Flacăra Iaşului, noiembrie 1976 (Anul 32, nr. 9360-9384)

1976-11-02 / nr. 9360

FLACĂRA IAŞULUI S-a dat startul Intr-o nouă ediţie a „Cupei tineretului“ încă de la Început reproducem o precizare a Cormerei centrale de organizare a celei mai mari competiţii sportive de masă din ţara noastră, „Cupa tineretului** „ ... programul „Cupei tineretului“ să cuprindă organizarea de concursuri săptămânale la nivelul claselor, secţiilor şi sectoarelor de producţie, al satelor şi comunelor, la toate ramurile de sport pentru care există condiţii de desfăşurare**. Discutînd cu factorii de răspundere de la nivelul judeţului Iaşi despre cea de a IV-a ediţie a „Cupei tineretului“ — ediţia de iarnă, am aflat că startul a fost dat la 31 octombrie pentru tineretul din mediul urban, iar la 14 noiembrie vor intra în Întreceri tinerii din mediul rural. Actuala ediţie trebuie să angreneze toţi tinerii din judeţul Iaşi in practicarea exerciţiului fizic ; centrul de activitate să fie mutat la nivelul asociaţiilor sportive, care răspund direct de aceasta ; să fie organizate întreceri nu numai la ramurile de sport cuprinse în calendar (tenis de masă, şah, schi, săniuş, patinaj, gimnastică ritmică modernă etc.), ci şi la altele pentru care există o bază materială de desfăşurare , în mod special să fie organizate competiţii în aer liber. In acest context, vor trebui luate toate măsurile din punct de vedere organizatoric, propagandistic şi material, pentru ca actuala ediţie să fie o întrecere-model. Noua ediţie a „Clipei tineretului“ a Început, în Iaşi, cu un festival şahistic organizat de Liceul nr. 3, unde au participat elevi de la Liceul de informatică şi Şcoala specială Iar. 4 (şahistul ieşean Gh. Mariniuc a acordat un simultan la 19 mese). Rezultate bune au fost realizate şi in cadrul asociaţiilor sportive de la T.C. Ind. (unde au fost organizate întreceri de cros, tenis de masă şi şah) şi Liceul pedagogic (întreceri de tenis de masă). V. Văcăriţa, corespondent VOLEI, DIV. Campioana, învinsa după trei seturi! Atmosferă de mare derbi duminică, in Sala sporturilor ! • In nici un oraş din ţară, voleiul feminin fiu actană intr-o sală atîţia spectestori ca la Iaşi La partida Penicilina — Dinamo, au asistat aproximativ 3 000 de iubitori ai voleiului, şi-ar mai fi fost, dacă erau locuri. O primă surpriză : echipa campioană s-a prezentat la meci cu doar şapte (!) jucătoare. O a doua : arbitrajul asigurat de bucureştenii I. Covaci şi Val Vrăjescu (de care ne era cam teamă) a fost, cu mici excepţii, corect, prompt, obiectiv. O a treia : vestitul grup de aprigi susţinători, care, uneori depăşeşte limitele sportivităţii, s-a dovedit de data aceasta de un cavalerism demn de laudă, recunoscut şi de conducătorii delegaţiei dinamoviste. Aşa v-an dori totdeauna. .. Dar Victoria Penicilinei n-a fost o surpriză. Poate doar în privinţa scorului. Căci, de vreo patru ani încoace, Dinamo nu mai suferise infringeria zero. Partida a avut tot ce se poate cere unui derbi : faze electrizante, atacuri variate, servicii pubernioe, intervenţii acrobatice în linia a doua, eroluri şi greşeli inerente unui meci de mare luptă, răsturnări spectaculoase de scor. In legătură au această ultimă afirmaţie, citeva execuptie din setul I : 3—1 pentru Dinamo, 10—5 pentru Penneilina, 12—10 pentru Dinamo, 15—12 pentru Penicilina ; setul al Ill-lea , 3—0, 9—2 şi 10—5 pentru Dinamo, 12—10 