Flacăra Iaşului, septembrie 1970 (Anul 26, nr. 7450-7475)

1970-09-01 / nr. 7450

PLACA RĂMASULUI PACIUA 4* Reuniunea U.N.E.S.C.O. de la Veneţia Intervenţia delegatei române VENEŢIA 31 (Agerpres) La „Palazzo dei Dogi" din Veneţia continuă lucrările reuniunii interguvernamentale a miniştrilor educaţiei naţionale şi culturii din ţările membre ale U.N.E.S.C.O. Luînd cuvîntul în comisia a doua a conferinţei, care dezbate problema „Cooperarea internaţională culturală şi rolul U.N.E.S.C.O. în domeniul politicilor culturale", delegata română, Zoe Dumitrescu Buşulenga, a făcut unele propuneri în sprijinul organizării unor manifestări internaţionale în domeniul, folclorului şi al educaţiei adulţilor. S-a sugerat, de asemenea, sprijinirea de către U.N.E.S.C.O. a organizării unor manifestări culturale ale ţărilor aflate în curs de dezvoltare, care să le permită acestora să includă în circuitul internaţional unele din propriile lor valori culturale, cunoscute mai puţin în alte ţări ale lumii. In spiritul propunerilor delegaţiei române, reprezentanta noastră a subliniat misiunea ce îi revine UNESCO în ce priveşte schimbul de valori culturale în sensul încurajării circulaţiei bunurilor spirituale în toată lumea, într-un mod mult mai intens, in slujba unei cît mai bune cunoaşteri reciproce între popoare. Orientul Apropiat AMMAN 31 (Agerpres). In capitala Iordaniei s-au produs ciocniri violente între grupurile de comando ale forţelor palestiniene şi unităţile armatei iordaniene. Intr-un comuindicat dat publicităţii de guvernul iordanian, se arăta că „mai multe grupuri de comando palestiniene au atacat Itanuham cartierul general al armatei Iordaniene şi sediul serviciului de informaţii Iordaniane. Au fost semnalate numeroase victime de ambele părţi şi răniţi din rîndul populaţiei civile. Comisia alcătuită din reprezentanţi ai autorităţilor iordaniene şi organizaţiilor palestiniene s-a reunit luni la Amman pentru a examina situaţia creată în urma incidentelor. Guvernul iordanian a fost reprezentat la reuniune de primul ministru Abdel Moneim Rifai şi de miniştrii apărării, internelor, lucrărilor publice şi bunurilor religioase. Delegaţia palestiniană, condusă de Yasser Arafat, preşedintele Comitetului Central al Rezistenţei Palestiniene, a cuprins pe conducătorii tuturor organizaţiilor palestiniene din Amman. Această reuniune a fost precedată de o şedinţă extraordinară a guvernului iordanian, consacrată examinării securităţii interne a ţării. Tot luni, Comitetul Central al Rezistenţei Palestiniene s-a reunit pentru a discuta situaţia creată in urma incidentelor. ★ AMMAN 31 (Agerpres). Ambasadorul Iordaniei la O.N.U., Mohammed al-Farra, a plecat spre New York după ce a avut consultări la Amman în legătură cu convorbirile în vederea unei reglementări politice a conflictului din Orientul Apropiat deschise la Naţiunile Unite sub auspiciile ambasadorului Gunner Jarring. După cum s-a anunţat, manifestaţiile au fost organizate în cartierul mexican al oraşului în semn de protest împotriva războiului din Asia de sud-est. Poliţia a încercat să disperseze pe manifestanţi. loUn ultim bilanţ al incidentelor relevă că trei persoane au fost ucise şi alte 60 rănite. Poliţia a efectuat 120 de arestări. Printre victime se numără un cunoscut ziarist american de origine mexicană, Ruben Salazar, aflat la faţa locului pentru a face un reportaj. El a fost ucis de o grenadă lacrimogenă aruncată de un agent de poliţie. IN CLIŞEU: Aspect de la locul demonstraţiei. Situaţia din oraşul Los Angeles, unde sîmbătă seara s-au