Flacăra Iaşului, mai 1970 (Anul 26, nr. 7348-7372)

1970-05-03 / nr. 7348

y V SĂRBĂTORIREA ZILEI DE 1 MAI Cuvîntarea tovarăşului 9 Petre Mahomete (urmare din pag. 1) partidului şi statului nostru. Semnificative în acest sens sunt majorarea salariilor şi aplicarea noului sistem de salarizare în toate ramurile economiei şi vieţii social-culturale, creşterea veniturilor ţărănimii cooperatiste ca şi măsurile stabilite de recenta hotărîre a Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., a Consiliului de Stat şi a Consiliului de Miniştri cu privire la majorarea unor salarii tarifare, reducerea şi reaşezarea impozitului pe salarii şi alte venituri în scopul realizării unei juste echităţi sociale. De asemenea, realizarea unui vast program de construcţii de locuinţe şi a altor obiective şi acţiuni social-culturale stau mărturie că tot ceea ce se înfăptuieşte în ţara noastră este pus in slujba ridicării nivelului de bunăstare a poporului - ţelul suprem al politicii partidului şi statului nostru. Măsurile adoptate în lumina hotărîrilor Congreselor al IX-lea şi al X-lea ale partidului pentru perfecţionarea formelor şi metodelor de organizare şi conducere în toate compartimentele organismului social, potrivit imperativelor stadiului actual de dezvoltare a ţării au asigurat instaurarea unui climat de profund democratism, de echitate şi responsabilitate în întreaga viaţă economică, socială şi de stat a României, cimentează unitatea social-politică a poporului, creează condiţii optime pentru participarea efectivă şi directă a maselor populare la conducerea treburilor de stat şi obşteşti. Stimaţi tovarăşi, In vasta operă constructivă desfăşurată de poporul român, se integrează organic şi munca creatoare, plină de răspundere şi pricepere, a oamenilor muncii de pe meleagurile ieşene, care, animaţi de un puternic elan patriotic, încrezători in viitorul luminos prefigurat cu strălucită cutezanţă de partid îşi închină eforturile lor stăruitoare ridicării economice şi social-culturale a judeţului Iaşi în pas cu înaintarea întregii ţări spre noi trepte de progres şi civilizaţie. Hărnicia şi rezultatele remarcabile ale colectivelor de muncă din unităţile economice ieşene au devenit cunoscute în întreaga ţară, judeţul Iaşi situîndu-se , în domeniul industriei, investiţiilor construcţiilor şi al circulaţiei mărfurilor pe primul loc în vasta întrecere dintre judeţele ţării pe anul 1969, înalta distincţie pe care Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România a conferit-o Organizaţiei judeţene de partid Iaşi - Ordinul Muncii clasa I reprezintă suprema răsplătire şi cea mai de seamă preţuire pe care conducerea partidului şi statului o acordă sîrguinţei, competenţei şi abnegaţiei noastre în muncă. Ea constituie, totodată, un puternic imbold pentru comuniştii ieşeni, pentru toţi oamenii muncii de pe aceste plaiuri moldovene de a munci şi mai bine, de a descoperi şi valorifica noi rezerve, de a-şi onora exemplar angajamentele asumate în întrecerea ce se desfăşoară în acest an. Hotărîrea fermă de a asigura menţinerea în continuare a judeţului nostru pe un loc fruntaş îşi găseşte materializarea în realizările de seamă cu care oamenii muncii din municipiul şi judeţul Iaşi se prezintă la această tradiţională sărbătoare. Putem raporta astăzi partidului că planul producţiei globale şi marfă, precum şi cel al producţiei marfă vîndută şi încasată, prevăzut pentru primele 4 luni ale acestui an a fost realizat cu două şi respectiv 3 zile mai devreme. Pînă la finele lunii aprilie s-a obţinut o producţie marfă suplimentară în valoare de peste 52 milioane lei, realizîndu-se astfel peste plan 720 tone ţevi sudate, 950 tone ,profile îndoite, 107 tone fibre