Flacăra Iaşului, aprilie 1980 (Anul 36, nr. 10417-10442)

1980-04-01 / nr. 10417

I PAGINA A ll-A----------| -------------- FLACĂRA IASULU. Noi mesaje ale bucuriei cu prilejul realegerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de preşedinte al României socialiste Pe adresa conducătorului iubit al partidului şi statului nostru, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, continuă să fie trimise, din partea a numeroase colective de oameni ai muncii de pe cuprinsul Judeţului Iaşi, scrisori şi telegrame, expresii ale bucuriei, ale satisfacţiei pentru realegerea sa în inalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România, ale încrederii în viitorul luminos al ţării, prefigurat de hotărîrile Congresului al XII-lea al P.C.R. „Alături de Întregul popor, cei peste 160 000 de membri de sindicat din municipiul Iaşi au primit cu o bucurie de nedescris realegerea Dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu. în funcţia de preşedinte al României socialiste , se arată în telegrama Consiliului municipal al sindicatelor. Ne mândrim din toată inima că această misiune revine, în continuare, personalităţii celei mai remarcabile şi iubite de poporul nostru, omului al cărui nume şi fapte sunt înscrise cu litere de aur în istoria neamului. Reinvestirea Dumneavoastră în înalta funcţie de preşedinte al României constituie pentru noi certitudinea că politica internă şi externă a partidului şi a statului va fi, în continuare, înfăptuită cu succes“.Noi, cei peste 100 000 de purtători ai cravatelor roşii cu tricolor din judeţul Iaşi am aflat cu entuziasm şi mîndrie patriotică emoţionanta veste a realegerii Dumneavoastră în funcţia de preşedinte al Republicii — se spune, printre altele, in telegrama Organizaţiei Judeţene Iaşi a pionierilor. Adresindu-vă cele mai calde felicitări, vă mulţumim din toată inima pentru grija părintească pe care o aveţi faţă de noi, cele mai tinere vlăstare ale ţării, şi vă încredinţăm că, urmînd neabătut indicaţiile Dumneavoastră, vom dovedi, prin întreaga noastră activitate, că sîntem schimbul de nădejde al părinţilor şi fraţilor noştri, demni urmaşi ai comuniştilor, animaţi de dorinţa de a ridica patria pe cele mai înalte culmi de dezvoltare". „Acum, cind speranţele inimilor noastre s-au realizat şi Dumneavoastră aţi fost reales preşedinte al ţării, noi, membrii cooperatori din comuna Bivolari, vă felicităm cu toată căldura izvorîtă din recunoştinţa noastră pentru grija ce o purtaţi Întregii ţărănimi cooperatiste. Retrăim cu drag clipele de neuitat prilejuite de vizita Dumneavoastră pe meleagurile noastre, ne sunt vii în inimi sfaturile înţelepte pe care ni le-aţi dat. Vă asigurăm, mult iubite tovarăşe preşedinte, că urmăm neabătut aceste sfat Pentru noi, cei aproape 4 000 de oameni ai muncii de la întreprinderea mecanică de material rulant din Paşcani, realegerea Dumneavoastră pentru care vâ felicităm şi vă adresăm salutul nostru muncitoresc — a constituit un mare prilej de bucurie şi satisfacţie. Indicaţiile preţioase primite cu ocazia vizitei Dumneavoastră In uzina noastră au constituit şi constituie jaloanele de bază ale întregii activităţi, cadrul afirmării facem totul pentru creşterea continuă a producţiilor industriale şi agricole, pentru mai buna gospodărire a localităţii, pentru a contribui, cu tot ce putem, la înflorirea patriei socialiste“. In telegrama comitetului de partid de la întreprinderea de prelucrare a maselor plastice, se spune : „Noi sîntem convinşi că această hotărire a naţiunii române constituie o garanţie a succeselorviitoare în opera de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, o nouă şi elocventă dovadă a adeziunii întregului popor la politica internă şi externă a partidului şi statului. (urmare din pag. I) Noua etapă de dezvoltare a patriei noastre socialiste impune perfecţionarea continuă a planificării şi conducerii societăţii, a cadrului juridic privind aşezarea pe baze noi, democratice a relaţiilor sociale, a normelor de convieţuire între oameni. Avem de înfăptuit un program de largă perspectivă pentru viitorul patriei noastre