Flacăra Iaşului, martie 1975 (Anul 31, nr. 8843-8868)

1975-03-01 / nr. 8843

PAGINA A I-A Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu (urmare din pag. 1) calităţii reprezintă problema numărul unu pentru dezvoltarea noastră viitoare. Eu sunt convins că şi în acest domeniu — unde in actualul cincinal aţi înregistrat o sere de succese, dar s-au manfestat şi unele lipsuri, veţi lua toate măsurile şi, împreună cu organizaţia de partid, cu comuniştii, cu colectivele de conducere, cu toţi oamenii muncii, veţi face totul pentru ca industria noastră de confecţii să devină o industrie de calitate din toate punctele de vedere. Vă doresc tuturor noi succese in activitatea viitoare, multă sănătate şi fericire ! îndemnurile secretarului general al partidului sunt primite cu Însufleţire. Tovarăşul Nîcolae Ceauşescu este invitat apoi să viziteze «sîteva sectoare de bază ale întreprinderii. Pretutindeni, secretarul general al partidului este întîmpinat cu sentimente de dragoste, stimă şi recunoştinţă, numeroase muncitoare oferimdu-i garoafe roşii, cu care-şi împodobiseră In această zi sărbătorească locurile de muncă. In centrul dialogului pe care l-a purtat secretarul general cu oamenii muncii de la „Griviţa Roşie“ s-au situat, şi aici, problemele modernizării structurii producţiei, ale ridicării eficienţei activităţii industriale din ţara noastră. Gazdele raportează că şi-au onorat toate obligaţiile contracturile pe anul 1974, atât în ceea ce priveşte sortimentele prevăzute, cît şi calitatea lor, obţinfind, în acelaşi timp, un avans care le va permite să încheie bilanţul acestui cincinal înainte de sfîrşitul lunii mai. Dînd o apreciere pozitivă acestor rezultate, tovarăşul Nicolae Ceauşiescu face observaţia că productivitatea muncii, deşi a crescut substanţial, continuă să fie, comparativ cu alte unităţi, prea mică şi cere ca rezervele existente In domeniul ridicării tehnicităţii fabricaţiei să fie puse integral In valoare. Problema care reţine in continuare atenţia secretarului general al partidului. In cadrul discuţiei cu factorii de răspundere din acest domeniu, este aceea a dezvoltării întreprinderii pe profilul ei actual. Specialiştii au elaborat în acest sens un plan care prevede completarea zestrei de maşini a unităţii, în mare parte prin autodotare, şi extinderea unor secţii. Finalizarea lor va permite sporirea cu 70—80 la sută a producţiei de utilaje complexe şi creşterea considerabilă a exporturilor la preţuri avantajoase. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu apreciază eficienţa deosebită a soluţiei propuse şi îndeamnă gazdele să o traducă în viaţă cit mai curînd. Pe parcursul vizitării principalelor secţii, colectivul de la „Griviţa Roşie“ face tovarăşului Nicolae Ceauşescu o călduroasă manifestare de simpatie. Secretarul general al partidului se apropie, în repetate rînduri, de grupurile care îl ovaţionează cu entuziasm, strînge cu căldură mâinile muncitorilor, adresează cuvinte de laudă pentru succesele lor. Aici, în imensele hale ale întreprinderii simt prezentate tovarăşului Nicolae Ceauşescu modernele procedee tehnologice ce se aplică în unitate, unele în premieră pe ţară, o serie de utilaje de înaltă tehnicitate realizate după proiecte şi prin forţe proprii de colectivul uzinei. înainte de plecare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu felicită călduros colectivul uzinei şi îi urează noi avecese pe calea pe care s-a angajat, aceea a aplicării hotărîte a progresului tehnic. Vizita de lucru a secretarului general al partidului continuă, apoi, la întreprinderea „Automatica“. Aici are