Flacăra Iaşului, august 1971 (Anul 27, nr. 7735-7760)

1971-08-01 / nr. 7735

o- A. A Informaţii de partid îndrumarea concretă şi efectivă a colectivelor muncii politice Po*nindl de la ideea «a In asigurarea desfaţurării unei activităţi politice eficiente de către fiecare organizaţie de bază manca de la om la om trebuie să fie in centrul atenţiei, comitetul comunal de partid Scnteia s-a preocupat ca in colectivele muncii politice să fie selecţionaţi cei mai activi membri de partid, cu bună pregătire politică, exemplu in rezolvarea obligaţiilor profesionale şi a sarcinilor obşteşti. Paralel cu aceasta, au fost luate măsuri pentru asigurarea unei instruiri corespunzătoare, pentru informarea lor asupra evenimentelor interne şi internaţionale, a sarcinilor ce revin în fiecare sector in parte. După un studiu amănunţit, colectivele muncii politice au fost instruite în legătură cu sarcinile ce le revin pe linia popularizării Chemării Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste. Lectori ai Comitetului Judeţean de partid au fost invitaţi să vorbească in faţa acestora despre probleme economice ale C.A.P.-urilor, despre unele aspecte ale situaţiei internaţionale, printre care o expunere asupra rezultatelor vizitei delegaţiei de partid şi guvernamentale a ţării noastre, conduse de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în ţările socialiste din Asia. Primarul comunei a ţinut o informare în legătură cu măsurile iniţiate pe linia valorificării resurselor locale, a înfrumuseţării şi bunei gospodăriri a satelor din care colectivele muncii politice au desprins noi sarcini. In scopul îmbunătăţirii activităţii politice, comitetul comunal de partid a organizat un schimb de păreri asupra desfăşurării muncii de la om la om pentru mobilizarea cooperatorilor la executarea operativă şi fără pierderi a lucrărilor de recoltare a păioaselor şi plantelor furajere. Ca urmare a acestei îndrumări, a cunoaşterii amănunţite a sarcinilor ce le revin, a felului cum trebuie să acţioneze in vederea realizării obiectivelor propuse, colectivele muncii politice din brigăzile Boroseşti, Trifeşti şi de la ferma zootehnică au adus un aport însemnat la mobilizarea forţelor pentru executarea la timp a lucrărilor de întreţinere a culturilor prăşitoare, la recoltarea păioaselor, recoltarea şi depozitarea fîneţelor şi altor plante furajere. Acestea au intervenit activ, combătînd unele lipsuri manifestate în sectorul viticol, trezind la realitate pe cei ce făceau treabă de mîntuială. Deosebit de eficientă s-a dovedit intervenţia colectivelor muncii politice în combaterea unor lipsuri privind păstrarea avutului obştesc sau încălcarea normelor de convieţuire socială. Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei şi al activităţii politice şi cultural-educative a constituit un prilej de îmbunătăţire a întregii activităţi a colectivelor muncii politice din comuna Scinteia. Preocupare pentru educarea membrilor de partid Majoritatea celor peste 300 de membri de partid din organizaţiile de bază din comuna Bivolari sunt tineri. Mulţi dintre ei au devenit membri de partid în ultimii ani, din care 20 în lunile din urmă. Avînd în vedere aceste considerente, plenara comitetului de partid a dezbătut, recent, felul cum se desfășoară activitatea de primire în partid, munca politico-ideologică de educare marxistleninistă a membrilor de partid, pentru formarea lor ca luptători pentru cauza socialismului, pentru cultivarea trăsăturilor