Flacăra Iaşului, ianuarie 1966 (Anul 22, nr. 6008-6031)

1966-01-04 / nr. 6008

t ♦ Referindu-se la scopul şi felul în care trebuie să se desfăşoare muzica politică în rîndul mecanizatorilor de la S.M.T. Vaslui, tovarăşul Nicolaie Alexa, secretarul organizaţiei de partid, ne-a răspuns printr-o noţiune specifică mecanizatorilor: „ca la circulaţie — sens unic !" Discuţia noastră a abordat mai multe probleme ce au stat în centrul atenţiei organizaţiei de partid din această staţiune de maşini şi tractoare, dar accentul s-a pus îndeosebi pe felul în care biroul a lucrat între adunările generale. De la alegerea sa n-a trecut prea multă vreme, însă viaţa de zi cu zi in staţiune a ridicat multiple probleme de a căror rezolvare competentă şi operativă depindeau succesele muncii întregului colectiv. Am consultat, spre convingere, planul de muncă al biroului. Pentru luna decembrie a anului trecut, de exemplu, în plan sunt prevăzute obiectivele : terminarea arăturilor de toamnă (din cauza neeliberării terenurilor la vreme de către unele cooperative agricole ca Tanacu, Vaslui etc., executarea arăturilor de toamnă a întîrziat) ; pregătirea şi desfăşurarea campaniei de reparaţii (1 decembrie 1965 — 20 februarie 1966). Primul obiectiv al planului s-a realizat, al doilea este în curs. încă din noiembrie, biroul a încredinţat tovarăşului Iulian Uliu, inginerul şef, sarcina de a întocmi o informare în legătură cu organizarea campaniei de reparaţii. Informarea a fost prezentată într-o şedinţă de birou cu care prilej s-a alcătuit şi un bogat plan de măsuri politico-organizatorice. Conducerea unităţii, ajutată de biroul organizaţiei de partid, a tradus în viaţă aceste măsuri, dintre care amintim pe principala, şi anume, organizarea de echipe şi secţii specializate (montajmotor ; chiulase-motoraşe de pornire şi pompe de apă; tinichigerie, radiatoare, filtru de aer, capotaj ; rodajmotor; pompe hidraulice; montaj general al tractorului). De asemenea, In vederea asigurării unor reparaţii numai de bună calitate, biroul organizaţiei de partid a propus conducerii staţiunii ca, în fruntea echipelor şi secţiilor să fie numiţi cei mai buni mecanizatori, comunişti, care se bucură de stimă şi preţuire în faţa întregului colectiv. Aşa s-a şi procedat. Mihai Palcu, Nicolae Ciobanu, Gheorghe Bogatu sunt doar cîţiva dintre aceştia. Biroul s-a îngrijit ca, imediat ce secţiile au prins viaţă, să se organizeze şi aici munca pe specialităţi ori pe genuri de lucrări: demontarea, curăţirea, repararea şi montarea. S-a organizat procesul de producţie şi insecţia maşini agricole, unde vor fi reparate semănătorile 2 SPC-2, sapele rotative, grapele cu colţi reglabili etc. In cadrul atelierului s-a înfiinţat şi o secţie de sudură, s-au instalat maşini noi, polizoare, o bormaşină, bancul pentru rodarea semănătorilor etc. Biroul organizaţiei de bază s-a preocupat ca şi aici să fie repartizaţi comunişti cu experienţă în muncă cum sunt Ion Paladi, Toader Carp, Alexandru Dudău şi alţii. Tovarăşul Ion Paladi, membru al biroului, a primit sarcina de a îndruma efectiv munca în acest atelier şi de a informa zilnic biroul despre mersul trebu- VIAŢA DE PARTID rilor şi despre deficienţele ce se ivesc în efectuarea reparaţiilor. Au fost stabilite măsuri şi în