Flacăra Iaşului, iunie 1963 (Anul 19, nr. 5205-5230)

1963-06-01 / nr. 5205

/ x i rer. 3 K 03 re scriu secretarii organizaţiilor de baza Membrilor şi candidaţilor de partid — sarcini concrete Sarcinile multiple ce stau în faţa organizaţiilor de partid pot fi rezolvate cu succes numai cu participarea tuturor comuniştilor. De aceea biroul organizaţiei de bază de la secţia strungărie a Atelierelor de reparat material rulant - Paşcani a avut în vedere ca fiecărui membru şi candidat de partid să-i fie repartizată cite o sarcină concretă. Pentru aceasta noi obişnuim să ne consultăm cu membrii birourilor organizaţiilor de atelier şi cu alţi comunişti asupra posibilităţilor pe care le au tovarăşii şi, în raport cu acestea, trecem la repartizarea sarcinilor. Să dau citeva exemple. Ţînînd seama de aptitudinile tovarăşului Gh. Pleşca, organizaţia de bază i-a încredinţat sarcina să se ocupe de buna desfăşurare a activităţii gazetei de perete. Ajutat în permanenţă, el a reuşit să orienteze colectivul de redacţie spre principalele probleme ale muncii din cadrul secţiei noastre, antrenind totodată în această activitate un larg activ de corespondenţi voluntari. Lucruri frumoase se pot spune şi despre mulţi alţi tovarăşi. Străduindu-se să-şi îndeplinească cit mai bine sarcina încredinţată, comunistul Constantin Ioniţă a ţinut expuneri de calitate la cercul de învăţămînt politic U.T.M. „Să ne cunoaştem patria socialistă“, a îndrumat în permanenţă pe tinerii cursanţi să studieze materialul bibliografic, să participe activ la seminarii. Datorită muncii depuse de dînsul, cursanţii de la acest cerc şi-au însuşit temeinic cunoştinţele predate, imbogăţindu-şi astfel nivelul politic. Cunoscîndu-le calităţile de buni meseriaşi şi experienţa bună pe care au acumulat-o în producţie, biroul organizaţiei de bază a c®rut strungarilor Gavril Niculiţă şi Neculai Bogdan să se ocupe de calificarea tinerilor Mihai Chiriac, Mihai Popovici şi respectiv Ion Galvan şi Gheorghe Ţigănaşu. Depunînd interes în această muncă, tovarăşii amintiţi se achită conştiincios de sarcinile încredinţate. Dovadă grăitoare sunt progresele pe care Ie fac tinerii respectivi în cunoaşterea meseriei, nu îmbunătăţirea continuă a calităţii lucrărilor pe care le execută. Paralel cu repartizarea de sarcini concrete, biroul organizaţiei de bază acordă atenţia cuvenită controlului asupra îndeplinirii lor de către membrii şi candidaţii de partid. Noi obişnuim să exercităm controlul solicitînd tovarăşilor să nu prezinte informări in şedinţele de birou, în adunările generale sau prin discuţiile pe care le avem cu ei în cadrul secţiei. DUMITRU AXINIA, secretarul organizaţiei de bază de la secţia strungărie - Atelierele R.M.R. - Paşcani Activul fără partid — ajutor preţios în muncă ! In rezolvarea problemelor de producţie şi în desfăşurarea muncii politice in rîndul colectiviştilor din brigadă, organizaţia noastră de bază foloseşte cu pricepere activul fără partid. Acesta este format din colectivişti, şefi de echipă, fruntaşi in muncă şi în activitatea obştească. Noi ne îngrijim de instruirea periodică a activului fără partid, cu principalele probleme ale muncii din brigadă, precum şi de ridicarea continuă a nivelului politic al colectiviştilor, care fac parte din activ. In felul acesta reuşim să cuprindem mai bine în sfera muncii politice toţi colectiviştii şi să-i mobilizăm la îndeplinirea sarcinilor ce le revin. De exemplu, în primăvara aceasta brigada