Flacăra Iaşului, martie 1974 (Anul 30, nr. 8534-8560)

1974-03-01 / nr. 8534

PAGINA Conferinţa pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste Conferirea unor inalte titluri si ordine ale Republicii Socialiste România Festivitatea înmînării de înalte distincţii unor cadre de conducere şi lucrători fruntaşi din agricultură (urmare din pag. 1) Profund emoţionată de cinstea ce mi se face prin acordarea titlului de Erou al Muncii Socialiste, a spus Ana Vornicu, preşedinta C.A.P. Tirguşor-Constanţa, trăiesc astăzi unul din cele mai importante momente din viaţa mea. Simbol al hărniciei, pasiunii şi dăruirii în muncă, această înaltă distincţie reprezintă pentru mine şi cooperatorii în mijlocul cărora muncesc o răsplată de onoare, dar şi o obligaţie de mare răspundere pentru realizarea sarcinilor ce ne revin în procesul dezvoltării şi modernizării agriculturii. Pentru noi, ţăranii, cooperatori, aceasta reprezintă totodată un nou şi preţios imbold în intensificarea eforturilor pentru sporirea pe toate căile a producţiei agricole. După ce a mulţumit călduros conducerii superioare de partid şi de stat, tovarăşului Nicolae Ceauşescu personal, pentru acordarea titlului de Erou al Muncii Socialiste, Gheorghe Mărginean, directorul I.A.S. Jidvei—Alba, a spus : Pentru mine, cît şi pentru întreg colectivul de lucrători din I.A.S. Jidvei, această înaltă distincţie este un imbold în munca noastră viitoare. Vom depune eforturi sporite, toată capacitatea noastră de muncă în vederea transpunerii în viaţă a hotărîrilor Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste, preţioasele dumneavoastră indicaţii privind dezvoltarea şi modernizarea agriculturii, aducîndu-ne în felul acesta contribuţia la făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Vă rog să-mi permiteţi ca din partea celor ce au cinstea să fie distinşi astăzi, cu ocazia acestei mari aniversări a agriculturii noastre socialiste, a spus in cuvîntul său Angelo Miculescu, ministrul agriculturii, industriei alimentare şi apelor, să vă adresez dumneavoastră, tovarăşe secretar general, conducerii de partid şi de stat, mulţumiri din toată inima pentru aprecierea dată muncii noastre, tuturor, celor ce au lucrat pentru a îndeplini sarcinile date agriculturii. Considerăm aceasta, însă, şi ca o obligaţie sporită a noastră de a munci cu mai multă perseverenţă pentru îndreptarea lipsurilor, pentru folosirea mai bună a mijloacelor puse la dispoziţia agriculturii, pentru a valorifica potenţialul ei real spre a obţine recolte ridicate în condiţii economice superioare. Vă asigurăm, tovarăşe secretar general, din partea conducerii Ministerului Agriculturii, a tuturor cadrelor care lucrează în aceasta, a tuturor specialiştilor şi lucrătorilor din agricultură, că nu vom precupeţi nimic pentru realizarea acestor sarcini de cinste puse de partid şi de stat în faţa noastră. Intr-o atmosferă de puternic entuziasm, întimpinat cu vii şi îndelungi aplauze, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Asistenţa, în picioare, aclamă, ovaţionează cu putere. Miile de participanţi, exprimîndu-şi dragostea neţărmurită faţă de conducătorul iubit al partidului şi poporului nostru scandează îndelung sub imensa cupolă : „Ceauşescu—P.C.R.“. Joi la amiază, în cadrul unei festivităţi care a avut loc în Sala de marmură a Pavilionului expoziţional, tovarăşul Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, a înmînat „Ordinul Muncii“ cl. a II-a şi Ordinul „Meritul Agricol“ cl. a II-a unui număr de 159 de cadre de conducere şi lucrători din unităţile agricole de stat şi cooperatiste, conferite pentru contribuţia adusă la înfăptuirea politicii ,partidului şi statului de dezvoltare şi modernizare a agriculturii socialiste în patria noastră. In numele celor decoraţi. Vasile Dobre, preşedintele C.A.P. Comloşu-Mic, judeţul Timiş, şi Dionisie Benko, directorul I.A.S. Oradea, au mulţumit călduros conducerii partidului şi statului, subliniind că acordarea acestor înalte distincţii reprezintă recunoaşterea străduinţelor depuse de colectivele în rîndul cărora lucrează pentru sporirea producţiei agricole şi totodată un nou imbold pentru dezvoltarea în continuare a agriculturii socialiste. Apoi tovarăşul Emil Bodnaraş a adresat, în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al Consiliului de Stat, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, personal, felicitări celor decoraţi, urîndu-le