Flacăra Iaşului, iunie 1971 (Anul 27, nr. 7682-7707)

1971-06-01 / nr. 7682

Un nou obiectiv muzeistic Casa mmemorială J. Anghel“ . Duminică, satul Corbeşti, dintre dealurile Miroslavei, a fost gazda unui eveniment deosebit: aici, unde în urmă cu aproape o sută de ani s-a născut scriitorul Dimitrie Anghel, avea să se deschidă un obiectiv muzeistic amenajat de Comitetul judeţean de cultură şi artă, încă de dimineaţă, localnicii s-au îndreptat spre căminul cultural, amenajat în casa in care poetul florilor a văzut lumina zilei. Acestora li s-au alăturat numeroşi ieşeni veniţi şi ei pentru a participa la festivitatea de inaugurare a noului obiectiv muzeistic. La festivitate a participat tovarăşul Ilie Dodea, membru al biroului Comitetului judeţean de partid, şeful secţiei organizatorice. Au fost prezenţi, de asemenea, reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, membri ai familiei scriitorului, cercetători, muzeografi, cadre didactice, activişti culturali, poeţi şi prozatori, ziarişti. Din partea localnicilor a vorbit Manea Şoldănescu, secretarul comitetului comunal de partid. Apoi, prof. M. I. Dragomirescu, cercetător pasionat al operelor scriitorului Dimitrie Anghel, a evocat viaţa şi activitatea poetului arătind locul acestuia în literatura românească. Cuvinte emoţionante, de caldă evocare şi de preţuire pentru cei care s-au preocupat de amenajarea Casei memoriale „D. Anghel“, a rostit şi Vlad Anghel, nepotul scriitorului. Poeţii ieşeni, prezenţi la manifestare, Florea Rarişte, Ioanid Romanescu şi Silviu Rusu, au omagiat amintirea scriitorului recitind versuri dedicate poetului florilor. Un moment impresionant l-a constituit recitalul de poezie prezentat de membrii cenaclului literar „D. Anghel“ din Corneşti. După ce cei mai mici membri, elevii de şcoală, au citit din versurile poetului, cadrele didactice Elena Mocanu, Aurelia Cheşcheş şi Elisabeta Pavel au citit fragmente din proza scriitorului. In această atmosferă omagială, tovarăşul Ilie Dodea a tăiat panglica inaugurală după care cei de faţă au vizitat muzeul primind explicaţii din partea prof. Ioan Ilaş. In muzeu interpuse fotocopii, manuscrise, ediţii de epocă, ziare şi reviste, mărturii ale activităţii pe tărîmul poeziei, prozei, dramaturgiei şi publicisticii lui Dimitrie Anghel. Vizitatorii au semnat in cartea de onoare. După vizitarea muzeului a avut loc şedinţa omagială a cenaclului literar. Cenacliştii au avut ca oaspeţi, pe poeţii IonShiriac, Ioanid Romanescu, Silviu Rusu, Florea Rarişte. Au citit din creaţiile lor Eleonora Mihăilă, Ion Cioban şi Constantin Asaftei. In continuare, a avut loc festivitatea de inaugurare a sălii căminului cultural din Corneşti. Sătenii, ca şi oaspeţii, au vizionat un bogat program artistic susţinut de formaţiile artistice ale şcolii, căminului cultural şi Casei de cultură municipale „Ateneu Tătăraşi“. Manifestarea s-a încheiat cu o frumoasă serbare cimpenească. Neajunsurile mărunte (urmare din pag__î) — De două ori pe săptămînă, trebuie să fim aprovizionaţi cu produse alimentare, ne-a precizat Constantin Olaru, gestionarul de la bufet. Cum se respectă graficul vedeţi şi dv. N-am în unitate nici măcar un covrig, ca să nu mai vorbesc de altele. In faţa unei asemenea situaţii am căutat să cerem explicaţii de la Grigore Roşea, preşedintele cooperativei de consum Bosia, de care depind şi unităţile