Flacăra Iaşului, iunie 1971 (Anul 27, nr. 7682-7707)

1971-06-10 / nr. 7690

A y i y Convorbirile recapitulative în învăţămîntul ideologic de la oraşe încheierea anului de învăţămînt ideologic în organizaţiile de partid de la oraşe ca şi în cercurile şi cursurile care au avut program similar a fost marcată şi în acest an prin ţinerea uneia sau a două convorbiri recapitulative, unde cursanţii, cu sprijinul propagandiştilor şi al lectorilor Comitetului judeţean de partid, au dezbătut cele mai importante probleme din cele ce au făcut obiectul studiului în anul de învăţămînt. in strînsă legătură cu sarcinile economice în cercurile şi cursurile din cadrul întreprinderilor industriale, dezbaterile au fost axate în mod deosebit pe documentele Congresului al X-lea al partidului, insistîndu-se asupra felului cum sunt realizate obiectivele economice stabilite de Congres în domeniul respectiv de activitate, precum şi sarcinile ce se desprind din Expunerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU la Adunarea solemnă consacrată semicentenarului P.C.R. Organizaţiile de partid din aceste unităţi, în marea lor majoritate, au luat măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a convorbirilor, punînd din timp la dispoziţia cursanţilor propunerile asupra problemelor planificate a fi dezbătute, materiale bibliografice, consultaţii. Ca urmare, majoritatea convorbirilor ce au avut loc pînă în prezent în aceste unităţi s-a bucurat de o largă participare a cursanţilor, dezbaterile, intervenţiile acestora fiind vii, la obiect, cu referiri directe la activitatea organizaţiilor de partid, a unităţilor respective. La Direcţia regională C.F.R., Fabrica de mobilă, Fabrica de antibiotice, I.R.E., I.C.M. 4 şi altele, unde învăţămîntul de partid s-a desfăşurat bine pe tot parcursul anului, convorbirile recapitulative au purtat amprenta bunei organizări. Atît propagandiştii cît şi cursanţii s-au preocupat ca dezbaterile să fie cît mai fructuoase. La Uzina mecanică de reparat material rulant Paşcani problemelor legate de ţinerea convorbirilor recapitulative li s-a dat toată atenţia de către factorii de răspundere din uzină. Aşa se face că toate cele 16 cursuri şi cercuri au ţinut convorbirile în cele două după-amieze planificate cu o prezenţă foarte bună şi dezbateri vii, interesante. La cursurile de economie industrială din principalele secţii ale uzinei, dezbaterile avînd ca temă relaţiile economice ale ţării noastre cu alte state, cursanţii, printre care, Gh. Angheluţă, Dumitru Axinia, Ion Vîrvara, Vasile Iftimie şi alţii, s-au referit pe larg , la răspunderile mari ce revin fiecărui muncitor sau tehnician pentru calitatea producţiei atît pentru piaţa internă cît şi pentru export. In acelaşi spirit s-au desfăşurat dezbaterile şi la şcoala uzinală de la Fabrica de mobilă Iaşi, în cercurile de economie de la Fabrica de tricotaje „Moldova“, Fabrica de antibiotice, Fabrica de ulei „Unirea“ şi altele, unde problemele teoretice au fost abordate în corelaţie directă cu sarcinile economice ale unităţilor respective, mai ales cele care le ridică realizarea unei producţii de calitate superioară. Dezbateri teoretice cu larg orizont In cercurile şi cursurile de învăţămînt ideologic ale cadrelor didactice, lucrătorilor din unităţile de cercetare, membrilor uniunilor de creaţie, s-au desfăşurat dezbateri care au cuprins un mare grup de probleme teoretice şi practice ale politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru. La cercurile de învăţămînt ideologic de la liceele teoretice nr. 6, nr. 4, nr. 3, de la Grupul şcolar economic, Şcoala profesională de chimie, şcolile generale