moral-politice comuniste. In cadrul plenarei s-a evidenţiat experienţa pozitivă obţinută pe această linie de către unele din organizaţiile de bază din comună, s-au propus şi adoptat măsuri importante pentru ridicarea calităţii muncii educative. In scopul întăririi fiecărei organizaţii. S-a desprins că, deşi majoritatea comuniştilor se află în fruntea tuturor acţiunilor, există totuşi unele manifestări de delăsare în realizarea operativă a sarcinilor; unele organizaţii de bază nu iau atitudine hotărîtă împotriva abaterilor, desfăşoară o slabă activitate educativă. Dovadă, unii membri de partid ca Vasile Chelaru, Paul Câliman, Elena Ursache, Vasile Colţa şi alţii, deşi au manifestat o comportare necorespunzătoare în muncă şi în societate, organizaţiile din care fac parte nu au luat atitudine pentru a pune capăt acestor manifestări, considerindu-Ie minore. In organizaţiile de bază de la ferma legumicolă, brigăzile de cîmp nr. 1, 2 şi 3, comunişti ca Dumitru Tabarcea, Mircea Ionescu, Floarea Candreanu şi alţii după primirea in partid nu li s-a mai încredinţat nici o sarcină şi nu li s-a dat nici un fel de îndrumare sau ajutor pentru a se forma pe linie educativă. Ca rezultat, aceştia manifestă indisciplină şi delăsare în direcţia pregătirii politico-ideologice, pe linia realizării sarcinilor ce le revin. In lumina Expunerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu la consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei şi al activităţii politice şi cultural-educative, plenara comitetului comunal a stabilit măsuri concrete care să ducă la îmbunătăţirea activităţii de educare politico-ideologică a membrilor de partid, să asigure lărgirea formelor propagandei de partid, a studiului individual, a propagandei prin conferinţe, stimularea dezbaterilor ideologice, organizarea unor schimburi de experienţă, expuneri şi răspunsuri la întrebări, o activitate mai eficientă din partea membrilor comitetului comunal, a lectorilor şi propagandiştilor. S-au stabilit, de asemenea, măsuri pentru ridicarea rolului educativ al adunărilor de partid, ca acestea să fie mai bine pregătite, ordinea de zi să cuprindă aspecte mai concrete, dezbaterile să aibă un spirit critic şi autocritic mai pronunţat I. BURGHELEA Cum va fi vremea in luna august Potrivit prognozei Institutului de Meteorologie şi Hidrologie, luna august va fi călduroasă şi în general frumoasă. Precipitaţiile, mai ales sub formă de averse, vor avea o repartiţie neuniformă pe teritoriul ţării. Ele vor fi mai reduse in Banat şi Oltenia şi apropiate de valorile normale In celelalte regiuni. In perioada 10 august, vremea va fi uşor instabilă In primele două zile îndeosebi In zonele de deal şi de munte. Innourări de scurtă durată se aşteaptă mai ales după-aimiază şi spre seară, cind pe alocuri se vor semnala ploi sub foratiă de averse, însoţite de descărcări electrice şi de Intensificarea vîntului. In restul intervalului (3—6 august) vremea se va ameilora, iar posibilităţile de ploaie vor fi reduse. Temperatura va marca o scădere de citeva grade la început, apoi va creşte atunglnd In Oltenia, Muntenia, Debrogea șl sudul Moldovei valori de 2î)'-~S4 grade. In celelalte regiuni ala țării cele mal ridicate temperaturi vor fi cuprinse Intre 26—SI grade. Temperaturile minime vor oscila Intre 12—22 grade. Intre 1—W august, vremea va ti frumoasă și c&lduroasS cu ser variabil mal mult senia. Spre s«rsitul acestui interval se vor semnala ploi slab«, locale, In