Flacăra Iaşului, octombrie 1970 (Anul 26, nr. 7476-7502)

1970-10-01 / nr. 7476

Zilele acestea—întăritoare pentru succesul recoltărilor si insămîntărilor Se impune o mai bună mobilizare la lucru a membrilo cooperatori Cum era de aşteptat, toamna şi-a arătat capriciile şi pe ogoarele cooperativei agricole din Mogoşeşti — Siret. Discutăm în acest cadru, cu factorii de răspundere locali, despre stadiul însămînţărilor şi recoltărilor de toamnă, despre necesitatea ce se impune pentru executarea rapidă şi de calitate a acestor lucrări. C. OHREAC, preşedintele cooperativei în agricultură, doar ploile repetate pot să determine pauze în muncă. Momentan, nu avem ploi, dar nu-i exclus să apară şi acest fenomen. De aceea, singura soluţie este de a folosi cît mai din plin timpul prielnic ce-l avem încă la dispoziţie, putîndu-se lucra atît la însămînţat cît şi la recoltat. Azi, de exemplu, lucrăm pe cîmp cu întreaga secţie de mecanizare. La semănat cu 6 tractoare, iar cu restul de 18 la arat, discuit şi grăpat. Şeful de secţie, Alexandru Ghelbere, şi mecanicul de sector Vasile Fiţep sunt pe teren, în mijlocul mecanizatorilor, pentru îndru- Triri şi asistenţă tehnică. DAN POPESCU, inginer şef . Pe baza unor observaţiuni şi rezultate consemnate de-a lungul altor campanii, rezultă că am intrat de cîteva zile în cadrul celei mai bune perioade a însămînţărilor de grîu. De aceea ne şi grăbim. Din 700 ha plan, am realizat pînă acum 130 hectare. Faţă de posibilităţi, restul ce-l mai avem de cultivat nu constituie o problemă... Din cele relatate, se poate deduce optimismul ce domneşte la cooperativa din Mogoşeşti-Siret privind problemele campaniei agricole de toamnă, mai ales că, în continuarea convorbirii acute, tovarăşii respctivi ne-au furnizat alte realizări oţinute, din care se pot trage concluzii despre activitatea desfăşurată pînă acm. Ni s-a relatat o pildă că toate cel 156 hectare de floarea-soarelui au fost în întregime rcoltate, iar la carton, din 230 hectare a fost pusă la adăpos recolta de pe 150 hectare. Iar în continuare, că In Muncelul de Sus a început culesul porumbului. Fireşte, realizări sunt, bune dar, raortate la timpul întîrziat în care ne găsim, pot justifica oare optimismul Interlocutorilor noştri ? Să analizăm. Dişi capacitatea de lucru a semănătorilor este de 60 hectare pe zi, s-a însămânţat pînă la 30 septembrie doar 18,5 la sută, ceea ce considerăm câ-i foarte puţin, dacă ţinem cont de suprafaţa pregătită cu mult înainte, special pentru a fi însămânţată mai devreme, care se ridică la 411 hectare teren. Nu s-a acţionat deci cu viteza dorită, cele 6 semănători stînd inactive zile în şir. O altă acţiune pe care o considerăm întîrziată o constituie şi degajarea celor 130 hectare porumb pe care urmează a se însămînţa o parte din suprafaţa planificată de grîu. Care e stadiul acestei lucrări ? Culesul recoltei a început, dar pe 29 septembrie, cu excepţia cîtorva cooperatori, tarlaua era pustie. Peste o zi, două, tractoarele vor trebui să intre de urgenţă şi din plin la pregătirea patului germinativ pentru însămînţarea griului In această tarla, recoltată doar parţial. Desigur, «raportate V «J. -yietiv tsţile ce le are operativa, rămînei'T în urmă semnalate pot fi uşor recuperate, dar pentru aceasta se impune o mai bună mobilizare la lucru a cooperatorilor, în frunte cu întregul consiliu de conducere. Din păcate, cu excepţia lui C. Popa, Ana P. Ferenţ şi încă a unuiadoi consilieri, ceilalţi membri din consiliul de conducere sunt cu totul absenţi din activitatea de îndrumare şi control a acţiunilor de campanie. S-ar putea exemplifica în acest sens atitudinea de neingăduit a consilierilor Mihai Birton şi I. T. Ursu, care probabil au uitat că fac parte din organul de conducere ales de adunarea generală. Desigur, exemplul negativ în muncă al acestora şi al altora nu are darul să mobilizeze masa membrilor cooperatori, ci dimpotrivă am putea