Flacăra Iaşului, ianuarie 1957 (Anul 13, nr. 3221-3245)

1957-01-03 / nr. 3221

"1 Nr. 3221 Răspunsul lui N. S. Hrușciov la întrebările corespodentului ziarului „L’Humecite“ MOSCOVA 2 (Agerpres) - Tass transmite răspunsul lui N. S. Hrusciov la întrebările corespondentului ziarului „L’Hiumanite“. Corespondentul la Moscova al ziarului francez „L’Humanite“, Pierre Hentges, s-a adresat tovarăşului Hruşciov cu întrebarea: „Ce urări aţi dori să transmiteţi oamenilor muncii francezi cu ocazia anului nou ?“ Răspuns : Cu prilejul anului nou aş dori să transmit prin ziarul vostru de luptă urările mele cele mai bune oamenilor muncii din Franţa şi întregului ponor francez. Ponoarele Uniunii Sovietice şi ale Franţei sunt unite prin legături tradiţionale de prietenie, cimentate prin lupta comună în două războaie mondiale împotriva duşmanului comun. In prezent, cind militariştii germani îşi ridică din nou capul, îşi creează o armată, se pregătesc de noi aventuri militare, popoarele ţărilor noastre trebuie să-şi urnească şi mai mult forţele în lupta pentru menţinerea şi întărirea păcii şi securităţii atît în Europa, cit şi în lumea întreagă. Poporul sovietic nutreşte un sentiment de profundă solidaritate frăţească cu clasa muncitoare şi tdipamenii muncii din Franţa car fie o luptă curajoasă pentru pay şi democraţie, pentru un vrs mai bun pentru Franţa. Ochii muncii francezi au dat nouă pilde de riposte hotărUpar torţelor negre ale reacţiunii fascismului stîrnind admiraţia '.regii omeniri iubitoare de state. Clasa muncitoare frată, fidelă spiritului internaţionsmului proetar, în frunte cu aducătorul ei încercat — Pand Comunist Francez a păşit întjleauna şi păşeşte în avangard diplătorilor pentru ideile libaţii şi socialismului. Sînt un convins că clasa muncitoar ţărănimea muncitoare, virtualitatea progresistă, toţi imocraţii din Franţa unindu-şi arţele lor vor dobîndi înoi care vine succese în luptatru preîntîmpinarea unui nouboi distrugător, pentru menirea şi consolidarea păcii, pen progres social şi măreţia nonală a patriei lor. Oamenii nuncii francezi vor avea întopuna în popoarele din Uniunea vietică cei mai credincioşi ţieni. Fie ca ai 1957 să fie un an de întări a prieteniei şi colaborării din popoarele noastre ! Dragi țieni, pentru noul an vă urez bire ! Acord cu privire la crearea unui guvern de coalifie al Laosului HANOI 2 (Agerpres) Agenţia Vietnameză de Informaţii transmite: Prinţul Suvanna Fuma, primul ministru al guvernului regal al Laosului şi prinţul Sufanuvono, comandantul unităţilor din Patet Lao au ajuns la un acord cu privire la crearea unui guvern de coaliţie al Laosului. In comunicatul comun, semnat la 29 decembrie, se spune că părţile au hotărît săitindă componenţa actualului guyi laoţian şi să creeze un guvern dcoaliţie cu participarea reprezenţiilor unităţilor din Pater Lao. După area guvernului de coaliţie, unită din Pater Lao vor deveni o ianizaţie politică care va purta nule „Frontul patriotic al Laosului şi vor desfăşura o activitate leg deopotriva cu celelalte partide etice. Patrioţii irlandezi corinuă lupta T rv\rr\r a o / a ______% -n -a. _ LiUiN Urv/i z (Agerpres) Potnv. relatărilor presei, patrioţii irlandezi continuă lupta pentr Republica Irlandezi J.m Irlanda de nord continuă pcnirile între grupurile armate ale ..armatei republicane irVeze şi unităţile trupelor şi soliţiei engleze. După cum anuţă agenţia Reuter, mii de solaţi şi poliţişti englezi au efctuat