Oltenia, Banat, Cristoe, Maramureș șl la zona muntoasă. Vlnted va sufla In general slab. Temperaturii« minime vor fi cuprinse Intre 14—22 «rude, iar maximeî# Inte« 28—S8 grad«. In aceate cotdiţfi, a** din «Iu« evaporate cantităţi mai «nari dedit cel« provenit« din precipitaţii, mai ales In sudul şi sud-estul ţării. Conţinutul da umiditate al solajal va scădea sensibiî în Oltenia, vestei Munteniei, Bobrogea şl Banat. In celelalte zone, deficitul de apă se va resimţi îndeosebi în stratul superficial, solul avînd rezerve în profunzime din precipitaţiile lunilor precedente. Culturile, inclusiv cele succesive, vor avea o evoluţie apropiată de normal, menţinîndu-şi potenţialul productiv ridicat în Bărăgan, Moldova în cea mai mare parte a Transilvaniei sste Dobrogeș. Dezlegarea jocului apărut în nr. 7732 al ziarului nostru ORIZONTAL I 1. CASLON — AFIS ; 2. ERBAR — GRASE; 3. NH — SCRIITOR; 4. TĂIȘ — EMS — BI; 5. AIDOMA — TI — F; 8. UCE — N — CONTE ; 7. R — NR — ZINCA ; 8. ITALIC — AUR; 9. INIȚIALĂ — RO ; 10. MICI — RUNE — M; 11. IO — ODE — ALFA. Alb -negru Dovadă concretă Furtuna însoţită de puternice descărcări electrice se dezlănţuite în plină noapte — ne-a comunicat, deunăzi, corespondentul nostru voluntar Dumitru Dăscălescu. Un trăznet căzu atunci pe locul numit ,Stingaciu“ de Ungă brigada I a C.A.P. Probata. Stuful uscat de pe o suprafaţă de circa 300 de m.p. luă foc ci ai clipi. Ca doi păţi se găsea fi grajdul cu viţei al cooperativei agricole, spre care vintul ducea pale de foc şi tăciuni aprinşi. Dar nu s-a simţit nevoia nici unui semnal de alarmă. In mai puţin de un minut, locuitorii satului au fost la faţa focului, iar primii sosiţi (Constantin Plumb, Petru Savin, Gheorghe Obadă, Vasile Raţă,Forutantin Răileanu, Valeria Vasila ş.a.) au făcut adevărate fapta de eroism in lupta cu stihiile focului. După o jumătate de oră incendiul a fost stins fără ca grajdul cu viţei să fi fost cit de ci vătămat. Acest eveniment din viaţa satului Probota constituie de fapt dovada concretă a preţuirii de către ţăranii cooperatori a avutului obştesc. Răspunderea răspunsurilor Cetăţenii din strada Silvestru (Iaşi) au reclamat la începutul acestei luni că cişmeaua lor era defectă şi au cerut I.A.C.G.B. să le-o repare. După multe intervenţii, cişmeaua veche, defectă, este înlocuită cu alta nouă. Dar I.A.C.G.B. ne răspunde că vechea cişmea a fost găsită în curtea finul cetăţean de pe strada Silvestru, şi prin urmare întreprinderea nu ar avea nici o vină că oamenii au stat trei săptămâni fără apă. Preşedintele comitetului de stradă, tov. Mihai Irimia, ne-a vizitat la redacţie şi ne-a certt să restabilim adevărul, care este de partea cetăţenilor străzii Silvestru, nu de partea fieetor salariaţi ai I.A.C.G.R., care încearcă să fugă de răspundere pentru întinderea cu care au răspuns sesizării respective. Răspunsul poartă semnătura cadrelor de conducere ale întreprinderii.Ar fi cazul să nu se semneze cu alta uşurinţă documente care anagajează prestigiul unui colectiv. Proprietar abuziv Ne-a vizitat la redacţie Dragomir Sofronie din strada Străriei1O. Are necazuri cu vecinul său Călinescu Ştefan care, abuzind de dreptul de proprietate, ii face zile fripte. Este vorba de un planşeu de beton care trece pe sub ferestrele apartamentului locuit de Dragomir Sofronie, planşeu care aparţine lui Ştefan Călinescu. Cină Dragomir Sofronie vrea să-şi văruiască faţada casei sau să facă curăţenie pe planşeul cu pricina, Ştefan Călinescu