Flacăra Iaşului, iulie 1971 (Anul 27, nr. 7708-7734)

1971-07-01 / nr. 7708

. PAGINA A Un strălucit exemplu de slujire a cauzei păcii şi socialismului Aprobare deplină faţă de rezultatele vizitei făcute de delegaţia de partid şi guvernamentală română, în ţările socialiste din Asia Mi-am dat seama că poporul nostru are milioane şi milioane de prieteni In această perioadă, mecanizatorii noştri au avut mult de lucru, atît la întreţinerea culturilor, cît şi la repararea tractoarelor şi maşinilor agricole necesare recoltării culturilor de paioase. Cu toate acestea, ei au găsit timpul să urmarească, in presă şi pe micul ecrcin, vizita oficiala întreprinsă de delegaţia de partid şi guvernamentală a patriei noastre în ţările socialiste din Asia — pe care au apreciat-o ca pe un evenimemt de o deosebită importanţă în viaţa internaţională, însoţind cu gîndul delegaţia noastră de partid şi de stat în această vizită, aprobind din inimă, cu toată căldura, activitatea desfăşurata de solii poporului român, în frunte cu iubitul conducător, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, pe linia întăririi alianţei şi colaborării frăţeşti cu ţările socialiste, mecanizatorii din staţiunea Vlădeni şi-au concentrat eforturile pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce le revin, reuşind să verifice şi să pună la punct întregul utilaj necesar campaniei de recoltare. Numeroasele secvenţe pe care le-am urmărit la televizor mi-au creat o adinca emoţie şi o puternică bucurie. Văzînd modul cum a fost primită delegaţia noastră de către conducătorii de partid şi de stat, de către milioane de oameni ai muncii din îndepărtatele state socialiste din Asia, mi-am dat seama că poporul nostru are milioane şi milioane de prieteni apropiaţi, că politica partidului şi statului nostru se bucură de o înaltă preţuire. De aceea, ca orice cetăţean al ţării, încerc un sentiment de puternică mîndrie patriotică pentru faptul că m-am născut pe aceste meleaguri, că trăiesc şi muncesc în Republica Socialistă România, al cărei prestigiu internaţional creşte văzînd cu ochii, datorită înţeleptei şi clarvăzătoarei politici dusă de partidul comuniştilor dîn rîndurile căruia fac şi eu parte. GH. VACOŞ mecanic S.M.A. Vlâdeni Eveniment politic de mare răsunet pe arena internaţională Col In atîtea alte ocazii, justeţea şi consecvenţa principiilor politicii externe elaborate şi puse în aplicare de Partidul Comunist Român s-au verificat şi in cursul vizitei recente pe care delegaţia noastră de partid şi de stat a făcut-o in ţările socialiste ale Asiei. Comunica-.,tele publicate după convorbirile cu reprezentanţii Republicii Populare Chineze, ai Republicii Populare Democrate Coreene, ai Republicii Democrate Vietnam şi ai Republicii Populare Mongole scot în evidenţă, în adevăr, posibilitatea solidarităţii reale a frontului ţărilor socialiste, din baza ideilor cardinale ale marxismleninismului, cu respectarea reciprocă a suveranităţii, independenţei şi deplinei egalităţi între partide şi state. Prin caracterul ei constructiv, prin expresia caldă a prieteniei şi comunităţii convingerilor social-politice, prin amploarea pe care a avut-o acest contact al delegaţiei române cu reprezentanţii cei mai autorizaţi ai celor patru ţări socialiste din Asia, constituie un eveniment politic de mare răsunet pe arena politicii internaţionale. Ei confirmă încă o dată importanţa discuţiilor bilaterale, care e ajuta la adîncirea cunoaşterii reciproce şi la găsirea temeiurilor colaborării frăţeşti şi ale întrajutorării. In acelaşi timp, prin stringerea legăturilor de prietenie, prin împărtăşirea experienţei fiecărui partid şi stat în înfăptuirea idealurilor socialiste şi comuniste, potrivit specificului şi condiţiilor