Flacăra Iaşului, noiembrie 1971 (Anul 27, nr. 7814-7838)

1971-11-02 / nr. 7814

Consfătuire pe teme ale muncii de partid Comitetul municipal Iaşi al P.C.R. a organizat, în ziua de 30 octombrie a.c., o consfătuire de lucru cu participarea secretarilor birourilor organizaţiilor de partid şi a directorilor şcolilor de toate gradele din municipiul Iaşi. Dezbaterile s-au purtat în jurul a trei referate care au avut ca teme : „Realizarea dreptului de control de către organizaţiile de partid din şcoli“ ; „Sprijinul acordat de cadrele didactice organizaţiilor de tineret" ; „Acţiuni privind dotarea şi autodotarea atelierelor-şcoală. Efectuarea practicii elevilor“ şi care au fost expuse de reprezentanţii liceelor nr. 5, 6 şi 7. Tovarăşul Ioan Manciuc,prim-secretar al Comitetului municipal de partid, a subliniat, în încheierea dezbaterilor, principalele sarcini ce stau, în etapa actuală, în faţa organizaţiilor de partid şi a conducerilor şcolilor de toate gradele. Prin experienţa bună împărtăşită, prin observaţiile, propunerile şi sugestiile valoroase ce s-au făcut, consfătuirea — la care au luat parte membrii biroului Comitetului municipal de partid — a îmbrăcat, totodată, caracterul unui rodnic schimb de experiență. Pregătirea propagandiştilor de la formele invăţămintului politico-ideologic al U. T. C. In vederea deschiderii noului an al invăţămintului politico-ideologic al organelor şi organizaţiilor de tineret, Comitetul judeţean Iaşi al U.T.C. organizează, diferenţiat, pe forme de pregătire politică, instruirea propagandiştilor. Astfel, în perioada 26—31 octombrie a.c., a avut loc la Iaşi instruirea propagandiştilor de la formele de învăţămînt din unităţi industriale, instituţii şi şcoli din municipiul Iaşi şi comunele judeţului. Cu acest prilej, au ţinut expuneri, pe teme ale politicii interne şi externe a partidului nostru, activişti şi lectori ai Comitetului judeţean de partid, membri ai birourilor comitetelor judeţean şi municipal al U.T.C. De asemenea, au fost puse în atenţia participanţilor probleme privind metodologia organizării şi desfăşurării formelor de învăţămînt. In încheierea cursului de instruire, propagandiştii formelor de învăţămînt politic al U.T.C. s-au întîlnit cu tovarăşul Petre Malomete, secretar al Comitetului judeţean de partid, care a ţinut expunerea cu privire la cerinţele actuale ale muncii de educaţie. Instruiri asemănătoare se desfăşoară, în aceste zile, şi în oraşele Paşcani, Hîrlău, Tg. Frumos, iar în următoarele zile cu propagandiştii organizaţiilor U.T.C. din unităţile agricole din judeţ. Biblioteca „Gh. Asachi“ Iaşi la o dublă aniversare S-au împlinit cinci decenii de cînd, din iniţiativa unui grup de intelectuali, a luat fiinţă la Iaşi societatea culturală „Muzeul oraşului Iaşi“, în statutul căreia, apărut cu un filt mai tîrziu, Se prevedea şi formarea unei biblioteci care să preia ca fond iniţial cărţile bibliotecii Rimăriei comunei Iaşi. A luat fiinţă deci biblioteca, dar transformarea ei dintr-o colecţionară a tipăriturilor provenite din donaţii într-o instituţie pentru public a avut loc abia în anul 1937 cînd, la dispoziţia cititorilor, au fost puse circa 10.000 de volume. Inventarele bibliotecii din anul 1938 menţionează existenţa unui fond de circa 17.000 de cărţi ca