nr. 20, 31, 17 şi altele, dezbaterile au fost deosebit de animate, bucurîndu-se de participarea majorităţii cursanţilor. Luînd în dezbatere tema : „Dezvoltarea continuă a democraţiei socialiste în ţara noastră“, numeroşi cursanţi, printre care prof. Ion Manolache, Mihai Copăceanu, Elena Ibănescu şi alţii de la Liceul nr. 3 s-au referit pe larg la multiplele legături, la dialogul fără precedent în ţara noastră, stabilit între conducerea de partid şi de stat şi masa largă a cetăţenilor României socialiste, la crearea diferitelor organisme care să lărgească participarea poporului la rezolvarea tuturor treburilor obşteşti. Deosebit de interesante au fost dezbaterile la cercul „Problemele creaţiei literar-artistice“ de la Asociaţia scriitorilor, care s-au desfăşurat pe baza referatului „Condiţionarea socială a artei, unitatea de concepţie şi diversitatea de stiluri in arta noastră contemporană“. Şi cu această ocazie, la cercurile ideologice ale intelectualilor dezbaterile au fost axate pe activitatea practică, concretă, a cursanţilor, a organizaţiilor de partid respective, evidenţiindu-se dorinţa tuturor de a lichida lipsurile manifestate în unele sectoare, pentru a facilita mersul mereu ascendent pe calea realizării politicii partidului nostru. Repetarea unor lipsuri organizatorice Şi în încheierea actualului an de învăţămînt, unele birouri ale organizaţiilor de partid, propagandişti sau cursanţi au reeditat nişte lipsuri care au fost criticate şi în anii trecuţi. La Uzina mecanică „Nicolina", Ţesătura de mătase ,Victoria", Ţesătura“, I.T.I., Complexul C.F.R., unele unităţi economice din oraşul Paşcani, deşi în cursul anului majoritatea cercurilor au avut o activitate bună, în desfăşurarea convorbirilor recapitulative au apărut lipsuri din cauza nesincronizării activităţilor din aceste unităţi. Graficul stabilit nu s-a respectat, mulţi cursanţi au lipsit, iar lectorii repartizaţi la unele cercuri şi cursuri din aceste unităţi de către Cabinetul judeţean de partid s-au întors doar cu o bună pierdere de vreme. La Uzina metalurgică, 5 cercuri au fost astfel mereu reprogramate. In cazul cercului de istorie de la Institutul de istorie al Filialei Iaşi a Academiei s-a uitat anunţarea cursanţilor pentru data stabilită. La Oficiul P.T.T. şi Întreprinderea economică Paşcani la data cînd graficul Comitetului orăşenesc de partid arăta ţinerea convorbirilor, cursanţii nu primiseră nici recomandarea problemelor ce urmau a fi dezbătute. La Şcoala uzinală de la U.F.S., ca şi la unele din cercurile sus-menţionate, s-au ţinut apoi convorbirile, însă cu o frecvenţă destul de slabă. După terminarea închiderii anului de învăţămînt ideologic, ca şi în anii precedenţi, organizaţiile de partid vor lua în dezbatere felul cum s-a desfăşurat această activitate şi sarcinile pentru noul an. Cu acest prilej, organizaţiile de partid vor trebui să tragă concluziile necesare pentru a se evita pe viitor astfel de neajunsuri. Atribuţii precise (urmare din pag. 1) menţionez este cel al acordării de noi competenţe unităţilor cu statut de centrală pe linia descentralizării conducerii economiei noastre naţionale. In cele ce urmează mi-am propus să fac cîteva observaţii care vizează îmbunătăţirea proiectului de lege. In capitolul II - „Organizarea şi funcţionarea centralelor" - cîteva paragrafe propun constituirea la dispoziţia centralei a mai multor fonduri. In fiecare caz sunt specificate sursele de formare, precum şi destinaţiile fondurilor respective. Dar, art. 29, care dă »dreptul centralei sa stimuleze salariaţii în realizarea și depăşirea sarcinilor de plan prin premii anuale, premii pentru