Flacăra Iaşului, mai 1961 (Anul 17, nr. 4560-4584)

1961-05-03 / nr. 4560

. er Nr. 4560 'V' ^ /v; rv/ ív IV V V /V» V V V /V» /V»V V V fotbal cat.9. A. c. S. M. S., în ascensiune Există in fotbalul nostru un fel de tradiţie: echipele promovate pentru prima oară în categoria A îşi fac un stagiu de un an in această categorie, capătă experienţă, retrogradează şi apoi li-i ceva mai uşor să promoveze din nou şi să-şi menţină locul. Se pare însă că fotbaliştii ieşeni nu vor fi „tradiţionalişti“ din acest punct de vedere. După cine se vede, CSMS-ului i-a fost suficient un singur tur de campionat pentru a dobindi experienţă, pentru a se reda. In retur echipa s-a prezentat mult schimbată în bine, situîndu-se pe o linie mereu ascendentă în ceea ce priveşte calitatea fotbalului prestat cit şi rezultatele obţinute. Acest lucru este din plin confirmat de ultimele trei jocuri în care CSMS a acumulat nu mai puţin de 5 puncte. Dar dincolo de această confirmare „cifrică“ — ce a săltat echipa de pe ultimele trei locuri din clasament — întîlnirile din urmă şi mai ales cea de duminică, disputată în compania Ştiinţei Cluj, constituie, prin calitatea jocului prestat, argumente care arată că CSMS îşi merită locul în prima categorie a ţării. Ştiinţa Cluj este o formaţie tînără, cu un stil propriu de joc, care i-a adus numeroase succese — pe teren propriu şi în deplasare — în faţa echipelor noastre fruntaşe. Faimosul său joc elastic — pentru a fi la modă am putea spune chiar supraelastic - elanul combinat cu tehnica, subtilitatea îmbinată cu acţiunile în viteză — iată citeva din caracteristicile evoluţiei sale, dintre care însă doar unele au putut fi întrezărite în jocul de duminică. Realitatea este că CSMS şi-a impus şi în această întîlnire stilul său propriu, practicind un fotbal clar, fără artificii, găsind mereu drumul cel mai scurt spre poarta adversă. Deschiderile lungi, desele schimburi de locuri au provocat în repetate rînduri derută în faţa porţii apărate de Moguţ. Şi dacă studenţii clujeni au reuşit pe la centrulterenului multe combinaţii —ooo— frumoase — dintre care unele au amintit de spectaculoasele opt-uri din baschet — in schimb CSMS a creat faze splendide în careu şi — lucru esenţial — a înscris goluri Era şi normal să se întîmple aşa: atacanţii ieşeni — şi e bine că de astă dată îl putem cita şi pe Avasilichioaie printre jucătorii ofensivi — au şutat mult şi variat la poartă, s-au demarcat mereu, au fost tot timpul cu mingea in careu. Şi după ce rataseră numeroase ocazii în repriza I a ei au înscris două goluri frumoase în cea secundă: Unguroiu în min. 52 printr-un şut-bombă de la 18 m. şi Matei in min. 80 dintr-o lovitură de la 17 m., executată impecabil la păianjen. Jocul CSMS - Ştiinţa Cluj a prilejuit o confruntare în care lupta aprigă pentru victorie nu s-a desfăşurat în pofida calităţii ci, dimpotrivă. Ambele echipe au folosit o variată gamă de procedee tehnice, s-a jucat într-o notă de perfectă sportivitate. A cîştigat echipa care s-a dovedit mai hotărîtă in faţa porţii, putem spune că scorul de 2-0 nu oglindeşte pe deplin raportul dintre ocaziile clare avute de cele două formaţii. Protagoniştii reuşitului festival fotbalistic de duminică au fost: CSMS: Ursache (din min. 85 Fiorea) — Scarlat, Moţoc, Dragomirescu — Alexandrescu, Don — Matei (din min. 85 