Flacăra Iaşului, iunie 1958 (Anul 14, nr. 3658-3682)

1958-06-01 / nr. 3658

O delegafîe a P.C.U.S. în frunte cu N. S. Hruşciov a plecat Ia Sofia ii MOSCOVA 31 (Agerpres) — ^ Tass anunţă: M In după amiaza zilei de 31 mai am plecat la Sofia pe bordul unui avion ^ ,,TU-104" ''delegaţia PCUS în frunte jjj cu N. S. Hruşciov, membru al Prezi i j* diului Comitetului Central al PCUS,ii prim secretar al PCUS. Delegaţia va participa la Congresul al VII-lea al Partidului Comunist Bulgar. Din delegaţie fac parte Serdiuk, membru al Comitetului Central al PCUS, prim secretar al CC al PC din R.S.S. Moldovenească, Efremov membru al CC al PCUS, prim secretar al Comitetului regional Kursk al PCUS, Andropov, șef de secție din CC al PCUS, Prihodov, ambasadorul Uniunii Sovietice în Bulgaria. if¥ IDelegaţia P. C. U. S. I a sosit la Sofia SOFIA 31 (Agerpres) — Tass anunţă : La 31 mai a sosit la Sofia pena participa la lucrările Congresului al VII-lea al Partidului Comunist Bulgar delegaţia PCUS în frunte cu N. S. Hruşciov, prim secretar al CC al PCUS. Comunicatul comun sovieto-finlandez MOSCOVA 31 (Agerpres) TASS anunţă: La Moscova a fost dat publicităţii comunicatul sovieto finlandez în care se arată că oamenii de stat ai Uniunii Sovietice şi Finlandei s au pronunţat pentru crearea în Europa centtrală a unei zone în care să nu existe arme nucleare şi racheteCele două părţi, se arată în comunicat, sunt convinse că realizarea uniunui acord cu privire la imediată încetare generală a experienţelor cu armele atomice şi cu hidrogen ar constitui un pas important pe calea rezolvării problemei dezarmării şi ar contribui la realizarea înţelegerii necesare cu privire la interzicerea definitivă şi necondiţionată a acestor * tipuri de arme. f* Cele două părţi au exprimat pă- J* rerea că trebuie să se acorde Repub* blicii Populare Chineze locul ce-i re* vine de drept în ONU-^ ^ a Partea finlandeză şi a nTănifestat '* atitudinea pozitivă faţă de declaraţia a părţii sovietice că Uniunea Sovietică A năzuieşte spre întărirea continuă a X legăturilor de prietenie şi a înţelege- A rii reciproce cu celelalte ţări din X Europa de nord şi că în acest scop v Uniunea Sovietică consideră util să continue împreună cu ele căutarea unor forme de colaborare reciproc acceptabile. Uniunea Sovietică a declarat că este gata să examineze în spiritul bunăvoinţei eventualele propuneri ale altor ţări in vederea consolidării păcii în nordul Europei După cum se arată un comunicat, în cadrul convorbirilor, conducătorii celor două state au constatat, spre satisfacţia comuna că între Uniunea Sovietică şi Finlanda există relaţii de bună vecinătate deosebit de sincere- Cele două părţi au declarat din nou că vor nâzui şi de acum înainte spre dezvoltarea acestor relaţii de bună vecinătate şi spre întărirea prin toate mijloacele a înţelegerii între popoarele sovietic şi finlandez. Pe baza iniţiativei manifestate de Finlanda, cele două părţi s-au înţeles asupra încheierii unui nou acord cu privire la livrările de mărfuri pe anii 1961-1965. Din iniţiativa părţii finlandeze, în cadrul convorbirilor au fost discutatede asemenea diferite rezolvări posibile ale problemei folosirii cît mai bune de către Finlanda a Canalului, Saima, care leagă sistemul lacurilor Saima, de golful Finic-Uniunea Sovietică a declarat că este gata să cadă de acord asupra folosirii părții sovietice a Canalului pentru tranzit, pe termen de 50 de ani, în condiţii avantajoase