Flacăra Iaşului, ianuarie 1976 (Anul 32, nr. 9126-9150)

1976-02-01 / nr. 9126

i flacara IAȘULUI . Adunările generale ale oamenilor muncii din întreprinderi La Combinatul de fibre sintetice O veritabilă competiţie pentru mai mult, mai bine, mai eficient Un fapt semnificativ : in 1976, Combinatul de fibre sintetice urmează să realizeze peste o treime din volumul Producţiei industriale a municipiului Iaşi. Dar, aşa cum s-a arătat şi in darea de seamă prezentată de chimistul Ioan Staicu, preşedintele comitetului oamenilor muncii, in anul care a trecut, colectivul unităţii a fost nevoit să lupte cu unele greutăţi în domeniul aprovizionării cu materii prime. Independent de voinţa şi capacitatea oamenilor de aici, sarcinile pe 1975 nu au fost îndeplinite, fiind primul an din Istoria combinatului cînd planul nu a fost onorat. Pornind de la experienţa anului trecut, colectivul unităţii desfăşoară o adevărată competiţie pentru mai mult, mai bine, in condiţiile unei sporite eficiente, în acest spirit s-au desfăşurat şi lucrările adunării generale a reprezentanţilor oamenilor muncii. Responsabilitate comunistă, exigenţă muncitorească, hotărîre unanimă pentru traducerea în fapt a chemării Conferinţei judeţene a consiliilor populare, prin realizarea de produse suplimentare, creşterea productivităţii muncii, devansarea atingerii parametrilor proiectaţi, sporirea eficienţei întregii activităţi. Toţi participanţii la dezbateri s-au referit la neajunsurile existente, la măsurile ce se impun pentru eliminarea acestora şi îmbunătăţirea activităţii. — Neexecutarea la timp a reviziilor tehnice — spunea muncitorul Dinu Ojică, de la secţia fire I, — ne-a creat multe neajunsuri In 1975. Nu ar fi rău dacă s-ar studia şi posibilitatea efectuării acestor revizii la şase luni. Colectivul secţiei noastre se angajează să obţină în luna februarie, peste Prevederile planului, 30 tone de fire. La rindul lor, inginerii IonGolovceanu, şeful secţiei fire I, Leon Irjiceanu, şeful sectorului mecanic, Lucian Flat- şef, şeful secţiei fire XI ş.a., au făcut propuneri pentru valorificarea superioară a deşeurilor tehnologice, micşorarea volumului acestora, îmbunătăţirea calităţii produselor, optimizarea lansării în fabricaţie, sporirea aportului specialiştilor la soluţionarea problemelor ridicate de producţie. Nu au lipsit nici propunerile referitoare la îmbunătăţirea stării disciplinare. S-a pus un accent deosebit pe asimilarea de noi produse, competitive pe piaţa externă. Pentru sporirea eficienţei activităţii de export, economiştii Gh. Cambose, şeful serviciului desfacere, Vasile Furnică, contabilul şef al ,counităţii, ş.a. au făcut propuneri ce vizează modul de ambalare şi prezentare a produselor, micşorarea perioadei de încasare a contravalorii produselor livrate la beneficiari, utilizarea mai raţională a creditelor bancare etc. în încheierea dezbaterilor, a luat cuvîntul tov. Ioan Manciuc, prim-secretar al Comitetului municipal de partid. EUGENIU ZIDARIŢA -----~ Din-------* 1 angajamentul I pe 1976 • Realizarea, peste 1 plan, a următoarelor I produse : 350 tone fibre , 350 tone fire , 1 200 tone metanol , 300 I tone granule , con strucţii de maşini in valoare de 2,1 milioane lei ; • Atingerea unui indice de utilizare a instalaţiilor de bază de 98 la sută şi economisirea a : 2.500 tone combustibil convenţional, 1,3 Mwh, 70 tone de materii prime; • Asimilarea, peste plan, asortimente noi, coloranţi în valoare de 790.000 lei valută, preparaţii de 22.400 lei valută şi auxiliari pentru vopsire în valoare de 131.400 lei valută. ---------------------- 9 - --------------------- • Sport • Sport • Sport • Sport • Sport • Sport FOTBAL Politehnica Iaşi, în turul campionatului (II) De ce nu s-au obţinut victorii în deplasare Aminteam că, In deplasare, formaţia Politehnicii a obţinut rezultate nesatisfăcătoare, cu toate că jocul său a fost de fiecare dată apreciat. In apărare, ea a dovedit slăbiciuni surprinzătoare, iar în atac — o lipsă de eficacitate exasperantă: „înfrîngere