Flacăra Iaşului, martie 1958 (Anul 14, nr. 3581-3606)

1958-03-01 / nr. 3581

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE. UNIŢI-VA ! ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL PMR IAŞI ŞI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL ANUL’ XIII, Nr. 8581 SIMBATA I *MARTIE 19584 PAGINI 20 BAJUL Cu toţii la vot! Mîine, 2 martie 1958, se desfăşoară în întreaga fără alegerile de deputaţi în sfaturile populare. Expresie a profundului democratism al orînduirii noastre populare, a legăturii indestructibile dintre partid, guvern şi popor, alegerile se desfăşoară şi în acest an sub egida Frontului Democraţiei Populare care grupează masele cele mai largi ale oamenilor muncii de la oraşe şi sate, luptători activi T „ „ pentru pace şi socialism. In adunările entuziaste care au avut loc în regiunea noastră la începutul campaniei electorale oamenii muncii au propus drept candidaţi ai Frontului Democraţiei Populare în aceste alegeri pe cei socotiţi vrednici de această înaltă preţuire. In tot timpul campaniei electorale, în cadrul întîlnirilor care au avut loc între candidaţi şi alegători, alegătorii şi-au manifestat încrederea nestrămutată în justeţea politicii partidului şi guvernului, a căror preocupare centrală este asigurarea creşterii continue a nivelului de trai al oamenilor muncii. Transformarea radicală a României în anii puterii populare dintr-o ţară agrară înapoiată — consecinţă a guvernării claselor exploatatoare şi a înrobirii ţării capitaliştilor străini — într-o ţară industrial-agrară cu măreţe perspective de viitor — constituie chezăşia cea mai sigură a justeţei politicii partidului şi guvernului care ne călăuzesc pe calea înfloririi patriei noastre dragi. La măreţele realizări obţinute în ţara noastră pe drumul construirii societăţii socialiste, au adus o contribuţie de seamă sfaturile populare, organe locale ale puterii de stat. Spre deosebire de vechile prefecturi şi primării de pe vremea burgheziei şi moşierimii care erau organe potrivnice intereselor poporului, sfaturile populare sunt organele cele mai reprezentative ale oamenilor muncii de la oraşe şi sate. Ele conduc întreaga activitate economico-organizatorică şi social-culturală pe teritoriul care funcţionează. Ca urmare a Hotărîrii plenarei CC al PMR din decembrie 1956, guvernul RPR a adoptat o serie de măsuri prin care se lărgesc mult atribuţiile sfaturilor populare expresie a profundului democratism al orînduirii noastre de stat, creindu-se şi mai mari posibilităţi de ridicare a tuturor regiunilor ţării, de valorificare a resurselor locale, de îmbunătăţire a condiţiilor de viaţă a populaţiei. In alegerile din acest an, sfaturile populare se prezintă ca un bilanţ rodnic, care se exprimă în însemnate realizări pe plan edilitar, în tot mai larga participare a maselor largi de cetăţeni la buna gospodărire a oraşelor şi satelor. Sub conducerea organizaţiilor de partid, sfaturile populare regional, raionale, orăşeneşti şi comunale din regiunea Iaşi contribuie din plin la înflorirea oraşelor şi satelor regiunii noastre la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale populaţiei, dovedind tot mai multă maturitate în rezolvarea problemelor gospodăreşti Marile realizări obţinute în regiunea noastra in îmbunătăţirea asistenţei medicale, în construirea şi repararea a mii de apartamente pentru oamenii muncii, in construirea de noi edificii ale artei şi culturii, în electrificarea a zeci de sate din regiune, în construcţiile realizate la sate prin autoimpunere, toate acestea - şi încă multe alte realizări - sînt strîns legate de activitatea rodnică a sfaturilor