Demien), Avasilichioaie, Voica, Unguroiu, Dascălu. Ştiinţa Cluj: Moguţ — Kremely, Mureşan (din min. 8 Georgescu), Cîmpeanu — Petru Emil, Popescu — Ivansuc, Marcu, Gane, Mateianu, Suciu. Merite deosebite în realizarea spectacolului fotbalistic revin întregii echipe ieşene din rndul căreia s-a evidenţiat îndeosebi linia de atac în frunte cu Unguroiu şi Matei. Reintrarea lui Scarlat în formaţie a dat apărării un surplus de siguranţă, ajutînd-o să-şi îndeplinească bine misiunea. De la Ştiinţa Cluj s-au evidenţiat îndeosebi Petru Emil, Georgescu şi Mateianu. Cu acest rezultat CSMS a săltat pe locul 11 în clasament şi desigur suporterii echipei ieşene doresc ca ea să nu se mai afle sub această „linie de plutire“ a categoriei A. Privind clasamentul facem încă o observaţie: in privinţa golurilor înscrise CSMS se situează pe locul V, după Dinamo Bucureşti, CCA, UTA, Steagul Roşu şi înaintea echipelor Petrolul, Dinamo Bacău, Rapid, Ştiinţa Cluj etc., etc. Este şi aceasta o constatare deosebit de îmbucurătoare şi care creează temeiul unor îndreptăţite speranţe. S. F. Duel aerian între Unguroiu şi Moguţ. Foto : G. PAOL FOTBAL JUNIORI Un rezultat neaşteptat! Unirea—C.S.M.S.: 1-0 Iată dar că se adevereşte (pentru a cita oară!) că nu-i suficient să domini cu autoritate pentru a cîştiga un meci. Lucrul acesta a fost confirmat duminică. Aproape tot timpul, talentaţii juniori de la CSMS au fost în jumătatea de teren a jucătorilor de la Unirea şi totuşi au părăsit terenul învinşi, nereuşind să înscrie nici un gol! Spectacolul fotbalistic al juniorilor a fost umbrit de faptul că Unirea, şi înainte şi mai ales după ce a marcat golul prin Rusanovschi (la sfîrşitul primei reprize), s-a apărat aproape toată vremea în 8-9 oameni, a dat de regulă mingile înainte, fără adresă, pentru a trage de timp. Juniorii de la CSMS, deşi au desfăşurat un joc frumos in cîmp, n-au reuşit să străpungă apărarea adversă, înaintaşii au driblat prea mult, sau îşi căutau cele mai bune poziţii de şut. Sterilitatea atacului CSMS a dus la înfrîngerea echipei. Un cuvînt despre juniorul Rusanovschi (de la Unirea). Şi duminică, ca şi-n alte ocazii, am apreciat la acest jucător pătrunderile şi şuturile sale puternice. El însă a căzut pe panta foarte periculoasă a îngîmfării, a vedetismului. Nu de puţine ori l-am văzut trîntindu-se pe jos, văicărindu-se daca un coechipier e greşit, luîndu-se in mod ostentativ cu mîinile de cap, acuzînd dureri imaginate. La un jucător tînăr, talentat, care poate fi om de bază peste citva timp în formaţia de categoria B., lucrul acesta este deosebit de îngrijorător. Antrenorul Diaconescu trebuie să se preocupe de această latură - importantă a educaţiei jucătorilor săi, ţi, GRIGORI!? f\j rsj rsjr^. rv/ *V» f\j **V/ <-v> <*V> -V* <V» «o <■% FOTBAL categ. B. In lupta pentru evitarea retrogradării Unirea a mai cîştigat două puncte Cu o apărare care a jucat fără.. . busolă, Unirea Iaşi s-a trezit în intilnirea Cu SNM Constanţa (în min. 16) condusă cu 1-0. Dealtfel golul nu a surprins, credem, pe cei aflaţi duminică după amiază în tribune. Aceasta, deoarece orice spectator, mai puţin specialist în probleme tactice şi tehnice ale fotbalului, putea lesne sezisa serioasele şi repetatele greşeli pe care le comitea apărarea, de care au profitat de drept, doar o singură dată, oaspeţii. Dascălu se afla de obicei acolo unde era şi