produs incidente violente între poliţie şi locuitorii de origine mexicană cu prilejul unei demonstraţii împotriva războiului, continuă să se menţină încordată. Se relatează că importante forţe de poliţie sunt menţinute în stare de alarmă pentru a putea interveni în cazul în care vor avea loc noi demonstraţii, losind arme de foc şi gaze lacrimogene. Acţiunile poliţiei din marele oraş american sunt calificate de agenţia France Presse drept „brutalităţi inutile". Comunicat iugoslavo- congolez BELGRAD 31 (Agerpres) La încheierea vizitei în R.S.F. Iugoslavia a preşedintelui Republicii Democratice Congo, Joseph Désiré Mobutu, a fost dat publicităţii un comunicat cu privire la convorbirile purtate cu preşedintele R.S.F. Iugoslavia, Iosip Broz Tito. Cele două părţi, se arată în comunicat, salută eforturile depuse în vederea înţelegerii şi găsirii unor soluţii paşnice şi de durată problemelor politice importante ale lumii contemporane. Preşedinţii Republicii Democratice Congo şi R.S.F. Iugoslavia au abordat probleme legate de colaborarea dintre cele două ţări, căzînd de acord că există posibilităţi de a se lărgi cooperarea bilaterală, în special în domeniile comercial, ştiinţific şi tehnic, cultural, al navigaţiei maritime şi aeriene. Preşedintele Iosip Broz Tito a acceptat invitația de a vizita Republica Democratică Congo. Corespondentă din Londra Start politic in Anglia începutul lunii septembrie marchează şi reluarea activităţii politice britanice, după o vacanţă de vară întreruptă deseori de evenimente neaşteptate, cum au fost greva generală a celor 47.000 de docheri, înrăutăţirea situaţiei din Irlanda de nord, deteriorarea situaţiei economice. Abia întors din vacanţă, primul ministru Edward Heath şi-a inceput consultările cu membrii cabinetului conservator asupra principalelor probleme de actualitate. Dintre acestea, pe primul plan se situează cele economice. După cum se ştie, în ultimele săptămîni, economia britanică a fost supusă unor grele încercări la capătul cărora — dacă ar fi să dăm crezare comentatorilor rubricilor economice ale principalelor ziare ■—apare pericolul inflaţiei şi al unei noi devalorizări a lirei sterline. Ca urmare a agravării situaţiei economice (stagnarea producţiei, reducerea investiţiilor, creşterea numărului şomerilor), costul vieţii a marcat un ritm ascendent. Toate aceste probleme vor fi discutate la întrevederea de marţi a primului ministru Heath cu secretarul general al Congresului Sindicatelor Britanice (T.U.C.), Victor Feather. Săptămîna viitoare, Heath se va întîlni şi cu reprezentanţii patronatului, respectiv ai Confederaţiei industriei britanice. In săptămînile următoare, activitatea politică va fi completată şi de Congresul T.U.C. şi de conferinţele naţionale ale partidelor conservator, laburist şi liberal. Activitatea guvernului britanic va fi reluată şi pe plan extern. Este prevăzută — în primul rînd — o vizită la Bonn a ministrului Joffrey Rippon, care va conduce delegaţia britanică la negocierile cu Piaţa comună. La Londra se menţionează ca Rippon nu va discuta la Bonn numai problemele legate de aderarea Angliei la Piaţa comună, ci şi pe cele privind relaţiile bilaterale. In continuare, agenda internaţională prevede o serie de vizite ale unor miniştri de externe ai ţărilor din Commonwealth, care, în drumul lor spre O.N.U., urmează să se oprească în capitala britanică. N. PLOPEANU Addictia Si Administatia strada Vasile Alecsandri nr. 8 — Iasi, Telefon 1412?