materii prime, materiale şi forţă de muncă, premii pentru depăşirea sarcinilor de export şi reducerea importurilor, precum și premii pentru realizări deosebite în cursul anului, nu vorbeşte de constituirea fondului necesar (excepţie fac premierile pentru realizări deosebite în cursul anului, în care scop se constituie un fond de premiere la dispoziţia conducerii centrale), de sursele ce-l vor alimenta şi de mărimea acestuia. Ar fi, cred, util să se menţioneze în lege cotele de beneficiu în ale căror limite să fie constituit fondul necesar pentru aceasta. Şi în acest caz, ca şi în cel al fondului de premiere la dispoziţia conducerii centralei, pentru o mai mare cointeresare a colectivelor de salariaţi, pentru creşterea rentabilităţii producţiei, ar trebui să se ţină seama de beneficiile suplimentare realizate Propun ca fondurile de premiere să fie alimentate pe două căi : a) o cotă fixă, din beneficiul planificat, în raport cu importanţa unităţii şi a ramurii respective în economia naţională (deci diferenţiată de la o ramură la alta) ; b) o cotă progresivă din beneficiul peste plan, evident mai mare decit prima. Această observaţie este, cred, cu atît mai justificată cu cît în alte capitole ale proiectului de lege este abordată problema distribuţiei beneficiului suplimentar (exemplu art. 6 şi 30), fără a se menţiona că el va fi utilizat şi pentru premiere. Este bine cunoscută importanţa tot mai mare a studierii pieţei interne şi externe precum şi necesitatea cheltuirii unor importante fonduri pentru reclamă. Proiectul de lege, însă, deși prevede obligații precise în acest sens pentru întreprinderi și centrale, nu specifică fondul din care vor fi acoperite astfel de cheltuieli. Cred că ar trebui, fie completat în acest sens art. 26, specificîndu-se că fondul de rezervă poate fi folosit pentru astfel de cheltuieli, fie introdus un paragraf sau articol ce să prevadă constituirea unui fond special. E de la sine înţeles că, în prima situaţie, fondul de rezervă, care şi aşa e insuficient (pînă acum era de patru ori mai mare), va trebui mărit. Uzina mecanică de material rulant Paşcani angajează urgent — un bucătar pentru cantina uzinei Condiţii de salarizare: conform H.C.M. 914|1968 şi 46|1970 şi studii conform indicatorului de calificare. Doritorii se pot adresa la uzină — serviciul personal, strada Gării nr. 18. SPORT FOTBAL, DIV. A O binemeritată revanşă „Bătrîna doamnă", U.T.A., a venit obosită la Iaşi. Şi a întîlnit o altă echipă, tracasată etape la rînd şi cu un moral zdruncinat, Politehnica. Din înfruntarea acestora s-a născut un joc destul de lent doar cu unele zvîcniri, care au avut drept rezultat înscrierea celor cinci goluri şi care, alături de cavalerismul tuturor fotbaliştilor au produs plăcere şi aplauze. Marea revelaţie a întâlnirii de ieri a fost Marica. Cu un dezvoltat simţ al porţii şi un plasament inspirat, el a reuşit să fructifice trei ocazii şi să înscrie tot atîtea goluri. Alături de el trebuie aşezat Cuperman, autor al unui gol şi coautor la toate cele înscrie de coechipierul său. Jocul a avut un debut palid, ambele echipe mulţumindu-se cu trimiterea balonului între cele două careuri de 16 metri. Aşa se face că în primul sfert de oră mingea a fost expediată de două ori spre porţi (o dată spre elegantul Iordache — de către Popovici, şi altă dată spre timidul şi nesigurul Vidac — de către Simionaş). Abia după aceea, Lereter avea să oprească răsuflarea tribunelor printr-un şut în urma căruia balonul a lovit bara (min. 17). Minutul 19: Cuperman centrează, Marica trimite mingea în plasă din apropiere; minutul 22: Incze îl lansează pe Cuperman, acesta