datorată ratărilor“ (Universitatea Craiova — Politehnica 2—0), „Cînd te joci cu ocaziile“ (Sportul studenţesc — Politehnica 3—1), „O palidă rezistenţă“ (Dinamo — Politehnica 2—0) sunt citeva dintre titlurile cronicarilor sau colaboratorilor noştri care întăresc afirmaţiile de mai sus. Cele mai multe probleme in turul campionatului le-a ridicat compartimentul defensiv. Componenţa acestui compartiment n-a rămas aceeaşi mai mult de două etape. Fluctuaţiile de formă ale unor fundaşi, accidentările, eliminarea pentru acumularea cartonaşelor galbene a lui Ciocîrlan n-au permis antrenorilor sa omogenizeze un compartiment pe care să se bizuie etape la rînd. Singura realizare o constituie faptul că, în a doua parte a turului, s-a închegat un valoros cuplu de fundaşi centrali : Anton , Unchiaş. Căutările acestea, forţate de cauzele arătate, sunt demonstrate şi de numărul cam mare de jucători folosiţi 19. Cei mai mulţi, bineînţeles, în apărare (Sofian, Anton, Unchiaş, Ciocîrlan, Mureşan, Dinu, Giobanu, Romila). Lipsa de omogenitate a dus la lipsa de sincronizare în acţiunile defensive, iar aceasta — la comiterea unor greşeli personale urmate de primirea multor goluri , în partidele cu Olimpia (2—2), U. T. A. (2—3), Dinamo (0—2), F. C. Constanţa (8—4). Pe de altă parte, in unele Jocuri, compartimentul de regulă forte al echipei — cel al mijlocaşilor — ■ cedat, neputînd impulsiona atacul, organiza şi calma celelalte compartimente cu F.C.M. Reşiţa (0—4), Olimpia, Dinamo. La rindul lor, atacanţii, foarte bătăioşi şi eficace In partidele de „acasă“, s-au dovedit lipsiţi de decizie şi precizie pe alte terenuri, i-a fost meci In deplasare în care echipa sa nu-şi creeze situaţii de gol. Numai că acestea au fost irosite. Iată, dar, clteva dintre cauzele care au împiedicat formaţia ieşeană să obţină rezultate mai bune în deplasare, iată cauze a căror înlăturare creează premisele acumulării de puncte pe alte terenuri, puncte deosebit de valoroase în apriga luptă ce se anunţă In retur. Cei doi antrenori, Ilie Oană şi Leonid Antohi, au analizat cu luciditate toate minusurile vizibile In evoluţia echipei şi, In această perioadă precompetiţională, lucrează pentru înlăturarea lor. Să le dorim succes! SILVIU COSTINESCU P.S. In scrisoarea sa, C-tin Alexandru, lăcătuş la C.F.S., îi îndeamnă pe toţi iubitorii fotbalului din Iaşi să fie alături de echipă, să devină membri susţinători. Rugîndu-ne să-i ţinem la curent pe amatorii de fotbal cu noutăţile de la Politehnica (lucru pe care-l vom face), autorul scrisorii urează succes formaţiei ieşene şi menţinerea locului III pînă la sfîrşitul campionatului. Aceeaşi idee o exprimă şi învăţătorul pensionar I. T. Ungureanu, din Veleni, care exclamă (apropo de locul din clasament) : „înainte, da ! înapoi, nu !“. S. C. Analize profunde, eficiente ale activităţii politico-ideologice (urmare din pag. I) număr cit mai mare de cetăţeni, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti din componenţa F.U.S. In perioada 25 februarie—10 martie, vor avea loc plenarele cu activul ale comitetelor de partid din unităţi economice, instituţii, ale comitetelor de partid municipal, orăşeneşti şi comunale, în aceeaşi perioadă, pe măsura desfăşurării adunărilor şi plenarelor la nivelurile stabilite pentru organizaţiile de partid, vor avea loc adunări ale organizaţiilor U.T.C., A.S.C., de pionieri, ale comisiilor şi comitetelor de femei, în afara comisiilor de femei din întreprinderi şi instituţii. Aceasta întrucât, după cum se ştie, în prezent, se desfăşoară adunările sindicale pentru dare de seamă şi alegeri cu care priilej se analizează aprofundat şi activitatea de înfăptuire a sarcinilor ce decurg din Programul ideologic al partidului. Aşadar, femeile din întreprinderi şi instituţii — membre de sindicat — vor analiza activitatea cultural-echitativă în cadrul adunărilor sindicatelor respective. In perioada 10—30 martie, vor avea loc plenarele lărgite ale comitetelor orăşeneşti, municipal şi judeţean ale organizaţiilor U.T.C., de