vederea intensificării muncii politice de masă în scopul mobilizării tuturor mecanizatorilor la efectuarea reparaţiilor după grafic şi în cele mai bune condiţii, precum şi in vederea ridicării nivelului de conştiinţă al întregului colectiv. Organizarea de discuţii la locul de muncă, de convorbiri fulger (pe marginea unei lucrări ce necesită o atenţie deosebită), consfătuiri pe probleme, îmbunătăţirea agitaţiei vizuale, confecţionarea de lozinci concrete şi panouri, confecţionarea unei vitrine în care să fie expuse piesele deteriorate ale tractoarelor sosite de la brigăzi, înfiinţarea unei gazete satirice etc. au constituit alte măsuri adoptate in şedinţa biroului. — Cum stăm cu traducerea în viaţă a acestor măsuri, tovarăşe Alexa ? Tot sens unic este ? — In atenţia noastră tot „unic" e. Insă ne-am mai izbit şi de unele greutăţi (neesenţiale, dar cărora nu le-am acordat suficientă atenţie) şi din care cauză s-a întîrziat cu confecţionarea vitrinei, panourilor, gazetei satirice, iar cele două conferinţe preconizate n-au fost ţinute. Cu uşurinţă am privit şi problema disciplinei de producţie, fapt ce a făcut să se întirzie unele reparaţii, să nu se realizeze cifra planificată, să se mai înregistreze şi lucru de slabă calitate (Mihai Tofănel, Ştefan Spanache, Gh. Ioniţă şi alţii). In ultima vreme însă treburile s-au mai îndreptat. Am folosit cu succes ajutorul unor comunişti ca: Petru Baciu, Ştefan Hatmanu, Toader Burghelea, Ion Chirilă şi alţii, cu un dezvoltat spirit de răspundere faţă de sarcina de partid, care au discutat cu cei ce ne făceau greutăţi, explicîndu-le importanţa îndeplinirii exemplare a sarcinilor de producţie la fiecare loc de muncă, secţie, aceasta alăturîndu-se la efortul întregului colectiv de a nu ştirbi prestigiul unităţii. Am aflat, de altfel, că S.M.T. Vaslui şi-a Îndeplinit planul de producţie pe 1965 în proporţie de 109 la sută, realizînd un preţ de cost de 68 Iei pe hectar în loc de 76 Iei planificat. Succese cu care colectivul, pe bună dreptate, se mîndreşte. Aşadar, între adunarea generală de dare de seamă şi alegeri din noiembrie şi adunarea ordinară din decembrie anul trecut, noul birou ales Şi-a făcut datoria, s-a „descurcat" cum trebuie în principalele probleme ce i-au stat în faţă: mobilizarea comuniştilor, a întregului colectiv la terminarea grabnică a arăturilor de toamnă, organizarea campaniei de reparaţii, antrenarea comuniştilor, a tuturor mecanizatorilor la executarea unor lucrări de calitate superioară la tractoarele şi maşinile agricole repartizate pentru a li se face reparaţiile necesare. Tot în această perioadă, biroul s-a îngrijit de deschiderea in bune condiţii a învăţămîntului de partid şi de desfăşurarea acestuia, conform graficului stabilit, a pregătit temeinic adunarea generală (care s-a desfăşurat la un nivel înalt etc.). Desigur că timpul scurt nu ne-a permis să tragem şi alte concluzii, dar din felul în care biroul organizaţiei de bază şi-a planificat munca şi s-a străduit să traducă măsurile in viaţă, conchidem şi noi că, pentru munca de partid desfăşurată la această staţiune de maşini şi tractoare, sensul unic — ascensiunea spre mai bine, spre noi şi noi succese — este îndreptăţită. CORNELIU HUŢANU | „SENS UNIC!" ldmllllllllllllllllllllllllll|||IIII||||||II||||II||||M|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||1,|^^ Răspunsuri la scrisorile nepublicate „Dacă nu-ţî place, spală-ţi acasă!