centrează, Marica trimite mingea în plasă din apropiere. La scorul de 2-0 pentru gazde, oaspeţii au avut o zvîcnire şi Broşovschi a căzut spectaculos în careu peste Stoicescu ieșit să-l blocheze. Lereter a executat lovitura de la 11 metri și scorul s-a redus : 2—1. Pînă la pauză, U.T.A. a avut o ușoară superioritate teritorială, timp in care a înscris... Politehnica. Cuperman l-a învins pe Vidac în urma unei lovituri de la 11 metri (pentru henţ). După pauză, deşi pe o vreme ceva mai răcoroasă, cele două echipe n-au forţat, ele plătind tribut oboselii acumulate în atîtea etape de campionat. In această parte a jocului, am înregistrat ocazia lui Domide (min. 49) pierdută datorită blocajului curajos efectuat de Iordache, ultimul gol înscris de Marica (după scherma celorlalte două) în minutul 50, şutul formidabil al lui Domide şi saltul spectaculos al portarului ieşean care a respins balonul în corner (min. 83), precum şi ocaziile avute de Cuperman, (min. 70) şi Simionaş (min. 85), cînd, în calea balonului, s-au ivit barele porţii arădene. Ieşenii şi-au luat o revanşă binemeritată (în tur 0—2) în urma unei victorii categorice, la care şi-au adus contribuţia Iordache — Romila, Ianul, Stoicescu, Greerosu, Mărdărescu, Simionaş, Incze, Cuperman, Lupulescu şi Marica. Ca de obicei, U.T.A. ne-a demonstrat o înaltă etică sportivă dar, de data aceasta, mai puţină siguranţă în apărare şi slabe potenţe ofensive. Vidac — Birău (Scheep), Calinin, Pojoni, Popovici, Petescu, Lereter, Sima (Dumbreanu), Broşovschi, Domide, Kun II au constituit, în asemenea situaţie, o pradă uşoară pentru Politehnica. Gh. MATEI CLASAMENTUL Meciul echipelor de tineret-rezerve ale aceloraşi cluburi se va disputa marţi, 15 iunie, la ora 17,30, pe stadionul „23 August". 1. Dinamo 27 13 8 6 42—23=34 2. Rapid 27 11 11 5 31—21 = 33 3. Steagul roșu 27 12 6 9 24—22=30 4. Farul 27 11 8 8 38—37 = 30 5. Steaua 27 10 9 8 39—30=29 6. Petrolul 27 10 9 8 31—31 = 29 7. Univ. Craiova 27 11 7 9 23—25=29 8. Politehnica 27 12 4 11 44—36 = 28 9. U.T.A. 27 12 4 11 39—32 = 28 10. Univ. Sluj 27 10 8 9 32—27 = 28 11. F.C. Argeş 27 9 8 10 36—38 = 26 12. Jiul 27 11 3 13 25—29=25 13. S.C. Bacău 27 10 4 13 31—40=24 14. C.F.R. Cluj 27 8 7 12 32—42=23 15. Progresul 27 7 7 13 27—35=21 16. C.F.R. Tim. 27 6 3 18 18—44 = 15 ★ Imagine din Staţiunea balneo-climaterică Băile Felix din judeţul , B Foto: AGERPRES hor. în curînd A patra ediţie a „Cupei cartierelor“ Peste puţin timp se va da startul în tradiţionala competiţie fotbalistică pentru copii, „Cupa cartierelor“, competiţie organizată de C.J.E.F.S. şi ziarul „Flacăra Iaşului“. Ea se află la a patra ediţie. Reamintim că primele trei au fost cîştigate, în ordine, de Luceafărul D. Cantemir, Super Copou şi Cireşarii Breazu. Marţi, 15 iunie, la ora 18, la sediul C.J.E.F.S., va avea loc şedinţa cu instructorii care se ocupă de pregătirea echipelor de cartier. La această ediţie au drept de joc copii născuţi în anul 1956 şi mai mici. Cele 14 echipe : Cireşarii Breazu, Super Copou, Luceafărul D. Cantemir, Şoimii T. Vladimirescu, Olimpia Nicolina, Fulgerul Tătăraşi, Rapid Gara, Viitorul Păcurari, Gloria Sărărie, Vitejii Galata, Unirea Centru, Cutezătorii Palat, Speranţele Nicolina, Pandurii Tătăraşi. La aceeaşi şedinţă va fi lansată o altă competiţie, de minifotbal, cupa „Cravatele roşii“, organizată de Consiliul judeţean al Organizaţiei pionierilor şi C.J.E.F.S. Vor participa copii născuţi în anul 1959 şi mai mici, incluşi în echipe de străzi (principalele străzi ale Iaşului). La şedinţă pot lua parte fie instructori, fie căpitani ai echipelor. Amănunte — la sediul C.J.E.F.S., sectorul tehnic. Direcţia