noi succese în munca pe care o desfăşoară. (Agerpres) Prin Decret al Consiliului de Stat, pentru contribuţia adusă la Înfăptuirea politicii partidului şi statului de dezvoltare şi modernizare a agriculturii socialiste în patria noastră, s-au conferit: Titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ şi Medalia de aur „Secera şi Ciocanul“ tovarăşilor Ilie Bărăitaru, preşedintele C.A.P. Gîrla Mare, judeţul Mehedinţi ; Gheorghe A. Blendia, preşedintele C.A.P. Sîmbăta Nouă — Topolog, judeţul Tulcea; Gheorghe Bogza, preşedintele C.A.P. Someşul, judeţul Satu Mare ; Andrei A. Bartha, preşedintele C.A.P. Uriu, judeţul Bistriţa-Năsăud ; Mircea P. Călin, preşedintele C.A.P. Ripiceni, judeţul Botoşani ; Florea Cărpanu, directorul I.A.S. Beregsău, judeţul Timiş ; Andrei A. Cojocaru, directorul S.M.A. Ianca, judeţul Brăila; Gheorghe I. Dinu, preşedintele C A.P. Smeeni, judeţul Buzău ; Teodor F. Duluş, mecanic şef de secţie la S.M.A. Cefa, judeţul Bihor ; Stămică V. Dumbravă, directorul I.A.S. Coteşti, judeţul Vrancea; Otto I. Fiddeş, şef de secţie la S.M.A. Sînpetru, judeţul Braşov ; Ion Gh. Grecu, mecanic specialist la S.M.A. Bălceşti, judeţul Gorj ; Alexandru V. Ienciu, directorul întreprinderii „30 Decembrie“, judeţul Ilfov; Adolf-Mihail Kristoff, şef de fermă pomicolă la I.A.S. Mediaş, judeţul Sibiu ; Gheorghe Mărginean, directorul I.A.S. Jidvei, judeţul Alba ; Ion Moldovan, preşedintele C.A.P. Reghin, judeţul Mureş ; Iosif I. Molnar, inginer şef la C.A.P. Sînzieni, judeţul Covasna; Marin Nedea, preşedintele C.A.P. şi directorul S.M.A. Purani, judeţul Teleorman ; Elena Orzan, şef de fermă la C.A P. Valea Măcrişului, judeţul Ilfov ; Constantin A. Popa, preşedintele C.A.P. Dor Mărunt, judeţul Ialomiţa ; Titu Popescu, directorul I.A.S. „Mihail Kogălniceanu“, judeţul Constanţa; Ion C. Spătărelu, preşedintele C.A.P. „Gheorghe Doja“, judeţul Ialomiţa ; Alexandru Fr. Toană, preşedintele C.A.P. „Viaţă Nouă“ din comuna Poiana Mare, judeţul Dolj ; Ana M. Vornicu, preşedinta C.A.P. Tîrguşor, judeţul Constanţa ; Gheorghe I. Zarcu, preşedintele C.A.P. Izbiceni, judeţul Olt. Ordinul Muncii clasa I tovarăşilor Gheorghe I. Laza, directorul general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Bihor ; Barna László I. Bancsik, preşedintele C.A.P. Diósig, judeţul Bihor; Ioan M. Moroşanu, preşedintele C.A.P. Vîrfu Cîmpului, judeţul Botoşani ; Cristache A. Moldoveanu, secretarul Comitetului P.C R. Insula Mare a Brăilei, judeţul Brăila; Victor T. Guţu, preşedintele C.A.P. Gherăseni, judeţul Buzău ; Ion N. Nica, preşedintele C.A.P. Cogealac, judeţul Constanţa ; Costică St. Purdelea, directorul S.M.A. Pechea, judeţul Galaţi; Dumitru N. Bîrsilă, mecanic agricol la S.M.A. Motru, judeţul Gorj ; Apostol I. Constantin, preşedintele C A.P. Griviţa, judeţul Ialomiţa ; Nicolae A. Luca, directorul I.A.S. Grădiştea, judeţul Ialomiţa ; Ion C. Urnea, directorul S.M.A. Budeşti, judeţul Ilfov ; Angela M. Sincu, preşedinta C.A.P. „Unirea“, oraşul Corabia, judeţul Olt; Grapina N. Bădescu, inginer şef la C.A.P. „Partizanul Roşu“ din oraşul Zimnicea, judeţul Teleorman ; Gheorghe Gh. Maladie, preşedintele C.A.P. Cîrja, comuna Murgeni, judeţul Vaslui ; Ioan I. Moisă, şef de secţie la S.M.A. Grumezoaia, judeţul Vaslui. Ordinul „Meritul Agricol“ clasa I tovarăşilor Iosif Banc, prim-secretar al Comitetului judeţean Mureş al P.C.R.; Petre Blajovici, prim-secretar al Comitetului judeţean Bihor al P.C.R. ; Gheorghe Blaj, prim-secretar al Comitetului judeţean Maramureş al P.C.R.; Ştefan Boboş, primsecretar al Comitetului judeţean Neamţ al P.C.R. ; Teodor Coman, prim-secretar al Comitetului judeţean Tulcea al P C.R.; Adalbert Crişan, prim-secretar al Comitetului judeţean Bistriţa-Năsăud al P.C.R.; Petre Dănică, prim-secretar al Comitetului judeţean Vâlcea al P.C.R. ; Constantin Dăscălescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Galaţi al P.C.R.; Simion Dobrovici, prim-secretar al Comitetului judeţean Vrancea al P.C.R. ; Miu Dobrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Suceava al P.C.R. ; Petre Duminică, prim-secretar al Comitetului judeţean Botoşani al P.C.R ; Ludovic Fazekas, prim-secretar al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R.; Nicolae Giosan, preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice ; George Homoştean, prim-secretar al Comitetului judeţean Alba al P.C.R. ; Vasile Marin, prim-secretar al Comitetului