Flacăra Iaşului, decembrie 1979 (Anul 35, nr. 10314-10340)

1979-12-01 / nr. 10314

1 PAGINA A H-A~~------|---------------------------------------------------------—"______________|--------------------------------------------_ *"................ ............... ....... --------- FLACĂRĂ IASULUI.vi Profundă satisfacţie pentru realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu in fruntea partidului, voinţă unanimă de a da viaţă hotărîrilor forumului revoluţionar al comuniştilor români Faptele, expresia adeziunii entuziaste M-am străduit să-mi îndeplinesc cu cinste, ca delegat al Organizaţiei judeţene de partid Iaşi, sarcina încredinţată, participînd activ la lucrările Congresului al XII- lea al partidului. Ca toţi delegaţii ieşeni, am dat o înaltă aprobare documentelor supuse atenţiei Congresului, am votat cu entuziasm şi răspundere comunistă pentru realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de secretar general al partidului. Purtătoare a gîndurilor şi sentimentelor comuniştilor ieşeni, ale membrilor de partid şi ale tuturor lucrătorilor de la Combinatul de fibre sintetice, în mijlocul cărora m-am format ca om al muncii şi ca activist al partidului, am luat cuvîntul în Secţiunea pentru problemele organizatorice, ale vieţii interne de partid şi ale organizaţiilor de masă şi obşteşti. Exprimând înalta apreciere şi adeziunea deplină în legătură cu preţioasele idei privind cerinţa creşterii continue a rolului conducător al partidului în actuală etapă de dezvoltare a ţării, idei cuprinse în Raportul prezentat de secretarul general, am împărtăşit din experienţa organizaţiilor de partid de la C.F.S. Referindu-mă la problemele cu care ne confruntăm, am subliniat cerinţa şi preocupările noastre de a perfecţiona stilul şi metodele de muncă ale organelor şi organizaţiilor de partid din unitate, pentru sporirea eficienţei întregii activităţi de partid, apreciată prin prisma rezultatelor economice ale combinatului. Viitorul cincinal pune şi în faţa colectivului nostru, a organizaţiei de partid de la C.F.S., sarcini majore. Dacă în cincinalul 1981— 1985 producţia unităţii va trebui să fie cu circa 2,6 miliarde de lei mai mare decit în perioada 1976—1980, aceasta se va realiza exclusiv prin folosirea mai judicioasă a capacităţilor productive existente. In viitorul cincinal vom realiza, de asemenea, o sporire a productivităţii muncii cu aproape 20 la sută şi reducerea cheltuielilor la 1800 de lei producţie cu 129 de lei. Aceste importante sarcini vor deveni realitate prin aplicarea riguroasă a pîrghiilor oferite de noul mecanism economic, întărind autoconducerea muncitorească, perfecţiînd întreaga activitate de conducere şi organizare, stimulînd elanul creator al oamenilor muncii, sporind capacitatea de mobilizare a organizaţiilor noastre de partid. Iată de ce comitetul de partid pe combinat şi organele din subordine au declanşat o amplă acţiune de popularizare şi explicare a hotărîrilor adoptate de forumul comuniştilor. Ceea ce urmărim este însuşirea mai profundă a conţinutului documentelor, explicarea semnificaţiei şi importanţei măreţelor idei cuprinse în Raportul prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, realizarea unei legături fireşti între aceste idei şi sarcinile la locurile de muncă. Toate acestea sunt legate strîrs de cerinţa îndeplinirii în condiţii cit mai bune a indicatorilor de plan pe 1979, a pregătirii atente a producţiei anului viitor, pentru a crea o bază cît mai favorabilă trecerii apoi la realizarea obiectivelor viitorului cincinal. OLGA GHEMU secretara comitetului de partid de la Combinatul de fibre sintetice Iaşi ~~ SpM autor — S-au adunat la sfat bărbaţii ţării, Cei mai de frunte şi cei mai iubiţi, Sporind temeinic şansa bunăstării Rodită-n fructul anilor fierbinţi. Am fost cu ei acolo — inimi toate, îngemănate pe acest pămînt. Vibrînd şi la cuvîntul libertate Şi la chemara muncii răspunzînd. Conducător a fost ales fiu de nădejde Al neamului întreg şi-al vitejiei Chezaş al biruinţei şi prilej de A creşte-n lume faima României. ■Privim ’nainte ziua ce-o să vină, Eşalonată-n ritmuri de speranţe Cuprinsă-n falnici ani, în ani-lumini de socialism şi mindre cutezanţe. GEORGETA FETIMIE Principala noastră sarcină— să obţinem recolte tot mai bogate Ca şi ceilalţi tovarăşi ai mei de muncă, am urmărit cu deosebit interes lucrările marelui forum al comuniştilor, eveniment de excepţională importanţă pentru mersul înainte al patriei noastre socialiste. Alături de întregul popor român, îmi exprim şi eu deplina adeziune la documentele celui de al XII- lea Congres