spune. Considerăm însă că în problema aceasta o vină aparţine şi tov. C. Ohreac, preşedintele cooperativei, care, muncind de unul singur, înţelege greşit rolul şi atribuţiile ce revin consiliului de conducere. Cu I. T. Ursu, de pildă, care nu a participat pînă acum la nici o şedinţă de consiliu, nu s-a stat niciodată de vorbă, iar celorlalţi consilieri, In mod practic şi nu formal, nu li s-a încredinţat, în această campanie de mare importanţă, nici o sarcină concretă. Nu întîmplător de aceea în jurul preşedintelui şi specialiştilor de aici nu există în afara brigadierilor de cîmp respectivi nici un fel de colectiv, care, format din cooperatorii cei mai buni din comună, să poată sprijini cu experienţa şi hărnicia lor executarea operativă a campaniei agricole de toamnă. Iată pentru ce considerăm că în afară de unde acţiuni pur tehnici ce ţin de sol-viti şi moca pnizati, la Mögötti-ref grija cea mai nebuis îndreptare , spre mobilizarea mai activă a membilor cooperatori la toate lucrările agicole ale acestei ampanii, în frunte, bineînțeles, cu intrg consiliul de cnducere al cooperarei. COSTIN LA C.A.P. MOCOŞEŞTI - SIRET Soarta recoltei nu se hotărăşte în birou, tovarăşe primar Gîndov. Gheore Popuţoaia, primul comunei Crisşti, a început să prezinte situaţia arărilor agricole n acest sezon şinsurile luate pentru ma lor desfăşurare -am gîndit imediat o asemenea expertă merită populizată, să înveţe şiţi primari din coanele noastre cum organizează nunai într-o asemenea irioadă de vîrf. Intr-adevăr, tovipuţoaia ne-a preîntat cifre asupra anului şi realizării la recoltare şi sămînţări, ne-a iucat tarlalele pe ire se seamănă grîu, plantele premer- Stoare acestei culmi, situaţia semnnlor, numărul masilor agricole şi adatelor care luează în campanie. La unele lucrări, în lecial la recoltarea litorului, sîntem şi rămaşi în urmă - a recunoscut primarul. Chiar azi diineaţă însă (29 septmbrie — n.n.) am vut o şedinţă cu ictorii de răspunder 3 în cadrul căreiaau stabilit sarcini recise pentru mobilzarea tuturor torsion . ... Modul doumentat în care timarul ne-a expus ine anunte răspune de fiecare brigad, de cine este autat în munca de mobilizare a membrilor cooperatori, nu ăşa nici un dubiu cu privi® la organizarea ptivităţii. Dar dTM investigaţiile no*'« nu »-au oprit aţii am aflat că lumii* nu stau chiar aş- 1“ f°nd .şedinţa cu factorii de răspundere* fusese doar o discuţie în patru locţiitorul secretareti comitetului corni19* de partid, priorul, preşedintele I.A.P. şi instructor U.J.CA.P. Şedinţa ‘ avut mai mult un caracter de informări şi mai puţin de organizare. Pentru una aceasta nu au prticipat decit cîţiv din cei cărora 11 i-au repartizat sateni. Pe de altă paie, una s-a stabilit acel prilej şi uta s-a făcut în conturare. După spusele primarului, trebuia s se meargă în tigăzi pentru mobilizaea cooperatorilor i lucru. însuşi to. Popuţoaia, ,ocupat cu alte treburi", nu s-a mai dus la brigda a Vl-a de la Horiţă, cum de altfel nu a mai avut, tată ziua, nici o legăură cu locurile de muncă unde se hoărăşte soarta recolte In timp ce el era convins că au ieşit 1 lucru toate cele asemănători, în realit ce se organizase reaba cu numai 5 dintre ele. Dar despre aceasta primarul nu se putea inform cu telefonul dat sediul G.A.P. Pe de altă parte, nici președintele G.A.P., tov. Neculai Pintilie, nu s-a dus la brigada a doua (dacă într-adevăr se stabilise aşa cum ne-a informat primarul să meargă acolo). La sugestia instructorului U.J.C.A.P., tov. Jan Matei, preşedintele C.A.P. a mers împreună cu acesta la brigăzile I şi III— unde erau repartizaţi alţi tovarăşi — dar care nu s-au mai dus — să organizeze o adunare a membrilor cooperatori pentru a lămuri o serie de probleme legate de campanie şi să stabilească măsurile impuse de situaţie. Nu e rău, dar de ce nu s-a stabilit de dimineaţă să se facă la fel şi în celelalte brigăzi? Faptul că din circa 600 de braţe de