judeţean Ialomiţa al P.C.R.; Angelo Miculescu, ministrul agriculturii, industriei alimentare şi apelor; Gheorghe Necula, prim-secretar al Comitetului judeţean Ilfov al P.C.R.; Gheorghe Paloş, prim-secretar al Comitetului judeţean Gorj al P.C.R. ; Vasile Potop, prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C R.; Gheorghe Petrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. ; Gheorghe Roşu, prim-secretar al Comitetului judeţean Bacău al P.C.R. ; Constantin Sandu, prim-secretar al Comitetului judeţean Olt al P.C.R. ; Ion Sîrbu, prim-secretar al Comitetului judeţean Buzău al P.C.R.; Gheorghe Tănase, prim-secretar al Comitetului judeţean Vaslui al P.C.R. ; Mihai Todescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Timiş al P.C.R. ; Laurean Tulai, prim-secretar al Comitetului judeţean Sălaj al P.C.R. ; Iosif Uglar, primsecretar al Comitetului judeţean Satu Mare al P.C.R. ; Vasile Vîlcu, prim-secretar al Comitetului judeţean Constanţa al P.C.R.; Constantin V. Alexe, preşedintele C.A.P. Otopeni, municipiul Bucureşti; Vasile G. Voicu, preşedintele C.A.P. Jilava, municipiul Bucureşti; Ioan V. Milaciu, preşedintele C.A.P. Sard — Alba; Ilie Cioarsă, preşedintele C.A.P. „Victoria“ — Arad ; Constantin A. Bădescu, preşedintele C.A.P. Boteni — Argeş ; Vasile I. Butnaru, preşedintele C.A.P. Parincea — Bacău ; Alexandru A. Czege, preşedintele C A.P. oraşul Salonta ; Vasile Gh. Dragoş, preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie Bihor; Ştefan A. Pocs, directorul S.M.A. Săcueni ; Dumitru D. Restanţia, directorul Trustului întreprinderilor agricole de stat Oradea ; Gheorghe G. Jiga, preşedintele C.A.P. din oraşul Bistriţa ; Nicolae A. Şaramet, preşedintele C.A.P. Codlea — Braşov ; Gheorghe F. Radu, directorul S.M.A. „1 Mai“ — Brăila ; Zaharia Şt. Cosma, preşedintele C A.P. Padina — Buzău ; Vasile I. Boldea, preşedintele C.A.P. Fizeş, comuna Berzovia — Caraş- Severin; Alexandru I. Botezan, preşedintele C.A.P. Mihai Viteazul — Cluj ; Carol G. Kiss, preşedintele C.A.P. din comuna Călăraşi — Cluj ; Octavian N. Lambru, directorul I.A.S. Murfatlar — Constanţa ; Gheorghe Gh. Nuţu, şef secţie la S.M A. Cobadin ; Petre M. Stoica, preşedintele C.A.P. Peştera ; Anton I. Tincu, preşedintele C.A.P. Palazu Mare ; Petru I. Tomoroga, directorul Staţiunii experimentale pentru culturi irigate Valu lui Tralarx — Constanţa; Endre L. Turoczi, preşedintele C.A.P. Tîrgu Secuiesc — Covasna ; Nicolae N. Ioniţă, preşedintele C.A.P. Crovu — Dîmboviţa ; Ştefan Gh. Hîrzoiu, preşedintele C A.P. „1907“ din comuna Valea Stancului — Dolj ; ing. Elvira L. Marinică, preşedintele C.A.P. Işalniţa — Dolj; Petre Gh. Botezatu, preşedintele C A.P. Schela — Galaţi ; Gheorghe D. Ştefan, preşedintele C.A.P. Cuca — Galaţi ; Peter P. Kovács, preşedintele C A.P. Ditrău — Harghita ; Păun Răvaş, preşedintele C A.P. Simeria — Hunedoara; Vasile I. Berbecel, preşedintele C.A.P. Smirna — Ialomiţa ; Ion M. Năstase, directorul S.M.A. Cuza Vodă ; Ion Gh. Nicolae, directorii I.A.S. Făcăeni; Milinton I. Trif, directorul S.M.A. Griviţa — Ialomiţa ; Gheorghe V. Bucă, preşedintele C.A P. Deleni — Iaşi ; Constantin D. Dogaru, preşedintele C.A.P. Tătăruşi — Iaşi; Alexandru C. Lazăr, rectorul Institutului agronomic Iaşi ; Vasile N. Nemesniciuc, preşedintele C.A.P. Şipote — Iaşi ; Grigore I. Bică, preşedintele C.A.P. Frăsinet — Ilfov ; Gheorghe Porumbel, preşedintele C.A.P. „8 Martie“ din comuna Ulmeni ; Ion S. Vemneşan, directorul I.A.S. Urziceni — Ilfov ; Vasile A. Avram, peşedintele C.A.P. Coaş, comuna Săcălăşeni; Constantin F. Bădiţă, preşedintele C.A.P. Salcia — Mehedinţi ; Neculai D. Bostan, preşedintele C.A.P. Girov — Neamţ ; Constantin T. Bălan, directorul Staţiunii experimentale Caracal — Olt ; Vasile I. Bărbulescu, preşedintele C.A.P. Scorniceşti ; Marin M. Diaconu, preşedintele C.A.P. Bucinişu ; Dumitru I. Tudose, preşedintele C.A.P. Stoicăneşti — Olt; Gheorghe M. Iordache, preşedintele C.A.P. Vadu Săpat, comuna Fîntînele — Prahova ; Costică T. Mişcă, preşedintele C.A.P. „Drumul lui Lenin“ din comuna Bucov — Prahova ; Teodor T. Cîmpan, preşedintele C.A.P. Surduc — Sălaj ; Iosif M. Varga, preşedintele C.A.P. Pir — Satu Mare ; Andrei E. Muller, şef de secţie la S.M.A. din comuna Cîrţa — Sibiu; Dumitru I. Popa, preşedintele C.A.P. Şura Mare — Sibiu ; Vasile Albu, preşedintele C.A.P. din comuna Moara __ Suceava; Marin C. Soare, preşedintele C.A.P. „Partizanul