pentru Finlanda. A. A. Gromîko a primit pe ambasadorul S.U.A. în U.R.S.S. MOSCOVA 31 (Agerpres) — Tass anunţă: La 31 mai A. A. Gromîko, ministrul Afacerilor Externe al URSS, a primit pe L. Thompson, ambasadorul SUA în URSS. In cadrul convorbirii care a avut loc s-au discutat probleme legate de convocarea unei conferințe la nivel înalt. Pentru restabilirea relaţiilor diplomatice între Japonia şi R. P. Chineză cere normalizarea relaţiilor chinojaponeze. S-a stabilit de asemenea ca la mijlocul lunii iulie să aibă loc la Tokio şi în alte oraşe ale ţării o serie de mitinguri de masă organizate sub semnul luptei pentru restabilirea relaţiilor dintre China şi Japonia. Consiliul naţional japonez pentru restabilirea relaţiilor diplomatice cu China a hotărit de asemenea că vor circula în întreaga ţară înorganizeze un congres naţional la lunile iunie şi iulie şi în care se (Tokio, la sfîrşitul lunii iulie . , PEKMN 31 (Agerpres) China Nouă anunţă — Ştirile sosite din capitala Japoniei anunţă că în cadrul unei şedinţe a comitetului de conducere al Consiliului Naţional japonez pentru restabilirea relaţiilor diplomatice cu China s-a hotărît iniţierea unei campanii de strîngere de semnături pe apeluri care in slujba păcii . In intrega lume au stîrnit un deoasebit ecou hotărîrile consfătuirii de la Moscova, a Comitetului Politic consultativ al tratatului de la Varşovia. In declaraţia adoptată la consfătuire se face o analiză profundă a situaţiei internaţionale actuale. Declaraţia arată în această privinţă nu numai cauzele actualei încordări, dar formulează fără echivoc poziţia ţărilor socialiste faţă de situaţia internaţională de azi Aceste ţări sînt preocupate sincer de întărirea păcii în lume Hotărîrile consfătuirii de la Moscova confirmă încă o dată unitatea ţărilor membre ale tratatului de la Varşovia în năzuinţa lor de a înlătura piedicile care stau în calea unui acord între Apus şi Răsărit. Din nou faptele arată popoarelor lumii cine se străduieşte pentru întărirea păcii în lume şi cine se opune acestor eforturi. * In timp ce consfătuirile membrilor NATO au adoptat hotărîri contrarii intereselor păcii, cum este aceea a înarmării revanșarzilor vestgermani cu arma nucleară, iar avioanele americane încărcate cu bombe nucleare brăzdează cerul Europei apusene sau se lansează în zboruri provocatoare deasupra Arcticii în direcţia frontierelor de stat ale Uniunii Sovietice membrii tratatului de la Varşovia propun încheierea unui pact de neagresiune. Textul proiectului de pact este în această privinţă în spiritul aspiraţilor celor mai fierbinţi ale omenirii iubitoare de pace. Statele participante la consfătuirea de la Moscova au arătat în declarația lor ca sînt oricînd gata să-și desemneze reprezentanţii pentru un schimb de păreri în legătură cu încheierea unui pact de neagresiune cu membrii pactului NATO Un astfel de schimb de păreri ar putea avea loc chiar şi înaintea convocării conferinţei la nivel înalt şi ar uşura adoptarea de către aceasta a unor hotariri care să ducă la slăbirea încordării internaţionale Este limpede pentru oricine că ţări care propun încheierea unui pact de neagresiune nu au şi nu pot avea intenţiile agresive atribuite pe nedrept de către protagoniştii pactului NATO, cu atît mai mult cu cît prin structura lor, ţările socialiste în care la putere se află muncitorii şi ţăranii sînt profund ataşate păcii şi ostile agresiunii. Nu acelaşi lucru s-ar putea spune despre guvernele