pentru Penicilina, 12— 12 şi 15—12 pentru Penicilina. In setul al II-lea, voleibalistele ieşenice au condus detaşat (10—2, 12—3) şi au câştigat cu 15—7. Pentru dăruirea arătată în joc, puterea de concentrare, pentru acest frumos cadou făcut iubitorilor voleiului din Iaşi, merită evidenţiaţi atât antrenorul N. Roibescu (care a condus foarte bine echipa de pe margine), cît şi jucătoarele folosite : Ana Chiriţescu, Aurelia Ichim, Mariana Baga-Ivanov, Carolina Hatură, Nadia Sava, Cate Tcacenco — Geta Popescu, Ana Vinniescu. De la Dinamo s-au remarcat Alexandrina Constantinescu şi Gabriela Popa, din lotul folosit de Doina Ivănescu, lot care ie-a mai cuprins pe Helga Bogdan, Venera Ilormann, Paula Cazangiu, Emilia Stoian şi Irina Potculeţ. La sfârşitul acestei săptămâni, Penicilina va avea de trecut un nou şi dificil examen : partida de la Bucureşti, cu Rapid. Indiferent de rezultat însă, echipa ieşeană se va menţine pe primul loc în clasament. GHEORGHE MATEI In fotografie , Mariana Baga-Ivanov, una dintre cele mai bune jucătoare în meciul cu Dinamo, finalizează un atac, cu toată opoziţia blocajului advers. Foto : D. Rotam, corespondent BASCHET, DIV. Aieşenii au dezamăgit Se părea că Politehnica — prima din cea de a doua grupă valorică — avea o sarcină uşoară in dubla confruntare cu I.E.F.S., aflată pe ultimul loc în clasament, cu o singură victorie din 11 partide jucate. Cu excepţia reprizei a Il-a din primul joc, încheiat cu scorul de 92—64 (36—30), cinci au fost mai eficienţi, studenţii ieşeni am dezamăgit, au practicat un joc confuz cu numeroase şi elementare greşeli de tehnică chiar din partea unor jucători experimentaţi ca Moisescu, Vasile, Huszár, pe uniiHiui noi şiindu-i retras din activitatea competiţională, acum vreo doi ani, in mod festiv, cu mulţumirile şi felicitările de rigoare (ne surprinde retragerea în anonimat a jucătorului Samson, care era util în coordonarea jocului). O notă bună pentru tinerii Măgurean şi Takacs. Cu an joc rudimentar, dar cu o accentuată dorinţă de victorie. I.E.F.S. a ciştigat cel de al doilea meci cu scorul de 77—74 (42—34), fapt care trebuie să dea de gîndit antrenorului Politehnicii, Emanoil Răducaniu, şi elevilor săi. ION URSU Pe scurt e Echipa feminină de popice „Nicolina“ Iaşi a întrunit, pe teren propriu, în cadrul etapei a VI-a a campionatului diviziei A, formaţia Rapid Bucureşti. Rezultat final : 2312 p.d. — 2 278 p.d., în favoarea rapidistelor. S-a încheiat campionatul republican de scrimă pe echipe. Formaţia de sabie a Politehnicii Iaşi s-a clasat pe locul al IlI-lea, după Steaua şi Dinamo cucerind medalia de bronz. In schimb, echipa de sabie a C.S.M. şi cea de floretă (băieţi) a Politehnicii au retrogradat in divizia B. e. In ultima etapă a primului tur (în aer liber) al campionatului diviziei A, handbalistele de la Universitatea Iași au fost învinse, la București, cu scorul de 19—9 (10—4) de către Universitatea din localitate. letemeele termină acest tur pe locul al VI-lea. întrecerile vor fi reluate în decembrie. • în divizia B la volei I. T. B. — Politehnica Iaşi (m.) 1—3, Penicilina II — Voinţa M. Cine (f.) 3—0. • Cea de a ViI-a ediţie a „Cupei artiştilor“ la şah, competiţie organizată de asociaţia sportivă „Arta“, a fost cîştigată de poetul Ioanid Romanescu, urmat, în clasament, de Cătălin Ciolea (Teatrul pentru copii şi tineri), Al. Bantaş (Filarmonică), Dan Brezuleanu (Opera Română), etc. • Duminică, la Institutul agronomic, a avut loc un simultan de şah, susţinut de maestrul Adrian Marcovici, la 20 de mese. Acesta a obţinut 17 victorii, a realizat o remiză, fiind învins în două partide. Autorii victoriilor sunt studenții Miron Toma şi Ştefan Talpan, iar cel al remizei, studentul D-tru Tăblină. ATLETISM Un început foarte bun Atletismul se răspândeşte tot mai mult în rîndul elevilor. Dovadă sunt şi numeroasele întreceri, cu o participare masivă, organizate în acest an calendaristic, şi preocuparea C.J.E.F.S. şi Inspectoratului şcolar judeţean de a iniţia competiţii locale sub forma unor divizii şcolare (una pentru şcolile generale, alta pentru licee). Din nefericire, timpul nefavorabil din ultimele duminici i-a împiedicat pe organizatori să programeze mai mult de o etapă a diviziei pentru şcolile generale. Şi-i păcat, căci in prima etapă au participat peste 600 de elevi din 32 de şcoli generale ale municipiului I In urma unor întreceri pasionante, cum sunt toate cele rezervate copiilor, pe primele locuri s-a* *i plasat următoarele reprezentative : 1. Şcoala generală nr. 4 — 322 puncte ; 2. Şcoala generală nr. 24 — 318 puncte ; 3. Școala generală rar. 11 — 299 puncte. Aşteptăm cu interes desfășurarea celorlalte etape ale acestei interesante forme de atragere a elevilor pe terenurile de sport. HANDBAL Duminică au continuat întrecerile campionatului naţional de handbal. Iată rezultatele înregistrate : masculin : G.S.M. Borzeşti — Universitatea Bucureşti 12— 13 ; Ştiinţa Bacău — Dinamo Braşov 20—14 ; H.C. Minaur Baia Mare — Gloria Arad 30—22 ; C. S. Tr. Galaţi — Politehnica Timişoara 18—16 ; Universitatea Cluj-Napoca — Betonul Săvineşti 17—17 ; feminin : Universitatea Timişoara — I.E.F.S. 14—8 ; Constructorul Timişoara — Universitatea Cluj-Napoca 12—17 ; Voinţa Odorhei — Confecţia 8—11 ; Progresul— Textila 20—11 ; Mureşul — Rapid 14—14 ; Universitatea Bucureşti — Universitatea Iaşi 1999. (Agerpres) RLGBI Victorii concludente Ziua de duminică a fost întrutotul favorabilă rugbi-ului ieşean, ambele echipe divizionare ale Politehnicii obţinmd victorii concludente. Jucînd la Buzău, în cadrul „Gupei F. R. Rugbi“, prima formaţie a clubului ieşean a dispus cu 17—10 (10—0) de Gloria. La Iaşi, în cea de a treia etapă a diviziei B, Politehnica II a realizat o victorie în faţa echipei Constructorul Buzău, la un scor puţin întîlnit chiar şi la__ milegi : 80—31 BOX Întîlniri ambele $3 sfirşiriTul suprtăarimi trecute a fost marcat de organizarea unor gale de box, în cadrui] cărora s-au înfiltat formaţiile Şcolii sportive „Unirea“ Iaşi şi Şcolii sportive Focşani, pe de o parte (sîmbată seara), „Voinţa“ Iaşi şi Globul sportiv „Unirea“ Focşani, pe de altă parte (duminică dimineaţa). Amipei de meciuri s-au încheiat cu N datoria formaţiilor ieşene : 13—5 pentru Scoaolia sportivă „Unirea" şi 11—7 pentru „Voinţa". Din prima, s-au evidenţiiat Dan Moravschi şi foarte tinării, Victor Duagu, iar de la „Voinţa“ — Dr. Pasmnciuc, G. Didiţă şi Gh. Paşcani. Să sperăm că şi lunile următoare vor prilejui numeroşilor iubitori ai sportului cu mănai şi noi întâlniri în ring, meciuri care, fără îndoială, contribuie la revista-îizarea activităţii pugilistice la Iaşi şi, în aceeaşi măsură, la creşterea nivelului de pregătire al boxerilor. J. MATHIAS Expozifîe In cadrul relaţiilor hiristice are ţara noastră şi R. V. Ungară