Flacăra Iaşului, august 1977 (Anul 33, nr. 9592-9616)

1977-08-02 / nr. 9592

A  FLACĂRA IAȘULUI " SPORT O SPORT FOTBALDivizionarele „C“ ieşene au dezamăgit (I) Nici în ediţia 1976—1977 a diviziei G la fotbal, echipele ieşene nu au oferit suporterilor lor vreun motiv de satisfacţie. Ia finele Întrecerii, poziţiile acestora în clasament erau următoarele : 6. Constructorul 30 16 3 11 52—37 35 p. 12. Nicolina 30 9 4 17 31—43 22 p. 14. Tepro 30 9 3 18 30—48 21 p. Posibilităţile cele mai mari de a promova le aveau constructorii. Argumente ? Lotul valoros, cu elemente tinere, dornice de afirmare (fraţii Cănănău, Ionescu, Pachiţeanu), dar şi cu jucători experimentaţi, unii foşti divizionari A sau B (Incze, Anoaie, Andrioaie, Iordache, Toiu), posesori ai unui bagaj de cunoştinţe tehnico-tactice superior nivelului diviziei C, plus condiţiile bune de pregătire asigurate de conducerea asociaţiei sportive Constructorul. Şi totuşi, după un „demaraj" plin de entuziasm şi hotărîre, finalizat cu un loc 3 la sfîrşitul turului, aspiraţia la promovare s-a evaporat. In retur, echipa a evoluat necomvingător, multe prestaţii fiind sub orice critică. Cauzele acestei situaţii le-am discutat şi cu factorii responsabili ai formaţiei Constructorul. Iată ce am aflat de la ing. M. Munteanu, preşedintele secţiei de fotbal : „Desigur, locul 6 este sub posibilităţile noastre. Cauze ? In primul rind, descompletarea echipei, prin absenţa, în retur, a unor jucători de bază: Punei, Toiu, Ionescu, Colubotaru.Apoi ar mai fi oboseala acumulată în urma deplasărilor necesare susţinerii partidelor datorate suspendării terenului, suspendare pe care o consider nejustificată“. Adevărata față a lucrurilor ne-a arătat-o noul antrenor, Ladislau Incze (care a preluat echipa cu cîteva etape înainte de terminarea campionatului) : „Cauza principală a insuccesului nostru, în tentativa de a ocupa primul loc în serie, a fost pregătirea fizică necorespunzătoare a celor mai mulţi fotbalişti. Se ştie că, în al treilea eşalon al ţării, disputele sunt mai aspre, astfel condiţia fizică a combatanţilor avînd o importanţă determinantă. Mai mult, pierzîndu-ne şansele de promovare, ciţiva jucători „s-au supărat" (cu ce drept şi pe cine oare îl? — mn.) şi nu au mai luat parte la antrenamente". Sintetizînd cele constatate, obţinem adevăratul răspuns al acestei nereuşite, pregătirea superficială în perioada precompetiţională din iarnă, coroborată cu suspendarea terenului din startul returului, a dus la obţinerea unor rezultate slabe în primele etape. In lot, atmosfera a devenit nepropice performanţelor, antrenorul Gh. Faur şi ciţiva jucători au abdicat de la lupta sportivă, unii dintre fotbalişti demonstrînd dezinteres şi indiferenţă faţă de culorile asociaţiei. Cel puţin curioasă ni s-a părut optica conducerii secţiei de fotbal, care i-a tratat pe aceştia cu blîndeţe, „căci o să avem nevoie de ei anul viitor“. Ca „să se supere“ iar?... Constructorul Iaşi are toate condiţiile să devină o bună echipă de „B“ şi fotbalul ieşean simte de mulţi ani necesitatea existenţei în divizia secundă a unei astfel de echipe. Despre comportarea formaţiilor Tepro şi Nicolina, intr-un articol viitor. VASILE ARHIRE ŞAHConcursul nostru de dezlegări de probleme şi studii • După primirea răspunsurilor la problema nr. 5, organizatorii au constatat că, dintre concurenţi, au acumulat maximum de puncte (21) 112 ieșeni, 15 din alte localităţi ale judeţului nostru, 4 din judeţul Bacău, 5 din judeţul Botoşani, 1 din judeţul Braşov, 2 din Bucureşti, 3 din judeţul Cluj, 1 din judeţul Hunedoara, 2 din judeţul Ilfov, 1 din judeţul Maramureş, 3 din judeţul Mureş, 3 din