lărgirea pieții localităţii. Lucrările Consiliului de Securitate NEW YORK 31 (Agerpres) — TASS anunţă: La 29 martie, Consiliul de Securitate a continuat examinarea plîngerii Egiptului împotriva Israelului în legătură cu atacul săvirşit la 28 februarie a.c. de forţele armate israeliene împotriva forţelor armate egiptene în regiunea Gaza. Delegaţiile Franţei, Angliei şi SUA au prezentat Consiliului de Securitate spre examinare doua proiecte de rezoluţie asupra problemei în discuţie. Prezentind Consiliului de Securitate primul lor proiect de rezoluţie, delegaţii Franţei, Angliei şi SUA au condamnat în cuvîntările lor acţiunile din 28 februarie ale forţelor armate ale Israelului în regiunea Gaza declarnd că răspunderea pentru aceste acţiuni revine Israelului. Reprezentanţii Noii Zeelande, Braziliei, statului Peru, Belgiei, Iranului şi Turciei au declarat că ei sprijină proiectul de rezoluţie care condamnă atacul armat al unităţilor israeliene împotriva forţelor armate egiptene în regiunea Gaza. In şedinţă a luat cuvîntul de asemenea reprezentantul URSS, A.A. Sobolev. Raportul generalului Burns, a spus A.A. Sobolev, a confirmat pe deplin imformaţiile potrivit cărora forţele armate israeliene au săvîrşit la 28 februarie în regiunea Gaza un atac deliberat împotriva forţelor armate egiptene. Din acest raport se vede absolut limpede că forţele armate israeliene, încâlcind acordul de armistiţiu dintre Israel şi Egipt, au trecut linia de demarcaţie în regiunea Gaza şi au pătruns în două direcţii pe teritoriul controlat de Egipt pe o adîncime de aproximativ 3 km. Acest incident, a spus în continuare A.A. Sobolev, este cu atît mai grav cu cît în urma atacului sărtruit de forţele armate israeliene au fost ucişi 38 de egipteni, iar 31 au fost răniţi. Fireşte, nu putem fi în nici un caz de acord cu declaraţia reprezentantului Israelului că atacul forţelor armate israeliene din regiunea Gaza ar putea fi considerat drept o „acţiune de răspuns“ împotriva Egiptului. Sobolev a subliniat că aceste acţiuni ale forţelor armate israeliene reprezintă o gravă încălcare a Cartei ONU şi accentuează încordarea existentă în această regiune. Consiliul de Securitate, a spus Sobolev, trebuie să condamne aceste acţiuni ale Israelului şi să ia măsurile corespunzătoare pentru preîntîmpinarea în viitor a unor asemenea incidente. Referindu-se la proiectul de rezoluţie al „celor trei“ cu privire la încordarea existentă în zona liniei de demarcaţie dintre Israel şi Egipt, Sobolev a declarat că delegaţia Uniunii Sovietice, îşi va spune părerea cu privire la acest proiect atunci cînd Consiliul va trece direct la examinarea lui. Este necesar însă încă de pe acum să se atragă atenţia membrilor Consiliului de Securitate asupra faptului că încordarea existentă în această regiune este o consecinţă a politicii duse în Orientul Apropiat şi Mijlociu de anumite state, politică îndreptată nu spre întărirea păcii şi relaţiilor prieteneşti între statele din această regiune, ci spre înjghebarea unor blocuri militare. Uniunea Sovietică, a declarat A.A. Sobolev, nu aderă la blocuri agresive şi nu organizează asemenea blocuri. Cînd am vorbit despre organizarea unor blocuri militare agresive în Orientul Apropiat şi Mijlociu, a declarat în continuare reprezentantul URSS nu am menţionat statelecare participă la organizarea acestor blocuri, dar cred că nu era greu de înţeles pe cine anume am avut în vedere. Aşi putea spune că am avut în vedere îndeosebi asemenea blocuri cum ar fi blocul turcoirakian şi turco-pakistanez, al căror scop nu este apărarea sau menţinerea securităţii în această regiune a globului, ele nefiind decit nişte organe auxiliare, anexe