în decursulltimelor trei zile în diferite rgiuni ale ţării aşa nu-Preia anunţă că la Belfast şi în alte oraşe ale Irlandei de nord au fost făcute percheziţii şi razii- Ir. seara zilei de 30 decembrie, un grup de membri înarmaţi ai „armatei republicane irlandeze" ,ai atacat poliţia în satul Beiilin (Comitatul Fermanagh). Marea demonstraţie siânjească de la Bagdad DAMASC 2 (Ageires) — Tass anunţă : Ziarele anunţă că la 31 decembrie a avut loc la Bagdad o mare demonstraţie a studenţilor în semn de protest împotriva politicii primului ministru al Irakului, Nuri Said. Demonstraţia s a desfăşurat şi lozinca denunţării imediate a pactului mita * »»»*.*.*.*.* .jtftT***.**.» * . portantă considerabil pentru dezvoltarea democraţiei socialiste măsurile adoptate de plnară în legătură cu lărgirea atrbujiilor şi îmbunătăţirea activitiii sfaturilor populare. Intreprinderile de importanţă locală trec în subordinea sfaturilor populare ; sfaturilor le revine principala răspundere pentru îndeplinirea sarcinilor privind îndeplinirea planului de achiziţii şi contractări de produse agricole. Este necesar să se întărească rolul şi autoritatea sfaturilor populare ca organe alese ale puterii de stat, să crească rolul şi prestigiul deputaţilor sfaturilor populare, iniţiativa şi participarea lor activă în rezolvarea problemelor regiunii, oraşului comunei. Sfaturile populare — cărora li se încredinţează mijloace materiale sporite — trebuie să acţioneze cu energie în această direcţie. Indeplinrea hotărîrilor plenarei C.C. cere o seoasă îmbunătăţire a muncii politice organizatorice de partid. Muncind mijlocul maselor, membrii şi activiştii de partid au datoria să mobilizeze masele la îndeplinirea sarcinilor trasate de partid şi de stat, să dezvolte puternic iniţiativa oamenilor muncii, să asculte cu luare aminte observaţiile şi propunerile acestora, să ţină seama de ele cu toată seriozitatea şi să muncească pentru rezolvarea problemelor ridicate. Organizaţiile de partid au datoria să întărească rolul sindicatelor în opera de construire a economiei socialiste şi de ridicare a nivelului de trai al celor ce muncesc, astfel ca ele să contribuie puternic la atragerea maselor în rezolvarea cu succes a problemelor economice şi social-culturale. Organizaţiilede partid de la sate trebuie să pună din centrul atenţiei lor lupta pentru sporirea producţiei agricole, pentru trransformarea socialistă Utar de la Bagdad şi demisei guvernuui Nuri Said. Poliţia a încercat să împrăştie pe demonstranţi. S au produs ciocniri care au provocat morţi şi răniţi. Se anunţă că studenţii de la toate institutele de învăţămînt superior din Irak au hotărît să seciu^ ^ bi.^vu. ni ocinii de protest împotriva reprimării demonstraţiei de către poliţişti. : #******..*»*?*»*****»ars** a agricultură şi dezvoltarea schimbului dintre haş şi sat. Din partea tuturor organelor şi organizaţiilor de partid se cere intensificarea cruncii de educare socialistă a maselor, combaterea fermă a oricăror influențe ale ideologiei burgheze. Alegerile pentru Marea Adunare Naţională, al cărei rol în viaţa ţării va spori tot mai mult, sunt un prilej pentru a muncitoare i muri temeinic maselor politica partidului, inspirată din interesele vitale ale oamenilor muncii ! Păşim într-un an nou cu încredere în conducerea înţeleaptă de către partid, în forţele nesecate ale poporului român unit prin legături indestructibile de prietenie şi colaborare cu marea familie a