ţărilor respective, aceste vizite reprezintăun punct nodal în întărirea forţelor socialiste din lume, pentru combaterea şi zăgăzuirea agresivităţii imperialiste care se manifestă încă în diferite părţi ale globului. lată de ce consider că vizitele delegaţiei române, conduse de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, privite în implicaţiile lor morale şi politice pe plan mondial, reprezintă, în ansamblu, momentul unei cotituri în aşezarea relaţiilor creatoare dintre statele socialiste la nivelul multiplelor solicitări ale epocii noastre. Ca român şi ca lucrător în cîmpul culturii, îmi exprim sentimentul de mindrie şi de totală adeziune faţa de politica externă promovată de partidul şi de statul nostru în general şi, în chip deosebit, faţă de activitatea delegaţiei noastre în ţările socialiste prietene ale continentului asiatic. Mai mult decit oricînd în trecut, viaţa dovedeşte că marile probleme ale contemporaneităţii — şi în primul rînd aceea a păcii şi a progresului social şi economic sunt indivizibile. înţelegerea, prietenia, dezvoltarea multilaterală a relaţiilor cu ţările Asiei au, de aceea, o pondere apreciabilă in situaţia politică şi economică din întreaga lume şi cu atit mai mult in Europa. Imi exprim, ca atare, satisfacţia şi deplina încredere in spiritul înaintat şi lucid al politicii internaţionale elaborate de partidul nostru, promotor al unei vieţi internaţionale superior organizate spre binele omenirii. N. BARBU critic literar Tovarăşul Nicolae Ceauşescu — un înflăcărat patriot şi internaţionalist Am urmărit şi eu, cu emoţie dar şi cu un sentiment de mîndrie, vizita istorică a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în fruntea delegaţiei de partid şi guvernamentale române peste mări şi ţări, la popoarele socialiste ale Asiei. Am ascultat la televizor şi am citit în presă cuvîntările secretarului general al partidului nostru prin glasul căruia s-a făcut auzit glasul întregului popor român, care cheamă la acţiuni concrete pentru refacerea şi consolidarea unităţii mişcării comuniste internaţionale, aoi unirea tuturor forţelor antiimperialiste, pentru pace şi socialism în întreaga lume. Stima şi căldura cu care a fost primită pretutindeni, in ţările vizitate, delegaţia de partid şi de stat română, în frunte cu tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, ilustrează înaltul prestigiu întrunit de persoana secretarului general al partidului nostru recunoscut patriot şi înflăcărat internaţionalist. Ca mamă a doi copii, mulţumesc fierbinte conducătorului eminent al poporului nostru, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, pentru fermitatea cu care conduce destinele naţiunii noastre, milifind neobosit pentru pace între toate popoarele lumii. Căci ce poate fi mai scump pentru o naţiune, pentru fiecare om al acestei planete, decît pacea fără de care nu se poate asigura o viaţă fericită nouă şi copiilor noştri. MARGARETA TOFAN str. Vasile Lupu nr. 94 Iasi ! O nouă confirmare a justeţei politicii partidului nostru Ca primar al comunei Scînteia, ca membru al comitetului comunal de partid, alături de toţi comuniştii, de toţi locuitorii comunei, imi exprim totala adeziune faţa de rodnica activitate depusă de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, de întreaga delegaţie de partid şi guvernamentala a Republicii Socialiste România cu prilejul vizitei în ţările socialiste din Asia, vizită deosebit de rodnică, cu ample implicaţii pozitive pentru ţara noastră, pentru toate tarile socialiste. Am convingerea fermă că munca neobosită desfăşurată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi ceilalţi membri ai delegaţiei consolidează şi mai mult participarea ţării noastre la viaţa politică