Roşu“ din oraşul Zimnicea — Teleorman ; Nicolae V. Dogariu, directorul I.A.S. Giarmata — Timiş ; Andrei M. Dzamba, directorul S.M.A. Gottlob; Petru I. Feneş, preşedintele C.A.P. Tomnatic, comuna Lovrin ; Viorel S. Uibaru, preşedintele C.A.P. Lenauheim — Timiş ; Nicolae C. Puşcuţă, preşedintele C.A.P. Peceneaga — Tulcea ; Petru Mihalache, preşedintele C.A.P. Tîrzii, comuna Olteneşti — Vaslui; Gheorghe I. Mihăescu, mecanic de întreţinere la S.M.A. Drăgăşani — Vîlcea. Ordinul „Meritul Agricol" clasa a II-a tovarăşilor Dumitru Bălan, prim-secretar al Comitetului judeţean Brăila al P.C.R.; Ion Catrinescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Prahova al P C.R.; Andrei Cervencovici, prim-secretar al Comitetului judeţean Arad al P.C.R. ; Trandafir Cocîrlă, prim-secretar al Comitetului judeţean Caraş-Severin al P.C.R. ; Ion Dincă, prim-secretar al Comitetului judeţean Argeş al P.C.R. ; Constantin Dragan, prim-secretar al Comitetului judeţean Braşov al P.C.R. ; Ştefan Mocuţa, prim-secretar al Comitetului judeţean Cluj al P.C.R. ; Ioachim Moga, prim-secretar al Comitetului judeţean Hunedoara al P.C.R.; Ferdinand Nagy, primsecretar al Comitetului judeţean Covasna al P C.R. ; Cornel Onescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Teleorman al P.C.R.; Iulian Ploştinaru, prim-secretar al Comitetului judeţean Mehedinţi al P.C.R. ; Ion Stănescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dîmboviţa al P.C.R.; Richard Winter, prim-secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R. ; Mihai Busuioceanu, vicepreşedinte al Comitetului de Stat al Planificării; Ion Ceauşescu, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor; Mihai Calotiţă, director general adjunct la Centrala industrială de tractoare şi maşini agricole ; Béla Cseresnyés, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie ; Constantin Iftodi, şeful Departamentului industriei alimentare din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor ; Florin Iorgulescu, preşedintele Consiliului Naţional al Apelor; Constantin Marin, consilier la C.C. al P.C.R. ; Aldea Militaru, preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie ; Ion Moldovan, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor ; Barbu Popescu, şeful Departamentului agriculturii de stat din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor ; Gheorghe Popa, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie; Titus Popescu, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie; Adrian Rogojan, adjunct de şef de secţie la Consiliul Central de Control Muncitoresc al Activităţii Economnice şi Sociale; Ion Ruşinaru, preşedintele Băncii pentru agricultură şi industria alimentară; Enache Sîrbu, şeful Departamentului îmbunătăţiri funciare şi construcţii din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor; Ion Stanciu, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor ; Nicolae Ştefan, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor ; Vasile Vaida, preşedintele Casei de pensii a Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie ; Simion Cristea, inginer şef la C.A.P. Mihalţ — Alba; Ioan Coiniu, preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie Arad ; Ştefan Fazekas,, directorul Întreprinderii agricole de stat Baraţca, Petre M. Glăvan, directorl Direcţiei agricole a judeţului Arad, Gheorghe Goina, preşedintele C.A.P. Sintana , Antoniu A. IComireş, preşedintele C.A.P. „Avîntul“ — Pecica , Antal Vincze Szanda, preşedintele C. A. P. Dorobanţi, Mihai Stănescu , directorul întreprinderii „Avicola“, loan Târlea, directorul întreprinderii agricole de stat Pecica, Lavinia Maria Băoanu, ingineră la C.A.P. Mozăceni, Ştefan Dinţa, preşedintele C.A.P. Mozăceni , judeţul Argeş, Adelina Oprea, directorul întreprinderii agricole de stat Piteşti , loan Balaj, preşedintele C.A.P. Girişu Negru — Bihor, Flore Bocşe, preşedintele C.A.P. Călacea, Dionisie Benko, director la întreprinderea agricolă de stat Oradea, Constantin Cahniţa, preşedintele C.A.P. Rîpa, Ilie Drimbe, preşedintele C.A.P. Ţinea, Dezső Király, preşedintele C.A.P. Borş, Sándor Naagy, preşedintele C.A.P. Vaida, loan Turjuc, şef de fermă la I.A.S. Oradea, loan Modoran, director la Staţiunea experimentală pomicolă Bistriţa, jud. Bistriţa-Năsăud , loan Mănoiu, director general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Braşov ; Constantin Butnar, mecanizator la S.M.A. Cîmpia