Flacăra Iaşului, septembrie 1976 (Anul 32, nr. 9307-9332)

1976-09-01 / nr. 9307

PAGINA A ll-A Agitaţia vizuală, in concordanţă cu preocupările La întreprinderea de prelucrare a lemnului este suficient să te opreşti doar cîteva minute pe aleea principală ce duce spre secţii pentru a afla o bună parte din preocupările colectivului de aici. Chiar în faţă, pe un mare panou, sunt expuse angajamentele asumate în întrecerea socialistă pe anul în curs : realizarea peste prevederile planului a unei producţii globale în valoare de 2,5 milioane lei, a unei producţii marfă în valoare de un milion de lei etc. Ce se întreprinde pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate? Din__ tr-un panou alăturat, aflăm că 93 de cadre aplică iniţiativa „Fiecare inginer, economist şi tehnician să rezol- ________ ve o problemă ——— de producţie în afara sarcinilor de serviciu“, propunîndu-şi să efectueze în acest an 46 de studii referitoare la autoutilaje, asimilări de noi produse etc. „Eu produc, eu controlez, eu răspund“, „Să lucrăm o zi pe trimestru cu materii prime şi materiale economisite“, „Contul colector de economii al grupei sindicale“ sîunt, de asemenea, iniţiative aplicate în întreprindere. Şi, după cum o demonstrează graficul întrecerii socialiste, acestea — alături de buna organizare a producţiei şi a muncii politice — au contribuit direct la obţinerea unor succese de seamă. Realizarea şi depăşirea planului la toţi indicatorii, precum şi a unei însemnate părţi din angajamentele pe acest an vin să confirme acest lucru. Preocuparea comitetului de partid din întreprindere pentru organizarea unei agitaţii vizuale concrete, vii şi operative, aşa cum indică documentele Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste, se poate desprindedin numeroase alte exemple. Pornind de la popularizarea documentelor Congresului al XI-lea al partidului şi a perspectivelor dezvoltării ţării în cincinalul actual, agitaţia vizuală, concepută într-un sistem organizat, începînd de pe principalele alei, merge pînă la concretizarea sarcinilor pe locuri de muncă în secţiile productive. Graficele de producţie, completate la zi, arată situaţia întrecerii între ateliere ; numeroase lozinci cheamă muncitorii la folosirea integrală a timpului de lucru, a capacităţii utilajelor, la economii de materii prime şi materiale, la atenţie sporită faţă de calitatea produselor, la însă colectivului turarea rebuturilor. La secţia a III-a, calcule economice indică ce trebuie făcut pentru realizarea angajamentului de a reduce cheltuielile materiale cu 1,5 la sută la 1000 de lei producţie marfă, cît pierde un muncitor dacă lipseşte nemotivat o zi de la serviciu etc. După cum recunoaşte însă tov. Octav Amarandei, secretarul comitetului de partid din întreprindere, în secţii mai sunt destule de făcut pentru organizarea unei agitaţii vizuale corespunzătoare, în concordanţă cu sarcinile şi preocupările colectivului. într-ade_______ văr, la secţia a II-a, de exemplu, aceasta se limitează la cîteva lozinci cu caracter general, iar gazeta de ________ perete a fost _transformată în ... afişier. O situaţie similară intîlnim si la secţia mecano-energetică, unde gazeta de perete nu conţinea decit un singur articol