Flacăra Iaşului, noiembrie 1974 (Anul 30, nr. 8742-8767)

1974-11-01 / nr. 8742

tTQLlMyfc WM(w Manifestări cultural-artistice în cinstea celui de al Xl-lea Congres al partidului Simpozion In cadrul acţiunilor organizate în întîmpinarea Congresului al Xl-lea al P.C.H. se înscrie şi simpozionul ce a avut loc ieri după-amiază, în organizarea comitetelor judeţean şi municipal ale femeilor, în sala de festivităţi a Consiliului popular al municipiului Iaşi. Au fost expuse comunicările: „Programul pentru Congresul al XI-lea al P.C.R. şi rolul femeii în înfăptuirea lui“ (prof. Florica Tufescu, preşedinta Comitetului municipal al femeilor) ; „Prezenţa femeii în dezvoltarea industriei ieşene“ (ing Alexandra Luca, vicepreşedintă a Comitetului judeţean al femeilor) ; „Educarea tinerei generaţii — sarcină a şcolii şi familiei“ (prof. Elena Mocanu, inspector general adjunct al Inspectoratului şcolar judeţean). Comunicările prezentate au fost urmărite cu viu interes de numeroşii participanţi. Acţiuni politicoeducative pentru tineri în cadrul amplelor acţiuni politice educative de masă privind cunoaşterea documentelor celui de al XI-lea Congres al partidului, organizaţia comunală a U.T.C. a organizat cu tineretul sătesc din satul Hîndreşti, comuna Oţeleni, dezbaterea „Adîncirea democraţiei socialiste“, acţiune la reuşita căreia şi-au adus o contribuţie deosebită membrii biroului comitetului comunal al U.T C., Elena Somandru, Gheorghe Buruiană, Niculae Vasilencu şi alţii. Prof NINEL STROESCU coresp. „Frumoasă” ţara noastră“ Aşa se intitulează spectacolul prezentat de ansamblul folcloric al Casei pionierilor din Iaşi în localităţile Deleni şi Pîrcovani. Ansamblul pionierilor ieşeni, distins cu premiul special al Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor şi cu alte premii la ediţia din acest an a „Serbărilor mării“, împreună cu membri ai cercului „Prietenii oratoriei“ de la Casa pionierilor din Iaşi au oferit colegilor lor din comunele amintite frumoase cîntece şi jocuri populare, versuri închinate patriei, partidului. Concert coral In cadrul manifestărilor cultural-artistice dedicate celui de-al XI-lea Congres al partidului, corul de cameră al Sindicatului ivăţămînt a prezentat în comuna Scînteia un bogat şi variat program artistic. Prezenţa formaţiei ieşene la Scînteia a prilejuit şi un fructuos schimb de experienţă, pentru cadrele didactice din comună, privind activitatea artistică de amatori. Sătenii au răsplătit cu aplauze frumoasa evoluţie a corului ieşean. Prof. VICA PANTIRU preşedinta comitetului sindicatului învăţămînt Iaşi Variate acţiuni pioniereşti La Ruginoasa, a avut loc un marş pionieresc de amploare, care a antrenat circa 1.300 de purtători ai cravatelor roşii cu tricolor. Pionieri de la Liceul „C. Negruzzi“, din Iaşi, veniţi în drumeţie la Dumbrăviţa, au vizitat Palatul domnesc „Al. I. Cuza“ şi punctul neolitic Drăghici, primind explicaţii de la cadre didactice şi elevi din localitate. In continuare, a avut loc un bogat program artistic susţinut de elevii Şcolii generale de 10 ani din Ruginoasa. Au urmat variate întreceri sportive între membri ai tuturor unităţilor de pionieri din comună. La programul artistic şi competiţiile sportive au participat pe lingă pionieri şi circa 600 de ţărani cooperatori. li KAseumm cior solicitaţi