ţărilor care resping încheierea unui pact de neagresiune, indiferent de în acest timp Statele Unite nu numai că menţin forţe militare în toate ţările în care au pătruns în timpul războiului, dar mai mult, unităţi ale armatei americane staţionează şi într-o serie de alte ţări După încheierea războiului, Uniunea Sovietică şi a retras trupele din multe ţări, a lichidat bazele sale militare de pe teritoriul străin, de la Port Arthur din China şi Porkkala Udd din Finlanda Guvernul american insă, nici nu vrea să audă de retragerea forţelor armate din străinătate şi de lichidarea bazelor sale militare cu care a împînzit Europa Rtrarţia şi Administrația. Palatul Culturii Str. Mareşal Malinovschi — FEJCAKS JASUt. gagaga— --------------------------- -i 3658 EVENIMENTELE DIN FRANȚA 9 Apelul Comitetului de rezistenţă împotriva fascismului PARIS 31 (Agerpres) — Comitetul de rezistenţă împotriva fascismului a dat publicităţii următorul apel: „In momentul in care, împotriva dorinţei imensei majorităţi a poporului francez, se încearcă ,să se silească parlamentul la capitulare, şantajîndu-i cu războiul civil, în momentul în care se violează tradiţiile democratice ale ţării noastre, comitetul de rezistenţă împotriva fascismului cheamă pe toţi republicanii, indiferent de părerile lor politice, să-şi manifeste în întreaga Franţă, ataşamentul lor faţă de libertăţile republicane, organizînd întruniri de protest în ziua şi la ora cînd Adunarea Naţională se va pronunţa asupra investiturii generalului De Gaulle. Ciocniri între fascişti şi apărătorii republicii PARIS 31 (Agerpres) — Vineri seara cîteva sute de tineri au manifestat pe Champs Elysees în strigăte de „Trăiască De Gaulle“, „Algeria franceză". Ca şi cu o zi înainte, numeroase motociclete şi maşini au însoţit pe manifestanţi dacsonînd asurzitor după un indicativ însemnînd „Algeria franceză“. Au avut loc ciocniri între aceşti tineri şi grupuri masive de cetăţeni care, dîndu-le o ripostă hotărîtă, au manifestat în favoarea republicii, sub lozinca „Fascismul nu va trece“.. A intervenit poliţia şi, potrivit agenţiei France Presse, au fost arestate aproximativ 100 de persoane. C.G.T a cerut muncitorilor francezi să intensifice acţiunile împotriva unui guvern condus de generalul De Gaulle PARIS 31 (Agerpres) Confederaţia Generală a Muncii din Franţa a dat publicităţii vineri seara un comunicat în legătură cu situaţia politică, în care arată că ,,lupta trebuie continuată şi intensificată". Peste tot trebuie să se sporească acţiunile unite: greve, manifestaţii, riposte date fascismului .,Mai mult ca oricind, arată comunicatul CGT, trebuie să se facă simţit puternicul protest muncitoresc şi republican. Nu ne trebuie dictatură, nu ne trebuie guvern De Gaulle. Ceea ce ne trebuie este un guvern de apărare republicană. Comentariile presei franceze PARIS 31 (Agerpres) — Atitudinea partidelor politice reprezentate în Adunarea Naţională franceză faţă de candiatura lui De Gaulle la funcţia de şef al guvernului şi faţă de şansele ca acesta săfie adus la putere pe căi „legale“, fac obiectul a numeroase comentarii în presa franceză. Ziarele de dreapta pledează făţiş în favoarea lui De Gaulle şi sfătuiesc pe deputaţii Adunării Naţionale şi în special pe socialişti să acorde vot de învestitură lui De Gaulle. Organul Partidului Socialist „Le Populaire“ publică un comentariu interesant prin schimbarea de ton faţă de comentariile precedente care erau mult mai