mingea, dar cu... întîrziere, Duţescu, care trebuia să fie un „înger păzitor“ al extremei, era mereu lăsat în drum de cursele pe care aceasta din urmă le făcea. Aşa stînd lucrurile, nu ne-ar fi mirat deci ca SNM Constanţa să mai fi înscris încă vreun gol. Ne referim la prima repriză: înaintarea Unirii, mai puţin orientată ca săptămîna trecută, şi-a creat totuşi cîteva situaţii favorabile de a marca. Dar ce te faci că în cvintetul ofensiv a existat doar un singur echipier care a jucat în colectiv — Căruntu — ceilalţi driblînd prea mult, oprind astfel cursivitatea acţiunilor. Repriza secundă a aparţinut in mod cert gazdelor, care au avut o sumedenie de ocazii de a înscrie. Din nou s-a remarcat in mod deosebit Căruntu, un jucător subtil, care a creat în dispozitivul apărării adverse — prin pătrunderile sale — adevărate momente de derută. In cea de a doua parte a meciului, echipierii Unirii şi-au unit într-adevăr forţele, reuşind, printr-un efort de voinţă, să egaleze (în minutul 49) prin Călin, la o învălmăşeală în faţa porţii apărată de Barta, şi apoi, în min. 57, să preia conducerea prin Căruntu, care a înscris a doua oară, în decurs de 8 zile, din acelaşi unghi. In continuare, jocul se desfăşoară aproape tot timpul in jumătatea de teren a constănţenilor. Unirea domină copios. Şi totuşi nu poate majora scorul. Spre sfîrşitul întilnirii, unii dintre echipierii ambelor formaţii încep să joace „tare“ (Dumitraşciuc şi Ernest sunt eliminaţi dealtfel de pe teren), partida purtind pecetea nervozităţii, mizîndu-se pe forţă, în detrimentul tehnicii. Fără îndoială că la apariţia acestor peripeţii din finalul întilnirii Unirea— SNM Constanţa, un rol „important“ l-a avut şi arbitrul Gh. Rădulescu (Buc.), mereu departe de fază. Unirea Iaşi a cîştigat duminică — pe merit — două puncte preţioase în lupta pentru evitarea retrogradării. Jocul acesteia în ansamblu, nu poate însă mulţumi pe de-a-ntregul. Se cere aşadar, pentru viitor, ca formaţia ieşeană să lupte cu toate forţele pentru obţinerea unor rezultate bune, dar să şi practice un fotbal de calitate. Posibilităţi are. Aşteptăm. ŞT. GRUIA Fază la poarta constănţenilor. CICLISM „Concursul republican cu biciclete de oraş“ In vederea dezvoltării pe bază de mase a activităţii cicliste din ţara noastră în cursul acestui an se organizează prima ediţie a „„Concursului republican cu biciclete de oraş“. Concursul republican se va desfăşura în patru etape, după cum urmează: — Etapa I-a (pe oraşe şi comune) intre 8 mai — 25 iunie. — Etapa a II-a (pe raioane) intre 28 iunie - 8 august. — Etapa a IlI-a (pe regiune) la 13 august. — Etapa a IV-a (finală) la 27 august. întrecerile vor avea loc la următoarele categorii: Băieţi, juniori (născuţi între anii 1942-1946) şi seniori. Fete: o singură categorie (junioare şi senioare). Concurenţii vor prezenta la fiecare etapă carnetul de membru UCFS cu cotizaţia la zi. FDACARAATtJtCI TMIEI "»■ a, „Ţesătura“ a realizat surpriza etapei! Ţesătura Iaşi — Farul Constanţa 3-1 Duminică, voleibalistele Ţesăturii au realizat o nouă victorie, deosebit de preţioasă în lupta pentru evitarea retrogradării, în faţa unei adversare care — după evoluţiile anterioare — pornea favorită. Ele au învins clar, cu 3-1, dovedindu-se superioase sub toate aspectele, jucătoarelor de la Farul. Partida, deşi în ansamblu a fost de un nivel tehnic