“ In ultima vreme, unii cetăţeni şi-au manifestat nemulţumirea faţă de execuţia lucrului la spălătoria Expres din Iaşi. Ei s-au adresat redacţiei noastre . „Sîntem, cum s-ar spune, clienţi permanenţi ai spălătoriei Expres. Nu rare sînt cazurile cînd sîntem puşi în situaţia de a refuza len-jeria spălată aici. Şi tot de atîtea ori ni se întîmplă să fim apostrofaţi de către unii salariaţi, printre care şi tovarăşa Ana Eşanu, cam aşa: „Dacă nu-ţi place, spală-ţi acasă !“. Credem că salariaţii acestei unităţi ar trebui să dovedească mai mult simţ de răspundere pentru deservirea clientelei. De la conducerea cooperativei „Prestaţiunea", de care aparţine spălătoria Expres, am primit următorul răspuns: „ Problema calităţii lucrului executat Schimbat din funcţie ; „Faptul că trebuie să aşteptăm ore în şir pînă să fim deserviţi la unitatea nr. 20 a cooperativei „Igiena" din Iaşi, ne scrie tovarăşul Petronel Spînu, se datoreşte în primul rînd certurilor interminabile dintre lucrătorii acestei unităţi, provocate chiar de către responsabil". Conducerea cooperativei „Igiena", căreia i-a fost trimisă scrisoarea spre rezolvare, ne comunică : „Pentru atitudine necorespunzătoare, salariatul, care a făcut obiectul sesizării, a fost schimbat din funcţia de responsabil şi transferat la altă unitate". Tovarăşul Constantin Măriuţă ne semnala, nu de mult, că, într-una din zile, autobuzul cu nr. 51.754, care urma să plece în cursă, a sosit în autogara Iași cu destulă întîrziere. Șoferul invoca lipsa frînei. Printr-o împrejurare neașteptată însă, s-a văzut că lipsa frînei era doar un motiv inventat de către şofer, o dovadă de nerespectare a sarcinilor de serviciu. In aceeaşi scrisoare se mai arăta că taxatorul Constantin Ropotă obişnuieşte să încaseze banii pentru biletele pe care le eliberează doar... la intervenţia călătorilor. , „Şoferul Constantin Sasu şi taxatorul Constantin Ropotă, a căror comportare a făcut obiectul acestei sesizări, ne comunică conducerea Întreprinderii regionale a transporturilor auto, au fost sancţionaţi cu „mustrare cu avertisment". La spălătoria Ex- Ponfr.. preş a fost analiic,mutată temeinic cu întreg colectivul care deserveşte această unitate, stabilindu-se, totodată, măsuri corespunzătoare. Tovarăşa Ana Eşanu a fost sancţionată cu avertisment". nerespectarea sarcinilor de serviciu T ^llllllllllllllllllllllllllll|||||l!l|||||||||||||||||||||||l|llll|||||!ll[||||l!llllll||i|||||||||||{||1|||[||[!||||||[||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||i;il|[|||l|||||l|||||||!|||||[||!|||||!||||||||i||||||||!]|!lllllll|||||||||||||!|||||||||||||||l!!ll|||||||||||!