judeţul Neamţ, 13 din judeţul Suceava, 1 din judeţul Timiş, 1 din R. P. Bulgaria. Dintre concurente, au acumulat cite 21 de puncte : Cezara Costin, Gabriela Olăraşu, Rodica Onofrei, Mihaela Pasat, Doina Pipirig (Iaşi), Violeta Fişiu (Bacău), Tamara Caşcaval (Botoşani), Iolanda Gal (Braşov), Luminiţa Stelica, Ruxanda Andronic (Dumbrăveni), Mihaela Ciurcu (Piatra Neamţ), Mihaela Dungeanu (Suceava). Cite 19 puncte au acumulat : Dalila Serghie, Anca Hancaş (Iaşi). La categoria „colective“, cu maximum de puncte se află : Adrian Amariei şi Ion Vîntu, fraţii Condrea, Sculărie Nicolina, Tînărul economist, Tehnoton, Maria şi C-tin Citra (Iaşi), Clubul de şah Mediaş. Cu cite 17 puncte : Cercul de şah al Liceului „C. Negruzzi“ (Iaşi), Asociaţia sportivă Gloria (Mădîrjac). Cite 15 puncte : Anul II B al Liceului de informatică şi Spitalul militar (Iaşi) etc. Poşta concursului Carnariu G., Ţibăneşti: Am anunţat încă de la începerea concursului că publicăm temele marţea, din două în două săptămîni. Măndoiu C., Timişoara : Soluţia dată de dv. la problema nr. 4 a fost luată în considerare, ea fiind depusă la poştă în termen. Pe viitor, nu lăsaţi expedierea răspunsurilor pentru ultima zi. Tantău Eugen, Gherăeşti—Neamţ : Rezolvările unor probleme le-aţi expediat din Iaşi, str. Stoicescu, iar pe altele din Gherăeşti. Am mai anunţat că, indiferent de unde se expediază corespondenţa, trebuie să se rndice prima adresă. După 5 teme, aţi acumulat punctajul maxim. Peturu Ioan, elev, Paşcani : Nerezolvarea uneia sau mai multor probleme nu exclude dreptul de participare în continuare. Cele şase puncte pierdute la problema nr. 4 nu trebuie să vă descurajeze. -------SUCURSALA JUDEŢEANĂ C.E.C. — IAŞI —--------VINDE la licitaţie publică prin executorii Judecătoriei Iaşi, apartamente din municipiul Iaşi, aparţinând beneficiarilor de credite care au rate restante neachitate în termen. Lista cu apartamentele respective se poate consulta la Sucursala judeţeană C.E.C. Iaşi, strada Cuza Vodă nr. 2, unde se pot primi şi alte relaţii suplimentare. Cumpărătorii trebuie să aibă mutaţie în municipiul Iaşi, sau aprobare de intrare în municipiu. -------------------INDUSTRIA CĂRNII — IAȘI ------------— I angajează mecanic frigotehnist, cu școală profesio- nală pentru instalații cu amoniac, categoriile IV—VI. Angajarea se face conform legilor în vigoare. —— ÎNTREPRINDEREA DE MĂTASE „VICTORIA“------IAȘI , şoseaua Ţuţora nr. 22, telefon 32299 angajează de urgenţă — economist, în cadrul biroului financiar, pentru compartimentul C.F.I. Condiţii de angajare, conform legilor nr. 12/1971 şi 57/1974. of Uram Paşi hotărîți către urbanizare (urmare din pag. 1) la rîndul lor, la răspîndirea luminii în cele 8 sate ce gravitau, în trecut in întunericul neştiinţei, în jurul singurului punct luminat care era conacul. Numai că pe atunci lumina culturii constituia apanajul stăpînilor. „’Acum, avem în comuna noastră — ne informează prof. Corneliu Todireanu, preşedintele Consiliului comunal de educaţie politică şi cultură socialistă, 12 formaţii artistice alcătuite în majoritate din ţărani cooperatori, din care 6 au ajuns la faza judeţeană a Festivalului naţional „Cîntarea României“, iar unele şi în cadrul etapei finale a ştafetei cultural-artistice „Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie“. Varietatea genurilor abordate — brigadă, montaj literar-muzical, teatru, folclor, muzică de fanfară etc. — sunt, de asemenea, dovezi ale maturităţii atinse de mişcarea artistică de amatori, lucru confirmat de altfel şi de numeroasele distincţii obţinute în ultimii ani. Atît jocurile şi cîntecele tradiţionale, cit şi cele de viaţă