al partidului, în care vedem un cuprinzător program de acţiune pentru următorul cincinal. Am primit cu nespusă bucurie vestea realegerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în fruntea partidului, iar acest fapt ne întăreşte şi mai mult convingerea că prevederile Congresului vor fi înfăptuite în bune condiţii. In ceea ce ne priveşte, vrem să-l asigurăm pe secretarul general al partidului că noi, lucrătorii de pe ogoare, nu ne vom precupeţi eforturile şi ne vom consacra întreaga pricepere şi putere de muncă îndeplinirii exemplare a sarcinilor ce ne revin. Pentru perioada următoare vom avea, e drept, şi în agricultură obiective mult mai mari de îndeplinit dar, aşa cum prevăd documentele Congresului, vom beneficia şi de o bază materială mult mai puternică. Prima condiţie a realizării marilor proiecte ce ne stau în faţă este să punem cît mai bine în valoare sprijinul tot mai substanţial pe care ni-l oferă partidul şi statul. De altfel, pentru că am ţinut seama de această cerinţă, noi reuşim ca în 1979 să ne depăşim planul producţiei globale cu 6 milioane de lei, iar veniturile prevăzute cu mai bine de 4 milioane de lei, deşi actualul an agricol s n-a fost prielnic pentru toate culturile. Dacă pămîntul rodeşte acum tot mai bine, aceasta se datorează în primul rînd faptului că l-am ajutat mulţi ani la rînd prin cele mai potrivite lucrări de îmbunătăţiri funciare. Pe baze tot mai moderne am aşezat şi creşterea animalelor şi, ca urmare, numaiîn anul curent am încasat peste plan din acest sector circa două milioane de lei- Hotărârea noastră este să muncim în aşa fel încât şi în anul viitor să obţinem rezultate cel puţin la fel de bune. Pentru aceasta prima măsură pe care o avem în obiectiv acum este fertilizarea cît mai rapidă a tuturor ogoarelor de toamnă Am făcut, de-a lungul anilor, ca aceleaşi pămînturi destul de zgîrcite să devină tot mai darnice şi stă în putinţa noastră să le sporim şi mai mult rodnicia. Aceasta este dealtfel şi principala sarcină pe care ne-o pune în faţă Congresul al XH-lea al partidului şi vom face tot ce depinde de noi pentru a o îndeplini aşa cum se cuvine. I. BUZATU membru al C.A.P. Ciurea Un măreţ program şi pentru oamenii muncii din justiţie Forumul partidului, al întregului popor, a dezbătut şi hotărît, în numele nostru, al tuturor, cu răspundere, mîndrie şi satisfacţie patriotică, viitorul luminos al ţării pentru următorii cinci ani şi în perspectivă. Documentele Congresului reflectă noile realităţi naţionale şi internaţionale, direcţiile principale de acţiune şi obiectivele prioritare ale dezvoltării mereu ascendente a patriei pe calea socialismului şi comunismului. Raportul prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, pe care l-am studiat cu deosebită atenţie, cu profundă satisfacţie şi unanimă aprobare, constituie un model strălucit de abordare creatoare a aspectelor fundamentale ale dezvoltării societăţii româneşti, a problemelor actuale ale vieţii internaţionale, a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru. Raportul împreună cu celelalte documente şi hotărîri adoptate constituie şi pentru oamenii muncii din justiţia judeţului Iaşi — ca şi pentru întregul popor — un măreţ program de viitor. Pe baza şi în vederea aplicării acestui program, ce va deveni obiectul unui studiu aprofundat, colectivele de judecători şi ceilalţi oameni ai muncii fie la cele trei instanţe din judeţul Iaşi îşi vor concentra toată atenţia în vederea îmbunătăţirii sub toate aspectele a activităţii de judecată şi de prevenire. Conştienţi de marea răspundere ce ne revine în realizarea actului de justiţie, sîntem hotărîţi să acordăm o atenţie prioritară operativităţii şi calităţii acestuia, astfel ca oamenii muncii implicaţi sau care apelează la organele de justiţie să capete în cel mai scurt timp soluţia legală şi temeinică. O atenţie sporită vom acorda colaborării cu organele obşteşti de jurisdicţie, sprijinirii acestor organe şi valorificării mai largi a experienţei acumulate. Subliniind încă o dată adeziunea unanimă a oamenilor muncii din justiţia judeţului Iaşi la documentele programatice ale celui de-al XII-lea Congres, ne manifestăm, şi cu această ocazie, bucuria că în fruntea partidului a fost reales tovarăşul Nicolae Ceauşescu, personalitate ce constituie garanţia înfăptuirii măreţului program al partidului, omul care a ridicat prestigiul României la cotele cele mai înalte ale istoriei sale milenare. NICOLAE FLAVIAN preşedintele Tribunalului judeţean Iaşi 1 Decembrie 1918 Semnificaţiile unei aniversări glorioase „Unirea de la 1918 a răspuns