sintetice, 15 600 m.p. ţesături de bumbac, 23 000 de tricotaje şi multe alte produse. Comparativ cu primul trimestru al anului trecut, productivitatea muncii a crescut cu 17,8 la sută, pe această cale obţinîndu-se peste 67 la sută din sporul de creştere a producţiei globale industriale. In primele 3 luni ale anului, planul operativ în domeniul investiţii-construcţii a fost îndeplinit în procent de 108,4 la sută pe total investiţii şi 110,6 la sută la construcţii montaj. Mărturii ale muncii harnice şi entuziaste se întîlnesc şi pe întinsele ogoare ale judeţului. Animate de recentele măsuri adoptate pentru îmbunătăţirea multilaterală a întregii activităţi a cooperativelor agricole de producţie, de prevederile programelor naţionale de utilizare raţională a resurselor de apă şi sporire a fertilităţii solului, de dezvoltare a zootehniei şi de creştere a producţiei animaliere, toţi lucrătorii ogoarelor judeţului nostru sunt hotărîţi ca, folosind din plin timpul de lucru, capacitatea tractoarelor şi a maşinilor agricole, să execute la vreme şi la un nivel calitativ superior lucrările din campania de primăvară, pregătind astfel condiţiile prielnice obţinerii unor recolte bogate. Alături de ceilalţi oameni ai muncii este astăzi prezent la marea sărbătoare şi detaşamentul prestigioasei intelectualităţi ieşene - oameni de ştiinţă, artă şi cultură, integraţi organic şi armonios în efervescenţa muncii creatoare, care continuă — amplificînd creaţia ştiinţifică şi cultural-artistică de renume realizată de înaintaşi în acest colţ de ţară, aducîndu-şi o preţioasă contribuţie la îmbogăţirea vieţii noastre spirituale şi a patrimoniului culturii naţionale, la progresul general al patriei socialiste. înfăptuirile remarcabile de pînă acum ne dau deplina certitudine că muncitorii, inginerii şi tehnicienii din unităţile economice, lucrătorii ogoarelor, intelectualitatea, toţi cei ce muncesc cu braţul şi cu mintea pe cuprinsul judeţului nostru, nu-şi vor precupeţi strădaniile pentru a-şi aduce partea lor de contribuţie la efortul general al ţării, pentru pregătirea condiţiilor trecerii la viitorul cincinal, pentru ridicarea României pe treptele societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Chezăşia tuturor realizărilor de pînă acum şi a împlinirilor noastre viitoare, o constituie încrederea neclintită a întregului popor în partidul comunist, înalta responsabilitate cu care partidul îşi îndeplineşte misiunea sa istorică, întărirea continuă a rolului său conducător în toate domeniile vieţii noastre sociale. Dragi tovarăşi, In întreaga lor activitate, partidul şi guvernul ţării au pornit şi pornesc de la premisa că între politica internă şi cea internaţională există o strînsă unitate dialectică, întemeiată pe principiile independenţei şi suveranităţii naţionale, egalităţii în drepturi, neamestecului în treburile interne şi avantajului reciproc, politica externă a României socialiste slujeşte neclintit interesele poporului român, cauza scumpă a popoarelor de a-şi hotărî de sine stătător soarta, de a-şi alege nestingherit calea dezvoltării politice şi economice, potrivit aspiraţiilor şi voinţei lor. In centrul politicii noastre externe se situează prietenia frăţească şi colaborarea multilaterală cu toate ţările socialiste, întărirea unităţii şi coeziunii sistemului mondial socialist. Totodată, ţara noastră dezvoltă relaţii de colaborare cu celelalte ţări ale lumii, indiferent de orînduirea socială, pe baza principiului coexistenţei paşnice a ţărilor cu orînduiri sociale diferite. România nutreşte sentimente de stimă şi deplină solidaritate faţă de masele muncitoare din întreaga lume, de forţele revoluţionare antiimperialiste de pretutindeni, faţă