popoarelor socialiste în frunţi cu Uniunea Sovietică. Nici un fel de uneltiri, nici o încercare de subminare nu va putea clinti aceste legături frăţeşti — pavăza independenţei noastre naţionale, a înfloririi ţării şi dezvoltării ei socialiste, a făuririi unei vieţi fericite pentru oamenii muncii. Păşim cu încredere în noul an, cu încredere în tăria forţelor păcii, în superioritatea lor asupra forţelor agresiv ale imperialismului Internaţional. Şifrîngerile cu care s-au soldat aventurile colonialiste şi contrarevoluţionilre puse la cale de aceste cercuri dovedesc că orice încercare a întoarce înapoi roata istoriei nu poate să nu I se soldeze decit cu un PSC- ( Intrăm înntr-un nou an înarmaţi de partid cu noi. Şi importante măsuri în lupta pentru făurirea unei vieţi tot mai buna. Lirarea: — Să obţinem succese ori mai importante în înfăptuirea acestor măsuri! —• să însoţească anul acela tradiţionalul „LA MULŢI ANI TOVĂRĂŞII“ FLAGARA OAȘULUI Răspunsurile lui N. A. Bulganin la întrebările redactorului şef al Radiodifuziunii poloneze VARŞOVIA 2 (Agerpres) TASS anunţă : Posturile de radio poloneze au transmis răspunsurile tovarăşului N. A. Bulganin, preşedintele Consiliului de Miniştri al URSS la întrebările redactorului şef al Radiodifuziunii poloneze. întrebare : Care sunt perspectivele de dezvoltare a relaţiilor dintre URSS şi Polonia în noul an ?. Răspuns: Anul 1956 a adus multe elemente noi în relaţiile de prietenie polono sovietice. Au fost semnate acorduri importante care deschid mari posibilităţi pentru dezvoltarea continuă a prieteniei frăţeşti indestructibile dintre popoarele Uniunii Sovietice şi Republicii Populare Polone. Am în vedere în primul rînd declaraţia comună în legătură cu tratativele între delegaţia Comitetului Central al PCTIS şi guvernului Uniunii Sovietice şi delegaţia C. C. al PMUP şi guvernului Republicii Populare Polone, precum şi acordul între guvernul Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste şi guvernul Republicii Populare Polone privind statutul juridic al trupelor sovietice care se află temporar în Polonia. Este fără îndoială că în noul an 1957 noi vom depune eforturi comune menite a lărgi colaborarea rodnică polono sovietică în toate domeniile vieţii economice, şi culturale, care corespunde intereselor vitale ale celor două ţări şi intereselor întregului lagăr al socialismului. ■ După părerea Dv. să aducă oamenirii întrebare ce trebuie anul 1957 ? Răspuns : Cercurile agresive ale unor ţări occidentale şi propaganda lor depun destule eforturi pentru a insufla oamenilor pesimism şi neîncredere in ce priveşte perspectivele menţinerii şi consolidării păcii, pentru a-i face pe oameni să creadă în necesitatea fatală a cursei înarmărilor şi a războiului. In dorinţa lor de a împiedeca slăbirea încordării internaţionale, ele recurg la aventuri militare şi provocări. Agresiunea anglo-franco-israeliană în Egipt şi răscoala contrarevoluţionară din Ungaria au dovedit în mod armntot acest lucru. Popoarele însă urăsc cursa înarmărilor şi războiul. Ele doresc o viaţă paşnică şi liniştită pentru ele şi generaţiile viitoare şi sunt însufleţite de năzuinţa de a zădărnici uneltirile duşmanilor păcii. Aceasta este chezăşia sigură că ideea păcii va repurta noi şi noi succese în ciuda tuturor planurilor agresive ale reacţiunii internaţionale. Avem toate motivele să credem că noul an 1957 va fi marcat de victorii importante ale popoarelor în lupta lor pentru menţinerea