şi donaţii în tablouri, obiecte de artă. In panica şi haosul din timpul războiului însă nimeni nu s-a mai îngrijit de cărţile strânse cu atîta trudă şi din colecţiile bibliotecii nu mai rămăsese nimic. După Eliberare, datorită condiţiilor create de organele locale de partid şi de stat, s-au depus noi eforturi pentru organizarea uinei mari biblioteci publice care să satisfacă cerinţele de lectură ale cititorilor ieşeni. Acest eveniment petrecut cu două decenii în urmă a marcat începutul unei noi şi rodnice etape în viaţa bibliotecii, a reprezentat o adevărată renaştere a ei. De la acest nou început şi pînă în zilele noastre numărul cititorilor a crescut de 17 ori, fondul de publicaţii de 64 de ori, iar numărul volumelor consultate de 45 de ori. Colecţiile bibliotecii au ajuns astăzi la peste 200.000 de volume dintre care circa 30.000 au o deosebită valoare bibliofilă şi ele documentare. Cititorii au la dispoziţie şi o discotecă cu circa 2.500 de discuri româneşti şi străine, o colecţie completă de standarde şi publicaţii departamentale, în afară de colecţiile principalelor ziare şi reviste centrale şi locale , biblioteca a achiziţionat periodice vechi româneşti (Albina românească, Magazin istoric pentru Dacia, Contemporanul, Viaţa românească) care privesc istoria culturii româneşti. Paralel cu creşterea fondurilor de publicaţii se diversifică şi se modernizează şi serviciile aduse cititorilor Astfel în anul 1962 s-a introdus accesul liber la raft al cititorilor adulţi, iar în anul 1966 spaţiul afectat acestei categorii de cititori a fost mult mărit şi amenajat la nivelul exigenţelor contemporane, permiţind contactul direct al publicului cu un fond de circa 30.000 de volume. Cititorii care frecventează Biblioteca „Gh. Asachi“ din Iaşi mai au la dispoziţie 4 săli de lectură cu circa 200 de locuri unde găsesc un important şi variat fond de informare şi referinţe. O sală de lectură este profilată numai pentru consultarea publicaţiilor periodice. Atragerea la lectură a unui număr tot mai mare de cititori se realizează printr-o popularizare permanentă a cărţii, se organizează în acest scop numeroase manifestări culturale (întîlniri cu scriitori, şezători literare, audiţii muzicale, expoziţii de artă plastică etc.). Au devenit familiare cititorilor manifestările din cadrul „Salonului literar al bibliotecii“ la care îşi aduc contribuţia cunoscuţi oameni de litere şi artă din municipiul Iaşi. Audiţiile pe discuri organizate cu sprijinul unor muzicologi de la Conservatorul de muzică din Iaşi pot fi considerate adevărate microstagiuni muzicale urmărite cuasiduitate de un numeros public. Instalată într-o întreagă aripă a Palatului culturii , Bibliotecamunicipală „Gh. Asachi“ şi-a cîştigat un binemeritat prestigiu datorită activităţii ei educative şi ştiinţifice. La sfîrşitul anului 1970 registrele de evidenţă arătau un număr de 22.000 cititori care au consultat 533.000 volume. Urmărindu-se satisfacerea tuturor cerinţelor de documentare şi informare în cadrul Bibliotecii „Gh. Asachi“ s-a creat un serviciu special care se preocupă de organizarea surselor şi instrumentelor de informare şi de întocmirea bibliografiei judeţului Iaşi. Acelaşi serviciu întocmeşte cercetări bibliografice pentru muncitorii şi inginerii din