Cu controlul obştesc prin unităţi comerciale păşcănene Se controlează, se motivează şi... nimic nu se schimbă în oraşul Paşcani, reţeaua comercială a crescut prin înfiinţarea unor noi şi moderne unităţi, în zona staţiei C.F.R., de pildă, alături de blocurile de locuinţe, s-au construit noi şi moderne spaţii comerciale (cofetărie, berărie, unităţi de legume-fructe, pîine, mezeluribrînzeturi ş.a.). Din păcate, activitatea în aceste noi şi moderne unităţi, înzestrate cu tot ce este necesar unui comerţ civilizat, nu se ridică la nivelul condiţiilor create, al exigenţelor actuale. Un recent raid, efectuat cu o echipă păşcăneană de control obştesc (C-tin Duduman, T. Atanasiu, V. Elefteriu, G. Conţu şi E. Duca) a depistat numeroase neajunsuri, urmare şi a slabei preocupări a factorilor de răspundere de la I.C.S. Mixt Paşcani. Consemnăm cîteva dintre constatări. La unitatea de mezeluribrînzeturi, două vitrine frigorifice erau goale, neutilizate. Gestionara Aneta Simina justifica : „O vitrină este defectă chiar de la deschiderea unităţii (luna mai a.c. ! ? !), iar în cealaltă mi s-a spus să pun numai tobă.. La cofetăria „Lăcrămioara“, pe un perete întreg se lăfăia o reclamă pentru cafea. Gestionara Aneta Văleanu, însă, îi „expedia“ cu calm şi cu o nedorită replică pe numeroşii cetăţeni care solicitau : „fiu avem cafea, mergeţi la berărie..“. Am mers şi la berărie, unde, într-adevăr, am găsit cafea, dar şi... neajunsuri din belşug. Dezordinea şi lipsa de curăţenie erau la ele acasă. In vitrinele frigorifice erau roşii şi ardei depreciaţi, produse de o calitate îndoielnică şi cu un aspect necomercial, pe sticlele cu băuturi expuse la vînzare şi pe rafturi era depus un strat gros de praf ; ambalajele goale erau prezente unde vrei şi unde nu vrei ; la grătar se lucra în condiţii cu totul neigienice ; numele lucrătorilor de la bar, precum şi preţurile produselor nu erau afişate, iar de ecusoane nici vorbă- La colectivul de muncă de la berărie se manifestă o lipsă totală de responsabilitate, personalul de aici sfidînd, pur și simplu, opiniile celor care sesizează neajunsurile din această unitate (inclusiv ale echipei de control obștesc) Este vorba despre Nicolae Irina, Aneta Bejenaru, Arina Smău, Clementina Angheluş, Mariana Nichita, faţă de care responsabilul unităţii, Ioan Văleanu, nu ia măsurile corespunzătoare. De altfel, nici conducerea I.C.S. Mixt nu acţionează cu eficienţă împotriva acelor lucrători din unităţile păşcănene care nu-şi fac datoria, care sunt indisciplinaţi Membrii echipei de control obştesc ne-au informat asupra unui fenomen care se manifestă la Paşcani. în anul 1973, numai această echipă a efectuat 73 de controale, iar în 1974, pînă acum, 43. S-au constatat lipsuri, s-au întocmit procese-verbale, dar nimeni nu a întreprins vreo măsură pentru eliminarea neajunsurilor arătate de echipă. Aspecte de genul acesta impun o analiză temeinică în Consiliul orăşenesc al F.U.S., pentru ca activitatea controlului obştesc din Paşcani să-şi dovedească eficienţa. EUGENIU ZADARIŢA La BreazuConductă de apă potabilă Locuitorii satului Breazu, comuna Rediu, au executat şi în acest an importante lucrări de larg interes cetăţenesc prin muncă patriotică şi contribuţie bănească. Astfel, zilele trecute, s-au încheiat lucrările de aducţiune a apei