ii dă in judecată pentru că i-a violat proprietatea. — Acum a trebuit să plătesc un avocat ca să-mi susţină cauza la judecătorie, ne spune Dragomir Sofronie. Oricine îşi poate da seama că în asemenea condiţii nu se poate trăi cu un vecin. Considerăm că organele de stat competente ar trebui să intervină cu toată autoritatea. Linia de tramvai de pe Calea 23 August Conducerea I.T.I. ne informează printr-o scrisoare datată 27 iulie că, in cel mult zece zile, lucrările de refacere a liniei de tramvai de pe Calea 23 August se vor termina. Această informaţie este foarte îmbucurătoare dar, observind la faţa locului cum se lucrează un ritm de melc, ne vine greu să credem că promisiunea nu va rămine... pe hirtie. Dacă se intensifică ritmul de lucru atunci se schimbă situaţia... ü Turneul de şah „Medicina Iaşi 71“ Volodea Vaisman,pe primul loc Timp de aproape trei săptămtni, s-a desfăşurat la Iaşi un mare turneu de şah, la care au luat parte 6 maeştri, 2 candidaţi de maestru şi 6 jucători de categoria I. Datorită acestei participări puternice, turneul a constituit o bună verificare în vederea semifinalelor campionatului republican care au loc în septembrie, iar pentru unii dintre participanţi , un prilej de a realiza cita o notă de maestru. Deci, un concurs de mare anvergură, în care şahiştii ieșeni au avut posibilitatea să se afirme în compania puternicilor maeştri invitaţi. Primele runde au furnizat cîteva surprize de proporţii care au imprimat turneului un caracter foarte animat. Maeştrii Voiculescu şi Neamţu au avut un start slab, fiind învinşi de Doroftei şi, respectiv, Marcovici, acesta din urmă realizind 8,8 puncte din 6 partide . Maeştrii forţează şi, după runda a XII-a, care marea trecerea te a doua jumătate a concureului, Marcovici este ajuns de Puşcaşu, Botez şi Vaisman. Dar nu rezistă toţi acestui tur de forţă şi, în rondele următoare, In care favoriţii sa întîlnesc Intre ei, lucrurile se mai clarifică ! Marcovici şi Puşcaş® pierd puncte preţioase, iar Nacht şi Voiculescu preferă remizele... Astfel, finişul este dominat de Botez, Vaisman — prezenţi mereu printre fruntaşi — şi Neamţu, venit puternic din urmă. In ultima rundă, cei mai mulţi preferă să remizeze pentru a-şi menţine locurile cucerite pînă atunci . Neamţu cîştigă (relativ uşor) la Cojocari, iar Vaisman II învingă te partidă directă pe Betest, pişti gted tens««. „ In urma acest«« ultim« rezultat«, clasamentul este următorul il. Volode» Vaisman (Medicina Iaşi) 10pct ; 8. Şerban Neamţu (Jiul Petroşani) 8,8 pct.| 3—4. Adrian Marcovici (Medicina Iaşi) şi Constantin Botez (Constructorul Bucureşti) cu 8 pct.; 6. Edgar Nacht (C.P.M. Bucureşti) 8,5 pct.; 6. Octav Puşcaşu (Electronica Bucureşti) 8 pct. ; 7. Paul Velculescu (Constructorul Bucureşti) 7 pct. ; 8 Nicolae Doroftei (Medicina Iaşi) 6,5 pct.; 9. Leonid Pogorovici (Petrolul Ploieşti) 5,5 pct.; 10 Minodor Cojocaru (Medicina Iaşi) 5 pct. ; II. Florin Isachievici (Medicina Iaşi) 4,5 pct.; 12. Gh. Bozâru (Medicina Iaşi) 3,5 pct. ; 13. Gh. Munteanu (Medicina Iaşi) 3 pct.; 14. Constantin Ciochină (Medicina la?!) 2 pct. Cîştigarea turneului de către maestrul Vaisman ca şi rezultatul lui Marcovici sint deosebite, avlnfl In vedere valoarea ridicată a maeştrilor participanţi !