internaţională, afirmarea ei ca stat independent şi suveran, va face să crească şi mai mult numărul celor care ne cunosc şi ne înţeleg, va spori considerabil numărul prietenilor ţării noastre pe toate eertamentele. Calda primire făcută de către conducătorii de partid şi de stat, de popoarele acestor ţări delegaţiei noastre de partid şi guvernamentale, confirmă încă o dată justeţea politicii Partidului Comunist Român, aprecierea de care se bucură această politică în ţările prietene. Adeziunea noastră fermă faţă de rezultatele recentei vizite izvorăşte şi din convingerea că această călătorie de prietenie a adus o uriaşă contribuţie la lărgirea colaborării dintre ţara noastră şi ţările socialiste din Asia, in spiritul ideilor păcii şi progresului in lume, NICOLAE PAHIT primarul comunei Scinteia  I Şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular al judeţului Iaşi In ziua de 30 iunie 1971, a avut loc şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular al judeţului Iaşi. Comitetul executiv a luat în discuţie aspectele rezultate din aplicarea hotărârii privind lărgirea competenţelor consiliilor populare, stabilind o serie de măsuri corespunzătoare. Comitetul executiv a aprobat propunerile pentru modificarea planului de investiţii şi reparaţii capitale şi de restructurare a planului fizic (lista de lucrări de proiectare) a Institutului de proiectare Iaşi pe anul 1971. Pe baza analizei activităţii desfăşurate pentru întreţinerea şi exploatarea construcţiilor de locuinţe proprietate de stat, a fost adoptat un plan de măsuri privind îmbunătăţirea muncii în acest domeniu. In cadrul şedinţei Comitetului executiv au fost nominalizate sălile de clasă ce urmează să se realizeze din fond central în cuprinsul judeţului în anii 1971— 1972. A fost luată în discuţie, de asemenea, o informare cu privire la situaţia creşelor, grădiniţelor şi dispensarelor medicale din mediul rural, precum şi asupra perspectivei de dezvoltare a rețelei acestora pe perioada 1971—1975. In continuare, Comitetul executiv a rezolvat o serie de probleme curente. FLACĂRA Pionierii municipiului şi judeţului Iaşi s-au remarcat prin participarea la acţiuni patriotice, concretizate în plantarea puieţilor la Repedea, Ciric, Păcurari şi Grădina botanică şi îngrijirea spaţiilor verzi şi a zonelor de agrement. In imagine, pionierii ieşeni executînd lucrări de întreținere în Parcul Tineretului. SĂRBĂTORIREA „IEI ÎNVĂŢĂTORULUI" (urmare din pag. 1) tetului judeţean de partid şi a Consiliului popular Judeţean, precum şi sincere mulţumiri pentru strădania, pasiunea şi eforturile pe planul instruirii şi educării tinerei generaţii. .Ziua învăţătorului" — a spus vorbitorul — ne prilejuieşte de fiecare dată nu numai momente sărbătoreşti, dar şi de bilanţ lucid, şi de optimistă privire spre viitor. Ca de fiecare dată suntem îndreptăţiţi să constatăm şi astăzi, de la altitudinea anului 1971 — an în care partidul şi-a celebrat semicentenarul — că puternicul detaşament al cadrelor didactice s-a încadrat organic în opera de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Răspunzând cu entuziasm, pasiune şi competenţă grijii manifestate de partid pentru dezvoltarea învăţămîntului, cadrele didactice s-au situat mereu la înălţimea tradiţiilor valoroase, clădite de iluştrii slujitori ai şcolii romăneşti de-a lungul vremurilor. Desigur, misiunea de a modela, de a foma din tinerele vlăstare viitori cetăţeni de nădejde ai patriei noastre socialiste, nu e o sarcină uşoară. Devenită însă misiune împlinită ea oferă cadrului didactic satisfacţii dintre cele mai alese, simţăminte dintre cele mai nobile. Nutrind bucuria că aportul fiecăruia a fost deosebit de valoros, suntem încredinţaţi, a spus tovarăşul Miu