Flacăra Iaşului, noiembrie 1975 (Anul 31, nr. 9050-9075)

1975-11-01 / nr. 9050

flacara Iaşului Cuvîntul specialiştilor din economie Reducerea consumului de energie— acţiune a întregului colectiv La întreprinderea metalurgică, reducerea consumurilor de energie şi combustibil constituie o preocupare cu totul deosebită. Nu-i vorba doar de respectarea prevederilor unor legi, ci, mai ales, de faptul că la noi fiecare om a înţeles cit de important este nu numai să produci mai multe ţevi, dar să le faci şi în condiţii de mare eficienţă , deci şi cu un consum cit mai mic de energie. După 10 luni trecute din 1975, putem conchide că am realizat acest deziderat consumurile normate nu au fost atinse la nici un produs, economiile ridicîndu-se la circa 113 000 Kwh şi 19 000 tone combustibil convenţional. Ca să revin la ideea de la început, meritul în obţinerea acestor economii revine întregului colectiv care, mobilizat de comunişti, de organizaţiile de partid a aplicat cu consecvenţă toate măsurile tehnice, a vegheat la respectarea programelor adoptate. Popularizarea prevederilor Decretului nr. 620, a importanţei aplicării acestora In fiecare sector a avut şi alt efect i Au fost emise nenumărate propuneri concrete vizînd reducerea iluminatului, eliminarea funcţionării utilajelor în gol etc. Am acordat multă atenţie acestor propuneri fiindcă, pe lingă faptul că proveneau de la cei care cunoşteau cel mai bine situaţia, şi consecvenţa aplicării lor era sigură. De un real folos ne-a fost întocmirea — încă de la sfârşitul anului trecut — a bilanţului energetic. Au rezultat, de aici, măsuri foarte importante : înlocuirea unor motoare supradimensionate (la liniile de profile), automatizarea pornirii căilor cu role la liniile de ţevi, reducerea iluminatului artificial (care ne aduce o economie anuală de 60 Mwh), înlocuirea aerului comprimat necesar la zincare cu aer ventilat (economia — 25 Mwh) etc. O dominantă a activităţii noastre prezente este pregătirea pentru anul viitor, an în care normele vor fi considerabil reduse : de la 104,3 Kwh pe tona de ţevi, la 102,7 Kwh, de la 15 Kwh la 1000 lei profile, la 12,5 Kwh şi de la 0,095 tone combustibil convenţional pe tona de produse, la 0,085 tone. Sarcinile sunt mobilizatoare, sub realizările din acest an, şi va trebui să găsim noi căi de acţiune, să adîncim aplicarea şi urmărirea celor existente. Ne gîndim, printre altele, la repararea cuptoarelor industriale de la linia 4XI şi zincare, la refacerea izolaţiilor termice şi eliminarea oricăror pierderi în acest sector, la completarea echipamentelor energetice cu A.M.C.-uri etc. Fără îndoială, analiza îndeplinirii sarcinilor pe 1975 și a sarcinilor pe 1976, în fiecare colectiv, va aduce noi sugestii. Nouă, specialiștilor, ne rămine sarcina de a găsi procedeele tehnice de reducere a consumurilor, iar fiecărui om din colectiv — aceea de a lupta, cu toată seriozitatea, la traducerea lor In fapt. Ing. ALEXANDRU DAVID şeful Secţiei mecano-energetice, la preprinderea metalurgică Iaşi La secţia de transporturi forestiere a LF.E.T. Iaşi, a fost pusă de curind în funcţiune o modernă staţie de testare a autocamioanelor şi autoturismelor. In fotografie