mediu, a avut destule momente palpitante, pline de spectaculozitate, specifice acestui frumos sport. Hotărîte să cîştige, mai puţin emotive ca de obicei, voleibalistele ieşene şi-au surprins de la început adversarele printr-un joc derutant, servicii puternice şi un bun plasament. Aşa se face că, in primul set, ele au avut permanent iniţiativa. In tot setul, constănţencele n-au reuşit să realizeze decit trei puncte. Menţionăm că, la un moment dat, scorul era de 11-1 pentru Ţesătura. Foarte bine încep ieşencele şi cel de al doilea set. Conduc cu 4-1, 11-8, 14-9. De aici însă, ele comit cîteva inexactităţi şi sunt egalate. La scorul de 14-14, cei prezenţi în sala „Voinţa“ asistă la cîteva faze de mare frumuseţe, deosebit de palpitante. Se trag ,,bombe“ necruţătoare, sînt scoase mingi aproape imposibile. Serviciul se schimbă de nenumărate ori. In sfîrşit, oaspetele cîştigă setul la .14. In următorul, după ce conduc în permanenţă (4—0, 10—4, 14—7), jucătoarele de la Ţesătura cîştigă la 8. Ultimul set se ridică la un bun nivel tehnic. Scorul se menţine echilibrat. Beneficiind de aportul Elisabetei Goloşie şi Fevroniei Vasile, oaspetele, deşi conduse cu 7-1, egalează la 7, apoi la 9, la 10, la 11. De aici însă, cu finiş puternic, gazdele realizează punct după punct şi ciştigă setul la 11 şi, totodată, partida cu 3-1. Voleibalistele de la Farul au lăsat 0 impresie frumoasă. Ele au folosit servicii puternice, pase precise de pe o extremă pe alta şi puternice lovituri de atac. Mai puţin sigure s-au dovedit la preluări şi în linia a II-a. Nici blocajul n-a funcţionat totdeauna cu succes. Comportare superioară a avut, pe lingă Goloşie şi Vasile, Eugenia Caminschi. Ce am reţinut din jocul Ţesăturii? Aproape tot timpul au fost folosite aceleaşi jucătoare: Costin, Maisner, Andriescu, Fislaru, Săvinescu, Todiraşcu. A mai fost folosită Sauciuc. Acestea au alcătuit o formaţie omogenă, care a luptat cu toată energia pentru victorie. Ieşencele au excelat la preluări. Mulţumitor a funcţionat şi linia a doua. Au fost folosite servicii puternice şi precise (în special Costin). In general, echipa s-a comportat la înălţime. Evidenţieri merită toate voleibalistele şi mai ales Pislaru şi Costin. O întrebare stăruie totuşi: de ce Verona Costin, această foarte bună jucătoare, nu este folosită mai mult în atac . In partida de duminică nu s-au ridicat decit cîteva mingi cind se afla la fileu. Randamentul superior al formaţiei ieșene se datorează şi faptului că aceasta n-a jucat Crispat, ca de obicei. Deci se poate juca şi fără o emotivitate nejustificată... RADU COSTIN HALTERE Sportivii de la C.S.M.S. au cîştigat toate titlurile de campioni regionali Cei mai buni halterofili ai Iaşului şi-au dat întîlnire acum cîteva zile, într-o competiţie cu caracter oficial, campionatele regionale de haltere, dar care s-ar fi putut numi tot atit de bine şi concurs ..de casă“ a CSMS, căci cei 12 halterofili ai clubului ieșean au fost singurii participanţi. Nejustificata lipsă de răspîndire a acestui sport în regiune a făcut ca cele 7 titluri de campioni să şi le dispute — cum s-ar spune, în familie — tinerii ridicători ieșeni. Fără îndoială că şi de data aceasta a ieşit in evidenţă progresul pe care l-au realizat o bună parte din băieţii antrenaţi de Gheorghe Tescu. Cu prilejul acestor campionate au fost stabilite 9 recorduri