« Surprize In confruntarea electorală de la Bordeaux PARIS 31 (Agerpres). O dată cu încheierea perioadei de depunere a candidaturilor (30 august) şi deschiderea, lunii,a campaniei electorale, pregătirea alegerilor legislative parţiale din circumscripţia Bordeaux a intrat în faza finală. In ultimele patru zile, principalele formaţiuni politice şi-au definitivat programul şi şi-au desemnat candidaţii. Aşa după cum s-a anunţat, În disputa electorală de la Bordeaux, majoritatea guvernamentală va fi reprezentată, de preşedintele Consiliului de Miniştri francez, Jacques Chaiban-Delmas. In ultima zi a perioadei de depunere a candidaturilor, Jean-Jacques Servan-Schreiber, secretarul general al partidului radicalsocialist, şi-a anunţat hotărîrea de a candida în numele formaţiunii politice pe care o conduce. Decizia lui Schreiber a fost luată in urma eşuării încercării sale de a prezenta un candidat unic al socialiştilor, radical-socialiştilor şi Convenţiei instituţiilor republicane. Deşi conveniseră, în principiu, asupra unei candidaturi comune, conducerile celor trei formaţiuni politice amintite n-au putut ajunge la un acord în ce priveşte desemnarea persoanei care să le reprezinte. Candidatura lui Servan Schreiber apare ca o acţiune senzaţională, cu atît mai mult cu cît el este deja posesorul unui mandat parlamentar cîştigat recent la Nancy. Problema principală pare aceea de a şti în ce măsură va fi posibilă realizarea la al doilea tur de scrutin a unui acord intre toate formaţiunile st lingii pentru sprijinirea unui candidat unic. Partidul comunist a făcut o propunere în acest sens, prezentând totodată în primul tur candidatura secretarului federației girondeze a partidului, Francois Rivie- Agnew. Un t Turneul întreprins de Spiro Agnew, vicepreşedinte al S.U.A., în sud-estul asiatic, cel de-al doilea în această zonă, a relevat un fapt neaşteptat: că noţiunile de „angajare" şi „dezangajare", antonime în gramatică, capătă adesea sensuri similare în politica asiatică a Administraţiei americane. Cei doi termeni au constituit, de altfel, leit-motivul acestui turneu, cuvintele rostite de Spiro Agnew în toate capitalele vizitate, Seul, Taipe, Saigon, Pnom Penh şi Bangkok, punctul de rezistenţă al tuturor convorbirilor purtate cu reprezentanţi ai regimurilor respective. Pentru că „dezangajare prin angajare" reprezintă de fapt esenţa politicii preşedintelui S.U.A. în sud-estul asiatic, potrivit căreia se preconizează o retragere treptată a trupelor americane din această zonă, în schimbul sporirii ajutorului acordat de Washington pentru menţinerea la putere a unor regimuri respinse de populaţie cu toată hotărîrea. Problema are însă un dublu aspect, stîrnind reacţii contradictorii în ambele sensuri: pe de o parte, regimurile impopulare din Coreea de sud, Vietnamul de sud şi Cambodgia sunt neliniştite de această politică, considerând că ea ar reprezenta abandonarea lor de către Washington, iar, pe de altă parte, Senatul american îşi manifestă şi el opoziţia faţă de sporirea sumelor alocate regimuriloramintite din sud-estul Asiei sub formă de ajutor militar şi economic, pe care doctrina Nixon o presupune. In aceste împrejurări, turneul lui Spiro Agnew a fost caracterizat ca o misiune „dificilă", evoluţia evenimentelor pe parcursul călătoriei sale justificînd calificativul primit. Atît la Seul, cît şi la Taipe, Bangkok sau Saigon NOTĂ EXTERNĂ administraţiile respective au reacţionat cu nervozitate la eventualitatea reducerii prezentei militare americane directe In Asia de sud-est. In schimb, asigurările date de Agnew privind intensificarea considerabilă a sumelor alocate de