producţie care se preocupă de ridicarea calificării profesionale. Centru metodic recunoscut, Biblioteca municipală „Gh. Asachi“ studiază tradiţiile de lectură din judeţul Iaşi, întocmindu-se printre altele şi monografii despre bibliotecile muncitoreşti şi populare mai importante. De asemenea aici s-au aplicat şi generalizat metode noi de muncă — toate în ideea modernizării muncii în rândul cititorilor. C. GÎLEA directorul Bibliotecii „Gh. Asachi" Corul de cameră al Sindicatului învăţămînt Un succes binemeritat Deşi tinăr, corul de cameră al Sindicatului învăţămînt din Iaşi a impresionat nu o dată prin înalta ţinută artistică, prin valoarea interpretativă ridicată, prin alegerea adecvată a repertoriului. Şi nu exagerăm cu nimic atunci cînd spunem că această formaţie a fost întotdeauna un soi de elită al artei amatoare din judeţul Iaşi, care a obţinut premiul I şi titlul de laureată la cel de-al X-lea Concurs republican „Omagiu partidului" şi calificarea în etapa a II a a concursului naţional „Cîntare patriei". Duminică seara, prin intermediul micului ecran, am fost martorii evoluţiei acestui talentat ansamblu coral, care ne-a creat, pe lingă autentice emoţii artistice, şi satisfacţia unei aprecieri elogioase din partea unui juriu mai exigent ca întotdeauna. Nici o formaţie care a evoluat pînă acum în etapa a II-a nu a atins un asemenea punctaj — 146 de puncte — ceea ce dovedeşte cu prisosinţă valoarea corului ieşean şi ne face să intuim, încă de pe acum, calificarea acestuia in etapa finală pe marea scenă a ţării. Succesul dobîndit este rodul unei excelente pregătiri, al pasiunii cu care fiecare membru al formaţiei a participat la repetiţii şi a manifestat sincera dorinţă de autodepăşire. Un merit deosebit îl au dirijorii Ion Pavalache şi Anton Bişoc, care au creat un ansamblu omogen, de prestigiu. In confruntarea cu formaţiile din judeţele Hunedoara, Timiş şi Bacău, corul de cameră din Iaşi a prezentat melodiile în primă audiţie „O, Românie" de Achim Stoia, „Păianjenul" de Corneliu Calistru, precum şi „Tata de păstor“ de T. Teodorescu, „Cimpoiul" de Dinu Stelian şi „Mîndră zi a libertăţii" de Radu Balade, melodii cu care a obţinut un binemeritat succes. Azi, la fotbal PolitehnicaBonsucceso Astăzi, stadionul „23 August“ din Iaşi va găzdui, începînd de la ora 15:30, întîlnirea internaţională de fotbal dintre Politehnica Iaşi şi cunoscuta formaţie braziliană Bonsucceso. In „deschidere“, de la ora 14, un joc între două formaţii feminine de fotbal : Femina Iaşi şi Belonul Săvineşti. Cupa laşului la gimnastică modernă IIt. CLIŞEU , evoluează tînăra sportivă , ieşeană, eleva , Marcela Cazacu, din clasa a VIII-a a Liceului „M. Sadoveanu“. Foto : L. STRATUL AT—coresp. Duminică dimineaţă sala de sport a Universităţii a găzduit cea de -a doua ediţie a Cupei laşului la gimnastică modernă, organizatăde clubul sportiv „Universitatea“ in colaborarecu C.J.E.F.S. Iaşi. La actuala ediţie au participat echipele universităţilor din Cluj, Timişoara şi Iaşi. Concursul a programat exerciţii liber alese şi impuse pentru categoriile I şi a 11-a de clasificare sportivă. La categoria I s-a concurat pe echipe și individual. Având o comportare bună, echipa ieșeană la categoria I a ocupat primul loc, câştigând trofeul pus in concurs. La