Flacăra Iaşului, ianuarie 1976 (Anul 32, nr. 9102-9125)

1976-01-04 / nr. 9102

’n ! mere !— Noaptea ! A avut, şi 1975, a nul care s-a terminat, £ 365 de zile, şi o noap - I te. Noaptea de reve- 1 Hon, noaptea-hotar în- i tre ani. Ne-am obiş- I nuit, la ora cînd la 1 ferestre se aud emoţionantele urări de belşug ale tradiţiilor noastre de români, să I privim în urmă şi, mai ales, să privim înainte. Noaptea revelierului a marcat un nou pas pe drumul nostru spre mai bine. 1975, anul ultim al unui cîndinat, a fost şi primul an al traducerii în viaţă a voinţei noas- t tre, exprimată prin documentele Congresului al XI-lea al communiştilor. 1976, anul în care deja trăim, este, la rindu-i, primul dintr-un cincinal înemnat prin cutezătoare aspiraţii spre culmile ştiinţei şi trhinicii. Noaptea revei ionului, noaptea-hotar, nu a însemnat decît o bornă pe un drum. A fost noaptea-treaptă spre belşug, spre afirmarea deplină a voinţei şi inteligenţei unui popor. A fost o noapte-legămînt, clipă , cînd noi toţi, trăgind o linie sub ce-am realizat, am hotărît si 1 facem şi mai mult, aşa cum stă în firea noastră, aşa cum partidul ne învaţă. Faptelor noastre pri- I lej de mîndrie 1« t vom adăuga altele. Pe al *^Bului ’76, an croit pe »măsura voinței noa;»re. Avansează și el, i;. xd un drum și _JIai larg în urmă. Ce ne dorim, ce sperlim pentru acest an. 4 sintetizat, dând ; ,'is g i 2 surilor noastre, în modul cel î Hi expresiv, tovarășul NICOLAE ®AUSF«GU, secre- , ,*5«t ge ral al parti- i il ui, preşedintele ( ■ publici», in Mesa- M ‘.Av a._Anul_ Nou : 1 „’Avem deplina con. 1 V ingere că anul 1976, i «la întregul cincinal viitor, va aduce poporului nostru noi satisfacţii în muncă şi viaţă, va adăuga noi şi însemnate valori tezaurului avuţiei noastre naţionale, va ridica pe o treaptă superioară bunăstarea materială şi spirituală de civilizaţie a întregii naţiuni sociaiste“. Consecvenţi cu noi înşine, vom numi şi mai bine, pentru nfăptuirea acestor idealuri. Un semnal verde pentru Anul Nou ! De gardă la modernele pupitre ale Staţiei C.F.R. Iaşi, Mihai Grosu, şeful punctului de centralizare, Mihai Dimitriu, şeful staţiei, şi impiegatul Panait Goldan. Întrecerea a reînceput, mai vie, la ora zero... Trecerea, la cumpăna dintre ani, care de data aceasta era şi cea dintre două cincinale, prin câteva locuri din industrie unde activitatea nu conteneşte, a prilejuit reporterilor o nouă ocazie de a consemna, cu satisfacţie, adeziunea oamenilor muncii faţă de politica înţeleaptă a partidului, hotărîrea de a îndeplini neabătut sarcinile prefigurate de Congresul al XI-lea. Parcă mai viu decît în alte ocazii asemănătoare, sentimentul satisfacţiei, de data aceasta şi pentru succesele unui cincinal îndeplinit înainte de termen, s-a împletit cu hotărîrea de a onora ireproşabil sarcinile importantului an nou. Iar întrecerea socialistă, dominanta vieţii noastre economice, a fost un partener prezent — la ora paşnicei „artilerii" a sticlelor de şampanie — peste tot acolo unde, în faţa maşinilor, oamenii au vegheat ca ’76 să debuteze cu succes. „Totul decurge normal“, ne întîmpină, la Combinatul de fibre sintetice, dispecerul de serviciu, ing. Adrian Rimbu. Intr-adevăr, trecerea prin cîteva sectoare avea să ne demonstreze că totul era normal, mai bine zis, ceea ce ne-am obişnuit noi să considerăm a fi normal. „Vrem să călcăm cu dreptul în nou an, ne spună, la secţia policondensare I, maistrul Stoica Şuteu. Utilajele merg din plin, toată lumea este prezentă şi hotărîtă să depăşească producţia medie a unui schimb“. „Avem şi un angajament, intervine operatorul C. Diaconu: distilarea, peste plan, în acest prim schimb al anului, a 6 tone etilenglicol. Personal, fac tot ce depinde de mine pentru a ne îndeplini angajamentul“. La terminarea schimbului, am revenit la C.F.S. : cele 6 tone de glicol peste plan fuseseră