potabile, realizându-se o reţea de distribuţie a apei pe o lungime de aproape 2 km. Au fost date în folosinţă, de asemenea, 3 cişmele publice, iar 20 de cetăţeni şi-au instalat cişmele in gospodăriile personale. O contribuţie de preţ la realizarea acestui important obiectiv şi-au adus-o cetăţenii N. Mihalache, V. Iliescu, Gh. Coţofanu, I. Damir, N. Bosînceanu şi alţii. După adunările şi conferinţele de dări de seamă şi a ieori Suflu înnoitor în munca de în cadrul unei discuţii avute cu tov. Nicolae Chiosac, secretarul comitetului de partid de la întreprinderea mecanică „Nicolina“, am încercat să aflăm cum au trecut la lucru noile organe de partid alese în cadrul recentelor adunări şi conferinţe de dări de seamă şi alegeri. — Aş începe prin a remarca făptui că, după aceste adunări şi conferinţe, munca de partid cunoaşte un suflu înnoitor, determinat, în primul rînd, de efervescenţa politică din preajma Congresului al XI-lea al partidului. Pe de altă parte, trebuie subliniat că, pentru noua structură organizatorică aplicată în întreprinderea noastră o dată cu aceste alegeri, activitatea organelor şi organizaţiilor de partid a devenit mai cuprinzătoare, s-a apropiat mai mult de problemele care se ridică jos, în fiecare sector şi loc de muncă. — Care au fost problemele imediate spre care şi-a îndreptat atenţia comitetul de partid pe întreprindere ? — Mai întîi am refăcut planul de muncă pe trimestrul IV al anului curent, în lumina sarcinilor reieşite la Conferinţa de dare de seamă şi alegeri ; am organizat comisiile pe probleme care şi-au întocmit planuri proprii şi au trecut imediat la lucru ; am repartizat membrii comitetului pe organizaţii de partid, cu sarcini precise. O atenţie deosebită acordăm îndrumării organizaţiilor de bază nou create, precum şi celor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele cheie ale procesului producţiei— Ce ne puteţi spune în legătură cu propunerile făcute în adunările şi conferinţele de partid ? — Cele care privesc comitetul oamenilor muncii, comitetele de partid pe secţii şi întreprindere, sindicatul etc. — şi care totalizează 128 de propuneri — au fost centralizate de către un colectiv, repartizate spre rezolvare unor cadre de răspundere, urmărindu-se îndeaproape modul cum se traduc în fapt. Cum acţionează, la rindul — în general se observă din partea acestora o grijă deosebită pentru antrenarea tuturor comuniștilor, a restului personalului pentru a întîmpina cu noi şi însemnate realizări cel mai înalt forum al partidului. Peste tot se observă o preocupare de seamă pentru realizarea planului de măsuri adoptat de către adunarea de dare de seamă şi alegeri. Se observă o preocupare susţinută pentru buna desfăşurare a învăţămîntului de partid, pentru îmbunătăţirea activităţii politice de masă, pentru creşterea numerică şi calitativă a rîndurilor partidului. în luna octombrie au fost primiţi în organizaţiile de bază 8 tovarăşi. Putem, deci, spune că noile organe de partid au pornit cu răspundere la lucru, ceea ce va contribui la îmbunătăţirea întregii activităţi. Convorbire consemnată de A INDIANU lor, birourile bază a organizaţiilor de Cititorii semnalează Speculă cu butelii de artifiaz învăţătorul Vasile Ignat, din comuna Costuleni, ne informează asupra practicii unor şoferi care transportă butelii de