Flacăra Iaşului, februarie 1978 (Anul 34, nr. 9747-9770)

1978-02-01 / nr. 9747

E FIACARA IASULUI Cine stopează cursa spre venituri ilicite a unor şoferi ? In fiecare localitate din judeţul nostru sosesc şi pleacă zilnic autobuze pentru călători asigurînd transportul navetiştilor, al altor cetăţeni. Numai Autobaza 2 din Iaşi dispune, de peste 130 de autobuze destinate transportului suburban şi rural. In ultimul timp s-au înfiinţat trasee noi, iar pe cîteva trasee suburbane (Iaşi—Leţcani, Iaşi—Voroveşti) s-a introdus autotaxarea care se va extinde şi pe alte rute. Pînă atunci, însă, în majoritatea autobuzelor sunt şoferi cu gestiune, taxatori. Mulţi dintre ei sînt corecţi, înmînează fiecărui pasager bilet de călătorie, restituie banii cuveniţi. Sînt însă şoferi şi taxatori care abia aşteaptă să plece în curse pentru a-şi umfla buzunarele cu bani nemunciţi, proveniţi din revinderea sau neînmînarea biletelor de călătorie. Cu asemenea indivizi puşi pe căpătuială vrem să vă facem cunoştinţă în articolul de faţă. ...10 ianuarie 1978. Ofiţerii Ilie Vizitiu şi Petru Buculei, de la Miliţia judeţeană, împreună cu mai mulţi controlori de trafic de la I.T.A., organizează o acţiune de depistare a neregulilor din sectorul transport-călători. Exemplele negative apar imediat din autobuzul de pe traseul Iaşi—Mădîrjac, condus de şoferul-gestionar Vasile Pînzaru, sunt găsiţi 6 cetăţeni fără bilet de călătorie. ,,Noi am dat banii, însă şoferul a... uitat să ne dea bilet“, susţin oamenii. Pînzaru îşi recunoaşte fapta, plăteşte amenda. Pe traseul Hîrlău—Vlădeni este oprit (la intrarea în comuna Plugari) şi autobuzul condus de Petru Moraru. Sesizează semnalul dar îşi continuă cursa. Ştia el de ce , în autobuz erau 4 călători fără bilet. Abia după 50 m opreşte maşina, între timp reuşind să înmîneze şi două bilete. Şi el îşi recunoaşte abaterea. La fel procedează şi şoferul-gestionar D-tru Ungureanu de pe traseul Iaşi—Plugari. Ştiind că un autobuz erau 13 călători fără bilet, atunci cînd a sesizat controlul, a aprins luminile pentru a-i deruta pe cei ce l-au oprit şi a strigat la un coleg de breaslă : „Urgent, taie bilete". Cite?, întreabă... ofiţerul Ilie Vizitiu care era lingă şofer. „Cite vrei, dar mai repede“, porunceşte şoferul fără să fi sesizat cui se adresează. „Recunosc, am greşit, însă nu o să se mai întîmple“, declară Ungureanu. Este oare acest șofer la prima abatere ? Sigur că nu. Numai cu o lună în urmă fusese depistat într-o postură asemănătoare, drept pentru care a fost penalizat cu 5 la sută din retribuția pe o lună. Un alt exemplu : C-tin Moraru, conducătorul autobuzului 31-Is-149. La intrarea în Chiperești observă paleta ridicată regulamentar de o echipă de control. Oprește după... 150 m, timp în care a înmînat bilete călătorilor de la care încasase bani. Dintr-un sumar calcul a rezultat un plus în gestiunea șoferului de aproape 100 lei. Nici C-tin Moraru nu... greşeşte pentru prima oară , mai fusese sancţionat şi cu „mustrare“, dar nu s-a lăsat de această practică. Ce părere aveţi însă de taxatorul D-tru Constantin ? Acesta, împreună cu şoferul Ion Palamiuc, în ziua de 5, ianuarie transporta pe traseul Iaşi—Mogoşeşti... 