general despre însemnătatea zilei de 23 August şi. . . graficul invăţămîntului de partid pe anul de studiu 1975—1976 (? !). Panoul evidenţiaţilor în întrecere de la secţia a III-a nu conţinea nici un portret, sticlele de la rame fiind căzute. Nicăieri nu am întilnit o gazetă satirică, cea intitulată „Reflector“, care ar trebui să ia atitudine împotriva unor lipsuri din întreprindere, fiind scoasă de la locul ei. De asemenea, insuficient sunt folosite vitrinele calităţii şi alte asemenea mijloace eficiente de agitaţie. Sunt lucruri , care dovedesc necesitatea urgentării aplicării măsurilor preconizate de către comitetul de partid în acest sens. Cu atît mai mult cu cit mijloacele de agitaţie vizuală concentrată se află antrenate în concursul judeţean. A. INDIANU Seară literară pentru tineret Biblioteca orăşenească Paşcani, în colaborare cu biblioteca clubului „Unirea“, a organizat o seară literară pentru tineret cu tema : „Elogiul muncii în opera scriitorilor contemporani“. Au fost citite fragmente din scrierile autorilor contemporani, după care au urmat interesante dezbateri. Biblioteca orăşenească a pregătit şi o altă seară literară. Dedicată pionierilor păşcăneni, manifestarea, organizată în colaborare cu casa pionierilor, a avut ca temă : „Anii fericiţi ai copilăriei“. Sport • Sport • Sport • Azi, la fotbal Politehnica — F. C. Argeş In cadrul celei de a treia etape a diviziei naţionale A de fotbal, la Iaşi este programată partida Politehnica Iaşi — F. C. Argeş. Antrenorii formaţiei ieşene ne-au comunicat echipa probabilă : Costaş — Sofian, Anton, Ciobanu, Mureşan, Romila, Ursu, Simionaş, Trandafilon, Nemţeanu, Dănilă (Naşte, Micloş, D. Ionescu, Costea, Banu). Partida va începe la ora 16 şi va fi precedată de cea dintre echipele de (orii 14), juniori Casa de vînătoare de la Poeni a Inspectoratului silvic Iaşi. Ioto : L. Stratulat Fiecare angajat — coautor la elaborarea studiilor (urmare __din pag. 1) raţie, precum şi gradul de ocupare a angajaţilor din acest sector. Pentru aceasta, pe lingă cei doi membri din comisie, au fost atraşi încă doi ingineri şi un tehnician. Cînd a fost vorba de analiza realizării măsurilor privind îndeplinirea productivităţii muncii — care presupunea o problematică mai complexă — au fost cooptaţi 11 specialişti din unitate. Roadele acestei practici de mobilizare a cit mai multor oameni în soluţionarea cazurilor oferite de activitatea productivă, a colaborării membrilor comisiei cu cadrele din compartimentul de organizare sînt evidente, conducînd la creşteri simţitoare ale eficienţei economice. Deci, se poate, atunci cînd există preocupări, cînd gîndesc mai mulţi, cînd un cerc larg de cadre privesc cu responsabilitate îndatoririle de producători și de proprietari ai mijloacelor de producție. ------------------ - -------------------- ATLETISMP. Leviţschi —nou record naţional de juniori Numeroşi atleţi juniori ieşeni se află în pregătire centralizată în loturile naţionale. Despre programul şi comportarea lor, am purtat o discuţie cu prof. V. Midvighi, unul dintre şlefuitorii de talente de la Liceul „M. Eroinescu“ din Iaşi. In acest sezon, atletismul ieşean este reprezentat în loturile naţionale de juniori de 13 atleţi şi atlete. In luna