Flacăra Iaşului, octombrie 1973 (Anul 29, nr. 8407-8432)

1973-10-02 / nr. 8407

PAGINA A Sărbătorirea Casei pionierilor Un bilanţ rodnic-imbold pentru noi înfăptuiri Duminică, au continuat manifestările organizate cu prilejul sărbătoririi a două decenii de activitate a Casei pionierilor din Iaşi. In sala de spectacole a Casei de cultură a tineretului şi studenţilor a avut loc o adunare festivă consacrată acestui eveniment. La festivitate au luat parte tovarăşii Petre Mahomete, secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R., vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. Au participat, de asemenea, tovarăşii Silvestru Patiţa, vicepreşedinte al Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, Pavel Florea, secretar al Comitetului municipal de partid, Sterie Rădoi, inspector general al Inspectoratului şcolar judeţean, reprezentanţi ai organizaţiilor de pionieri din alte judeţe ale ţării, cadre didactice, pionieri şi şcolari. După cuvintul de deschidere rostit de către prof. Grigore Bernic, preşedintele Consiliului judeţean al Organizaţiei pionierilor, a vorbit prof. Stelian Chiriac, directorul Casei pionierilor din Iaşi. Reliefînd importanţa acestui moment sărbătoresc din viaţa Casei pionierilor, care, la două decenii de activitate, raportează rezultate remarcabile în Instruirea şi educarea tinerei generaţii, vorbitorul, a făcut un bilanţ al drumului parcurs de instituţia sărbătorită în cei 20 de ani de existenţă. De la cele numai 7 cercuri, cite existau la înfiinţare, printr-o muncă neobosită, plină de pasiune şi dăruire depusă de colectivul Casei pionierilor, această instituţie şi-a îmbogăţit şi diversificat activitatea ajungînd să antreneze, în cadrul celor peste 70 de cercuri şi secţii, aproape 7.000 de pionieri din municipiul Iaşi. Sărbătoarea noastră, a Casei pionierilor din Iaşi, a spus prof. Stelian Chiriac, prilejuieşte un rodnic bilanţ al eforturilor neîntrerupte din cele două decenii de activitate, de formare prin şi pentru muncă a numeroase generaţii de tineri, ei înşişi acum, în parte, educatori în uzine, pe ogoare, la catedră, lată de ce. Casa noastră, Casă a pionierilor, nu se consideră decît o tribună de educaţie a fiilor celor care la strung, pe ogor ori în ateliere de creaţie la temperatura înaltei conştiinţe muncitoreşti, comuniste, scriu cu fapta lor cronica timpului nostru socialist. In continuare, a luat cuvîntul tovarăşul Petre Mahomete, care a transmis colectivului de cadre didactice şi pionierilor un călduros salut din partea Comitetului judeţean de partid şi a Consiliului popular judeţean. Au mai adresat felicitări tovarăşul Silvestru Patiţa din partea Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, prof, emerit Sterie Rădoi, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor de pionieri din judeţele Neamţ, Mehedinţi, Galaţi, Prahova şi Ilfov. In cadrul adunării festive, tov. Silvestru Patiţa a înmînat Casei pionierilor Diploma de onoare din partea Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor. S-au înmînat, de asemenea, diplome de onoare reprezentanţilor organelor locale de partid şi de stat, unor cadre didactice, pentru contribuţia substanţială adusă în activitatea pionierească din judeţul Iaşi. In încheiere, participanţii la adunarea festivă au adoptat textul unei telegrame adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Român, personal tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU. * Programul manifestărilor consacrate sărbătoririi a două decenii de activitate a Casei pionierilor a continuat cu un spectacol omagial „20 de ani de vise, idealuri, împliniri" realizat de membrii cercurilor şi