ale blocului agresiv nord atlantic. In încheierea şedinţei, Consiliul de Securitate a trecut la vot şi a adoptat in unanimitate primul proiect de rezoluţie prezentat de delegaţiile celor trei ţări. După cuvîntarea reprezentantului Egiptului care şi-a exprimat satisfacţia faţă de adoptarea acestui proiect de rezoluţie, s-a hotărît ca Consiliul de Securitate să continue examinarea celui de al doilea proiect de rezoluţie al „celor trei“ in şedinţa din după amiaza zilei de 30 martie. PE SCURT • La 30 martie a avut loc o şedinţă a Comitetului executiv naţional al Partidului Laburist în cadrul căreia s-a examinat problema situaţiei lui Bevan în partid în urma declaraţiilor sale împotriva politicii conducerii oficiale a partidului. Agenţia Reuter anunţă că în cadrul acestei şedinţe s-a luat hotărîrea ca Bevan să nu fie exclus din partid. • După cum transmite agenţia France Presse, cancelarul Adenauer a declarat ziariştilor că Antoine Pinay, ministrul Afacerilor Externe al Franţei, va face o vizită la Bonn pe la mijlocul lunii aprilie. • Cea de a doua Cameră a parlamentului olandez a aprobat la 30 martie acordurile de la Paris cu 71 voturi contra 6. • La 30 martie, o delegaţie guvernamentală siriană, condusă de ministrul Afacerilor Externe Haled Azem, a plecat cu avionul din Damasc la Cairo, unde va duce tratative cu reprezentanţii Egiptului şi Arabiei Saudite în legătură cu crearea noii organizaţii interarabe de colaborare militară şi economică. Redacţia şi administraţia „Palatul Culturii", strada Mareşal Malinovschi Nr. 1. Telefon Nr. 1543- 1209. Interviul acordat de Ho Şi Min ziarului francez „La Depeche du Midi“ PARIS 3 (Agerpres), sus Ziarul „La Depeche du Midi”, care apare la Toulouse, publică un interviu acordat de preşedintele R. D. Vietnam, Ho Şi Min, trimisului special al acestui ziar la Hanoi. „Noi — a spus Ho Şi Min — sîntem întotdeauna în favoarea unei colaborări prieteneşti, culturale şi economice între Franţa şi guvernul Republicii Democrate Vietnam’’. La întrebarea cum îşi explică preşedintele încetineala cu care se desfăşoară tratativele franco-vietnameze, Ho Şi Min a răspuns: „încetineala cu care se desfăşoară tratativele nu ni se datorează nouă. Guvernul Republicii Democrate Vietnam ţine în mod hotărît ca acordurile de la Geneva să fie aplicate cu stricteţe”. In legătură cu problema viitoarelor alegeri din 1956, Ho Si Min a spus printre altele : „Noi nu facem ipoteze. Sîntem însă întotdeauna gata să colaborăm cu toţi Vietnamezii partizani ai păcii, unităţii, independenţei şi democraţiei”. Vorbind apoi despre evacuarea forţată a populaţiei din nordul Vietnamului de către clica lui Ngo Dinh Diem, cu sprijinul SUA şi al Franţei — Ho Şi Min a declarat că această acţiune „se datoreşte maşinaţiunilor politice ale puterilor străine în scopul dezbinării poporului nostru”. In sprijinul celor afirmate mai sus, Ho Şi Min a arătat că în scopul evacuării forţate a populaţiei din nordul ţării „Statele Unite au cheltuit 45 milioane de dolari, iar guvernul francez 10 miliarde franci”. La întrebarea care sunt sentimentele poporului vietnamez faţă de Franţa, preşedintele Ho Şi Min a răspuns: „Poporul vietnamez nutreşte o prietenie sinceră faţă de toate popoarele şi deci şi faţă de poporul francez“. Mesajul de salut adresat poporului francez de Adunarea Naţională a R. D. Vietnam HANOI 31 (Agerpres). Agenţia Vietnameză de Informaţii anunţă : Adunarea Naţională a R. D. Vietnam întrunită în a patra sesiune a sa a adresat poporului francez un mesaj în care salută sprijinul acordat de poporul francez luptei poporului vietnamez. Adunarea Naţională a R. D. Vietnam îşi exprimă hotărîrea de a aplica cu rigurozitate