|||||||lll||l!llllll|||||||||in DIN PATRIE: Combinatul de celuloză şi hîrtie din apropierea SuceveiIn halele Combinatului, dotate cu utilaje moderne, se prelucrează anual peste450.000 metri cubi de material lemnos, din care se realizează celuloză, hîrtie, saci şi pungi de hîrtie etc. IN CLIŞEU: Vedere de ansamblu a maşinii de fabricat hîrtie. Foto: Agerpres (Sandu L.) Pe graficul întrecerii (Urmare din pag. 1) că am depăşit norma cu 20— 25 la sută. Vedeţi boghiul ăsta? Trebuie să-l sudăm în mai mult de 8 ore. Vom reuşi însă într-un timp mai scurt. Alături, pe un stand de asamblare, observăm scris cu creta: 1 — 1966. E clar• Se asamblează primul boghiu din acest an. Ne iese în întîmpinare muncitorul Gheorghe Neagu. — După normele de lucru ar trebui să terminăm asamblarea la ora 14, dar după cum se vede vom termina pînă la ora 12—12.30. Așa ne-am obișnuit să lucrăm. Tocmai de aceea anul trecut am încheiat planul cu 33 de zile mai devreme. In ceea ce priveşte calitatea, controlorul Gh. Pamfil nu şi-a notat în carnet nici o obiecţie. „ Am controlat toate piesele. Totul este în ordine. Spiritul de răspundere şi experienţa au crescut şi se dau numai lucrări de calitate superioară. Ia Fabrica de tricotaje „Moldova“ producţia a crescut cu două mii de tricouri pe zi faţă de media zilnică a trimestrului TV 1965. Totuşi, realizările se anunţă conform prevederilor chiar din primele ore. În secţia confecţii, la agregatul nr. 8, s-au realizat în 4 ore 1.660 de bucăţi confecţii faţă de 1.500. Tînăra Maria Filon, care lucrează la o maşină de introdus elastic, este foarte mulţumită de rezultatele în muncă, a depăşit norma, pentru cele 4 ore, cu peste 20 la sută. Ca şi dinsa mai sunt şi Valeria Nicolau, de la acelaşi agregat, sau Maria Munteanu şi Maria Bordeianu de la agregatul 9. Verificatoarea Natalia Ciubotaru trece printre maşini, observă cum se lucrează, controlează, dar totul este de bună calitate. Cefa de sală, tovarăşa Elena Ifrim, se mai abate, din cînd în cînd, pe la muncitoarele care se califică. Lucrează şi ele, dar pe deşeuri. Totuşi, operaţia făcută trebuie să corespundă calităţii. Iată de ce Elena Ifrim trebuie să le observe cu destulă atenţie pentru a le putea veni în ajutor. JTjeste drum de Fabrica de tricotaje, o construcţie la roşu, străjuită de o macara-turn, se conturează tot mai bine de la o zi la alta. E policlinica din zona industrială. — Cum a început prima zi de lucru? — Foarte bine, ne spune şeful unei brigăzi de zidari, tov. Gh. Petrescu. Am început cu toate forţele. Avem materiale, ne-am încălzit camerele unde lucrăm şi iată că normele se îndeplinesc. Vrem să terminăm policlinica mai devreme decit este prevăzut. In această întrecere nici faiantarii nu se lasă mai prejos. Dumitru Apetroaie şi Victor Codreanu au executat în patru ore 3,5 m.p. faţă de 6 m.p. în 8 ore. Calitatea ? Ireproşabilă. — Calitatea este obiectivul nostru nr. 1. Din toate întreprinderile ne sosesc asemenea vești. Oamenii muncii au pornit din prima zi spre noi succese, înfăptuind în practică prevederile primului an al cincinalului. | LA HUŞI Toate unităţile comerciale pot fi fruntaşe Reţeaua comercială din oraşul Huşi a cunoscut în ultimii ani o frumoasă dezvoltare. Anul trecut, de exemplu, au luat fiinţă unităţi comerciale noi, printre care amintim: noul magazin de confecţii şi un altul de încălţăminte pentru copii din str. Republicii, complexul de desfacere a legumelor şi fructelor din Piaţa „1 Mai", restaurantul „Albiţa" din Bulevardul „1 Mai" etc., urmînd ca în viitor să mai ia fiinţă şi alte unităţi. In marea lor majoritate, magazinele , frumos amenajate şi bine aprovizionate, dau o impresie plăcută fiecărui cumpărător şi îl îmbie să tîrguiască cele necesare. ... Cumpărătorii apreciază