ansamblurilor artistice ale Casei. Şi-au dat concursul corul pionierilor, orchestra şi formaţia de dansuri populare, membri ai cercurilor dramatic şi de balet, fanfara, precum şi actorul Petru Ciubotaru, de la Teatrul Naţional. Participanţii la sărbătoarea pionierilor ieşeni au vizitat, de asemenea, expoziţia de cusături şi broderii organizată în holul Casei de cultură a tineretului şi studenţilor şi cea de etnografie cu colecţii ale expediţiilor „Cutezătorii" de la Palatul Culturii cuprinzînd doar o parte din obiectele realizate sau adunate de pionierii în rodnica lor activitate. Membrii cercurilor de aero-modele şi carturi au fost şi ei prezenţi la această sărbătoare printr-o frumoasă demonstraţie tehnico-sportivă la „metodromul" pionierilor de la Ştrand. Programul s-a încheiat cu tradiţionalul carnaval pionieresc care a antrenat mii de pionieri ieşeni. ,Decada cărţii româneşti“ Ieri, s-a declanşat în întreaga ţară tradiţionala manifestare culturală „Decada cărţii româneşti“ care se desfăşoară în perioada 1—10 octombrie a.c. La Iaşi, „Decada cărţii româneşti“ s-a naugurat prin organizarea la Librăria „Junimea“ a unei expoziţii de cărţi şi lansarea volumului „Cuza Vodă — in memoriam“, apărute la editura ieşeană. Despre semnificaţia acestui eveniment cultural a vorbit scriitorul Mircea Radu Iacoban, directorul Editurii „Junimea“, iar conf. univ. dr. Gheorghe Platon de la Universitatea „AL I. Cuza“ a făcut o scurtă prezentare a volumului lansat. In zilele următoare sunt programate intîlniri intre scriitori, reprezentanţi ai diferitelor edituri şi publicul cititor, se vor amenaja vitrine tematice şi expoziţii în librării, instituţii de cultură etc. Pe agenda manifestărilor figurează, de asemenea, şezători literare la Paşcani, seri de poezie la Mirosloveşti, Vlădeni, Moşna, precum şi numeroase alte acţiuni ca medalioane literare, prezentări bibliografice, concursuri de recitări şi altele. Intîlnire cu cititori Astăzi, la ora 12, a Filiala ieşeană a Academiei Republicii Socialiste România se deschide o expoziţie de carte ştiinţifică şi tehnică organizată de Editura Academiei Republicii Socialis România în calul Decadei cărţii româneşti. Cu această ocazie va avea loc şi o întîlnire cu cititorii, unde tov. Al. Teodorescu, directorul Centrului de lingvistică, istorie literară şi folclor din Iaşi, va prezenta activitatea editorială pe 1973 în domeniul cărţii ştiinţifice şi tehnice. Expoziţie de artă plastică La Casa presei din Iaşi, în cadrul „Galeriilor Cronica“ s-a deschis expoziţia pictorului ieşean Constantin Radinschi, intitulată „Drumuri“. La deschiderea expoziţiei a vorbit criticul Liviu Leonte, redactor şef al revistei „Cronica“. Expoziţia, care cuprinde 12 lucrări în acuarelă, înfățișînd peisaje, va fi deschisă pînă la 15 octombrie a.c. „. Ieri, s-a deschis la Iaşi O importantă reuniune ştiinţifică Ieri s-au deschis la Laboratorul pentru încercări seismice din Iaşi lucrările Comisiei 24 — „Reuniunea internaţională a laboratoarelor de materiale, de construcţii şi structuri de construcţii“ (preşedintele comisiei, prof. ing. dr. Al. Negoiţă). La şedinţa anuală participă specialişti în sectorul construcţiilor de la institutele de proiectare, institutele de învăţămînt superior şi institutele de cercetare din Bucureşti, Cluj şi Iaşi, precum şi oaspeţi de peste hotare, din R.F. Germania, Franţa şi Austria. Problematica abordată se referă la metode de încercări privind comportarea mecanică a pereţilor portanţi din zidărie, din panouri mari prefabricate şi din diafragme de beton armat, care reprezintă soluţii moderne şi de viitor. Se vor desprinde concluzii importante în vederea emiterii unor