august, opt dintre ei au participat la următoarele competiţii : triunghiularul R. D. Germană — Polonia — România, concursul „Prietenia“, întîlnirea bilaterală Bulgaria — România, Balcaniada. — Cine sînt cei opt ? — P. Leviţschi, L. Maftei, R. Stoleru, Gh. Covaliuc, I. Ţurcanu, Rodica Băiceanu (toţi de la Liceul „M. Eminescu“), C. Constantin (Şc. sp. „Unirea“), I. Grumăzescu (C.S.M.). Lor li se adaugă I. Păduraru, R. Popovici, A. Sirghii, Laura Florea (de la Liceul „M. Eminescu“), A. Rotaru (C. S. M.), care încă n-au luat startul in concursuri, dar mai au timp ; in septembrie, de exemplu, va avea loc întîlnirea bilaterală Ungaria — România. — Rezultate deosebite ? — Petru Levitschi, acest foarte dotat atlet, a realizat, la Leipzig, cu prilejul triunghiularului R.D.G. — Polonia — România, un nou record naţional de juniori 11 pe distanţa de 3 000 m., cu timpul de 8 : 35,94. Un rezultat bun a obţinut şi C. Constantin, în cadrul aceluiaşi concurs, la proba de 2 000 m obstacole, cu 5 : 51,4. V. Văcăriţa, corespondent LA COSTULENINici un argument nu scuză slaba aprovizionare a populaţiei! Aprovizionarea cu produse alimentare a comunei Costuleni este necorespunzătoare nu de azi, de ieri. Este o stare de lucruri pe care ne-o confirmă notele de comandă neonorate, aprovizionarea abia... pe jumătatea repartiţiei, rafturile cu goluri... Ne confirmă vechimea acestei stări de lucruri şi gestionarii cu care stăm de vorbă, şi primarul Dumitru Nechita, alţi oameni din comună. La ora raidului nostru, din băcănia de la centrul de comună (ca să nu mai vorbim de celelalte) lipseau unele produse de bază. Doar cîteva conserve, paste făinoase, produse zaharoase încercau să completeze golul din rafturi. De la magazinul mixt lipseau detergenţii, aţa colorată, ori unele articole pentru copii. La bufetul din Costuleni nu se află nici un preparat culinar, ci doar cîteva sortimente de băuturi spirtoase. Vitrina frigorifică este defectă, ca şi o parte a dulapului răcitor. La bufet, planul se face sistematic doar din vînzarea băuturilor. Toţi interlocutorii noştri (gestionarul băcăniei, Mihai Vasile, al bufetului — Neculai Plop, al băcăniei de la Cozia — Vasile Gheorghieş, merceologul voiajor pentru comuna Costuleni — Alexandru Luca) ne-au spus că de vină pentru această situaţie ar fi cooperativa zonală de consum Răducăneni. Deplasîndu-ne la sediul ei, în lipsa preşedintelui, Valeria Marta, discutăm cu contabilul şef, Emilia Ciocîntă. Nu ne poate oferi, pentru a ne convinge, un grafic de distribuţie a mărfurilor, în schimb ne oferă o gamă largă de . . . justificări. „Cei de acolo, de la cooperativa din Costuleni, trebuie să se îngrijească de buna aprovizionare. Noi ne ocupăm de probleme mai importante, de investiţii, de construcţii . . Ciudată optică ! De controlul C1J OCHII CETÂŢEANULUI modului cum îşi fac datoria merceologul sau preşedintele cooperativei de la Costuleni, Dumitru Ungureanu, cine se ocupă, dacă situaţia se prezintă aşa cum am constatat-o ? Nenumăratele deficienţe de la unităţile cooperativei de consum de la Costuleni le prezentăm directorului comercial al I.J.E.COOP., tov. IoanMacocinschi. Ne convingem, împreună cu şefii compartimentelor de aprovizionare şi desfacere, că