S.U.A. drept compensaţie au suscitat la Washington reacţii defavorabile. In cursul vizitei sale la Pnom Penh, de pildă, (această escală, neprevăzută în programul oficial, a constituit, de altfel, elementul surpriză al periplului asiatic al vicepreşedintelui american), declaraţiile lui Agnew privind „acordarea oricărui ajutor posibil" regimului de la Pnom Penh au fost repede încadrate la Casa Albă în limitele unor precizări restrictive, potrivit cărora „numai Washingtonul rămîne singurul care poate fixa ponderea acestui ajutor" Indiferent de solicitările externe. Aceste operaţii de vînzare-cumpărare (cît plăteşte S.U.A. pentru retragerea forţelor sale din sud-estul asiatic şi, implicit, pentru a-şi determina partenerii să-şi asume responsabilităţi sporite în acţiunile militare din regiune) se desfăşoară însă pe fundalul unei intensificări a luptei forţelor patriotice din zona respectivă. La Saigon, sosirea lui Spiro Agnew a coincis cu peste 50 de acţiuni ofensive lansate, într-o singură noapte, de către patrioţii sud-vietnamezi asupra unor obiective militare adverse. La Pnom Penh, au fost instituite draconice măsuri de securitate, întrucît forţele, de rezistenţă populară şi-au semnalat prezenţa la numai zece kilometri de oraş. In nord-estul Tailandei, sunt frecvente ciocnirile de anvergură dintre patrioţi şi trupele guvernamentale. In acest context, devin explicabile eforturile regimurilor respective de a împiedica, pe cît posibil, retragerea trupelor americane sau de a obţine un cît mai mare preţ al acesteia- ceea ce, însă, reliefează o dată în plus dificultăţile momentului sudasiatic pentru Administraţia S.U.A., ca şi lipsa de eficacitate a oricăror măsuri, mai vechi sau mai noi, intr-o zonă în care popoarele sunt angajate într-o amplă luptă pentru a decide singure asupra viitorului lor. V. ANGHEL încheierea sesiunii Consiliului Ministerial al C. U. A. ADDIS ABEBA 31 (Agerplas) — In capitala Etiopiei s-au încheiat lucrările celei de-a 15-a sesiuni a Consiliului Ministerial al Organizaţiei Unităţii Africane, la care au participat reprezentanţi din 41 state membre ale C.U.A. Conferinţa s-a desfăşurat sub semnul luptei pentru decolonizare. Astfel, pe ordinea de zi a dezbaterilor au avut prioritate problemele în legătură cu eforturile popoarelor africane din Mozambic, Angola, Guineea Bissau de a scutura jugul colonialiştilor, precum şi cele ale mişcării de eliberare naţională din Rhodesia şi Republica Sud-Africană, unde se află la putere regimuri minoritare rasiste. Rezoluţia cu privire la decolonizare condamnă războiul dus de Portugalia în coloniile sale din Africa, precum şi sprijinul pe care guvernul de la Lisabona îl primeşte din partea unor ţări membre ale N.A.T.. Documentul subliniază, pe de altă parte, necesitatea soluţionării problemei Namibiei, administrată în prezent în mod ilegal de autorităţile rasiste din Republica Sud-Africană. Participanţii la reuniunea de la Addis Abeba au adoptat, de asemenea, o rezoluţie care condamna orice vânzări de armament provenit din unele ţări occidentale şi destinate Republicii Sud-Africane. Rezoluţia, prezentată de delegaţiile Kenyei, Tanzaniei şi Zambiei, cere statelor membre ale O.U.A. să întreprindă demersuri în vederea încetării oricăror acțiuni de acest gen, menite să consolideze regimul rasist de la Pretoria. Mişcarea grevistă din Rotterdam (Olanda) HAGA 31 (Agerpres). Greva muncitorilor de la secţiile metalurgice ale şantierelor navale din portul Rotterdam, unul din cele mai mari din lume, s-a extins duminică, ameninţînd să