noastră avea, printre altele, sarcina de a planta cu pomi fructiferi o suprafaţă de 8 ha. Această problemă a fost discutată într-o adunare de partid deschisă la care a participat și activul fără partid. Unii din ei, cum ar fi Babai C. Gheorghe, Mîndru V. Constantin au făcut atunci propuneri bune privind organizarea muncii pentru terminarea într-un termen scurt a acestei sarcini. Dar şi atunci cînd am trecut la executarea plantaţiilor aceşti colectivişti au desfăşurat împreună cu comuniştii o vie activitate politică, iar prin exemplul lor personal au însufleţit şi pe ceilalţi colectivişti. Astfel am reuşit ca odată cu executarea celorlalte lucrări de primăvară să terminăm la timp şi plantarea celor 8 ha. cu pomi. In perioada insăminţărilor de primăvară, activul fără partid a desfăşurat, sub îndrumarea organizaţiei de bază, o vie muncă politică. Acum acesta munceşte alături de comunişti pentru mobilizarea colectiviştilor la întreţinerea la timp şi in bune condiţiuni a culturilor. In majoritatea echipelor, colectiviştii, urmînd exemplul comuniştilor, muncesc cu însufleţire şi obţin rezultate tot mai bune. La echipa la însă treburile nu mergeau la început bine. Unii colectivişti executau lucru de slabă calitate, la propunerea organizaţiei de bază, la conducerea acestei echipe a fost numit colectivistul Ilie Gh. din activul fără partid. El a organizat mai bine treburile şi s-a ocupat cu toată răspunderea de educarea colectiviştilor din echipă explicînd acestora importanţa executării la timp a lucrărilor de întreţinere a culturilor. In prezent, echipa la se situează printre echipele fruntaşe din brigadă. Participind la rezolvarea sarcinilor economice şi politice colectiviştii din activul fără partid îşi dezvoltă nivelul de conştiinţă. In ultimul timp cinci dintre ei, printre care Manolache State Ion, Tufeanu Dorina, Miron Victor au cerut să fie primiţi in rindurile candidaţilor de partid- Organizaţia de bază le-a satisfăcut cererile. DUMITRU CASANGIU secretarul Organizaţiei de bază din brigada lll-a de cîmp - G.A.C. Vulcani, raionul Huși mwm Activitate sindicală concretă, mobilizatoare (Urmare din pag. 1-a) gularitate. Sosirea unor utilaje noi, moderne, a impus o calificare înaltă din partea fiecărui muncitor. In acest scop grupa sindicală a luat iniţiativa de a organiza în secţie, odată pe săptămînă,, un curs în cadrul căruia cel mai bine pregătiţi explică celorlalţi noile sisteme de funcţionare şi manipulare a maşinilor. Ca urmare in prezent întregul colectiv de muncitori posedă o înaltă calificare fapt ce-l ajută să realizeze sarcinile de producţie la timp şi de calitate. O problemă care a stat permanent in atenţia grupei sindicale este şi aceea a reducerii cantităţii de ulei ce rămîne in broken (turtă). Antrenarea muncitorilor In scopul realizării acestui obiectiv s-a dovedit foarte eficace. Prin îngrijirea şi reglarea mai bună a maşinilor presă procentul de ulei în broken s-a redus în luna aprilie de la 28 la 22 la sută. Lăudabilă s-a dovedit a fi şi iniţiativa luată de grupa sindicală, in cadrul unei consfătuiri de producţie, în vederea îmbunătăţirii calităţii produselor. Astfel, prin introducerea unor limbtatoare (sertăraşe) la prăjitoarele de miez s-a asigurat Intrarea in mod raţional a seminţelor in prăjitor, fapt care asigură o prăjire mai bună. Mărirea turaţiilor la valţurile de măcinat miez prin schimbarea şaibelor la electromotoare constituie o altă propunere ce a fost făcută in