mult comportarea de care dau dovadă gestionarii Ioan Trofin, de la magazinul de confecţii pentru bărbaţi. GavrilStratulat, de la magazinul Alimentar nr. 2, Gheorghe Penişoară, de la complexul de desfacere a legumelor şi fructelor, Ştefan Iolea, de la restaurantul „Podgoriile Huşului" ş. a. Aceşti salariaţi, ca şi foarte mulţialţii, întîmpină cu amabilitate pe clienţi, dau sfaturi bune şi ajută cumpărătorii sau consumatorii în alegerea mărfurilor preferate. Există însă, din păcate, și unii gestionari despre care nu se pot spune lucruri asemănătoare. Spre exemplu, cei de la magazinul de mobilă din str. Ștefan cel Mare. Aici, impresionează plăcut aspectul din prima încăpere, într-adevăr totul este frumos și cu gust amenajat. Rar, dacă înaintezi cîţiva paşi, dai de a doua încăpere, transformată într-o imensă magazie, unde sînt aşezate, dezordonat, garnituri de mobilă una peste alta. Iar atunci cînd una din mobile este scoasă pentru a fi vîndută, cu greu pot fi găsite toate anexele ei. Uneori, manipulanţii din acest depozit se aşează cu hainele murdare pe garniturile expuse spre prezentare, pătîndu-le. Situaţii neplăcute sunt şi la cele două depozite anexe unde sunt depozitate garniturile de mobilă, de asemenea, în spaţii necorespunzătoare. Astfel de neglijenţe se manifestă şi la magazinul alimentar din Piaţa „1 Mai" (unde funcţionează gestionara Blinda Dinică).În acest magazin, întotdeauna domneşte o atmosferă dezagreabilă, în sensul că lăzile golite nu sînt expediate operativ, iar pe duşumea, mereu sînt resturi de ambalaje şi apă. Un alt aspect neplăcut poate fi întîlnit şi la magazinul specializat pentru ciorapi,gestionară Cili Ciubotarul Aici adeseori au loc discuţii contradictorii, mai ales pentru că clienţii nu sînt serviţi în ordinea în care au intrat (deşi ei păstrează, întotdeauna, o perfectă ordine) ca şi atunci cînd li se eliberează produsele neambalate. Legitima dorinţă a cumpărătorilor huşeni este aceea de a fi serviţi bine, la toate unităţile comerciale din oraşul lor. Se impune, deci, din partea secţiunii comerciale a Sfatului popular raional şi a conducerii O.G.L. Mixt Huşi un control şi o îndrumare mai eficace ca pînă acum, astfel ca toate unităţile comerciale din oraş să fie ridicate la nivelul celor fruntaşe în gospodărire şi în deservirea populaţiei. EM. PASCU DUMITRU JALBA (de la subredacţia din Huşi & ziaruluî „Flacăra lașului*) De la A.D.A.S. Administraţia Asigurărilor de Stat 9 anunţă la tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane, din 3 decembrie 1965, au ieşit următoarele opt combinaţii de litere C. J. K. H. A. M. Y. T. P. E. F. B. E. E. M. G. I. K. & P. SB, K. H. X. Hari.AcinA u nn psaina a PUBLICITATE DIRECŢIA REGIONALA DE ECONOMIE FORESTIERA IASI Angajează de urgenţă: — Contabil revizor principal — pentru centrală. Condiţiile de angajare: conform H.S.M. Nr. 62/1965. Relaţii suplimentare se pot lua zilnic de la Serviciul Personal — Administrativ Str. Gh. Asachi Nr. 2 — telefon 3510, 1826 și 3511. FABRICA „ŢESĂTURA“ IAŞI strada Primăverii nr. 2 angajează imediat: gestionari cu şcoală generală şi 3 ani vechime în câmpul muncii şi ajutori de gestionari cu şcoală generală. Solicitanţii se vor adresa serviciului desfacere de la Fabrica „Ţesătura“ Iaşi, telefon 