maistrul Ilie Dumbravă (dreapta) şi mecanicul C-tin Hertescu, care dovedesc pricepere in stabilirea corectă a diagnozei. Fotó : S. LEONID  ---------ÎNTREPRINDEREA COMERȚULUI CU--------- RIDICATA PENTRU PRODUSE ALIMENTARE IAȘI ) cu sediul în şoseaua Ţuţora nr. 171, telefon : 31670 ; 31680 / angajează : î — 15 gestionari — 3 şoferi cu carnet de conducere categoriile B j si C ţ — muncitori necalificaţi. ţ Condiţiile de angajare sunt cele prevăzute de Legea 22/1969 şi domiciliul stabil în oraşul Iaşi.L ! Fiecare curte — o mică bază de aprovizionare cu produse agroalimentare ! Grădinărie de nota 10 se poate face oare numai la Tg. Frumos? ■ O faimă care a trecut graniţele judeţului ■ Trei recolte pe an de pe aceeaşi suprafaţă ■ Invitaţie la acţiune către toate comunele La Tg. Frumos există o veche tradiţie în cultivarea legumelor. Cooperativa agricolă de aici şi-a organizat un astfel de sector încă de la înfiinţare. Veche este la aceşti locuitori şi tradiţia de a cultiva legume în gospodăriile personale. Această îndeletnicire este preluată din tată în fiu, cu multă pasiune. Am văzut aici, la Tg. Frumos, cultivînd legume în gospodăriile personale, pe ţăranii cooperatori, tineri şi bătrîni, pe angajaţii de la diferite întreprinderi şi instituţii. Alături de părinţi, lucrează în timpul lor liber elevii şi studenţii aflaţi în vacanţă. Loturile in folosinţă sunt cultivate aproape în întregime cu legume. Acestea au ocupat curţile, ajungînd pînă sub fereastra casei. Aici constă tradiţia de a se cultiva legume de primă apariţie (salată, ridichi, morcov, pătrunjel, ceapă), ardei, rădăcinoase şi altele. De la o vreme, legumicultura in gospodăriile personale devine tot mai intensivă. Se practică cu succes culturile succesive. De pe aceeaşi suprafaţă se obţin în cursul unui an şi trei recolte. De exemplu, după salată, ridichi şi ceapă pentru stufat se cultivă castraveţi, ardei, vinete, roşii, iar după castraveţi se însămînţează mărar care se valorifică toamna tîrziu. In ultimul timp se extinde rapid practica culturilor protejate. Nu există locţiitor din Tg. Frumos, care a îndrăgit această bănoasă îndeletnicire, să nu aibă 1—2 sau chiar mai multe solarii. La confecţionarea solariilor se foloseşte lemn din resurse locale, iar la acoperirea acestora deşeuri de polietilenă pe care gospodinele le sudează, cap la cap, cu fierul de călcat. Tov. G. Chiriac, secretarul Comitetului orăşenesc de partid, spunea că, la Tg. Frumos, suprafaţa ocupată cu legume In gospodăriile personale se ridică la peste 80 de hectare din care mai bine de 20 de hectare sunt ocupate de solarii. încă de pe acum, cînd începe un nou ciclu de producţie, solariile încep să fie acoperite, protejînd astfel salata care se plantează în aceste zile. In prezent (deci după ce se încheie grosul muncilor în C.A.P.) începe activitatea în sectorul legumicol din gospodăriile personale. Peste tot. In curţi şi pe loturile în folosinţă, legumicultorii pregătesc terenul, plantează răsaduri de salată, recoltează trufandalele de toamnă. Cooperatoarea Maria Pricop ne spunea că e de lucru toată iarna. Pe cei 16 ani pe care-i are în folosinţă şi în curte, familia Maria şi Ion Pricop a cultivat un