categoria a II-a (s-a concurat individual) primele trei locuri au fost ocupate de : 1. Alice Sümegh („U“ Timişoara); 2. Nona Opriş („U“ Timişoara); 3. Melania Baciu („U“ Cluj). De la „U“ Iaşi au avut o comportare bună Marcela Cazacu, Veronica Blaşa şi Didima Căsoi. La categoria I individual, primul loc a fost ocupat de Luminiţa Tănase („U“ Iaşi) şi Lucia Cotelia („U“ Timişoara); 2. Doina Semenov („U“. Iaşi); 3. Agneta Raga („U“. Cluj). Pe echipe : 1. Universitatea Iaşi (Luminiţa Tănase, Doina Smernov, Viorica Franciuc, Aneta Duţan şi Mariana Mărăşescu, (antrenor: lector univ. Alice Luca); 2. Universitatea TJ-Universitatea Cluj. V. VĂCARIŢA, coresp. Moment din exerciţiul impus, la sol, categ. a II-a. i din A Politehnica — Gloria Bucureşti 7-3 (3-0) La capătul partidei susţinute duminică dimineaţă în compania Gloriei din Bucureşti, Politehnica a obţinut victoria cu scorul de 7—3 (3—0), însă mult mai dificil dorit ne-o indică scorul final, de pildă, sau faţă de valoarea superioară a „XV“-lui ieşean conferită de prezenţa, în componenţa sa, a unor rugbişti de prima mină. Politehnica a început destul de bine jocul. Ideea sa tactică de bază (expedierea de baloane lungi, în jumătatea de teren adversă, urmărirea lor promptă, prin atacuri supranumerice) respectată în bună măsură, le-a asigurat ieșenilor o consistentă dominare teritorială și, după primele 20 minute de joc, le-a adus un avantaj pe tabela de marcaj : 3-0, ca urmare a transformării unei lovituri de picior căzute de către Bujoiu. Surprinzător, dar, în continuare, cei care se „văd“ mai mult în joc sunt oaspeţii. Sesizint intenţiile tactice destul de străvezii de-acum ale gazdelor, bucureştenii, „culeg“ prin fundaşul Gavriş toate mingile expediate de către ieşeni şi le folosesc, la rîndul lor, pentru declanşarea unor destul de rapide atacuri, prin linia de treisferturi. Incomodaţi de faptul că mingea revine, ca dintr-un perete, foarte iute înapoi, de placajele seci, cu un coeficient net de eficacitate, aplicate de bucureşteni, rugbiştii Politehnicii încearcă să se apropie de buturile adverse prin acţiuni individuale, însă, evident, fără sorţi de izbîndă, deoarece încercările lui Marica, Motrescu (pe trei sferturi) sauMihalaşcu (pe înaintare) nu sunt susţinute, de regulă, şi de ceilalţi colegi de linie. Abandonarea, de către ieşeni, aproape, a oricărei idei tactice, ca şi faptul că pachetul de înaintaşi a acţionat nedecis, dezbinat, în cîmp, îngreuind astfel sarcinile defensive ale liniilor dinapoi, au asigurat oaspeţilor un front larg de acţiune, posibilitatea desfăşurării unor ample manevre de atac şi, de aici, exercitarea, în repriza secundă mai ales, unei evidente dominări teritoriale. Noroc însă că ieşenii au reuşit totuşi să se concentreze în momentele dificile (la 3—3, de pildă, în min. 48, cu un efort colectiv deosebit, au realizat, la capătul unei frumoase acţiuni o încercare prin Mihalaşcu) — pe de o parte, iar pe de alta, că oaspeţii s-au dovedit total deficitari la finalizare, ratînd, printre altele, trei lovituri de pedeapsă din poziţii extrem de favorabile (cele trei puncte ale Gloriei au fost realizate de către Gavriş, în min. 47, printr-o lovitură de picior căzută). A arbitrat, foarte bine. V. Cişmaş (Bucureşti), Gh. VASILIU Baschet