muncă participă la treabă în ultima vreme doar 60—100 ar fi presupus lămurirea tuturor cooperatorilor asupra urgenţei sarcinilor de campanie, cît şi popularizarea măsurilor de cointeresare care au fost luate. Cu un asemenea mod de organizare a muncii nu poate să ne surprindă că la C.A.P. Cristeşti din cele 800 de ha. planificate au fost însămînțate cu grîu abia 210, că din 650 de ha. cu porumb s-au recoltat .. .35, din 140 ha. cu cartofi numai 8, iar din cele 90 ha. cu sfeclă de zahăr abia 20, că filarsa-soarelui, deși escoltată, se află încă pe cîmp netrierată. Asta în timp de loturile personae ide membrilor cooperatori au fost aproape în Întregime recolate, ceea ce este fireşte, un lucru .Sudabil, dar fără a se neglija lucrările din C.A.P. Alt primarul, cît şi Preşedintele C.A.P. au încercat să justifice rămînerea în uriaş a campaniei agricoe prin faptul că este frig şi cooperatorii nu pot ieşi la lucru. Cine garantează însă că timpul se va încălzi? DimotrivS, ne putem njtepta — cu atît m»i mult de aici înainte — la ploi şi verne rea care să întîrzie şi mai mult lucrările de Insăminţăi şi recoltare. Ticmai de aceea trebuie de acţionat acm cu toate forţele. Cele de mai sus ne limitează răspundrea ce revine consiliului da conducţie şi organizaţiei de partid din C.A.P., amitetului comunal de partid, pentru buna desfăşurare a lucirilor. Ne-am oprit înă cu bună ştiinţă numai la aceste aspete pentru a sublina — încă o dată — că primarul, consilul popular al comunei, au de spus un cuvînt greu în acastă campanie. A. INDIAN® Succes deplini în noul an universitar!i (urmare din pag. latura practică, considerind-o pe aceasta ca parte integrantă a procesului de instruire şi educare pe toată durata studiilor superioare. Progrese însemnate s-au realizat şi în ceea ce priveşte elabo- rarea de cursuri şi manuale şi ■ multiplicarea lor, punind astfel I la îndemina studenţilor instru- I mente de lucru fără de care este greu de conceput un studiu pro- I fund, de calitate. Şi totuşi, in această privinţă s-au manifestat încă, in anii trecuţi, lipsuri, ne- I fiind acoperite necesităţile unor * discipline importante, lucru ce va I trebui grabnic remediat. De asemenea, recentele exa- mene arată că nu toţi studenţii au înţeles să acorde preocupa- I rea cuvenită îndatoririi lor prin- I cipale şi anume pregătirea pro- 1 fesională, ceea ce trebuie să * dea de gindit asociaţiilor «tu- I denţeşti pentru intensificarea, sub îndrumarea organizaţiilor de ■ f partid, a activităţii educative, cu insistenţă deosebită asupra for- * mării încă de la începutul anu- I lui universitar a unui climat sa- S nătos de muncă, a spiritului de răspundere şi a deprinderii unui I studiu sistematic organizat, in- tr-un cuvînt, a metodelor de învăţat universitare. Aici un rol I de seamă revine şi cadrelor di- *dactice pentru care îndrumarea nemijlocită a studenţilor trebuie să devină o realitate realizată cu tact şi infinită răbdare, în aşa fel incit orice tendinţă de dădăceală să fie totuşi eliminată, întărirea muncii de educare politico-ideologică a tineretului studios, organizarea de către asociaţiile studenţeşti a unor activităţi menite să contribuie la însuşirea politicii partidului, la stimularea preocupărilor creatoare a aptitudinilor şi talentelor I sunt îndatoriri principale. Fără îndoială, la pregătirea ideologică ■ contribuie şi predarea ştiinţelor I sociale care trebuie să se facă în strinsa legătură cu profilul fiecărei facultăţi şi să asigure înarmarea cu cunoştinţe temei g nice privind procesele econo- mico-sociale şi politice ale vieţii contemporane. Organizaţiile de partid şi consiliile profesorale sunt chemate să analizeze conţinutul muncii instructiv-educative desfăşurată in rîndul studenţilor, contribuţia cadrelor didactice, a catedrelor la această activitate. Faptul că s-a acordat organizaţiilor de partid dreptul de control asupra activităţii conducerilor institutelor, trebuie