Flacăra Iaşului, noiembrie 1965 (Anul 21, nr. 5956-5980)

1965-11-02 / nr. 5956

. Adunări de dări de seamă şi alegeri în organizaţiile de bază Un lucru este incontestabil: muncitorii, tehnicienii şi inginerii din secţia a II-a, tura A, de la Fabrica de confecţii din Bârlad au dobândit în acest an Însemnate succese. Planul producţiei globale pe 0 luni a fost realizat în proporţie de 103 la sută, iar calitatea produselor s-a Îmbunătăţit simţitor. Pentru felul In care a muncit, pentru rezultatele înregistrata, colectivul deţine In prezent steagul de secţie evidenţiată In Întrecerea socialistă pe fabrică. Avlnd In faţă o asemenea „carte de vizită" Iţi pui, după cum e ţi firesc, întrebarea cum a acţionat organizaţia de bază, ce metode a folosit pentru mobilizarea oamenilor la Îndeplinirea obligaţiilor profesionale? Darea de seamă prezentată in adunarea de alegeri, ca şi dezbaterile ce au avut loc, au răspuns, am putea spune chiar cu succes, la Întrebarea de mai sus. S-a apreciat că In acest an a existat o mai mare preocupare pentru rezolvarea operativă a problemelor economice, că biroul organizaţiei de bază a pus, cu regularitate, In discuţia comuniştilor principalele aspecte legate de bunul mers al procesului de producţie, că au fost întreprinse unele acţiuni concrete in vederea intensificării muncii politice, care au contribuit la ridicarea nivelului de conştiinţă socialistă al colectivului. Intr-un cuvint, organizaţia de bază a fost prezentă peste tot, unde era nevoie; ea a intervenit mai întotdeauna cu grijă şi competenţă. Însufleţind astfel Întregul colectiv nu lupta pentru Îndeplinirea ritmică a planului, pentru realizarea unor produse de calitate la nivelul exigenţelor sporite ale oamenilor muncii. Un exemplu: când s-a constatat că la brigada 11—12 planul de producţie nu se realizează In mod ritmic, că unii lucrători neglijează, dlteodată, calitatea produselor, organizaţia de bază a intervenit cu multă eficienţă. Conducerea secţiei a fost ajutată In organizarea mai judicioasă a muncii In brigadă, In asigurarea locului de muncă cu materialele necesare. In acelaşi timp Insă, comuniştii au primit sarcini precise privind îmbunătăţirea activităţii politice. Toate acestea au influenţat pozitiv Intreaga muncă din brigadă şi, ca urmare, ea reuşeşte In prezent să-şi realizeze zilnic sarcinile de plan la un nivel calitativ superior. In adunare au fost citate numeroase alte exemple, care au ilustrat că organizaţia de bază şi-a sporit in ultimul timp rolul de conducător politic, capacitatea de mobilizare a colectivului la Îmbunătăţirea continuă a procesului de producţie, la realizarea sarcinilor economice. Foarte bine că s-a procedat aşa. A fost încă un prilej de generalizare a experienţei pozitive, de stimulare a comuniştilor care au obţinut cele mai bune rezultate în muncă. In activitatea colectivului din secţie s-au făcut Insă simţite şi neajunsuri care eu afectat uneori atft Îndeplinirea ritmică a planului, cft mai ales realizarea In toate brigăzile a unor produse de calitate superioară, înlăturarea lor Ia vreme ar H dus, fără Îndoială, la obţinerea unor succese şl mal mari In producţie. Care au fost cauzele ce au generat asemenea lipsuri? Firesc ar fi fost ca darea de seamă, ca şl dezbaterile să răspundă şi la Întrebarea de mai sus. Din păcate Insă acest lucru n-a fost făcut decît In