recomandări pentru specialiştii din sectorul construcţiilor din diferite ţări. Lucrările, care se desfăşoară timp de 3 zile, vor contribui la lărgirea relaţiilor de colaborare între cercetătorii din domeniul construcţiilor în vederea perfecţionării de investigaţii tehnico-ştiinţifice şi a aplicaţiilor practice. La Bacău Premieră a Operei ieşene Duminică a avut loc la Casa de cultură „Vasile Alecsandri“ din Bacău premiera Operei de stat din Iaşi cu „Ion Vodă cel Cumplit“ de Gheorghe Dumitrescu. Conducerea muzicală aparţine dirijorului Radu Botez, artist emerit, regia, lui George Zaharescu, iar scenografia Hristofeniei Cazacu. Maeștrii de cor: Ion Pavalache și Anton Bisoc. Spectacolul s-a bucurat de succes. La Teatrul pentru copii şi tineret a avut loc: Premiera inaugurală a stagiunii Duminică, laTeatrul pentru copii şi tineret din Iaşi a avut loc premiera inaugurală a stagiunii 1973—1974 cu spectacolul muzical „Bing..., bang ... bing“, pe un text de autorul ieşean Dumitru Vacariu, muzica aparținînd compozitorului Sabin Pautza. Regia este semnată de Constantin Brehnescu, iar scenografia de Lică Nicolae. Spectacolul s-a bucurat de succes. Manifestări prilejuite de „Săptămina Crucii Roşii" Colaboratorul nostru I. Tarcan, membru al Comisiei judeţene de Cruce Roşie, ne informează că, în „Săptămîna Crucii Roşii“, la Tătăruşi, Cristeşti, Moţca şi Mirosloveşti, au fost organizate numeroase acţiuni. Printre acestea se înscriu: donarea de către cetăţeni a unei cantităţi de 35 t. de singe, înscrierea a peste 1.000 de noi membri în Societatea de Cruce Roşie, prezentarea de conferinţe şi filme pe teme sanitare, organizarea de simpozioane, concursuri între grupele sanitare din S.M.A.-uri, C.A.P.-uri și școli etc. Dezlegarea jocului apărut în 8400 al ziarului nostru nr. ORIZONTAL: 1. Copil — Mame; 2. Apă — Oma — Ir ; 3. Tt. — Scară — O ; 4. I — Apărător; 5. Regalităţi ; 6. Silicoşi; 7. Gelatină — A ; 8. A — Atac — Tiz ; 9. Ro — Oţărîţi ; 10. Ilare — E — El. De luni pînă luni, pe drumurile publice din judeţ Pietoni accidentaţi Alţi doi pietoni din judeţul nostru au devenit victime ale unor accidente de circulaţie, pentru că au ignorat nişte elementare reguli de circulaţie. Simbătă, R. Pricop, din Tg. Frumos, aflat la Strunga sub influenţa alcoolului, a încercat să traverseze şoseaua fără a-şi lua nici o măsură de precauţie. Şoferul autocamionului care l-a accidentat mortal n-a putut evita victima. Tot sâmbătă, pe str. Păcurari din Iaşi, pietonul C-tin Măriean a fost grav accidentat, tot pentru faptul că nu s-a asigurat la traversare. Dacă neatenţia, graba nu duce in alte situaţii, la urmări tragice, cind este vorba insă de circulaţia pe drumurile publice, acestea pot secera vieţi, pot genera infirmităţi. Atenţia sporită la traversare trebuie să fie o idee mereu trează în mintea pietonului. „Ciubucarii“ Se pare că unele unităţi deţinătoare de parc auto continuă să privească cu indiferenţă felul in care sunt folosite autovehiculele din dotare. Este cu atit mai condamnabilă această nepăsare, cu cit se cunosc exigenţele sporite în privinţa exploatării economice, judicioase a parcului auto. Făcind observaţia de mai sus, nu ne referim în primul rind la faptul că nu s-a răspuns criticilor aduse în această rubrică, ci la faptul că practica folosirii autovehiculelor în interes personal ori pentru obţinerea unor venituri ilegale n-a fost curmată, înseamnă că unele unităţi nu desfăşoară o activitate eficientă de control şi de educare a şoferilor. In săptămina trecută, au fost găsiţi transported persoane sau mărfuri (îndeosebi legume) fără forme legale: O. Florescu (Trustul de construcţii industriale), Ad. Ojoc (întreprinderea de transport în comun Iaşi), Gh. Grigorescu (întreprinderea de construcţii şi proiectări), Şt. Bucovină (Secţia de drumuri şi poduri). Din rapoarte In comuna Coarnele Caprei, un cetăţean, M. Oşlovanu, şi-a pierdut viaţa in urma răsturnării unui autocamion al Autobazei nr. 1 Iaşi. Victima se afla deasupra încărcăturii din camion în momentul răsturnării acestuia. Accidentul s-a produs ca urmare a unei defecţiuni la sistemul de transmisie. Şoferul Gh. Popa, pe lângă faptul că ar fi trebuit să verifice cu mai multă atenţie starea tehnică a autovehiculului, n-avea voie să transporte persoane peste încărcătură. V. Neamţu, de la Şantierul electromontaj, care conducea un autoturism, a fost oprit pentru control. Şi s-a aflat că el nu avea permis valabil decât pentru categoria C şi era în stare de ebrietate la volan. A fost deferit justiţiei, spre a fi condamnat conform procedurii de urgenţă. Pentru că nu erau decit sub influenţa alcoolului, au plătit amenzile de rigoare şi au rămas fără permis de conducere pentru o lună sau două: C. Stoica, de la Policlinica nr. 2 Iaşi, V. Iţicovici, de la Fabrica „CIMP", şi Gh. Vicov, de la întreprinderea de industrializare a laptelui. .Silviu COSTINESCU (date primite de la organele de miliţie) LUPTE LIBERE Vasile Ţigănaş - campion balcanic, Stelian Morcov-vicecampion I La cea de a 22-a ediţie a campionatelor balcanice de lupte libere şi grecoromane, desfăşurate la Timişoara, ieşeanul Vasile Ţigănaş a reuşit o performanţă excelentă : a cucerit titlul de campion la „libere“ (cat. 82 kg.). După ce obţinuse cîteva victorii spectaculoase, duminică, în ultima zi de concurs, V. Ţigănaş a înregistrat un nou succes, învingîndu-l prin abandon pe C. Ludinev (Bulgaria), într-o partidă aprig disputată. O bună comportare a avut de asemenea un alt ieșean, Stelian Morcov, (cat. 90 kg), care a devenit vicecampion balcanic. Ambii sportivi aparţin clubului Nicolina şi sunt antrenaţi de Mircea Bîdiu. Cu toţii merită felicitările sincere ale iubitorilor sportului din Iaşi. u Competiţii Crosul bobocilor“... Se pare că articolul nostru critic pe tema sportul de masă, de la rubrica „Spectator“, de acum două săptămîni, a avut un anumit ecou în rîndul tinerilor şcolari şi studenţi. E drept, ecoul putea fi şi mai larg; începutul este, totuşi, notabil. Aşteptăm acum fapte şi din partea sindicatelor, unde există, de asemenea, numeroase posibilităţi de revitalizare a sportului de masă. Revenind la studenţi, vom menţiona că duminică dimineaţa a avut loc un „cros al bobocilor“, concurs rezervat studenţilor din anul I. După cum ne informează tov. C. Huţanu, şeful comisiei sportive a C.U.A.S.C. Iaşi, întrecerea s-a desfăşurat, pe un timp excelent şi într-o bună organizare, pe un traseu pitoresc, în jurul căminelor Institutului agronomic. Fetele au alergat pe distanţa de 700 m., iar băieţii pe un traseu de circa 1.000 de m. Este prima acţiune de la începutul anului universitar şi au participat circa 500 de studenţi. Cifra ni se pare, însă, cam mică, ceea ce denotă că unele conduceri ale asociaţiilor studenţilor (de la Universitate şi Institutul politehnic) puteau contribui la o mobilizare mai largă a concurenţilor. In schimb, merită evidenţiate Institutul de medicină şi farmacie — pentru participare cu numeroase concurente şi Institutul agronomic — pentru mobilizarea unui mare număr de băieţi. Cele două institute au cîştigat, de altfel, întrecerile respective, pe echipe. Iată şi primii trei clasaţi la individual : Fete: 1. Silvia Zaharescu. 2. Doina Olinius . 3. Maria Gaşpar (toate de la Institutul de medicină şi farmacie). Băieţi: 1. Radu Farcaşu (Institutul politehnic). 