4548. Solicitanţii trebuie să aibă buletin de oraş Iaşi. ÎNTREPRINDEREA „VINALCOOL" IAŞI Şoseaua Tuţora 171 pune la dispoziţia unităţilor din cadrul sectorului socialist, următoarele materiale disponibile: — Rulmenţi diferiţi — Alcoolmetri 44—72° şi 72— 102° — Becuri electrice 300, 500 şi 1.000 W — Cositor pur — Carbonat de calciu — Clorură de amoniu — Pînză filtru petrol — Rondelă cauciuc — Tablă de zinc — Chei hidranlc apă — Ciocane a 5 kg. — Manometre 0,25 Atm. — Butoaie tablă a 200 t. Unităţile interesate se pot adresa, cu comenzi ferme, la întreprinderea „Vinalcool" Iaşi, şoseaua Tutora nr. 171, Serv. Aprov. Desfaceri, Transporturi. Relații suplimentare la telefon 3993. Crupul nr. 1 şantiere Iaşi strada Păcurari, nr. 21, angajează: — muncitori dulgheri — muncitori zidari — muncitori tîmplari — muncitori necalificaţi Se asigură condiţii de cazare şi masă la cantină. Se asigură transportul zilnic al muncitorilor pe C.F.R., dacă distanţa pînă la domiciliu este sub 50 km. Informații suplimentare se pot obține la serviciul organizarea muncii, telefon 3773. MAŞINI DE GĂTIT combinate negre va puteţi procura cu plata în 3 rate lunare, acont minim 30 la sută, valoarea minimă a contractului fiind d de 350 lei. Se găsesc spre vânzare în magazinele de specialitate, din oraşul şi regiunea Iaşi. UZINA METALURGICA IAŞI şoseaua Ţuţora nr. 132 angajează de urgenţă un şef birou control financiar intern Condiţii: studii superioare şi 5 ani vechime în funcţii economice sau studii medii şi 6 ani vechime în funcţii economice. Angajarea postului se face prin concurs. I N G B E I ATI ASIGURĂRI PENTRU CAZURILE DE ACCIDENTE ÎNTREPRINDEREA REGIONALA DE ELECTRICITATE “ IAȘI angajează inginer energetic, inginer termotehnic, tehnicieni energetici pentru proiectare, inginer constructor, magazineri, contabil principal, maiştri electricieni pentru şantierul construcţii-montaj. Cei interesaţi se vor adresa serviciului personal şi învățămînt din str. Uzinei nr. 38, telefon 2420, interior 909. FABRICA DE ULEI „UNIREA" IAȘI are vacante următoarele posturi: — un inginer electrotehnic pentru A.T.M— un frezor de categoria 7—8 — doi lăcătuși mecanici — doi distribuitori manipulanți cu gestiune — un achizitor materiale cu gestiune — un magaziner cu gestiune — doi pompieri — doi electricieni — un tractorist rutierist Condiţii de angajare: domiciliul stabil în oraşul Iaşi. I. C. I. L. REGIUNEA IAŞI angajează de urgenţăi — 1 şef serv. plan organizarea muncii — 1 economist principal serviciul plan organizarea muncii — 1 şef serviciu contabilitate — 1 contabil şef oficiul raional I.G.I.L. Iaşi — 2 contabili principali — 1 şef secţie transporturi şi reparaţii auto — 1 tehnolog oficiul raional I.G.I.L. Paşcani — 1 merceolog contractări oficiul raional I.G.I.L. Huşi — 1 merceolog contractări oficiul raional I.G.I.L. Negreşti — 1 merceolog contractări oficiul raional I.G.I.L. Hîrlău Condiţii de angajare: conform H.G.M. nr. 1053/1960 şi 580/1964. — 2 gestionari produse lactate — 3 distribuitori produse lactate — 2 mecanici auto calificaţi, cu vechime de 5 ani. Condiţii de angajare: conform H.C.M. 478/1965. Relaţii suplimentare se pot da zilnic la I.G.I.L. regiunea Iaşi, serviciul personal şi învăţămînt, str. Uzinei nr. 68 sau la telefon nr. 4020—4021.