acordurile de la Geneva şi de a cere guvernului francez să-şi respecte semnătura pusă pe acest acord. Mesajul subliniază strînsa unitate dintre popoarele vietnamez şi francez în lupta împotriva duşmanului comun care le ameninţă în prezent viaţa paşnică şi le încalcă drepturile. Adunarea Naţională îşi exprimă solidaritatea cu cercurile politice, economice şi culturale din Franţa care doresc pacea, sprijină aplicarea strictă a acordurilor de la Geneva şi se pronunţă în favoarea stabilirii de relaţii diplomatice, economice şi culturale între cele două ţări pe baza principiului egalităţii şi al avantajului reciproc. Tulburări în Vietnamul de sud SAIGON 31 (Agerpres). — Ultimele știri sosite din Saigon confirmă faptul că în capitala Vietnamului de sud a izbucnit războiul civil. Trupele sectei religioase Binh Xuyen au deschis foc de mortiere împotriva palatului lui Ngo Dinh Diem și concomitent au atacat sediul poliţiei şi cartierul general al armatei sud-vietnameze, situate la periferia oraşului Saigon. Agenţia United Press anunţă că în cursul nopţii de 28 spre 29 martie trupele sectei religioase Binh Xuyen au luat cu asalt poliţia din Saigon situată la marginea oraşului. Răsculaţii s-au retras din localul poliţiei abia după ce autorităţile lui Ngo Dinh Diem au aruncat în luptă o puternică formaţie de paraşutişti care au dat „o scurtă dar sîngeroasă luptă”. Patrule franceze, sprijinite de tancuri, păzesc cartierul european al Saigonului. Trupele celorlalte secte religioase răsculate, Cao Dai şi Hao Hea, nu au trecut încă la atacuri armate împotriva guvernului. Ele se mulţumesc deocamdată să menţină blocada împotriva Saigonului. La cartierul general al armatei sud-vietnameze se spune că răsculaţii încearcă să ocupe obiectivele strategice de la periferia orașului pentru ca apoi să pornească un atac masiv împotriva Saigonului. Oameni de afaceri din Germania occidentală se pronunţă pentru comerţul cu Răsăritul BERLIN 31 (Agerpres) — ADN transmite: Corespondentul din Düsseldorf al ziarului „Frankfurter Allgemeine Zeitung" anunţă că reprezentanţi de seamă ai industriei de oţel din Germania occidentală se pronunţă pentru intensificarea comerţului cu Răsăritul. In regiunea Ruhrului creşte numărul celor care se pronunţă pentru intensificarea comerţului cu R.D. Germană şi celelalte ţări ale lagărului democrat. Reprezentanţi autorizaţi ai industriei vestgermane sunt de părere că comerțul cu Răsăritul va juca în anii următori din nou un rol important. Situaţia grea a poporului tunisian PARIS 31 (Agerpres). Ziarele franceze publică numeroase materiale în legătură cu situaţia extrem de grea a oamenilor muncii din Tunisia. Situaţia din Tunisia scrie ziarul ,,La Terre” — s-a agravat din nou şi devine din ce în ce mai alarmantă. In urma politicii dezastruoase a colonialiştilor, la care s-a adăugat seceta din acest an, şomajul ia amploare, muncitorii primesc salarii derizorii, foametea face ravagii. In Tunisia sute de mii de oameni nu au ce mînca. Este dezolant spectacolul grupurilor de şomeri înfometaţi şi lipsiţi de orice ajutor, care atacă brutăriile pentru a putea da de mîncare copiilor lor. Guvernul nu are altă preocupare decit de a reprima populaţia cu ajutorul forţei armate. După cum anunţă ziarul „Combat” într-un discurs rostit în legătură cu situaţia din Tunisia, rezidentul general francez din Tunisia, generalul Boyer de la Latour, a fost nevoit să recunoască că „un mare număr de oameni au condiţii de existenţă extrem de grele şi şi-au epuizat toate rezervele. Şomerii caută zadarnic de lucru mîna de lucru este excedentară atît în nordul ţării cît şi în sud”. Ziarul anunţă că la Masaken a avut loc un