42 de cetăţeni fără bilete cu călătorie. Anul trecut taxatorul Constantin a fost sancţionat pentru 5 asemenea fapte şi totuşi este menţinut pe acelaşi post (? !). Şi unii şoferi de la Autobaza din Paşcani se îndeletnicesc cu fapte similare. Numai in ziua de 12 ianeni s-a constatat că Vasile Mica (traseul Soci -Pascani a revîndut trei bilete, doi călători nu aveau bilet, iar altora le-a înmînat biletele în momentul controlului. Mai mult, acest şofer se afla şi sub influenţa alcoolului, motiv pentru care i s-a reţinut permisul in vederea suspendării. Şoferul Ion Pavel (Slobozia—Paşcani) transporta 4 călători fără bilet, Vasile Stoleri (Drăguşeni—Paşcani) înminase unui număr de 5 călători bilete revîndute. Ce-i drept, în toate cazurile s-au aplicat sancţiuni. Nu însă pe măsura faptelor săvîrşite şi nefiind de natură să stopeze goana şoferilor şi taxatorilor după ciştiguri ilicite. Simplele penalizări, ori retragerea unor trepte din retribuţie, pe luna sau două luni este o nimica toată pe lingă sutele de lei ce intră zilnic, ilegal, în buzunarele unor astfel de indivizi certaţi cu legea, cu normele eticii noastre socialiste. Desigur, conducerea I.T.A. cunoaşte această situaţie, este chiar îngrijorată de amploarea şi diversitatea sustragerilor. Am reţinut din discuţia purtată cu tov. Mihai Pintilie, directorul I.T.A., cu tov. Vasile Talpalaru, secretarul biroului organizaţiei de partid, că mai ales acum se acţionează pe toate căile, cu toată fermitatea, pentru a-i depista pe cei care încalcă disciplina. „Suntem cu toţii în stare de alarmă, prelucrăm în şedinţe operative toate abaterile comise de şoferi şi taxatori. Este drept însă că nu am reuşit să stîrpim furturile, să-i educăm pe toţi oamenii noştri în spiritul respectării legilor, să creăm o opinie de masă împotriva celor care recurg la venituri ilicite“, ne spune directorul întreprinderii. Am remarcat şi hotărîrea conducerii întreprinderii de a acţiona ferm chiar şi Împotriva călătorilor care nu pretind bilete in momentul înmînării banilor. In ce ne priveşte, vom fi alături de organele de control şi vom publica numele celor care intră în posesia unor bani nemunciţi cu ajutorul mijloacelor de transport ale statului, risipind combustibilul, în buzunare, folosul propriilor IOAN ȘCHIOPU INSTITUTUL DE CERCETARE PROIECTARE IAŞI încadrează : — ingineri în specialitatea apă-canal şi proiectanţi în aceeaşi specialitate. Condiţii de încadrare, conform Legii 12 şi Codului muncii. Cererile se primesc pînâ la data de 10 februarie 1978. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefon 41070, interior 172. _____COOPERATIVA „IGIENA“ IAȘI -------------------— încadrează prin transfer sau concursin ÎNTREPRINDEREA DE PRESTĂRI SERVICII ȘI PRODUCȚIE IAŞI prin : atelierul reparaţii frigidere, rebobinări electromotoare din Iaşi, strada C. Negri nr. 43, bl. T 1 (în spatele magazinului „Moldova“) execută pentru populaţie şi întreprinderi : — rebobinat rezistenţe arse pentru frigidere FRAM, preţ, 21 lei, — rebobinat electromotoare pentru maşini spălat rufe, 170 lei, — rebobinat transformatori electrici pentru picupuri, magnetofoane, casetofoane şi aparate radio, — rebobinat electromotoare trifazate inclusiv antiexplozive, — rebobinat bobine contactori automaţi de pornire şi protecţie, — confecţionat etichete metalice reliefate pentru produse de export şi pentru inventar, __confecţii produse presate de serie mică. Pentru relaţii suplimentare, telefonați la 12709. — un fochist. _____ Curier juridic • Clădiri proprietate mixtă. Lucrări de întreţinere şi reparaţii. Cheltuieli. Repartizare. (Mai mulţi cetăţeni din Iaşi). Obligaţiile ce revin proprietarilor şi chiriaşilor In legătură cu întreţinerea şi repararea fondului locativ de stat cu destinaţia de locuinţă sunt reglementate prin H.C.M. nr. 860/1973 care stabileşte in mod concret sarcinile pe care le are fiecare dintre deţinători. Pentru aplicarea acestui act normativ Comitetul pentru Problemele consiliilor populare a fins în 1973 hotăririle nr. 2, 3 și 4 care reglementează, în principal, repartizarea pe locatarii principali şi proprietari a cheltuielilor comune de folosinţă şi întreţinere la clădirile cu mai multe apartamente cu destinaţia de locuinţă, precum şi în