ieri s-a deschis, în holul hotelului „aiurea“ din Iaşi o interesantă expoziţie de fotografii pe teme tristice. Organizată de Ministerul Turismului din România , Consiliul turismului al Ungariei, expoziţia Prezintă ieşenilor o imagine generală a potenţialului turistic al ţării vecine şi prietene. La vernisaj au participat reprezentanţi ai Ministerului Turisrmului, al ambasadei R. P. Ungare la Bucureşti, ai organelor locale. Expoziţia va fi deschisă timp de 10 zile. —-—. © ---------- FOTBAL. DIV. A0 decepţioniantă înfrîngere Probabil că jucătorii Politehnicii şi-au propus cu tot dinadinsul să-i imbolnăvească de infarat şi hemiplegie pe toţi cei care, îndrăgostiţi de fextfaaa, mai ocupă un loc In staidijo.mil (devenit prea. .. încăpător la ultimul timp) din Copou. Şi cum să nu fie aşa etod, la numai şapte zile distanţă de o victorie confortabilă, fotbaliştii ieşeni oferă cea mai slabă evoluţie a tar Pe teren propriu din ultimii ani poate, materializate printr-o lipsă aproape totală a forţei de joc, a coeziunii, a elanului, a tmbutiției jocului ? Incapabilă să-şi învingă, mai întâi, propriile-i slăbiciuni, Politehnica a fost nevoită să se încline la faţa Jiului, o formaţie care, venită să încerce a lua un punct, a plecat cu amândouă, datorită „bunătăţii“ lui Costaş — Sofren, Anton, Ciobanu, Ciocîrlan, Ramu, Simionaş, Romila, D. Ionescu, Dărailă şi Travidafiloin (Înlocuit de Costea). I-am trecut aici pe toţi fotbaliştii ce-au îmbrăcat duminică tricourile Politehmicii, pentru că o departajare a lor după numărul greşelilor comise ar fi foarte dificilă. .. Cum nici fiul n-a „strălucit“, jocul nu putea şi nici n-a întrunit, în ce priveşte partititea sa, decit calificativul de mediocru. Politehnica a attacat cu insistenţă cam vreo 70—80 de minute, însă neabila şi inexactă in execuţii tehnice sau uzinei numai de încercări solitare de străpungere a defensivei adverse, n-a obţinut decât vreo citeva. .. ratări spectaculoase şi trei „bare“. Finalul meciului nu aduce nici el revirimentul aşteptat : ieșenii se intaurea în continuare între ei, se invită unii pe alţii să tragă. Cilic şi. . . Mulţescu (min. 79), după o cursă de vreo 50 de metri cu Banu „usnăr la umăr“, trimite mingea în gol. In min. 86, Sălăgean (Jiul) trece de Amtern şi-i pasează mingea lui JDumitrache care, singur în careu, o azvîrte uşor în plasă. In ultimul minut, Romite transformă un penalti, predificînd la 1—2 proporţiile acestei decepţionante înfringeri. GH. VASILIU V FOTBAL, DIV. B un punct obţinut în deplasare PAŞCANI (de la sub redacţia ziarului „Flacăra Iaşului"). Feroviarii păşcărieni au început să-şi revină, evoluţiile lor fiind mai aproape de cete din campiomaibul trecut. In partida de la Focşani, ei su reuşit să realizeze un joi bun şi să obţină an echilibl rezultat de egalitate 1—1 cu Unirea din locatitaite. Au înscris: Ghişi (min 52, diotr-o clară poziţie de ofsaid) pentru gaade şi Bandac (min. 72, In urma unei acţiuni pensonale), pentru oaspeţi. V. ZAHARIA FOTBAL, DIV. C TEPRO — VIITORUL VASLUI 1—0 (1—9). Victorie preţioasă obţinute de ieşeni, la urma unui meci de mare luptă, desfăşurat la limitele sportivităţii. 