mare miting al şomerilor. Participanţii au cerut autorităţilor să li se dea de lucru. Manevrele maniacilor atomici sunt sortite eşecului Interzicerea armelor atomice şi cu hidrogen, precum şi a celorlalte tipuri de arme de exterminare în masă şi instituirea unui control internaţional corespunzător constituie unul din principalele mijloace pentru asigurarea păcii şi securităţii mondiale, pentru promovarea coexistenţei şi colaborării paşnice între state. Fără îndoială că interzicerea armelor atomice nu este decit un aspect al problemei generale a reducerii armamentelor care îr amintă azi omenirea, dar un aspect de importanţă excepţională pentru pacea lumii. Uniunea Sovietică, în nobila ei dorinţă de a feri lumea de calamităţile unui război atomic, pe care îl pregătesc cercurile agresive din occident, acţionează în modul cel mai viguros pentru Interzicerea armelor atomice şi totodată, pentru reducerea generală a tuturor armamentelor. Tocmai în acest sens au fost făcute propunerile guvernului sovietic în Subcomitetul Comisiei ONU pentru dezarmare, cînd şi-a început lucrările la Londra acum o lună, pentru convocarea în 1955 a unei conferinţe mondiale asupra reducerii generale a armamentelor şi interzicerii armelor atomice, cu hidrogen şi a celorlalte arme de exterminare în masă, la care să participe toate statele mari şi mici, interesate în soluţionarea acestei arzătoare probleme. Opinia publică mondială a primit cu bucurie şi încredere propunerile guvernului sovietic, simple şi clare, întrucît ele exprimă speranţele marii majorităţi a omenirii, care doreşte suprimarea neîntârziată a armelor atomice şi încheierea unui acord internaţional menit să consacre folosirea energiei atomice numai în scopuri paşnice, înfăptuirea acestei revendicări este însă împiedicată de opoziţia cercurilor conducătoare din occident care refuză să se angajeze în acest scop printr-un acord, care continuă politica lor de stocare a bombelor atomice. Cu privire la acest subiect, A. A. Gromîko, reprezentantul Uniunii Sovietice în subcomitetul comisiei ONU pentru dezarmare, a făcut precizări corespondentului din Londra al agenţiei TASS, cu ocazia interviului dat la 24 martie a.c. A. A. Gromîko a arătat că „deocamdată, în ciuda insistenţelor reprezentantului URSS, reprezentanţii SUA, Angliei, Franţei şi Canadei nu s-au declarat gata să discute în amănunt propunerile guvernului sovietic referitoare la măsurile de interzicere a armelor atomică şi cu hidrogen. In această problemă, ei se mărginesc deocamdată la observaţii generale, în sensul că ei condiţionează soarta tuturor măsurilor, atît cele privind reducerea armamentelor, cît şi acelea privind interzicerea armei atomice, de acceptarea punctului lor de vedere în problema controlului”. Poziţia cercurilor conducătoare din occident se explică prin faptul că în locul unui acord ele întreprind noi manevre de intensificare a cursei înarmărilor atomice, ca mijloc de realizare a scopurilor lor agresive. Pe bună dreptate spunea acum cîtva timp academicianul E. N. Pavlovski că, în vreme ce oamenii de ştiinţă sovietici lucrează fără preget pentru a valorifica bogăţiile patriei lor, pentru a contribui la munca productivă, sănătoasă, şi a face viaţa poporului mai fericită, în occident cercurile diriguitoare proiectează un război atomic. Pentru a ascunde opiniei publice manevrele lor, cercurile conducătoare din occident se dedau la un joc neruşinat şi cinic, răspîndind născocirea că ele ar fi gata să iscălească o convenţie cu privire la interzicerea armelor atomice, dar... că Uniunea Sovietică s-ar împotrivi. Ele atribuie deci Uniunii Sovietice propria lor atitudine obstrucţionistă. Aşa îşi