Dobrescu, că şi de aici înainte învăţătorii şi profesorii îşi vor înmulţi strădaniile, îmbogăţindu-şi şi perfecţionîndu-şi bagajul de cunoştinţe profesionale pentru a răspunde cu cinste celei mai nobile sarcini — pregătirea şi educarea tinerei generaţii. In încheiere vorbitorul a adresat sincere felicitări tuturor celor care au fost distinşi cu ordine, medalii şi titluri ale Republicii Socialiste România, exprimîndu-şi speranţa că toate cadrele didactice din municipiul şi judeţul nostru se vor situa în continuare la înălţimea sarcinilor ce le stau în faţă şi că şcoala ieşeană îşi va onora şi de aici înainte locul prestigios ce-l ocupă în ierarhia naţională. Un moment emoţionant al festivităţii a fost şi apariţia în sală a pionierilor care au oferit buchete de flori oficialităţilor şi profesorilor lor, rostind cuvinte calde de omagiu partidului drag şi de recunoştinţă faţă de cei care le călăuzesc paşii. In continuare a luat cuvintul prof. emerit Sterie Rădoi, inspector general aiiInspectoratului şcolarjudeţean, care, făcînd un scurt bilanţ' al anului şcolar recent .Încheiat, a spus, printre altele, Ia "expunerea tovarăşului" Nicolae Ceauşescu la adunarea solemnă prilejuită de semicentenarul partidului, se reflectă ceea ce experienţa învăţămîntului a produs mai eficient şi mai durabil, stabilindu-se totodată direcţiile principale ale dezvoltării şi perfecţionării acestuia. În lumina acestor sarcini o atenţie deosebită se acordă dezvoltării învăţămîntului, urmărindu-se în primul rind obiectivul extinderii unităţilor şcolilor generale de 10 ani, astfel incit în judeţul nostru s-a ajuns la 83 de clase a IX-a şi a X-a. Demn de reţinut este şi faptul că învăţământul postgeneral , profesional şi tehnic , care totalizează 27 de unităţi cu profile foarte variate, poate absorbi alături de liceele de cultură generală majoritatea absolvenţilor şcolilor generale. De asemenea, in acest an şcolar, liceele de specialitate au dat prima promoţie de absolvenţi care vor acoperi necesităţile imediate ale industriei şi agriculturii. Referindu-se apoi la calitatea învăţămîntului, tov. Sterie Rădoi a menţionat faptul că rezultatele obţinute în acest an sunt o expresie grăitoare a competentei îndrumări date de partid şi în acelaşi timp o dovadă a conştiinciozităţii cadrelor didactice. Abordînd în continuare problema centrală a învăţămîntului şi anume legătura cu practica, vorbitorul a subliniat că s-a extins sistemul organizării de expoziţii şcolare ce demonstrează nivelul deprinderilor practice la care au ajuns elevii îndrumaţi de către instructorii lor. Corpul didactic din judeţul Iaşi, s-a arătat mai departe, depune eforturi susţinute şi pentru educarea comunistă, patriotică, a tinerei generaţii, pentru formarea unor cadre cu pregătire temeinică. Aducînd elogii cadrelor didactice pentru rezultatele obţinute, tov. Sterie Rădoi le-a transmis, în acelaşi timp, felicitări şi urări pentru obţinerea de noi şi însemnate succese. Într-o atmosferă de puternic entuziasm s-a dat apoi citire unei telegrame adresate C.C. al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, personal. Festivitatea s-a încheiat cu un reuşit program artistic susţinut de corul de cameră al Sindicatului învăţămint (dirijor Ion Pavalache), balerinii Ana Boar şi Ion Băitanciuc, precum şi soliştii Emil Pinghireac şi Bernadeta Simon de la Opera de stat din Iaşi. Şi-au dat, de asemenea, concursul orchestra de muzică populară ,Doina Moldovei”, formaţia de dans modern a Liceului nr. 2 şi fanfara Casei pionierilor din Iaşi. .Ziua învăţătorului” a prilejuit şi la Hirlău organizarea unei manifestări care a reunit cadre didactice de la şcolile din oraş şi din comunele limitrofe. La festivitatea care a avut loc în