feminin, div. A O nouă victorie, dar şi cîteva probleme pentru viitor Al doilea meci în categoria A, a doua victorie. Din acest punct de vedere, formaţia feminină Universitatea Iaşi poate fi mulţumită. Intr-adevăr, duminică, echipa prof. Gh. Luca, întîlnindpe „Sănătatea“ Satu-Mare (clasată anul trecut pe locul IV în clasament), a învins, după o luptă epuizantă, cu 52—48 (27—28). Dacă în prima etapă am fost încîntaţi de jocul formaţiei ieşene, dacă acum ne bucurăm de rezultatul favorabil obţinut — şi care, în paranteză fie spus, a stat sub semnul incertitudinii, pînă aproape de final,despre comportarea în ansamblu a echipei ieșene în meciul disputat duminică nu putem face aprecieri prea măgulitoare. Universitatea a pornit, la început, „forte“, a luat un avans apreciabil şi apoi, la sfîrşitul reprizei, a cedat pasul, licitări la coş din poziţii clare, o circulaţie mai lentă a balonului, în fazele de atac — iată tot atîtea motive care au făcut ca prima repriză să se termine în avantajul, minim, e drept, al jucătoarelor oaspete. Lupta pentru victorie a fost şi mai dîrză în cea de a doua parte a partidei. Nivelul tehnic a fost şi acum nemulţumitor. Ineficacitatea în aruncările la coş ale gazdelor, ca să ne referim numai la unaspect, era, la un moment dat, exasperantă. Şi, totuşi, datorită micuţei Otilia Apostol (cineva din sală oasemăna ca manieră de evoluţie cu cea a lu Vişoianu, din prima lui tinereţe) — care a luptat pentru fiecare minge cu o voinţă admirabilă, fiind, în acelaşi timp, o excelentă conducătoare de joc — formaţia ieşeană a reuşit să cîştige întîlnirea la patru puncte diferenţă. Să notăm, totuşi, această nouă victorie, care dă speranţe pentru rămînerea in div. A, căci, de ce să ne amăgim, acesta e un obiectiv important pentru Universitatea Să fim, însă, atenţi pentru viitor la calitatea şi claritatea jocului ! Lipsurile tehnice la care ne-am referit, despre cele tactice nu mai amintim, şi care, toate, au ieşit abia acum, pregnant, în evidenţă, vor fi analizate cu atenţie, sîntem siguri, de antrenor. Nic. Iliescu şi A. Atanasescu (Bucureşti) au condus, prea larg, partida, nesancţionînd numeroase faulturi, mai ales în atace ale jucătoarelor din Satu-Mare. Explicaţia dată de cei doi, după meci, cum că aşa se interpretează regulamentul, ni se pare cel puţin bizară. Haraga (21), Apostol (15), — Universitatea şi Todosciuc 12, Doboşi 10 —* de la Sănătatea Satu-Mare, au înscris cele mai multe puncte. Şt. GRUIA P. S. Tov. C. Nour, secretar al clubului Universitatea, ne atrăgea atenţia că intrarea spectatorilor la acest meci trebuia să fie gratuită; aşa a hotărât formaţia organizatoare pentru popularizarea largă a baschetului. In schimb, Asociaţia Voinţa a fost de altă părere ...! Ce are de spus C.J.E.F.S.-ul judeţean ? Fotbal, div. C Penicilina Constructorul 1-1 (0-0) Derbiul ieşean dintre Penicilina şi Constructorul, desfăşurat pe stadionul Penicilina, a fost un meci deschis de luptă aproape echilibrată, care a satisfăcut speranţele suporterilor. Meciul debutează cu acţiuni rapide la cele două porţi, fiecare echipă luptând cu ardoare pentru cele două puncte, puse in joc. Totuşi, mai bine două puncte puse în joc. Totuşi, organizaţi, mai omogeni în atac, echipierii Penicilinei au ocazii de gol pe care le