socialiste. Minunatul nostru popor, sub conducerea Partidului Comunist, a demonstrat marea sa forţă creatoare, hotărîrea neabătută de a-şi făuri un "viitor nou, liber. Totodată, realizarea programului partidului, a hotăririlor Congresului al XII-lea necesită spirit revoluţionar, luptă hotărîtă împotriva a tot ceea ce este vechi şi perimat, promovarea fermă şi neabătută a noului, devotament şi răspundere fără limită faţă de interesele patriei, ale poporului, ale cauzei socialismului şi comunismului. Un loc important îl ocupă în discursul solemn al preşedintelui Nicolae Ceauşescu activitatea partidului şi statului nostru pe arena internaţională. Unitatea dialectică indisolubilă dintre politica internă şi externă a ţării noastre îşi găseşte reflectarea directă în înaltul spirit de responsabilitate cu care partidul şi statul nostru îşi îndeplinesc atît datoria naţională, cît şi cea internaţională. De aceea, în conformitate cu Directivele Congresului al XII-lea al partidului. România va acţiona cu fermitate pentru asigurarea păcii şi independenţei popoarelor, pentru întărirea relaţiilor cu toate ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, cu statele capitaliste dezvoltate, cu toate ţările lumii. Mai mult ca oricînd, în actualele împrejurări internaţionale, se impune să acţionăm pentru pregătirea temeinică a reuniunii de la Madrid din toamna acestui an, pentru a da un nou impuls înfăptuirii securităţii europene, pentru realizarea dezarmării. Apelul Marii Adunări Naţionale a Republicii Socialiste România că-tre parlamentele şi popoarele ţărilor participante la Conferinţa general europeană reflectă răspunderea cu care ţara noastră acţionează pentru ca minunatele cuiceriri ale ştiinţei, ale cunoaşterii, ale geniului umar şt să servească pacea, bunăstarea, fericirea, independenţa popoarelor. Pentru întregul popor român, discursul solemn al tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu prilejul realegerii sale in înalta funcţie de preşedinte al ţării reprezintă glasul puternic şi clar al năzuinţelor sale cele mai fierbinţi, al sentimentelor sale cele mai profunde. Pentru acest popor care a trăit din plin toate marile experienţe, liniile fundamentale ale orientării internaţionale ale României socialiste, rostul şi locul ei în lumea de azi, aşa cum au fost ele înfăţişate la Palatul Marii Adunări Naţionale de şeful statului, reprezintă mărturisirea optimismului naţional a cărui robusteţe, filtrată prin experienţele bogate ale unei îndelungate istorii, îşi găseşte astăzi surse inepuizabile de împrospătare în realizările cucerite pe drumul construirii societăţii socialiste multilateral dezvoltate, în neclintita politică de pace, prietenie şi colaborare cu toate popoarele lumii pe care o promovează preşedintele ţării în acord deplin cu ţara. Sîntem convinşi că noua legislatură a Marii Adunări Naţionale va marca debutul unei noi perioade de mari realizări în dezvoltarea socialistă a ţării, în afirmarea ei tot mai prestigioasă în planul vieţii internaţionale. La înfăptuirea acestora sunt hotărîţi să pună umărul toţi oamenii muncii de pe aceste meleaguri, prin îndeplinirea exemplară a măreţelor sarcini ce le revin din documentele celui de al XII-lea Congres al partidului, pentru măreţia şi înălţarea de noi culmi de progres şi civilizaţie a României socialiste. leŞENII IŞI EXPRIMĂ DRAGOSTEA NEŢĂRMURITĂ FAŢĂ DE CONDUCĂTORIa PARTIDULUI $I STATULUI NOSTRU, TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Debutul unei noi perioade de mari realizări în dezvoltarea socialistă a ţării • De pe pămînt ieşean, din inima şi cugetul ieşenilor — fierbinte omagiu ctitorului de viaţă nouă pe pămîntul străbun al patriei • Aprobare deplină a întregii politici interne şi externe a partidului şi statului nostru # Realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de stat, chezăşia mersului nostru victorios pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism • Hotărire fermă a oamenilor muncii din judeţ de a îndeplini neabătut sarcinile ce le revin din însufleţitorul program adoptat de Congresul al XII-lea al partidului Sîntem