* ««ticara. Cu o pregătire mai bună şi cu recunoscuta lui putere de luptă, Marcovici a reuşit să realizeze punctajul necesar pentru obţinerea unei prime note de maeştri». Şi ceilalţi şahişti ieşeni s-au situat la înălţimea puternicilor lor adversari, punîndu-i deseori în dificultate. Dar cei mai mulţi dintre ei au jucat inegal, după partide foarte promiţătoare încheiate cu victorii clare urmînd altele mediocre, chiar slabe, în care au pierdut fără drept de apel. Merită a fi remarcat, totuşi, Cojocaru, care a obţinut un procentaj de aproape 50 la sută în faţa maeştrilor. V. VALENTIN oarasp. CONSILIUL JUDEŢEAN AL SINDICATELOR IAŞI organizează în ziua de 5 august 1971, ora 9,00, la Casa de cultură a sindicatelor din Iaşi, str. Socola nr. 134, un concurs pentru ocuparea următoarelor posturi de instrumentişti: viori violă contrabas acordeon Informaţia profesionistă „Doina Moldovei". Cererile de înscriere se primesc pînă la data concursului, care se va desfăşura în condiţiile H.C.M. 218/1970 completat prin H.C.M. 546/1970. Informaţii suplimentare la telefoanele 16106 şi 14708. CENTRUL DE LIBRARII IAŞI anunţă că următoarele lucrări sunt pe cale de epuizare. (Ultimele exemplare mai pot fi procurate la librăria »M. Eminescu* din strada Ştefan cel Mare nr. 1) J. A. SHUBIN — Iniţiere in conducerea întreprinderilor — Editura Tehnică — lei 32. I. MINCU — Angiopatia diabetică — Editura Medicală — lei 56. R. BONCUȚ — Cartea normatorului din construcții montaj — Editura Tehnică — lei 12. ÎNTREPRINDEREA PENTRU COLECTAREA METALELOR, SECŢIA I.G.M. IAŞI, din str. Păcurari nr. 25 aduce la cunoştinţa tuturor organizaţiilor de masă şi obşteşti, cooperatiste şi meşteşugăreşti de pe raza Judeţelor Iaşi şi Vaslui că în cadrul acestei judeţe funcţionează următoarele depozite de colectare a uetalelor şi deşeurilor metalice feroase şi neferoase I — De poaitul I.G.M. Iaşi I, str. Zugravi nr. 63, tele-fon 13397. —* Depozitul I.G.M. Iaşi ÎI, şoseaua Nicolina nr..9. — Depozitul I.G.M. Iaşi III, şoseaua Ştefan cel Mare nr. 86. — Depozitul I.G.M. Paşcani, str. Constantin Burcă nr. 1, telefon 1236. — Depozitul I.G.M. Hîrlău, str. Gării nr. 8, telefon III. — Depozitul I.G.M. Vaslui, str. Ion Creangă nr. 8, telefon 1002. — Depozitul I.G.M. Birlad, str. Alex. Sahla nr. 8, telefon 1020. — Depozitul I.G.M. Huși, str. Ștefan cel Mare nr. 11S, telefon 227. Responsabilii cu colectarea deşeurilor metalice din cadrul tuturor organizaţiilor sunt rugaţi a anunţa telefonic depozitele I.C.M., pentru a trimite mijloace de transport de la punctele unde sunt adunate deşeurile metalice. Se angajează de urgenţă — lucrătoare tricotere pe maşini manuale „tricorecordate ateliere proprii sau cu munca la domiciliu. Tinerele care au înclinaţii în această meserie urmează a fi calificate de unităţile întreprinderii. — şef depozit ambalaje — şef depozit produse nealimentare — tehnician construcţii — organizator prestări — tehnician panificaţie. Get Interesaţi se pot adresa la întreprinderea economica judeţeana a cooperaţiei de consum laţi strada Ştefan cel Mare nr. 40, la serviciul personal, telefon 16412, interior 93. Condiţii de angajare conform legii nr. 22/1970 şî HCM 914/1968. Se angajează de urgenţă: — şef serviciu tehnic, inginer în specialitatea drumuri şi poduri — inginer principal drumuri şi poduri — tehnician specialitatea drumuri şi poduri Cei interesaţi se pot adresa la Direcţia judeţeană de drumuri şi poduri Vaslui strada Călugăreni nr. 122. Condiţii de angajare: conform H.C.M. 914/1968. Informaţii suplimentare se pot lua zilnic la biroul personal, telefon 1485, Vaslui. Se angajează — un pictor executant — un merceolog voiajor — şefi de magazine pentru sectoarele