Flacăra Iaşului, septembrie 1971 (Anul 27, nr. 7761-7786)

1971-09-19 / nr. 7777

y . A A FLACĂRA IAŞULUI înaltă exigenţă faţă de lipsurile manifestate în procesul de educaţie a tinerilor Tinerii din Mogoşeşti au analizat cu mult simţ de răspundere propria lor activitate, scoţînd în evidenţă realizările din viaţa organizaţiei U.T.C. din această comună. Plenara cu activul a comitetului comunal al U.T.C. a stabilit şi sarcini precise pentru îmbunătăţirea activităţii politico-ideologice şi cultural-educative. Informarea prezentată de Ion Stan, secretarul comitetului comunal al U.T.C., a fost la obiect, privind linele acţiuni întreprinse de organizaţia de tineret, subliniind buna organizare a unora, dar şi slaba aderenţă sau formalitatea altor acţiuni. Informarea a tratat însă unele aspecte din activitatea de educaţie a tinerilor la modul general, fără a încerca să stabilească cauzele fenomenelor negative semnalate. Cum era şi firesc, participanţii la dezbateri au sesizat aceste lacune, aducindu-şi o contribuţie substanţială la adîncirea înţelegerii problemelor vieţii de organizaţie. Desigur că, atit din informare, cit şi din dezbateri, a reieşit că la Mogoşeşti marea majoritate a tinerilor are o comportare demnă, conformă înaltelor exigenţe ale societăţii socialiste. Concretizată în fapte, contribuţia tinerilor la propăşirea comunei înseamnă, în primul rînd, participarea entuziastă la lucrările agricole. E greu de spus cine a muncit mai bine. Dar mai frecvent am auzit aprecieri pozitive la adresa tinerilor din ferma nr. 1 — Mogoşeşti, din ferma nr. 3 — Blideşti etc. Iete mulţimea de tineri evidenţiaţi in muncă pe ofioarele C A.P. Mogoşeşti, am reţinut şi câteva nume de fruntaşi. Sigur că la fel ca Ion Balan, Valentina Roşu, Geta Popa, Mihai Căruntu, Mihai Vulpe şi Ion Moraru sunt mulţi alţi tineri. In cuvîntul lor, vorbitorii au elogiat hărnicia acestor fete şi băieţi care sunt exemple demne de urmat. Din păcate, spuneau unii vorbitori, nu putem vorbi numai de astfel de tineri harnici, cu o comportare exemplară în familie şi în societate. Printre cei care ignoră munca, preferind să vegeteze în postura de întreţinuţi, se numără şi M. Beschieru, Maria Yţpetrei, Elena Grecu şi M. Acasandrei. Tinerii care au luat cuvîntul în plenară au înfierat tendinţele de parazitism, arătînd, totodată, că organizaţia U.T.C. nu a depus eforturi suficiente pentru combaterea acestor manifestări, pentru cultivarea în conştiinţa tuturor tinerilor a dragostei faţă de munca utilă. Tînărul Alexandru Gheorghiu spunea că una dintre Plenara cu activul a comitetului comunal Mogoşeşti al U. T. C. cauzele lipsurilor constatate este şi slaba preocupare a comitetului comunal al U.T.C. în organizarea unor acţiuni adecvate pentru educarea politico-ideologică a tinerilor. Intr-adevăr, în acest sector de activitate se constată, aşa cum remarcau numeroşi vorbitori, serioase carenţe. Dezbaterile în cadrul învăţămîntului politico-ideologic au fost adeseori formale şi nici măcar nu au avut loc cu regularitate. In organizaţie U.T.C. din satele Budeşti şi Minjeşti (propagandişti Petru Peşte şi Constantin Prodan) unele lecţii n-au fost ţinute de joc. Au fost criticaţi unii membri ai comitetului comunal U.T.C. care au avut o slabă activitate, neachitindu-se de sarcinile încredinţate. Am aflat cu surprindere că tovarăşa Elena Negrei, secretara comitetului U.T.C. de la cooperativa agricolă de producţie, nu a dovedit prin nimic că este