loc întîlnirea cu tovarășul Nicolae Ceaușescu la câteva zile de la evenimentul deosebit pe care acest colectiv l-a trăit cu sentimente de îndreptăţită mîndrie şi satisfacţie — realizarea sarcinilor cincinalului în patru ani, o lună şi 12 zile. Dînd o înaltă apreciere realizărilor colectivului întreprinderii, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a spus : „Aş dori să adresez întregului colectiv de conducere, comuniştilor, tuturor oamenilor muncii din „Automatica“ felicitări pentru rezultatele obţinute. Uzina dv. este de altfel printre uzinele fruntaşe din sectorul acesta, ea fiind prima uzină care îndeplineşte planul cincinal în patru ani şi 42 de zile, deci cu mult înainte de patru ani şi jumătate cum şi-a luat angajamentul primul secretar al Capitalei. Mă bucură faptul că aţi realizat progrese în domeniul dezvoltării tehnicii, a nivelului de calitate a produselor, nn soluţionarea unor probleme complexe şi doresc să urez întregului colectiv de conducere, comuniştilor, tuturor oamenilor muncii succese tot mai mari, sănătate şi fericire“. Vizitînd unele secţii de fabricaţie, secretarul general al partidului remarcă aporto- auto utilării la dotarea tehnică a întreprinderii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă ministerului şi centralei să procedeze la unificarea forţelor de proiectare-cercetare şi fabricaţie, pentru ca întreprinderea să devină furnizorul general al unor asemenea instalaţii şi echipamente de automatizări Un moment important al vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu l-a prilejuit examinarea la Institutul de cercetări pentru tehnica de calcul a unor aspecte esenţiale ale dezvoltării acestei ramuri de vîrf a tehnicii şi tehnologiei româneşti. Secretarul general al partidului este informat asupra stadiului aplicării programului de cercetări în domeniul tehnicii de calcul, de integrare a rezultatelor ştiinţifice în activitatea productivă — program amplu care are la bază indicaţiile personale ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Se relevă că eforturile întreprinse aici au fost îndreptate spre realizarea unei microproducţii de unicate şi prototipuri, elaborarea unor noi tehnologii. In acest context de preocupări, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă să se lărgească colaborarea cu institute de specialitate din ţară şi din străinătate pentru a fi valorificate cele mai noi rezultate ale cercetării în această sferă de activitate. Pe parcursul vizitei, la Centrul de calcul al institutului sunt prezentate o serie de recente înfăptuiri menite să contribuie la modernizarea aparaturii de calcul electronic, a sporirii eficienţei ştiinţifice şi economice a acestora Este înfăţişat apoi un nou calculator complex adaptat pentru conducerea automată a proceselor tehnologice industriale, care contribuie la ridicarea productivităţii şi a calităţii produselor. In încheierea vizitei la acest institut, secretarul general al partidului adresează colectivului de aici, tuturor specialiştilor ţării, îndemnul de a se angaja cu mai mult curaj în competiţia şti■inţifică şi tehnologică internaţională. — Trebuie să abordaţi problemele esenţiale ale cercetării cu mai multă îndrăzneală — spune tovarăşul Nicolae Ceauşescu. In cincinalul următor avem un program important de dezvoltare a ştiinţei şi a economiei naţionale. Vizita de lucru a secretarului general al partidului s-a încheiat la Pipera, pe marea platformă a electronicii româneşti, ramură care cunoaşte un ritm prioritar de dezvoltare. La Fabrica pentru montajul televizoarelor întreprinderii „Electronica“, întîlnirea