categoric împotriva instaurării unui guvern De Gaulle în Franţa. De data aceasta „Le Populaire" ar vrea să justifice poziţiile tuturor deputaţilor, „oricare ar fi alegerea* deoarece, scrie acesta, trebuie „să fim convinşi că poziţiile deputaţilor vor fi rezultatul unor lungi şi onorabile reflecţii". —oop-Demisia lui Pflimlin a fost acceptată în mod oficial PARIS 31 (Agerpres) — France Presse anunţă că Pierre Pflimlin a fost primit sîmbătă dimineaţa de preşedintele republicii, Coty, care l-a informat că întrucît există în prezent posibilitatea de a se constitui un nou guvern acceptă demisia guvernului Pflimlin. „Faptul că De Gaulle a acceptat să respecte legalitatea constituţională, scrie „Liberation", faptul că el a consimţit să se supună probei învestiturii şi să joace pînă la un punct jocul parlamentar nu înseamnă deloc că el este decis să-l joace pînă la capăt... In realitate nimeni nu se poate înşela şi însuşi programul lui De Gaulle dovedeşte că legal sau nu regimul pe care îl visează este un regim autoritar pur dacă nu unul dictatorial“... Și ziarul „Liberation“ scrie în concluzie: „A învesti pe De Gaulle înseamnă a deschide larg poarta spre fascism. Este încă timp să se spună: Nu". SITUAŢIA DIN LIBAN • Continua ciocnirile armate dintre rasculafi şi trupele guvernamentale. • Autorităţile intensifică măsurile represive. • Guvernul cere ajutor din partea tarilor imperialiste şi a agenţilor lor. BEIRUT 31 (Agerpres) — De trei săptămîni continuă în Liban greva generală care în multe regiunii ale ţării s-a transformat în răscoală populară. In ţară situaţia continuă să fie încordată. Ziarul „Telegraph“ scrie că potrivit datelor incomplete in trei săptămtni in ţară au fost ucise şi grav rănite aproximativ 700 de persoane. Toate spitalele sunt pline de răniţi. Autorităţile au arestat cîteva sute de persoane. Intr-un comunicat oficial se arată că la 29 mai aproape în întreaga ţară au avut loc mişcări ale detaşamentelor de răsculaţi. Potrivit informaţiilor presei, după un oarecare răgaz ciocnirile dintre răsculaţi şi forţele guvernamentale au reînceput la Tripoli Saida şi la sud de oraşul Tir, împotriva răsculaţilor autorităţile folosesc artilerie şi tancuri. In ultimeledouă zile la Beirut au avut loc puternice ciocniri armate, într-o serie de cartiere dinoraş unde detaşamentele armate ale organizaţiei profasciste „Partidul Naţional Social“ au încercat să ocupe unele case, forţele populare au opus o rezistenţă hotărîtă. Autorităţile libaneze intensifică măsurile represive. A fost introdusă pedeapsa cu moartea pentru participarea la aşa zisele „acte teroriste“, a fost introdusă de asemenea o riguroasă cenzură a presei. Sînt urmăriţi în justiţie editorii ziarelor ,,As Siasa”, „Beirut A! Masa“, „Telegraph“, „As Sark” şi altele. Aceste procese au fost transmise tribunalului militar. Totodată potrivit agenţiei Americane UPI, autorităţile libaneze continuă prigoana împotriva cetăţenilor RAU stabiliţi în Liban. La 30 mai un tribunal militar libanez a condamnat 2 sirieni la închisoare. Pe de altă parte, guvernul Samun depune eforturi sporite pentru a ajunge la un compromis cu membrii opoziţiei spre a influenţa dezbaterile Consiliului Ligii arabe care se întruneşte la 31 mai la Bengazi. Tratativele nu au înregistrat însă nici un progres. Dovada concludentă că regimul lui Samun doreşte adîncirea conflictului intern îl constituie faptul că el continuă să ceară ajutor din partea ţărilor imperialiste