să ducă nu numai la întărirea organizaţiilor respective, dar şi la creşterea autorităţii senatelor universitare şi consiliilor profesorale în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, evitîndu-se orice fel de substituire a acestor organe. Măsurile adoptate de Congresul al X-lea al P.C.R. privind creşterea rolului şi sarcinilor organizaţiilor de partid din institutele de învăţămînt superior, devotamentul şi pasiunea corpului profesoral — detaşament de frunte al intelectualităţii socialiste, conştiinţa şi patriotismul majorităţii studenţimii noastre sunt garanţia succesului in noul an universitar, care începe astăzi. Fie ca această primă zi să marcheze un început de bun augur pentru etapa care, deschisă acum, la confluența a două cincinale, înseamnă un pas hotărîtor înainte în pregătirea cadrelor necesare economiei şi culturii patriei noastre socialiste. I Concurs de creaţie muzicală (urmare din pag. 1) — Un premiu I în valoare de 15.000 lei — Două premii II, fiecare în valoare de 12.000 lei — Trei premii III, fiecare In valoare de 10.000 lei B. Piese vocale cu acompaniament de pian (muzică şi versuri). — Un premiu I în valoare de 15.000 lei — Două premii II, fiecare în valoare de 12.000 lei — Trei premii III, fiecare In valoare de 10.000 lei C. Piese Instrumentale pentru vioară, violoncel (solo sau cu acompaniament de pian) și pian solo. — Un premiu I în valoare de 10.000 lei — Două premii II, fiecare In valoare de 9.000 lei — Trei premii III, fiecare în valoare de 7.000 lei ) D. Piese pentru orchestre simfonice și fanfare, f— Un premiu I în valoare de l1 5.000 lei— Două premii II, fiecare în valoare de 12.000 lei —• Trei premii III, fiecare în valoare de 10.000 lei. Juriul va avea latitudinea de a nu acorda unele premii sau de a redistribui sumele, în funcţie de calitatea şi numărul lucrărilor selecţionate. Autorilor versurilor li se va acorda 30 la sută din suma fiecăruia din premiile menţionate la literele A şi B. Lucrările premiate la acest concurs, ca şi alte creaţii valoroase scrise în cinstea semicentenarului partidului, vor fi incluse în repertoriul instituţiilor şi formaţiilor muzicale şi prezentate în cadrul manifestărilor care vor avea loc în întîmpinarea sărbătoririi a 50 de ani de la înfiinţarea Partidului Comunist român. III t . LISTA preţurilor stabilite prin decizia nr. 451 din 30 septembrie 1970 a Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Iaşi. Preţuri de Preţuri pr.fon Nr. _ contractare cu amănuntul crt. Produsul U. M. ■■ TM ■' ■ ■ 8 Struguri de masă „ - — 4,00 3,00 obişnuiţi soiurile Ceauş alb, Ceauş roz, Rasachie albă, Rasachie roşie, Stas nr. 1490-1968. Preţurile de contracte la produsele de mai susexceptînd pepenii verzi sînt stabilite prin H.C.M. 508/1969. Preţurile cu amănuntul şi preţurile de contracte la pepeni verzi intră în vigoare la data de 1 octombrie 1970. cal. real. U cal. 1 cal II Uzina de reparaţii auto laşi strada Aurel Vlaicu nr. 77 angajează de urgenţă, pentru serviciul mecanic-şef — lăcătuş întreţinere şi reparaţii universale; electricieni întreţinere şi reparaţii; — bobinatori, instalatori (sanitari, termici, caloriferişti, ventilatori); — mecanic compresor; — mecanic pompe; — fochist centrala termică, gazogenist; pentru secţia a lll-a Vlaicu şi pentru secţia a IV-a Păcurari: — tîmplari; — lăcătuşi confecţii metalice; — lăcătuşi ajustori; — presat ori - prese mecanice; — sudori categoriile a IV-a, a V-a, a VI-a GRUPUL ŞCOLAR ENERGETIC IAŞI recrutează candidaţi pentru un nou concurs de admitere în ŞCOALA TEHNICA POSTLICEALA - CURS SERAL pentru specialitatea „Tehnician electroenergetic" Condiţii de înscriere: - absolvenţi ai liceului de cultură generală cu sau fără examen de bacalaureat - adeverinţă de salariat din care să rezulte că lucrează într-o meserie înrudită cu meseria pentru care se înscrie - originalul actului de studii - copie şi original-act de naştere - analiza sîngelui şi radioscopia pulmonară. Concursul are loc în perioada 5—10 octombrie 1970. înscrierile se fac pînă în ziua de 4 octombrie 1970. Informații suplimentare la telefon 16092. ĂȘULUI PAGINA 31 Opera de stat Iași prezintă PREMIERA DON CARLOS duminică, 4 octombrie, ora 19.30 DON CARLOS miercuri, 7 octombrie, ora 19.30 Contabili şefi pentru C.A.P.