de popoarele care luptă pentru libera lor dezvoltare, pentru pace, democraţie şi progres social, militează în viaţa internaţională pentru dezvoltarea colaborării şi înţelegerii între popoare, pentru convieţuirea lor paşnică, pentru afirmarea liberă şi independentă afiecărei naţiuni. Poporul român este deplin solidar cu eroicul popor vietnamez, căruia i-a acordat şi-i acordă deplinul sprijin internaţionalist în lupta sa dreaptă pentru apărarea libertăţii şi independenţei, se pronunţă pentru încetarea necondiţionată a agresiunii Statelor Unite şi retragerea trupelor acestora din Vietnam, pentru curmarea oricărui amestec în treburile interne ale poporului vietnamez. Sîntem alături de popoarele Asiei, Africii şi Americă Latine care ţin sus steagul luptei împotriva exploatării şi asupririi coloniale, împotriva politicii neocolonialiste a imperialiştilor, pentru libertate, independenţă şi afirmare nestingherită a fiinţei lor naţionale. Caracteristica dominantă a desfăşurării evenimentelor în epoca noastră o constituie creşterea forţelor sociale înaintate, a mişcărilor de masă fără precedent în istorie, a luptelor popoarelor pentru înfăptuirea idealurilor lor de libertate socială şi naţională, voinţa lor fermă de a bara calea războiului, de a instaura o pace trainică pe pămînt. La realizarea acestui deziderat major al contemporaneităţii este chemat să-şi aducă contribuţia fiecare stat, fiecare popor fie el mare sau mic. In întreaga sa activitate externă România socialistă militează pentru încetăţenirea în relaţiile dintre toate statele a principiilor consacrate de dreptul internaţional, pentru dezvoltarea colaborării între popoare şi asigurarea securităţii in Europa şi în lume, pentru triumful cauzei păcii şi socialismului. Condiţia hotărîtoare a asigurării victoriei în lupta pentru apărarea păcii, a independenţei şi suveranităţii popoarelor, pentru democraţie şi progres social este unitatea şi coeziunea frontului antiimperialist şi, în primul rînd, a ţărilor socialiste a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. Partidul Comunist Român, detaşament activ al clasei muncitoare internaţionale, îşi aduce întreaga sa contribuţie la această nobilă cauză, acţionează neobosit pentru întărirea colaborării şi prieteniei cu toate ţările socialiste, pentru dezvoltarea legăturilor cu toate partidele frăţeşti, pentru îmbunătăţirea relaţiilor şi înţelegerii din mişcarea comunistă mondială, pentru întărirea unităţii mişcării revoluţionare contemporane. Sărbătorind ziua de 1 Mai în preajma împlinirii unui sfert de veac de la încheierea războiului în Europa prin înfrîngerea definitivă a Germaniei naziste, poporul român nutreşte credinţa că prin acţiunea unită şi hotărîtă a tuturor celor cărora le sînt scumpe interesele fundamentale ale umanităţii, cauza păcii va triumfa atît pe continentul european, cit şi în întreaga lume. Manifestîndu-şi adeziunea unanimă faţă de întreaga politică internă şi externă a partidului şi statului, poporul nostru este ferm hotărît să-şi înzecească eforturile pentru sporirea potenţialului economic al ţării, pentru înfăptuirea programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Ne exprimăm convingerea că oamenii muzicii din municipiul şi judeţul Iaşi vor munci şi mai bine, vor mobiliza întreaga lor capacitate şi forţă creatoare pentru dezvoltarea continuă economică şi social-culturală a judeţului, contribuind astfel la ridicarea României pe noi trepte de civilizaţie şi progres, la înflorirea naţiunii noastre socialiste. Trăiască 1 Mai - Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni I - Trăiască prietenia, colaborarea frăţească şi unitatea ţărilor socialiste I - Trăiască unitatea partidelor comuniste