sala cinematografului „1 Mai” a luat parte conf. univ. Petre Malomete, secretar al Comitetului judeţean de partid. Au participat, de asemenea, tovarăşii Ion Chiriac, secretar al Comitetului orăşenesc de partid, primarul oraşului Hîrlău, prof. Grigore Bernic, preşedintele Consiliului judeţean al Organizaţiei pionierilor, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, cadre didactice. Şi aici, ca şi în celelalte centre din judeţ, „Ziua învăţătorului" s-a desfăşurat sub semnul analizei profunde a rezultatelor obţinute în anul şcolar ce s-a încheiat de curînd, scoţîndu-se în evidenţă sarcinile de viitor ce le implică modernizarea perpetuă a învăţămîntului, menţinerea acestuia la nivelul parametrilor înalţi de progres şi civilizaţie ai societăţii noastre socialiste multilateral dezvoltate. In continuare a luat cuvintul tov. Petre Malomete care a transmis reuniunii salutul Comitetului judeţean de partid. Vorbitorul a reliefat preocuparea Partidului Comunist Român pentru dezvoltarea învăţămîntului românesc, preţuirea pe care o acordă slujitorilor şcolii pentru îndeplinirea nobilei misiuni de educare a tinerei generaţii. Manifestîndu-şi recunoştinţa faţă de dascălii care le îndrumă paşii în viaţă, pionierii din oraşul Hîrlău au adus o dată cu salutul lor şi numeroase buchete de flori pe care le-au dăruit membrilor prezidiului şi cadrelor didactice prezente la reuniune. Luînd cuvintul prof. Dumitru Pruneanu, vicepreşedinte al Consiliului judeţean al Organizaţiei pionierilor, a mulţumit învăţătorilor şi profesorilor care se dedică cu pasiune muncii de educaţie, îndrumînd pionierii şi şcolarii Hîrlăului, sprijinindu-i în dobîndirea unor rezultate notabile în activitatea pionierească. Din partea Inspectoratului judeţean a luat cuvintul prof. Gr. Bernic, care a făcut o analiză a modului în care s-a desfăşurat procesul instructiv-educativ în anul şcolar recent încheiat şi a relevat sprijinul permanent acordat de organele judeţene de partid şi de stat perfecţionării muncii şcolare. In continuare a avut loc festivitatea de acordare a distincţiilor. Cadrele didactice Aurel Scarlat, Alex. Sava, Vasile Tătar şi Gh. Cotruţă au rostit cuvinte de preţuire la adresa conducerii judeţene de partid şi de stat care, manifestă o grijă permanenta, deosebită, pentru dotarea materială a şcolilor, pentru îmbunătăţirea continuă a procesului de învăţămînt. Totodată, ei s-au angajat ca alături de ceilalţi colegi să-şi sporească eforturile pentru obţinerea unor rezultate din ce în ce mai bune în munca şcolară. In încheiere, participanţii la reuniunea festivă, prilejuită de sărbătorirea „Zilei învăţătorului", intr-o atmosferă de entuziasm, au adoptat în unanimitate textul unei telegrame adresate C.C. al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU personal. ★ Manifestări similare au avut loc şi in alte centre din judeţul Iaşi. La Casa de cultură a sindicatelor din Iaşi a luat parte tov. Al. Floareş, şeful secţiei de propagandă de la Comitetul judeţean de partid. La adunarea de la Paşcani a participat tov. Gh. Brehuescu, membru al biroului Comitetului judeţean de partid, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean. La adunarea de la sala Filarmonicii de stat „Moldova“, salutul Comitetului judeţean de partid a fost transmis de tov. Dumitru Leonte, iar la Tg. Frumos, de către tov. Ilie Dodea, membri ai biroului Comitetului judeţean de partid. Şi în cadrul acestor centre participanţii la consfătuiri au adoptat telegrame adresate Comitetului Central al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, personal. Aspect din sală în timpul adunării de la Iaşi. Un film al eroismului („Apa ca un bivol negru“) La cinematograful de la Copou rulează — din păcate, intr-un