din Golăeşti. L-am căutat la Bosia, la Mînzăteşti. Nu l-am găsit. Am fi vrut să-i spunem pe lingă cele de mai sus că în satele Grădinari şi Cilibiu gestionarii Eugen Parfeni şi respectiv Vasile Simion nu respectă programul de funcţionare a unităţilor. Această situaţie se petrece şi la magazinul din centrul de comună (în ziua vizitei noastre gestionarii Gheorghe şi Jana Bordeianu au închis cu 15 minute mai devreme faţă de programul afişat n.n.). Poate că U.J.C.C. va reuşi să-l cheme la ordine şi să-l determine atît pe el cit şi pe ceilalţi salariaţi ai cooperativei sâ-şi facă datoria aşa cum trebuie, în interesul cetăţenilor, al necesităţilor acestora. Audienţele nu sunt obligaţii de serviciu? — Care este programul, de audienţe ? îl întrebăm pe Ion Dohotaru, primarul comunei. Răspunsul a venit prompt: lunea şi joia — preşedintele; marţea şi vinerea — secretarul; sîmbăta — vicepreşedintele. — Cunosc cetăţenii această planificare ? — Sigur că da. Doar programul de audienţe este afişat. Din păcate insă, intre planificarea expusă de primar şi programul afişat există o totală neconcordanţa — nici una din date nu corespunde. Acesta este un aspect. Satele comunei Golăeşti se află la distanţe (de centrul de comună n.n.) foarte mari variind între 9 km. (Medeleni, Petreşti), 7 km. (Grădinari, Bran, Cotu lui Ivan) şi 3 km. (Cilibiu, Podu-Jijiei). Intr-o asemenea situaţie, normal ar fi ca o dată pe săptămînă (dată din timp anunţată pentru a fi cunoscută de cetăţeni) cei ce sînt însărcinaţi cu ţinerea audienţelor să se deplaseze în satele componente pentru a lua cunoştinţă (şi rezolva) doleanţele, sesizările şi propunerile cetăţenilor. Există această practică la Golăeşti ? — Am considerat că nu-i necesar, ne-a răspuns Ion Dohotaru. Constantin Călugăru (din Petreşti), Maria Holboceanu (din Cilibiu) ca şi alţi cetăţeni sunt de altă părere. Primul pentru a afla ce forme îi sunt necesare pentru obţinerea unei autorizaţii de construcţii a parcurs 18 km., iar Maria Holboceanu, dorind să afle ce condiţii trebuie să îndeplinească pentru a putea fi internată într-un cămin de bătrîni, a fost nevoită să străbată 8 km. In asemenea condiţii se explică de ce la consiliul popular au venit de la începutul anului şi pînă în prezent doar 30 de cetăţeni în audienţă, de ce pe agenda de lucru a comitetului executiv propuneri ale cetăţenilor, menite să contribuie la îmbunătăţirea activităţii într-un sector sau altul, nu le găseşti chiar dacă le cauţi cu lupa. Comoditatea care s-a cuibărit pe undeva trebuie să fie înlăturată. Sătenii nu vin la cămin. De ce ? De la începutul anului şi pînă în prezent activitatea căminului cultural din comună a fost foarte săracă. Singura acţiune sistematică, apreciată de altfel de cetăţeni, este difuzarea cu regularitate a filmelor. In rest am putea aminti două, trei conferinţe şi cam tot atîtea serbări şcolare. Tovarăşii din conducerea comunei motivează că timp de două luni n-au avut director de cămin. Ce s-a întîmplat cu fostul director de cămin ? Tot tovarăşii de aici au reuşit o metamorfoză spectaculoasă : peste noapte, Magdalena Repede, care mai bine de doi ani condusese căminul cultural, a fost transformată în... secretară de primărie ! Dacă s-a procedat aşa (transfer în interes de serviciu !, n.n.) de ce consiliul popular nu s-a îngrijit imediat şi de recrutarea unui alt director pentru