foarte mică măsură. De ce? Ne răspunde tovarăşa Maria Andrei, şefa secţiei. — Am considerat că avem de-a face cu „mărunţişuri" prea... mărunte. Aceeaşi opinie a fost împărtăşită, de altfel, după adunare, şi de alţi comunişti, printre care şi de tovarăşa Margareta Lehăduş, secretara organizaţiei de bază. „Mărunţişurile" nu sunt însă chiar atit de mărunte cum li s-a părut unora dintre participanţii la adunare. Este vorba de lipsurile manifestate in aprovizionarea judicioasă a secţiei, in folosirea la maximum a timpului de lucru de către unii muncitori, in respectarea, cu stricteţe a procesului tehnologic. E drept, darea de seamă nu le-a trecut cu totul cu vederea: ea le-a consemnat Insă In mod constatativ, fără a analiza In mod temeinic cauzele care le-au generat. Ar fi fost Insă de aşteptat ca măcar tn discuţii, asemenea probleme să fie abordate cu mai multă grijă, cu mai multă combativitate. Acest lucru a fost făcut doar in parte. Dar ceea ce trebuie subliniat este faptul că „mărunţişurile" Îşi au In primul rind izvorul In slaba muncă politică desfăşurată In unele perioade ale anului de către organizaţia de bază, in concepţia greşită a unora din colectiv care cred că „nu-i nimic grav" dacă nu-şi realizează într-o zi planul, dacă mai au unele „scăpări" la capitolul calitate, sau dacă se mai ivesc uneori timpi morţi în procesul de producţie. Iată, aşadar, că nu este vorba numai de nişte mărunţişuri, ci de clteva aspecte importante care ţin de disciplina în producţie, de nivelul de conştiinţă al oamenilor. Şi tocmai de aceea asemenea probleme trebuiau discutate In adunare In spirit critic şi autocritic, cu atît mai mult cu cit în faţa colectivului secţiei stau in anul care vine sarcini mult mai mari, pentru Îndeplinirea cărora se impune lichidarea din vreme a deficienţelor oricit de mărunte ar fi ele, perfecţionarea continuă a procesului de producţie. Şi pentru că veni vorba de sarcinile din noul an, In care vom păşi In curtnd, este locul să amintim ■ că această problemă a fost „uitată" I nu numai de colectivul care a In- | tocmit darea de seamă, dar şi de a către cei mai mulţi dintre partiei- panţli la discuţii. Aşa cum s-a desfăşurat, adunarea de alegeri a avut mai mult un ca- 8 racter de constatare a faptelor. De aceea, credem că şi unele măsuri ce au fost adoptate suferă de genera- m lităţi, ele fiind valabile pentru ori- I care organizaţie de bază din secţiile “ fabricii. Nici una din măsuri, de pildă, nu se referă la vreo acţiune concretă care va fi întreprinsă In a vederea îndeplinirii Ia timp a planu- | lui pe acest an şi trecerii cu succes * la producţia anului viitor, pentru în- I lăturarea „mărunţişurilor" care in- * fluenţează încă negativ bunul mers al treburilor în secţie. Ocupîndu-se cu şi mai multă grijă de îmbunătăţirea continuă a muncii de partid, de studierea atentă şi re- « zolvarea operativă a problemelor e-conomice, în lumina sarcinilor sta- bilite de Congresul partidului, or- ganizaţia de bază din secţia a 11-a poate şi trebuie să ia asemenea mă- I suri politice, îneît ele să ducă la ori g ţinerea de noi succese în mobiliza- | rea colectivului, la îndeplinirea e- gxemplară a planului, la menţinerea din continuare a steagului de secţie * evidenţiată pe fabrică. 