cadrul consfătuirii de producţie a grupei sindicale. In prezent şaibele sunt aplicate la toate electromotoarele din secţie, fapt care a făcut să crească numărul de turaţii cu 30 la sută pe fiecare utilaj. In acest fel productivitatea muncii a crescut cu 20 la sută, adueîndu-se o contribuţie substanţială la realizarea producţiei globale în proporţie de 115 la sută pe primele patru luni care au trecut din acest an. Constantin Ungureanu, Mihai Ciobanu, lăcătuşi, Constantin Botez, Vasile Ciolan, Teodor Gherman, operatori, Emil Călimări, maistru, sunt numai ciţiva dintre componenţii grupei sindicale de la secţia prese-extracţie, care merită toate laudele pentru munca politică desfăşurată în grupa , sindicală în vederea realizării cu succes a sarcinilor de plan. : Iiiiii UU . Achiziţii peste plan Cooperativa de consum din oraşul Vaslui obţine lună de lună succese deosebite în realizarea planului de achiziţii. In luna aprilie, de pildă, planul de achiziţii la ouă a fost realizat cu 6 zile înainte de termen, iar pînă la sfîrşitul lunii s-au mai achiziţionat, suplimentar, aproape 2.200 buc. ouă. Succese au fost realizate şi în îndeplinirea planului de achiziţii la păsări. VLAD ARMEANU corespondent La G.A.C. Vutcani-Huşi, a apărut un nou număr, al gazetei de perete. Foto : D. PAVALAŞCU Pentru folosirea gospodărească a păşunilor La G.A.C. Iveşti-Bîrlad. Prin muncă voluntară întreţinerea în bune condiţii a păşunilor constituie o preocupare de seamă şi pentru tinerii din comunele Stolniceni , Ghiţescu, Brăeşti şi Lespezi din raionul Paşcani. In ultima vreme, de pildă, ei au participat prin muncă voluntară la curăţirea de mărăcinişuri a unei suprafeţe de peste 1.100 ha. islaz. I. BOBOC activist de partid de 118 ha islaz Sub îndrumarea organizaţiei U.T.M., tinerii din Rînzeşti, raionul Bîrlad, participă la curăţatul islazului de buruieni şi mărăcinişuri. Pînă acum ei au executat această lucrare pe o suprafaţă de 118 ha. islaz. Cu acest prilej s-au evidenţiat utemiştii Toma Alistor, Gh. Bălănescu, Ioan Apostu şi alţii. ELVIRA SITARU , secretarul comitetului comunal. U.T.M. Utemişti fruntaşi Tinerii din comuna Buneşti, raionul Huşi, participă activ la întreţinerea păşunilor. Nu de mult, în frunte cu utemiştii, ei au curăţat de spini şi muşuroaie o suprafaţă de 120 ha păşune. In obţinerea acestor rezultate s-au evidenţiat îndeosebi utemiştii Gherghel V. Mihai, Pamfil Dumitru, Vasile Lupovici, Mihuţă D-tru, Platon Valeria şi Condurache Văluţă. A. PAVEL colectivist De ce cu jumătăţi de măsură ? Păşunile gospodăriei colective din mit indicaţii precise in legătură cu Iveşti, raionul Bîrlad se întind pe parcelarea păşunilor, inginerul ao suprafaţă de 599 hectare. Pentru gronom Gherman Eftimie, cit şi vioile gospodăriei s-a rezervat o iuginerul zootehnist Ion Codreanu, nu prafaţă de 210 ha., pentru taurine au luat măsurile necesare pentru 259 ha„ Iar restul pentru animale- organizarea din vreme a pâşunatule proprietate personală a colectu lui raţional. Se pare că inginerul vre titor agronom Gherman Eftimie aşteap-Vrem să arătăm de la început tă ca această problemă să fie recă în primăvara acestui ^ Iolvat° de inginerul Ioan, consiliul de condu-. -----otehnist Ion Codreanu, cere ai gospodăriei »• \T A T F invers ! Pe de alta 1 n KJ A Xj parte conducerea gospodăriei colective lasă rective, precum şi specialiştii de aici au dove- V/ „X‹ ”V »V *X/ 'V »'V * dit interes pentru buna ————ingrijire a păşunilor. Aşa, de