sortiment variat de trufandale de primăvară, rădăcinoase, ardei şi vinete, iar din valorificarea acestora a realizat un venit de peste 10.000 de lei, precum şi legumele necesare consumului propriu. Chirilă Creţu este angajat la o instituţie din localitate. Soţia sa se ocupă cu cultivarea legumelor, ajutată fiind în timpul liber şi de soţul ei. Ea ne-a spus că a realizat în acest an un venit mai frumos ca al soţului. Legumele produse la Tg. Frumos sînt vîndute la Iaşi, Paşcani, Piatra Neamţ, Suceava, în localităţile de pe valea Bistriţei şi altele. Fiecare legumicultor s-a îngrijit de asigurarea apei pentru irigare, amenajînd pe loturile în folosinţă şi nu curţi una sau mai multe fintîni. La pomparea apei, se foloseau roţile, dar acum locul acestora a fost luat de pompele electrice. Tovarăşul C. Chiriac preciza că în prezent organizaţiile de Partid, deputaţii, desfăşoară o susţinută muncă politică pentru a generaliza practica producerii legumelor pe loturile personale şi în curţi la toţi locuitorii, la toate întreprinderile şi instituţiile. In toate satele comunei Tg. Frumos de subordonare orăşenească. Se află în studiu măsurile pentru îndeplinirea programului judeţean privind dezvoltarea legumiculturii în perioada 1976—-1980. Se are în vedere şi mai buna aprovizionare a populaţiei cu materiale pentru construirea solariilor. Această experienţă trebuie preluată şi extinsă în toate localităţile ieşene şi mai ales în cele din zona preorăşenească a Iaşului (Bosia, Golăeşti, Ţuţora, Corneşti s.a.) unde a existat tradiţie şi sunt condiţii pentru legumicultura, dar această îndeletnicire a fost abandonată în mod nejustificat în ultima vreme. GH. STEJARU ■ —— După 15 ani Astăzi, promoţia 1960 a Facultăţii de industrie uşoară de la Iaşi se reîntîlneşte în oraşul unde şi-a petrecut anii studenţiei. După un deceniu şi jumătate, îşi vor împărtăşi şi experienţa căpătată, vor purta un dialog fructuos cu dascălii lor. • Familiile Raicu şi Ursu, celelalte rude anunţă cu aceeaşi durere, împlinirea a 6 luni de la decesul celui ce a fost profesorul ALEXANDRU RAICU. Comemorarea are loc astăzi, ora 11, în oraşul Huşi, strada Frunzelor nr. 24. -PAGINA A ff13 Realizări 1 — ------------ \ în „Săptămîna economiei* \ In „Săptămîna economiei“, care s-a încheiat ieri, populaţia din judeţul nostru a depus la C.E.C. peste 13 milioane lei. In această perioadă, unităţile C.E.C. au eliberat mai mult de 2.000 de noi librete C.E.C. Merită subliniat si faptul că, în întreprinderi şi instituţii, la sate, au avut loc expuneri pe tema economisirii la C.E.C. Pe două cărări Lui Dumitru Onofrei, electrician la D.J.D.P., i-a fost repartizat un apartament in blocul Q. 1 din str. Stejar nr. 19. Bucuros că stă la bloc (apă caldă, căldură etc.) a început de la o vreme încoace, să bea alcool, dueându-se acasă pe... două cărări. O dată ajuns, începe să facă scandal, să arunce diferite obiecte pe scări, bă-şî alunge soţia şi copiii. Deocamdată, lucrătorii circumscripţiei a IX-a de miliţie l-au avertizat şi amendat cu 1.000 lei. Poate se va linişti... După ce s-a „încălzit" cu ceva alcool, Viorel Truda (din Vaslui), aflat în satul Corban, a ieşit la şosea şi, purtînd o şapcă