prea pronunţat anonimat — un film emoţionant, un document cutremurător şi tonifiant in acelaşi timp: „Apa ca un bivol negru“. Document cutremurător, căci dezvăluie proporţiile unei tragedii fără precedent in istoria luptei cu natura pe aceste minunate meleaguri ale patriei noastre, document tonifiant, căci demonstrează marea unitate, indestructibila coeziune a întregului popor care, ca un singur om, a acţionat, condus de partid, pentru limitarea tragediei şi apoi pentru înlăturarea grabnică a urmărilor ei. Dezlănţuirile apelor din mai 1970 au fost o grea încercare prin care a trecut populaţia din regiuni întregi ale ţării, dar mai presus de aceasta ele cu pus intr-o lumină nouă, redimensionindu-le, noţiuni ca solidaritatea umană, spiritul de sacrificiu, dragostea faţă de om. Intr-o oră şi jumătate de peliculă desfăşurată în faţa spectatorului emoţionat sunt surprinse momente de cumplită încordare a luptei cu stihiile apei, momente de cumpănă, de disperare, de sacrificiu şi momente de calmă judecată şi de fermă acţiune. Filmul are caracterul unui documentar de lung metraj. Au lucrat la el cei mai buni operatori, regizori şi monteuri. Totul este filmat pe viu, comentariul este asigurat „indirect" chiar de „personajele" filmului, care povestesc — adesea emoţionant, cu lacrimi în ochi — cum a venit ea, apa, ca un bivol negru, cum au înfruntat-o, cum au pierdut tot ce-au agonisit intr-o viaţă de om şi cum au fost salvaţi de alţi oameni, care PE ECRANE şi-au dat viaţa. Spectatorul aşteaptă de la fiecare film autenticitate şi emoţie. Aici totul este autentic şi emoţionant, totul este profund uman şi adevărat. Splendida realizare a cinentfil noştri este o lecţie cinematografică remarcabilă dată acelor scenarişti şi regizori care mimează incomunicabilitatea dintre oameni, stările de sterilitate spirituală şi de complexare ce-l caracterizează — chipurile — pe omul modern. „Apa ca un bivol negru" reafirmă totodată școala noastră documentară aflată intr-o ascensiune evidentă. Ridicata profesionalitate a cineaştilor este evidentă nu numai in capacitatea de a surprinde momente de maximă concentrare emoţională, in stare să caracterizeze cu precizie o anume stare de lucruri, ci şi in ţinuta propriu-zis cinematografică a peliculei. Valoarea remarcabilă a imaginii (a multitudine de tonuri ale culorii, filmări din unghiu-i foarte îndrăzneţe şi inedite, punerea în valoare, a peisajului, a decorurilor naturale aşa cum au fost ele oferite de catastrofă, calitatea înregistrărilor pe viu a vocilor tăiate de emoţie, adecvarea perfectă a comentariului muzical, ritmul asigurat de un montaj inspirat, toate acestea asigură peliculei o valoare artistică incontestabilă. Filmul realizat de studiourile bucureştene rămâne un document al acestor ani in care poporul nostru a trecut, cu fruntea sus, printr-o grea încercare, un document in imagini care depăşesc, prin forţa lor de sugestie, capacitatea de comunicare a evenimentului. Este cel mai convingător film despre eroism pe care l-am văzut vreodată. Şi cea mai tulburătoare dovadă că nu există nici o forţă care să învingă voinţa, solidaritatea, încrederea şi căldura umană. Şt. O. MUGUR Dezlegarea jocului apărut în nr. 7705 al ziarului nostru ORIZONTAL : 1. Arţar — Calce ; 2. Nervură — Leu ; 3. D — Iederă — Ac; 4. Inf — Amară — A ; 5. Vio — Fir — Mal; 6. Aciră — Aluni ; 7. O — Apă — A — Ap ; 8. Oțelari — Amt ; 9. Rit — Rozetă ; 10. Anin — Marele ; 11. Salată — Alei. SPORT „Zona“ de calificare la volei (feminin) Incepînd de astăzi şi pînă sîmbătă, inclusiv, Iaşul va găzdui una din cele cinci „zone“ de calificare în divizia B, la volei, pentru echipele feminine. La această competiţie şi-au anunţat I participarea, la Iaşi, trei formaţii : Orizontul Bacău, Voinţa Buzău şi Voinţa Iaşi. Meciurile se vor disputa pe terenul „Voinţa“, după următorul program : Orizontul Bacău — Voinţa Iaşi (astăzi, la ora 16), Orizontul Bacău — Voinţa Buzău (vineri, ora 16), Voinţa Buzău — Voinţa Iaşi (sîmbătă, ora 9). PE SCURT MADRID 30 (Agerpres) — Turneul internaţional de fotbal de la Badajoz (Spania) s-a încheiat cu victoria echipei Steaua Roşie Belgrad, care în finală a învins cu scorul de 2—1 (după prelungiri) formaţia Real Madrid. In partida pentru locurile 3—4, Sporting Lisabona a întrecut cu scorul de 3—1 (2—1) echipa Granada. ★ BELGRAD 30 (Agerpres) — La Rijeka, în cadrul competiţiei internaţionale masculine de handbal pentru „Trofeul Iugoslaviei”, echipa României a învins cu scorul de 13—11 (8—7) selecţionata oraşului. Iugoslavia (B) a întrecut Ungaria cu 21—13. In grupa de la Banja Luka au fost înregistrate următoarele rezultate : Cehoslovacia—Spania 26—12 ; Iugoslavia (A)—Olanda 16—12. IN 24 DE ORE Radio Iaşi Programul de seara (1 iulie) : 17.00 Buletin de ştiri ; 17.10 Pe portativul undelor, melodia preferată ; 17.45 Panoramic economic ; 18.00 Fonoteca melomanilor ; 18.30 Odă limbii române ; 19.00 Radiojurnal ; 19.15 Piese executate de fanfară ; 19.30 Estudiantina ; 20.00 Şapte arte ; Univers muzical ; Armonii corale : 21.20 Voci din fonoteca de aur ; Versuri de Otilia Cazimir în lectura autoarei ; Concert de muzica populară : 22.00 Milodii-club (reluare); Programul de dimineaţă (2 iulie) ; 2 5.00 Buletin de ştiri ; 23.05 Radiomatic.au ; 6.30 Actualitatea in agricultură ; 7.00 Medicul vă sfătuiește ; 7.30 Breviar legislativ ; Radiomatineu (continuare). Televiziune 17.30 Deschiderea emisiunii. Emisiune in limba maghiară; 18.30 La volan — emisiune pentru conducătorii auto ; 18.50 Timp și anotimp în agricultură ; 19.15 Tragerea de amortizare ADAS ; 19.20 1001 de seri — emisiune pentru cei mici ; 19.30 Telejurnalul de seară. Sport ; 20.10 „15 minute despre sănătatea dv.“. La munte sau la mare ? ; 20.25 Ancheta TV. „Cit costă viata unui om“ ; 21.15 Muzică populară românească; 21.25 Semicentenarul Partidului Comunist Chinez—film documentar; 21.35 Cadran internaţional ; 22.20 Recital Massiel ; 22.40 Telejurnalul de noapte. Cinematografe VICTORIA, orele 9 ; 11.10; 14.45 ; 16.55 ; 19.05 ; 21.15 şi la grădina „Rîpa galbenă“, ora 20.30 : „Cei trei care au speriat Vestul“. REPUBLICA, orele 8.45 ; 10.50 ; 14.30 ; 16.30; 18.40 ; 20.50 : „Cronometrul“. COPOU, orele 9 şi 11 „Apa ca un bivol negru“ , orele 19 . 21 : „Străinii“, rele 9.15 ; 11.15 ; 15 . 21 : „Băieţi buni, bĂ-TATARAŞI, orele 20 : „Cerul începe la etajul III“, cinemascop. NICOLINA, orele 16 ; 18 . 20 : „Peretele vrăjitoarelor“. In judeţ: Casa de cultură Paşcani : „Trandafiri roşii pentru Angelica“. Clubul C.F.R. Paşcani : „Golgota“, cinemascop. Tg. Frumos: „Omul din Sierra“. Hîrlău : „La porţile pămintului“. Pd. Iloaiei : „Ţara fericirii“. Hălăuceşti : „Şarada“. Teatrul Naţional La orele 17 şi 20.30 în sala de spectacole a Teatrului Naţional, Opera de stat din Timişoara prezintă un spectacol cu opereta „Contesa Mariţa“. Sunt valabile tichetele cu seria 2 şi respectiv 3. Pronoexpres La concursul Pronoexpres nr. 26 din 30.VI.1971, au fost extrase următoarele numere : EXTRAGEREA I i 6 30 18 1 16 29 Fond de premii lei: 1 807 430. EXTRAGEREA a II-a i 7 38 3 10 14 Fond de premii lei: 873 699. Timpul probabil Vreme schimbătoare și relativ răcoroasă cu cerul variabil. Izolat în jumătatea de nord a Moldovei se vor semnala averse slabe și temporare. Vintul va sufla moderat din sectorul vest, sud-vest. Temperatura aerului uşor variabilă ; minimele vor fi cuprinse între 7 şi 13 grade, iar maximele între 19 şi 24 grade. 15 ; 17 ARTA. 17 ; 19 V ieţi la 16; 18