de lucru a secretarului general al partidului cu colectivul întreprinderii a fost axată pe probleme privind îmbunătăţirea tehnologiei de fabricaţie. In scopul ridicării calităţii televizoarelor şi aparatelor de radio, în perioada 1974—1975 vor fi introduse 15 noi tehnologii. Reţine atenţia grija pentru extinderea fabricaţiei de televizoare tranzistorizate şi cu diode, care va reprezenta trei sferturi din producţie. Pe parcursul vizitei, secretarul general al partidului remarcă în halade montaj o insuficientă folosire a spaţiului. Observaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu pe această tema conduc la concluzia că pe aceeaşi suprafaţă mai pot fi amplasate încă două linii de montaj Secretarul general al partidului cere, totodată, să fie realizat un sistem de organizare a producţiei care să asigure şi folosirea înălţimii halelor. In încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă ca în centrul atenţiei conducerii întreprinderii, organizaţiei de partid, a comuniştilor, a întregului colectiv să stea ridicarea în continuare a calităţii producţiei. Totodată, secretarul general al partidului a cerut specialiştilor ca la realizarea noilor prototipuri să aibă în vedere reducerea consumurilor de materii prime şi materiale, a importurilor şi a preţului de cost al aparatelor. Pentru a treia oară în actualul cincinal secretarul general al partidului se întîlneşte cu colectivul întreprinderii de piese radio şi semiconductor! — Băneasa pentru a analiza, la faţa locului, problemele complexe ale producţiei. Gazdele arată că indicaţiile primite cu ocazia vizitelor anterioare au constituit pentru colectivul de aici un sprijin preţios. O atenţie deosebită a fost acordată asimilării de produse noi, de concepţie proprie, care reprezintă acum 81 la sută din totalul fabricaţiei. Pe parcursul vizitării întreprinderii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este informat despre calitatea produselor realizate aici, care sunt comparabile cu cele similare fabricate pe plan mondial, despre preocupările de viitor privind dezvoltarea întreprinderii şi a producţiei sale. Apreciind rezultatele bune obţinute de acest colectiv, în domeniul utilizării spaţiului, a sporirii eficienţei activităţii economice, a diversificării producţiei, secretarul general al partidului recomandă ministerului de resort, conducerii întreprinderii să se preocupe de specializarea unităţii, de dezvoltarea în continuare, într-un ritm mai accelerat, a exportului de componente electronice, sa fie realizat un raport mai judicios între import şi export. * Vizitele întreprinse în cursul zilei de vineri de tovarăşul Nicolae Ceauşescu încheie o săptămînă de rodnice întilniri de lucru ale secretarului general al partidului cu oamenii muncii dintr-o serie de unităţi economice şi de cercetare reprezentative ale Capitalei, în cursul cărora au fost analizate în mod concret, la faţa locului, problemele majore ale dezvoltării industriei bucureştene, ale întregii economii. Aceste întîlniri se înscriu, ca un moment de o deosebită însemnătate, în atmosfera de puternică emulaţie creatoare, a largului dialog pe care oamenii muncii de pe întreg cuprinsul ţării îl poartă cu candidaţii Frontului Unităţii Socialiste în scopul accelerării progresului multilateral al patriei, al înfăptuirii istoricelor hotărîri ale celui de-al XI-lea Congres al partidului. (Agerpres) întîlniri între candidaţi şi alegători în dezbatere, mai buna gospodărire şi înfrumuseţarea localităţilor ..Cartierul Gării din Paşcani a cunoscut în ultimul timp transformări înnoitoare. Numai în anul 1974, aici