de lucrător la I.T.A., a început să oprească autovehiculele pentru control. Dar, cînd să înceapă a da amenzi (banii voia să şi-i însuşească). La oprit miliţia din comună. Inventivul „controlor" este, de fapt, şofer la I.T.A. Vaslui şi, aflat In concediu, intenţiona să cîştige nişte bani pe această cale. Şi iată aşa, Viorel Tiudă, In loc să ia, a dat 1.000 de lei. 86 pentru patru Toader Vornieu, fochist la I.M.F. Iaşi, a suferit un accident. Maistrul Gheorghe Pricop, de la I.M.M.R. Paşcani, sau Ionel Groza, de la Şantierul energetic Iaşi, au fost internaţi la Spitalul de urgenţe cu hemoragie digestivă şi, respectiv, ulcer hemoragie. Pentru salvarea copilului Ludmila Popa, din comuna Tansa, a fost nevoie de o mare cantitate de singe. Cei 4 amintiţi mai sus au putut fi salvaţi cu sîngele donat în mod onorific de către 86 tovarăşi de muncă, vecini, oameni totdeauna gata să sară in ajutorul aproapelui. ,,Stringătorii“ Intr-una din zilele trecute, cetăţenii aflaţi la centrul de carne nr. 233 din Iaşi au sesizat că n-a fost pusă în vînzare o cantitate de carne. Organele de miliţie, înştiinţate, au depistat neexpuse la vînzare 100 kg. de carne. „Stringătorii“ se numesc I. Todică şi V. Codreanu, măcelari. --------------------------------------------------------- MICA PUBLICITATE ------------------FELICITĂRI • La a 75-a aniversare, Any, Ovidiu şi Teodor urează lui ILAŞI I. IOAN — Cepleniţa — sănătate, mulţi ani fericiţi. • Familia urează lui MARCU ERNESTINA, cu ocazia zilei de naştere, mulţi ani, sănătate. • Cu ocazia celei de-a 23-a aniversări , tata, mama, fraţii, cumnata, soţia şi nepoţii urează lui AMARIEI ADRIAN „La mulţi ani !“. • La a 50-a aniversare soţia şi fiii urează soţului şi tatălui lor PAULESCU CORNELIU mulţi ani, sănătate. VtNZARI-CUMPARARI • Vînd frigider „Fram“, Dacia 1100, televizor „Orion“, cățeluș pechinez. Telefon 13001. • Vînd casă, patru camere, aleea Copou 9 Iași. Telefon 10857, Suceava. • Vînd aspirator „Racheta“, cizme piele bărbătești 42—43, acordeon, inel cu piatră. Telefon 11408. • Vind radio-casetofon PHILIPS. Balint Petre post-restant Iași 4. • Vând casă, dependințe, grădină (apă în curte). Clopotari 21. • Predau contract apartament două camere, confort II. Telefon 1,3133 după ora 17.00. ÎNCHIRIERI • Primesc în gazdă 1—2 tineri sau o fată. Telefon 12354. • Două fete, căutăm cameră mobilată, bloc, intrare separată. Telefon 11876 MULȚUMIRI • Familiile Cojocaru, Trandafir şi Horciag mulţumesc tuturor celor care au participat direct sau de la distanţă, cu inimă de prieteni, la căsătoria tinerilor TICU şi AURELIA. • Tudose Marcu — Popricani aduc respectuoase mulţumiri doctorului Tanase, surorilor medicale pentru îngrijirea acordată. • Familia Enescu mulţumeşte doctoriţei Mihai Emilia şi colectivului pentru deosebita Îngrijire acordată lui Marius. SCHIMBURI DE LOCUINŢE • Ofer apartament bloc, trei camere decomandate, central Piatra Neamţ, pentru similar Iaşi. Telefon 30102 Iaşi, orele 20.00—22.00. • Schimb apartament două camere Focşani pentru similar Iaşi. Telefon 12283 Iaşi. • Râmnicu Vilcea — ofer apartament patru camere confort I pentru locuinţă Iaşi. Telefon 15027 Iaşi. • Schimb apartament bloc Iaşi