femei, al pionierilor, al Comitetului de cultură şi educaţie socialistă, plenara Consiliului Uniunii asociaţiilor studenţilor comunişti pe Centrul universitar Iaşi, precum şi planare ale filialelor ieşene ale uniunilor de creaţie. In perioada 15—30 martie, vor fi organizate, la nivel judeţean, plenare cu activul din cadrul U.J.C.A.P., U.J.C.M. U. J. C . C.J.E.F.S. •” Plenara cu activul a Comitetului Judeţean de partid consacrată dezbaterii asupra modului în care se realizează sarcoiniile din Programul G. R pentru îmbunătăţirea activităţii politico-ideologice şi cultural-educative va avea loc în prima jumătate a lunii aprilie. . Important este acum ca, pretutindeni, organele şi organizaţiile de partid, angamele colective de conducere să se preocupe îndeaproape de pregătirea materialelor — informarea şi proiectul planului de măsuri — ce vor fi înscrise pe ordinea de zi — aceasta, concomitent cu desfăşurarea unei susţinute activităţi de intensificare şi perfecţionare a muncii politicoideologice şi cultural-educative. Conferinţa Asociaţiei judeţene a juriştilor Ieri, in sala direcţiilor Consiliului popular judeţean, s-au desfăşurat lucrările Conferinţei Asociaţiei judeţene a juriştilor. La lucrările Conferinţei a participat tovarăşul Gheorghe Cilibiu, secretar al Comitetului judeţean de partid, iar din partea Consiliului central al Asociaţiei juriştilor din R.S.R., tovarăşul Al. Voitinovici. Pe lingă cei 68 delegaţi aleşi au participat la lucrările Conferinţei numeroşi invitaţi. Au fost prezentate : darea de seamă a Comitetului Asociaţiei juriştilor, asupra activităţii organizaţiei judeţene pe perioada 1973— 1975; raportul Comisiei de cenzori; proiectul planului de măsuri. în cadrul dezbaterilor au luat cuvîntul tovarăşii Octavian Loghin, Dumitru Ionescu, Octavia Teodorescu, Alexandru Anghel, Georgeta Ştefănescu, Dumitru Drescaru, Leo Bartfeld, Narcis Giurgiu, Gheorghe Teodorovici, Iosub Seleanu, Al. Voitinovici. în încheierea lucrărilor Conferinţei Asociaţiei judeţene a juriştilor a luat cuvîntul tovarăşul Gheorghe Cilibiu, care a apreciat activitatea organizaţiei judeţene, jalonînd apoi necesitatea unei mai temeinice organizări a activităţii, a unei prezenţe active a juriştilor în viaţa social-economică a judeţului. Ca preşedinte al noului Comitet al Asociaţiei judeţene a juriştilor a fost reales tovarăşul Romul Vonica, iar ca preşedinte al Comisiei de cenzori, tov. I. Seleanu. 99 Instruire pe teme de viticultură Timp de o săptămână, 90 de membri cooperatori din unităţile cu sector viticol dezvoltat sunt instruiţi la Casa agronomului de către specialişti de la Staţiunea de cercetări viticole din Iaşi şi întreprinderea viei şi vinului în privinţa cunoaşterii, folosirii şi Întreţinerii noilor maşini fito-sanitare care vor intra în dotarea unităţilor de stat şi cooperatiste. In atenţia epigramiştilor Marţi, 3 februarie a.c., ora 17:30, la Casa presei, în incinta redacţiei ziarului nostru, va avea loc o nouă întrunire a epigramiştilor şi a simpatizanţilor acestui gen. Invitaţii serii ! Constantin Popa de la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“. Constantin Brehnescu de la Teatrul pentru copii şi tineret, Dorin Cernei, Radu Athanasie, George Mihalache, care vor susţine recitaluri umoristice şi muzicale. VOLEI, DIVA Penicilina din nou învingătoare TIMIŞOARA (prin telefon, de la trimisul nostru). Etapa a treia a turneului de la Timişoara a fost marcată cu o mare surpriză : modesta formaţie Ştiinţa Bacău a dispus cu 3—1 de Farul, una dintre pretendentele la un loc pe podium, în rest, rezultate scontate 1 Dinamo — Olimpia 3—0 ; I.E.F.S. — C.S.U. Galaţi 3—0 ; Universitatea Craiova — Universitatea Cluj-Napoca 3—0; Rapid—C.S.M. Sibiu 3—0 ; Penicilina — Universitatea Timişoara 3—0 (5, 12, 11). Ieşencele au repurtat, deci, a treia victorie din turneul timişorean, la capătul celei mai bune evoluţii avute de ele pînă acum. Nelăsîndu-se intimidate de „galeria“ gazdelor, voleibalistele Penicilinei au jucat cu mult calm, excelînd în servicii foarte puternice şi atacuri variate. Astăzi, în ultima etapă de la Timişoara, Penicilina va evolua in compania Olimpiei Bucuresti. C. SILVESTRU 99 -e -----PAGINA A IH-A[ O nouă confirmare (urmare din pag. 1) mai grabnică a urmărilor căderilor de zăpadă şi viscolului. S-a reuşit descongestionarea tuturor arterelor de circulaţie. Ieri se acţiona cu forţe mecanizate la degajarea ultimelor porţiuni de pe drumurile naţionale Iaşi — Bivolari, Iaşi — Sculeni, precum şi de pe drumul judeţean Iaşi — Voineşti. 