paralizeze întreaga activitate a acestei porţi maritime ■ Olandei. Pînă duminică seara, numărul greviştilor a ajuns la 30.000. Ca urmare a hotărîrii luate de cei 600 ofiţeri şi marinari ce deservesc remorcherele din port de a se alătura greviştilor, aproximativ 60 de nave au rămas imobilizate în larg şi nu au mai putut să acosteze la dane. Acţiunea revendicativă a muncitorilor de la șantierele navale se bucură de sprijinul sindicatelor olandeze. Rezultatele anchetei privind atentatele cu bombe de la Milano şi Roma anul trecut. După cum se ştie, la 12 decembrie 1969, în holul Băncii Naţionale a Agriculturii din Milano, la Banca Naţională a Muncii şi Piazza Venezia din Roma s-au produs, simultan, mai multe explozii. Aceste acte teroriste au provocat moartea a 15 persoane şi rănirea altor 107, producînd un puternic val de indignare în întreaga Italie. Poliţia italiană a interogat sute de persoane, extinzîndu-şi cercetările şi în străinătate. Astfel, ea a reuşit după 96 de ore, cu ajutorul unui şofer de taxi milanez, să stabilească pe principalul autor, în persoana lui Pietro Valpreda, în vîrstă de 36 de ani. Acesta era un frecvent participant la reuniunile grupării teroriste „Mişcarea 22 martie", al cărei lider, Mario Merilino, este, de asemenea, acuzat de a fi luat parte la acţiunile teroriste. Acum dosarul va fi înaintat procurorului republicii pentru a permite întocmirea actului de acuzare. ROMA 31 (Agerpres). După o anchetă care a durat opt luni, judecătorul de instrucţie Ernesto Cudillo şi-a încheiat cercetările privind autorii şi circumstanţele în care s-au produs atentatele cu bombe de la Milano şi Roma d» Atac asupra reşedinţei ambasadorului Indoneziei la Haga HAGA 31 (Agerpres) Un grup de locuitori ai insulei Ambon din arhipelagul Molucelor care trăiesc în exil în Olanda au atacat luni dimineaţa cu focuri de armă reşedinţa ambasadorului Indoneziei la Haga, pătrunzînd în interiorul clădirii. Participanţii la această acţiune sunt membri ai unei organizaţii care se pronunţă pentru independenţa insulei, aflată acum în componenţa Indoneziei. Membrii familiei ambasadorului au fost reţinuţi ca ostateci, împreună cu alte persoane ale corpului diplomatic şi personalului ambasadei. In urma unui acord intervenit luni seara între primul ministru olandez, Piet de Jong, şi conducătorii grupului, cei aproximativ 30 de locuitori ai Insulei Ambon au eliberat reşedinţa ambasadorului indonezian şi întregul personal diplomatic. Premierul Jong a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, că autorii atacului vor fi deferiţi organelor de securitate şi judecaţi potrivit legilor olandeze. DJAKARTA 31 (Agerpres) Un purtător de cuvînt al guvernului Indonezian a declarat că vizita preşedintelui Suharto în Olanda a fost amînată sine die. El a precizat că hotărîrea privind amînarea călătoriei la Haga a șefului statului indonezian se datorează incidentului care a avut loc luni în capitala Olandei. S-a deschis ediţia de toamnă a Tîrgului de la Leipzig LEIPZIG 31 (Agerpres). In prezenţa conducătorilor de partid şi de stat ai R.D. Germane, duminică a avut loc deschiderea ediţiei de toamnă a tradiţionalului Tîrg de la Leipzig. La inaugurarea oficială a tîrgului, Horst Spelle, ministrul economiei al R.D. Germane, a făcut o largă prezentare a actualei ediţii, relevînd semnificaţia sa în contextul dezvoltării relaţiilor economice internaţionale. In această toamnă, la tîrg participă peste 6.500 firme din 55 ţări, care expun pe o suprafaţă totală de aproximativ 250.000 metri pătraţi o gamă variată de