pildă, au fost grăpate din timp 350 ha. păşune şi tot pe această suprafaţă s-au făcut lucrări de extirpare a buruienilor şi spinilor. Concomitent cu aceste lucrări s-a transportat gunoi de grejd pe o suprafaţă de 20 ha. păşune. Intr-o şedinţă de consiliu s-a delimitat apoi păşunea pe specii şi categorii de animale. S-a hotărit ca oile să păşuneze în locurile numite „Balcurul“ şi „Stină“, vacile la punctul numit „Munteanu“, iar tineretul taurin la „Cotul Postelnicului“ deoarece aici sunt păşuni de calitate mai bună. După asemenea măsuri era de aşteptat să se treacă fără întirziere la organizarea păşunatului raţional. Dar tovarăşii din conducerea gospodăriei colective, cit şi specialiştii de aici s-au mulţumit numai cu cele întreprinse. Deşi s-au prinumai aşa se va putea asigura pe păşune o producţie sporită de iarbă pe timpul verii. TRAIAN CRAESCU această treabă numai pe seama specialiştilor şi in concluzie vina este aruncată, ca o minge, de la unii la alţii. Cine se face totuşi vinovat ? Atît specialiştii, cit şi conducerea gospodăriei colective (preşedinte Constantin I. T. Bejan) se fac răspunzători de tă-trăgănarea organizării păşunatului raţional ! Credem că este timpul ca la Iveşti să se renunţe de a se mai umbla cu jumătăţi de măsură. Conducerea gospodăriei colective, precum şi cei doi ingineri au datoria să ia de urgenţă toate măsurile pentru organizarea păşunatului raional. FERGIRX INSULÓT Din carnetul corespondentului voluntar A doua serie de ouă la incubat In sectorul avicol al G.A.C. „Victoria“ din Bogdănești, raionul Birlad, munca este în toi. Recent, de la incubatorul construit anul trecut, crescătoarele de păsări au scos prima serie de 1.850 pui. De curând ele au pus la Incubator a doua serie de ouă. Crescătoarele de păsări chirița Cernat, Safta Haraga, Tinca Circotă și Maria Giușcă sunt fruntașe în muncă. înfrumuseţează satul Din inţiativa deputaţilor Costache Pletea, Savin Giuşcă şi Grigore Niţucă din circumscripţiile electorale nr. 2, 3 şi respectiv 9 din Bogdăneşti, se desfăşoară o largă activitate privind înfrumuseţarea satului. Astfel, s-a terminat construcţia unui podeţ, s-a amenajat cişmeaua din centrul satului, iar o rîpă care punea în pericol circulaţia pe drumul principal a fost astupată. In această muncă s-au evidenţiat şi colectiviştii Const. Niţă, Cezar Giuşcă, I. Gh. Cernat şi alţii. Asigură materialul pentru noile construcţii Anul acesta colectiviştii din Bogdăneşti vor ridica noi construcţii printre care un garaj pentru autocamion, Casa agronomului, un sediu tip şi altele. In prezent echipa de construcţii lucrează la scosul pietrei din resurse locale. Pînă acum au fost scoşi 150 m.c. de piatră. In această muncă s-au evidenţiat colectiviştii Tudor Cernat, Costică Fîntinescu, Alecu Codreanu, Ioan Savin şi alţii. V. TAMAŞANU învăţător Spicuiri din programul de j Duminică, 2 PROGRAMUL 1 La orele: 7; 13, 22; 23,50, buletine de ştiri şi radiojurnale; 8.00 Sumarul presei centrale; 8,30 Clubul voioşiei ; 8,50 Muzică populară cerută de ascultători; 9.20 Concert simfonic; 10,30 Arii şi duete din operete; 11.00 Program muzical dedicat fruntaşilor de pe ogoare; 11.30 Vorbeşte Moscova!; 12.20 Interpreţi de muzică uşoară; 13.10 De toate pentru toţi; 14.16 Concert de prinz; 15.00 Din viaţa satelor patriei!; 15.40 Muzică populară; 16.00 Canţonete; 16.30 Piese simfonice de mare popularitate; 17.30 „înfrăţiţi în muncă, în cîntec şi joc“ - muzică populară romînească şi a