15. BASIRENŢIU ! „MĂRUNŢIŞURILE“ SUNT CHIAR ATÂT DE MĂRUNTE?! O frînă care trebuie... frinată: organizarea defectuoasă a lucrărilor de izolaţii (Urmare din pag. 1) un aspect care trebuie să dea mai mult de gîndit izolatorilor. Unele puncte sunt atacate de ei cu întirziere, iar la altele, lucrările se întind în mod nejustificat pe Intervale care depăşesc uneori chiar două luni, în loc de 5—10 zile, cum este normal. Iată doar câteva exemple. La blocul C. 3, izolatorii au intrat să-şi execute partea lor de lucrări în urmă cu o lună şi jumătate. Bineînţeles că acestea nici la ora actuală nu sunt terminate. La C. 4, de asemenea, lucrările de izolaţii au început cu două luni în urmă. Aici se tot lucrează, dar de terminat nu se mai termină. De două săptămîni doi muncitori tot mută de ici-colo plăcile pentru izolaţia terasei. Cu astfel de organizare defectuoasă, cu un asemenea ritm de execuţie nu se poate realiza decît tergiversarea lucrărilor şi înregistrarea unor cheltuieli suplimentare. In ceea ce ne priveşte pe noi, ca executant general, nerespectarea termenului de predare către beneficiar ne aduce mari neajunsuri. S-au stabilit In această discuţie şi noi grafice. Sperăm că măcar de această dată izolatorii vor lua toate măsurile în vederea urgentării predării lucrărilor de izolaţii în următoarele zile, iar la cele care constituie front de lucru pentru 1966, se vor lua măsuri preventive. Aici este vorba de blocurile C. 8, D. 6, G. 2, care nu au nici barierele de vapori executate şi o dată cu începerea ploilor riscurile sunt mari. Trebuie să stea mai mult în atenţie şi terminarea lucrărilor de izolaţii la canalele termice dintre blocurile C. 1 — D. 3, G. 6 — G. 7, F. 4 — B. 2 şi altele — pe şantierul din Tătăraşi". Din partea Grupului 3 şantiere, constructorii au reclamat rămânerea în urmă a lucrărilor de izolaţii la căminul cu 120 de locuri de la Şorogari, la serele didactice , la căminul de studenţi de la Institutul agronomic şi altele. A răspuns din partea Întreprinderii 3 izolaţii Bucureşti, inginerul PANAIT. „Deşi lucrez de puţin timp la această întreprindere, din vizita făcută pe o serie de şantiere trebuie să recunosc că, din cauza modului defectuos în care s-au organizat şi urmărit lucrările s-au înregistrat rămînerile în urmă de care s-a vorbit mai sus. Am stabilit, cu prilejul acestor discuţii, noi termene de execuţie, asigurînd antreprenorul general — T.R.C. — că le vom respecta. Aceasta va fi posibil şi ca urmare a faptului că aproape la toate punctele de lucru, in ultimele zile, am întărit formaţiile de lucru şi am asigurat materialele necesare. Ajutorul oferit cu acest prilej, de tov. director Găină, 11 primim și suntem hotărlţi ca lucrările ce ne revin să le realizăm în timpul cel mai scurt, incit să recuperăm răminerile în urmă, pricinuite constructorilor. Ridic totuși o problemă. Analizînd chiar în cursul uneia din zilele trecute situaţia lucrărilor pe şantierul căminului cu 120 de focuri de la Şorogari, am constatat că constructorii Grupului 3, aparţinînd de T.R.C., au executat o şapă necorespunzătoare, care prezintă denivelări peste care izolatorii noştri nu pot executa în condiţii bune izolaţia. Deci iată o primă cerere pe care o adresăm constructorilor Grupului 3 ,- execuţia în condiţii bune din punct de vedere calitativ a lucrărilor premergătoare celor de izolaţii, iar în al doilea rind, solicităm să ni se predea la vreme frontul de lucru pe care trebuie să-l realizăm în