1* faţa lima adversar taopapod, elevii ped. Emil Lupulescu, au fost mac clarvăzători. Scoli! s-a meri ţinte alb plnă in map. 44, ctod Martolache a marcat unicul gol al partidei. Partea a doua a jocului a fost dominate de vasiliiieii, dar defensiva gazdelor s-a dovedit de netrecut. NICOLINA — FARTIZANUL BACAU 2—0 (2—0). Două reprize diametral tmpuse ca mod de desfășurare și realizări, în primele 45 de minute, Nicolicki reuşeşte să rescrie două goluri prin Coca. După pauză, oaspeţii încearcă de citeva ori vigilenţa portarului ieșean, fără succes însă. Timpul se ««sorge şi partida ia sfîrşit cu rezultatul de 2—0, scor care nu reflectă Îndeajuns superioritatea gazdelor. Vasile Arhire, •^corespondent -PAGINA A III-a! ,— Radar —ț I Ne bucura faptul că, timp de I o săptâmmă, pe arterele rutiere ( ' ale judeţului nu s-au înregistrat la accidente de circulaţie. Este o 7 4 dovadă că tot mai mulţi parti- \ J cipanţi kt trafic înţeleg să res- 4 1 pecte cu stricteţe legislaţia ru- ţ tîeră. Am vrea să credem că în 1 I preocupările cotidiene ale con- l I ducerilor unităţilor deţinătoare i ^ de parc auto şi-au găsit loc şi I I aspectele privind educarea şofe- \ I rilor în scopul prevenirii deciden- 4 - telor. Asta nu înseamnă că a- ? i genţii de circulaţie nu au depis- \ / tat abateri de la normele de cir- 4 1 culaţie pe drumurile publice. i Mai întîi, despre cei care au fost t t depistaţi conducind autovehicu- ( t lele cu. . . tulburel în cap. Nu- i mărul lor se ridică Ic. . . 1.3, prin J I fcre ei aflindu-se Petru Crăciun, 5 i şeful secţiei S.M.A. Osoi (41— i I Is—3031), Mihai Ciobeică, de la 7 l C.A.P. Grozeşti (21—Is—16S3), Pe- t 7 tra Raba, C. A. P. Bivolari (21— 4 \ Is—2431), Teodor Miron, de la ? 4 iiF.E.T. (21—Is-4152), motociclis- » 1 tul Mihai Vreru {46—Is—1538), Va- \ ' sile Berbec (1— Is—6987), loan But- 4 ( na.ru de la I.V.C. (31-Is—2450), ' ( C-tin Aiustinei, şoferic „Termo- t ton", şi alţii. Aşteptăm comuni- i - cpirea măsurilor de sancţionare ş i luate de conducerile acestor u- ş nităţi. Pentru că miliţia şi-a fă- 4 t cut datoria. 4 Mulţi conducători auto, in goa- r ’ nă după ciştiguri ilicite, au fost l ( depistaţi folosind autovehiculele ^ 4 din dotarea întreprinderilor în intteres personal. Cîteva nume : 7 1 loan Damian (31—Is—4812) și E- 4 mii Borsanu (31—Is—2327), ambii 4 i de la Autobaza 1, Gh. Ctihan J 1 (31—Is—3229) și Dorel Hucanu \ \ (41-.Is-115), de la Autobaza '2, î 1 Patru Călin (31—Is—3153, I.T.C.I.), 1 ' Alex. Luca (21—1s—1999, C. A. P. 1 ( Costuleni) etc. De ce li se îngă- ( ^ d.uie asemenea practici ? ^ \ IOAN ȘCHIOPI) \ l (date primite de Ia i t ilp miSM-ieli * — COMBINATUL DE OŢELURI SPECIALE — TIRGOVIŞTE cu sediul In municipiul Tîrgovişte şoseaua Găeşti nr. 9—11 angajează muncitori calificaţi în meseriile de : — lăcătuşi mecanici — electricieni — sudori — forjori — zidari-şamotori — laminatori — strungari — frezori — rabotori — morfezori — oţelari, încadrarea şi retribuirea se fac 12/1971 şi nr. 57/1974. Se asigură locuinţe din fondul de apartamente al combinatului. . De asemenea, angajează muncitori necalificaţi, bărbaţi, cu vîrsta între 18—42 ani şi studii între 40 clase, pentru a se califica în următoarele meserii : — oţelari — macaragii — zidari-şamotori — finisatori laminate — laminatori — forjori — turnători pregătitori — pregătitori materiale şarje — sudori tăietori — strungari — frezori-rabotori. Cursurile de calificare sunt organizate fără scoatere din producţie de la locul de muncă cu o retribuţie lunară de 1.260 lei. Se asigură masă şi cazare contra cost. . Relaţii suplimentare, la telefon 11729 , conform legilor nr. ( »\ *