şi consolidarea păcii, pentru slăbirea încordării internaţionale, pentru triumful principiilor coexistenţei paşnice a statelor cu orînduiri sociale diferite. Ca şi în trecut, Uniunea Sovietică nu va pierde nici cel mai mic prilej pentru a asigura pacea şi securitatea, Mesajul de Anul I¥ou adresat de C. C. al P. C. dim Indonezia 2 (Agerpres) TASS DJAKARTA transmite : Comitetul Central al Partidului Comunist din Indonezia a adresat un mesaj de Anul Nou poporului indonezian. In faţa poporului indonezian, se spune în mesaj stau sarcinile întăririi şi dezvoltării cuceririlor obţinute în 1956 în viaţa democratică, în mobilizarea tuturor forţelor pentru sprijinirea guvernului lui Sastroamidjojo în scopul îndeplinirii programului politic aprobat de parlament, Partidul Comunist din Indonezia cheamă poporul indonezian să întărească independenţa naţională, să extindă democraţia, să lupte pentru îmbunătăţirea vieţii, pentru pace, şi prietenia dintre popoare. Declaraţia locţiitorului premierului problem al Saarului t. a gsr.Tmite în BERLIN 2 (Agerpres) AD.N. transmite declaraţia lui H. Loch, preşedintele Comitetului pentru problemele unităţii Germaniei, locţiitor al primului ministru al Republicii Democrate Germane, în problema Saarului. Includerea regiunii Saar de către guvernul lui Adenauer în sistemul agresiv NATO, se spune în declaraţie, contravine intereselor naţionale ale poporului german şi intereselor păcii in Europa. Rezolvarea problemei Saarului este o chestiune a întregii naţiuni germane. Regiunea Saar a fost şi rămîne o parte a întregii Germanii, ea nu este o parte a statului vest-german. La referendumul ţinut la 23 octombrie 1955, populaţia din Saar s-a pronunţat împotriva includerii regiunii în sistemul pactelor vest-europene. Actuala includere a Saarului în acest sistem este o încălcare grosolană a voinţei populaţiei din Saar, clar exprimate şi este o acţiune nedemocrată. Ea contravine de asemenea intereselor păcii în Europa, deoarece militarismul german complică cauza soluţionării, paşnice a problemei germane. De aceea poporul german nu poate să recunoască includerea unilaterală a Saarului în Republica Federală. Rezolvarea definitivă a problemei Saarului, se subliniază în declaraţie, nu trebuie despărţită de soluţionarea paşnică a întregii probleme germane în cadrul sistemului de securitate europeană. Hitleristul Speidel, propus comandant suprem al N.A.T.O. în Europa HAMBURG 2 (Agerpres). Săptămînalul „Welt Am Sentag“ care apare la Hamburg scrie că în cercurile N.A.T.O. se discută în mod serios despre viitoarea numire a fostului general hitlerist Speidel în postul de comandant suprem al forţelor N.A.T.O. din Europa Ziarul arată că Speidel nonţine un contact strîns cu cartierele generale ale forţelor atlantice şi ale ministerului Apărării de la Bonn. După cum se ştie, în timpul cînd Speidel a fost şeful statului major hitlerist din Franţa, au fost ucişi mii de patrioţi francezi din mişcarea de rezistenţă. Succese ale comuniştilor englezi in alegerile sindicale LONDRA 2 (Agerpres) TASS anunţă : Alegerile pentru organele conducătoare ale cîtorva sindicate engleze, care au avut loc recent, au adus succese Partidului Comunist. Astfel, comunistul S. Parry a fost ales preşedintele secţiei din Morley a sindicatului naţional al minerilor. Un alt comunist, Bootkok, a fost ales secretarul secţiei din Briston a sindicatului unit al constructorilor. Membrii Partidului Comunist Danne