etapa următoare, astfel, incit forţele de care dispunem acum şi pe care le-am adus de pe alte şantiere ale întreprinderii noastre să poată fi folosite optim. Şi pentru lucrările de canalizare, împreună cu constructorii ne vom strădui să recuperăm rămînerile în urmă, să lichidăm In cel mal scurt timp, aşa-zisele „codiţe". N. R. Din confruntarea discuţiilor, concluziile sunt evidente: hotărirea colectivului de muncă de la întreprinderea 3 Izolaţii de a recupera in cel mai scurt timp răminerile in urmă / preocuparea constructorilor de la T.R.G. pentru respectarea termenelor de predare către beneficiar. Așteptăm efectul măsurilor preconizate și al angajamentelor luate. Sărbătorirea Centenarului Spitalului unificat din Vaslui (Urmare din pag. 1) talbcese adecvat, ceea ce făcea să se înregistreze un Indice ridicat al mortalităţii infantile — 28,2 la suta. Prin grija Partidului Comunist Român s-au alocat, in anii regimului nostru, fonduri tot mai mari pentru Îmbunătăţirea ocrotirii sănătăţii. Rind pe rinda vechii clădiri a spitalului i s-au adăugat pavilioane noi, laboratoarele au fost Înzestrate cu aparatură modernă de Investigaţie, in acelaşi timp crescind şi numărul personalului medico-sanitar. In felul acesta, „Casa ospitaliceasca“ de acum 100 de ani ajunge o modernă instituţie de ocrotire a sănătății oamenilor muncii cu 38 de medici, 120 de cadre medii sanitare, având numeroase secţii şi servicii care totalizează 370 de paturi. Grija permanentă a organelor de partid şi de stat este concretizată şi în Înzestrarea spitalului cu Întreaga gamă de Instrumente şi aparate moderne, mobilier şi instalaţii adecvate, astfel, valoarea inventarului spitalului se apropie acum de 40 de milioane. S-au creat, de asemenea, posibilităţi de dezvoltare in continuare a acestei Instituţii, care în 1966 va ajunge la 400 de paturi. Sărbătorirea Centenarului a prilejuit şi reliefarea preocupărilor ştiinţifice ale cadrelor medicale din Vaslui, preocupări subliniate de referatele şi comunicările susţinute. Ca o recunoaştere a muncii pline de abnegaţie a cadrelor medico-sanitare de la Spitalul din localitate au fost laminate insigne de „Evidenţiat In munca medico-sanitară" unui mare număr de lucrători de la această unitate spitalicească. In Încheierea lucrărilor Centenarului, oaspeţii şi invitaţii au vizitat Spitalul unificat care, la venerabila vârstă de 100 de ani, e mai tinăr ca niciodată. DIN ŢARA, Pe defileul Mureşului. Foto: Agerpres (V. Moldovan) 1 PIM SUNA DESFĂŞURARE A ÎNVĂŢĂMÎNTULUI AGRIIOCHE HUŞI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“) Recent, la Huşi, a avut loc instruirea lectorilor care vor conduce activitatea celor 216 ■ cercuri agrozootehnice din u-nităţile agricole socialiste din raion. Cu acest prilej, ingine- « ml Paul Popovici, de la co- | operativa agricolă de produc- _ţie Tîrzii, a prezentat o lecţie i —model, intitulată: „îngrijirea * şi furajarea tineretului taurin cu vîrsta de la 6 luni la 2 ani". S-au sabilit, totodată, şi mă- « surile organizatorice pentru ci- | ciul de conferinţe ce vor fi * prezentate membrilor coopera- I tori, necuprinşi în învăţămîn- I tul agrozootehnic de masă în I anul şcolar 1965—1966. Ing. ADRIAN CREŢU | Dezlegarea jocului apărut in nr. 5955 al ziarului nostru ORIZONTAL: 1. Fructe — Motive, * 2. Ruginit — Bo — Ic; 3. Eg — N — Levitan; 4. A — Cta — Dicalit; 1 5. Mere —■ Penel — Fa; 6. Araci — Rui — Sir; 7. Tom — Ogar — Focă; I 8. Dar — R — Iarbă; 9. Aa — Ilic — viori; 10. Struguri —Grea. rmmm *********mvsai Măsurile de pază contra incendiilor să fie respectate cu grijă! Temperatura tot mai scăzută din această perioadă impune folosirea intensă a tuturor sistemelor de încălzire, atit la întreprinderi şi instituţii, cit şi în sectorul de locuinţe cetăţeneşti. Studiul statisticii incendiilor izbucnite în regiunea noastră în ultimii ani, scoate in evidentă faptul că, în anotimpul friguros, cele mai multe incendii s-au produs din cauza sistemului de încălzire cu sobe diferite, amplasate şi exploatate în mod necorespunzător, dar mai ales din cauza unor coşuri de evacuare a fumului, greşit construite, nereparate sau necurăţate la timp de funingine. Cum trebuie să fie construite sobele şi coşurile acestora spre a nu prezenta pericol de Incendiu ? La această întrebare, răspunsul ne este dat de normele de prevenire a Incendiilor în vigoare, care precizează că sobele de orice natură (din teracotă, cărămidă sau din metal) trebuie să aibă coşuri din zidărie, executate pe fundaţii proprii. In sectorul de locuinţe şi la birouri, grosimea pereţilor coşului de evacuare a fumului trebuie să fie de 11,5 cm., pe toată înălţimea acestuia. La trecerea prin plafonul combustibil, pereţii coşului trebuie îngroşaţi la 24 cm. Intre pereţii coşului şi părţile combustibile ale acoperişului se lasă un spaţiu de 10 cm., spaţiu ce se acoperă cu tablă spre a nu pătrunde ploaia în pod. Pe porţiunea din spaţiul podului, coşurile de evacuare a fumului vor fi bine tencuite şi văruite. Un asemenea coş bine construit, curăţat ,cel puţin o dată la două luni de funcţionare, reparat ori de cite ori apare necesitatea, ne va scoate în afara oricărui pericol de incendiu. In ceea ce priveşte coşurile de evacuare a fumului de la cantine, băi publice, spălătorii, brutării trebuie respectate normele speciale stabilite pentru această categorie de obiective. Este strict interzisă amenajarea de afumătorii în podul construcţiilor, magazii, grajduri şi şoproane, deoarece prezintă un mare pericol c incendiu. De multe ori, in locul sobelor , teracotă sau cărămidă, unii cetăța folosesc sobe din metal. In cazul n respectării măsurilor de prevenire incendiilor, aceste sobe sunt cele m periculoase deoarece ele se incit repede si pot aprinde cu uşurin obiectele combustibile din jur. Acele sobe, cit şi burlanele lor trebu aşezate la distanţă de cel puţin 1 metru faţă de pereţii şi tavanele d s cindură. De asemenea, spre a pr veni incendiile, sobele metalice vor aşeza pe postamente din cărmidă. In cazul sobelor cu picioar de 25 cm. şi mai înalte, postament trebuie să aibă grosimea de 6 cr Dacă soba nu are picioare sau mărimea lor este mai mică de 25 cr, postamentul va avea o grosime c 25 cm. Şi intr-un caz şi în alta dimensiunile postamentului trebui să depăşească dimensiunile sobei c 50 cm. în faţa focului şi cu 25 cu în părţile laterale şi spate. Burinele sobelor metalice trebuie racordate în mod obligatoriu la coşu, din zidărie, nefiind permisă scoaterea lor prin tavane, acoperişuri , pereţi din lemn sau alte material combustibile. O mare atenţie trebuie dată respectării regulilor de folosire a acestor mijloace de încălzire. In primu rad sobele, în care este aprins focul, nu se vor lăsa