Turzii; Pavel Ciociu, director la întreprinderea intercooperatistă Răscruci; Ioan Petean, preşedintele C.A.P. Jucul Cluj ; Gheorghe Filişan, preşedintele U.J.C A.P. Constanţa ; Mardiros Onic, directorul I.A.S. Stupina, Constantin Popa, director general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Constanţa ; Neagu Oprea, preşedintele C.A.P. Satu Nou, Constantin Petre, directorul I.A.S. Cogealac, Marin Purcărea, directorul Trustului S.M.A. Constanţa, Domokos Szász, preşedintele U.J.C.AP. Covasna , Nicolae Tone, preşedintele C A.P. Tîrgovişte, Virgil Sirilescu, preşedintele C.A.P. comuna Vişina — Dîmboviţa , Oprea Cioroianu, director la întreprinderea avicolă de stat Craiova, Petre Bălan, preşedintele C.A.P. Catane, Nelică Cotoc, preşedintele C.A.P. Cornul, Livion Cristea, directorul I.A.S. — Complexul porcine Băileşti, Constantin Glăvan, director general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Dolj ; Mihai Basalic, preşedintele C.A.P. Corodi_ Galaţi ; Valentin Ghinea, preşedintele C.A.P. Certeşti — Galaţi; Gheorghe Ionescu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Gorj ; Victor Tomescu, preşedintele U.J.C.A.P. Gorj ; Ioan Hegy, preşedintele C.A.P. Cristuru Secuiesc — Harghita ; Ioan Fulea, preşedintele C.A.P. Boşorod — Hunedoara ; Toiie Manea, preşedintele C.A.P. Boz — Hunedoara; Nicolae Andrei, preşedintele C. A. P. „Gheorghe Lazăr“ — Ialomiţa ; Gheorghe Ciolănescu, directorul Trustului I.A.S. Ialomiţa; Ion Cristea, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Ialomiţa; Gheorghe Florescu, directorul S.M.A. Cosîmbeşti ; Gheorghe Ghiţă, preşedintele C.A.P. Muntenia Buzău; Adrian Iacob, directorul S.M.A. Ciocăneşti; Tudor Jugănaru, preşedintele C.A.P. Albeşti; Vasile Martin, preşedintele U.J.C.A.P. Ialomiţa; Ştefan Marin, directorul I.A.S. Stelnica ; Gheorghe Pescaru, directorul Trustului S.M.A. Ialomiţa; Marin Vasilescu, directorul S.M.A. Plevna; Ion Rădoi, inginer şef la C.A.P. Scînteia — Ialomiţa ; Vasile Axinte, inginer horticol, şef de fermă la I.A S. Bucium — Iaşi; Simion Bulgaru, directorul I.A.S. Popricani; Virgil Burcă, preşedintele C.A.P. Coarnele Caprei; Lucian Hatmanu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Iaşi ; Corneliu Mardare, directorul I.A.S. Miroslava ; Constantin Şalaru, preşedintele C.A.P. Bivolari ; Gheorghe Vasiliu, preşedintele U.J.C.A.P. Iaşi; Alexandru Cocoşilă, directorul I.A.S. Afumaţi — Ilfov; Dinu Daniliuc, preşedintele C.A.P. Munca ; Eftimie Vasilescu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Ilfov ; Constantin Bulagiu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Mehedinţi ; Ion Chiţulescu, preşedintele C.A.P. Vlădaia ; Ion Lungu, directorul I.A.S. Dealul Viilor; Marian Pufan, preşedintele U.J.C.A.P. Mehedinţi; Nicolae Sanda, preşedintele C A.P. Bălăciţa — Mehedinţi; Ioan Catarig, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Mureş ; Nicolae Lobonţiu, preşedintele U.J.C.A.P. Mureş; Emil Nicolae I. Silvaş, directorul Staţiunii experimentale zootehnice Tîrgu Mureş; Gheorghe Preda, directorul Trustului I.M.A. Neamţ; Vasile Ciuciu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Olt; Ion Nicolaescu, directorul I.A.S. Sîmbureşti ; Nicolae Şoşoacă, preşedintele U.J.C.A.P Olt; Gheorghe Anghel, preşedintele C.A.P. Gheorghiţa— Prahova; Aurel Furfurică, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Prahova; Iuliu László, director la Institutul de cercetări vini-viticole Valea Călugărească; Gheorghe Radu, preşedintele U.J.C.A.P. Prahova; Nicolae Babici, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Satu Mare; Melchior From, şef fermă pomicolă la C.A.P. Remetea; Aurel Lăpuşan, director la Staţiunea experimentală agricolă Livada ; Mihai Macioca, preşedintele U.J.C.A.P. Satu Mare ; Vasile Manta, directorul Trustului I.A.S. al judeţului Satu Mare; Ştefan Vilanyi, preşedintele C.A.P. Petreşti — Satu Mare ; Ruviix Mastan, preşedintele C.A.P. Romanaşi —Sălaj ; Leopold Kober, preşedintele U.J.C.A.P. Sibiu ; Mihai Tiller, director general al Direcţiei generale a judeţului Sibiu; Traian Corduban, director general al Direcţiei generale a judeţului Suceava ; Tudor Done, preşedintele U.J.C.A.P. Suceava; Mihai Gavriliuc, preşedintele C.A.P. Vereşti-Suceava ; Mihai Sandu, preşedintele C.A.P. Dumbrăveni—Suceava; Puiu Alexandru Alexandrescu, directorul Trustului S.M.A. al judeţului Teleorman ; Constantin Coaje, preşedintele