şi a agenţilor lor din Orientul mijlociu. Ziarul „As Saab” relatează că guvernul Federaţiei iordaniano-irakiană a trimis în Liban în ultimele zile 1000 de soldaţi. Unii dintre aceştia sunt îmbrăcaţi civil, iar restul în uniforma forțelor militare aeriene libaneze. COMENTAR EXTERN argumentele la adăpostul cărora acestea încearcă să-şi ascundă opoziţia faţă de iniţiativele de întărire a păcii în lume. Ataşamentul faţă de ideea salvării păcii este sublinat în declaraţia adoptată la confătuirea de la Moscova în propunerea încheierii unui pact de neagresiune dar deopotrivă şi de hotărîrea de a efectua noi reduceri în efectivele militare ale ţărilor participante la consfătuire. Comitetul politic consultativ al statelor membre ale tratatului de la Varşovia a aprobat deasemenea propunerea guvernului URSS pusă de acord cu guvernul RP Romíné cu privire la retragerea în viitorul apropiat de pe teritoriul Republicii Populare Romíne a trupelor sovietice aflate, aici pe baza tratatului de la Varșovia precum și reducerea cu încă o divizie a efectivului trupelor sovietice de la teritoriul R. P. Ungare, apuseană şi alte regiuni ale lumii. Ce deosebire între politica de pace a ţărilor membre ale tratatului de la Varşovia şi a tuturor ţărilor socialiste Pe de o parte şi politica blocului Atlanticului inspirată de SUA, pe de altă parte. Declaraţia statelor participante la consfătuirea de la Moscova, care a avut loc zilele trecute, ca şi declaraţia consfătuirii reprezentanţilor partidelor comuniste şi muncitoreşti din ţările socialiste, precum şi Manifestul Păcii publicate la Moscova în noiembrie 1957, arată popoarelor lumii cît de ataşate păcii sînt ţările socialiste în care nu există şi nu pot exista grupuri sau clase interesate în cursa înarmărilor şi aventurilor militare. Uniunea Sovietică şi celelalte ţări socialiste şi-au întărit mereu declaraţiile de pace cu măsuri concrete în această direcţie, menite să ducă la destinderea situaţiei internaţionale la o înţelegere. încetarea unilaterală a experienţelor cu arma nucleară de către Uniunea Sovietică şi propunerea RP Polone cu privire la crea-rea unei zone denuclearizate în centrul Europei, au trezit un puternic ecou în inimile popoarelor, îngrijorate de actuala încordare internaţională. Poporul nostru a primit cu cea mai mare satisfacţie hotărîrile consfătuirii de la Moscova şi vede în ele încă o confirmare a politicii juste de promovare a păcii, dusă de guvernul R. P. Român. Şi de cele- I lalte guverne semnatare ale tratatu. ^ lui de la Varşovia Hotărîrea adoptată la consfătuire cu privire la noua reducere a efectivului forţelor noastre ^ armate cu 55.000 de oameni după ce aceste forţe au mai fost reduse în două rînduri constituie încă o dova- \ dă concretă a politicii de pace a ţării noastre. In afară de aceasta , trebuie amintită cunoscuta iniţiativă a guvernului nostru privind consoli- darea păcii în Balcani. Consecventă ^ politicii de coexistenţă paşnică, ţara ^ noastră doreşte să întreţină relaţii de prietenie şi colaborare cu toate celelalte ţări, fără deosebire de orînduirea socială şi politică. Această dorinţă a fost confirmată de vizita conducătorilor de seamă ai ţării noastre în ţările îndepărtate din Asia precum şi în Argentina. Relaţiile noastre economice şi culturale se extind cu un număr tot mai mare de ţări de pe toate continentele. In dorinţa sa sinceră de a sprijini continuu consolidarea păcii în lume, * poporul nostru