produse din sectoarele industriei alimentare şi industriei uşoare, produse ale industriei de mobilă şi prelucrare a lemnului, bunuri industriale de larg consum etc. Ca şi la ediţiile precedente, ţara noastră, prezintă, pe o suprafaţă de 800 metri pătraţi, produse industriale de larg consum, agroalimentare şi un variat sortiment de produse ale industriei chimice. De un interes deosebit se bucură garniturile de mobilă expuse de întreprinderea „Tehnoforestexport" şi produsele alimentare prezentate de întreprinderile române de export specializate. BELGRAD Un protocol privind colaborarea dintre Uniunea Ziariştilor din Republica Socialistă România şi Uniunea Ziariştilor din Republica Socialistă Federativă Iugoslavia a fost semnat luni la Belgrad de preşedinţii celor două uniuni— Nestor Ignat şi Aleksandar Alexiev. In aceeaşi zi, preşedintele Uniunii Ziariştilor din România a fost primit de secretarul de stat pentru informaţii al R.S.F. Iugoslavia, Dragoliub Budimovski. ACCRA Edward Akuffo-Adda a fost ales luni preşedinte al Republicii Ghaneze. El a fost desemnat cu 123 de voturi pentru, 35 împotrivă şi 6 abţineri de Colegiul electoral al Ghanei, alcătuit din membri ai Parlamentului şi şefi de trib. Edward Akuffo-Addo este primul preşedinte civil al celei de-a doua Republici Ghaneze. El a deţinut pînă în prezent funcţia de preşedinte al Curţii Supreme. SANAA Primul ministru al Republicii Arabe Yemen, Mohsen Al Aini, care se află într-o vizită oficială în Republica Arabă Unită, a acordat, la 31 august, un interviu ziarului egiptean „Al Ahram", în care declară că au fost obţinute succese importante pe drumul reconcilierii naţionale şi că întreg teritoriul yemenit este controlat în prezent de reginul republican. Primul ministru subliniază că regimul republican a fost recunoscut de Arabia Saudită şi că relaţiile Yemenului cu această ţară se transformă în raporturi de bună vecinătate. Pe de altă parte, premierul face cunoscut că în Republica Arabă Yemen va fi elaborată o nouă constituţie şi că va fi formată în viitorul apropiat o Adunare Naţională consultativă. CIUDAD DE MEXICO Comisia electorală federală a Mexicului a proclamat în mod oficial alegerea lui Luis Echeverria Alvarez în calitate de preşedinte al Mexicului. In Congresul naţional (parlamentul), se arată în comunicatul Comisiei federale, au fost aleşi 213 deputaţi, majoritatea locurilor — 178 — revenind reprezentanţilor partidului de guvernământ — Partidul Constituţional-Revoluţionar. VIENA In prezenţa preşedintelui Austriei, Franz Jonas, la Vrana au fost deschise luni lucrările celei de-a 13-a Adunări Generate a Federaţiei mondiale a veteranilor de război. Participă aproximativ 350 de delegaţi din 50 de ţări. Cuvîntul de deschidere a fost rostit de preşedintele Federaţiei, H. M. van Lanschot, care a subliniat, între altele, necesitatea continuării eforturilor în vederea menţinerii păcii. Printre problemele ce vor fi abordate în timpul lucrărilor se află evoluţia situaţiei din Orientul Apropiat şi Indochi-Făcând aluzie la scufundarea în Oceanul Atlantic a unei încărcături de containere cu gaze nocive deteriorate, ceea ce a cauzat nemulţumirea populaţiei care se teme de urmările unei eventuale risipiri a gazelor în ape, periclitînd flora şi fauna oceanului, precum şi viaţa oamenilor, ziarul englez „Morning Star" publică o caricatură cu menţiunea: „O altă încărcătură de gaze vechi ar trebui scufundată". Bidoanele aruncate în ocean ar trebui să fie încărcate cu tot ceea ce Administraţia S.U.A. n-a făcut şi ar trebui să facă: scăderea impozitelor, a preţurilor, a şomajului eterna, interzicerea armelor chimice şi bacteriologica, apărarea păcii şi securităţii In Kim«. KUALA LUMPUR Primul ministru al Malayeziei, Tunku Abdul Rahman, a anunţat, într-ocuvîntare radiotelevizată, că a hotărît să demisioneze din postul său la data de 21 septembrie a.c. şi l-a desemnat pe primul ministru- adjunct, Tunku Abdul Razák, drept succesor al său. El a declarat, totodată, că la 17 februarie 1971 Parlamentul se va reuni în prima şedinţă de la suspendarea lucrărilor sale, survenită la 31 mai 1969, ca urmare a unor tulburări izbucnite în ţară. DELHI Primul ministru al statului Singapore, Lee Kuan Yew, a sosit la Delhi, într-o vizită oficială. Cu acest prilej, el va conferi cu primul ministru al Indiei, Indira Gandhi, în legătură cu perspectivele relaţiilor economice dintre cele două ţări şi cu o serie de probleme referitoare la actualitatea internaţională. DAMASC ) Consiliul unităţii economice arabe, care şi-a încheiat duminică lucrările la Damasc, a dat publicităţii un comunicat în care sunt prezentate recomandările şi rezoluţiile adoptate în cadrul reuniunii. Participanţii au aprobat acordul referitor la Investiţii şi a transferului de capitaluri între cele 7 ţări membre — Siria, Irak, R.A.U., Kuweit, Iordania, Sudan şi R. A. Yemen. Consiliul a recomandat, o mai strînsă colaborare între diferitele companii ale aviaţiei civile din ţările membre. NEW YORK Mai multe persoane înarmate au pătruns duminică în interiorul unei baze aeronavele din statul Florida şi au sustras o importantă cantitate de arme şi muniţii, anunţă Biroul federal de investigaţii al S.U.A. Autorităţile militare sunt alarmate de uşurinţa cu care infractorii s-au strecurat în interiorul bazei, cu atît mai mult cu cît acolo se află stocat , armament nuclear. MANAGUA Autorităţile din Nicaragua au ordonat închiderea Universităţii Americii Centrale, cu sediul în capitala acestei ţări, Managua. Măsura a fost luată deoarece studenţii au declarat grevă şi au ocupat clădirile universitâţii în semn de protest faţă de refuzul rectoratului de „a institui o serie de măsuri în direcţia democratizării sistemului de învăţământ", cerute de ei. Simplă coincidenţă? ATENA 81 (Agerpres). Poliţia din şase ţâri (Liban,Suedia, Italia, Anglia, Franţa şi S.U.A.) a hotărît să colaboreze pentru a stăblii dacă există Vreo legătură între două avioane particulare americane, reţinute la Heraklion (Greta) şi Lyon după ce la bordul lor iau fost găsite mari cantităţi de hăţiş. Primul avion a făcut o aterizare neprevăzută la Heraklion, după ce a fost urmărit de avioane millitare libaneze şi britanici deasupra Ciprului, iar cel de-al doilea a fost reţinut pe aeroportul din Lyon. In urma unei inspecţii obişnuite care a penmis descoperirea stupefiantei lor. „Intrucit ambele aparate transportau o încărcătură similară cu destinaţia S.U.A, nu putem să excludem posibilitiatea existenţei unei oarecari legături între ele“, a declarat un ofiţer superior al poliţiei greceşti. La bordul aparatului reţinut pe aeroportul Heraklion, se aflau cinci americani care au fost arestaţi după ce a fost găsită o cantitate de 660 kg haşiş în valoare de peste 3 milioane dolari. Avionul venea din Liban. Surse ale poliţiei din Beirut au indicat că din avion fusese descărcată o cantitate de ţigări adusă prin contrabandă în schimbul stupefiantelor. La Lyon, au fost arestaţi doi americani din Miami, care transportaseră 272 kg de haşiş. Vicarul -întreprinderea poliorafică Iași, str. Vasile Alecsandri str. 6, Telefon T462.