căminul cultural ? Să nu se înţeleagă însă că înainte de această schimbare setea spirituală a sătenilor era potolită de instituţia respectivă. Persoanele cu care am discutat ne-au spus deschis că nu au pentru, ce veni la cămin. Intr-adevăr în afară de vizionări la televizor şi jocuri (şah, remi) altceva nu se face. — Nu vin oamenii la cămin. Orice am face noi, degeaba. Vin cîţiva, mănîncă seminţe şi pleacă care încotro. Ce vină avem noi ? Ascultăm vorbele fostei directoare de cămin şi nu putem să-i dăm dreptate. In definitiv căminul cultural nu este o instituţie creată doar de dragul de a fi. Atît timp cit funcţionalitatea acesteia, ca sursă de influenţare culturală, nu este asigurată, instituţia rămîrne doar o clădire. De altfel faptele au dovedit că atunci cînd se oferă sătenilor acţiuni bine închegate, de ţinută, sala devine neîncăpătoare. Aşa de pildă s-a întîmplat în primăvara aceasta, cînd un grup de tineri... din comuna Bosia au venit în Golăeşti şi au prezentat două spectacole, unul de varietăţi şi altul de teatru. De ce însă asemenea acţiuni nu se organizează cu forţe locale ? Răspunsul la această întrebare îl vor găsi probabil organele locale de partid şi de stat cînd vor analiza (dacă au ce !) activitatea cultural-educativă. Tinerii aşteaptă, aşteaptă... Speram să găsim o receptivitate măcar la organizaţia de tineret. Bizuindu-ne pe entuziasmul de care dau dovadă în general tinerii. Ion Lohan, secretarul comitetului comunal U.T.C., nu se apucase încă de treabă fiindcă : „tovarăşul Plămădeală de la Comitetul judeţean U.T.C. mi-a spus să-l aştept pe el să vină la Golăeşti“. Şi-l tot aşteaptă de o lună de zile. Cum îşi petrec tinerii timpul tiber ? Vin la bal o dată la două săptămîni şi vizionează filme. Alte acţiuni ? — Nimic, ne-a răspuns secretarul. Nu v-am spus că-l aştepţ’, pe tovarăşul Plămădeală ca să... iau în primire . Intr-adevăr, secretarul este nou ales, de o lună de zile, dar niciodată în tot acest timp nu s-a gîndit să întreprindă ceva, să întrunească comitetul, să stabilească câteva acţiuni. N-are nici plan de muncă, adunări nu s-au ţinut nici una. Singura acţiune pe care a întreprins-o : a trimis vorbă sa se adune cotizaţia, „că o cere judeţul“. — Fac tinerii sport ? — Avem un teren de sport, dar se află, ce-i drept, tocmai la 9 km. Este lesne de înţeles că-i greu de mers 9 km pentru un joc cu mingea. De ce însă nu se amenajează o bază sportivă la Golăeşti ? Pînă nu de mult băieţii jucau fotbal cu mingea de oină, pe şes. Acum au o minge de fotbal şi una de volei. Numai că nu prea sunt jucate. Considerăm că asemenea stări de lucruri, generate de lipsa de răspundere a celor în drept ar trebui curmate, în interesul celor ce aşteaptă acţiuni eficiente şi nu scuze nejustificate.¥■ Am consemnat doar unele din neajunsurile (mărunte, fiindcă pentru înlăturarea lor se cere un efort minim) întîlnite la Golăeşti, dar care dereglează balanţa realizărilor. Măsurile care vor fi luate, atît pe plan local cît şi judeţean, trebuie să fie de natură să ducă la o reală înviorare a vieţii cotidiene a oamenilor acestor locuri. Dezlegarea jocului apărut în nr 7677 al ziarului nostru ORIZONTAL: 1. Ibrăileanu ; 2. Sienkiewicz ; 3. Elba — Ee — Z — A ; 4. Rer — Td — Laur ; 5. Temă — Pomii ; 6. E — Arbitri — F ; 7. Cîntec — E Do ; 8. Rău — Reală — P ;9. As — Se — Termo ; 10. Nică — Mai — îl. *« ! In