Flacăra Iaşului, septembrie 1965 (Anul 21, nr. 5903-5928)

1965-09-01 / nr. 5903

ANCURTA NOASTRĂ „CUM PERFECŢIONAŢI STILUL ŞI METODELE MUNCII POLITICE? Noua acţiune iniţiată de ziarul„Flacara Iaşului", intitulată sugestiv: «Cum perfecţionaţi stilul şi metodele muncii politice?", este utilă, ea contribuie la popularizarea şi generalizarea experienţei pozitive în munca de partid şi creează totodată posibilitatea ca organele şi organizaţiile de partid să împărtăşească aspecte din activitatea lor, să participe, dacă pot spune aşa, la un adevărat schimb de experienţă. In cele ce urmează mă voi referi şi eu la una din laturile muncii noastre şi anume, la activitatea de ridicare a nivelului politico-ideologic şi a conştiinţei membrilor şi tovarăşilor din activul fără de partid. La cel de al IX-lea Congres al P.C.R., tovarăşul Nicolae Ceauşescu arăta că. ..Sarcina principală a activităţii politico-ideologice este de a asigura înarmarea membrilor de partid şi a maselor largi cu ideile marxismleninismului, cu linia politică a partidului în problemele interne şi internaţionale, în vederea mobilizării lor la realizarea îndatoririlor ce le revin în opera de construire a socialismului. Este, de asemenea, necesar să se acorde toată atenţia educării membrilor de partid în spiritul tradiţiilor glorioase ale partidului nostru, ale clasei muncitoare, tradiţiilor de luptă ale a Continua ridicare a nivelului politico - ideologic şi a conştiinţei membrilor şi activului fără de partid poporului, In spiritul devotamentului neprecupeţit faţă de partid, faţă de cauza construirii socialismului". In organizarea şi conducerea muncii politice şi ideologice In rlndul membrilor de partid, a activului fără de partid şi a tuturor oamenilor muncii, Comitetul orăşenesc de partid Birlad a ctştigat o bogată experienţă. Munca de propagandă, de răspîndire a ideilor marxism-leninismului a fost încredinţată unor oameni pasionaţi şi talentaţi pentru o asemenea activitate. Cele două mari Întreprinderi din oraşul nostru - Fabrica de rulmenţi şi Fabrica de confecţii - au constituit, dacă pot spune aşa, cîmpul nostru de experienţă care ne-a oferit numeroase argumente în legătură cu felul cum trebuie organizată şi desfăşurată munca politico-ideologică. In organizarea muncii ideologice am ţinut seama de faptul că, alături de muncitorii vîrstnici, în întreprinderi lucrează foarte mulţi tineri veniţi din mediul rural, cu puţine cunoştinţe despre viaţă şi societate. La F.R.B., peste 80 la sută din totalul muncitorilor sunt tineri între 18 şi 28 ani, la F.C.B., peste 90 la sută sunt femei, iar 70 la sută au vârsta între 18-30 ani. In asemenea condiţii am considerat necesar să organizăm munca politicoideologică, pornind de la explicarea trecutului de luptă al poporului nostru, cunoaşterea activităţii glorioase a Partidului Comunist Român, popularizarea politicii partidului şi a hotărârilor adoptate în fiecare etapă, argumentarea justeţei programului economic elaborat de partid. Membrii de partid, tovarăşii din activul fără de partid şi alţi oameni ai muncii au studiat problemele de bază ale politicii P.C.R., Statutul partidului, Istoria Partidului Comunist Român. Pregătirea propagandiştilor, îmbogăţirea cunoştinţelor lor ideologice a constituit pentru Comitetul orăşenesc de partid o sarcină de seamă. In afara pregătirii lor cu lecţiile cuprinse In program, li s-au prezentat o serie de expuneri pe teme ridicate de activitatea