îşi va aduce contri. ' buţia sa la îndeplinirea hotărîriior î, consfătuirii de la Moscova a statelor membre ale tratatului de la Varşovia şi va continua să stea de strajă păcii ! VETRE MARCH Rebelii fascişti ameninţă ALGER 31 (Agerpres) Vineri seara s-a desfăşurat la Alger o manifestaţie la care au vorbit amiralul Anboyneau, comandantul forţelor navale ale NATO din Mediterana occidentală, generalul Jouhaud, comandantul forţelor aeriene franceze din aceiaşi regiune, şi Soustelle, fost comisar francez în Algeria şi unul din principalii organizatori ai loviturii de forţă de la Alger. Ca şi la toate mitingurile care s-au succedat în ultimele săptămini aproape zilnic ,la Alger, vorbitorii au susţinut cu vehemenţă aducerea generalului De Gaulle în fruntea guvernului francez şi au adus răsunătoare elogii autorilor direcţi ai loviturii de la Alger, generalilor Inatan şi Massu. Menţinîndu-se pe linia de ameninţări şi intimidări, organizatorii loviturii de stat de la Alger au lăsat să se înţeleagă limpede că dacă Adunarea Națională nu va aproba învestitura lui De Gaulle vor dezlănțui un atac armat împotriva republicii. PARIS 31Agerpres) In urma unor deliberări care au durat — cu diferite întreruperi — 4 zile grupul parlamentar și comitetul de conducere al Partidului Socialist au hotărît sîmbătă după amiază cu 77 voturi contra 74 să acorde investitura lui De Gaulle .Majoritatea de numai 3 voturi cu care s-a adoptat această hotărîre oglindeşte lupta strînsă care s-a dus în cadrul grupului parlamentar şi comitetului de conducere între partizanii lui De Gaulle în frunte cu Guy Mollet şi adversarii acestuia. Această majoritate infimă confirmă părerile observatorilor politici care au subliniat în ultimele zile că grupul parlamentar şi comitetul de conducere SFIO sînt profund scindate în legătură cu problema învestiturii lui De Gaulle. Grupul parlamentar şi comitetul de conducere au hotărît de asemenea că deputaţii socialişti vor avea libertate de vot cu prilejul votului de învestitură. S-a hotărît în acelaşi timp ca deputaţii socialişti să aibă libertatea de a participa la un viitor guvern De Gaulle. Comentînd hotarirea adoptata de Partidul Socialist, agenţia Associated Press subliniază că „în felul acela s-a înlăturat ultimul obstacol în calea învestiturii lui De Gaulle“, deoarece „socialiştii deţin balanţa puterii în Adunarea Naţională şi voturile decisive pentru aducerea lui De Gaulle în fruntea unui nou guvern“. După cum au subliniat de nenumărate ori observatorii politici de la Paris, hotărîrea socialiștilor a determinat o hotărîre similară a unei serii de alte partide și anume: Partidul Radical socialist (Mendes brance), Partidul RGR, Partidul Radical Dizident. Aceste partide au hotărît să acorde investitura luî De Gaulle după ce s-a cunoscut hotărîrea Partidului Socialist. In cursul după amiezii de sîmbătă Partidul MRP, Partidul Republican îsocial, Partidul independent şi poujadiştii au anunţat de asemenea că sprijină învestitura lui De Gaulle. Cu o infimă majoritate Grupul Parlamentar şi comitetul de conducere al Partidului Socialist au hotărît să acorde sprijin lţii De Gaulle Astăzi are loc şedinţa Adunării Naţionale Franceze PARIS 31 (Agerpres) — Sîmbătă după amiază generalul De Gaulle a avut o nouă întrevedere cu liderii tuturor partidelor politice în afară de Partidul Comunist. După această întrevedere, De Gaulle a întîlnit pe preşedintele Republicii Coty. În urma acestei întrevederi