Flacăra Iaşului, aprilie 1975 (Anul 31, nr. 8869-8894)

1975-04-01 / nr. 8869

[PAGINA A H-A-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------PLACARA IAȘULUI] 11I!I1H»IIÍIIÍIIÍI Sărbătoarea fruntaşilor în producţie HIRLAU (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“). Din iniţiativa organizaţiei de partid din cadrul Complexului de legume şi fructe Hîrlău, a avut loc o reuşită manifestare cultural-educativă de masă dedicată fruntaşilor in producţie. Cu acest prilej, au fost trecute în revistă realizările obţinute în primul trimestru al acestui an. A urmat apoi un spectacol organizat de către Comitetul de cultură şi educaţie socialistă al oraşului in colaborare cu Comitetul orăşenesc al U.T.C., la care şi-au adus contribuţia corul Societăţii culturale „Petru Rareş“ şi Biblioteca orăşenească. MIHAI IFTODI secretarul Comitetului orăşenesc al C.T.C. „Omagiu muncii“ La căminul cultural din comuna Scobinţi au avut loc manifestări cultural-artistice grupate sub genericul „Omagiu muncii“ dedicate fruntaşilor în producţie. In cadrul programului a fost urmărită expunerea „Repere ale dezvoltării agriculturii in judeţul Iaşi in următorul cincinal“. După cum ne informează corespondentul nostru Dumitru Mihai, publicul a urmărit apoi un spectacol prezentat de cor, grupul vocal, formaţia de dansuri, orchestră, solişti şi fanfară. Programe artistice Artiştii armatori de la căminul cultural Verşeni, comuna Mirosloveşti, au prezentat spec- tacole in satele Soci, Miroslo- ’ veşti, precum şi pe scena din localitate. Din program spicuim cîntece patriotice, melodii de muzică uşoară şi populară, precum şi suite de dansuri moldoveneşti. Şi-au adus contribuţia tinerii Sica Pînzaru, Adriana Popuţoaia, Florin Gaiţ, Pavel Corcaci şi alţii. (Nine Stroescu, activist cultural). Curs de iniţiere muzicală De curînd a luat fiinţă la Conservatorul din Iaşi un curs de iniţiere muzicală pentru pionierii şi şcolarii ce fac parte din cercul „Prietenii muzicii“. Acest cerc este condus de prof. univ. George Pascu şi a fost realizat din iniţiativa Conservatorului şi a Consiliului municipal al Organizaţiei pionierilor. La prima lecţie au fost prezentate instrumentele orchestrei simfonice, exemplificările fiind făcute cu concursul studenţilor. Vor urma expuneri şi ilustraţii muzicale pe tema „Dansul şi muzica“, „Poezia şi muzica“ etc. Un nou cerc literar Organizaţia de tineret de la C.F.S. a iniţiat o Intîlnire cu poeţii ieşeni Ioanid Romanescu, Silviu Rusu şi Aurel Butnaru, care au citit din versurile lor închinate patriei şi partidului. Au urmat lecturi din poezia ieşeană contemporană in interpretarea tinerilor din Întreprindere. Acţiunea a continuat cu o dezbatere pe tema creaţiei literare cu caracter patriotic. Cu acest prilej, a fost înfiinţat cercul literar de Irină „Otilia Cazimir“. Acum, hărnicia lucrătorilor (urmare din pag. 1) iată pe întreaga suprafaţă planificată de 300 de hectare. De asemenea, la G.A.P. Voineşti, ritmul semănatului acestei culturi a fost sporit, iar la G.A.P. Dumeşti au fost asigurate suficiente forţe pentru terminarea acestei lucrări în perioada optimă. Pe ogoarele unităţilor amintite se muncea de zar, de asemenea, pentru terminarea plantării cartofilor, se aplicau tratamente la sol pentru combaterea dăunătorilor, se continuau acţiunea de erbicidare şi alte lucrări de sezon. Cum va fi vremea în luna aprilie Se pare că nici in acest an aprilie nu-şi va dezminţi renumele de lună capricioasă. Potrivit prevederilor Institutului meteorologic, numărul zilelor cu vinovări mai pronunţate şi cu ploi va fi destul de mare. Excepţie va face doar intervalul 17—25, cînd însemnările vor deveni persistente. Nici sub aspect termic nu se prevăd abateri însemnate faţă de valorile medii multianuale. între 1 şi 7 aprilie, cerul va fi mai mult noros şi vor cădea ploi locale care, în a doua parte a intervalului, vor avea şi caracter de averse. Descărcări electrice se vor semnala însă numai izolat. Vintul va sufla moderat, cu intensificări de scurta durată. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 1 și tus 9, iar cele maxime intre 10 și 20 grade. în perioada 8—12 aprilie, timpul se va încălzi uşor, cerul va fi variabil și izolat va ploua. Temperaturile minime vor oscila între zero şi plus 10 şi maximele între 12 şi 22 grade. Pe alocuri, în primele ore ale dimineţii, se va produce ceaţă slabă. Va urma, intre 13 şi 16 aprilie, un nou interval cu vreme instabilă, cu cel mai mult noros. în cea rost mare parte a ţării vor cădea ploi sub formă de averse. Temperaturile minime vor fi cuprinse intre plus 2 şi plus 8 grade, iar maximele intre S şi M grade, local mai ridicate. In intervalul 17—25 aprilie, vremea va deveni frumoasă şi se va încălzi. Temperaturile minime vor fi cuprinse intre N şi 12 grade, iar maximele între 1*a» 25, mai coborite. In unele zile, pe litoral, în ultimele zile ale lunii aprilie, vremea va fi In general instabilă, cu cer temporar noros. Se vor semnala ploi Însoţite tocat de descărcări electrice şi intensificări ale vlntului. Temperaturile minime vor oscila intre 2 şi 10 grade, iar maximele intre 10 şi 20 grade, mai ridicate la Începutul intervalului. (Agerpres) În atenţia epigramiştilor Astăzi, marţi, 1 aprilie (fără păcăleală), la ora 17:30, la Casa presei va avea loc o nouă întîlnire a epigramiştilor cenaclului ziarului nostru. Invitatul serii este asist. univ. Dorin Cernei, cunoscut solist, care va prezenta un original program de muzică uşoară. s s Cu producţia zilei de ieri, I.P.L. a îndeplinit planul cincinal (urmare din pag. I) la, să subliniem, numeroase femei îşi aduc o contribuţie cu care întreprinderea se mîndreşte. „Dar ceea ce a propulsat realizările noastre, ne spunea tov. Gh. Ciocoiu, secretarul comitetului de partid, este focul viu al întrecerii socialiste, care a cuprins fiecare sector, fiecare echipă, fiecare om. Susţinută, activizată de permanenta îmbogăţire a cunoştinţelor profesionale ale tuturor, de grija pentru promovarea noului, această veritabilă competiţie a hărniciei nu se putea solda decît cu rezultate bune, între care devansarea cincinalului este realizarea noastră cea mai de preț“. Din chiriaşi (urmare din pag. 1) Primim asigurări că oficiul este pregătit să facă faţă oricărui număr de solicitatori. S-au evaluat peste 16.000 apartamente la blocuri, afişindu-se preţurile informative. Angajaţii oficiului stabilesc ca cei ce-şi exprimă dorinţa data cînd sunt dispuşi să se facă măsurătoarea, calculele, completarea formularelor etc. Există şi situaţii în care chiriaşii nu sunt satisfăcuţi de locuinţa ce o deţin, dorind să cumpere o alta cu un spaţiu mai mare. In astfel de cazuri, consiliile populare municipal şi orăşeneşti, precum şi unităţile de admi proprietari instrarea fondului locativ de stat, vor acorda prioritate in efectuarea schimbului de locuinţe acelor cetăţeni care solicită cumpărarea lor. Sarcinile pentru perfectarea contractelor de vînzare-cumpărare a 3.800 locuinţe din fondul locativ de stat, prevăzut in planul pe anul 1975, obligă O.J.C.V.L să folosească mijloace eficiente de popularizare a avantajelor oferite cumpărătorilor de locuinţe, a sprijinului pe care îl acordă statul celor ce-şi manifestă dorinţa de a-şi cumpăra apartamentele. Pentru azi? (urmare din pag. 1) Acum încerc să ies drin anonimat ------------------------------------- cum pot să nu-mi uite oamenii de Așa înțelegi tu să intimpinia familia și să ne mai sprijine aprilie ? M-am lămurit deci că nu-i vorba — Ei, tovarășele dragă, mi-are de farse de 1 aprilie, ci de o mică păcat amicul tare răguşit — am tragedie. Ce înseamnă, domnule, put la un praznic vin de la gheaţă să fii mai-marele unei familii de şi mai pot ciuta ori declama, pontanagii ! Bilanţ rodnic în (urmare din pag. 