curentă a muncii de partid şi de producţie. Expuneri privind morala comunistă, disciplina de partid şi de stat, importanţa realizării ritmice a planului de producţie; Introducerea tehnicii noi etc.; au fost prezentate în faţa propagandiştilor, şi apoi de către aceştia in faţa cursanţilor. In afara programului. La Fabrica de rulmenţi, Fabrica de confecţii, întreprinderea „Drumul socialismului", Complexul C.F.R., Grupul nr. 2 şantiere, activitatea politicoideologică a contribuit la ridicarea conştiinţei oamenilor, sădind o înţelegere justă a fenomenelor ce au loc in natură şi în societate. In aceste întreprinderi, ca şi în altele, există o grijă deosebită pentru organizarea producţiei, a locului de muncă, pentru întreţinerea şi folosirea maşinilor, pentru creşterea productivităţii muncii, reducerea preţului de cost, introducerea tehnicii noi. Nu întîmplător, Fabrica de rulmenţi a realizat sarcina de a dubla producţia cu 13 luni mai devreme decit a fost planificat, că an de an s-au dat rulmenţi peste plan, că au scăzut la zero reclamaţiile cu privire la calitatea rulmenţilor. La Fabrica de confecţii, de asemenea, s-a reuşit să se lucreze cu beneficii, să se renunţe la alocaţiile de la buget, iar producţia realizată să-şi câştige un binemeritat prestigiu datorită calităţii ei. Experienţa în organizarea şi conducerea muncii politico-ideologice ne-a oferit şi alte concluzii de care s-a ţinut seama, an de an, in munca de propagandă. Sporind importanţa problemelor economice s-a ivit necesitatea creşterii în fiecare an a numărului cercurilor de studiere a economiei concrete. Un singur exemplu de la Fabrica de rulmenţi ne va edifica asupra eficienţei cercurilor de studiere a economiei concrete. In anul 1964, în această întreprindere s-au înregistrat 202 Inovaţii al căror autori sunt majoritatea (68 la sută) cursanţi la cercurile de economie concretă. Convinşi fiind de importanţa perfecţionării procesului de producţie şi introducerea tehnicii noi, aceşti cursanţi au căutat să găsească soluţii cit mai bune pentru rezolvarea problemelor ridicate de producţie. Pentru dezvoltarea cunoştinţelor economice ale unor cadre ce activează în viaţa economică, au luat fiinţă cercuri de studiere a economiei politice, s-a organizat şcoala economică serală la care au fost încadraţi peste 80 de ingineri, tehnicieni şi maiştri din întreprinderile oraşului Birlad. Conţinutul lecţiilor predate la şcoala serală economică a lărgit considerabil cunoştinţele teoretice ale cursanţilor, lucru ce s-a reflectat în mai buna organizare şi conducere a producţiei. Alături de alte cadre cu munci de răspundere in aparatul de partid şi de stat, In anul şcolar 1964-1965, 30 de ingineri, tehnicieni şi maiştri au urmat cursurile universităţii serale de marxism-leninism - secţia economică. In activitatea practică, absolvenţii şcolii economice sau studenţii universităţii serale se bucură de un deosebit respect, datorită calităţilor ce şi le-au însuşit în organizarea şi îndrumarea producţiei. Inginerii Ion Bangu, Diomid Năstase, de la Fabrica de rulmenţi, au dobîndit rezultate deosebit de preţioase în conducerea activităţii secţiilor în care lucrează. Secţia strungărie, in care lucrează tovarăşul Ion Bangu, şi serviciul control tehnic, la care a lucrat tovarăşul Diomid Năstase (actualmente inginer şef), se situează fruntaşe in întrecerea socialistă pe fabrică. Anul şcolar trecut ne-a oferit prilejul să experimentăm şi