secretara acestei organizaţii. Apreciem, aşadar, firească poziţia tinerilor faţă de pasivitatea Elenei Negrei, dar suntem nedumeriţi de ce nu s-a procedat la punerea ei în discuţie chiar de organizaţia care a investit-o cu această calitate. Numeroşi vorbitori, printre care Vasile Fluture, Gheorgh® Stan, Ion Balan, Dumitru Şchiopu, au remarcat că la baza tuturor abaterilor de la viaţa de organizaţie stă slaba pregătire politico-ideologică, din păcate chiar dintre cei aleşi în activul U.T.C. Astfel, responsabila comisiei politico-ideologice, Geta Roşu, a desfăşurat o activitate nesatisfăcâtoare, avînd lipsuri chiar şi pe linie profesională. Alţi vorbitori au arătat că şi activitatea culturală din comuna Mogoşeşti a fost sub nivelul posibilităţilor. Am insistat îndeosebi asupra lipsurilor din activitatea organizaţiei U.T.C. în domeniul educaţiei socialiste a tinerilor deoarece, atît informarea cit şi dezbaterile au subliniat necesitatea îmbunătăţirii radicale a activităţii politico-ideologice şi cultural-educative, însufleţiţi de înaltele idei din Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi în spiritul măsurilor propuse de secretarul general al partidului şi adoptate de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. pentru îmbunătăţirea activităţii politico-ideologice, de educare marxist-feninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, tinerii din comuna Mogoşeşti şi-au exprimat hotărîrea de a nu-şi precupeţi nici un efort pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor izvorîte din documentele de partid. Din planul de măsuri adoptat de tineri, care a fost îmbunătăţit în cursul dezbaterilor, reiese că este necesară mai multă fermitate pentru combaterea concepţiilor înapoiate, pentru educarea tuturor tinerilor în spirit de adine respect faţă de lupta partidului nostru, faţă de cuceririle revoluţionare înfăptuite în ţara noastră, în spiritul dragostei faţă de patrie şi al apărării cuceririlor revoluţionare. Programul de măsuri aprobat în unanimitate de plenara comitetului comunal Mogoşeşti al U.T.C. cuprinde acţiuni concrete în acest sens şi tinerii s-au angajat să treacă neîntîrziat la transpunerea în viață a propriilor hotărîri. S. DAMIAN CONST. MANUȚA - coresp. * r r mmm r mmmm mmmm Săptămîna Crucii Roşii“ 99 Dr. Valeriu RUGINĂ preşedintele Comisiei judeţene de Cruce Roşie »Săptămîna Crucii Roşii, care are foc In acest an Intre 19 şi 25 septembrie, este cea de a XV-a manifestare de acest fel dedicată promovării şi apărării sănătăţii omului şi a colectivităţii. Ca toate celelalte acţiuni ce se întreprind, „Săptămîna Crucii Roşii“ semnifică grija şi eforturile partidului şi statului nostru pentru crearea condiţiilor de bunăstare a tuturor, desfăşurîndu-se în acest scop largi activităţi care vizează însuşirea cunoştinţelor educativ-sanitare, îmbunătăţirea gradului de igienă în locurile de viaţă şi de muncă. In judeţul nostru activitatea comisiilor de cruce roşie se va desfăşura sub conducerea organizaţiilor de partid, pe baza planului de acţiune stabilit pentru, această manifestare, în strînsă corelaţie cu planul de educaţie sanitară. Astfel, la întreprinderea „Ţesătura" se va expune conferinţa „Probleme de igienă a muncii în industria textilă", iar la Fabrica de antibiotice „Probleme de igienă a muncii în Industria producătoare de antibiotice“. La Liceul pedagogic din Iaşi se va organiza un simpozion cu tema „Donarea de singer- act patriotic şi