-uri salariaţi de stat angajează imediat Direcţia agricolă a judeţului Iaşi Condiţii de angajare: studii medii sau superioare cu vechime în funcţii economice de cel puţin 2 ani, pentru cei care lucrează în I.A.S.,I.M.A., C.A.P. sau în alte unităţi, precum şi cei care nu sunt angajaţi şi îndeplinesc condiţiile necesare. Informaţii se pot obţine la Direcţia agricolă judeţeană strada Ştefan cel Mare nr. 47, camerele 21 şi 42. întreprinderea de transport laşi strada Uzinei nr. 12, telefon 15010 angajează de urgenţă ŞOFERI în vederea specializării în condu-» cerea autobuzelor Specializarea se face prin cursuri de 3 luni cu scoaterea din producţie Pe durata specializării angajaţii primesc o indemnizaţie egală cu salariul tarifar de încadrare avut în momentul scoaterii din producţie Condiţii de angajare: — vîrsta de cel puţin 22 ani — o activitate efectivă mai mare de un an de conducător de autovehicule din categoria C. Cursurile încep la 5 octombrie 1970 După absolvirea cursurilor se oferă condiţii avantajoase de salarizare. Informaţii suplimentare se dau zilnic la sediul Întreprinderii de către serviciul personal (camera nr. 7) sau telefonic la 15010, interior-serviciul personal. — cinci lăcătuşi — doi instalatori — doi cazangii angajează Fabrica de antibiotice Iaşi Informaţii telefon 14830, interior 664-692 ÎNTREPRINDEREA DE REŢELE ELECTRICE IAŞI anunţă abonaţii casnici, care consumă energie electrică fără contract, precum şi abonaţii fără contor, dar care folosesc receptori nedeclaraţi, că In conformitate cu Regulamentul de utilizare a energiei electrice, aprobat prin H.G.M. 2763/68, se aplică amenzi între 250—1.000 lei şi plata energiei pe o perioadă de 3 ani în urmă. Pentru a evita aceste sancţiuni — uneori penale — se impune ca locatarii din blocuri şi beneficiarii de instalaţii noi să se prezinte la I.R.E pentru a încheia contracte de furnizare a energiei și pentru a declara noii receptori. De asemenea, se recomandă procurarea contori- I lor ce se găsesc în cofert și pe care I.R.E. îi achită la prețul cu ridicata. () Verificarea metrologică și montarea la domiciliu se I fac gratuit. Mica publicitate i/iwzÂRI-CUMPARARI Vînd casă liberă, Racoviţă Vasile, strada Olteniei 9, cartierul Crucea Roşie (Păcurari). PIERDERI Pierdut căţel pechinez roşcat, cu pete albe, coadă stufoasă. Aducătorului recompensăi. Informaţii telefon 12860. Pierdut acte personale pe numele Palcu Nicolae, strada C. Negri 31. Aducătorului recompensă bună. Pierdut legitimaţia eliberată de T.R.C. Iaşi pe numele Aanei Iacob. O declar nulă. Pierdut certificat de 4 clase seria L nr. 60112 eliberat de Şcoala generală din Vînători pe numele Damian Costache. II declar nul. Pierdut legitimaţia eliberată de U.P.M.P. pe numele Ştefurac Dumitru. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de „Ţesătura" Iaşi pe numele Ungureanu Profir». O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de U.F.S. pe numele Păduraru Ferent. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de „Ţesătura" pe numele Aivănesei Toader. ® declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de U.P.M.P. pe numele Giobotaru Nechifor. ® declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de U.P.M.P. pe numele Acasandrei Neculai. ® declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de „Ţesătura" pe numele Radu loan. declar nulă. Rudele şi cunoscuţii inuntă încetarea din viaţă a dragii lor CECILIA IONESCU (tanti Cili) Inmormîntarea va avea loa sîmbătă, 3 octombrie, orele 14, la cimitirul Sf. Vasile în a cărei capelă te află depusă.