judeţeană de poştă şi Tc. Iaşi primeşte înscrieri de candidaţi la concursul de admitere în şcolile profesionale de telecomunicaţii dintre absolvenţii şcolii generale de 10 ani sau ai promoţiei clasei a VIII-a a şcolii generale care nu au depăşit vîrsta de 18 ani în perioada 1 ianuarie — 31 decembrie 1971, pentru următoarele meserii — electromecanici centrale telefonice automate pentru şcolile din Bucureşti şi Timişoara — electromecanici reţele de telecomunicaţii pentru şcoala din Bacău — ucenicie la locul de muncă (oficianţi rurali, numai bărbaţi) pentru şcoala din Bacău. Urcrierile se fac pînă în ziua de 30 iunie a.c. la Direcţia judeţeană de poştă şi telecomunicaţii Iaşi, în baza unei cereri însoţite de următoarele acte : — certificat de naştere original şi copie — certificat de absolvirea şcolii generale sau adeverinţă de promovare a clasei aVIII-a — fişa medicală sau certificat medical eliberat de circumscripţie — buletin de analiza sîngelui şi examen radiologie pulmonar. Concursul de admitere se va ţine la Grupul şcolar P.T.T.R. Bacău în perioada 5—15 iulie şi va consta din următoarele probe — pentru electromecanici — matematică şi fizică, scris şi oral (fizică, electricitate). — pentru „ucenicie la locul de muncă* limba română şi geografie scris şi oral. Relaţii suplimentare se pot da la telefon 12870. Oficiul pentru construcţia de locuinţe proprietate personală Iaşi aduce la cunoştinţă că se pune în vînzare blocul I-4, categoria a l-a, amplasat în zona Gării Iaşi cu 1, 2 şi 3 camere. Cei interesaţi sînt rugaţi să depună opţiuni pînă la data de 12 iunie 1971. Relaţii suplimentare se pot lua la sediul Oficiului din str. Cuza-Vodă nr. 53, telefon 15303, 13424. Se angajează personal sezonier remunerat pe bază de tarife din încasări conform H. C. M. nr. 802(1965 şi 1055)1968 Cei interesaţi se vor adresa la: O.C.L. „Metalo-chimice“ Iaşi strada Ştefan cel Mare nr. 2 bis. Au posibilitatea să se angajeze studenţi, elevi care au împlinit vîrsta de 18 ani și pensionari, fără a pierde drepturile de pensie. Solicitanții se pot adresa la serviciul plan-organizarea muncii, telefon 14035. Se recrutează de urgenţă absolvenţi a 8—10 clase pentru concursul de admitere în învăţămîntul profesional şi ucenicie la locul de muncă — sesiunea 6 iulie 1971, în meseriile — tâmplari mobilă şi articole tehnice — electricieni întreţinere — lăcătuşi mecanici — strungari — sudori Cei Interesaţi se vor adresa la C.E.I.L. IAŞI strada Bucium nr. 34. înscrierile se fac la sediul G.E.I.R., zilnic intre orele 10—15. Candidaţii trebuie să aibă vîrsta de 18 ani împliniţi pînă la data de 31. XII. 1971. Examenul se susţine la matematică-fizică, scris şi oral. Recrutarea se face din toate județele țării. LICEUL AGRICOL IAŞI anunţă concurs de admitere pentru specialităţile — Horticultură — Contabilitate şi merceologie agricolă — Cadastru şi organizarea teritoriului înscrierile se fac pînă pe data de 24 iunie 1971. Concursul se va susţine la — matematică (scris şi oral) — limba română (scris şi oral) sau un obiect la alegere : — ştiinţe biologice la horticultură — chimie la contabilitate şi — fizică la cadastru Se angajează de urgenţă: - ingineri şi economişti pentru funcţii de conducere; - tehnicieni principali - revizori tehnici şi maiştri - şoferi şi mecanici auto pentru autobuze Cei interesaţi se vor adresa la întreprinderea de transporturi auto Iaşi strada Cuza Vodă nr. 56. Relaţii suplimentare se pot obţine zilnic de la serviciul personal, telefon 17234. Se angajează de urgenţă : — salvatori — pentru Ştrand şi Giric. Condiţii de angajare : avizul favorabil de înotător şi salvator, dat de