umanitar" în cadrul căruia vor participa la discuţii prof. dr. A. Chiparil, conf dr. N. Niculescu, conf. dr. Gh. Lupaşcu. Asemenea activităţi vor avea loc şi în comune cît şi în cartiere. Ziua de 21 septembrie va fi destinată donatorului onorific de sânge, In cadrul căreia vor fi prezentate expuneri privind importanţa donării de sînge în salvarea bolnavilor gravi şi In tratamentul unor îmbolnăviri. La Centrul de recoltare şi conservare a sîngelui din Iaşi, în această zi va avea loc o festivitate cu ocazia evidenţierii donatorilor onorifici, înmînîndu-li-se totodată distincţii. Un obiectiv de primă importanţă îl va constitui trecerea, în această perioadă, In comune şi oraşe, în gospodăriile cetăţenilor, la locurile de muncă, la acţiuni practice de igienizare antrenîndu-se un larg activ obştesc. Pe lîngă expunerile pe diverse teme, simpozioane şi munca de educare desfăşurată cu fiecare cetăţean, în cadrul „Săptămânii Crucii Roşii“ se vor difuza un mare număr de materiale tipărite care vor întregi activitatea agitatorică în vederea ridicării nivelului educativ-sanitar şi de îmbogăţire a cunoştinţelor populaţiei. De la Cabinetul judeţean de partid în zilele de 20, 21 şi 22 septembrie a.c. ora 16,00, la sediul Cabinetului judeţean de partid, se va desfăşura examenul de sfîrşit de an şcolar 1970—-1971 pentru studenţii restanţieri de la toate secţiile Universităţii serale de marxism-leninism. Expoziţie de carte Ieri, la Librăria „Copou“ din Iaşi a avut loc deschiderea expoziţiei cărţii Editurii Academiei de Ştiinţe a Republicii Populare Ungare, expoziţie organizată sub egida Academiei, Republicii Socialiste România în cadrul relaţiilor culturale cu străinătatea. Cu acest prilej au vorbit prof. univ. dr. docent Petre Jitaru, membru corespondent al Academiei Republicii Socialiste România, secretarul Filialei ieşene a Academiei, şi Peter Rubin, de la Editura Academiei R. P. Ungare. Expoziţia care cuprinde lucrări din diverse domenii : astronomie, fizică, chimie, geologie, geografie, istorie,, literatură, economie etc., este deschisă pînă la25 septembrie a.c. În unele cooperative agricole Ciupercăriile, o noua sursa de venituri Nu de mult, conducerea cooperativei agricole din Bîrnova s-a gîndit să dea o nouă întrebuinţare cîtorva beciuri de pe raza comunei pînă acum prea puţin folosite. Cu mici amenajări efectuate de meşterii cooperativei agricole, aici a fost înfiinţată o ciupercărie. Pînă în prezent au şi fost însămînţate cu rabelii 200 m.p. La îndemnul Uniunii judeţene a cooperativelor agricole au trecut la amenajata de ciupercării şi cooperativele agricole din Sireţel, Trifeşti. Imagine din trecătoarea Prislop Foto: AGERPRES r * mmmmmmm mmmmmi Cu sprijinul cetăţenilor In noaptea de 4 spre 5 septembrie a.c., un necunoscut a intrat prin infracţie in unitatea din şoseaua Ştefan cel Mare a întreprinderii de alimentaţie publică Iaşi, şi a sustras 12 sticle cu coniac, ţigări şi un mare număr de lozuri in plic. Cine să fi fost infractorul ? In sprijinul miliţiei au venit fără să şovăie cetăţenii G. Alexandru, A. Ciomea, S. Acatrinei şi P. Rusu, ajutînd la identificarea infractorului. Acesta se numeşte Mihai Moraru, fost ospătar, cu domiciliul în Iaşi, str. Cucu nr. 38. Fapta cetăţenilor amintiţi constituie o dovadă a conştiinţei lor civice dezvoltate. (De la maiorul de miliţie MIHAI CODREANU). Neomenie Miercuri, 15 septembrie 1971, ora 10.25. Autobuzul cu numărul de inventar 115, care se grăbea — probabil— spre