25 de utilaje mecanizate patrulează în permanenţă pentru a interveni la nevoie. Corespondentul nostru, inginerul Ioan Gîdici, ne informează că sunt mulţi mecanici de la Direcţia de drumuri naţionale care au lucrat în aceste zile fără întrerupere la restabilirea circulaţiei. S-au evidenţiat : Gh. Darie, Gh. Matei, Gh. Guzu, Cornel Neacşu, C-tin Drue, Ioan Ignat şi alţii, coordonaţi de harnicul tehnician Viorel Bourean. Chiar dacă viscolul şi ninsorile au scăzut în intensitate, iar prognoza vremii dată de meteorologi este optimistă, nu trebuie să considerăm încheiată acţiunea de deszăpezire. Sunt încă trotuare, căi de acces spre intrările în blocuri din cartierele Alexandru cel Bun, Codrescu, Primăverii, Socola-Nicolina, D. Cantemir, Tătăraşi de unde nu s-a ridicat nici măcar o lopată de zăpadă. Intervenţia cui se aşteaptă ? De asemenea, trebuie urgentate lucrările de transportare a zăpezii de pe principalele artere de circulaţie din oraş, de pe trotuare şi din faţa unităţilor comerciale. Pentru înlăturarea definitivă a urmărilor căderilor de zăpadăeste necesară o mobilizare a tuturor cetăţenilor din judeţ, în aşa fel, încît să fie realizate cu promptitudine măsurile stabilite de Comandamentul judeţean pentru deszăpezire. Pe „traseele" producţiei agricole (urmare din pag. I) zootehnic au fost instruiţi să înlăture în permanenţă zăpada de pe acoperişuri pentru a feri astfel adăposturile de stricăciuni. Laptele este predat, pe plan local, la centrul I.I.I. La C.A.P. Bîrnova, au existat, în aceste zile, preocupări asemănătoare. Numeroşi cooperatori au pus mina pe lopeţi şi au înlăturat zăpada de pe toate traseele de servire a sectorului zootehnic. Tov. ing. N. Mihailov, preşedintele unităţii, a ţinut să precizeze că în rândul efectivelor de animale nu s-a înregistrat nici o pierdere. Se acţionează cu hotărîre pentru desfăşurarea normală a activităţii de producţie şi în alte sectoare. La C.A.P. Prisăcani, bunăoară, comandamentul comunal de deszăpezire a asigurat o circulaţie satisfăcătoare pe drumurile locale, astfel că atelajele au continuat să aducă şi ieri, la răsadniţa de la Moreni, îngrăşăminte naturale şi pămînt de ţelină, pentru amenajarea paturilor calde. Se lucra şi la perdeaua de protecţie. La ferma legumicolă a C.A.P. Victoria, membrii cooperatori au înlăturat zăpada din răsadniţa amenajată deja pe 300 de m.p., asigurind astfel condiţii pentru menţinerea temperaturii paturilor calde. Zilele acestea urmează să se însămînţeze varza timpurie pentru nevoile C.A.P. şi tomatele pentru microsolariile membrilor cooperatori. In cursul zilei de ieri se continua lucrul şi la amenajarea solariilor, în mod asemănător s-a acționat și în alte unități. y-----COMBINATUL DE FIBRE SINTETICE IAȘI-------ţ \ organizează pentru data de 12 februarie 1976, ^ \ ora 8 dimineaţa, un concurs pentru ocuparea pos- ttului vacant de : in contabil şef secţie. Condiţii : absolvenţi ai învăţămîntului economic superior de specialitate şi o vechime în speciali- ^ tate de 8 ani. Pînă la data de 11 februarie 1976 se vor de- ( pune la biroul angajări cererea de participare la concurs, copia capitolului IX din cartea de muncă și actul în original de studii. Alte relaţii se pot lua zilnic la serviciul P.I.R.M. I s  li ii -------------—— LICEUL ECONOMIC IAȘI ------------scoate la concurs — un post de lucrător comercial (magaziner). Concursul va avea loc în ziua de 5 februarie a.c. Relaţii suplimentare, la secretariatul liceului, te- ^lefon 12789. ’ jj î ■