regionale: Ion Riţă — categ. mijlocie uşoară— la toate cele trei stiluri, Gabriel Hodaszi—categ. semi mijlocie—la toate stîlurile şi Victor Lăcătuş — categ. mijlocie — la „smuls“. O comportare bună au avut şi tinerii Dumitru Gîlcă şi Dumitru Tudorov, doi tineri cu reale posibilităţi de dezvoltare. Iată noii campioni: Categ. mijlocie uşoară: Ion Riţă 212,500 kg. (62,500 kg. la împins, 65 smuls, 85 aruncat). Categ. semi ușoară: Cornel Istrate: 200 kg. (55—62,5 — 82,5) categ. ușoară: Gh. Timcu: 255 kg. (80-75- 100), categ. semi mijlocie: G. Hodaszi 287,500 kg. (92,5 - 85 - 110), categ. mijlocie: Victor Lăcătuș 277,500 kg. (80-87,5-110), categ. semigrea: O Nemţeanu: 247,500 kg. (77,5—75—95). categ. grea: H. Goldhagen 245 kg. (80-75-90.) AUREL SCAUAȘ corespondent Academia Republicii Populare Române FILIALA IAȘI ține concurs pentru ocuparea următoarelor posturi: 1. Inginer documentare la Institutul de Chimie, retribuit cu 1700 lei lunar. Condiții de admitere: Studii superioare de specialitate, 3 ani vechime în specialitate. Să cunoască 2-3 limbi străine de circulaţie internaţională. 2. Cercetător ştiinţific la Institutul de Chimie, specialitate chimie organică. Condiţii de admitere: Candidat în ştiinţe chimice; Cercetător stagiar atestat cu 3 ani de activitate in cercetare sau 4 ani în specialitate, din care cel puţin 1 an în cercetare. Examen Stat chimie cu vechime de 5 ani în specialitate (producţie, înv. superior). 3. Cercetător stagiar la Institutul de Chimie, specialitatea chimie organică. Condiții de admitere: Studii superioare în specialitate. 4. Cercetător stagiar la Subcomisia pentru ocrotirea monumentelor naturii. Condiţii de admitere: Studii superioare de specialitate; trebuie să fie naturalist, geograf sau inginer silvic 5. Desenator tehnic II la Secţia de cercetări tehnice. Condiţii de admitere: Studii medii; 2 ani vechime în specialitate. Candidaţii vor depune cererile de înscriere cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii concursului, însoţite de următoarele acte: — Copie legalizată după diploma de studii; — Copie după certificatul de naştere; — Certificat de sănătate; — Dovada situaţiei militare; — Certificat de caracterizare profesională eliberat de unitatea de unde provine ; — Memoriu, de activitate ştiinţifică semnat de candidat. Concursul va avea loc in ziua de 20 iunie 1961, ora 9 la sediul Filialei Iaşi a Academiei pentru primele 4 posturi — şi la data de 15 mai 1961, ora 9 pentru postul de desenator tehnic. Orice informații suplimentare se pot lua la sediul Filialei, telefon 2468 și 2263. PUBLICITATE B* 11 Oferte de serviciu întreprinderea regională de panificaţie şi morărit Iaşi Strada Sf. Andrei nr. 79 are vacante următoarele posturi: — Un post şef serviciu producţie cu studii inginer în specialitate (panificaţie morărit sau specialităţi înrudite, 6 ani în funcţii tehnice de specialitate). — Şef serviciu mecanic şef — inginer în specialitate — 6 ani în funcţie de maistru — 2 contabili principali — studii medii — 2 ani în funcţii economice. — La Vaslui şi Bîrlad cîte un post de tehnician I. pentru, moară. Studii: Absolvent şcoală medie tehnică sau absolvent şcoală tehnică de maiştri cu cel puţin 12 ani în funcţie de maistru. Absolvent şcoală medie de cuttură generală sau absolvent facultatea muncitorească. Vechime cel puţin 5 ani în funcţie