şi muncitoreşti, a tuturor forţelor democratice şi antiimperialiste, în lupta pentru pace, democraţie, independenţă naţională şi progres social ! Sub conducerea Partidului Comunist Român, înainte spre înfăptuirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate in scumpa noastră patrie ! Aspecte de la programul artistic prezentat la Casa de cultură a tineretului şi studenţilor. IN CLIŞEE: corurile reunite ale Operei de Stat şi Filarmonicii de stat „Moldova" (sus) şi orchestra de muzică populară „Doina Moldovei" (jos). MM La Paşcani PAŞCANI (prin telefon de la corespondentul nostru). In acest an, ziua de 1 Mai a fost sărbătoriţi la Paşcani printr-o entuziastă adunare festivă ce a avut loc la casa de cultură. Despre semnificaţia zilei de 1 Mai a vorbit tov. Ioan Panainte, secretar al Comitetului orăşenesc de partid, primarul oraşului. Vorbitorul a arătat că oamenii muncii din oraşul Paşcani raportează în această zi de sărbătoare, partidului, că în primele 4 luni din acest an planul producţiei globale industriale a fost realizat în procent de 101,6 la sută, cel al producţiei marfă în proporţie de 102,85 la sută. Unităţile din transporturi au depăşit sarcina de plan pe 4 luni cu 6 la sută, iar cele din reţeaua comerţului de stat şi cooperatist au realizat planul de aprovizionare şi desfacere în proporţie de 105,4 la sută şi, respectiv, 109 la sută. Pe total oraş s-au obţinut 1.593.000 lei economii la preţul de cost şi 1.677.000 lei beneficii peste plan. O contribuţie deosebită la obţinerea acestor frumoase realizări au adus-o colectivele de muncitori, maiştri, tehnicieni şi ingineri de la Uzina mecanică de reparat material rulant, Complexul G.F.R., Autobază, I.G.O., I.E.I.L., Ocolul silvic, Cooperativa meşteşugărească „Munca colectivă* şi altele. In tot cursul zilei formaţii artistice ale sindicatelor au prezentat frumoase programe artistice pe scena Casei de cultură. Festivităţile primei zile s-au încheiat cu carnavalul tineretului organizat de Comitetul orășenesc Pașcani al U.T.C. Constantin ENEA La Hirlău HIRLAU (prin telefon de la corespondentul nostru Paul Iancu), împodobită festiv, sala cinematografului din oraşul Hîrlău a găzduit adunarea consacrată zilei de 1 Mai. Cu toată vremea nefavorabilă, oamenii muncii din unităţile economice, cooperativa agricolă, instituţii şi şcoli au venit aici în număr mare pentru a participa la mitingul închinat măreţei sărbători. Despre însemnătatea zilei internaţionale a oamenilor muncii a vorbit tov. Ioan Chiriac, secretar al Comitetului orăşenesc Hîrlău al P.C.R., primarul oraşului. Programul artistic prezentat apoi de formații de amatori a fost viu aplaudat de publicul spectator. La Tg. Frumos TG. FRUMOS (prin telefon de la corespondentul nostru Ioan Chichirău). Adunarea festivă consacrată sărbătoririi zilei de 1 Mai a avut loc, la Tg. Frumos, în sala Casei orăşeneşti de cultură. Tov. Gheorghe Lupescu, vicepreşedinte al Consiliului popular orăşenesc, a vorbit despre importanţa zilei de 1 Mai şi despre realizările oamenilor muncii din Tg. Frumos în scopul continuei dezvoltări a oraşului lor. A urmat apoi un bogat program artistic. Pe scenele Iaşului programe Prima zi de mai a oferit un nou prilej de afirmare a măiestriei formaţiilor artistice din municipiul nostru. Pe estrada amenajată In Piaţa Unirii, fanfara Uzinei de fibre sintetice din Iaşi a prezentat in faţa unui public numeros un frumos program de melodii. La Casa de cultură a sindicatelor, care s-a dovedit de această dată neîncăpătoare, a avut loc un spectacol la care şi-au dat concursul mai multe formaţii artistice cunoscute ieşenilor prin succesele repurtate la al IX-lea concurs naţional al artiştilor amatori. Programul artistic