alte forme eficiente in munca ideologică. Am organizat simpozioane pe diferite teme teoretice. Cele cîteva simpozioane pe temele „Creşterea productivităţii muncii şi introducerea progresului tehnic" şi „Formele conştiinţei sociale", ce au avut loc la Fabrica de rulmenţi şi la Fabrica de confecţii, s-au bucurat de mult succes în rîndurile participanţilor. La Fabrica de rulmenţi s-au încercat cu bune rezultate discuţiile teoretice pe marginea unor probleme ale politicii partidului nostru ca: „Industrializarea socialistă", „Cointeresarea materială - factor de seamă în atragerea maselor la înfăptuirea politicii partidului nostru" etc. Desigur că experimentarea acestor metode de educaţie a scos în relief şi o serie de neajunsuri în organizarea şi desfăşurarea lor, noi am tras învăţăminte şi vom ţine seama de ele în activitatea ce o vom desfăşura în noul an şcolar de învăţămint In prezent, Comitetul orăşenesc de partid se preocupă de organizarea noului an de învăţămint de partid. Ţinînd seama de experienţa obţinută în precedentul an şcolar, de sarcinile pe care Congresul al IX-lea al P.C.R. le-a pus în faţa propagandei, şi de nevoia da a dezvolta necontenit nivelul de conştiinţă al membrilor de partid, al activului fără de partid şi al celorlalţi oameni al muncii s-au trimis in organizaţiile de bază activişti care au studiat la faţa locului posibilităţile intensificării muncii ideologice. Studiul s-a axat pe identificarea unor propagandişti cu o pregătire superioară, pe selecţionarea cursanţilor în funcţie de gradul de cunoştinţe politico-ideologice. Astfel, în toamna aceasta în organizaţiile de bază vor funcţiona 11 cursuri cu câte 80-100 tovarăşi fiecare, care vor studia Statutul P.C.R., problemele de bază ale politicii P.C.R. şi Istoria P.C.R. Corespunzător gradului de cunoştinţe politicoideologice al membrilor de partid şi al activului fără de partid, am extins şcoala economică serală la F.R.B. şi cea de pe lingă cabinetul de partid am creat în cadrul universităţii serale, o nouă secţie de filozofie şi am cuprins un mai mare număr de tovarăşi la studiul individual al marxism-leninismului. Pentru noul an ne-am planificat un mai mare număr de simpozioane şi discuţii teoretice (în toate întreprinderile) pe marginea problemelor pe care le ridică Documentele celui de al IX-lea Congres al P.C.R. Suntem convinşi că organele şi organizaţiile de partid din oraşul nostru vor acorda şi pe viitor atenţie sporită muncii de ridicare a nivelului politicoideologic şi a conştiinţei membrilor şi tovarăşilor din activul fără de partid, aceasta fiind, aşa după cum am mai arătat, o sarcină de frunte trasată de cel de al IX-lea Congres al P.C.R. AUREL TOLESCU secretar al Comitetului orăşenesc P.C.R. - Birlad NE SCRIU CITITORII după 30 de ani de stagiu pe locomotivă Recent, mecanicul de locomotivă Ioan Solomon de la remiza C.F.R. din oraşul nostru, a făcut ultima cursă, şi-a îndeplinit ultima misiune de serviciu. La sosirea trenului 6314, remorcat de locomotiva acestui mecanic, pe peronul staţiei se aflau numeroşi feroviari ca Ştefan Năstase, Dumitru Rosete, Gheorghe Darie, Ioan Moisanu şi mulţi alţii. Ei au venit să-i ofere buchete de flori şi să-l felicite pe bătrînul lor tovarăş de muncă pentru simţul înalt al răspunderii cu care a muncit aproape 30 de ani pe locomotivă, pentru contribuţia adusă la realizarea transporturilor feroviare în condiţii optime de siguranţa circulaţiei şi de obţinere a