s-au construit 4 blocuri noi cu cite 3 nivele, în care s-au mutat peste 100 de familii, s-au dat în folosinţă spaţii comerciale însumînd peste 1.500 mp., un câmin-grădiniţă cu 210 locuri, iar in prezent se află în construcţie un modern complex şcolar al I.M.M.R. . Intîlnindu-se cu candidaţii lor in alegerile de la 9 martie , maiştrii Gh. Dăscălescu şi Dumitru Casandra (circumscripţia electorală orăşenească nr. 10), maistrul Gh. Pinainte, secretarul comitetului de partid de la I.M.M.R., şi Preda Axinte, şeful Bazei de recepţie Paşcani (circumscripţia nr. 11), C. Ursuleanu, directorul I.M.M.R., şi Dumitru Carolea, şeful reviziei de vagoane (circumscripţia nr. 12), cetăţenii din acest vechi cartier feroviar au făcut numeroase referiri la acest lucru, dar mai ales la perspectivele de viitor. Noua şi moderna autogara, a cărei construcţie va începe chiar în acest an, asfaltarea străzilor Unirii, 30 Decembrie şi 1 Mai va da un aspect şi mai atrăgător acestei părţi a oraşului. „Pentru toate acestea, au subliniat alegătorii, sîntem profund recunoscători partidului şi statului nostru, care pun în centrul atenţiei grija faţă de om. Şi vom răspunde prin fapte acestei griji. Aşa cum de curînd am efectuat sute de ore de muncă patriotică pentru descărcarea celor 50 de vagoane cu piatră spartă destinată modernizării străzilor, vom participa şi la celelalte acţiuni privind gospodărirea şi înfrumuseţarea cartierului“. Sfătuindu-se îndelung cu alegătorii, candidaţii au notat o serie, de propuneri pe care le-au supus atenţiei organelor locale de partid şi de stat, printre care înfiinţarea unei grădiniţe cu orar normal în str. Unirii, unde există un spaţiu corespunzător, extinderea magazinului alimentar şi altele. ...In comuna Leţcani, ne informează prof. Dumitru Ciumaşu, întîlnirile între alegători şi candidaţii Frontului Unităţii Socialiste constituie momente de profundă analiză a problemelor de interes obştesc. In intîlnirile avute de alegătorii din circumscripţia electorală comunală nr. 2 cu tov. Const. Ştefan, actualul primar al comunei, de cei din circumscripţia comunală nr. 7 cu tov. Despina Savin şi Lucia Dobrotă, ambele inginere la C.A.P., de cei din circumscripţia comunală nr. 2 cu tov. Const. Gribincea, actualul vicepreşedinte al consiliului popular, au fost subliniate în mod deosebit realizările din ultimii ani. Construirea complexului de vaci, a unei şcoli din satul Cogeasca, pietruirea şoselei spre acest sat, înfiinţarea a 3 ateliere-şcoală, a 4 grădiniţe pentru copii sunt numai cîteva dintre acestea. Dar mai ales au dezbătut împreună jaloanele dezvoltării economico-sociale a comunei în următorii ani. Venind cu însemnate propuneri, ei au arătat că, din resurse locale, contribuţia bănească şi munca patriotică a cetăţenilor ar trebui construit un cămin cultural. S-au angajat, de asemenea, să contribuie mai mult la îmbunătăţirea stării de viabilitate a drumurilor, la înfrumuseţarea localităţii, aflată pe traseu turistic. A. DFAEANU V ENEA ) —FLACARA IASULUI] in 24 de ore ) Radio Iaşi  Programul de seară (1 martie): 16.30 Cotidian sonor; 18.00 Cîntecul care mi-e drag; 18.20 Jurnalul artelor; 18.50 Canţonete interpretate de Tito Schipa; 19.00 Ştiri; 19.05 Cintece patriotice; 19.15 Pe-un picior de plai; 19.30 Revista melodiilor: 20.15 Madrigale; 20.30 Romanţe şi cintece de petrecere; 21.00 Ştiri; 21.05 Vă invităm la dans. Programul de dimineaţă (2 martie) : 8.00 Indirect cu preferinţele dv. Ştiri; 8.10 Dumbrava minunată; 8.30 Azi, în sat la noi; 9.15 Relatări; 10.00 Ştiri ; 10.05 Patru plus unu; 10.40 Dialog săptăminal; 10.55 Ştiri.  