2. Dumitru Trofin (Institutul agronomic). 3. Ion Platon (Institutul agronomic). Primilor trei clasaţi li s-au oferit premii în obiecte. Cîştigătorii pe echipe au primit diplome de masă Vrem să sperăm că acţiunile de masă în lumea studenţilor nu se vor opri aici. Sugerăm organizarea unor crosuri pe institute, cu o participare şi mai bogată, precum şi alte întreceri de turism, volei, judo, baschet şi alte sporturiîndrăgite de tinerii din facultăţi. V. GEORGESCU ...şi cel al şcolarilor . Duminică, în împrejurimile stadionului 23 August, s-a desfăşurat crosul şcolarilor, organizat de C.J.E.F.S., Inspectoratul şcolar judeţean şi Consiliul municipal al Organizaţiei pionierilor. La startul concursului s-au aliniat peste 350 de elevi şi eleve din clasele a ViI-a şi a VIII-a ale şcolilor generale şi liceelor teoretice, cîştigători ai etapelor pe şcoală. La categoria de vîrstă pentru elevii din clasa a VlI-a, primii au sosit Elena Albert, de la Şcoala generală nr. 22, şi Viorel Ciubotaru, de la Liceul „Emil Racoviţă“. La fete, următoarele două locuri au fost ocupate de Gabriela Drosu, de la Şcoala generală nr. 10, şi Geta Ungureanu, de la aceeaşi şcoală cu învingătoarea. La băieţi, Florin Furcă, de la Liceul „G. Ibrăileanu“, şi Paul Munteanu, de la Şcoala generală nr. 10, au ocupat locurile II şi, respectiv III. Pentru clasa a VIII-a, primele trei locuri la fete le-au ocupat în ordine Lenuţa Dup, de la Şcoala generală nr. 10, Mihaela Onofrei, de la Şcoala generală nr. 24, şi Silvia Arhip, de la Şcoala generală nr. 4. La băieţi, Dumitru Amăriuţei, de la Liceul „M. Eminescu“, ocupă primul loc urmat de Ion Apreotesei, de la Şcoala generală nr. 10, şi Dan Cordun, de la Liceul „M. Eminescu“, care a ocupat locul III. Organizatorii au oferit o diplomă specială Şcolii generale nr. 10 pentru cea mai bună participare şi cele mai bune rezultate obţinute în acest concurs. V. VALERIAN—coresp. RUGBI, DIVA Politehnica — Universitatea Timişoara 6-6 (0-6) Suita de argumente şi recomandări pentru derbiul formaţiilor studenţeşti a stîrnit şi de această dată un justificat interes în lumea rugbiului ieşean. Ce păcat însă că, duminică, întîlnirea rivalelor din atîtea campionate a coborât sub nivelul posibilităţilor lor datorită nervozităţii, economiei de efort şi de însufleţire cu care s-a acţionat. Nu uităm că două mari absenţe (Motrescu şi Marica — ultimul plecat, se pare, la Constanţa, fără avizul clubului ieşean), ca şi neintrarea în „formă“ încă a lui Crişan şi Vărzaru grevează lotul Politehnicii, dar şi în actuala formulă pretindem şi aşteptăm mult mai mult de la ieşeni. Pentru că, deşi Universitatea Timişoara este, neîndoielnic, o formaţie redutabilă, nu mai e... Universitatea de acum doi ani, cînd a cucerit titlul de campioană a ţării. Politehnica a început jocul în forţă, reuşind să exercite o puternică presiune asupra formaţiei timişorene. Numai că acţiunile gazdelor n-au suficientă vigoare. In replică, Universitatea a folosit arma contraatacului, împingînd jocul spre terenul de ţintă al ieşenilor cu baloane trimise în adîncime. Genul de a acţiona al oaspeţilor a dat roade la finele primei reprize, cînd Răşcanu (min. 35) şi Gheţu (min. 38) au înscris 6 puncte prin două lovituri de picior căzute. Repriza a doua a marcat un puternic reviriment al ieşenilor. Ei domină cu autoritate, ca urmare a faptului că se dovedesc net superiori în grămezile ordonate (László a talonat foarte bine), cît şi în cele spontane, sau la repunerile de la margine. Jocul se dispută mai ales în preajma buturilor Universităţii, dar ieşenii nu obţin decît egalarea (Ţopa a transformat două lovituri de pedeapsă), pentru că procentajul acţiunilor