populare. Greutăţile şi lipsurile inerente in perioada construiriiunei orînduiri noi, în condiţiile unei moşteniri atît de grele lăsate de regimul burghezo-moşieresc de tristă amintire sînt trecătoare deoarece oamenii muncii sînt hotăiţi sa lupte activ pentru înlăturarea lor. Convingerea oamenilor muncii ca toate greutățile vor fi înfrînte are la bază strînsa legătura a Partidului Muncitoresc Romîn cu poporul, încrederea nestrămutata a acestora în justeţea politicii partidului şi guvernului. De fiecare dată alegerile de deputaţi în sfaturile P°P“ţ«* constituie un prilej de trecere în revistă a realizărilor obţinute de analiză critică a greutăţilor şi a lipsurilor, de noi măsuri (Continuare în pag. 3-a) Af 11 n e alegerile de deputaţi în sfaturile populare SMT-urile din regiunea noastră au terminat reparaţiile Mecanizatorii din cadrul celor mt SMT-uri din regiunea noastră intîmpină ziua de 2 martie cu un succes deosebit: ei au îndeplinit pla cul propriu de reparaţii la maşini şi tractoare cu o zi înainte de ter- » menul planificat. Au fost reparati şi revizuite 730 de tractoare pre- cum şi întreg parcul de maşini agricole. Primele care au terminat reparaţiile au fost SMT-urile Huşi, Podul Hoaiei, Paşcani. Propunerile principsală Satul este electrificat la întîlnirile candidaţilor cu alegătorii* din corn. Frumuşica, raionul Hîrlău, participanţii la discuţii au cerut, printre altele, radioficarea comunei lor. Propunere înTărnită a fost tradusă în fapt. Azi satul de centru din comuna Frumuşica este radioficat. Mulţi ţărani muncitori ca Vasile Curechiu, Ion Bratu, D-tru Curecheru, Gh. Moise, Costache Vornicu, C. Baltalaru şi alţii şi-au adus aportul lor la traducerea în viaţă a propunerii făcute. Noi cămine culturale In comunele Tanacu şi Costeşti din raionul Vaslui, ţăranii muncitori au propus candidaţilor lor ca — în cinstea alegerilor — să se termine construcţia căminelor culturale. Prin participarea largă a cetăţenilor, lucrările începute au fost terminate, 425 zile muncă voluntară au depus ţăranii muncitori din comuna Tanacu pentru terminarea căminului cultural. Prin munca multor ţărani muncitori printre care se numără Dotru Stelian, Ion Adam, Teodor Căpitanu, Neculai Căpitanu şi alţii s-a reuşit să se facă şi o economie de aproape 44.000 lei. Economii importante s-au făcut şi în comuna Costeşti la construcţia noului cămin cultural. Printre cei care şi-au dat tot aportul se numără ţăranii muncitori C-tin Panaite, Petru Panaite, Vasile Negoi, D-tru Lascăr şi alţii. Căminele culturale vor fi inaugurate la 2 martie. ț jut**. ^ Pe șesul dintre calea ferată și' Pavilioanele construite prin credite de stat pentru ceferiști, cei £Ff? Nic di.na se află astăzi cesteM mwtti ds la Ateltosts.SER 4U« GM& 2,5 milioane lei-fondul întreprinderii Bilanţul încheiat în 1957 de metalurgiştii fabricii de rulmenţi din Bîrlad a fost mai mult decît satisfăcător. Pe baza rezultatelor bune obţinute în producţie, Ministerul tutelar a aprobat, în februarie crt., constituirea fondului întreprinderii la o valoare de 2,5 milioane lei. Acest fond va constitui o serioasă bază de îmbunătăţire a condiţiilor de trai, materiale şi culturale, ale metalurgiştilor bîrlădeni. In afară de stimulentele materiale ce vor fi acordate sub diferite forme (premii, ajutoare,, etc.) conducerea întreprinderii va lua măsri şi pentru închirierea unei vile într-o staţiune climaterică şi confecţionarea a 10 corturi pe litoralul Mării Negre. In acest fel, cel puţin 60 de salariaţi îşi vor putea petrece concediul de odihnă, gratuit, în condiţii plăcute, separat de aceia care vor fi trimişi la odihnă şi prin sindicat. De