a fost deschis de fanfara Uzinei mecanice „Nicolina", dirijată de Constantin Şerban. In continuare, au evoluat taraful aceleiaşi uzine, dirijat de Petre Lupu, şi soliştii de muzică populară Ştefan Pintilie, Elena Gheorghiu, Ortansa Lăzărescu, Vasile Pascu şi alţii. De aprecierea publicului s-a bucurat şi formaţia de dansuri a Fabricii de tricotaje .Moldova“ pregătită de Nichita Pop care a ocupat locul II la al IX-lea Concurs republican al formaţiilor coregrafice. Programul a fost Încheiat de orchestra de muzică uşoară a Uzinei mecanice „Nicolina“ dirijată de Constantin Macri. Ieri, pe estradele Iaşului au continuat manifestările artistice. Şi-au dat concursul fantora sindicatului Uzinei mecanice „Nicolina“, orchestra de muzică uşoară şi soliştii vocali a Casei de cultură a sindicatelor, orchestra de chitare şi soliştii vocali ai sindicatului Uzinei metalurgice şi formaţia de dansuri a Fabricii de confecţii. Au mai evoluat orchestra de muzică uşoară a T.A.P.L., orchestra şi soliştii de la Cooperativa „Prestaţiimea“, taraful sindicatului întreprinderii de transporturi, orchestra şi soliştii vocali ale sindicatelor de la Ţesătoria de mătase „Victoria" şi de la Spitalul de boli contagioase. Un frumos program artistic au susţinut formaţiile artistice din Centrul universitar Iaşi şi echipa de dansuri, orchestra şi soliştii vocali ai sindicatului Uzinei de fibre sintetice. Seara, la Ștrand a avut loc carnavalul tineretului organizat de Comitetul municipal Iași al U.T.C. Atractive artistice FLACĂRA IAȘULUI PAGINA 3* In de 24 ore Radio lasi PROGRAMUL DE SEARA (3 MAI): 17.00 Buletin da ştiri; 17.05 Estrada zilei 17.30 Cîntecul care mi-e drag» 18.00 Magazin duminicali 19 00 Radiojurnal 19.15 Voci care au cucerit lumea: Victoria de Los Angeles si Dan Iordăchescul 19.30 Jurnal literar. Criterii de evaluare în critica noastră literară actuală. 20.00 Pe portativul undelor, melodia preferată 20.45 La izvoarele muzicii. Repertoriul păstoresc (I). Prezintă conf. univ. Pavel Delioni 21.00 Buletin de ştiri; 21.05 Melodiiclub (premieră). PROGRAMUL DE DIMINEAŢA (4 MAI) 1 . 00 Buletin de ştiri i 6.05 Matineu muzicali 6.30 Emisiune pentru sate* 6.40 Cu cîntecul si jocul pe plaiuri moldovene t 7.00 Informaţii «1 mitieli Televiziune 8.15 Microavanpremierai 8.2\ Matineu duminical pentru copii si şcolari; 10.15 Ora satului 11.15 Concert simfonic? 12.00 De strajă patriei? 17.30 Microavanpremiera ? Cupa Mondială de fotbal Mexic 1970? 18.00 Film serial. .Oliver Twist* (VII) I 18.30 Rapsodia Română? La izvorul dorului —montaj muzical-coregrafici 19.00 Telejurnalul de seară. 19.20 Itinerar eroic. .Primăvara Victoriei** — reportaj I 19.50 Film artistic : „Rebecca*I 21.50 Ia X major., Spectacol muzical transmis din Sala Palatului Republicii Socialiste România? 23.10 Telejurnalul de noapte« Cinematografe VICTORIA: .Moll Flanders**, orele: 9, 11.25? 14, 16.25* 18.50 21.15 REPUBLICA: „Mireasa era în negru*, orele: 8.45» 111 14» 18.30; 20.45. COPOU: .Fecioara care-mi place*, orele: 9? 11. 15» 17? 19? 21. ARTA: Program de filme pentru copil si tineret, ora 9. „Fuga buiestrasului", orele: 11.15, 15? 17, 19. 21. TATARASI: Program de filme pentru copii si tineret, ora 10. .Familia noastră trăsnită", orele: 16? 18? 20. NICOLINA: Program de filme pentru copil și tineret, ora 10. .Profesioniștii*, orele: 16? 18.10? 