Televiziune ; 10.45 Eroi îndrăgiţi de copii : Năzdrăvanul Dennis; 11.10 De prin sate şi vîlcele. Program de cintece şi jocuri populare; 11.50 Telecinemateca. Ciclul „O mare actriţă“ — Liubov Orlova In filmul „Primăvara“; 13.55 Preferinţele dv. muzicale sunt şi alte noastre...; 15.55 Fotbal — prima etapă a returului diviziei naţionale: Politehnica Iaşi — Olimpia Satu Mare. Transmisiune directă de la Iaşi; 17.45 Caleidoscop cultural-artistic; 18.15 Club T; 19.00 Lumea copiilor : „Şi noi sîntem pietoni“; 19.20 1001 de seri; 19.30 Telejurnal. Curier electoral; 20.00 Teleenciclopedia; 20.50 Film serial „Misiune imposibilă"; 21.40 Telejurnal; 21.50 Săptămina sportivă ; 22.00 întîlnirea de la ora 10... — „Ţi-am luat un mărţişor". Cinematografe Republica, orele 9.00; 11.00; 15.00 ; 17.00; 19.00; 21.00: „Ilustrate cu flori de rîmp". Victoria, orele 9.00; 11.20; 14.00; 10.20; 18.40; 21.00: ,,Zapata". Tineretului, orele 9.00; 11.00; 15.00; 17.00; 19.00; 21.00: ,,Filip cel bun". Copou, orele 9.00; 11.15; 14.00; 16.20; 18.40; 21.00 : „Zidul". Tătărași, ora 10.00: Program de desene animate; orele 14.00; 16.00 ; 18.00; 20.00: „Adam şi Eva în conflict". Nicolina, orele 16.00; 18.00; 20.00: „Călărețul fără cap". Loto La tragerea din 28 februarie , 1975, au fost extrase următoarele numere : Extragerea I : 72 73 39 53 62 87 60 38 59 Extragerea a II-a : 77 30 86 1 81 69 50 45 88 Fond general de ciştiguri, lei: 1 918 115. Timpul probabil Vreme In general frumoasă şi în încălzire uşoară. Cerul va fi variabil şi numai izolat va mai ninge slab în estul şi sudul Moldovei. Vîntul va sufla slab la moderat din sectorul nord-vestic. Temperatura aerului va creşte uşor. Minimele vor fi cuprinse între minus 4 şi plus 1 grad, iar maximele între plus 4 grade şi plus 10 grade. Recolte bogate de cereale (urmare din pag. 1) porţie de peste 60 la sută. Este necesar să se grăbească şi această acţiune cu grija de a depozita seminţele în locuri corespunzătoare, pe hibrizi, pentru a se evita amestecul. In sfera preocupărilor pentru recolte bogate intră şi grija pentru asigurarea unei densităţi optime la hectar încă din perioada semănatului pentru a fi evitat rănitul. Acest lucru a fost discutat cu şefii fermelor vegetale la instruirile care au avut loc pînă acum la Casa agronomului, în cadrul cărora s-a urmărit, în primul rând, cunoaşterea deplină a tehnologiilor ce trebuie aplicate în acest an. In prezent se verifică zestrea tehnică a secţiilor S.M.A. cu care se va acţiona in prima etapă, după care vor avea loc în cadrul fiecărui S.M.A. demonstraţii practice de folosire corectă a maşinilor. Se urmăreşte starea de funcţionare a fiecărei semănători, a fiecărui utilaj de erbicidare pentru a fi evitate surprizele. In primăvară vor fi erbicidate 30.000 de hectare de grîu şi însemnate suprafeţe de porumb, în afara altor culturi. Conducerile S.M.A. şi C.A.P. trebuie să se îngrijească de pe acum de buna desfăşurare a acestei lucrări, de executarea ei în perioada optimă. Anul trecut au existat suficiente neajunsuri în această direcţie care nu trebuie să se mai repete. O parte din terenurile destinate cerealelor se află în sistemele de irigaţii. Lucrările de punere în funcţiune a acestor sisteme sunt avansate. 45 la sută din suprafeţe pot primi deja apa. Trebuie grăbite lucrările pregătitoare şi pe restul suprafeţelor, precum şi repararea utilajelor de irigare. Paralel cu aceasta să se acţioneze mai energic, in lumina indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Consfătuirea cu agricultorii, în vederea perfecţionării formelor de retribuire a muncii în acord global.