pentru Constanţa. Variante : Bucureşti, Braşov. Telefon 41848 Iaşi. PIERDERI • Pierdut cal (iapă) roib închis, coadă neagră. Aducătorului recompensă, Miron, Dumeşti, Iaşi. • Pierdut foaie parcurs nr. 77924 eliberată de Autobaza 3 Iaşi pe numele Scufaru Constantin. O declar nulă. DIVERSE • Prof. Teodoru Grigore mulţumeşte Asociaţiei de locatari, bloc S 1, şi tuturor celor care au luat parte la inmormîntarea şi comemorarea a zile de la dispariţia profesoare, EUGENIA TEODORU. •Familiile Dumitriu, Gheorghiu şi Boţescu împreună cu nepoţii şi strănepoţii mulţumesc tuturor acelora care au fost alături de ei, în ziua de 29 octombrie 1975, la Înhumarea aceleia ce a fost o minunată mamă, soacră şi bunică DUMITRIU V. LUCIA de 90 ani. • Tanţa, soţie, fiica şi întreaga familie, cu aceeaşi nemărginită durere, anunţă împlinirea unui an de la despărţirea de iubitul şi In veci neuitatul lor MIŞU GARNEAŢA, lăsînd in urmă durere şi amintirea firii lui blinde şi vesele. Comemorarea, duminică, 2 noiembrie 1975, ora 12.30, la cimitirul Eternitatea. • Soţia, copiii, rudele anunţă împlinirea unui an de la decesul regretatului ANDRIAN GHEORGHE. Comemorarea, duminică, 2 noiembrie, ora 11.00, la cimitirul Eternitatea. • Lizetta Antonescu mulţumeşte tuturor celor care au luat parte la marea durere suferită prin pierderea soţului ei doctor ANTONESCU DUMITRU. • Familia îndurerată anunţă comemorarea a 40 zile de la moartea dragei noastre ANIŞOARA LUPU, duminică, 2 noiembrie, ora 11.00, la cimitirul Eternitatea. DECESE • Colectivul secţiei tapiţerie a Cooperativei „Mobilă şi tapiţerie“ anunţă decesul fostului lor coleg EVA VASILE, 23 ani. Transmitem sincere condoleanţe familiei îndurerate. Nu-l vom uita niciodată ! • Soţia, copiii, surorile, fraţii, rudele anunţă cu adîncă durere încetarea din viaţă a scumpului lor MICHILIN CONSTANTIN. Cortegiul porneşte din strada Vasile Lupu 100 A, duminică, 2 noiembrie, ora 13, spre cimitirul Eternitatea. • Locatarii blocului P. 3 Vasile Lupu 100 A cu mult regret anunţă decesul colocatarului MICHILIN CONSTANTIN, 62 ani. Pe această cale transmitem condoleanţe familiei. • Familia Mîncă anunţă cu nespusă durere decesul fulgerător al scumpului lor FLORIN, 8 ani. Inmormîntarea duminică, 2 noiembrie. In comuna Schitu Duca. • Familia Alexandru anunță decesul ECATERINEI PAPIONE. Cortegiul pornește din strada Giurchi 115, bloc F. 1, scara A, duminică, 2 noiembrie, ora 12, spre cimitirul Eternitatea. • Familia îndurerată anunţă decesul dragei lor ENDRICA SLABU, 70 ani, pensionară C.F.R. Cortegiul porneşte din strada Sf. Vasile 6, duminică, 2 noiembrie, ora 14, spre cimitirul Sf. Vasile. Nu o vom uita niciodată ! • Soţia, copiii, nepoţii, rudele apropiate anunţă cu durere decesul scumpului lor GRIGORIŢA ENACHE. Cortegiul porneşte de la biserica Sf. Ion Gură de Aur (Zlatoust), astăzi, ora 15, spre cimitirul Eternitatea. • Familiile Ioniţă, Tirian, Simu şi rudele apropiate anunţă încetarea din viaţă, după o grea şi lungă suferinţă, a celei de a fost SILVIA IONIŢA, 41 ani, înhumarea va avea loc marţi, 4 noiembrie, la cimitirul Sf. Vasile. Cortegiul funebru va pleca de la biserica Ziua Crucii, la ora 14:00. Nu o vom uita niciodată.