atenţia j i viticultorilor ! * : Condiţiile climatice şi evoluţia ciupercii care produce mana viţei » de vie impun executarea stropitu- I lui II, care trebuie să înceapă la „ primirea buletinelor de avertizare l şi să se termine pînă cel târziu la • înflorire. LABORATORUL PENTRU " PROTECŢIA PLANTELOR IAŞI. I BASCHET, PIV.B Universitatea a promovat în prima divizie! Baschetbalistele Universităţii ieşene au trecut cu bine şi de ultimul obstacol în calea spre divizia A. Buminică, jucând la Galaţi, ele au învins cu scorul de 48—32 echipa Institutului pedagogic din localitate, obţinând dreptul de a evolua in campionatul viitor în compania elitei baschetului feminin românesc. Fără discuţie că este un merit al antrenorului, lectorul univ. Gheorghe Luca, şi al întregului lot de jucătoare : Otilia Apostol, Elena Ciurciun, Ana Costache, Georgeta Gumeniuc, Rozemarie Haraga, Fani Eneac, Elisabeta László, Viorica Munteanu, Silvia Murariu, Adriana Petriman, Angela Radu, Adriana Stoica, Angela Vlad, Aurora Zamfir. IN FOTOGRAFIE: lotul baschetbalistelor de la Universitatea Iași (în mijloc, antrenorul Gh. Luca). Foto : L. STRATULAT—coresp. BASCHET, DIV. B Politehnica Iaşi— A.S.A. Bacău 67-56 Intâlnirea dintre cele două echipe s-a disputat sub semnul superiorităţii studenţilor de la Politehnica, care au practicat un joc deschis, simplu şi eficace. Dan Surugiu, Dan Moisescu, Alexandru Păduraru, Viorel Musteaţă, Valeriu Vasile, Martin Huszar au fost realizatorii. De la A.S.A. Bacău s-au remarcat Mihai Panaite, Adrian Coban, Ionel Blaj, Viorel Grigore. Intîlnirea a fost foarte bine condusă în teren de către arbitrii din Bucureşti Albert Bergher şi Dorin Ganea. M. gheorghiţA coresp. Pe scurt * Echipa feminină de handbal Universitatea Iaşi a încheiat campionatul diviziei B cu o victorie. Jucînd duminică la Bacău, cu Pedagogic, Universitatea a cîștigat cu Scorul de 8—7. In felul acesta, echipa ieșeană termină campionatul pe locul al treilea în serie. * Femina Iaşi a mai susţinut două meciuri de fotbal. Vineri, a acordat revanşa echipei Belonul Săvineşti, la P. Neamţ, pe care a învins-o cu 8—0 (4—0). Au înscris : Iulia Chitic, Lili Asultanei, Lala Bolocan şi Georgeta Sireteanu — fiecare câte două goluri. Apoi, duminică, Femina a evoluat, în faţa a peste 5.000 de spectatori, la Brăila, în „deschiderea" meciului divizionar masculin Progresul — Poiana Cîmpina. Fotbalistele ieşene au învins cu scorul de 4—0 (1—0) formaţia Progresul din localitate. Au înscris : Lili Asulta:nei (2), Lala Bolocan şi Iulia Chitic. * Au terminat întrecerea şi fotbaliştii juniori de la Politehnica Iaşi. In ultimul meci, elevii antrenorului Mihai Bârzan au învins cu 9-1 formaţia Textila din Botoşani. Vom reveni cu amănunte în legătură cu categoricul succes obţinut în campionatul de juniori de echipa ieșeană. * Sâmbătă, I.T.A. a obținut pe teren propriu doar un rezultat de egalitate (1—1) cu Petrolul Moineşti, în cadrul diviziei C. RUGBI- DIVA S-au stins emoţiile retrogradării Politehnica a învins duminică pe C.S.M. Sibiu cu 11—3 (3—0). Spectrul retrogradării a dispărut. Următoarele partide pot fi abordate cu calm. Ce a fost duminică? Un spectacol agreabil, cu faze de calitate. Au putut fi admirate înaintarea ieşeană şi treisferturile sibiene, pentru evoluţiile lor reuşite. După cîteva minute de tatonare, înaintarea ieşeană, bine condusă de Mihalaşcu,sparge