aragaz pe distanţa Iaşi — Răducăneni — Huşi. Aceştia schimbă butelii cetăţenilor la preţuri piperate. De exemplu, şoferul de pe autovehiculul 21-Is- 3241 (I.T.A.) a cerut pe o butelie plină 40 lei ! Dacă nu i s-a dat, a plecat mai departe. „Nu cred că este cazul să mai calculăm ce venituri ilicite îşi creează aceşti speculanţi în fiecare zi — scrie V. Ignat — dar e cazul să fie sancţionaţi şi înlocuiţi de la o asemenea treabă“. Defecţiuni la reţeaua electrică Un mare grup de locuitori ai satului Şipote (D. Poiană, J. C. Constantin, M. Savin V. Prăjanu, C. Năstase, S. Strungaru ş.a.) reclamă faptul că, deseori, în reţeaua electrică apar întreruperi de curent. Au fost zile întregi cînd cetăţenii n-au avut lumină (26, 27, 28 octombrie, ca să nu mai vorbim decit despre ultima perioadă). „Ne întrebăm — se spune în încheierea scrisorii — cînd au de gind tovarăşii de la secţia din Tg. Frumos a I.R.E. să ne scoată din ... „întuneric“ ? Pot îi înlăturate mirosurile neplăcute Cert este că în ultimul timp ridicarea resturilor menajere de la punctele gospodărești ale blocurilor se face cu mai multă operativitate. Pentru înlăturarea în întregime a mirosurilor neplăcute, pensionarul Grigore Martin, domiciliat în Iași, str. Ciurchi nr. 105, are o propunere : după ridicarea gunoaielor să se procedeze şi la spălarea punctelor gospodăreşti. Punerea în practică a acestei propuneri ridică nişte probleme de ordin financiar. Totuşi, ea merită să fie luată în atenţie de către factorii în drept. O acţiune patriotică: colectarea ambalajelor din sticlă In organizaţiile U.T.C. din judeţul nostru, ca de altfel din întreaga ţară, se desfăşoară în aceste zile, alături de alte activităţi de muncă patriotică, şi o vastă acţiune de colectare şi redare circuitului economic a ambalajelor din sticlă. La această întrecere participă, deopotrivă, muncitori, ţărani cooperatori, studenţi, elevi şi alte categorii de tineri din diverse sectoare de activitate. Primii pe oraş . Colectarea de sticle şi borcane se desfăşoară la Hîrlău, ne-a spus tov. Paul Iancu, locţiitorul secretarului Comitetului orăşenesc de partid, sub forma unei întreceri între organizaţiile U.T.C. din întreprinderi şi instituţii. Numai în ultimul timp au fost colectate aici peste 1.200 de sticle şi borcane care au şi fost livrate la I.C.V.A. In această acţiune s-au evidenţiat tinerii din organizaţiile U.T.C. de la Liceul teoretic, unitatea de confecţii a întreprinderii de tricotaje „Moldova“, Spitalul orăşenesc şi cooperativa meşteşugărească. Elevii au răspuns prezent Şi tineretul din oraşul Iaşi a răspuns prezent la acţiunea de colectare a sticlelor şi borcanelor. Cele mai bune rezultate în această importantă acţiune au obţinut-o elevii din şcolile generale şi liceele de specialitate care au şi predat la I.C.V.A. însemnate cantităţi de ambalaje din sticlă. Printre unităţile şcolare care au colectat cele mai multe sticle şi borcane se numără Liceul energetic (374 sticle şi 284 borcane), Şcoala generală nr. 11 (360 de sticle şi 400 de borcane), precum şi Şcoala generală nr. 1 (184 de sticle şi 130 de borcane). Am fi dorit ca lista evidenţiaţilor să fie mai mare, fiindcă în fiecare organizaţie a U.T.C. această acţiune s-a bucurat de audienţa dorită. Din păcate, nu peste tot s-au luat şi măsuri operative de livrare a ambalajelor din sticlă către întreprinderea colectoare, ceea ce întîrzie redarea in circuitul economic a acestor bunuri. „100 de sticle şi borcane pe săptămînă !