tehnică. — Un post de economist principal cu studii superioare economice, 6 ani în funcţii economice. COMBINATUL DE ÎNGRĂŞĂMINTE AZOTOASE „ROZNOV“ RAIONUL PIATRA NEAMT, REGIUNEA BACAU angajează imediat: — ingineri mecanici — ingineri electroenergetici — maiştri chimişti — prin concurs — maiştri mecanici — prin concurs — maiştri electricieni — prin concurs — maiştri A.M.C. — prin concurs Salarizarea se va face conform normelor în vigoare, corespunzătoare postului din schemă. Se asigură condiţii bune de locuit. Doritorii vor înainta cererea de angajare şi autobiografia detailată la întreprindere. ÎNTREPRINDEREA DE CONSTRUCŢII - DRUMURI NR. 3 IAŞI — str. Păcurari 21 telefon 14.18 anunţă că pe data de 1 iulie 1961, la sediul întreprinderii din Iaşi, se va ţine concurs pentru ocuparea posturilor de maiştri şi maiştri principali, în domeniul construcţiilor de drumuri. Se pot prezenta cei ce îndeplinesc condiţiile prevăzute în HCM nr. 1061/959. Cererile de înscriere la concursi se pot prezenta personal sau prin poştă, pînă la 10 iunie 1961. Informaţii suplimentare se pot lua şi prin telefon de la serviciul personal al întreprinderii. I.. E. T. — Iaşi aduce la cunoştinţa instituţiilor, întreprinderilor, organizaţiilor economice şi cooperatiste din oraşul şi regiunea Iaşi care proiectează, conduc, execută şi repară instalaţii electrice la terţi sau proprii şi au personal calificat angajat în acest scop, că la data de 29 iunie 1961, va avea loc la sediul Intrep. ICET Iaşi Str. Uzinei nr. 38, examenul pentru autorizarea electricienilor instalatori şi definitivarea autorizaţiilor provizorii care expiră în aprilie-iunie a.c. Autorizaţiile obţinute sunt valabile numai pentru sectorul socialist şi cooperatist. Cererile de înscriere se vor înainta la ICET unde se va prezenta actul legal de calificare şi o copie după acesta. Se atrage atenţiunea că personalul calificat angajat pentru lucrările de mai sus trebuie să posede autorizaţii de electricieni. La Galeriile de Artă ale Fondului Plastic din Iaşi str. Lăpuşneanu nr. 31 au sosit şi s-au pus în vînzare pentru sezonul de primăvară, fulare de mătase naturală imprimate, material de rochii cu imprimeuri foarte variate şi fuste din pichet imprimate. CENTRUL DE LIBRARII ŞI DIFUZAREA CĂRŢII — REGIONALA IAŞI ANUNŢA deschiderea expoziţiei cărţii social-politice. Expoziţia este organizată în incinta librăriei Cartea rusă şi poate fi vizitată zilnic între orele 9—13, 16,30—20, pînă la 8 mai crt. I. G. O. Huşi execută pentru instituţii şi populaţie lucrări de reparaţii şi instalaţii la clădiri. Pentru salariaţi şi cooperatori se execută lucrări cu plata în 18 rate lunare. Pag. 3*a Centrul de Combatere a Eroziunii Solului—Bîrlad angajează un inginer hortoviticol, cu stagiu îri producţie de peste 3 ani. Doritorii se vor adresa la sediul unităţii din oraşul Bîrlad, str. Bela Brainer 10, telefon 162. întreprinderea de Industrie Locală „23 AUGUST“ PIATRA NEAMŢ Telefon 500 - 646, 1123 - 442 produce şi livrează către comerţul socialist prin comenzi directe fără repartiţie: — produse de uz casnic şi mobilier divers din împletituri de nuiele. — diverse produse din strungărie în lemn. — site și vocalii. — cărămizi presate și manuale. De asemenea desface și o serie întreagă de materiale supranormative: jaluzele, șnur de mătase, sticle a 1/1, lăzi navetă tip MAT, etc.