garaj, a trecut prin staţii fără să ia pasageri. De unde ştia , grăbitul şofer că persoanele din staţii n-au acelaşi drum ? In aceeaşi zi, ora 20.20, Podul Roş. Autobuzul cu numărul de inventar 147 soseşte in staţie arhiplin. Dar ca să-şi râdă de călători sau din ignoranţă, şoferul se joacă de-a opritul. Numeroşi cetăţeni au alergat pe lingă autobuz prin bălţile de pe lingă stradă. Citeva persoane erau cu copii mici in braţe. Şi culmea ! La capătul liniei sosise cu cîteva clipe înainte un alt autobuz (nr. inv. 105) gol. Chiar dacă a venit de la garaj de ce nu a fost îndrumat prin Podul Roş ? La primul „concert“ Vasile şi Olimpia Barhan din Aleea Nicolina nr. 8, blocul G 5, s-au dus într-o duminică la o nuntă. E dreptul lor să petreacă. Dar s-au întors spre dimineaţă pe la orele 23, cam băuţi şi au început să evite (desigur de bucurie) în timp ce urcau scările. Protestele locatarilor, treziţi din somnul dulce, n-au inttrziat. Dar nici „cîntăreţii“ nu s-au domolit. De ce ţine familia Barhan să se certe cu vecinii, nu înţelegem. Se spune că „concertul“ lor ar fi primul de cînd au primit locuinţă in bloc. Ar fi bine să fie şi ultimul. După faptă şi răsplată In Blăgeşti, suburbie a oraşului Paşcani, funcţionează pe lingă alte unităţi comerciale şi un chioşc pentru desfacerea legumelor şi fructelor. Gestionara Maria Roman, ne scrie corespondentul nostru Vasile Prodalea, pe lîngă faptul că nu respectă programul de funcţionare, a transformat chioşcul intr-un bufet, servind cetăţenii cu băuturi alcoolice. Mulţi dintre aceştia, ajunşi in stare de ebrietate, se iau la bătaie, fac scandal. Intr-o asemenea situaţie au fost surprinşi, zilele trecute, de organele de miliţie şi comerciale, cetăţenii Lică Mihalache, Costinel şi Costică Ursache, care au fost amendaţi conform Decretului nr. 153, cu cite 500 lei. Nici Maria Roman n-a rămas nepedepsită. Sancţiunea primită este de 2.200 lei. Linişte la Vlădeni ! La rubrica noastră Alb-negru a apărut nu de mult o notă despre certurile ce aveau loc intre familiile ceferiştilor Ioan Sauciuc şi Ioan Stuparu, ocupanţii imobilului din staţia C.F.R. Vlădeni. Regionala C.F. Iaşi ne răspunde că pentru curmarea certurilor dintre aceşti doi colegi de breaslă, certuri care puneau în pericol siguranţa circulaţiei, s-a luat măsura ca unul dintre locatari (Ion Stuparu) să fie mutat cu locuinţa în staţia C.F.R. Larga- Jijia. Treabă bună. Acum e linişte la Vlădeni. Dar nu sunt necesare şi ceva sancţiuni . I I Tragerea excepţională Loto a început vînzarea biletelor pentru tragerea excepţională LOTO din 21 septembrie 1971, tragere organizaţi de către Administraţia de Stat Loto — Pronosport Lista câştigurilor este deosebit de atractivă , autoturisme DACIA 1800, DACIA 1100, excursii a 2 locuri la BRAŞOV cu petrecerea Revelionului (cea. 5 zile), cîţtiguri In bani da valoare variabilă ţi fixă. Menţionăm ci toate ctţtigurile se acordă In număr NELIMITAT. Tragarea asta compusă din 4 extrageri In 8 faze. In total sa vor extrage 26 de numere. Preţul biletelor este de 2 lei, 5 lei şi 15 lei varianta. Cu variantele de 15 lei puteţi participa la toate extragerile cu mari şanse de cîştiguri. Luni 20 septembrie, ULTIMA ZI pentru procurarea biletelor. Se angajează prin concurs contabili principali Cei interesați se vor adresa la CENTRUL DE SEMINȚE AL ÎNTREPRINDERII DE LEGUME-FRUCTE IAȘI strada Niciman nr. 1 Condiții de 914/1968, angajare conform H.C.M. — un achizitor principal