C.A.P. „Dunărea“ din oraşul Zimnicea; Emilian I. Mihăilescu, director general al Direcţiei agricole Teleorman ; Valeria Ştefănescu, directorul S.M.A. Fîntînele Teleorman ; Ioan Ageu, directorul I.A.S. Variaş — Timiş; Aristotel Blendea, directorul I.A.S. Grabăţ ; Livia V. Coli, preşedinta C.A.P. Alioş; Vasile I. Dobren, preşedintele C.A.P. Comloşul Mic; Iosif I. Demeter, preşedintele C.A.P. Nerău ; Emil E. Vlaicu, director la Staţiunea experimentală agricolă Lovrin — Timiş ; Vasile Dranoveţeanu, directorul Trustului I.A.S. Tulcea; Gheorghe Guli, preşedintele C.A.P. Cataloi — Tulcea; Aiuresei Gheorghe, directorul I.A.S. Bîrlad ; Gheorghe Condrea, preşedintele C.A.P. Deleni; Nicolae Popovici, preşedintele C.A.P. Dăneşti ; Dumitru Rusu, directorul Trustului S.M.A. — Vaslui ; Costache S. Tătăruş, brigadier la C.A.P. Berezeni — Vaslui ; Mircea St. Gogioiu, secretar de comisie la U.N.C.A.P ; Mircea D. Moţoc, secretar ştiinţific la Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice Bucureşti; Grigore D. Obrejanu, vicepreşedinte al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice. „Ordinul Muncii“ clasa a II-a tovarăşilor Gheorghe Avram, preşedintele C.A.P. Micălaca — Arad ; Ioana Braşovan, directorul I.A.S. Aradul Nou ; Iosif Crişan, mecanic la S.M.A. Şiria; Andrei Gali, preşedintele C.A.P. Zerind — Arad; Mircea Cruceanu, directorul S.M.A. Hexneiuşi — Bacău ; Petre Varga, preşedintele C.A.P. Sînnicolau-Roman — Bihor ; Mihai Bucşă, directorul întreprinderii judeţene de plante medicinale Botoşani; Vasile Focşa, preşedintele C.A.P. Miorcani — Botoşani ; Gheorghe Jităreanu, directorul I.A.S Dorohoi ; Gheorghe Mureşan, directorul S.M.A. Săveni — Botoşani ; Elena Cărăvan, brigadieră la C.A.P. Racoş — Braşov ; Constantin Viorel Recean, directorul I.A.S. Făgăraş; Vasilica Bejan, preşedinta C.A.P. Drogu, Brăila; Zisu Olteanu, preşedintele C.A.P. Izvorul Dulce — Buzău ; Constantin Covaliu, directorul Staţiunii experimentale zootehnice Ruşeţu — Buzău; Ion Cazacu, preşedintele C.A.P. Plopeni — Constanţa; Mihail Mihailov, directorul întreprinderii „Avicola“ Constanţa ; Niculiţă Şoimu, şef de fermă la C.A.P. Siviţa — Galaţi ; Claudiu Coţofană, directorul I.A.S. Borduşani — Ialomiţa ; Teodor Borduşanu, directorul I.A.S. Feteşti; Ion Bratu, preşedintele C.A.P. Făcăieni; Viorel Cicu, directorul S.M.A. Ţăndărei — Ialomiţa ; Dumitru Ciorsac, mulgător la I.A.S. Miroslava — Iaşi; Liviu Corla, preşedintele C.A.P. Bogata — Mureş ; Ioan Găucan, preşedintele C.A.P. Roznov — Neamţ ; Dumitru Trofin, preşedintele C.A.P. Răuceşti — Neamţ ; Corneliu Gîrjoi, directorul Asociaţiei interlegumicole Gostavăţ — Olt; Petre Guşatu, preşedintele C.A.P. Dranovăţ, Nicolae Popescu, preşedintele C.A.P. Fărcaşele — Olt; Alexandru Ţepuş, preşedintele C.A.P. „Drumul Păcii“, Filipeşti de Tîrg — Prahova; Anastase Camoş, brigadier de cîmp la C.A.P. Cerna — Tulcea; Ion Nedelcu, mecanizator la S.M.A Valea Nucarilor; Anastase Suceanu, mecanic la secţia S.M.A. Cerna — Tulcea ; Ionel Bujor, tractorist la S.M.A. Vaslui; Napolion Cazan, şef fermă taurine la I.A.S. Bîrlad ; Victoria Ionescu, şef fermă la C.A.P. Epureni — Vaslui; Ion Dima, preşedintele C.A.P. Dumbrăveni — Vrancea; Mihai Danielescu, preşedintele C.A.P. Vîrteşcoiu — Vrancea; Emil Giurgiuca, director la Departamentul agriculturii de stat din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor ; Vasile Temişan, director la Institutul central pentru creşterea taurinelor Corbeanca, judeţul Ilfov; Mihai Cristea, director la Staţiunea experimentală agricolă Suceava, Constantin Damian, directorul Institutului central pentru nutriţia animalelor Baloteşti, judeţul Ilfov. * Prin decret al Consiliului de Stat au mai fost conferite un număr de 3 958 de ordine şi 17 300 de medalii unor ţărani cooperatori, muncitori, mecanizatori, tehnicieni şi ingineri, care au contribuit la dezvoltarea şi modernizarea agriculturii socialiste în patria noastră. (Agerpres) . Cuvîntul tovarăşului Corneliu Mardare Vă rog să-mi permiteţi să exprim, în numele comuniştilor şi al celorlalţi oameni ai muncii din întreprinderea agricolă de stat Miroslava, judeţul Iaşi, profunda recunoştinţă pentru sprijinul permanent şi multilateral pe care conducerea partidului şi statului, personal tovarăşul secretar general, Nicolae Ceauşescu, o acordă agriculturii. In anii 1971 şi 1972, I.A.S. Miroslava a fost distinsă cu Ordinul Muncii clasa X pentru cea mai