şi Anderson au fost aleşi în Comitetul şefilor de atelier ai întreprinderilor constructoare de maşini din Paisley, afiliat sindicatului unit al constructorilor de maşini. Comunistul S. Gardner a fost ales preşedintele secţiei din Belfast a aceluiaşi sindicat. In acest sindicat a fost reales într-un post de conduceree comunistul Jigraham. „le Figaro“ realist PARIS 2 (Agerpres) — In universităţile din Franţa copiii muncitorilor reprezintă doar 3 la sută din numărul studenţilor, iar bursă primeşte numai un student din şapte. Localurile de şcoală sunt absolut insuficiente. Din această cauză ziarul „Le Figaro“ adresa nu demult un îndemn studenţilor să nu frecventeze cursurile, deoarece, după părerea acestui ziar, numai aşa universităţile vor putea să funcţioneze normal. —O— Mai mult decît făţărnicie In ultimele zile cercurile oficiale şi presa americană au făcut mare caz de aşa zisa „răspundere“ pe care Statele Unite ar purta-o în ce priveşte popoarele din Orientul mijlociu şi apropiat. Această campanie are drept scop să pregătească opinia publică în vederea acţiunilor Statelor Unite care intenţionează să, „umple golul“ lăsat în această pane a globului de colonialiştii englezi şi francezi compromişi în aventura războinică împotriva Egiptului. Secretarul de stat american, Foster Dulles, în declaraţia sa de anul nou axată pe linia „tradiţională“ a războiului rece şi în care a invocat din nou răsuflatul „argument“ al „ameninţării" sovietice, a ţinut sa prevină pe americani că „în anul care vine Statele Unite vor trebui să-şi asume o mai mare răspundere în ce priveşte ajutorarea naţiunilor libere din Orientul mijlociu“. Ce înseamnă în mod concret această „răspundere“ reiese destul de limpede din telegramele agenţiilor americane de presă în care se afirmă că preşedintele Eisenhower intenţionează să ceară Congresului american autorizaţia de utilizare eventuală a forţelor armate americane pentn salvarea păcii în „Orientul mijlociu“. -0 Scumpirea vieţii în S. U. A. NEW YORK 2 (Agerpres) Ştiri sosite din SUA anunţă importante majorări la tarifele de cale ferată atît pentru mărfuri cît şi pentru călători. Pe de altă parte presa anunţă că au fost scumpite de asemenea preţurile la unele categorii de oţel. Astfel firma „Alegheny Ludlum Stell“ în urma scumpirii preţului nichelului a hotărît să sporească preţurile diverselor calităţi de oţel inoxidabil, iar „Armco Stell Corp“ a majorat cu aproape 3 la sută preţurile plăcilor de oţel. Hotărîri asemănătoare de a majora preţurile produselor lor au mai fost luate de societățile „United Steel Corp“, „Crucible Steel Cy", „Electro-Metalurgical Cy“, etc. LA NULII ANI (Urmare din pag. I-a) si de ridicări a nivelului de trai al acestora. Ca şi la revelioanele organizate în cadrul altor întreprinderi şi instituţii, ca şi la revelioanele organizate în familiile de oameni ai muncii, în noaptea de revelion au fost confruntate imagini ale trecutului — ale trecutului lăsat tot mai mult în urmă, cu vitregiile şi amarurile, cu neliniştile care însoţeau gîndurile stîrnite de apropierea unui nou an — cu imagini ale prezentului şi ale viitorului. Ca unii care ştiu că bucuriile de mîine şi le făuresc azi prin propria lor muncă, muncitorii meleagurilor noastre au privit în noaptea de revelion către zilele anului lăsat în urmă, trecînd în revistă succesele, realizările. Şi s-au mîndrit. S-au mîndrit cei din cadrul Direcţiei Regionale CFR pentru că îndepliniseră planul