dispozitivul advers şi Cihodaru culcă balonul în terenul de ţintă al C.S.M., dar apoi ratează transformarea. Oaspeţii încearcă un presing care le aduce două lovituri de pedeapsă şi două lovituri de picior căzute, însă nu reuşesc egalarea. Introducerea, după pauză, a lui Vărzaru şi Polizu (debutant la Politehnica), precum şi indicaţiile antrenorului Gh. Drobotă, îi ajută pe studenţii ieșeni să evolueze la un nivel superior. Dar, cei care înscriu sunt sibienii, printr-o lovitură de pedeapsă (min. 48, 33). Atît realizează însă, căci acţiunile rugbiştilor Politehnicii sunt tot mai periculoase. Vărzaru înscrie la centru, dar Bujoiu ratează transformarea (!), apoi Motrescu, Popa şi Cihodaru pierd alte ocazii de a majora scorul, pentru ca rezultatul final să fie stabilit de Polizu şi Filipescu (încercare şi, respectiv, transformare). Prof. EMIL CRIŞAN — coresp. Pentatlonul atletic şcolar Echipele Liceului „D. Cantemir“-campioane judeţene 14 echipe reprezentative de licee şi şcoli profesionale calificate în etapele anterioare. După cum era de aşteptat, pentru cucerirea titlului de campioană, echipa de fete a Liceului „D. Cantemir“ din Iaşi nu a avut emoţii. Cu toate condiţiile climaterice nefavorabile, aceasta a totalizat 15.311 puncte. In alcătuirea Florentina Şchiopu, Sorinela Popescu, Antoaneta Pregropschi, Georgeta Rădulescu, Viorica Alupei, Nicoleta Bunescu , echipa liceului ieșean va participa la etapa finală care va avea loc în zilele de 5 şi 6 iunie la Cluj. La băieţi, primul loc a fost obţinut de echipa aceluiaşi liceu: Radu Caciu, Liviu Urză, Dorin Bujdei, Dan Mastacan, Gabriel Mîrşanu şi Petru Chirilov. Merită evidenţiată preocuparea profesorului Marcel Fîcă pentru pregătirea la un nivel cît mai înalt a acestor două echipe. Pe locurile următoare s-au clasat : Liceul „V. Alecsandri", Liceul „Emil Racoviţă"— la fete—şi Liceul „C. Negruzzi“, Liceul „Emil Racoviţă“ — la băieţi. Săptămînă trecută, la stadionul „23 August", s-a desfăşurat etapa judeţeană a Pentatlonului atletic şcolar, organizată de Comitetul judeţean U.T.C. Au participat HANDBAL, DIV. B Agronomia Iaşi — A.S.A. Tg. Mureş 16-20 (6-14) Duminică s-a consumat ultimul act al campionatului diviziei B de handbal. Pe terenul „Voinţa", echipa ieşeană Agronomia a primit replica puternică a echipei A.S.A. Tg. Mureş, una dintre pretendentele la primul loc. Meciul a fost frumos disputat, cu faze interesante la ambele porţi. In marea parte a timpului, iniţiativa a aparţinut oaspeţilor, care au înscris majoritatea golurilor pe contraatac, încît la pauză A.S.A. conducea cu 14—6. După pauză, Agronomia a forţat puţin, depăşind anemia din prima repriză, spre finalul meciului jucînd destul de bine. Dar asta nu a influenţat cu nimic soarta meciului, A.S.A. cîştigînd cu 20—16. Cele mai multe goluri au fost înscrise de Goia (6), Popovici (3), Codreanu (3), Liteanu (2), pentru Agronomia, şi Maşca (6), Odae (5), Bucioaca (3), pentru A.S.A. A condus bine brigada de arbitri P. Tircu — D. Racoveanu, ambii din București. ELENA TOMOZEI—coresp. Premieră ieşeană La Iaşi a avut loc primul concurs prin radio „vînătoare de vulpi" pentru pionieri şi şcolari. La acest concurs, organizat de Consiliul judeţean Iaşi al Organizaţiei pionierilor, au participat peste 30 de pionieri şi şcolari din municipiu. La individual, locul I a fost ocupat de Titel Butnaru. Pe