angajează de urgenţă Staţia de salvare a judeţului Iaşi Condiții de angajare conform H.C.M. 23511969 Informaţii suplimentare la telefon 15407 FABRICA DE ANTIBIOTICE IAȘI angajează : - doi ingineri constructori - doi ingineri mecanici - doi ingineri electromecanici - doi strungari Cei interesaţi se vor adresa la sediul fabricii sau la telefon 14830, serviciul personal. OPERARF, STAT IAŞI anunţă că din cauza unor reparaţii la Agenţia teatrală, biletele pentru spectacole se vor pune în vînzare la casă din holul Teatrului după programul de mai jos : — zilnic între orele 10—13 şi 16,30—18,30 — duminica între orele 10—12. Telefon 14418 şi 16008. — un post de electrician autorizat are vacant CENTRUL DE LIBRARII IAȘI Informații suplimen- tare se pot obține la serviciul plan, organizarea muncii, telefon 17110. Se angajează de urgenţă: — gestionari cofetării la cooperativa din Costuleni — gestionari bufete la cooperativa Iaşul, str. Anastasie Panu nr. 9, pentru localităţile : Horleşti- Bahorna, Rediu Aldei, Todirel. Condiţii de angajare : conferiri prevederilor legii nr. 88/1969. Relaţii suplimentare la conducerile COOPERATIVELOR DE CONSUM „lastr. A. Panu nr. 9, COOPERATIVA DE CONSUM GOSTULENI și COOPERATIVA DE CONSUM BEDCEȘTI. — dactilografe — expeditori (fără gestiune) — tîmplari — mecanici Mesei — lăcătuşi — bobinatori — electricieni — instalatori sanitari — tinichigii angajează de urgenţă C.E.I.L. IAŞI strada Bucium nr. 34. Condiţii de angajare : stagiul militar satisfăcut şi buletin de oraşul Iaşi. Relaţii suplimentare se pot obţine zilnic de la sediul Combinatului între orele 7—15, telefon 11120, 11121, 11122, interior 131 — biroul personal — invăţământ BIROUL DE TURISM PENTRU TINERET organizează în zilele de 29—30 septembrie — cu ocazia meciului de fotbal Rapid — A. C. Napoli o excursie la București. Costul pentru o persoană : 150 lei. Se asigură transportul cu autocarul, biletul de intrare la meci și cazarea. înscrierile se fac la sediul Comitetului județean U.T.C. — biroul de turism. e doi şoferi macaragii autorizaţi angajează de urgenţă ÎNTREPRINDEREA DE INDUSTRIE locala „PROGRESUL" Iaşi, Şoseaua Bucium nr. 23. wsmmwmcmMmmmmtm IMPORTANT ! Prin oficiile P.T.T.R., factorii şi agenţii poştali din orice localitate vă puteţi reînnoi abonamentele, asigurîndu-vă primirea neîntreruptă a ziarelor şi revistelor preferate pe trimestrul IV a.c. PAGINA AM-A întreprinderea de transporturi Iaşi str. Uzinei nr. 12 telefon 15422 angajează de urgenţă - ŞOFERI pentru AUTOBUZE - ŞOFERI posesori ai permisului de conducere valabil pentru categoria C şi cu o vechime de şofer în această categorie de 3 ani, după carnetul de muncă sau alte acte, în vederea pregătirii pentru obţinerea permisului de conducere valabil pentru conducerea autobuzelor. ŞOFERI pentru AUTOTAXIMETRE - LĂCĂTUŞI MECANICI AUTO - STRUNGARI IN FIER Condiţii de angajare şi salarizare, avantajoase. Relaţii suplimentare se dau zilnic la Serviciul personal din str. Uzinei nr. 12, între orele 11,00-13,00. Filatura de bumbac Vaslui recrutează prin concurs muncitori cu stagiul militar satisfăcut pentru cursurile de specializare în meseriile de lăcătuşi mecanici întreţinere şi ajutori de maiştri filaturi Condiţii: Pentru lăcătuşi, să fie absolvenţi ai şcolilor profesionale de lăcătuşi mecanici sau înrudite cu acestea. Pentru ajutori de maiştri filatori, să fie absolvenţi ai şcolilor profesionale textile, specialitatea filator, sau absolvenţi ai şcolilor