clădirile cu destinaţie mixtă. In legislaţia locativă, prin lucrări de întreţinere, se înţeleg diferite categorii de lucrări ce se execută în vederea preîntîmpinării sau remedierii deteriorărilor şi degradărilor la clădirile de locuit, pentru menţinerea acestora în funcţiune pe toată durata de serviciu normată. Chiriaşii sau proprietarii apartamentelor din clădirile proprietate mixtă au obligaţia să întreţină şi să repare părţile şi instalaţiile de folosinţă comună ale clădirilor sau apartamentelor, inclusiv instalaţiile de încălzire centrală şi hidrofor, precum şi încăperile în care acestea funcţionează, iar cheltuielile se repartizează proporţional cu numărul persoanelor care folosesc aceste părţi şi instalaţii comune. In clădirile cu destinaţie mixtă costul acestor lucrări se repartizează avîndu-se in vedere suprafaţa locativă deţinută de cele două categorii de deţinători — locuinţe şi altă destinaţie — şi apoi, pentru prima categorie, cheltuielile se repartizează pe numărul de persoane din locuinţele respective. Facem precizarea că prin părţi şi instalaţii de folosinţă comună se înţeleg atît încăperile cit şi instalaţiile care servesc una sau mai multe clădiri, cum sunt : centrala sau punctul termic, casa scării, ascensorul, spălătoria, uscătorul, culoarul, încăperea amenajată pentru depozitarea gunoaielor etc. Cu privire la părțile comune ale clădirilor proprietate mixtă — stat și persoane fizice — cînd nu sînt lucrări de întreţinere la care ne-am referit mai sus, costul reparaţiilor se stabileşte conform Decretului nr. 404/1965 proporţional — nu cu numărul persoanelor — că au suprafaţa locativă aflată în proprietatea statului sau a persoanelor fizice din clădirea respectivă. Lucrările necesare a fi executate la întreaga clădire, inclusiv la partea ce constituie proprietatea persoanelor fizice, se aprobă de consiliile populare care au în subordine întreprinderile ce administrează aceste imobile. Proprietarii — persoane fizice — care nu sunt de acord cu executarea lucrărilor ori cu valoarea lor, pot contesta devizul cu documentațiile , în termen de 20 de zile de la data cînd li s-a comunicat procesul-verbal de necesitatea lucrărilor consiliului popular respectiv, care hotărăște în raport de situația constatată. Sumele datorate de proprietarii persoane fizice pot fi eşalonate în rate lunare, iar neplata a trei rate consecutive atrage exigibilitatea întregii sume datorate, înscrisul doveditor al creanței îl constituie procesul-verbal de recepție a lucrărilor executate, iar în caz de neplată la termen, titlul executor notarial. NECULAI PEPELEA consilier juridic șef • « SPORT ŞAH„Căluţul de fildeş Duminică, la Liceul „C. Negruzzi“, s-a desfăşurat faza judeţeană a concursului de şah „Căluţul de fildeş". Concurenţii au beneficiat de asistenţa tehnică a maestrei internaţionale Margareta Perevoznic. Au participat 42 de băieţi şi 21 de fete, cei mai buni şahişti din judeţ. Iată şi primii clasaţi : FETE : 1. Iuliana Olăraşu (Şcoala generală 22 Iaşi) ; 2. Camelia Popovici (Liceul „C. Negruzzi“ Iaşi) ; 3. Cristina Popescu (Şcoala generală nr. 25 Iaşi). BĂIEŢI : 1. Gabriel Zlăvog (Liceul „Garabet Ibrăileanu“ Iaşi) ; 2. Cătălin Navratescu (Şcoala generală nr. 25 Iaşi) ; 3. Cristian Zlăvog (Liceul „Garabet Ibrăileanu“ Iaşi). Au obţinut menţiuni speciale elevii Lopand Salahub (Liceul „Mihai Eminescu“ Iaşi) şi Gheorghe Pricop (Şcoala generală Lespezi). Prof. Romică Roman corespondent De la miliţia municipiului Informăm pe cititorii noştri că biroul circulaţiei din cadrul Miliţiei municipiului s-a mutat în str. Soebla, în imobilul din spatele restaurantului „Cotnari“, unde a funcţionat circumscripţia a IlI-a de miliţie. Cei interesaţi se pot adresa şi