locul al II-lea, la egaitate, s-au clasat Dorin Neculau şi Decebal Neaga (toţi trei de la Casa pionierilor Iaşi). Pe locul al IlI-lea s-a situat Emil Rotaru de la Şcoala generală nr. 18 Iaşi. Cel mai bun timp pentru găsirea „vulpilor" a fost obţinut de echipa Casei pionierilor Iaşi, care a primit o cupă. Cîştigătorilor le-au fost acordate diplome şi premii în obiecte. O contribuţie deosebită la buna desfăşurare a concursului au adus şi Emil Oariu, Dan Frunzetti şi Lucian Botoşenealu, de la Radioclubul judeţean Iaşi. Prof. MIHAI CROITORU—coresp. .v »-iJJL. FLACĂRA LAȘULUI Orientare turistică Asociaţia sportivă „Voinţa“ Iaşi a organizat duminică, la Repedea, cea de a doua ediţie a „Cupei Voinţa“ la orientare turistică. Au participat 65 de sportivi de la Voinţa Cluj, Universitatea, Nicolina, Voinţa din Iaşi şi Voinţa Hîrlău. Junioare: 1. Nicolina (Maria Luchian — Elena Stan) ; 2. Voinţa Iaşi (Ana Niţă — Elena Mironeanu). Juniori: 1. Nicolina (Gh. Topală — Vasile Stirea); 2. Voinţa Iaşi (Gh. Isacovici — Ion Creţu). Senioare: 1. Marilena Asandei (Nicolina) ; 2. Ana Irimia (Voinţa Iaşi); 3. Maria Gagea (Voinţa Iaşi). Seniori: 1. Radu Budei (Universitatea) ; 2. Gavrilă Marchiş (Universitatea) ; 3. C-tin Apăvăloaie (Nicolina). In clasamentul general, locul I şi Cupa au revenit reprezentanţilor asociaţiei sportive „Voinţa" Iaşi. „Cupa 1 Iunie“ Datorită incertitudinii „meteo“ din ultimele zile, la ediţia din acest an a „Cupei 1 Iunie“, manifestare ce a avut loc duminică dimineaţa, la Palatul Culturii, au participat mai puţini „sportivi“ pe triciclete, trotinete, patine cu rotile şi biciclete. Oricum, aproape toate categoriile programate au avut concurenţi. E drept, a mai fost şi cite un copil, care, încurajat de numeroşi suporteri (unii cu părul cărunt), , a parcurs solitar întregul traseu, uitîndu-se mereu în urmă în speranţa că va zări vreun adversar. Disputele aprinse au fost însă un prilej de bună dispoziţie generală, completată cu momentele de mare satisfacţie ale decernării diplomelor şi premiilor. Au fost oferite cu dărnicie numeroase diplome, jucării şi mai ales premii... gustoase. Iată cîţiva dintre „premianţii întîi": triciclete : Cătălin Chitoroagă (3—4 ani), Gabriela Geleţu (4—5 ani), Daniel Andrei (4—5 ani), Carmen Avramescu (5—6 ani), Apolo Naumcef (6—7 ani); trotinete: Romeo Păuneţ (4—5 ani), Vasile Liviu-Cantemir (6— 7 ani), T. Nazarie (9—10 ani); biciclete: Radu Moşanu (4—5 ani), Dănuţ Mercore şi Dragoş Scutaru (5—6 ani), Irina Dobre (6—7 ani), Const. Gh. Ciupi, Cristinel Apetroaie şi Adrian Delinschi (6—7 ani), G. Rotaru (8—10 ani), I. Opaiţ şi Nicolae Psait (10—13 ani), Corneliu Caia (12—14 ani); patine pe rotile: Tudor Cîşlaru (10—12 ani), Ştefan Adrian (12— 14 ani), Sorin DAMIAN. DE PESTI HOTARE BUDAPESTA 31 (Agerpres). A început turneul internaţional feminin de şah de la Budapesta la care participă şi două maestre din România: Margareta Perevoznic şi Maria Pogorevici. In prima rundă, Perevoznic (cu piesele albe) a învins-o pe şahista iugoslavă Karl Kralbremmer, iar Keller (R.D. Germană) a câștigat la Honfi (Ungaria). Pogorevici a întrerupt partida sa cu jucătoarea maghiară Sinka. FOTBAL, tineret — rezerve Progresul-Politehnica 2-1 (1-0) Pe un teren alunecos, plin de băltoace („Progresul“ din str. Dr. Staicovici), în care a te menţine... pe picioare constituia prima preocupare, cele două