realmente periculoase a fost foarte scăzut. Asta deoarece lipsa de claritate, de hotărîre, de dăruire caracterizează încă întreaga evoluţie a Politehnicii. A arbitrat Al. Lemneanu (Bucureşti). Ca de obicei, în ultimii ani, el i-a defavorizat pe ieșeni prin unele decizii date. Gh. VASILIU P.S. Ne cerem scuze pentru faptul că am anunţat meciul la o altă oră decît cea la care fusese el în realitate programat de către clubul ieşean. Vina o poartă C.J.E.F.S. Iaşi care ne-a comunicat în scris că partida va avea loc la ora 11. In realitate ea a început la ora 9... PE SCURT • In cadrul campionatului republican al juniorilor şi şcolarilor, echipa de fotbal Politehnica Iaşi a jucat la Bacău cu Ştiinţa şi a învins cu 3—0 (1 — 0). • Duminică, echipa de baschet (junioare) a C.S.M. Iaşi a jucat pe teren propriu cu Şcoala, sportivă Bacău, în cadrul campionatului republican al juniorilor şi şcolarilor. Oaspetele au învins cu 67—47 (32— 22). Tot duminică, echipa de baschet (juniori) a C.S.M Iaşi a jucat la Suceava cu C.S.M. şi a învins cu 63—52 (34—24). FLACĂRA, IA$IM$n Spectator, in fine! Am fost duminică dimineaţa pe terenul „Filimon Sîrbu" şi — pentru a fi cît se poate de sincer de la început — am încercat, paradoxal, un sentiment de jenă şi chiar de regret deşi, vă asigur, aveam suficiente motive să fim încintaţi. De ce încintaţi? Fiindcă in faţa noastră evolua o excelentă echipă masculină de baschet, Politehnica Iaşi, cu nume sonore şi în loturile reprezentative : Moisescu, Scutaru, Pomirlă, şi în care Samson — revenit la Iaşi — ne-a reamintit de perioada de aur a baschetului romantic şi spectaculos. De ce, atunci, regrete? Fiindcă, în primul rind, partida ieşenilor cu Voinţa Tulcea era urmărită de cel mult 40 de spectatori. Fiindcă, în al doilea rind, aşa-zisa tabelă de marcaj era, de fapt, o bucată necăjită de placaj, peste care doi puşti mîzgileau, cu creta, nişte cifre aproximative. Fiindcă, în al treilea rând, am avut impresia că echipa ieşeană a nimerit din greşeală aici, în divizia B. Din păcate, Politehnica nu se zbate din greşeală, de mulţi ani, în mediocritatea diviziei B. Sunt cauze multiple care ţin de lipsă de pasiune şi de organizare, de rivalităţi meschine etc. şi nu e momentul să le evocăm din nou, de vreme ce vrem să ştim ce vom face in viitor. (O singură chestiune merită, credem, discutată, totuşi : de ce alungăm „bătrinii" cu experienţă sau ei singuri renunţă la activitate? In timp ce un Radu Popovici, de 40 de ani, un Demian, de 35 de ani, un Tursugian de 40 de ani mai joacă încă, la noi, un Dan Pavelescu, de 30 de ani, e... antrenor, iar alţii de 28 de ani sunt catalogaţi „încheiaţi“. Nu pledăm, ferească sfintul, pentru o echipă de jucători numai de această vîrstă, trebuie promovate, mai ales, elementele tinere, dar atîta timp cit Radu Diaconescu, de 29 de ani, este căpitanul echipei României, nu înţelegem de ce am fi noi mai „catolici d in materie. E foarte bine că s-a apelat Şi la Samson, „bătrînul“ de 28 de ani, care este un excelent coordonator de joc. Cu aceasta nu s-a rezolvat, desigur, totul. Politehnica se află într-o serie slabă din divizia B, şi se plimbă prin ea, ca și prin Copou. După ce în urmă cu o săptămina a surclasat cu 109—50 la Fieni, pe Electrica, duminică a trecut din nou peste sută : 102—46 (58—20) în partida cu tulcenii. Acesta nu-i un motiv de prea mare bucurie. Aş spune că, dimpotrivă, e un prilej de meditaţie la pregătirile pentru baraj, unde ieşenii vor întîlni formaţii puternice, între care probabil Academia Militară şi Mureşul Tg. Mureş. Avem, în fine, o foarte bună şi tînără formaţie de baschet. Există, in fine, posibilitatea de a readuce Iaşul