cerinţelor şi legţilor obiective ale dezvoltării sociale, bazindu-se pe realităţi fundamentale cum sunt originea şi limba comună, identitatea de interese şi aspiraţii ale întregului popor, dornic să trăiască într-o singură ţară“. NICOLAE CEAUŞESCU Unitatea, se ştie, a reprezentat sensul întregii noastre istorii. Oamenii acestui străvechi pămînt, înfrăţiţi cu natura lui generoasă, au supravieţuit deoarece au avut conştiinţa căreia M. Kogălniceanu i-a dat o atit de nobilă expresie — că alcătuiesc acelaşi popor, omogen, identic ca nici un altul, că au acelaşi început, acelaşi nume, aceeaşi limbă, aceeaşi istorie, aceeaşi civilizaţie, aceleaşi, instituţii, aceleaşi legi şi obiceiuri, aceleaşi hotare de păzit, aceleaşi dureri în trecut, acelaşi viitor de asigurat şi aceeaşi misiune de împlinit. Această admirabilă unitate spirituală, întărită mereu în cursul istoriei, a stat la temelia actului din 1859 prin care s-a realizat unitatea politică a celor două principate. 24 ianuarie a deschis perspectiva unităţii integrale, întreaga luptă naţională, ca şi politica noului stat, a fost subsumată înfăptuirii Unirii celei Mari, singura în măsură să asigure poporului român înfăptuirea misiunii pe care destinul istoric i-o încredinţase. Exista conştiinţa deplină că numai constituirea ţării în hotarele sale fireşti, prin unirea Transilvaniei cu România, va putea să asigure „viaţa perpetuă“ a statului român. Spre acest obiectiv, al realizării unităţii depline, erau îndreptate şi năzuinţele socialiştilor români. Prin participarea la război şi cu preţul unei uriaşe jertfe de singe, pe care au aşezat-o la temelia desăvârşirii statului naţional unitar. românii au impus recunoaşterea pe plan extern a Unirii. La 1 decembrie 1918 s-a desăvârşit unitatea de stat a României. Alba lulia a cunoscut înălţătoarea manifestare în cursul căreia populaţia din Transilvania şi-a afirmat, din nou, hotărît, voinţa de a se uni, pentru totdeauna, cuţara. Actul politic, condiţionat de unirea încugete şi in simţiri, pregătit şi legitimat de întreaga noastră istorie, care se află la temelia vremurilor noastre şi a celorCare vor veni, îşi păstrează şi astăzi, nealterate, semnificaţiile-i multiple, mesajul vibrant. Prezentul verifică din plin forţa uriaşă pe care unitatea a conferit-o şi o con-i feră faptelor noastre. Revoluţia adîncă şi multilaterală, care se înfăptuieşte sub ochii noştri şi prin voinţa noastră, ar fi de “ neconceput fără bătaia la unison a inimilor, fără canalizarea intr-un singur sens a tuturor energiilor. Congresul al XII- lea al partidului, acest important act al unităţii, al solidarităţii, dar şi al maturităţii naţionale, de la tribuna căruia secretarulgeneral, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a exprimat încrederea deplină ,d in forţa partidului, în forţa şi capacitatea creatoare apoporului nostru", a reliefat, cu limpezime, angajamentele ideologice şi opţiunile romaneşti. Se cuvine, dar, ca in aceste momente de bilanţ al realizărilor şi deprefigurare, cu încredere, a perspectivelor devenirii noastre istorice, când semnificaţiile majore ale actului de la 1 decembrie 1918 sînt mai bine percepute şi mai temeinic asumate, întreaga noastră recunoştinţă să se îndrepte către poporul roman de ierţi şi din totdeauna, făuritor al istoriei sale. GH. PLATON Bibliotecile din Belcești sunt frecventate cititori. Ele reunesc peste 25 300 de volume de numeroși Vernisaj In cadrul Cenaclului literar-artistic „G. Călinescu“, de pe lingă Casa de cultură a sindicatelor Iaşi, va avea loc mîine, la ora 11, vernisajul expoziţiei de pictură şi grafică a lui Ion Banat (peisaj, flori, portret, natură statică). Cu acest prilej, criticul de artă Aurel Leon va susţine lecţia deschisă „Tradiţie, inovaţie şi mesaj politic în reprezentarea plastică, în lumina Directivelor Congresului al XII- lea al P.C.R.“. Va urma un microrecital de poezie patriotică. Invitat de onoare, pictorul Adrian Podoleanu. De pe acum, ritmul de lucru al anului viitor (urmare din pag. 1) Călăuză sigură ne sunt Directivele Congresului al XII- lea al partidului, indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a cărui realegere în fruntea partidului constituie garanţia progresului neîncetat al patriei noastre pe drumul socialismului şi comunismului. Cinstim această realegere prin noi fapte de muncă, cu producţii sporite, care să asigure o mai bună aprovizionare a populaţiei. In luna noiembrie am depăşit planul de ulei îmbuteliat cu 42 de tone, ca urmare a unui efort colectiv bine dirijat şi susţinut de comitetul de partid şi consiliul oamenilor muncii.