1) ai liceelor, angajaţi ai unor întreprinderi şi instituţii, locatari. Exemplificăm în acest sens elevii de la şcolile generale nr. 21, 23, 4, liceele nr. 7, 3, liceele economic şi pedagogic, Grupul şcolar WCECOM, Grupul şcolar de construcţia industriale, angajaţi de la GF.S., Fabrica mixtă, municipiul Iaşi I.C.O.I. şi altele. Merită evidenţiată şi munca cetăţenilor din asociaţiile de locatari din str. Primăverii, din cartierele Tătăraşi, Alexandru cel Bun, Copou, locatarii blocului C1 (Şoseaua Naţională). Aşadar, o săptămînă de lucru ale cărei rezultate vor fi amplificate cu cele ce vor fi efectuate în continuare. Elevii Liceului „Al. Scuioveanu“ lucrează la amenajarea spaţiilor verzi din Piaţa Unirii. Să vedem Curăţenia şi spaţiile verzi (de curînd amenajate) din faţa întreprinderii metalurgice creează o bună impresie, aprecieri pentru acest colectiv ieşean. Din păcate insă, In hale şi în incinta întreprinderii nu prea se observă, peste tot, mina de gospodar. In ziua cindi noi am mers (27 martie a.c.). Intr-adevăr, se demarase acţiunea de curăţenie şi amenajare a spaţiilor verzi aproape in toată întreprinderea. Deşi «cumpiîrziere, este bine, totuşi, că lucrurile au început să se mişte. Spunem aceasta, gîndindu-ne că în întreprindere sunt foarte multe de făcut. Prin curte sunt numai gunoaie, bucăţi de metal aruncate la întfmplare, iar In faţa atelierului — un munte de şpan din care abia se mai observau nişte lăzi cu utilaje sosite pentru noile capacităţi. Aşa cum spuneam In acea zi Începuse, totuşi, să se cureţe aleile dintre secţii, să se pregătească spaţiile in vederea plantării unor pomi, arbuşti, flori ş.a. întreprinderea are şi o seră proprie ! Am mers şi prin grupurile sociale. Situaţia s-a mai îmbunătăţit, dar nu la nivelul exigenţelor actuale şi al posibilităţilor acestei unităţi. Numeroase instalaţii sanitare sunt murdare şi defecte (pierderi mari de apă), prea puţine uşi mai au clanţe, „ceaţa" de pe geamuri nu a mai fost ştearsă de multă vreme. In general curăţenia lasă de dorit. Prin halele de producţie, de asemenea, domneşte dezordinea, lipseşte curăţenia la locurile de muncă, peste tot întâlneşti grămezi de şpan, resturi de ţevi şi profile, utilaje prăfuite şi uitate de vreme (Ie !) ş.a. Tovarăşul C-tin Giniga, şeful serviciului administrativ, care ne-a însoţit prin întreprindere, a încercat să formuleze ad-hoc o justificare a Întregii situaţii constatate: „încă mai sunt la noi constructorii, care ne încurcă în menţinerea curăţeniei şi a ordinei“. Intr-adevăr, aici încă se mai lucrează, constructo rii numai nii nu au plecat. Dar, tot tov. C. Gimiga ne-a arătat că se pot face multe atunci cind vrei, ne-a demonstrat pe viu cum se putea munci in acea zi la amenajarea spaţiilor, cite iniţiative apar dacă cineva se ocupă şi de astfel de probleme, considerate de unii prea minore. Este nevoie, desigur, şi de o conlucrare mai fructuoasă şi permanentă cu constructorii, care s-au dovedit, nu o dată, buni gospodari ! Ni s-a făcut şi invitaţia să revenim peste o săptămînă pentru a vedea finalizarea acţiunilor iniţiate. Invitaţie pe care noi, receptivi, am primit-o cu plăcere. EUGENIU ZIDARIŢA şi brrna din ochiul nostru, paiul din ochiul altuia 1j d in 24 tie ore  Radio Iaşi Programul «e seară (1 aprilie): 16,30 Cotidian sonor; 18,00 Cîntecul care 1 * mi-e drag ; 18,20 In emisie, tinereţea; 18,50 Lieduri Interpretate de solişti de operă ; 19,00 Ştiri; 19,05 Cîntece patriotice; 19,10 Grai şi suflet românesc; 19,30 Pe portativul undelor, melodia preferată; 20,00 Lecturi dramatizate; 20,30 Muzică din operete; 20,45 Muzică populară ; 21,00 Știri ; 21,03 I / Revista melodiilor; 21,30 „O samă de I cuvinte"; 21,35 Revista melodiilor — ^ continuare.  