realizate ! — Nu vă pare rău că nu petreceţi revelionul în familie ? — Dar uzina nu este a doua familie a noas tră ? se miră de întrebare operatorul V. Nunuţ. Aici ne realizăm cele mai însemnate aspiraţii. Eu zic că e o mîndrie să lucrezi în acest schimb ! — Ce vă doriţi pentru ’76? — Mie, familiei, colegilor, sănătate şi bucurii. Sper să mă mut într-o casă nouă, vreau să învăţ, să-mi stăpânesc perfect meseria. Altceva ce să-mi mai doresc ! Cu aceleaşi ginduri ne întîmpină, la secţia fibră I, maistrul I. Dascălu, operatorii M. Niţă, I. Rotaru, M. Pădure, M. Păcu(continuare in pag. a 2-a) Nicolae Ceauşescu şi Elena Ceauşescu sau cu tovarăşa Dolores Ibárruri şi tovarăşul Santiago Carrii Partidul Comunist Ron Partidul Comunsit din S-a subliniat rolul impt. întâlnirilor şi convorbirii, conducătorii celor doi pentru dezvoltarea relătre Partidul Comunist Partidul Comunist din pentru întărirea unităţii comuniste şi muncitoreşti naţionale, a luptei împotcii periatismului, pentru pacemocraţie. A fost exprimată hotărîrea comună de a extinde şi adinei, în noile condiţii, conlucrarea dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Spania, atît în interesul celor două ţări şi popoare, cît şi în interesul forţelor revoluţionare, democratice, progresiste şi antiimperialiste. Solemnitatea conferirii Ordinului „Victoria socialismului“ tovarăşei Dolores Ibarrur, preşedintele Partidului Comunist din Spania Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, şi tovarăşa Elena Ceauşescu, s-au întâlnit, în ziua de 3 ianuarie, in staţiunea Predeal, cu tovarăşa Dolores Ibárruri, preşedintele Partidului Comunist din Spania, şi cu tovarăşiul Santiago Garrillo, secretar general al Partidului Comunist din Spania. Cu acest prilej, a avut loc un schimb de vederi privind activitatea şi preocupările celor două partide, precum şi în legătură cu unele aspecte ale situaţiei internaţionale actuale. In timpul întrevederii, au fost relevate cu satisfacţie relaţiile de solidaritate militantă şi colaborare multilaterală care s-au statornicit şi se dezvoltă între în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu a avut loc sîmbătă, 3 ianuarie, la Casa armatei din Braşov, ceremonia conferirii Ordinului „Victoria socialismului“ tovarăşei Dolores Ibarruri, preşedintele Partidului Comunist din Spania, cu prilejul împlinirii virstei de 80 de ani. La solemnitate au participat membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti din ţara noastră. Au luat parte tovarăşii Santiago Carrillo, secretar general al Partidului Comunist din Spania, alţi membri ai conducerii P.C. din Spania. După citirea Decretului prezidenţial, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a înmînat tovarăşei Dolores Ibárrum înalta distincţie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au îmbrăţişat-o cu căldură pe tovarăşa Dolores Ibárruri. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Dolores Ibárruri au rostit cuvîntări care au fost urmărite cu viu interes şi subliniate cu aplauze. Tovarăşa Dolores Ibárruri a fost apoi felicitată de ceilalţi membri ai conducerii de partid şi de stat, de vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti din ţara noastră. s -------------La „focul nestins11----------— al acestor zile de început de an în acţiune — * disciplina şi competenţa — La noi e o zi obişnuită de lucru, ne întîmpină ing. Eugen Oprea, directorul tehnic al întreprinderii metalurgice. Pe 1 şi 2 ianuarie s-au făcut revizii, astăzi, 3 ianuarie, producem ţevi şi profile. în secţiile întreprinderii, toate instalaţiile funcţionează din plin. De permenea, intilnim o exemplară ordine şi curăţenie. Anul care a trecut a însemnat pentru întreprinderea metalurgică dezvoltarea considerabilă a capacităţii sale productive, creșterea colectivului. H. PETRESCU (continuare în pag. a 2-a) luare m pag. a a-a) |