fără supraveghere. Este interzis a se aprinde focu în sobe cu benzină sau alte lichide inflamabile, în asemenea condiţii în cit să prezinte pericol de incendii! In apropierea sobelor nu se vor aşeza lemne, haine, mobilă, hîrtii ş alte materiale combustibile, la distanţe mai mici de un metru. Uşiţele de la gura de alimentare a sobei de la cenuşar trebuie să fie în bună stare. La sobele de teracotă sau cărămidă, în faţa focarului, se va fixe pe duşumea o tablă de protecţie cu dimensiunile de 70 x 50 cm. Cenuşa scoasă din sobe şi cuptoare se va stinge cu grijă (cărbunii aprinşi) şi numai după aceea se vor depozita în locul dinainte stabilit. Este oprit cu desăvîrşire să se încredinţeze copiilor aprinderea focului în sobe sau alimentarea acestora cu lemne şi cărbuni. De asemenea, copiii, în special cei de vîrstă preşcolară, nu vor fi lăsaţi singuri în încăperile în care este aprins focul în sobe sau sunt în stare de funcţionare diferite aparate de uz casnic cum sunt: aragaze, lămpi de gătit şi iluminat cu petrol, fiare de călcat, reşouri electrice etc. Ţinînd cont de caracteristicile perioadei de toamnă-iarnă, comisiile tehnice p.c.i. din obiective, comisiile p.c.i. organizate pe lingă comitetele executive ale sfaturilor populare, cit şi formaţiile civile p.c.i. din localităţi şi obiective trebuie să-şi intensifice activitatea de prevenire a incendiilor. In fiecare obiectiv este necesară revizuirea cit mai amănunţită a instalaţiilor de încălzire , centrală, cit şi a sistemului de încălzire cu sobe, a instalaţiilor electrice de forţă şi lumină, înlăturindu-se neajunsurile care ar putea duce la incendii. Comitetelor executive ale sfaturilor populare comunale le revine sarcina de răspundere de a mobiliza formaţiile civile p.c.i. ale comunelor pentru ca acestea să execute controlul de prevenire a incendiilor în vederea anotimpului friguros (acolo unde nu s-a făcut) la toate obiectivele săteşti, cît şi la gospodăriile cetăţeneşti din cele mai îndepărtate sate şi cătune, înlăturînd cauzele care pot provoca incendii. După cum se arată în preambulul Decretului nr. 102/63 al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste Romă- nia, acţiunea de prevenire şi stingere a incendiilor este o îndatorire patriotică a fiecărui cetăţean. Să depunem toată străduinţa pen- tru a ne achita de această îndatorire, conştient fiind că prin aceasta apărăm măreţele edificii ale socialismului, apărăm avutul obştesc şi personal, apărăm tot ceea ce se con- I struieşte în patria noastră scumpă. I Maior V. POPA din Grupul regional P.C.I. laşi " rr /If ÄRA IA$ÜLÜf PAGINA 3 PUBLICITATE m Combinatul chimic Tîrnăveni regiunea Mureş Autonomă Maghiară produce şi livrează pe bază d® comenzi ferm® şi repartiţii: hirtie fotografică ARFO-BROM, în sortimente variate; un nou sortiment de hîrtie fotografică şi anume ARFO-TYP cu emulsie pe bază de cloro-bromură se pune la dispoziţia consumatorilor începînd din trimestrul IV - 1965, indicat pentru copieri directe şi măriri fotografice. Pentru developarea hîrtiei ARFOTYP se pot folosi revelatori obişnuți cu methol - hidroclorură. Hirtia ARFOTYP se pretează foarte bine în virări monocrome (sepia, maro, albastru, roșcat etc.). întreprinderea regionala DE ELECTRICITATE IAŞI Secţia reţele electrice Iaşi invită abonaţii consumatori de energie electrică să achite încasatorilor