anului 1956 la data de 14 decembrie — cu 11 zile înainte (ceea ce, după unii părea să justifice întrebarea dacă nu cumva întîrziaseră cu revelionul !), iar planul pe luna decembrie a aceluiaşi an a fost realizat pe ziua de 27 decembrie. Vrednicia salariaţilor Direcţiei Regionale CFR şi-a găsit un corespondent în creşterea nivelului cîştigului mediu, în anul care s-a scurs, acordîndu-se premii în valoare de 17.000.000 din fondul de exploatare şi de 3.000.000 din fondul instituţiei, alocat pentru realizări excepţionale în muncă. La mulţi ani. Urare care a răsunat în case de muncitori, de funcţionari, de ţărani muncitori, de intelectuali şi de viitori intelectuali. Studenţii ieşeni, de pildă, şi-au petrecut revelionul laolaltă la cantina „Iustin Georgescu“, avînd în mijlocul lor pe mulţi dintre profesori, după cum de faţă a fost şi tov. Ion Creangă, rectorul Universităţii „Al. I. Cuza“ şi tov. Leo Bartfeld, prorector al Universităţii „Al. I. Cuza“. La hotarul dintre 1956 şi 1957 studentul Vasile Epure a dat cuvîntul tov. rector Ion Creangă care, în cuvinte pline de căldură a felicitat studenţii pentru rezultatele dobândite la învăţătură în anul trecut. — In anul 1957, digi tovarăşi a anunţat el, prot--., dumneavoastră ia fiinţă la Iaşi o Casa a studenţilor. Au mai vorbit şi alţii — maf. C. Mihul din partea organizaţiei PMR, Eugen Netcă din partea organizaţiei de bază UTM şi, după ce tov. rector a ciocnit un pahar de vin cu studenţii Constantin Talasă, N. Calistru, Th. Frunză; prin faţa pomului de iarnă, luminat feeric, perechiperechi au început dansul în acordurile largi ale tangoului executat de orchestră. In jurul pomului este impropriu spus deoarece în jurul pomului erau de fapt mese cu vin, fursecuri, tartine, prăjituri. Un aparat de fotografiat se afla şi el în exercţiul funcţiunii, şi dacă în obiectivul său s-au oglindit perechile formate din studenţii Marin şi Felicia Nicolau de la Matematicianul III sau Virginia Lascu din anul I Ştiinţe Juridice şi Ion Lascu, aceştia cu siguranţă că vor avea prilejul să păstreze o amintire plăcută a revelionului, nu numai în gînd, ci şi prin instantaneele care vor readuce mereu una din minunatele clipe ale acelei seri. O amintire plăcută vor păstra toţi cei care, în noaptea de revelion s-au aflat în preajma meselor, a tranlţieratar mese de "re cine vinul nu a lips’t, el stră ’urb'd în paharele al căror clinchet însoţea necontenit urarea : — La mulţi ani. La mulţi ani, dragi tovarăşi, spre noi succese în muncă, pentru înflorirea regiunii noastre, pentru înflorirea şi întărirea patriei, pentru o viaţă mereu mai bună, pentru pace, belşug şi socialism. — La mulţi ani ! Pag. 3's' Telegrama adresată de N. A. Bulganin revistei italiene „Noi Donne“ MOSCOVA 2 (Agerpres) — TASS transmite telegrama adresată de N. A. Bulganin, redacţiei revistei italiene de femei „Noi Donne“. Felicit pe cititoarele revistei „Noi Donne“ şi prin revista voastră poporul italian cu prilejul Noului an. Urez revistei voastre în Noul an noi succese în lupta pentru pace democraţie şi progres Uniunea Sovietică a năzuit totdeauna spre dezvoltarea relaţiilor de prietenie cu Italia, spre o largă colaborare economică şi culturală între ţările noastre. Fie ca anul 1957 să fie anul dezvoltării cu succes a relaţiilor sovieto-italiene. Urez din toată ter-r Urmilor italiene şi întregului tenordalian fericire în Noul an Declaraţia primarului general al marelui Berlin BERLIN 2 (Agerpres) — F. Ebert, primarul general al marelui Berlin a făcut corespondentului agenţiei A. D. N. o declaraţie în care a subliniat că marea majoritate a poporului german cere eliberarea Germaniei occidentale şi a Berlinului occidental de sub jugul tratatelor de la Paris, abolirea serviciului militar obligatoriu, unificarea naţională pe o bază democrată. De aceea, înfrînarea şi înlăturarea de la putere a militariştilor şi a imperialiştilor în întreaga Germanie, creează importante premize pentru dezvoltarea relaţiilor democratice şi în Berlinul occidental. F. Ebert a amintit că în decursul ultimilor 5 ani, reprezentanţa populară şi primăria marelui Berlin au propus aproximativ de 30 de ori senatului din Berlinul occidental realizarea unei înţelegeri reciproce. De fiecare dată, autorităţile orăşeneşti vestberlineze au refuzat însă să ducă tratative cu reprezentanţii primăriei democrate. Cu toate acestea trebuie să relev încă odată, a subliniat primarul general că aceste propuneri făcute cu scopul de a se normaliza viaţa populaţiei din Berlin își păstrează toată importanța lor. Cine a avut nevoie de trimiterea de „observatori“ în Ungaria ş 1 ROMA 2 (Agerpres) Ziarul „Presse Sera“ a publicat o corespondenţă din Washington în care se spune că „în cercurile ziaristice americane se răspîndeşte stăruitor zvonul că hotărîrea de a supune discutării Adunării Generale rezoluţia americană, care prevede trimiterea de observatori ai ONU în Ungaria, a fost adoptată la o şedinţă extraordinară care a avut loc la Casa Albă, în urma propunerii conducătorului serviciului american de informaţii, Allen Dulles. S-a aflat de asemenea că la această şedinţă, Allen Dulles a declarat că, potrivit informaţiilor pe care le deţine, în două sau trei săptămîni, guvernul Kadar poate deveni stăpînul situaţiei din ţară, deoarece rămăşiţele rezistenţei la Budapesta şi în provincie nu mai au o conducere unică şi un plan de acţiune precis. Dacă în aceste zile nu vor fi luate măsuri eficiente în vederea dirijării acţiunii rebelilor, a subliniat Dulles, „cauza occidentului în Ungaria poate suferi o înfrîngere definitivă“. De aceea, el a propus să se stăruie asupra faptului ca Adunarea Generală să adopte noua rezoluție cu privire la problema ungară. Declaraţiile ministrului de Externe al R. P. Ungare BUDAPESTA 2 (Agerpres) — Ziarul „Nép Szabadság“ a publicat un interviu al ministrului Afacerilor Externe al R. P. Ungare, Imre Horvat. Referindu-se la cea de a 11-a sesiune a Adunării Generale a O.N.U., I. Horvath a răspuns că delegaţia ungară a fost nevoită să lucreze într-o situaţie extrem de nefavorabilă. Atmosfera de aţiţări şi calomnii împotriva Ungariei a forţat pe membrii delegaţiei să renunţe de a participa la lucrările sesiunii atunci cînd s-a examinat problema ungară. Totuşi, la începutul lunii ianuarie, a continuat Horvath, delegaţia ungară îşi va ocupa din nou locul în sala de şedinţe a O.N.U. Delegaţia va fi condusă de E. Sik, prim locţiitor al ministrului Afacerilor Externe. Răspunzînd la o întrebare cu privire la proiectata călătorie a secretarului general O.N.U. în Ungaria, I. Horvath a declarat că Hammarskjoeld a fost de acord că, călătoria sa la Budapesta la data care a fost proiectată la început nu ar fi contribuit la normalizarea situaţiei în Ungaria şi nu ar fi fost în interesul poporului ungar, deoarece pentru ziua sosirii sale la Budapesta elementele contrarevoluţionare plănuiau o nouă acţiune armată, tărăgănau