formaţii de tineret — rezerve amintite în titlu s-au angajat într-o dispută palpitantă, alimentată de o mare cantitate de energie consumată de către toţi jucătorii, dar destul de modestă sub aspect tehnic. Din această cauză, o descriere a fazelor nu are rost, deoarece acţiuni închegate n-au fost mai multe de 4—5, în rest jocul fiind „tăiat“ de intervenţii de deposedare, degajări şi (multe) pase greşite, cauzate în cea mai mare parte de starea terenului. Au învins gazdele, cu 2—1 (1—0), pentru că au insistat mai mult în atac, dovedind, în plus, şi precizie în şuturile pe poartă. Comportarea, în ansamblu, a Politehnicii n-a satisfăcut însă. Deşi au beneficiat de cea mai puternică „garnitură“ (au jucat Gavrilă, Dănilă, Aniloaiei, Sofian, Costăchescu, Gherine etc), ieșenii n-au atins, în ce priveşte comportarea de ansamblu, nivelul altor partide susţinute în deplasare. In primul rînd, ei ar fi putut realiza, după părerea noastră, o apărare mai puţin negativă, care să le servească scopul la fel de bine (să nu primească jol). Dar pînă la urmă, nu numai că n-au reuşit să evite înscrierilerea golurilor în poarta lui Costaş (datorate unor grave greşeli comise de Greerosu şi Anton), dar şi-au diminuat foarte mult forţa de atac, unicul gol înscris de ieşeni (Duţu, min. 75) find urmarea unei „bîlbîieli“ a apărării Progresului. Gh. VASILIU FOTBAL, DIV. B C. F. R. Paşcani F.C Galaţi 2-1 (1-0) PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului"). In penultima evoluţie în faţa suporterilor din actualul campionat al diviziei B, feroviarii păşcăneni au întîlnit duminică un adevrsar valoros — F.C. Galaţi — fără grija zilei de mîine care, deşi juca în deplasare, a pus accent pe ofensivă. Chiar din min. 4, oaspeţii anunţă parcă intenţia lor de a juca deschis şi un şut puternic al lui Broştiuc nimereşte bara transversală a porţii lui Catrina. Ţinînd seama de acest avertisment, feroviarii presează energic , în min. 11, Mărculescu cîştigă duelul cu fundaşul central loniţă şi şutează din unghi dificil, deschizînd scorul. După pauză, în plină dominare feroviară, se produce egalarea printr-un frumos gol înscris de Chihaia (min. 55). In continuare, echipa feroviară acţionează tot mai nervos, din fericire, pînă în min. 66, cînd acelaşi Mărculescu (cel mai bătăios atacant feroviar) înscrie golul victoriei. Arbitrul Paul Brătănescu din Suceava a condus satisfăcător următoarele formaţii C.F.R.: Catrina - V. Blejuşcă, Panait, Rusu, Bivolan, Strat II (min. 65 Constantin), Drăgan-Gh. Blejuşcă, Udroaică, Mărculescu, Ciupa; F.C. Galaţi: Iorgulescu-Ionescu, Podeţ (min. 46 Olteanu), Ioniţă, Secăşeanu-Ioan Nicolae, Broştiuc-Chihaia, Ioan Ionică, Adam, Nicoară. In încheiere, consemnăm frumoasa demonstraţie făcută în pauză și după terminarea meciului de către membrii cercului de aerorachete-modele din cadrul Casei pionierilor din localitate, condus de învățătorul Vasile Gîrbu. Rezultatele concursului Pronosport din 30 mai 1971 Dinamo — Petrolul X Steagul Roşu — Steaua 1 C.F.R. Cluj — Rapid — S.C. Bacău — Jiul 1 „U“ Craiova — U.T. Arad I F. C. Argeş — „U“ Cluj X C.F.R. Tim. — Farul X C.F.R. Paşcani — F.C. Galaţi I. Ceahlăul — Sp. Studenţesc X Politehnica Gr. — A.S.A. Tg. Mureş X C.S.M. Reşiţa — Olimpia Ord. || C.F.R. Arad — Minerul Anina I Gloria Bistriţa — Vagonul Arad 3| Fond de premii lei : 427. 