preşedintele Republicii a anunţat că De Gaulle a fost însărcinat în mod oficial cu formarea noului guvern.. Preşedintele Coty a adresat o scrisoare Adunării Naţionale în care anunţă că De Gaulle se va prezenta în faţa parlamentului pentru a cere vot de investitură. Se anunţă că pentru duminică ora 15 ora Parisului a fost convocată o şedinţă a Adunării Naţionale în cadrul căreia va avea loc votul asupra investiturii lui De Gaulle. De peste hotare Elevi gangsteri! Lucrurile nouă ne apar ca inposibile, se întîmplă de o bucată de vreme în SUA şi în special la New- York, oraşul cu multe milioane de locuitori. In ţara în care filmele de „groază”, cu bandiţi, unde „Comics-urile”, acele publicaţii care pervertesc tineri şi adulţi, sînt difuzate în număr mare, acolo unde istoria războiului este ajunsă la apogeu, unde educaţia tineretului este rău înţeleasă şi mai ales neglijată, se culeg rezultate triste şi viitorul tineretului apare ca foarte întunecat. Iată cîteva titluri semnificative apărute în ziare din SUA: „După părăsirea şcolii, 150 de tineri asaltează metropolitanul...”, „Două eleve venind de la şcoală sînt atacate de o bandă de tineri şi lovite cucuţitele...”, „Un director de şcoală, disperat de purtarea sălbatecă a elevilor se sinucide...”, „Tineri morfinomani...”, „O curte cu juraţi judecă părinţi şi profesori, pentru actele de huliganism comise în şcoli...”, „Poliţia ocupă şcolile spre a împiedica alte acte de huliganism...”, „Tineri elevi, dau un „ultimatum” poliţiei, ca să părăsească şcolile ocupate...” De săptămîni, ziarele din New- York, sînt pline cu descrierea huliganismelor şi banditismelor, comise de elevi în toate părţile oraşului. Ocuparea şcolilor de către poliţie nu a dat rezultatele scontate, brutalităţile continuînd. Arestarea celor mai periculoşi dintre tinerii huligani, nu a dat nici ea rezultate, căci au ieşit imediat la suprafaţă alţii. Poliţia a făcut dese razii şi cu prilejul acestor razii, s-a găsit asupra elevilor 140 pumnale, 60 de măciuci, revolvere, boxuri etc. Criminalitatea printre tineri în comparaţie cu anul 1956 a fost în 1957 cu 15 la sută mai mare şi se crede că anul acesta, ea va spori cu frult. Natural, că există şi elevi care nu participă şi nu au participat la actele de huliganism şi banditism ale colegilor lor şi aceşti elevi s-au adunat în şedinţe discutînd cele ce se întîmplă. Discuţiile au fost cît se poate de agitate şi aceşti elevi au ajuns la concluzia că huliganismul şi banditismul din şcoli nu poate fi Directorul de şcoală GOLDFARB o victimă a bandelor de elevi huligani: el s-a sinucis disperat de gangsterismul din şcoala condusă de dinsul, stîrpit numai cu măsuri brutale. Rădăcinile răului trebuiesc căutate în literatura care proslăveşte crima, în filmele de „groază" şi cu gangsteri, în televiziunea care prezintă programe desuete. Aceşti elevi cer şcoli noi, sisteme de învăţămînt radical schimbate şi interzicerea literaturii care proslăveşte crima şi a filmelor care îi prezintă pe gangsteri ca „eroi" Rătrinerea în urmă a ştiinţei din SUA se datorează şi sistemului sui generis de „educaţie” care în loc să formeze un tineret capabil să creeze lucruri ce onorează omenirea, formează huligani şi gangsteri. EV MOISESCU Scenă din filmul american ,.Sămînţa brutalităţii: Un elev atacă o învăţătoare lată explicaţia pentru ce se întîmplă la New-york, az:/ Tiparul: Întreprinderea Poligrafică Iași Str. V.. Alecsandri Nr. 12 Telefon 1210