acolo unde a fost şi unde a onorat prezenţa sa , în divizia A. Ar fi un mare păcat să fie ratată această ocazie , nu pentru promovarea ca un scop in sine, ci pentru reafirmarea acestui sport cu tradiţie glorioasă la Iaşi şi cu mare priză la public. Al. CERBU FOTBAL, DIV.A Sărbătoare în Copou Politehnica Iaşi—Sport club Bacău 3-0 (3-0) Stadionul 23 August. Spectatori 10.009. Timp foarte frumos. Teren bun. Autorii golurilor : Lupulescu (min. 4 şi 30) şi Dănila (min. 15). Formaţii : POLITEHNICA — LOSTAŞ — Micloş, STOICESCU, ROMIA I, Hanceriuc — SIMIONAŞ, IANUL, ROMILA II — INCZE, LUPULESCU, DANILA (Ailoaiei), SPORT CLUB GUITA — Margasoiu, Catargiu, Velicu, Volmer — Smăuceanu (Pruteanu), Hriţcu, DEMBROVSCHI — PANA, Munteanu (Enescu), Băluţă. Arbitru — Kevork Ghemingean (Bucureşti). Parcă nu ne venea să credem ochilor. Această sintagmă, atît de veche şi plastică, exprimă, cred, cel mai bine starea de spirit a majorităţii spectatorilor stadionului din Copou. Cele ce s-au întîmplat duminică sint in contradicţie flagrantă cu ceea ce ne arătaseră multe din jocurile primăverii şi ale toamnei. De altfel, publicul i-a şi primit cu destul de multă răceală pe băieţii lui Ilie Oană şi doar acolo la tribuna B, unde dragostea merge pînă-n pînzele negre, doar acolo au mai izbucnit urale. Dar nici acolo galeria nu a fost, la început, chiar în cea mai bună formă. Primele 3 minute au fost chiar mai grele şi pline de peripeţii. Hriţcu s-a apucat, ca de obicei, să bată caiele în potcoave, Lupulescu şi-a adus aminte şi el că e din Paşcani. Băcăoanii l-au retras la mijlocul terenului pe Dembrovschi şi disputa a plecat de la o simetrie tactică. Dar, a venit preluarea ceea superbă a lui Emil, chiar de lingă banderola albă a terenului şi a venit şi cornerul din minutul 4. Dănilă a calculat bine traiectoria loviturii. Cei doi fundaşi, centrali, Catargiu şi Velicu, au privit şi Lupulescu s-a arcuit splendid spre minge. Bară, Ghiţa a avut un stop cerebral şi Lupulescu a semnat primul gol. După aceasta ieşenii se dezlănţuie. Fotbal modern, in continuă mişcare, schimburi derutante de locuri, care fac harcea-parcea apărarea om la om a oaspeţilor. Incze se deplasează pe stingă, pusă la Lupulescu şi acesta, în mare vervă, gîndeşte cu singe rece faza. Trimite, exact acolo unde nu se aştepta adversarul, lui Romila II. Una din multele ghiulele ale mijlocaşului ieşean este prinsă sigur de Ghiţă. Băcăuanii încearcă să pericliteze poarta lui Costaş, dar jocul lor nu se articulează, pentru că strategul Dembrovschi este marcat cu simţ de răspundere de lanul. Se galopează continuu spre poarta oaspeţilor. Jocul are ritm, e spectaculos, mijlocaşii ieşeni cîştigă net duelul cu perechea adversă, iar în atac circulaţia este năucitoare. Minutul 13. Lovitură de colţ. Execută Simionaş, Incze, pe un post de pivot in stingă careului de 6 m, deviază surprinzător balonul cu capul şi Dănilă măreşte avantajul : 2—0. Lupulescu, jucător de forcing, apare tot mai mult în ipostaza de creator. Minutul 28 Incze se joacă cu punctul de sprijin al lui Volmer. Trimite o secanţă în direcţia în care alerga Romila II. Şut fulgerător, jos, la colţ. Paradă strălucitoare a lui Ghiţă. Fază antologică. Peste 2 minute Simionaş bolteşte iscusit mingea peste apărarea băcăuană. Lupulescu ţîşneşte cînd trebuie şi are drum liber spre poarta lui Ghiţă. E ajuns din urmă, uriaşul portar băcăuan iese să-i închidă unghiul, însă potarul ieşean dovedeşte o mare stăpinire de sine : 30 0. Ieşenii coboară viteza motoarelor. Un avion înaintea aterizării. Băcăuanii se apropie tot mai des de poarta lui Costaş. Apărarea studenţilor se grupează bine şi în plus peste oaspeţi se năruie