ratează însă cu seninătate. Constructorii rezistă ofensivei întreţinute a Penicilinei, pînă in min. 49 cînd cedează, golul lui ’ Avasilcăi fiind urmarea unei greşeli a apărării speculată şi fructificată de acesta. După gol, constructorii ies la atac şi egalează in min. 63 printr-o lovitură liberă de la 18 m., transformată de Cozaru, cu largul concurs al lui Vornicu, care ezită la intercepţieRemarcăm deplina sportivitate în care s-a desfăşurat partida, sub conducerea competentă şi autoritară a arbitrului gălăţean dr. Grigore Birsan. PENICILINA: Maxim, Moruni, Lupea, Turiţă, Mihăilă (min. 41i, Vornicu), Oprea, Mărculescu, Avasilcăi, Brîndușescu, Ursuleac, Leahu. CONSTRUCTORUL: Cîristea, Savin, (min. 50 Negrescu), Cărare, Săndulescu, Costea, Greterosu, Bîrleanu (min. 70 Burlacu), Fărcașu, Cozaru, Acujboaii, Mihalache. NICOLAE ION, coresp. Fotbal, div. B (' [J Paşcaili— Dunărea Giurgiu 3-0 (0-0) în urma unor îndelungi frământări şi căutări ale cauzelor care au determinat căderea formaţiei păşcănene la periferiaclasamentului diviziei B, consiliul asociaţiei sportive C.F.R. şi secţia de fotbal au luat unele măsuri disciplinare împotriva unor jucători care au avut abateri de la etica sportivă. Acestea au culminat cu înlocuirea antrenorului Marin Alexandru și aducerea la conducerea tehnică a antrenorului ieșean Traian Tordache. Referindu-ne la partida de duminică cu Dunărea Giurgiu, se pare că C.F.R. a trecut peste momentele critice, desfăşurând de această dată un joc ofensiv, cu multe faze de poartă. Şi dacă scorul n-a fost deschis în prima repriză, aceasta se datoreşte oaspeţilor, care au practicat un joc distructiv, apărîndu-se în permanenţă cu 7—8 oameni şi acordînd ... 11 cornere ! Pauza a fost sfetnic bun pentru feroviari. In partea a doua a jocului, ei au acţionat mai calm, lucid, cu centrări la semiînălţime, aşa cum primiseră indicaţie, reuşind ca în numai 15 minute să înscrie 3 goluri , lovitură indirectă (min. 58) — V. Panait, primind balonul de la un coechipier, şutează peste zid în plasă ; min. 69 — centrarea excelentă a lui Costăchescu îl găseşte nemarcat pe Udroaică în careul de 6 m. şi ... 2—0 ; în min. 73 — Bunea finalizează, cu capul, o acţiune colectivă a coechiperilor din atac. Oaspeţii, preocupaţi numai pe apărare, n-au pus în pericol de felpoarta feroviarilor. In acest joc am remarcat evoluţia bună a lui V. Panait, Cozma, Costăchescu, Drăgan,Bunea (C.F.R.), Cojocarii, Rădoi, Lungu (Dunărea). Arbitrul gălăţean V. Liga a condus foarte bine. In campionatul republican de juniori, C.F.R. Paşcani a învins echipa Trotuşul oraşul Gh. Gheorghiu-Dej cu scorul de 4—0 (2—0) prin golurile înscrise de Bobu (2), Dumitru şi Covrig. C.ENEA JLA Spectator „De ce aş fi trist?“... Horia ZIBIERU De ceaş fi trist ? Şi totuşi... Toamna aceasta e indecisă, obscură. Corespondenţele cu sufletul romantic sunt din ce în ce mai tulburi. Vajnicii mei profeţi, arborii, se scheletizează şi parcurile au ceva de bazorelief anti liric. Muţind ocheanele spre elizeele duminicii sportive, văd că fetele de la handbal pierd nu numai în deplasare. Au uitat de mult ce înseamnă orgoliul. Speriate, protejate de-o „precoce" resemnare, aleargă ca la ţintar, şutează cu frumoşii ochi închişi şi obosesc şi fizic mai devreme. La baschet (să