asemenea din fondul întreprinderii sînt premiaţi cîştigătorii concursurilor (gen „Drumeţii veseli”) organizate pentru ucenici, muncitori, tehnicieni, şi ingineri. O expresie vie a dragostei neţărmurite faţă de partid Mitingul electoral din cadrul circumscripţiei regionale nr. 39 Codăeşti Ieri, a avut loc în sala cinematografului din Codăeşti un entuziast miting electoral în cadrul căruia tov. Dumitru Gheorghiu, membru supleant al CC al PMR, prim secretar al Comitetului regional de partid, candidat al FDP în circumscripţia electorală regională nr. 39 a vorbit alegătorilor din cadrul acestei circumscripţii. La miting au luat parte numeroşi ţărani muncitori din Coldăeşti şi Mldeşti care au folosit acest prilej pentru a-şi manifesta dragostea lor faţă de Partidul Muncitoresc Român, încrederea lor deplină in politica partidului şi a guvernului ţării noastre. Luînd cuvintul in cadrul mitingului, tov. Dumitru Gheorghiu a făcut alegătorilor oamplă prezentare a situaţiei politice internaţionale precum şi a însemnatelor realizări cu care întimpină poporul nostru muncitor alegerile de deputaţi pentru sfaturile populare de la 2 martie. Vorbitorul a subliniat că întîlnirile înte candidaţi şi alegători, mitingurile electorale, precum şi întreagă campanie electorală desfăşurată în vederea alegerilor, sunt expresia democratismului profund al orînduirii noastre, un prilej de activizare politică a maselor largi populare şi de îmbunătăţire a activităţii din diferite domenii de muncă. In acelaşi timp, acţiunile din cadrul campaniei electorale la care au participat sute de mii de oameni ai muncii din regiunea noastră, sunt o expresie a unităţii indestructibile dintre partid, guvern şi popor, asigurînd totodată participarea mastă a maselor la conducerea treburilor obşteşti. Alegerile de deputaţi în sfaturile populare au loc în condiţiile în care situaţia internaţională este net favorabilă forţelor păcii, democraţiei şi socialismului, în condiţiile în care se manifestă puternic, sub toate aspectele, coeziunea indestructibilă a ţărilor socialiste, în frunte cu puternica Uniune Sovietică. Această coeziune constitue o garanţie că pacea lumii se găseşte în mîini sigure, că ea va fi apăraţă şi consolidată. Vorbind despre înfăptuirile obţinute în ţara noastră, sub conducerea partidului, tov. Dumitru Gheorghiu a arătat importantele succese înregistrate în industrializarea socialistă a ţării, în dezvoltarea agriculturii transformarea ei socialistă, în făurirea noii culturi socialiste, în ridicarea nivelului de trai al întregului popor muncitor. De asemenea, vorbitorul a exemplificat, printr-o mare bogăţie de fapte şi cifre, marile realizări dobindite de oamenii muncii din regiunea noastră in toate domeniile construcţiei socialiste. După ce i-a felicitat, în numele Comitetului regional de partid, pe ţăranii muncitori din cuprinsul raionului Vaslui pentru însemnatele succese obţinute în transformarea socialistă a agriculturii ca urmare a convingerii lor pe baza exemplelor luate din viaţă, tov. Dumitru Gheorghiu a insistat îndeosebi asupra im(Continuare în pag. 3-a) Candidatul FDR, tov. D. Gheorghiu, alegători, fcoto: G. PAUL Număr special închinat alegerilor Aspecte din viaţa colectiviştilor Belşugul şi bunăstarea îşi fac tot mai mult loc în rîndul colectiviştilor din regiunea noastră. 656 colectivişti din regiunea noastră şi-au construit, numai în cursul anului trecut, case noi, 335 colectivişti şi-au cumpărat mobilă nouă, 284 colectivişti şi-au cumpărat aparate de radio. Citiţi în pag. IV-a i Interviul acordat de tovarăşul Chivu Stoica corespondentului ziarului american „New York Times if