C.J.E.F.S. Iaşi. Cei interesaţi se pot adresa la ÎNTREPRINDEREA COMUNALA apA-canal-gaze-bAJ IASI strada Triumfului nr. 6, zilnic, între orele 7— 15.30, sau la telefon 15830, interior 5. — 1 electronist pentru a.m.c. — 2 electricieni a. m.c., categoria 4 — 6 — 10 strungari — 1 pictor executant — tehnicieni proiectanţi — ingineri proiectanţi angajează Uzina metalurgică Iaşi Uniunea judeţeană a cooperativelor de consum Iaşi cu sediul în Iaşi str. Ştefan cel Mare nr. 40 recrutează absolvenţi a 8 sau 10 clase din mediul rural pentru a-i pregăti pentru următoarele forme de învăţămînt l — licee economice, cu durata de şcolarizare de 4 ani, pentru specialitatea contabil-merceolog, — licee industriale, cu durata de şcolarizare de 5 ani, pentru specialitatea electronist-depanator aparate de radio şi televiziune — şcoli profesionale, cu durata de şcolarizare da 2 ani pentru meseriile vînzător In magazine săteşti, ospătar, bucătar şi cofetarpatiser — calificarea prin ucenicie la locul de muncă cu durata de 2—3 ani, pentru meseriile croitor îmbrăcăminte pentru bărbaţi, croitor îmbrăcăminte pentru femei, cusături naţionale, cizmar-marochiner-cafelar, cojocar, confecţioner haine din piele şi înlocuitori, lăcătuş-sudor, zidarzugrav-vopsitor, electromecanic reparaţii obiecte de la casnic-bobinator, mecanic-electrician auto-mota, tinichigiu, vopsitor auto, strungar-frezor, turnător, frigotehnist, tapiţer, plăpamar-saltelar, confecţioner tricotaje şi ţesător covoare, ţesător covoare şi cusături naţionale, ceramist sobar-olărie populară, bijutier-ceasornicar reparator, preparator mezeluri şi conserve de carne, preparator produse lactate, preparator conserve (legume, fructe şi mixte), înscrierile la concursul de admitere din sesiunea iunie-iulie a.c. se fac la sediul Uniunii judeţene. Informaţii se pot primi şi de la cooperativele de consum din raza de domiciliu. — tinichigii auto — vopsitori auto — electricieni auto angajează pentru staţia auto din Şoseaua Păcurari Cooperativa „Prestaţiunea“ Solicitanţii se pot adresa la sediul cooperativei, strada Ştefan cel Mare nr. 12 Iaşi. Mica publicitate Vînzări — cumpărări 9 Vînd casă liberă cu teren şi magazie. Strada Uzinei 71. • Casă, 6 încăperi, 2 libere, curte, grădină mare, vînd sau schimb pentru garsonieră. Iaşi, strada Hotin 46— Sandu. • Cumpăr cărucior pentru invalid. Strada Coşbuc 10 — Bulgaru Petru. Schimburi de locuinţă e . Ofer garsonieră confort I, cartier Tătăraşi, pentru similar sau alte condiţii, alt cartier. Telefon 14451, orele 8—12. Lectii-meditatii » 9 9 Profesor doctor, meditez franceza, româna la orice nivel. Strada Topîrceanu 11 (Copou), telefon 12746. 9 Profesor, meditez convenabil română, după «Programele de admitere în liceu". Atelierului 3. Medităm elevi matematică, română (admiteri liceu). Strada Sf. Atanasie 4. Lingă Bolta Rece. Pierderi • Pierdut carnet student pe numele Lovin Elena, îl declar nul. • Pierdut carnet student pe numele Baratoşi Edith. II declar nul. • Pierdut diploma de absolvent — Şcoala de meserii şi profesională de construcţii Iaşi, pe numele Buduroi Gh. Gheorghe. O declar nulă. • Pierdut delegaţie de Bancă pe numele Osoianu Petru. O declar nulă. • Pierdut carnet de calificare seria A 8207 pe numele Andronache Vasile. Il declar nul. • Pierdut legitimaţie eliberată de Staţia mecanică pe numele Trif Vasile. O declar nulă. • Pierdut legitimaţie eliberată de Ţesătoria de mătase pe numele Roibu Adriana. O declar nulă. Decese • Dr. Raşela Braier şi Wanda Braier anunţă moartea fulgerătoare a dragii lor mamă şi bunică ETI AVRAM Inmormintarea va avea loc astăzi, joi, ora 15.00, la cimitirul Evreese. *