facem totul să ramâiem în A !), speranţele se condensează în inteligenţa, fantezia şi dirzenia blondei Otilia Apostol. (O invit să citească un poem de Călinescu, care începe cu stihurile: „Otilia, tu eşti un microcosm, / Tu eşti Eden şi Tot"). De ce-aş fi trist? Cînd peste marea noastră echipă de volei nu se scutură încă staminele gloriei trecute. Şi totuşi... aştept acele scăpărări, atacurile fulminante, virtuţile supremaţiei. Zic : Roibescu — şi toată îndoiala îşi retrage oglinzile aburite de apăsarea toamnei. Jucătoarea cu nume de îndemn al anotimpului (Brumă) e din ce în ce mai stăpînă de sine, mai dezinvoltă şi cu subtilităţi la fileu. Nimbcul cîştigat, sper, nu-şi va topi strălucirea. De ce-aş fi trist ? Şi totuşi... Cînd „duelezi" cu adversarul într-o atmosferă de compasiune reciprocă, visînd la dulcele fruct al hibernării. Atunci, zic : dacă ar fi jucat şi Cupî ? Jucătorul acesta cu un dribling căruia nu-i pot găsi metafora exactă, tîrînd mingea printre trei apărători, ca pe un aerostat, Cuperman cu păianjenii porţii în vîrful bocancului, lucid şi clarvăzător, ar fi făcut să atârne altfel balanţa în meciul cu Real — Gneşti (cum îl descîntă, la marile eleusii, dumnealui Fănuş Neagu). Mai în urmă cu o săptămînă, mă simţeam în aurora boreală, cînd a marcat al doilea gol. Pentru golul acela am ars o crizantemă în cupa ce-o ating cu buze de melancolie, sorbind din sângele toamnei obscure. De ce-aş fi trist ? Şi totuşi... Pe scurt Echipa feminină de volei „Penicilina“ a jucat duminică în Capitală, în compania Constructorului, în cadrul diviziei A. Campioanele ţării au învins cu 3-0 (10, 10, 4). * în cadrul diviziei B de volei (feminin), duminică, în sala Voinţa, Universitatea Iaşi a întîlnit pe I.T.B. Bucureşti, în faţa căreia a cedat cu 1—3 (8—15, 15—11, 14—16, 4—15). . Cu aceasta s-a terminat turul diviziei, în cadrul căreia Universitatea a obţinut două victorii din 5 meciuri. M. GHEOIGHIŢA coresp.  TOKIO 1 (Agerpres) — Boxerul japonez Koichi Wajima este noul campion mondial la cat. „mijlocie— mică“, în gala desfăşurată la Tokio, in prezenţa a peste 15.000 de spectatori,el l-a învins la puncte, după 15 reprize, pe italianul Carroelo Bossi, fostul deţinător al centurii. Decizia a fost pronunţată cu 2—1. BELGRAD (Agerpres) — Selecţionatele de tenis de masă ale R. P. Chineze, care întreprind un turneu în Iugoslavia, au terminat învingătoare în dubla întîlnire cu reprezentativele Iugoslaviei. La masculin, oaspeţii au obţinut victoria cu scorul de 5—3, iar în meciul dintre echipele feminine, jucătoarele din R. P. Chineză au cîștigat cu 5—1. Rezultatele concursului— Pronosport nr. 44 „U“. Cluj — F.C. Argeș Farul — Jiul A.S.A. Tg. Mureş — Petrolul „U“. Craiova — Steagul Roşu Orasul — C.F.R. Cluj Atalanta — Florentina Bologna — Lanerossi Milan — Juventus Roma — Internazionale Sampdoria — Catanzaro Torino — Cagliari Varese — Napoli Verona — Mantova 1 Fond de premii lei : 549.423 1 x 1 2 Radio laşi Programul fie seară (2 noiembrie) ; 17.00 Buletin de ştiri ; 17.05 Cintecul care mi-e drag ; 17.30 Biografii contemporane ; 17.45 Partid, lumină vie (program de cîntece) ; 18.00 In emisie : Tinereţea ! ; 18.30 Cotidian sonor ; 19.30 Pe portativul undelor, melodia preferată ; 20.00 Tribuna dezbaterilor : Rolul clasei