“ Aşa şi-au intitulat acţiunea de colectare a ambalajelor din sticlă elevii de la Şcoala generală din satul de centru al comunei Rediu. Drept urmare, după cum ne-a informat profesoara Iuliana Ionescu, directoarea şcolii, numai în această lună au fost colectate 500 de sticle și 300 de borcane. li » DE ORE Radio Iaşi Programul de seară (1 noiembrie): 16,30 Cotidian sonor; 18,00 Cântecul care mi-e drag; 18,20 Estudiantina; 18,50 Selecţiuni din operete; 19,00 Ştiri; 19,05 Cîntece patriotice; 19,15 Pe teme economice; 19,30 Pe portativul undelor, melodia preferată; 20,00 Serile muzicale ale studioului; 21,35 Solişti şi formaţii de muzică uşoară. Programul de dimineaţă (2 noiembrie): 6,00 Ştiri; 6,20 Actualitatea în agricultură; 6,45 Curier; 7,00 Radiojurnal; 7,15 Melodii cu dedicaţie; 7,30 Românie, ţara mea de frumuseţi ! ; 7,45 Microavanpremieră; 8.00 Săptămînă în 10 minute: 8.25 Știri. Televiziune 14.30 Fotbal : Dinamo Bucureşti — Jiul Petroşani (divizia A). Transmisiune directă de la Stadionul Dinamo ; 16.15— 17.15 Teleşcoală ; 17.30 Emisiune In limba germană ; 19.10 Tragerea Loto ; 19.20 1001 de seri : Răţuşca de zahăr ; 19.30 Telejurnal. Debut în noiembrie— luna marelui forum al partidului ; 20.00 România de astăzi. România de mîine — revistă social-politică TV. ; 20.30 Film artistic ! „Conspiraţia“ — producţie a Casei de filme nr. 4 ; 21.55 întîlnire cu Ioana Radu ; 22.10 24 de ore ; 22.30 Închiderea programului. Cinematografe Victoria, orele 9,00 ; 11,00; 15,00; 17,00; 19,00; 21,00: „Tatăl risipitor“. Copou, ora 9,00; „De bună voie și nesilit de nimeni“; orele 11,00; 15,00; 17,00; 19,00; 21,00; „Atac împotriva lui Rommel“. Tineretului, ora 9,00; „Cîntecul Norvegiei“; orele 15,30; 19,30: „Mihai Viteazul“. Republica, orele 9,00; 11,30; 15,00; 17,45; 20,30: „La est de Java“. Tătărași, orele 16,00; 18,00; 20,00: „Apașii“. Filarmonica de stat „Moldova“ prezintă astăzi, ora 20,00, în sala Filarmonicii, un concert simfonic dirijat de Theodor Costin. Soliştii Daniel Podlovschi — vioară şi Gheorghe Jalobeanu — violă. In program: D. Capoianu — Capricio — uvertură; W. A. Mozart — Simfonia concertantă pentru vioară, violă şi orchestră; I,. V. Beethoven — Simfonia a VIII-a. Sunt valabile abonamentele A/5. Casa tineretului Teatrul Naţional „V. Alecsandri“ prezintă astăzi, ora 19:30, spectacolul „Sîmbătă la Veritas“ de Mircea Radu Iacoban. Expoziţie Vernisajul expoziţiei Alaşii în arta plastică“ care trebuia să aibă loc astăzi, în sala de artă contemporană a Muzeului de artă, se amină pentru o dată care se va anunţa din timp. Galerii „Cronica“ Astăzi, la ora 18:00, va avea loc în cadrul Galeriei „Cronica" vernisajul expoziţiei de grafică a pictorului Timiu Suhar, intitulată „Intre obcini“. Timpul probabil Vreme relativ frumoasă, cu cerul variabil. Cu totul local vor fi posibile precipitaţii slabe, temporare, sub formă de ploaie. Vîntul va sufla moderat din sectorul sudic. Temperatura aerului, uşor variabilă; minimele vor fi cuprinse între 0 şi 6 grade, iar maximele între 10 şi 15 grade. Local, în cursul dimineţii, se va semnala ceată. V Situaţia depănuşării porumbului în cooperativele agricole, în seara zilei de 30 octombrie a. c. (în procente faţă de suprafaţa cultivată) | VII Denumirea G.A.P. crt.