încă acest neaşteptat 3-0. După pauză, după acele arderi intense din prima repriză, iniţiativa în joc aparţine mai mult oaspeţilor. Ei pătrund incisiv pe flancurile apărării gazdelor, însă de fiecare dată fundaşii centrali şi mai ales Costaş fac corecţiile necesare. Nu se mai înscrie nimic şi jocul nu mai este aşa de sclipitor ca în acele 30 minute de aur ale primei reprize. Ieșenii demonstrează că ştiu să apere onest un rezultat. Meciul de duminică are un sfîrşit dulce, cu gust de tămnoasă. Pentru prima oară în ultima vreme, spectatorii părăsesc stadionul din Copou cu zîmbetul pe buze. Ieşenii au cîştigat dar şi mai ales au jucat foarte bine, cum nu i-am văzut de multă vreme. Desfăşurarea partidei a lăsat să transpară un potenţial nebănuit. Antrenorul Ilie Oană îmi mărturisea, cu modestie, înaintea partidei că echipa este, după părerea sa, în revenire de formă. Jocul cu Sport Club a confirmat cu vîrf şi îndesat. Să sperăm că jucătorii şi antrenorii vor şti să ţină în ograda lor acest oaspete atît de năzuros, care este forma sportivă bună. Grigore ILISEI ETAPA VIITOARE (7 OCTOMBRIE): Steagul roşu — A.S. Armata Tg. Mureş; Politehnica Timişoara — Jiul ; „U“ Cluj — C.F.R. Cluj; Petrolul — Politehnica Iaşi; Rapid — Dinamo; Sportul studenţesc — Steaua; Sport club Bacău — C.S.M. Reşiţa; U.T.A. — Univ. Craiova; F.C. Constnţa — F.C. Argeş. * După 8 etape, în clasament conduce Universitatea Craiova cu 14 puncte. Politehnica Iași ocupă locul 6 cu 8 puncte. FOTBAL, DIV. B R. paşcani — Oţelul Galaţi 3-1 (2-1) PAŞCANI (De la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului"). Se pare că feroviarii păşcăneni au depăşit lipsa de formă în care s-au aflat pînă acum, reuşind duminică prima victorie în actualul campionat al diviziei B. Deşi echipa „Oţelul“ din Galaţi venise la Paşcani fără veleităţi (ne-o- declarase la începutul jocului chiar conducătorul ei) totuşi, pe parcursul Intîlnirii, oaspeţii au creat cîteva probleme dificile feroviarilor. Scorul este deschis chiar la prima acţiune ofensivă a C.F.R-ului (primul minut) prin Bunea, care reia în plasă din apropiere, după ce, în prealabil, şutase Otic : 1-0. Se credea că, în continuare, scorul va lua proporţii. Dar lucrurile nu s-au petrecut întocmai. Dimpotrivă, spre sfîrşitul primei reprize, gălăţenii ţes cu mai mult curaj la atac şi ratează în min. 28. Golul egalizator a venit în min. 31, dintr-o gravă greşeală a fundaşului Mihai, care, jucîndu-se cu mingea în faţa propriei porţi, dă posibilitatea adversarului, Tîrîşă, să intercepteze şi să înscrie: 11. In continuare, ceferiştii acţionează cu clar-v iziune in atac ,şi pînă la pauză reuşesc cîteva faze de spectacol, printre care o bară în min. 32 şi golul lui loan Gheorghe, min. 37 , 2—1, 1 In repriza a II-a, deşi feroviarii domina mai mult, ei nu reuşesc să mai înscrie decit un gol prin Nazarie (min. 03). Spre finalul partidei, oaspeţii devin mai periculoşi, profitînd bineînţeles şi de unele slăbiciuni în apărarea ceferistă, şutind de două ori de puţin pe lingă poartă, prin Torna (min. 70) şi Stoleru (min. 87). Brigada vasluiană de arbitri (Emil Păunescu, la centru, C. Săndulescu şi D. Munteanu la tuşe) a condus exemplar formaţiile ! C.F.R. PAŞCANI : Ciorcilă - Barbu — Ursu, Mihai, Bivolan — Măciucă (min. 75 Apostol), Drăgan — Vaşinschi (min. 55 Nazarie), Otic, Ioan Gheorghe, Bunea. OŢELUL : Dumbrăvean - Teodor, Macovei, Adam, Lazăr — Toma, Tîrîşă (min. 58 Antipa), Dobre — Stoica, Giuşcă (min. 77 Voicu), Stoleru. C-TIN ENEA In etapa viitoare (7 octombrie) C. F. R. joacă la Buşteni cu Caraimanul. După 7 etape, păşcănenii ocupă locul 9 cu 7 puncte. Eider este G.S.M. Suceava, cu 13 puncte.