electrice, mobilă, metalochimice. Cei interesaţi se vor adresa la O.C.L. Metalo-chimice Iaşi str. Ştefan cel Mare nr. 2 bis Noi cîştiguri la C. E. C. la tragerea la sorţi câştigurilor la libretele de economii cu dobîndă şi cîştiguri In autoturisme pentru trimestrul II 1971, care a avut loc in ziua de 29 iulie 1971, Casa de Economii şi GonSemnaţiuni a acordat 381 autoturisme „Dacia 1800“ şi „Dacia 1100“. în Judeţul Iaşi au ieşit câştigătoare următoarele librete de economii 7*7— 1—15840 727— I—18111 727— I—18475 737— I— 9481 727— I—20618 727—285— 1142 Le tragere* îa sorţi a cîştigurilor la libretele de economii pentru turism pentru trimestrul II 1971, s-au acordat 47 de excursii In străinătate. In Judeţul Iaşi au ieşit clştigătoare următoarele librete de economii 427— 1—447 417—561— 6 427—235— 19 Titularii libretelor de economii ieşite câştigătoare sunt rugaţi a se prezenta la sediul Filialelor C.E.C. pentru întocmirea formelor de ridicare a cîştigurilor. Se recrutează elevibăieţi) pentru cursurile de calificare la locul de muncă In meseria de sticlari (artizanat). Cei interesaţi se pot adresa la I. I. L. Proletarul“ Iaşi strada Cloşca nr. 28. Durate cursului este de 4 luni cu începere de la 1 septembrie 1971. In perioada cursurilor elevii primesc bursă de 400 lei lunar. Se primesc tineri cu stagiul militar satisfăcut, virsta de 22—25 de ani, cu domiciliul în municipiul Iași sau în comunele subordonate municipiului. înscrierile se fac pînă la date de 20 august 1971. întreprinderea de produse ceramice laşi a a a n ţ A un nou concurs de admitere la Şcoala profesională materiale de construcţii laşi pentru meseria ceramist ceramică brută (ucenicie la locul de munca) Cei interesaţi se pot adresa la sediul întreprinderii, şoseaua Juţora nr. 176 sau telefon 31430-31433, serviciul personal. Se angajează imediat: — frezori — rectificatori — strungari — macaragiu pod rulant cat. IV — interpreți şi traducători de limbă germană Cei interesaţi se vor adresa la Uzina de fibre sintetice Iaşi str. Ţuţora nr. 175. Un ajutor în munca oricărei gospodine : MAŞINA DE CUSUT „ILEANA" De vînzare la magazinele specializate şi universale ale COOPERAŢIEI DE CONSUM la preţul de 1.800 şi 2.500 tip mobilă. Se poate cumpăra şi cu plata în rate lunare. Electricieni angajează de urgenţă ÎNTREPRINDEREA DE TRANSPORTURI IAŞI Condiţii de angajare şcoală profesională, categoria 4—6 de salarizare, domiciliul în oraşul Iaşi. Relaţii suplimentare se pot obţine zilnic între orele 9—11 la Serviciul personal, str. Uzinei nr 12 Iaşi. Mica publicitate Diverse • Familia îndurerată aduce pe această cale mulţumiri colectivului Ţesătoriei de mătase „Victoria“ şi în special tov. maistru Cazan Gheorghe pentru ajutorul acordat şi pentru participarea alături de noi la înhumarea celui care a fost Stan O. Vasile, în etate de 23 ani, salariat al Ţesătoriei de mătase „Victoria“ Iaşi. « Familia mulţumeşte călduros tuturor acelora care au participat la marea durere pricinuită de pierderea scumpului lor colonel Gheorgher. Dumitrescu. Decese • Familia îndurerată anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor PAULESCU p. Ioan, 81 ani. Inmormîntarea are loc azi, 1 august, ora 14.00, la cimitirul Sf. Vasile. Cortegiul va pleca din strada N. Gane 23. • Familia îndurerată anunţa încetarea din viaţă a scumpei lor mamă OLGA ONIŞOR 09 ani. Inmormîntarea are loc marţi, 3 august, ora 14.00. Cortegiul va pleca de la mănăstirea Frumoasa spre cimitirul Sf. Vasile.