hotăriţi să cinstim acest eveniment prin noi şi deosebite succese în activitatea viitoare, fără a socoti nici un efort prea mare pentru traducerea în viaţă a istoricelor documente elaborate de cel de-al XII-lea Congres al partidului“. „Strîns unit în jurul partidului, al Dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, colectivul Combinatului de fibre sintetice, alături de întregul popor, îşi exprimă şi cu acest prilej hotărîrea de a înfăptui cu succes marile sarcini ce-i revin din Programul partidului, asigurîndu-vă de întreg devotamentul, de înalta stimă şi preţuire ce se cuvin celui mai de seamă fiu al poporului nostru“. Juri, că vom face totul pentru a ne îndeplini sarcinile, pentru a contribui la progresul întregii ţări“. „In conştiinţa fiilor ţării şi a întregii lumi, epoca de puternică afirmare a geniului creator al poporului nostru, epocă ce a imprimat istoriei sale rezonanţe universale, îşi datorează rodnicia Dumneavoastră, înţelept cîrmaci prin care conştiinţa românească şi-a făurit o imagine clară asupra viitorului ei, asupra rostului şi locului României în lume. Realegerea Dumneavoastră constituie chezăşia sigură a împlinirii măreţelor obiective care vor situa România pe noi culmi de progres şi civilizaţie“, se spune în finalul telegramei comitetului de partid pe Centrul universitar. unor noi succese. Vă raportăm, cu prilejul acestui măreţ eveniment, că am realizat sarcinile de plan ale cincinalului cu 11 luni mai devreme, astfel că, pînă la finele acestui an, vom realiza o producţie suplimentară în valoare de aproape un miliard de lei. Dedicăm aceste rezultate, ca un omagiu, întregii Dumneavoastră activităţi închinată păcii şi prosperităţii“. „Exprimîndu-şi deplina adeziune şi întreaga mulţumire sufletească pentru realegerea Dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în funcţia de preşedinte al României, oamenii muncii, toţi locuitorii comunei Podu Iloaiei vă felicită călduros. Ne angajăm, şi cu acest prilej, să Sub semnul gâdirii şi acţiunii revoluţionare a secretarului general al partidului Evenimente politice de o înaltă semnificaţie în istoria contemporană a patriei Calendarul lunii expirate s-a dovedit deosebit de bogat în evenimente politice de o înaltă semnificaţie în istoria contemporană a patriei. Alegerile de la 9 martie şi strălucita victorie a Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, votul unanim acordat celui mai iubitfiu al naţiunii noastre socialiste, împlinirea a 15 ani de măreţe împliniri ale poporului nostru sub semnul gîndirii şi acţiunii revoluţionare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, însufleţitoarea şi entuziasta unanimitate cu care Marea Adunare Naţională, dînd glas voinţei întregii naţiuni, l-a reales pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de preşedinte al Republicii Socialiste România au rămas întipărite în memoria tuturor oamenilor muncii din ţara noastră, evenimentele respective, care ne-au produs o profundă impresie, înscriindu-se cu litere de aur în istoria patriei. Nu vom insista asupra însemnătăţii deosebite a primei sesiuni a celei de-a VIII-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale, în cadrul căreia, pentru a treia oară, reprezentanţii ţării în marele forum al puterii de stat şi-au dat votul unanim pentru învestitura tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de preşedinte al Republicii, acest lucru fiind subliniat în editorialul ziarului nostru de astăzi. Ceea ce reţine atenţia şi în cazul evenimentelor la care ne referim este vibranta manifestare a unităţii de nezdruncinat dintre partid şi popor, a încrederii şi dragostei neţărmurite faţă de secretarul general al partidului. In strînsă unitate şi voinţă de acţiune, oamenii muncii din patria noastră şi-au demonstrat din nou hotărîrea de neclintit de a transpune în viaţă obiectivele stabilite de Congresul al XII-lea. Programul partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Prezenţa aproape unanimă la vot în ziua scrutinului (99,99 la sută din numărul alegătorilor înscrişi în listele electorale) a demonstrat, încă o dată, că