mare producţie de lapte şi soia, iar pentru rezultatele obţinute, pe ansamblul activităţii economice în întrecerea socialistă dintre unităţile agricole de stat, a primit Ordinul Muncii clasa a II-a şi Steagul de întreprindere fruntaşă pe ţară, întreprinderea noastră fiind unitateetalon in producţia de lapte, în sistem gospodăresc, vă rog să-mi permiteţi să mă refer, în continuare, la cîteva probleme legate de acest sector. Zootehnia reprezintă peste 60 la sută din producţia globală, iar, în cadrul acesteia, un loc principal îl ocupă sectorul de vaci cu lapte, organizat în trei ferme specializate. Preocuparea noastră centrală, pe lângă organizarea mai bună a muncii şi introducerea linei tehnologii adecvate de creştere a animalelor, o constituie baza furajeră. Putem spune astăzi că am reuşit să avem o structură corespunzătoare a furajelor, lucerna reprezentând peste 65 la sută din suprafaţa destinată bazei furajere. Cu eforturi deosebite s-a reuşit ca o parte din aceasta suprafaţă să fie irigată. Doresc să informez conferinţa că în anul 1973 am realizat, la irigat, aplicînd pe fiecare hectar cantităţi sporite de gunoi de grajd, peste 150 tone de sfeclă furajeră. In atenţia noastră au stat şi măsurile de selecţie şi ameliorare a efectivelor de animale, prin metisarea cu tauri de mare potenţial productiv. Toate acestea au determinat ca an de an să obţinem producţii din ce în ce mai mari. In 1973 am realizat de la cele 1.710 vaci o producţie medie de 3.813 litri de lapte pe fiecare vacă furajată, reuşind să livrăm la fondul de stat, peste plan, 3.500 hectolitri de lapte. Ca urmare a creşterii producţiei de lapte, a măsurii de raţionalizare a furajelor, am obţinut numai din producţia de lapte un beneficiu de peste 1.000.000 lei. Cu toate rezultatele bune înregistrate pe ansamblul întreprinderii trebuie să spunem că producţia de lapte nu ne satisface şi aceasta datorită faptului că mai sunt încă loturi de vaci, sau chiar ferme, care obţin producţii mici. Astfel, ferma Galata a realizat cu 500 litri de lapte pe vacă furajată mai mult decit ferma Scînteia, în timp ce ferma Rebricea a obţinut de la fiecare vacă furajată peste 5.200 litri. Urmărind cu atenţie expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu mi-am dat seama că nici noi nu ne-am preocupat în suficientă măsură de întărirea ordinii şi disciplinei, de întronarea unei noi atitudini faţă de muncă în toate cele trei ferme specializate. Resurse importante avem şi in ceea ce priveşte sporirea producţiei de furaje. Astfel, în unele ferme am obţinut o producţie de fîn la lucernă de 8.100 kg la hectar, în cultură neirigată, în timp ce la altele numai 5.500 kg. Rezultate bune am obţinut şi în sectorul ovin care are un efectiv de 6.800 capete, realizînd de la fiecare oaie aproape 7 kg lună, înscriindu-ne pe linia documentelor elaborate privind cooperarea şi asocierea intre unităţile de stat şi cele cooperatiste, întreprinderea noastră a întărit şi extins în permanenţă relaţiile de colaborare şi întrajutorare cu cooperativele agricole învecinate. Noi am asigurat acestor unităţi tehnologiile de creştere a animalelor, modul de organizare a procesului de producţie, unele mijloace mecanice pentru executarea lucrărilor agricole, în special în recoltarea furajelor, ajutîndu-le concret la organizarea bazei furajere şi stabilirea structurii culturilor. Toate acestea au avut ca rezultat creşterea producţiei la lapte in aceste unităţi cu peste 10 la sută în anul 1973. Trebuie să spunem însă că am făcut foarte puţin în ceea ce priveşte întărirea relaţiilor dintre noi şi cooperative. Există posibilităţi pentru extinderea metodelor avansate privind organizarea muncii în zootehnie, stabilirea unor raţii echilibrate şi economicoase, creşterea procentului de natalitate. De asemenea, putem să livrăm acestor unităţi, eventual în schimb, mai mult material de prăsilă, in scopul îmbunătăţirii raselor. Consider că noul statut de cooperare şi asociere dintre unităţile de stat şi cooperatiste creează cadrul corespunzător creşterii continue a puterii economice a fiecărei unităţi, contribuind la sporirea veniturilor, creşterea aportului agriculturii in dezvoltarea economiei naţionale. In zootehnie au fost asigurate efectivele de animale planificate. In prezent, datorită existenţei unei puternice baze furajere şi a unei îngrijiri corespunzătoare, de la fiecare vacă furajată obţinem zilnic peste 