unor economii substanţiale de combustibil. Deosebit de impresionant a fost momentul în care bătrînul feroviar a dat locomotiva in primire unui nou și tînăr mecanic de locomotivă. In seara aceleiași zile, pensionarul Ioan Solomon a fost sărbătorit, la clubul C.F.R., de peste 40 de familii de feroviari. Bl.ENA GRIGORIU Bârlad Un telefon face foarte umit De aproape trei ani de cînd l-am cumpărat, televizorul meu „Cosmos“, nu m-a necăjit niciodată. In ultimele două săptămîni, însă, nu apucam să-i schimb o lampă, că se şi defecta alta. M-am adresat deci unităţii nr. 40 a cooperativei meşteşugăreşti „Prestaţiunea“, din cartierul Tudor Vladimirescu. Lucrătorii unităţii (Vasile Potoroacă şi Cornel Burlacu), m-au ajutat de fiecare dată, cu operativitate, să-mi repun televizorul în funcţiune. Numai că am pierdut mult timp cu deplasarea. Existenţa unui telefon prin care să iau legătura cu această unitate ar fi fost deosebit de folositoare. Cred deci că e bine ca tovarăşii din conducerea cooperativei să se îngrijească d® instalarea unui telefon la unitatea nr. 40, în scopul economisirii timpului clienţilor. AL. POPOVICI Iaşi „Expoziţie“ de rozătoare ? Fiind în trecere prin Iaşi, m-am hotărît, în una din săptămînile trecute, să vizionez un film la cinematograful „Arta“. Am intrat în sală şi m-am aşezat pe locul indicat în bilet. Scaunul meu, ca şi ale celorlalţi spectatori, răspundea la cea mai mică mişcare cu scîrţîiali stridente. Dar nu aceasta m-a supărat şi nici desele întreruperi ale proiecţiei, ci rumoarea stîrnită spre sfîrşitul spectacolului. Ce se întîmplase? De-a lungul intervalului din mijlocul sălii, un şobolan de o mărime impresionantă se plimba ca la el acasă. Un spectator glumeţ a aruncat vorba că sala acestui cinematograf prezintă oarecari condiţii pentru o... expoziţie de rozătoare. Sunt convins totuşi că această părere nu poate fi împărtăşită şi de conducerea întreprinderii regionale cinematografice. ALEXANDRU IACOB Vaslui Vedere din ţară. La poalele munţilor Vrancei. Foto Agerpres Printre polimeri sau macro-molecule (Urmare din pag. 1) ttrziu ca tranzistori şi diode — ceea ce va constitui o adevărată revoluţie in acest domeniu al ştiinţei. In stir- uit, st3 ne mai referim la poliacritonitril, care in forma sa obişnuită e o materie primă excelentă pentru fibre sintetice de tip melană şi care tratat termic, în afară de faptul că are proprietăţi electrice interesante, mai prezintă şi o mare rezistenţă la căldură, suportînd iară pierderi de substanţă Încălziri prelungite chiar pînă la 400 de grade, topindu-se de abia la 900 de grade. Iată-mă dar pregătit să pătrund în biroul profesorului Ion Zugrăvescu, membru corespondent al Academiei, director ştiinţific al Institutului. Întors dintr-o călătorie, acesta era în ajunul plecării sale la Praga unde participă la un simpozion organizat de Uniunea internaţională de chimie pură şi aplicată, cu tema: chimia macro-moleculară. — Contribuţia dumneavoastră la acest simpozion ? ___ O lucrare despre căile de sinteză a unor noi polimeri heterociclici. Tov. prof. Zugrăvescu studia tocmai nişte diapozitive, pregătite pentru proiecţiile cu care îşi va însoţi la Praga expunerea lucrării. — Institutul nostru, mi-a dat apoi lămuririle solicitate, a fost de curînd reprofilat In întregime pe cercetări fundamentale din domeniul polimerilor naturali şi emtetiei. Trestrtngerea domeniului de cercetare s-a făcut in favoarea adincirii