lucrările de refacere a oraşului, etc. Apoi, I. Horvath s-a referit la problema refugiaţilor unguri. El a comunicat că un număr tot mai mare de refugiaţi în adresează ambasadelor ungare din ţările occidentale cu rugămintea de a li se acorda ajutor pentru înapoierea în patrie. Fiecărui refugiat care vrea să se înapoieze în patrie i se eliberează imediat documentele corespunzătoare. Horvath a răspuns că mulţi refugiaţi nu se înapoiază în patrie pentru că nu cunosc decretul de amnistie al guvernului ungar. Reprezentanţii diplomatici unguri nu au posibilitatea să aducă la cunoştinţă refugiaţilor conţinutul acestui decret, întrucît nu au acces în lagărele pentru refugiaţi. Guvernul englez, a spus I. Horvath, nu a răspuns la rugămintea noastră de a ne ajuta pentru înapoierea în patrie a copiilor şi a adolescenţilor care au trecut graniţa fără ştirea şi consimţămîntul părinţilor. PE SCURT industrial cel de al 12-lea hidroagregat. Primul hidroagregat cu o putere de 105.000 Kw a fost pus în funcțiune acum un an. * Populația Iugoslaviei este de 18 069.000 de locuitori. In ce priveşte densitatea populației, printre republicile RPF Iugoslavia, primul loc este ocupat de Serbia, care are 7.391 000 de locuitori. * La 1 ianuarie a avut loc includerea oficială a regiunii Saar în Republica Federală Germană. o Potrivit datelor Biroului central de statistică, la sfîrșitul anului 1956, populația Finlandei era de 4 312.000 de locuitori. * In seara zilei de 1 ianuarie, premierul Consiliului de Stat al R. P. Chineze, Ciu En-lai, a plecat cu avionul de la Delhi la Pekin. La Damasc s-a anunţat oficial că Sabri Asali a format noul pirin al Siriei. In nord-estul Lhnjei a ..at sfîrşit construirea canalului principal de irigaţie de est, lung de aproximativ 100 de km. Canalul va permite irigarea unei suprafețe de 100.000 de iugare (un iugar — 0,57 ha), de pămînturi fertile din regiunile Szabolcs-Szatmar și Hajdu-Bihar. * La hidrocentrala de la Kuibîșev a început să dea curent. Reorganizarea unor ministere şi instituţii centrale din Ungaria că Prezidiul Republicii Populare Ungare a emis un decret cu privire la reorganizarea unor ministere şi instituţii centrale. In conformitate cu acest decret, ministerul Industriei Energetice şi Carbonifere şi ministerul Industriei Chimice fuzionează într-un singur minister al Industriei Grele ; ministerul Industriei Uşoare şi ministerul Industriei Alimentare — în ministerul Industriei Uşoare şi Alimentare, iar ministerul Invăţămîntului şi ministerul Culturii — în ministerul Culturii, începind de la 31 decembrie 1956, se desfiinţează ministerele Colectărilor, Gospodăriei Orăşeneşti şi Comunale, Gospodăriilor de Stat, ministerul Controlului de Stat. De asemenea îşi încetează existenţa Direcţia de stat pentru problemele bisericii şi Comitetul pe întreaga Ungarie pentru problemele culturii fizice şi sportului. Funcţiunile lor sunt preluate de ministerul Culturii. BUDAPESTA 2 (Agerpres) — Ziarul „Nép Szabadság“ anunţă —O— Situaţia grea a refugiaţilor unguri din Olanda HAGA 2 (Agerpres) Ziarul „DetVaarheid“ citează date care dovedesc , refugiaţii unguii crac au plcat în Olanda, trăiesc, incertaţii foarte grele. Ziarul anunţă că la 15 decmbrie, dintr-o baracă din Ligethoven (provincia Limburg), au fugit 5 unguri. In ajunul evadarii lor, ei s-au pîîns de hrana mizeră şi condițiile grele de locuit. . In aceeaşi zi, au evadat 5 unguri care lucrau la o fabrică textilă din Enshed.