minorităţilor naţionale; 18.00 Transmisiune sportivă; 20.00 Teatru la microfon. Premiera:„Kathleen“, Comedie de Michael Say-00"- --------SIMBATA, 1 IUNIE 18.15 Pentru copii; 19.00 Jurnalul televiziunii; 19.15 Drumeţind prin Bucureşti; 19.40 Muzică populară rominească; 20.20 In faţa hărţii; 20.30 Activitatea cinematografică; 21.15 Seară de operetă; In încheiere: buletin de ştiri, sport, buletin meteorologic vers; 21.20 Vitrina cu noutăţi de muzică uşoară; 22.25 Muzică de dans; 23.10 Simfonia I în Fa major de Ion Dumitrescu. PROGRAMUL II. La orele: 7.50; 14. 20; 23; 0,50; buletine de ştiri şi radiojurnale; 9.30 Cintă orchestra de muzică populară a Ansamblului de cîntece şi dansuri „Ciocîrlia“; 10.00 Muzică din opere cerută de ascultători; 10.30 Revista presei străine; 10.38 Orchestre de muzică uşoară; 11.00 Program muzical pentru oamenii muncii aflaţi la odihnă; 11.40 Emisiunea „Cinema“; 11.55 Concert simfonic; 13.30 Melodii populare cerute de ascultători; 14.05 Piese instrumentale de virtuozitate; 14.15 La microfon „Satira şi umorul“; 15.00 Muzică uşoară cerută de ascultători; 15.30 Valsuri nemuritoare din operete; 16.00 Oameni şi fapte; 16.30 Din folclorul popoarelor; 17.00 Recitalul violonistului Ştefan Gheorghiu; 17.25 Din spectacolele Teatrului de Operă şi Balet al R.P.R.; 18.00 Teatru la microfon pentru copii; 19.00 „Melodii... melodii“ — emisiune de muzică, uşoară; 19.30 Program de romanţe; 20.05 Azi pe Valea Oltului; 20.20 Muzică de dans; 21.45 Clasicii umorului: Mark Twain; 22.00 Muzică populară; 22.30 Ciclul de lieduri „Dragoste şi viaţă de femeie“ de Schumann; 23.10 Muzică de dans, iunie 1933 SPECTACOLE TEATRUL NAŢIONAL, simbătă 1 iunie, orele 19,30 : „Richard al lll-lea“ ; TEATRUL DE PĂPUŞI, orele 9 : „Sinziana şi Pepelea“ ; la orele 16 şi 18 : „Costică în junglă“ ; FILARMONICA DE STAT, orele 20 : Concert simfonic. CINEMATOGRAFE : Victoria (orele 9; 11; 15, 17; 19,10; 21,15) : „Cerul n-are gratii“, la Teatrul de vară (orele 20,15) : „Cerul n-are gratii": Maxim Gorki (orele 9,15; 11,30; 14,30; 16,45; 19, 21,20) : „Noapte pe autostradă“ (la grădină, orele 20,15, filmul „Idiotul“); Tineretului (orele 9, 11; 15, 17; 19, 21) „Toată lumea e nevinovată“: Pușkin (orele 14,30; 16,45; 19; 21,10): „Kaşmir“, cinemascop ; Ion Creangă (orele 16 ; 18 , 20) : „Cîntecul întrerupt“; Căminul cultural Nicolina (orele 16 ; 18 , 20) : „Maria Candelaria“. IN REGIUNE : Bîrlad, cinema Victoria : „Camelia“ ; Vaslui - I. C. Frimu : „Moartea In insula de zahăr“, cinemascop : Huşi - Rodina ; „Divorţ italian“ ; Paşcani _ Casa de cultură : „Divorţ italian“. Dezlegarea josului apărut în nr. 5204 al ziarului nostru ORIZONTAL : 1. Hogaş - Stîncoşi ; 2. Iţar — Aia — Pamir; 3. Maramureş — Lanţ ; 4. Ararat - Leaota ; 5. Li — E — Ob — Pis — Ij ; 6. Air — Franţa — Tau ; 7. I - Eroină — Tna — R ; 8. Altai — Ach - Otca ; 9. Aer - Ot - Apure ; 10. Bizari - Ota - Aam ; 11. Inău - Tăiere - Ha ; 12. Hit - Bucegi - Olt ,* 13. Ociezer - Număr VA Riuri - Liege - Ua.; Timpul probabil pentru ziua de 1 iunie 1963 Vreme instabilă cu cerul mai mult noros. Pe alocuri se vor semnala ploi de scurtă durată. Vint slab pînă la potrivit din sectorul nordic. Temperatura ușor variabilă : va fi cuprinsă noaptea intre 9 și 13 grade, iar ziua între 21 și 26 grade^ întreprinderea cinematografică regională de stat — Iaşi are vacante patru posturi de conducători auto pe autoturisme. Relaţii suplimentare se dau la I. C. R. S.