situaţia se prezintă prost, că repartiţiile nu s-au respectat, că produse care se găsesc în cantităţi suficiente în bazele de aprovizionare nu au ajuns la destinaţie dintr-o flagrantă lipsă de grijă a merceologului şi a preşedintelui cooperativei de consum de la Costuleni. „Şi doar numai cu cîteva zile în urmă, ne spune economistul Aurel Patraş, de la serviciul desfacere al I.J.E.COOP., am avut cu şefii de unităţi o şedinţă de lucru, dar nu ni s-a raportat nerespectarea graficului de livrări la Costuleni“. „Cit despre bufetul sătesc, adaugă economistul Marcel Ilcu, de la compartimentul alimentar, acesta este prost aprovizionat din vina gestionarului, refractar la toate sugestiile noastre și care refuză să primească în unitate unele produse ori semiproduse alimentare“. In încheiere, n-am vrea să ocolim și o altă problemă. Baza de aprovizionare I.C.R.A., prin distribuitorii săi, provoacă multe necazuri, nu numai cooperativei de consum Costuleni, dar şi altora asemenea. Graficele de livrare nu se respectă, produsele ajung cu minus la cîntar, ori cu unele termene de garanţie depăşite. In acest sens era redactată şi o adresă recentă către conducerea I.C.R.A., din partea I.J.E.COOP. Fiind absolut necesar un reviriment în modul cum se face aprovizionarea, îndeosebi cu produse alimentare, a comunei Costuleni, aşteptăm măsuri ferme, de sancţionare, pe măsura nepăsării de care au dat dovadă, a tuturor acelora care-şi pot permite să menţină aici o stare de lucruri cu totul necorespunzătoare. MARIA CIOBOTARU fie scurt . Asociaţia sportivă Terom a organizat o competiţie de tenis de masă la care a invitat sportivi de la Mase plastice, Mătasea şi Penicilina. După întreceri dîrze, în proba pe echipe a cîştigat formaţia Terom (Al. Iacob, M. Bantaş, Nic. Lungu), care a învins în finală, cu 3—0, formaţia Penicilinei. La individual, pe primele locuri s-au clasat, în ordine, M. Bantaş (Terom), M. Dominte (Penicilina), Nic. Lungu (Terom), C-tin Todirică (Penicilina). • Comitetul comunal Dagîţa al U.T.C. şi căminul cultural au iniţiat o întrecere de tenis de cîmp între sportivii din Dagîţa şi Tansa. La simplu seniori a cîştigat medicul veterinar Eugen Tărcuţă, prin strădania căruia acum 5—6 ani au fost făcute cunoscute în comuna Dagîţa frumuseţile acestui sport. La simplu juniori, concursul a fost cîştigat de elevul Petru Spătărescu (Dagîţa), în urma unei dispute pasionante cu Valentin Guzgă (Tansa), în proba de dublu, au terminat victorioşi Paul Ipate , Tiberiu Spătărescu (Dagîţa). In întrecerea rezervată copiilor s-au evidenţiat Gabriel Butnăraşu şi Radu Cobzaru. Concomitent au fost organizate întreceri la tenis de masă și șah. V. Cobzaru. — flacara iașului») in 24 de ore Radio Iaşi Programul de seară (1 septembrie) 16,00 Cotidian sonor; 17,30 Grai şi suflet românesc ; 18,00 Vechi melodii populare • 18,15 Scene din operete ; 18,30 Dumbrava minunată ; 18,40 Muzică populară românească la cerere ; 19,00 Buletin de ştiri; 19,05 Câtece patriotice ; 19,15 Agronomica ; 19,30 Pe portativul undelor, melodia preferată ; 20,10 Concert simfonic popular ; 20,50 Ginta Aurelian Andreescu ; 21,00 Evenimentele zilei ; 21,10 Seară de romanţe ; 21,40 Vedete în recital. Programul de dimineaţă 12 septembrie : 6,00—8,00 Informaţiile dimineţii. Din program : Actualitatea în agricultură ; Radiojurnal ; Poeţi la microfon. Televiziune 9,00 Tele şcoală ; 30,00 Inscripţii pe celuloid. Un oraş în oglinda timpului : Alexandria — „27 km. pe paralela 45“ ; 10,30 „Ţara mea, pămînt cu flori". Concert de muzică populară românească ; 11,00 Bucureşti, km. 0. . . Reportaj Tv. ; 11,20 Telerama. Tablouri dintr-o expoziţie ; 11,50 Telex ; 11,55 închiderea programului ; 16,00 Teleşcoală ; 16,30 Curs de limbă rusă ; 17,00 Telex ; 17,05 Bijuterii muzicale. Concert de muzică veche ; 17,30 Fotbal : Dinamo Bucureşti — Steaua Bucureşti. Campionatul naţional — divizia A. Transmisiune directă de la Stadionul „23 August" din Capitală : 19,20 , 1001 de seri : 19,30 Telejurnal : 20,00 Revista economică Tv. : 20,25 Telecinemateca. Filmul artistic: „Setea"; 22,25 , 24 de ore. Cinematografe Victoria, orele 9,00; 11,10; 14,30; 16,40; 18,50; 21,00: „Pintea“. Tineretului, orele 9,00 11,00 ; 14,45 ; 16,45 ; 18,45 ; 20,45 : „Evadarea“. Republica, orele 9,00 ; 11,05 ; 14,45 ; 16,50 ; 18,55 ; 21,00: „Contele de Monte Cristo" Commn, ora 9,00 : „Actorul și sălbăticii“; orele 11,00; 15.00; 17.00 ; 19.00 ; 21.00 : „Răscumpărarea“. Nicotină, orele 16 00 18.00 ; 20.00 : „Vînătorii de incendii“. Grădina de vară „Palat" ora 20.00 : „Pintea“, In judeţ. Paşcani : Casa de cultură, „Revărsarea“. Clubul C. F. R., „Ciprian Porumbescu" Tg. Frumos, „Nu te întoarce" Hîrlău, „Sfere de foc". Podi» Irianei, „Bărbaţi fără ocupaţie" Hăbăuceşti, „Duelul". Loto Rezultatele tragerii excepţionale din 31 august 1976: Extragerea I : 46 33 9 31 74 75 13 66 29 61 77 51 Extragerea a II-a : 72 47 67 40 37 90 48 10 82 76 61 Extragerea a III-a : 34 25 52 79 87 63 Extragerea a IV-a : 38 13 61 44 36 11 Extragerea a V-a : 49 78 57 76 65 77 Fond de cîştiguri lei : 803 911 Timpul probabil Vremea se menţine în general frumoasă şi călduroasă, e cerul variabil, mai mult senii noaptea şi dimineaţa. Vîntul va sufla slab. Cu totul izolat, la munte, vor fi posibile ploi slabe temporare, iar local, în cursa dimineții — ceață. Temperatura aerului se menține ridicată minimele vor fi cuprinse intre 8 și 13 grade, iar cele maximi între 24 și 28 grade. corespondent * J°ALR1 DRUMURI ORIZONTAL : 1. Infrastructura drumului ; 2. Instituţie de înalt nivel ; 3. Dală mare de pavaj — Casele mari ! ; 4. Ascuţiş — Nicolae (fam.) ; 5. Armare ! — Drum compresal ; 6. Pavaj — Cale ! ; 7. Irimite la ecartament ! — Mărime ! — înzăpezeşte drumurile din Moldova ; 8. Trebuincioasă ; 9. Uneşte ! — Patrupede cu samare pe drumuri de munte ; 10. Dilemă la intersecţie — Trotuare marginale ! VERTICAL : 1. Îmbunătăţiri rutiere ; 2. Drumuri închise ; 3. Granit cioplit — Piesă de legătură ; 4. Fîşie paralelă cu drumul ; 5. Culoare (reg.) — Frecvent ; 6. Bună pentru circulaţie — Rîu în Austria ; 7. Posesiv — Trasee la intrarea în oraşe ; 8. Folosit la bătut ; 9. Firidă — Culă ! — în şanţ ! ; 10. Disciplină cu aplicaţii în construcţia drumurilor. Dicţionar : SAR, AAR. JULES PETROVICI DEZLEGAREA JOCULUI AFARUT IN NR. 9305 ORIZONTAL : 1. Intimă — Bs; 2. Doină — Oht ; 3. Iubire — Ae ; 4. Larmă — Agi ; 5. A — Uimită ; 6. T — Oară — I; 7. Joia — Ison ; 8. Amorezate ; 9. Radă — Atol. X y