noştri, la prima lor prezentare la domiciliul abonaţilor, sumele pe care le datorează. Neachitarea în termen a consumului de energie electrică datorat duce la întreruperea curentului. De asemenea, aduce la cunoştinţă tovarăşilor care se mută dintr-o locuinţă in alta, sau in noile blocuri date în folosinţă, că sunt obligaţi ca in termen de trei zile de la mutare în apartament, să se prezinte la sediul Întreprinderii noastre pentru întocmirea formelor de abonat. Fermele de abonare se fac la biroul de abonamente-lumină din Iaşi, str. Uzinei nr 37, care funcţionează intra orele 7-12,30 zilnic şi intre orele 17-19 de două ori pa săptămînă , luni şi miercuri. VIZITAŢI MAGAZINUL MIXT textile-tricotaje-încălțărminte, din Gara Nicolina. Sortimente bogate de mărfuri indigene și din import. în restaurantele : „IAŞUL«, „GARA«, „DUNĂREA«, „PODUL ROŞ«, „MIORIŢA« şi „COTNARI«, se serveşte zilnic meniu pensiune, meniu consistent cu o gamă variată de sortimente culinare, la preţuri accesibile. I. C. S. „BIJUTERIA“ anunţă că Oficiul pentru cumpărarea obiectelor din metale şi pietre preţioase din Iaşi, str. Păcurari nr. 1, cumpără de la populaţie cu plata imediată tot felul de obiecte din argint, aur şi platină, precum şi pietre preţioase montate sau demontate Unitatea funcţionează în fiecare zi de lucru, între orele 9—13 şi 17—20. In celelalte oraşe cumpărarea metalelor preţioase se face prin magazinele „Consignaţia". COOPERATIVA „TEHNICA CONFECŢIEI" IAŞI anunţă că, în complexul Cooperaţiei meşteşugăreşti din bulevardul Tudor Vladimirescu, funcţionează următoarele secţii de specialitate: — croitorie femei — croitorie bărbaţi — broderie şi lenjerie — remaiat ciorapi Aceste unităţi asigură o deservire exemplară şi la timp a populaţiei. DIREGIA REGIONALĂ C. F. R. IAȘI angajează: - 4 conducători tractor rutieri calificaţi in meserie şi cu vechime în producţie. Solicitanţii se vor adresa la Secţia L. Reparaţii, biroul de personal din staţia G.F.R. Iaşi, telefon 8080 (interior 668), întreprinderea regională „Agrosem"—Iaşi cu sediul în Podu Iloaiei are vacanţe : — două posturi de contabili principali. Condiţiile de angajare sunt următoarele: să aibă şcoala medie cu diplomă de maturitate şi doi ani vechime în contabitate. Doritorii se vor adresa la I. R. „Agrosem" — Iași, în Podul Poalei, satul Budăi, telefon 04. FABRICA DE CONFECŢII IAŞI cu sediul în strada Manta Roşie nr. 12 angajează de urgenţă: — un magazioner principal în specialitatea textile, cu studii de cel puţin 7 clase şi 3 ani vechime în munca de magazioner de dactilografă cu vechime în muncă fără întrerupere de cel puţin 3 ani. O. C. L. METALO-CHIMICE IAŞI anunţă publicul cumpărător că a deschis în Piata „Progresul", dinn strada Octav Băncilă, un chioşc în care se desfac: borcane diferite, damigene, articole de uz casnic şi menaj. TRUSTUL DE PANIFICAŢIE DIN ORAŞUL IAŞI ŞI SECŢIILE DIN BIRLAD, VASLUI, HUŞI ŞI PAŞCANI vind cai de la cartofi fierţi şi resturi, furaje nutritive pentru animale, la preţurile de: 55 lei tona pentru sectorul de stat 63 lei tona pentru cooperativele agricole de producţie şi cetăţeni. I.G.C. VASLUI angajează conducători auto pentru autobuze, cu o vechime de 5 ani in funcţie informaţii la telefon 4S3 UZINA DE REPARAŢII “ IAŞI strada Pavlov nr. 14 angajează UN CONTABIL PRINCIPAL Condiţii de angajare: conform H. C. M. 1053/1960