nouă sînt interpretate la Ţibăneşti de artişti amatori de toate vîrstele — semn al preţuirii unanime de care se bucură înfăptuirile realizate in anii socialismului, sub îndrumarea partidului, al hotărîrii ferme de a adăuga noi realizări pe drumul transformării comunei, cit de curînd, într-o înfloritoare localitate urbană. •0 Cum va fi vremea în luna august Potrivit prognozei Institutului meteorologic, în cea mai mare parte a lunii august vremea va fi normal de caldă. O temperatură ceva mai scăzută se prevede în unele zile din decada a 111-a. Precipitaţiile vor atinge valorile normale pentru această perioadă şi vor avea o frecvenţă ceva mai mare în ultima decadă. In sud-estul ţării, precipitaţiile vor totaliza cantităţi mai scăzute decit normal. Intre 1 şi 6 august, vremea va fi uşor instabilă în nord şi în zonele de deal şi de munte, unde izolat vor cădea ploi de scurtă durată, mai ales după-amiază. In celelalte regiuni, vremea va fi în general frumoasă. Vîntul va sufla slab pînă la moderat, predominînd din sectorul nord-estic. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 10 şi 20 de grade, iar cele maxime între 22 şi 30 grade, local mai ridicate. Intre 7 şi 11 august, vremea va fi frumoasă, dar răcoroasă noaptea şi dimineaţa în nordul ţării. Vîntul va sufla slab. Temperaturile mulime vor oscila între 8 şi 18 grade, mai coborîte în depresiunile intramontane, iar cele maxime între 22 şi 32 grade, mai ridicate în a X-a parte a intervalului. In zilele de 12—18 august, vremea va fi călduroasă. Cerul va fi variabil cu înnorări mai pronunţate în jumătatea de nord-vest a ţării şi în zonele muntoase, unde vor cădea ploi de scurtă durată, însoţite de descărcări electrice. In celelalte zone ploile vor fi izolate. Vîntul va sufla potrivit cu intensificări de scurtă durată de 40—50 km/h, predominînd din sectorul sud-estic. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 12 și 22 grade, iar cele maxime între 21 și 31 grade, local mai ridicate. In perioada 19—24 august, vremea va fi în general instabilă, cu cei schimbător. Ploi locale, însoţite de descărcări electrice, se vor semnala îndeosebi după-amiaza. Vîntul va sufla moderat, predominînd din sectorul estic. Temperaturile vor scădea uşor. Minimele vor fi cuprinse între 10 şi 20, iar maximele între 20 şi 30 grade. In ultimele zile ale lunii august vremea va fi în general instabilă, mai ales în jumătatea de nord-vest a ţării şi în zonele de deal şi de munte. Cerul va fi temporar noros în Banat, Crişana, Maramureş, Transilvania şi nordul Moldovei, unde vor cădea averse locale însoţite de descărcări electrice şi de intensificări ale vîntului de pînă la 30—40 km/h. In celelalte regiuni aversele vor fi izolate. Temperaturile minime vor oscila între 12 şi 22 grade, iar cele maxime între 20 şi 29 grade. (Agerpres) 11 --------OFICIUL JUDEŢEAN DE TURISM IAŞI*----------mai dispune de locuri la excursia VALEA BISTRIŢEI, din 6—7 august, pe traseul : Iaşi — Probota — Dolheşti — Dumbrava Minunată—Baia — Slatina — Cîmpulung — Mestecăniş — Vatra Dornei — Valea Bistriţei — Secu — Sihăstrie — Iaşi. Se asigură transportul cu autocarul, cazarea, cină, ghid. Preţ: lei 200. Mai primeşte înscrieri la excursiile : — Varşovia, 30 august — 4 septembrie ; I — Chişinău — Tiraspol, 1—5 septembrie — Apuseni, 4—9 august ; I — Ceahlău, 5—7 august ; I — Apuseni, varianta B, 8—15 august ; I — Maramureş, 8—12 august ; 1 — Hăghimaş, 9—11 august ; I — Bucovina, 13—14 august ; I — Ţara Birsei, 13—15 august ; I — Delta Dunării, 15—19 august ; I — Rarău — Giumalău, 15—17 august ; I — Ţara Vrancei, 19—21 august. ------— STAŢIUNEA DE CERCETARE --------------ŞI