muncitoare în dezvoltarea multilaterală a ţării (masă rotundă realizată la Combinatul siderurgic Galaţi) ; 20.15 Ţara frumuseţii (program de cîntece). Canţonete interpretate de Valentin Teodorian ; 20.30 Orizonturi ; 20.45 Bucurie, mîndră floare (cîntece de viaţă nouă) ; 21.00 Prietenii muzicii 21.30 Scena ; 21.45 Valsuri şi tangouri. Programul de dimineaţă (3 noiembrie) ; 6.00 Buletin de ştiri ; 6.05 Jocuri populare româneşti ; 6.10 Actualitatea în agricultură ; 6.20 Jocuri populare româneşti (continuare) ; 6.30 Ritmuri matinale ; 6.45 Cîntece populare româneşti ; 7.00 Radiomatineu. Televiziune 18.00 Deschiderea emisiunii. Revista literară TV. Cronică literară: „întîlnirea“ de Constantin Chiriţă; 18.10 „In satul lui Ion“. Film documentar, realizat la Năsăud şi Prislop, în căutarea locurilor şi a eroilor care i-au slujit de modelă scriitorului Soiviu Rebreanu pentru romanul „Ton“ ; 18.30 Toate pînzele sus ! — emisiune pentru pionieri ; 19.00 In atenţia opiniei publice. Noile reglementări privind încadrarea şi promovarea In muncă a personalului ; 19.15 Publicitate ; 19.20 1001 de seri ; 19.30 Telejurnalul de seară. Cincinalul în acţiune — Judeţul Covasna ; 20.00 Reportaj TV .; 20.20 Un virtuoz al naiului: Gheorghe Zamfir ; 20.35 Seară de teatru : „Puterea“ de Aurel Mihale ; 22.00 Spectacol de varietăţi ; 22.30 Iniţia tive de aur. Micii cooperatori din Vîlcea ; 22.50 Telejurnalul de noapte. Cinematografe VICTORIA, orele 9; 11.15; 14.15; 16.30; 18.45 ; 21 „Ritmuri spaniole“ ; REPUBLICA, orele 9 ; 11 ; 15 ; 17 ; 19 . 21 „Melodrama“ ; COPOU, orele 8.30; 11.85; 14.40; 17.45 ; 20.50 „O floare şi doi grădinari“ (două serii) ; ARTA, orele 9 ; 11 ; 14.45 ; 16.45; 18.45 ; 20.45 „Triplă verificare“ ; TATARASI, orele 16; 18 ; 20 ..Străzile au amintiri“ ; NIGOLINA, orele 16 ; 18 . 20 „Cu dirijabilul spre Polul Nord". In judeţ : Casa de cultură Paşcani : „întoarcerea Sfîntului Luca“; Clubul C.F.R. Paşcani: „Două lozuri''; Tg. Frumos . ..D-ale carnavalului“ ; Mulin: „Aşteptarea“; Pil. liloaici : „Gioconda fără surâs“; Hălăuceşti: „R. O.“. Seară de filme franceze La ora 20.15, in amfiteatrul T/1 de la Universitatea „All. I. Cuza“ va avea loc o seară de filme franceze, în, cadrul căreia vor fi prezentate documentarele: „Cronica Franţei“, „Maupassant“, „Vasarely“, „Vitraliu“ şi „Coasta de azur“. Prezentarea va fi făcută de lectorul universitar Jean Delaperriere. Casa de cultură a sindicatelor la ora 17.00, în cadrul Zilei ucenicului, organizată la Casa de cultură a sindicatelor, va avea loc expunerea : „Responsabilitatea ucenicului faţă demuncă şi avutul obştesc“. Prezintă inginer Constantin Zvorişteanu. Urmează un program de muzică populară susţinut de orchestra şi soliştii vocalide la „Doina Moldovei“. Farmacii de serviciu In afara programului normal al tuturor farmaciilor din oraşul nostru, pe timpul nopţii (după ora 23) sunt deschise farmaciile nr. 2 din Piaţa Unirii şi nr. 7 Socola. Timpul probabil Vremea va fi schimbătoare, cu cerul noros la acoperit. Local se vor semnala ploi şi burniţă, iar la munte lapoviţă şi ninsoare. Vântul va sufla slab pînă la potrivit din sectorul nordic. Temperatura aerului va fi uşor variabilă ; minimele vor fi cuprinse între minus 2 şi plus 3 grade, iar maximele între 3 şi 7 grade. A A