475 Radio Iaşi Programul de seară (6 Iunie) : 17.00 Buletin da ştiri, 17.10 Cint il care mi-e dragi 17.45 Ştiinţa producţiai 18.00 Şlagăre, suprofiluri. Azi despre forma„Tunderclap Newman" şi noudin muzica uşoară româneas- 18.30 Colocviu radiofonic , 5 Patrie, pămînt de aur (prode cintece); 19.00 Radiojur- 19.15 Muzică populară la diinstrumente ; 19.30 In emisie, tinereţea; 20.00 Şapte arte: Muzica uşoară; Amatori la microfon; 20.30 Teatru la microfon : „Anonimul“ de Ion Omescu (premieră radiofonică); Valsuri şi tangouri. Programul de dimineață (2 iunie); 6.00 Buletin de ştiri; 6.05 Radiomatineu; 6 30 Actualitatea In agricultură; 7.00 Medicul vă sfătuieşte. Radiomatineu (continuare). Televiziune 10.00—11.00 Teleşcoală. Literatura română . Originalitatea operei lui Creangă ; Chimie ; Valenţa ; 18.00 Deschiderea emisiunii. Revista literară TV. ; 18.30 De ziua voastră, copii ! ; 19.15 Publicitate • 19.20 1001 de seri ; 19.30 Telejurnalul de seara. Sport ; 20.10 România '75. Un milion de noi locuri de muncă. Implicaţiile economico-sociale ale creşterii populaţiei active. Prevederile actualului cincinal ; 20.30 Seară de teatru : „Ultima întrebare" de Ştefan Berciu. In distribuţie : Silvia Popovici, Teily’ Barbu, Tudorel Popa, Septimiu Sever, Ştefan Iordache, Chirii Economu ; 21.45 Breviar juridic ; 22.00 In turneu la Bucureşti ... Trioul Dave Brubeck. Invitatul formaţiei — saxofonistul Gerry Mulligan ; 22.20 Opinia dv . „Dezbateri literar-artistice". Pictură şi sculptură în marea expoziţie naţională de la Sala Dalles ; 22.50 Telejurnalul de noapte. Cinematografe VICTORIA, orele 9: 11.10; 14.30 ; 16.40; 18.50; 21 . „Facerea lumii", producţie a Casei de filme „Bucureşti". REPUBLICA, orele 9.15; 11.15; 15; 17; 19; 21 : „Moartea filatelistului", producţie a studioului Gruzia—film. COPOU, orele 9- 11; 15; 17; 19; 21 : „Poienile roşii", producţie a studioului Moldova—film. ARTA, orele 9.15; 11.15; 15; 17; 19; 21 : „Acţiunea „Vulturul“, producţie a studiourilor iugoslave. TATARASI( orele 16, 18, 20: „O noapte furtunoasă". NICOLINA, orele 16 , 18, 20: „Sărutul“. Teatrul Naţional La ora 20, Teatrul Naţional din Cluj prezintă un spectacol cu piesa .Pisica în noaptea Anului Nou". Casa de cultură a tineretului şi studenţilor La ora 20.30, în sala de spectacole, Teatrul Naţional din Cluj prezintă un spectacol cu piesa „Capcana pentru unul singur". La clubul artelor, ora 20, spectacol de muzică şi poezie intitulat : „Primele iubiri", susţinut de un grup de studenţi de la Facultatea de filologie a Universităţii ieşene. Oficiul judeţean de turism anunţă deschiderea staţiunii balneoclimaterice Strunga. Staţiunea, complet renovată, stă la dispoziţie pentru tratamentul bolilor ce afectează aparatul respirator, sistemul nervos periferic, aparatul locomotor etc. Biletele pentru tratament se pot procura de la Oficiul Judeţean de turism din Iaşi, Piaţa Unirii nr. 12, telefon 15236, Filiala din Paşcani, telefon 1414, fi direct din staţiune. Intrucît staţiunea ar® locuri limitate, bileţel® trebui® reţinut® din timp. Timpul probabil Vremea se menţin® nor lnst®bilă, cu cerul mai mult noroc. Local se vor mai produc® ploi slabe izolate sub formă de averse însoţite de descărcări electrice. Vintul va sufla slab la potrivit din sectorul nord-nord-est. Temperatura aerului uşor variabilă , minimele vor fi cuprinse 10 şi 14 grade, iar maximele între U (1 24 grade.