__________________________ 1. Grozeşti 88,2 2. Balş 88,1 3. Dolheşti 86,5 4. Cotnari 84,8 5. Gorban 82,8 6. Mironeasa 79,3 7. Corneşti 78,6 8. Movileni 72,8 9. Cozmeşti — St. Prăjescu 10. Deleni 72,3 11. Răducăneni 72,2 12. Dumeşti 70,6 13. Drăguşeni 70,0 14. Mirceşti 68,7 15. Popeşti 88,7 16. Girbeşti 68,5 17. Bosia 67,9 18. Lunca 67,9 19. Voineşti 67,8 20. Stolniceni — Prăjescu 66,2 21. Ţuţora 65,2 22. Totoeşti 64,6 23. Bivolari 64,0 24. Bohotin 64,0 25. Româneşti 63,8 26. Tansa 63,8 27. Brătuleşti 63,6 28. Brăeşti 62,0 29. Şcheia 61,6 30. Ciorteşti 58,8 Denumirea C.A.P. V. 58. Tan.sa — Beleeşti 46,3 59. Valea Seacă 46,1 60. Şipote 45,4 61. Golăeşti 44,7 62. Stroeşti 44,4 63. Aroneanu 44,0 64. Scînteia 43,6 65. Tomeşti 43,4 66. Victoria 43,4 67. Osoi 42,5 68. Butea 41,6 71. Ţibăneşti 37,5 72. Verşeni 37,5 73. Lespezi 37,0 74. Cîrjoaia 36,8 75. Schitu Duca 36,0 76. Comarna 35,2 77. Vatra 35,0 78. Vînătorii 33,8 79. Moşna 33,3 80. Oţeleni 32,7 81. Mogoşeşti 32,1 82. Ţibana 30,2 83. Spineni 30,0 84. Rediu 28,4 85. Roşcani 28,2 86. Costeşti 27,9 87. Popricani 26,5 88. Focuri 26,3 89. Bârnova 25,5 90. Horleşti 24,7 91. Vlădeni 24,6 92. Perieni 24,1 93. Chişcăreni 23,6 94. Strunga 23,5 95. Andrieşeni 22,9 96. Spatele 22,8 97. Bălţaţi 22,5 98. Tg. Frumos 22,2 99. Probota 22,1 100. Cristeşti 20,1 101. Hărmăneşti 20,1 102. Băiceni 20,0 103. Sireţel 19,1 104. Dagîţa 17,9 72,7 69. Al. I. Curca 41,2 70. Vînători — Popricani 39,2 105. Sineşti 17,4 106. Costuleni 16,2 107. Ruginoasa 15,8 108. Fîntînele 15,0 109. Cozia 14,4 110. Mirosloveşti 14,1 111. Dobrovăț 9,8 112. Heleşteni 9,5 TOTAL : 45,8 IIOmul sfinţeşte locul“ (urmare din pag. 1) Bazinele construite în anii din urmă, de dispensarul comunal, captările de apă, numeroasele construcţii noi de locuinţe. A început construcţia casei specialistului (e drept, cu întîrziere), s-a stabilit amplasamentul unei noi grădiniţe, cu masă, de 60 locuri la C.A.P. Drăguşeni. Multe din cerinţele sătenilor sunt satisfăcute. Ne vom opri, însă, la o seamă de necazuri. Cei peste 120 copii în vîrstă pînă la un an au nevoie de asistenţa unui cadru mediu de specialitate. La punctul stomatologic, se aşteaptă de peste un an dotarea necesară pentru ca entuziasmul tinerei doctoriţe să poată fi pus în practică. La Drăguşeni, oamenii „au voie“ să se îmbolnăvească numai în funcţie de naveta medicului. „Foarte slab, slab de tot“ — după cum se exprima o cumpărătoare — sunt aprovizionate la mgazinele. Lipsesc sistematic produse de strictă necesitate, de la rechizite şcolare pînă la obiecte de îmbrăcăminte. Prestările de servicii sunt, de asemenea, insuficient dezvoltate. Nu acţionează în acest sens nici cooperativa de consum, nici cooperativele agricole. Credem că multe lucruri ar putea fi rezolvate printr-o mai activă prezenţă în viaţa comunei a organelor de partid şi de stat locale. N.R. Următorul popas mima ERBICENI. „Schimburile de onoare“ (urmare din pag. 1) ceste schimburi şi alte unităţi : „Victoria“, „Ţesătura“, Regionala de căi ferate, C.F.S., I.F.E.T. etc. Se poate aprecia că, în general, acţiunea se desfăşoară bine, cu frumoase rezultate. Este însă necesar ca factorii coordonatori din unităţi, toate cadrele