la telefon 31394. ————~ TEATRUL PENTRU COPII ŞI --------------~ TINERET IAŞI încadrează de urgenţă — contabil şef, (pe o perioadă de 3 luni şi jumătate, începînd cu luna februarie 1978). Condiţii : vechimea 8 ani în activitate de contabilitate. încadrarea se face conform Legii nr. 3/1977. Relaţii: la telefon 12434, sau la sediul teatrului, Casa tineretului — Piaţa Tineretului rar. 1 — Iaşi ■—■-------ÎNTREPRINDEREA DE TRICOTAJE ŞI PERDELE PAŞCANI scoate la concurs în ziua de 25 februarie 1978 postul de inginer cu probleme de investiţii. Condiţiile de încadrare şi retribuire, sunt cele prevăzute de legile nr. 12/1971 şi nr. 57/1974. " ÎNTREPRINDEREA DE PRELUCRARE A LEMNULUI IAŞI strada Bucium nr. 34, încadrează de urgenţă : electricieni, instalatori sanitari gaze, mecanic compresoare. ^ Condiţii de încadrare : stagiul militar satisfăcut , şcoala profesională şi buletin de oraş Iaşi. ss _s -Ni I PAGINA A HIA ! gMjjraEGRU Cei dinţii, poştaşii S TG. FRUMOS (de la sufjre- J dacţia ziarului „Flacăra lasu- lui“) ( Colectivul de muncă al Ofi - ciului P.T.T. — Tg. Frumos a început şi în acest an activita -4 tea hotărît să amplifice, în continuare, rezultatele obţinu- * te anul trecut: depăşirea pla- nului de prestări cu aproape o sută de mii de lei, realizarea unui număr de 298 de abonamente pe mia de locuitori la diferite publicaţii etc. La obţi- 7 nerea acestor rezultate au con- tribuit şi telefonistele, şi ofi■ t cianţii, şi tehnicienii acestei instituţii. Cei mai harnici şi mai activi, mereu pe drum, preocu- păţi să difuzeze, la timp cores-t pondenţa şi să sporească continuu numărul abonamentelor. s-au dovedit a fi poştaşii, intre care Mihai Filip, Gheorghe Enea, Mihai Harbuz, Dumitru Păpuşoiu ţ Rezultaţu] unui control . De curînd, ofiţerii şi subofiţerii biroului de pază î şi ordine din cadrul Miliţiei municipiului, au efectuat un control pe linia respectării Legii nr. 5/1971 privind evi- zdenţa populaţiei. S-a acţionat în două zone ale oraşului (splaiul Bahlui şi cartierul Alexandru cel Bun), rezid- » tind peste 250 de nereguli. Altfel spus, peste 250 de oa - meni au fost găsiţi fără mu- taţii, fără vize de flotant, neînscrişi în cărţile de imo- bil, dintre care unii nici nu-şi justificau prezenţa inaşi. Toţi au fost aspru sancţionaţi, conform legii. Aşa- i dar, aviz amatorilor ! Drumul vrajbei ! De mai mulţi ani, sămînţa vrajbei rodeşte pe drumeagul , folosit în comun, in satul Ruşi 1 — Belceşti, de D-tru Benza, D-tru D. Benza, loan D. Beniza şi Aurica Benza, ultimii trei fiind fii şi noră ai primului. In urma nenumăratelor cer-turi şi scandaluri, au interve- J nit de repetate ori organele de stat locale şi judeţene, dar liniştea n-a putut fi întronată. In ziua de 5 ianuarie a.c., conflictuil a cunoscut o nouă ră-bufnire, cearta fiind pornită , de însuşi bătrînul tată (! ?) . Pentru tulburarea liniştii publice, toţi s-au ales cu amenzi variind între 500 şi 500 de lei. ! DIRECŢIA GENERALA PENTRU AGRICULTURA ŞI INDUSTRIE ALIMENTARA IAŞI str. Ştefan cel Mare nr. 47 încadrează : şef birou investiţii , construcţii , şefi contabili, pentru C.A.P. din judeţ. încadrarea se face conform legilor nr. 12/1971 şi nr. 57/1974. ÎNTREPRINDEREA DE TRICOTAJE „MOLDOVA" IAȘI are vacant _ un post de economist principal la birou! contabilitate. Condiţiile de încadrare sunt cele prevăzute de legile nr. 12/1971 şi nr. 57/1974. Relaţii se dau la biroul personal-învăţămînt-retribuirea muncii, telefon 36760, interior 231. OFICIUL DE ÎMBUNĂTĂŢIRI FUNCIARE ŞI PROIECTARE PENTRU CONSTRUCŢII AGRICOLE IAŞI strada Văscăuţeanu nr. 6 încadrează de urgenţă : 6 tractorişti rutierişti, 2 draglinişti, pentru lucrările din cadrul județului Iași. ! Relații, la biroul personal. —1