cercetărilor, dirijate, la nivelul ştiinţei mondiale, in folosul imperativelor de dezvoltare a industriei chimice din ţara noastră. Profesorul Ion Zugrăvescu mai avea de discutat cu colaboratorii săi unele probleme legate de primirea vizitei, in septembrie, a chimistului S. Winstein de la Universitatea California din Los Angeles, chimist de reputaţie internaţională. Şi-apoi, ca in ajunul oricărei plecări, mai avea toate multe de pus la punct. Aşa că m-am retras, urindu-i succes la Praga şi mi-am continuat vizita prin institut. Ceea ce reţine de la bun început atenţia este numărul mare de cadre tinere cu un aport substanţial în munca colectivelor de cercetare. Mie altfel trebuie spus că activitatea cadrelor tinere prezintă două aspecte : unul privind ridicarea nivelului ştiinţific şi profesional propriu, celălalt activitatea de cercetare propriu-zisă. Aceste două aspecte nu pot fi despărţite, ele se întrepătrund în mod necesar, preocupările pe ambele laturi fiind îndrumate de către conducere, consiliul ştiinţific şi şefii de colective. Apoi mai este — ca să-i spunem aşa — calificarea prin aspirantură. Nu de mult, Caraculacu Adrian, Pietraru loan şi Srondac loan şi-au susţinut cu succes dizertaţiile de candidat în ştiinţa. Primii doi, în cadrul Institutului de chimie macromoleculară al Academiei de Ştiinţe din R.S. Cehoslovacă, cel de-al treilea, in cadrul Institutului tehnologic Lensoviet din Leningrad. Să menţionăm faptul că, împreună cu cercetătoarea Aglaia Ciobanu, Caraculacu Adrian îl însoţeşte pe prof. Zugrăvescu la Praga, prezenţind şi el o lucrare realizată in colaborare cu cercetători cehoslovaci In această lucrare se prezintă date teoretice privind structura policlorurei de vinii, (vinilinul cel de toate zilele şi din toate hainele imitaţie de piele). E vorba de cercetări care urmăresc elucidarea cauzelor care duc la imbătrinirea P.C.V. (policlorurei de vinii). Trebuie să mărturisesc, stimaţi cititori, că o dată discuţia ajunsă la vinilin, polimerii imi deveniseră pe neaşteptate oarecum familiari. Par... — Vedeţi acest capac ? El este de palistiren. ■ ■ Era capacul unui obişnuite cutii de pelicanol. Desfăcut prin dizertaţia interlocutorului meu in macro-molecule, capacul străveziu, dar ferm, s-a pulverizat brusc, insuflindu-mi bizara idee că e o ciudată aglomerare de corpusculi care la atingerea degetelor mele profane, s-ar fi putut împrăştia. L-am evitat cu grijă şi am abătut discuţia pe un teren mai puţin misterios. Cind te gindeşti că îmbrăcind haina de vinilin, purtam cu mine, la plimbare prin oraş, miliarde de polimeri— După cum ştiţi, cred, anumite materii plastice, la anumite temperaturi, devin friabile. Şi vă explic. De pildă vinilinul... Am renunţat la explicaţii. — In orice caz, continuă Interlocutorul meu, trebuie să vă spun că, In secţia de monomer, alături de celelalte probleme din plan se studiază şi obţinerea unor monomeri care să conducă la polimeri stabili la temperaturi înalte, polimeri ceruţi de progresele recente ale tehnicii. Astfel, se studiază diverşi monomeri capabili de a forma macro-molecule poliheterociclice deoarece se cunoaşte că astfel de structuri prezintă o bună stabilitate termică. Cu alte cuvinte la temperaturi înalte, proprietăţile fizice rămân neschimbate. La cercetările din acest domeniu contribuie şi cadrele tinere ca, de exemplu, tov. Măntăluţă Elena şi Brumă Dorina. Ele au reuşit să realizeze noi tipuri de polimeri conţinind cicluri