-Iaşi, pasajul Banu nr. 1 *9 I.C.H.A.H. GALAŢI Grup şantiere-Iaşi Piaţa Unirii nr. 1 etaj II, camera 39 Angajează de urgenţă . Doi şoferi şi un motociclist pentru maşini noi. Prezentarea în fiecare zi între orele 7: 15. TEATRUL NAŢIONAL „VASI1E ALECSANDRI“ - IAŞI prezintă, pe scena Teatrului de vară, duminică 2 iunie a. c., ora 20, spectacolul „CASATORIA“, comedie în 3 acte de N. V. Gogol. Biletele se găsesc la Agenţia teatrală „Scena“ şi, in ziua spectacolului, la Casa de bilete a Teatrului de vară. I. C. I. L-Iaşi are vacante următoarele posturi : - 1 şef serviciu contractări - 1 şef serviciu investiţii mecanic şef - 1 inginer energetic - 1 şef serviciu contabilitate - 2 contabili principali - 1 şef serviciu C. T. C. - 1 inginer chimist - 1 mecanic frigotehnist De asemenea întreprinderea recrutează 2 candidaţi pentru Institutul politehnic Galaţi, absolvenţi ai cursului mediu cu diplomă de maturitate. Condiţiile de angajare sunt cele prevăzute în H. C. M. 1053/1960. Informaţii se pot lua la I.C.I.L. Iaşi, str. Varianta Uzinei nr. 16. pag, 3-0 UUUUUUUU IHMI Pentru ZIUA COPILULUI, oferiţi celor mici un cadou frumos. Confecţii, încălţăminte, tricotaje, produse zaharoase, jucării, cărţi, in sortiment variat. De la unităţile cooperativelor tie consum. •«» «»«»«»O «»«»«_«» «»« întreprinderea comerţului cu ridicata pentru produse alimentare — Iași ALUI 1843 - MAGAZINUL CU AUTOSERVIRE _ „UNIC“ IAȘI Cu începere de la 1 iunie 1963 consumatorii pot fi serviţi LA DOMICILIU, cu toate sortimentele de mărfuri ce se găsesc la magazinul „Unic“. Comenzile se pot transmite telefonic la telefon nr. 1843 dintre orele 10-18, sau se pot preda personal la magazin. Valoarea minimă a unei comenzi este de lei 60, iar costul transportului pînă la domiciliul consumatorului, va fi după cum urmează: - pentru colete pînă la 5 kg. lei 3; - pentru colete între 5-10 kg. lei 5 - pentru colete peste 10 kg. cît® 0,50 lei de fiecare kg. care depăşeşte 10kg. Comenzile se efectuează în 2 ore de la data primirii lor. Folosiţi această nouă metodă de servire la domiciliu. Reţineţi: telefon 1843. ÎNTREPRINDEREA INTERRAIONALA NR. 3 CONSTRUCȚII cu sediul în Iaşi str. 23 August nr.3 Telefon 3800 ANGAJEAZA IMEDIAT muncitori zidari, dulgheri, tinichigii ventilaţii, faianţari şi necalificaţi. De asemenea, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute în H.C.M. 1053, angajează ingineri constructori, tehnicieni, normatori, contabili. Se angajează , prin concursul care va avea loc la data de 1 iunie 1963 — un număr de 11 maiştri constructori şi 2 maiştri Instalaţii, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute în H C.M. 1061. Doritorii se vor adresa serviciului personal al întreprinderii. IRAVICOOPVASLUI angajează t — T mecanic electrician de întreţinere auto — 3 conducători auto Condiţiile de angajare» conform prevederilor H. C. M. 1053 1 19$0 ■—«I Oficiul Legume Fructe-Iaşi are vacante două posturi conducători auto cu o vechime de cel puţin doi ani în profesie. De asemenea caută prin transfer sau procurarea cu plată un docar de patru persoane IPROFIL MOBILA - IAŞI str. Bucium nr. 32 angajează imediat tăpiţeri calificaţi şi tăpiţeri cu înaltă calificare. Condiţii de angajare: să aibă dovadă de calificare şi să aibă domiciliul stabil in oraşul Iaşi. LA MARELE CONCURS 23 IUNIE 4500000 LEI La acest concurs se atribuie 70 368 premii în obiecte și bani. Cumpărați cît paai, multe bilete la concursul Sportexpres din 23 iunie .1963^ SPORTEXPRES