tehnice, să participe mai activ, să propulseze întreaga activitate. Angajamentele fixate pentru aceste zile să fie onorate ireproşabil. Numai aşa realizările acestor zile premergătoare Congresului vor fi pe măsura capacităţii umane şi materiale de care dispune industria Iaşului, numai aşa se vor îndeplini exemplar sarcinile și angajamentele asumate în întrecerea socialistă pe 1974. Vizita în judeţul Iaşi a unui ansamblu folcloric din R.S.S. Moldovenească Ieri, a sosit la Iaşi un ansamblu folcloric din raionul Ungheni (R.S.S. Moldovenească), care întreprinde un turneu în judeţul nostru, ca răspuns al vizitei ansamblului folcloric „Corăghiasca“ din comuna Deleni, cu puţin timp în urmă în raionul Ungheni. Cu prilejul vizitei în judeţul nostru, artiştii amatori sovietici vor prezenta mai multe spectacole folclorice. Astfel, ieri, la Casa de cultură a tineretului din Iaşi oaspeţii au susţinut un bogat şi frumos program artistic. Asemenea spectacole vor mai avea loc în oraşul Hîrlău din comunele Deleni, Răducăneni, Ruginoasa. Artiştii amatori sovietici vor avea posibilitatea să viziteze monumente istorice şi de artă, printre care Complexul muzeistic de la Palatul Culturii, Casa memorială „Vasile Alecsandri“ de la Mircești, Palatul lui Alexandru Ioan Cuza din Ruginoasa și artere. SPORT Ieri, la Iaşi, în cadrul diviziei A Partide atractive de baschet Ieri au început, în Sala sporturilor din Iaşi jocurile turneului II din cadrul turului Diviziei naţionale A de baschet (masculin). Partidele au fost, în general, de un bun nivel tehnic, atractive, şi s-au încheiat cu rezultate scontate. Echipa Politehnica Iaşi, debutantă în prima divizie, a obţinut prima victorie din campionat, dispunînd net de Rapid Bucureşti cu 82—65 (41—30). în repriza I, întilnirea a fost relativ echilibrată, mai ales în primele 12—44 minute, cînd rapidiştii, cu un bun coordonator de joc (Cristian Popescu) au folosit adesea contraatacul. După pauză, gazdele au jucat mai atent în apărare, recuperînd multe baloane şi au înscris în serie, la capătul unor acţiuni de atac simple şi spectaculoase, prin folosirea eficientă a pivoţilor. O bună impresie au lăsat Samson, Moisescu şi Vasile. Alte rezultate : Farul Constanţa — C.S.U. Galaţi: 87— 69 (54—26) ; Univ. Timişoara — Univ. Cluj-Napoca : 82—60 (42—28); Dinamo — Medicina Tg. Mureş : 95—49 (57—32) ; I.C.E.D. Buc. — I.E.F.S. : 65—76 (39—40). Astăzi, jocurile încep la ora 8:30 şi se reiau la ora 16,30. Ieşenii intîlnesc, la ora 18,00, puternica formaţie a Universităţii Timişoara. Intr-o partidă care se anunţă de mare luptă, timişorenii fiind pretendenţi la unul din primele locuri în clasament. Celelalte întîlniri: Univ. Cluj-Napoca — C.S.U. Galaţi ; Medicina — I.C.E.D. ; Farul — Dinamo (dimineaţa) ; I.E.F.S. — Politehnica Buc. ; Steaua — Rapid (dupăamiază); A. C. Cum va fi vremea în luna noiembrie Luna noiembrie se va încadra, din punct de vedere termic şi pluviometric, in limitele valorilor normale. Potrivit prognozei Institutului meteorologic, prima decadă va fi relativ caldă, dar răcirile din ultimele două decade vor favoriza, în unele zile, apariţia lapoviţei şi ninsorilor şi în zona de cîmpie. Intre 1—10 noiembrie, vremea va fi relativ călduroasă, cu cer schimbător şi înnorări mai pronunţate în a doua parte a intervalului, cînd vor cădea