tetrazinice, tipuri care prezintă proprietăţi deosebit de interesante atît din punct de vedere teoretic, cit şi practic, realizînd un echilibru intre proprietăţile termice si cele plastice. Un alt cadru tînăr este cercetătoarea Marta dubaiam, in sectorul in care lucrează aceasta se studiază posibilitatea realizării sintezei unor copolimeri grefaţi ai celulozei cu polimeri vinilici sub influenţa radiaţiilor ionizante. Tov. Ciubotaru Marta a colaborat la comunicarea „Grefarea celulozei cu poliecrilonitril", comunicare ce va fi prezentată la cel de-al doilea Simpozion de chimie şi tehnologie a celulozei ce va fi organizat, în luna septembrie, la Iaşi, de către Academia Republicii Socialiste România, Ministerul Invăţământului şi Ministerul Industriei Chimice. La Simpozion vor fi prezentate aproape 50 de comunicări. Vor participa peste 50 de delegaţii din diferite ţări, printre care U.R.S.S., S.U.A., Japonia, Franţa, Italia, Cehoslovacia etc. Şi iată-mă ajuns la capătul excursiei mele, in sectorul polimeri bioactivi din secţia compuşi macro-moleculari organici. Aici, un colectiv condus de profesorul Mihai Dima a început cercetări in privinţa realizării unor noi polimeri fiziologici activi. Aceşti produşi macro-moleculari cu însuşiri medicamentoase oferă marele avantaj de prelungire a activităţii terapeutice in organismul animal. Este intr-un fel o ilustrare a zonei nelimitate, de „activitate“ a polimerilor — prezenţa lor in realitatea cotidiană contemporană fiind de-a dreptul copleşitoare prin amploare şi perspectivele pe care le proiectează spectaculos şi totodată atit de la îndemina tuturor. Şi-acum, încheind excursia noastră, să vă împărtăşesc un secret: deşi deveniţi obiecte de uz comun şi casnic, utilizaţi pînă şi îi, cele mai banale operaţiuni culinare, polimerii mai păstrează Încă in structura lor destule taine, către dezlegarea cărora se îndreaptă temerari, pe potecile întortocheate, complicate, uneori abrupte, ale ştiinţei, nenumăraţi cercetători. Printre aceştia se numără, cu merite deosebite și cercetători din dealul Copoului. KACARA IASHLGI PAGINA 3 PUBLICITATE ÎNTREPRINDEREA DE REPARAȚII AUTO Nr. 4 -IAȘI-str. Aurel Vlaicu 77 execută reparaţii capitale fără repartiţii pentru următoarele tipuri de autovehicule — GAMIOANE S. R. 101 şi Zil 150. — AUTOBASCULANTE S. R. 109 şi ZIL 585. — AUTOSTROPITORI S. R. — AUTOCISTERNE S. R. — AUTOATELIERE MOBILE S. R. — AUTOVIDANJERE S. R. Unităţile interesate vor îndruma autovehiculele pentru reparaţii capitale direct la sediul unităţii. Relaţii suplimentare la telefon 3010—3011 interior. Săteni! Valorificaţi sticlele goale şi borcanele din Gospodăria dv. prin MAGAZINELE COOPERATIVELOR Dn CONSUM. Cetăţeni! » Strîngeţi şi predaţi metalele vechi, fieroase şi nefieroase, la depozitul I.C.M. din localitate. Preţurile de colectare de la populaţie sunt achitate de I.C.M. în momentul predării lor. Adresele depozitelor I.C.M. sunt următoarele: —IAŞI, str. Zugravi nr. 63, telefon 3397; str. Ilie Pintilie nr. 56; str. Ion Creangă nr. 58; Şoseaua Ştefan cel Mare nr. 52; - BIRLAD: str. Alex. Sahia nr. 2, telefon 120; - VASLUI: str. Stefan cel Mare nr. 173, telefon 202; - HUŞI: str. Stefan cel Mare nr. 118, telefon 227; - NEGREŞTI: str. Gării nr. 2, telefon 26; - HIRLAU : str. Dolhasca nr. 385; ■ S TG. FRUMOS: str. Cuza Vodă nr. 120; - PASCANI: str. Unirii nr. 2. întreprinderea economică de industrie locală H D S I livrează orice cantitate de