închipuie adepţii armei atomice că vor încurca lucrurile, pentru ca opinia publică mondială să nu poată desluşi cine promovează politica pregătirii unui război atomic şi cine se opune în realitate interzicerii armelor de exterminare în masă. La întrebarea: cine ridică obstacole în calea unei înțelegeri — răspund chiar faptele. Astfel, simultan cu lucrările Subcomisiei ONU pentru dezarmare care se desfășurau la Londra in ziua de 1 martie a.c., în Camera Comunelor Winston Churchill proslăvea hotărîrea guvernului englez ca Anglia să fabrice arma cu hidrogen. Aşa încît, dacă puterile occidentale ar fi fost sincere şi n-ar fi încercat să complice discuţiile ori să subordoneze ideea reducerii efective a înarmărilor şi interzicerii armelor atomice chestiunii controlului internaţional, aşa cum arată A.A. Gromîko în interviul din 24 martie, s-ar fi putut lesne ajunge la o înţelegere cu privire la excluderea bombelor atomice din armamentele naţionale ale statelor. Or, atitudinea puterilor occidentale în Subcomisia ONU pentru dezarmare demască odată în plus caracterul agresiv al politicii lor atomice, tendinţa lor de a continua opera nefastă de pregătire a unui război atomic. In contrast cu această atitudine a puterilor occidentale, opinia publică mondială cere cu insistenţă să se realizeze un acord imediat cu privire la interzicerea necondiţionată a armelor atomice, cu hidrogen şi a celorlalte arme de exterminare în masă, la instituirea unui control internaţional corespunzător, la folosirea energiei atomice numai în scopuri paşnice. Revendicarea opiniei publice mondiale reflectă caracterul just al poziţiei Uniunii Sovietice în problema atomică din momentul cînd energia atomică a trecut de pe făgaşul pur ştiinţific, pe făgaşul marilor probeme politice ale actualităţii. Popoarele îşi dau limpede seama că pentru a înlătura primejdia unui război atomic ele trebuie să depună — şi depun intr-adevăr — toate eforturile ca să obţină interzicerea armelor atomice. Grandioasa mişcare de masă cuprinzînd deja 26 ţări: China, Japonia, Canada, Italia, Austria etc., pentru strîngerea de semnături pe Apelul de la Viena a Consiliului Mondial al Păcii, care condamnă pregătirea războiului atomic de către puterile occidentale, arată în mod elocvent că popoarele sînt absolut hotărîte să bareze drumul maniacilor atomici. La această mişcare iau parte reprezentanţi ai tuturor păturilor sociale, de diferite profesii, concepţii politice şi convingeri religioase, dar însufleţiţi de aceeaşi arzătoare dorinţă: de a face să eşueze politica de forţă, şi să fie promovate tratative între marile puteri pentru destindere internaţională. La o întrunire consacrată energiei atomice ţinută la Londra în ziua de 26 martie a.c., savanţii atomişti englezi, printre care dr. E. Burhop, preşedintele comitetului savanţilor atomişti de pe lîngă Asociaţia oamenilor de ştiinţă, şi G. Fremlin, profesor la universitatea din Birmingham, specialist în fizica atomică, s-au pronunţat categoric împotriva armelor atomice, dovedind astfel că aderă la Apelul Consiliului Mondial al Păcii. In Uniunea Sovietică campania de strîngere a semnăturilor pe Apelul de la Viena începe la 1 aprilie. Hotărîrea poporului nostru de a contribui la lupta împotriva războiului atomic a fost exprimată de cele 10.368.221 semnături puse pe Apel pînă la 19 martie. Puternica manifestare a voinţei popoarelor de a preîntîmpina un război atomic demonstrează că ele au atins un nivel de conştiinţă atît de înalt, încît nici o forţă din lume nu va fi în stare să înfrîngă lupta lor împotriva planurilor criminale ale maniacilor atomici. In nici o ţară din lume poporul nu vrea război. Năzuinţa de pace