precipitaţii sub formă de burniţă şi ploaie. Temperaturile minime vor oscila între 0 — 10 grade, iar maximele între 8 şi 18 grade. Dimineaţa şi seara se va produce ceaţă. Intre 11—20 noiembrie, vremea se va răci, devenind închisă şi umedă. In zonele de deal şi munte, precum şi local în nordul ţării, vor cădea precipitaţii sub formă de lapoviţă şi ninsoare. In ultima decadă, după cîteva zile mai călduroase, vremea se va răci din nou. Precipitaţiile vor avea caracter local, atît sub formă de burniţă şi ploaie, cit şi de lapoviţă şi ninsoare, îndeosebi spre sfîrşitul lunii. (Agerpres) ■ PAGINA A III-A  OPERA ROMANĂ IAȘI ( prezintă: \ la CASA TINERETULL ) Opereta „Văduva veselă* \ sîmbătă, 2 noiembrie, | ora 19,30 ^ Opera „Rigoletto" \ duminică, 3 noiembrie ^ ora 19,30 | Opereta „Singe vienez“ \ miercuri, 6 noiembrie, | ora 19,30 ^ Baletul „Coppelia* \ duminică, 10 noiembrie, ^ ora 10,00. ÎNTREPRINDEREA metalurgica Iaşi recrutează candidaţi (bărbaţi) pentru calificare la locul de muncă cu participare în producţie in meseria STRUNGARI LA STRUNGURI PARALELE ŞI DE DETALONARE. Candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii : — absolvenţi a 8 clase — stagiul militar satisfăcut — domiciliul in municipiul și județul Iaşi. ÎNTREPRINDEREA de prelucrare a maselor PLASTICE IAȘI angajează prin concurs : — șef magazin; — magaziner; — 2 vînzători; — 1 casieră pentru magazinul „Moldoplast“ ce se va deschide în str. V. Alecsandri. Concursul va avea loc în ziua de 12 noiembrie a.c., la sediul întreprinderii, ora 9.00. Se mai angajează : — operatori chimişti; — lăcătuşi matriţeri, categoria 4—6; — mecanici motopompă p.c.i., calificaţi, conform H.C.M. 169/963. CANTINA RESTAURANT, COMBINATUL DE FIBRE SINTETICE IAȘI angajează, prin concurs, următoarele categorii de salariaţi: ţ — 1 bucătar cu gestiune; ţ — 2 bucătari; \ — 1 magaziner; — 1 primitor-distribuitor. Concursul va avea loc în ziua de 11 noiembrie 1974, la sediul unităţii, din şoseaua Țuțora nr. 27. Angajarea se face în conformitate cu prevederile Legii nr. 22/1969 și a Legii nr. 12/1971. DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE DRUMURI ŞI PODURI VASLUI ÎNTREPRINDEREA DE PRODUCŢIEPRESTĂRI ȘI TRANSPORTURI IAŞI strada C. A. Rosetti nr. 1 angajează de urgenţă : — tinichigii industriali (ventilaţii) — lăcătuşi confecţii metalice — sudori — tîmplari universali (pentru secţiile Tg. Frumos şi Podul Ploaiei). Relaţii suplimentare se pot lua la telefon 15623 sau 14616. ss\\ \\ Mica publicitate PIERDERI • Pierdut contract proprietate personală eliberat de O.J.C.V.Ib. Iaşi pe numele Belea Gheorghe. II declar nul. • Pierdut legitimaţia eliberată de I.R.A. pe numele Trandaf Ana. O declar nulă. • Pierdut legitimaţia eliberată de Institutul de cercetare şi proiectare laşi pe numele Spătariu Ecaterina O declar nulă. DECESE • Soţia, copiii, nepoţii şi strănepoţii anunţă cu nemărginită durere încetarea din viaţă a scumpului soţ, tată, unchi şi bunic VASILE C. RADU, 90 ani, înhumarea, duminică, 3 noiembrie, ora 13:00, la cimitirul Eternitatea. Cortegiul porneşte din strada Sărărie 162. • Sora şi nepoţii anunţă cu profundă durere decesul scumpei lor OLGA URSU, pensionară. Corpul defunctei se află depus în biserica cimitirului Eternitatea. înhumarea va avea loc în ziua de 2 noiembrie, ora 15.00.