11 litri de lapte. Analizînd posibilităţile pe care le avem, comuniştii, toţi oamenii muncii din întreprindere au hotărît realizarea în acest an, în cinstea celei de-a XXX-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist şi a celui de-al XI-lea Congres al partidului a unor importante sporuri de producţie şi anume: 120 tone la porumb, 30 tone la floarea-soarelui, 500 tone la sfeclă furajeră, 75 tone la soia. Ne-am propus să obţinem, de asemenea, o producţie de 3.850 litri de lapte pe cap de vacă furajată şi cel puţin 7,5 kg lină de la fiecare oaie, reducînd în acelaşi timp preţul de cost al produselor. Am mandatul să asigur conducerea superioară de partid, pe dumneavoastră personal, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că lucrătorii întreprinderii noastre sînt ferm hotărîţi să nu-şi precupeţească eforturile pentru a îndeplini prevederile cincinalului înainte de termen. Tovarăşe secretar general, vă rog să-mi permiteţi ca, în numele lucrătorilor din unitatea noastră, să exprim adeziunea totală pentru activitatea neobosită desfăşurată atît pentru dezvoltarea naţiunii noastre, cît şi pe plan internaţional, să vă urăm succes deplin şi în vizita pe care o veţi face în Argentina, Republica Guineea şi Liberia, convinşi fiind că veţi ridica pe noi culmi prestigiul României socialiste. FLACĂRA Radio Iaşi Programul de seară (1 martie) ; 17.00 Cotidian sonor; 18.30 Codul anilor noştri — Etica şi echitatea socialistă; 18.00 Cintece de Mircea Stan, Elise Popovici, C. Slătinaru şi Anton Zeman; 19.00 Cîntecul care mi-e drag; 19.15 1974 — an jubiliar — pe teme economice; 19.30 Pe portativul undelor, melodia preferată: 20.00 Serile muzicale ale Studioului. In pauză : Biblioteca pentru toţi; 21.45 „Auzite din bătrini“ — vechi melodii populare; 22.00 Radiojurnal şi sport; 22.30 Top Radio Iaşi, Top Revista „Cronica“. Programul de dimineaţa (2 martie) : 6.00 Radiomatineu. Buletin de ştiri. Muzică populară; 0.10 Actualitatea in agricultură. Muzică populară. Muzică uşoară; 0.30 Un răspuns pe adresa dv. : caleidoscop ştiinţific. Muzică; 7.00 Radiojurnal. Muzică; 7.30 Unde mergem miine. Muzică; 7.50 Cîntare României. Muzică. Televiziune 16.00—17.00 Teleşccală. Geografie : Gheţarii. Matematică (clasa a Vl ll-a), Piramida. Album şcolar: George Bacovia. Istorie: Domn al Ţării Româneşti şi Ardealului şi Moldovei (Mihai Viteazul); 17.30 Emisiune în limba germană; 18.30 Campionatul mondial de handbal masculin: România — Spania. Transmisiune directă de la Rostok; 19.45 Publicitate ; 19.30 1001 de seri; 20.00 Telejurnal; 20.30 România — Anul XXX. Revistă socialpolitică T.V.; 21.00 „Ţi-am luat un mărţişor!“ — emisiune muzical-distractivă cu : Florin şi Flexinel Piersic, Dem. Rădulescu şi Paula Rădulescu, Ştefan Bănică, Octavian Cotescu, Nicu Constantin, Horia Şerbănescu, Ion Dichiseanu, Cristina Stamate Aurelian Andreescu, Maria Mitrache şi un grup de balerini de la Teatrul de Operetă; 21.40 Publicitate; 21.45 Aventuri în epoca de piatră; 22.10 24 de ore. Cinematografe COPOU, orele 9.00; 11.00; 15.00 „Veronica se întoarce“. Orele 17.00; 19.00; 21.00 „Evadarea“. VICTORIA, orele 9.00; 11.30;15.10; 17.50; 20.30 „Luna furioasă“. REPUBLICA, orele 9.00; 11.05; 14.30; 10.35; 18.40; 20.45 „Judo“. Completare: Vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu în Republica Ecuador. TINERETULUI, orele 9.30; 14.30; 17.30; 20.30 „Lupul mărilor“ şi „Răzbunarea“. TATARASI, orele 16.00; 18 00 ; 20 00 ..Veronica I. NICOLINA, orele 10.00; 18.00; 20.00 „Decolareri“. In judeţ: CASA DE CULTURA PAŞCANI „Operaţiunea „Atomul marcat“. CLUBUL C.R.R. PAŞCANI „Copernik“, ambele serii TG. FRUMOS „Joe Hill“. HIRLAU „Aventura lui Poseidon“. PODU“ILOAIEI „Lumea se distrează“. HALAUCEŞTI „Agentul nr. 1“. Filarmonica de stat „Moldova“ La ora 20.00, va avea loc un concert simfonic. Dirijor Nedialko Nedialkov din R.P. Bulgaria. Solist : pianistul Nicolae Brînduş. In program: P. Vladigherov — Poem (primă audiţie) ; S. Rachmaninov — Concert pentru pian şi orchestră nr. 1; J. Brahms — Simfonia a IV-a. Sunt valabile abonamentele A/ll. Timpul probabil Vremea se menţine relativ rece, cu cerul mai mult senin pînă la noros. Vintul va sufla moderat, cu intensificări temporare, predominînd din sectorul nord-estic. Temperatura aerului va fi uşor variabilă ; maximele vor fi cuprinse intre minus 1 grad şi plus 4 grade iar minimele între minus 11 și minus 5 grade. I v. 0 i