20.15. Opera de stat La ora 10.00, Opera de stat prezintă un spectacol cu baletul : „Coppella". Sunt valabile biletele cu seria 7/B. La ora 19.30, va avea loc un spectacol cu opera : „My fair lady”. Sunt valabile biletele cu seria 45., Agenţia C. N. T. Agenţia Judeţeană de turism organizează o excursie de 2 zile la Bucureşti pentru vizionarea meciului internaţional de fotbal România — Iugoslavia. Plecarea cu autocarul, în ziua de 6 mai, ora 6.00, din Piaţa Unirii şi întoarcerea la 7 mai, ora 21.00. Costul biletului pentru o persoană este de 220 lei în care se includ transportul cu autocarul dus şi întors, o cazare în Bucureşti, bilet de intrare la meci, program turistic, ghid O.N.T. înscrierile se fac zilnic la sediul agenţiei O.N.T. din Iaşi, Piaţa Unirii nr. 12, telefon 15236. Locurile sînt limitate. Loto La tragerea Loto din 1 mai 1970, au fost extrase următoarele numere : EXTRAGEREA I: 1356 4 62 37 15 28 89 55 Fond de premii lei 512.009 EXTRAGEREA A II-A : 63 86 61 31 90 36 88 Fond de premii lei *65.00? Timpul probabil Vremea va fi în general frumoasă, dar răcoroasă, cu cerul variabil. Cu totul local va ploua slab sub formă de averse. Vîntul va sufla în general slab. Temperatura aerului va crește ușor? minimele vor fi cuprinse între 2 și 6 grade, iar maximele! Intre 12 şi 18 grade. ACADEMIA DE ŞTIINŢE SOCIALE ŞI POLITICE CENTRUL DE ŞTIINŢE SOCIALE IAŞI are vacant un post de documentarist ştiinţific, cu studii superioare Ocuparea are loc prin concurs. Informaţii suplimentare la telefon 1 ÎS 60. ÎNTREPRINDEREA „COMBUSTIBILUL“ IAŞI anunţă instituţiile şi întreprinderile că, în conformitate cu prevederile H. C. M. 451/1960, au obligaţia să-şi ridice cotele de combustibil repartizate pe semestrul I pînă la data de 15 mai 1970. După această dată se aplică penalizări de 0,25 lei pe zi de întîrziere şi tonă de combustibil neridicată. Se aduce la cunoştinţa locatarilor din imobilele administrate de I.G.L.L. că potrivit dispoziţiilor cuprinse în Instrucţiunile nr. 3109/1969 ale C. S. E. A. L. sînt obligaţi să execute lucrările de curăţare a coşurilor de fum şi că neexecutarea acestor lucrări constituie contravenţie. Pentru executarea lucrărilor de coşerit cei interesaţi se vor adresa Secţiei de coşerit cu sediul în Iaşi, str. Sărăriei nr. 7,telefon 16020, interior 43, singura autorizată a executa astfel de lucrări. Este in Interesul locatarilor de a apela la serviciile acestei secţii, spre a înlătura consecinţele ce se pot ivi privind distrugerea bunurilor personale şi ale statului, precum şi spre a evita sancţiunile privind neexecutarea acestor lucrări. OPERA DE STAT IAŞI prezintă: My fair lady de Fr. Loewe marţi 5 mai, orele 19,30, Opera Bal Mascat de G. Verdi miercuri 6 mii, orele 19,30, Opereta Silvia de E. Kalman sîmbâta 9 mai, orele 19,30, cu soprana TEODORA LUCACIU-artistă emerită (Opera Română). Se angajează de urgenţăun şef de depozit conservare păstrare vinuri şi rachiuri la sectorul 5 Drumuri. Condiţii de angajare: Studii: şcoală profesională sau şcoală medie şi cel puţin trei ani vechime în funcţie de gestionar. — un electrician, categoria 4-6 pentru Fabrica de bere. Cei interesaţi se vor adresa la Fabrica industria vinului Iaşi strada Ţuţora nr. 171 sau la telefon 15880, interior 92. TEATRUL NAŢIONAL IAŞI prezintă? Noaptea iguanelor 7 mai 1970, orele 19,30. Opinia publică vineri 8 mai 1970, orele 19,30. Dacia Felix duminică 10 mai, ora 1®. Premieră Tartuffe duminică 10 mai 1970, orele 19,30. MICA PUBLICITATE DECESE Familia îndurerată anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor GHEORGHE I. MURGU în vîrstă de 85 ani. Cortegiul va pleca spre cimitirul Eternitatea pe 5 mai, orele 14,00, din strada C. Negri, nr. 9. Familia îndurerată anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor soţ, tată, bunic, SIGLER MESEL în vîrstă de 93 ani. Cortegiul funerar va porni de la locuinţa defunctului din Fundacul Banut, azi 8 mai, orele 12. Se angajează cooperatori cu munca la domiciliu pentru activitatea de croşetat Cei interesaţi se vor adresa la Cooperativa „Solidaritatea“ Iași