profesionale de lăcătuşi mecanici. Concursul va avea loc în zilele de 10, 11, 12 şi 17 octombrie 1971 între orele 8-20 la sediul Filaturii de bumbac-Vaslui str. M. Kogălniceanu nr 10 telefon 1595. Candidaţii vor avea asupra lor buletinul de identitate, actele de studii şi calificare. Uzina de utilaje, piese de schimb şi reparaţii pentru materiale de construcţii cu sediul în Iaşi— şoseaua Tutora nr. 162 — recrutează candidaţi pentru cursurile de scurta durată cu scoatere din producţie ce se vor desfăşura în anul 1972 la următoarele meserii: — strungari, rectificatori, borverbişti, rabotori, lăcătuşi-ajustori, lăcătuşi, montatori, debitatori metale, presatori metale, sudori gaze, sudori electrici, termişti-tratamentişti, circularişti metale şi găuritori metale. Condiţii de înscriere: — absolvenţi a 8 sau 10 clase; — să aibă vîrsta minimă de 17 ani împliniţi la 1 septembrie 1971; — se primesc candidaţi numai din judeţul Iaşi care au cazarea asigurată. înscrierile şi depunerile dosarelor se fac între 20 septembrie - 1 noiembrie 1971 la sediul uzinei, zilnic, între orele 13-15, în afară de sîmbătă. Mica publicitate Vînzări— cumpărări • Vînd casă- Informaţii Vasile Pamfil, strada Buna Vestire 12, Iaşi. • Vînd „Moskvici 408“ și frigider „Fram“. Ion Creangă 19, bloc H1, scara B, apart. 15. • Vînd garaj metalic nou. Strada Stejar 71 — Mariciuc. • Vînd I.M.S. în perfectă stare. Strada Sărăriei 72. Schimburi de locuințe . Ofer apartament trei camere pentru apartament două camere și garsonieră. Telefon 13034, orele 8—14. Oferte de serviciu a Caut femeie îngrijire copil. Ing. Rădulescu Ion, strada Vasile Lupu 104, bloc D 5, scara C, etaj 4, apart. 3, după ora 17. Închirieri . Ofer cameră mobilată la bloc pentru o singură persoană. Telefon 14498, după ora 16.00. Pierderi »■Pierdut ceas de mină marca Signal, telefon 18492 sau 12820. Prezentatorului recompensă. A pierdut legitimaţia eliberată de „Ţesătura“ Iaşi pe numele Chira Dorina. O declar nulă« pierdut cimet student eliberat de Facultatea de hidrotehnică Iaşi în 1971 pe numele Teodorescu Ionel. îl declar nul • Pierdut legitimaţia eliberată de U.F.S. Iaşi pe numele Ogradă Petru. O declar nulă. Diverse • Pruteanu Fănică mulţumeşte doctorului Dănilă Nicolai—Spitalul C.F.R. — şi întregului colectiv de muncă , pentru operaţia efectuată. • Familia mulţumeşte călduros colegelor, colegilor şi tuturor celor care au participat la marea durere prin pierderea scumpei noastre EA VIRA (VICA) GHEORGHIU, şef serviciu contabilitate — întreprinderea de cofetării şi răcoritoare. Amintirea ei va rămîne neştearsă în inimiie noastre. Decese • Familia îndurerată anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor tată şi bunic DROBEK LUDWIG pensionar 86 ani. înmormîntarea are loc astăzi 19 septembrie, ora 12.00, la cimitirul Eternitatea. Cortegiul funebru va porni din strada Petru Foni nr. 2, la ora 12.00 . Familia Bădescu, îndurerată, anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor soţ şi tată BADESCU NICOLAI fost tehnician — Institutul politehnic. înmormîntarea va avea loc marţi, 21 septembrie, ora 14, la cimitirul Eternitatea. Cortegiul va porni din strada Ţicăul de Jos 22. Soţia, copiii, nepoţii şi rudele apropiate anunţă cu durere încetarea din viaţă a scumpului lor PLĂCINTĂ IOAN 56 ani. Cortegiul funebru va pleca din Şoseaua Ştefan cel Mare 20, marţi 21 septembrie, ora 14.00, spre cimitirul Vasile Lupu din tîrgușorul Copou. ....... ..... .1 is!