Televiziune l 8,30 Curs de limbă germană. Tele- 1 școală ; 10,00 Curs de limbă franceză; 10,30 File de dicţionar ; 12,25 Telex ; 12,30 Muzică populară instrumentală. In jurul orei 13,00 transmisiune directă- Solemnitatea semnării Declaraţiei Comune cu privire la vizita in Republica Socialistă România a delegaţiei Uniunii Naţionale pentru Independenţa Totală a Angolei — U.N.I.T.A. 16,00 Curs de limbă rusă : 16,30 Curs de limbă engleză : 17,00 Telex ; 17,05 Documentar artistic : Wadensee — paradisul păsărilor ; 17,30 Studioul de poezie. Mesajele prieteniei — Poeţii lumii erită România ; 17,50 Algoritm TV ; 18,20 Legile ţării — legile noastre ; 18,30 Muzica — emisiune de actualitate muzicală ; 19,00 Judeţele ţării pe verticala dezvoltării : 19,20 1001 de seri ! Aventurile lui Joe ; 19.30 Telejurnal ; 20,00 Revista economică TV; 20.30 Seară de teatru s ..Intîlnire peste ani“ de Lucia Demetrius ; 22,00 Vedere pe micul ecran : 22,10 24 de ore ; 22,30 închiderea programului Cinematografe Victoria, orele 9,00; 11,05; 14,45; 16,50 18,55 ; 21,00 „Ulzana, căpetenia apașilor“. Republica, orele 9,00 ; 11,15 ; 14,00 ; 16,15 ; 18,30 ; 20,45 ; „Jerry traficantul“. Copou, orele 9,00 ; 11,00 ; 15,00 ; 17,00 ; 19,00 ; 21,00 ; „Iluminare*. Tineretului, orele 9,00 şi 11,00 ; „Ancheta* , orele 14,00 ; 17,00 ; 20,00 . ..Articolul 420“. Nicolina, orele 16,00 ; 18,00 ; 20,00 : „Trei inocenţi". In judeţ . Casa de cultură Paşcani : „Un zîmbet pentru mai târziu". Clubul C.F.R. : „Urmărit, urmărită . . Tg. Frumos : „Ţara lui Sannikov*. Hîrlău: „36 de ore" ^ Seara de filme franceze Catedra de limbă franceză a Universităţii „Al. I. Cuza" prezintă astăzi, ora 20,30, in amfiteatrul 1/1, o seară de filme franceze. Va putea fi vizionat filmul artistic „La Marseillaise“, realizat de Jean Renoir (1938), care va fi prezentat de lectorul universitar Jean - Paul Goujon. Timpul probabil Vreme in general caldă, în special In prima parte a intervalului. Cerul va fi mai mult noros. In a doua parte a zilei, vremea va deveni ușor instabilă, semnalindu-se precipitaţii sub formă de ploi şi averse de ploaie, In special in zona de munte şi in nordul Moldovei. Vîntul va sufla moderat, mai ales din sectorul sudic. Temperatura serului, la început ridicată, va scădea uşor. ___s  Aţi scris ziarului... • Zamfir Popuţoaia, comuna Mirosloveşti I C.F.S. ne informează că a rezolvat pozitiv cererea fiicei dv. • Neculai D. Cojocaru, comuna Ţigănaşi : Graţierea nu se aplică amenzilor pentru contravenţia săvirşită de dv. • Zi yaevia Grigoraş, Calea 23 August nr. 23 » Prin Procuratura locală vi s-au dat amănunţite indicaţii. • Mihai Aniculaesei din Bicaz, judeţul Neamţ Retragerea din cooperativa de credit se poate face numai după doi ani de la achitarea ultimei rate a împrumutului. • Vasile Lisievici, str. Socola nr. 8 Iaşi. Suntem informaţi că apa nu se mai infiltrează in locuinţa dv. • N. F., Tg. Frumos : Inspectoratul şcolar judeţean precizează că pentru interesele personale deosebite, cadrele didactice pot obţine concedii fără plată (art. 58 din Statutul personalului didactic, aprobat prin Legea nr. 6 (1969), pe un timp limitat, fără a se putea depăşi un an şcolar. Se cere insă aprobarea Inspectoratului şcolar. Pînă la 6 zile concediu fără plată aprobarea se dă de directorul unităţii şcolare. • Tudor Timofte, oraşul Paşcani, bloc. V 11 Constatindu-şi justeţea celor semnalate, gestionara Magda Sandu a fost penalizată cu 5 la sută din retribuţia pe luna martie. • Elena Pleşta, comuna Cucuteni Oficiul de asistenţă socială vă va comunica ulterior posibilităţile de soluţionare a cererii dv. • Sava I. Zarea, satul Dumbrăviţa, comuna Ruginoasa In anul şcolar 1975—1976 se primesc elevi In treapta I la Liceul de mecanică agricolă Holboca — municipiul Iaşi. Sesiunea de examene, în luna Iunie, e Popa D.T. — Iaşi ! I.G.C.C. ne spune că în locurile cumpărate pe veci pe numele părinţilor pot fi înhumate rude pînă la gradul IV, în linie directă, fără nici un fel de asentiment sau aprobare din partea unor părţi. A. ALEXANDRU