a oamenilor simpli este cea mai puternică forţă în lupta pentru pace. I. ZAHARESCU Wr. 2674 Succesul artiştilor sovietici în Grecia ATENA 31 (Agerpres) — TASS transmite: La teatrul „Kentrikon" din Atena a avut loc un concert dat de artiştii sovietici E. N. Ciavdar, S. N. Golovkina, L. T. Jdanov, B. E. Goldstein şi N. G. Walter. Concertul s-a bucurat de mare succes. Ariile şi romanţele interpretate de Ciavdar au fost furtunos aplaudate. La concert a asistat N. G. Sergheev, ambasadorul URSS în Grecia. ro. Luptători pentru pace arestaţi în Italia ROMA 31 (Agerpres) — După cum anunţă agenţia ANSA, la Florenţa au fost arestaţi şase activişti ai mişcării partizanilor păcii pentru faptul că au strîns la domiciliile cetăţenilor semnături pe Apelul Biroului Consiliului Mondial al Păcii. -O-î Miting pentru pace în Japonia TOKIO 31 (Agerpres). Potrivit relatărilor presei din Tokio, în regiunea Hino (prefectura Siga) a avut loc un mare miting, la care au participat 6.000 oameni. Participanţii la miting au aprobat Apelul de la Viena al Biroului Consiliului Mondial al Păcii şi au adoptat o rezoluţie care cere tuturor guvernelor să înceteze imediat fabricarea armelor atomice şi să distrugă stocurile existente. La miting a participat Ikuo Oyama, preşedintele Comitetului japonez pentru apărarea păcii.o Brazilia se afla într-o gravă criză comercială După cum relatează ziarul brazilian „Imprensa Popular“ guvernul brazilian intenţionează să procedeze la distrugerea unor mari cantităţi de cafea. Această măsură este provocată de criza de desfacere pe piaţa externă. Efectuarea acestei măsuri ar aduce ţării pagube în valoare de 12 miliarde de cruzeiros. Potrivit datelor ziarului, în ianuarie anul curent exportul cafelei în SUA nu a atins nici 380.000 saci, în comparaţie cu luna ianuarie 1953 cînd s-au exportat 751.000 saci. In momentul de faţă în depozite se găsesc peste 6.000.000 de saci de cafea. Hm ! Marea Britanie aceră * la pactul turco-irakian LONDRA 31 (Agerpres) Agenţiile de presă anunţă că, ministrul britanic al Afacerilor Externe, Anthony Eden a declarat în Camera Comunelor că Marea Britanie va adera în mod oficial la pactul turco - irakian Eden a declarat de asemenea că Marea Britanie a încheiat un acord militar special de „apărare” cu Irakul. Textul acestui acord a fost parafat la 30 martie la Bagdad. 0-3 In legătură cu apropiata vizită în India a primului ministru eiintean DELHI 31 (Agerpres) Cercurile politice din Delhi, acordă cu mare însemnătate apropiatei vizite pe care primul ministru al Egiptului, Gamal Abdel Nasser, o va face în capitala Indiei în cursul lunii viitoare. Agenţiile de presă relatează că această vizită va contribui la strîngerea legăturilor dintre Egipt şi India, în special în domeniul comercial şi al schimburilor culturale. Este de asemenea de aşteptat ca Nehru şi Nasser să discute ordinea de zi a apropiatei conferinţe africane asiatice, precum și problema „lărgirii zonei păcii” în Orientul Mijlociu. Spectacolele zilei TEATRE: Teatrul Naţional: Concert simfonic. CINEMATOGRAFE: Maxim Gorki: Directorul nostru; Ilie Pintilie: Directorul nostru; Puşkin : Ernst Thälmann ; Timpuri Noi: Program documentar şi Echipa de pe strada noastră; Atei. CFR „Ilie Pintilie“: Circul Slavia; Ion Creangă: Iulia; 23 August: (Roman): Şcoala curajului; Victoria (Roman) : Brigada lui Ionuţ; I. C. Frimu : Vaslui: Caut o nevastă; Rodina (Huşi) Pulbere argotie; Lumina (Hîrlău) : Săbiile albastre; Victoria (Tg. Frumos) Povestea micului cocoşat; 30 Decembrie: IPodul Iloaie*) , întreprinderea Artamanov. 1 Mai (Codățeşti) : întoarcere victorioasă. !! Tiparul: Întreprinderea Poligrafică Iași, Telefon Nr. 2380—1210.