poporul nostru este pe deplin conştient de rolul şi răspunderea ce-i revin ca adevărat stăpîn al ţării, făuritor conştient al propriului destin, evidenţiind, de asemenea, adîncul democratism al orînduirii noastre, care se concretizează în participarea activă a cetăţenilor la viaţa politică şi socială a patriei. Inscriindu-se ca unul dintre evenimentele deosebit de însemnate ale lunii martie, Plenara C.C. al P.C.R. a adoptat, după cum este ştiut, importante măsuri organizatorice : a analizat şi aprobat raportul cu privire la efectivul, compoziţia şi structura organizatorică a partidului ; raportul privind activitatea desfăşurată de organele de partid şi de stat şi organizaţiile de masă în anul 1979, pentru înfăptuirea politicii de cadre a partidului; raportul privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii ; raportul privind activitatea internaţională a partidului şi statului nostru în anul 1979. Subliniind realizările obţinute în domeniile analizate, plenara a stabilit măsurile ce vor trebui luate în continuare în aceste domenii, care să asigure îndeplinirea în cele mai bune condiţii a rolului conducător al partidului în societatea noastră. O mare însemnătate pentru continua perfecţionare a întregii vieţi economice şi sociale o au şedinţele Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 11 şi, respectiv, 26 martie a.c. Pe lingă aprecierile făcute cu privire la desfăşurarea campaniei electorale, au fost analizate o serie de probleme economice de o deosebită însemnătate, care demonstrează grija permanentă a partidului nostru pentru asigurarea dezvoltării în ritmuri înalte a producţiei şi, pe această bază, a creşterii continue a nivelului de trai al oamenilor muncii. Analizînd situaţia utilizării maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor din industrie, construcţii şi transporturi, îndeplinirea consumurilor normate de materii prime, materiale, combustibili, energieelectrică şi a normativelor de valorificare, îndeplinirea planului de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi introducere a progresului tehnic, Comitetul Politic Executiv a stabilit noi măsuri care să conducă la lichidarea unor neajunsuri în aceste domenii. Reţin atenţia, de asemenea, indicaţiile date pentru acţionarea în continuare cu răspundere şi fermitate pentru respectarea legalităţii, a normelor eticii şi echităţii socialiste; orientările privind mai buna organizare şi desfăşurare a Festivalului naţional „Cîntarea României“ şi imprimarea unui caracter permanent întregii activităţi cultural-artistice de masă , măsurile adoptate în vederea asigurării şi în viitor a evoluţiei preţurilor şi tarifelor în limitele planificate, astfel ca succesele obţinute în dezvoltarea economiei naţionale să determine în continuare creşterea nivelului de trai al populaţiei. In contextul puternicei efervescenţe politice determinate de evenimente de o asemenea însemnătate este cu atît mai firesc startul de bun augur care se înregistrează in noua legislatură, încă din timpul campaniei electorale şi apoi în continuare s-a manifestat din plin avîntul creator al oamenilor muncii din judeţul nostru, ca şi din întreaga ţară, pus în slujba îndeplinirii sarcinilor de plan pe anul 1980 şi pe întregul cincinal actual, a realizării cu succes a hotăririlor adoptate de Congresul al XII-lea al partidului. Veştile sosite la redacţie vorbesc elocvent despre avîntul cu care oamenii muncii din industrie şi agricultură, precum şi din alte domenii, desfăşoară întrecerea socialistă, despre modul cum s-a trecut la concretizarea miilor de propuneri făcute în cadrul amplului dialog cetăţenesc pri- 8 vind perfecţionarea activităţii economice şi sociale, mai buna gospodărire şi continua înfrumuseţare a oraşelor şi satelor noastre. Inmînarea de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu a unor înalte distincţii colecti- velor situate pe primele locuri în întrecerea socialistă desfăşurată anul trecut constituie un nou şi puternic imbold pentru obţinerea de noi şi importante succese în toate domeniile de activitate. A. INDIANU Cronicii lunii martie