nisip construcție, calitate superioară, loco, camara Bazga, comuna Răducăneni, raionul Huși. IPROFIL „MOBILA“ - IAŞI strada Bucium nr. 32 recrutează pentru Şcoala tehnică de personal tehnic, absolvenţi ai şcolilor medii de cultură generală cu sau fără examen de maturitate, în vîrstă de 17—25 ani impliniţi la sfîrşitul anului 1965. Recrutarea candidaţilor se face numai din oraşul Iaşi. Se mai angajează : - economist. Condiţii : conform H.C.M. 1053/1960. - tehnician metrolog. Condiţii : conform H.C.M. 1053/1960. - paznici. Solicitanţii trebuie să aibă domiciliul stabil în oraşul Iaşi. Informaţii suplimentare se pot cere zilnic la serviciul personal al întreprinderii, intre orele 7-15, telefon 1120-1121. ŞCOALA PROFESIONALA DE MECANICI AGRICOLI NEGREŞTI anunţă că pînă la 9 septembrie 1965 recrutează candidaţi între 14- 7 ani, pentru anul şcolar 1965-1966. Concursul de admitere se va ţine în ziua de 10 septembrie 1965. Se primesc absolvenţi a şapte şi opt clase elementare, din raioanele Negreşti şi Vaslui. Candidaţii vor prezenta următoarele acte : - Cerere de înscriere. - Diploma de studii (în original). - Certificat de naştere (copie care se legalizează de către şcoală). - Certificat medical, eliberat de dispensar, spital sau policlinică. - Recomandare de la o cooperativă agricolă de producţie. Pentru perioada de şcolarizare întreţinerea este gratuită. Informaţii suplimentare se pot cere la secretariatul şcolii din Negreşti, la telefon 155. LOTO La tragerea excepţională LOTO pentru autoturisme şi excursii, care a avut loc în ziua de 31 august a. c. la Eforie sud, au ieşit din urnă următoarele numere ! Extragerea I (6 din 90) pentru biletele K egal 40 lei : 22 37 52 69 84 33 Extragerea a ll-a (5 din 90) pentru biletele F egal 20 lei , 66 89 85 77 70 Extragerea a lll-a (4 din 90) pentru biletele T egal 8 lei : 65 76 84 22 Extragerea a IV-a (3 din 90, pentru biletele B egal 4 lei și A egal 2 lei: 10 16 52 M.I.P. — D.G.A.D. BAZA 5 IAŞI angajează de urgenţă . -Ingineri electro-mecanici - electricieni - lăcătuşi mecanici - magazioneri - fochişti Condiţiile de angajare sunt cele prevăzute de H.C.M. nr. 1053/1960. amm mesmamm*------wan egj...fiSSB ANUNŢ Administraţia Pieţei oraş Huşi, de pe lingă Sfatul Popular al oraşului Huşi, aduce la cunoştinţă că începind cu data de 9 septembrie 1965 şi pînă la data de 14 septembrie 1965, va avea loc pe platoul din str. Carpaţi, „Bîlciul anual“. Invităm a participa, la desfacerea produselor, gospodăriile agricole de stat, cooperativele agricole de producţie, întreprinderile industriale locale, cooperativele de producţie meşteşugărească. Maşini de spălat rufe, televizoare, aparate de radio, discuri, instrumente muzicale în sortiment variat, găsiţi la magazinul „ELECTROTEHNICE" al O. C. L. MIXT VASLUI. RESTAURANTUL „PARCUL TRANDAFIRILOR" DIN VASLUI, organizează sîmbătă şi duminică seri de dans. Consumatorii au la dispoziţie un bufet bine aprovizionat cu produse de gratar şi gustări reci. întreprinderea de morărit „1 Mai44 Iași str. Moara de Poc, nr. 2 angajează Maistru morar, pentru secția 111 Vaslui. CONDIȚII: Conform H.C.M. Nr. 1053/960. Informații suplimentara la Serviciul personal, telefon nr. 1082. O.C.L. PRODUSE INDUSTRIALE BIRLAD oferă cumpărătorilor prin magazinul specializat, situat în strada I. C. Frimu, încălţăminte de cauciuc pentru adulţi şi copii în sortimente complete, precum şi ghete de baschet, pantofi de tenis şi alte sortimente.