PRODUCŢIE POMICOLA IAŞI cu sediul în comuna Bălţaţi, judeţul Iaşi achiziţionează urgent una casă bani. Ofertanţii sunt rugaţi să se adreseze la sediul unităţii. PAGINA AIHA*"] I— Radar — Numărul abaterilor de la normele de circulaţie rutieră a fost, din păcate, proporţional cu intensitatea traficului din ultima perioadă. Vitezomanii Corneliu Denisiuc(1—Iş— 5891), Constantin Culiţă (1—Iş —7612), Viorel Murgescu (1— Iş—168), Gh. Teodorescu (1— Iş—2788), Gh. Dima (1—Iş— 4933), loan Labancz (1,—Iş— 4686), Aurel Todirică (1—Iş— 6977), au fost amendaţi. Ca şi conducătorii auto depistaţi efectuînd transporturi în interes personal cu autovehiculele întreprinderilor: Mihai Bîrlescu, Ioan Florea, Const. Căldăraru, Florin Bantaş, Gh. Ivaşcu, Ioan Marin, Mihai Zlate, Const. Rotaru, Gh. Acatrinei — S.U.T., Călin Bunduc, Const. Scrab, Vasile Grădinaru, D-tru Bota şi Mircea Bordeianu — T. C. Ind. Sancţionaţi au fost şi cei surprinşi la volan conducînd sub influenţa alcoolului, între care : Vasile Zeru, C-tin Creţu, Grigore Cozianu cu autoturismele proprii (1— Iş—8785, 1—Iş—5012 şi, respectiv, 1—Iş—7814), ca şi cei de pe autovehiculele C.A.P. Strunga (Petru Feraru şi loan Panţiru), ale C.A.P.-urilor Bivolari, Probota şi Gropniţa (C-tin Raba, Mina Onofrei şi, respectiv, loan Bodic), precum şi Gh. Dumitru (21—Iş—1036, Autobaza nr. 3), Const. Loghin (31 —Iş—4231, D.J.D.P.), Neculai Ursache (31—Iş—4254, Autobaza nr. 2) şi Mihai Hriţac (21— Iş—1888, Autobaza nr. 1). Ca să nu rămînă mai prejos, bicicliştii Vasile Ambrozie şi Dumitru Biţa de la Podul Iloaiei, şi Valentin Zraer din comuna Erbiceni au consumat băuturi alcoolice, urcînd apoi şi ei la ... ghidon. Iar Constantin Panţîruc de la Belceşti, după ce s-a cinstit, a... uitat că nu posedă încă permis de conducere şi a urcat pe motoretă. Lui i s-a întocmit dosar de cercetare penală. Consecinţe mai serioase au avut însă cele două accidente de circulaţie, datorate în primul rînd vitezei excesive. Astfel, la Mirceşti, şoferul C-tin Signeanu (31—Is—5984, S.U.T. Iaşi) s-a lovit cu maşina de un stîlp, accidentînd grav pe tînărul Uie Ticaciuc ; la Rediu, şoferul băcăuan Const. Suliman a „intrat“ cu autoturismul său intr-un copac, el, ca şi pasagerele Elena Vîrcolici şi Lăcrămioara Suliman, accidentîndu-se grav. M. BUCUR (date primite de la organele de miliţie) ---------------- I.C.R.M. — IAȘI ------------------------şoseaua Iaşi — Ciurea 12 angajează urgent: — un electrician de întreţinere, categoria 4 sau 5, care să poată lucra şi la staţii de încărcat acumulatoare. ILJ ----LICEUL INDUSTRIAL NR. 9 GALAȚI —--------1 recrutează candidaţi pentru şcoala profesională — absolvenţi ai treptei I de liceu sau a 10 clase pentru treapta a Il-a de liceu — curs de zi şi pentru liceu treapta a II-a curs seral. înscrierile se fac zilnic între orele 7—15,30, la secretariatul şcolii din bulevardul Metalurgiştilor nr. 4, Galaţi (lingă Viaduct). La sediul şcolii se poate ajunge din Ţiglina cu tramvaiul nr. 3. I— DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE POŞTĂ — “ ŞI TELECOMUNICAŢI IAŞI angajează urgent : primitor-distribuitor — materiale şi scule; factor poştal la Oficiul P.T.T.R. Valea Lupului. II ----S 1 ------ ÎNTREPRINDEREA DE TRANSPORTURI----AUTO IAȘI strada Cuza Vodă nr. 56 angajează prin concurs sau transfer în interesul serviciului următorul personal: - — şef birou contabilitate ; — şef birou tehnic, întreţinere reparaţii, mecanic şef • -— şef atelier exploatare, autobaza Paşcani 1 în şefi autocoloană, în municipal Iaşi. 1. Condiţiile de studii, vechime şi retribuţie sînt celei prevăzute de legile nr. 12/1971, 22/1969 şi 57/1974. ]t !} !