Flacăra Iaşului, octombrie 1980 (Anul 36, nr. 10573-10599)

1980-10-01 / nr. 10573

Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Mirela Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marţi, 30 septembrie, a ainut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Comitetul Politic Executiv a analizat mâlurile privind asigurarea realizării tuturor prevederilor planului pe ultimul trimestru al acestui an, a tuturor indicatorilor economici şi echilibrarea balanţei de plăţi. Comitetul Politic Executiv a cerut tuturor ministerelor, centralelor şi întreprinderilor, organelor şi organizaţiilor de partid, organizaţiilor de masă, tuturor oamenilor muncii, să acorde o deosebită atenţie realizării integrale a producţiei, cu prioritate a celei destinate exportului, descoperirii şi punerii la valoare de noi resurse de materii prime şi materiale, valorificării superioare a materiei prime, în special a metalului și masei lemnoase, sporirii pe toate căile a indicilor de calitate a produselor. In continuare, Comitetul Politic Executiv a analizat modul în care se desfășoară lucrările campaniei agricole de toamnă. Ajpreciind rezultatele obţinute pînă In __ prezent, s-au stabilit măsuri care să asigure urgentarea strîngerîi recoltei şl însămînţăriiot. a transportului operativ şi depozitării In bune condiţii a tuturor produselor agricole, prîntr-o mobilizare generală, folosindu-se întreaga capacitate a mijloacelor tehnice, a atelajelor, întreaga forţă de muncă de la sate. In scopul aplicării în cele mai bune condiţiuni a măsurilor şi hotărîrilor adoptate de cel de-al H-lea Congres al consiliilor populare, a indicaţiilor secretarului general al partidului privind perfecţionarea în continuare a activităţii consiliilor populare şi aplicarea mai fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii financiare, Comitetul Politic Executiv a stabilit ca proiectele de legi asupra cărora Congresul consiliilor populare şi-a dat acordul să fie supuse dezbaterii publice. Ele sunt menite să asigure lărgirea în continuare a cadrului democratic al societăţii noastre, participarea nemijlocită a tuturor cetăţenilor, fără deosebire de naţionalitate, la înfăptuirea politicii partidului şi statului, consacrată dezvoltării multilaterale a patriei, la întărirea în toate sferele vieţii sociale a legalităţii, eticii şi echităţii socialiste, în conformitate cu hotărârea Comitetului Politic Executiv, după dezbaterea publică, proiectele de legi urmează să fie supuse spre aprobare Marii Adunări Naţionale. Comitetul Politic Executiv a stabilit convocarea plenarei C.C. al P.C.R. pentru data de 15 octombrie a.c. In cadrul şedinţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a informat despre vizita oficială de prietenie pe care a efectuat-o in ţara noastră, inperioada *—10 septembrie, tovarăşul Kenneth David Kaunda, preşedintele Partidului Unit al Independenţei Naţionale, preşedintele Republicii Zambia, împreuna cu tovarăşa Betty Kaunda. Comitetul Politic Executiv şi-a exprimat deplina aprobare faţă de rezultatele pozitive ale noului dialog româno-zambian la nivel liluit ce constituie o semnificativă confirmare a consecvenţei cu care partidul şi statul nostru acţionează pentru continua întărire a legăturilor de prietenie şi solidaritate cu tinerele state africane aflate pe calea dezvoltării de sine-stătătoare. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere convorbirilor dintre tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kenneth David Kaunda, desfăşurate într-o atmosferă de caldă prietenie, de preţuire şi respect reciproc, care au evidenţiat hotărîrea comună de a acţiona, în continuare, în spiritul principiilor şi prevederilor înscrise în Tratatul de prietenie şi cooperare din 17 aprilie 1979, pentru dezvoltarea şi intensificarea relaţiilor reciproce în domeniile politic, economic, tehnico-ştiinţific, cultural şi în toate celelalte domenii. S-a apreciat că intensificarea cooperării economice româno-zambiene, a schimburilor comerciale, a conlucrării în sfera ştiinţei şi tehnologiei, a învăţămintului şi culturii vine în sprijinul efortului naţional al celor două ţări pentru progres economic şi social. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere schimbului de vederi dintre cei doi şefi de stat cu privire la situaţia internaţională actuală, la mutaţiile şi prefacerile revoluţionare ce au loc în lumea contemporană şi a exprimat deplina aprobare faţă de concluziile la care au ajuns în urma examinării problemelor esenţiale ale vieţii politice mondiale. In acest sens, Declaraţia comună semnată la încheierea vizitei proclamă necesitatea respectării de către toate statele a principiilor egalităţii depline în drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii, ««recurgerii la forţă şi la ameninţare« cu forţa, neamestecului în treburile interne ale statelor, a dreptului fiecărui popor de a-şi alege liber calea dezvoltări sale. Comitetul Politic Executiv apreciază însemnătatea faptului că România şi Zambia se pronunţă pentru rezolvarea pe cale politică a stărilor de încordare şi conflict existente în diferite regiuni ale globului, pentru oprirea cursei înarmărilor şi adoptarea unor măsuri concrete de dezarmare, în primul rînd de dezarmare nucleară, pentru realizarea de progrese în domeniul cooperării şi securităţii în Europa, pentru sprijinirea luptei de eliberare naţională a popoarelor din Africa, împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, rasismului şi apartheidului, pentru lichidarea subdezvoltării şi instaurarea unei noi ordini economice internaţionale, pentru unirea şi conlucrarea strînsă a tuturor stattelor şi popoarelor, a partidelor politice, a forţelor progresiste, înaintate de pretutindeni, pentru a pune capăt tensiunii din viaţa internaţională şi a asigura reluarea şi continuarea politicii de destindere, colaborare şi pace, de respect al independenţei naţionale. Comitetul Politic Executiv a aprobat în unanimitate documentele, înţelegerile şi concluziile la care s-a ajuns cu prilejul vizitei şi a stabilit măsurile corespunzătoare pentru înfăptuirea în bune condiţii a obiectivelor de colaborare şi cooperare prevăzute, pentru amplificarea continuă a relaţiilor româno-zambiene, spre binele celor două popoare, în interesul cauzei păcii şi colaborării internaţionale. Comitetul Politic Executiv a ascultat, de asemenea, o informare prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu privind vizita oficială de prietenie efectuată în ţara noastră, în perioada 13—17 septembrie de tovarăşul Samora Moises Machel, preşedintele Partidului FRELIMO, preşedintele Republicii Populare Mozambic. Comitetul Politic Executiv a aprobat intru totul rezultatele fructuoase ale convorbirilor dintre tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Samora Moises Machel şi a apreciat că vizita înaltului sol al poporului mozambican, Declaraţia comună semnată de cei doi conducători de partid şi de stat, celelalte documente încheiate reprezintă o importantă contribuţie la extinderea relaţiilor tradiţionale de prietenie, solidaritate militantă şi colaborare dintre Partidul Comunist Român şi Partidul FRELIMO, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Mozambic, spre binele popoarelor român şi mozambican, al politici de pace, destindere, independenţă naţională şi colaborare între toate naţiunile. Comitetul Politic Executiv subliniază însemnătatea deosebită a hotărîrilor convenite de cei doi preşedinţi cu privire la dezvoltarea în continuare a relaţiilor românomozambicane în domeniile politic, economic, tehnico-ştiinţific şi cultural, a cooperării în producţie, a diversificării schimburilor comerciale, apreciind că acestea vin în sprijinul eforturilor României şi Mozambicului în direcţia progresului lor economic şi social. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere schimbului de păreri în problemele esenţiale ale vieţii internaţionale actuale şi îşi exprimă deplinul acord ,cu concluziile la care au ajuns tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Samara Moises Machel cu privire la principalele mutaţii din lumea contemporană, subliniind hotărîrea României şi Mozambicului de a conlucra mai sirios pe planul vieţii internaţionale, pentru a-şi aduce o contribuţie tot mai însemnată la lupta tuturor popoarelor pentru eliminarea încordării, a politicii imperialiste de dominaţie şi opresiune, pentru reluarea şi continuarea politicii de destindere şi coope- rare, pentru soluţionarea, pe cale paşnică, prin tratative, a tuturor problemelor litigioase din diferite zone ale globului, pentru respectarea în relaţiile dintre state a principiilor egalităţii în drepturi, independenţei şi suveranităţii naţionale, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa, neamestecului în treburile interne, a dreptului fiecărui popor de a-şi alege singur calea dezvoltării economice şi sociale. S-a relevat, de asemenea, importanţa faptului că România şi Mozambic se pronunţă cu hotărîre pentru lichidarea subdezvoltării şi edificarea unei noi ordini economice internaţionale, pentru sprijinirea luptei de eliberare naţională a popoarelor din Africa, împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialistanului, a rasismului şi apartheidului, pentru reglementarea problemelor litigioase dintre ţările africane prin negocieri directe între părţile interesate. S-a .• (continuare în pag. a I-a) P°9nele 2-3 . Cronica filmului Sesiunea Consiliului popular al municipiului Iaşi Răspundem scrisorilor trimise redacţiei Cronica lunii septembrie w.------------------------------------------------» • "11 . încheierea vizitei oficiale de prietenie în ţara noastră a preşedintelui Republicii Zimbabwe, Canaan Sodindo Banana Ceremonia plecării de pe aeroportul Otopeni Marţi, 30 septembrie, s-a încheiat vizita oficială de prietenie efectuată în ţara noastră, la invitaţia preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, de tovarăşul Canaan ’ Sodindo Banana, preşedintele Republicii Zimbabwe, şi tovarăşa Janet Banana. Vizita In ţara noastră a înaltului sol al poporului Zimbabwe, convorbirile care au avut loc între preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Canaan Sodindo Banana, înţelegerile convenite cu acest prilej reprezintă un moment de seamă în cronica relaţiilor de prietenie şi solidaritate militantă statornicite între popoarele român şi Zimbabwe, deschizind noi orizonturi colaborării pe multiple planuri dintre ţările noastre, în folosul lor reciproc, în interesul luptei pentru eliminarea definitivă a colonialismului şi neocolonialismului, a politicii imperialiste de dominaţie şi dictat, pentru pace, destindere, independenţă naţională şi progres în întreaga lume. Ceremonia plecării înalţilor oaspeţi a avut loc pe aeroportul Otopeni, împodobit sărbătoreşte. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au sosit la aeroport împreună cu tovarăşul Canaan Sodindo Banana şi tovarăşa Janet Banana. Numeroşi oameni ai muncii au aclamat cu căldură pe cei doi şefi de stat, datprimind satisfacţia opiniei publice din ţara noastră faţă de rezultatele fructuoase ale primului dialog la nivel înalt dintre Republica Socialistă România şi Republica Zimbabwe care deschide noi perspective dezvoltării şi adâncirii bunelor relaţii dintre ţările şi popoarele noastre. Preşedintele Republicii Zimbabwe, tovarăşul Canaan Sodindo Banana şi tovarăşa Janeţ Banana şi-au luat rămas bun de la personalităţile române venite la aeroport. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi-a luat, apoi, un călduros rămas bun de la preşedintele Canaan Sodindo Banana. Cei doi şefi de stat şi-au strîns mîinile, s-au îmbrăţişat cu prietenie. Şeful statului Zimbabwe a mulţumit încă o dată pentru ospitalitatea şi căldura cu care a fost întîmpinat în ţara noastră, exprimîndu-şi convingerea că vizita sa în România va da un nou impuls dezvoltării bunelor relaţii dintre ţările şi popoarele noastre. Cu aceeaşi prietenie, tovarăşa Elena Ceauşescu şi tovarăşa Janet Banana şi-au luat un călduros rămas bun, îmbrăţi- şîndu-se cu multă cordialitate. La ora 9:00, aeronava cu care călătoresc înalţii oaspeţi Cerinţe care stau, acum, la faţa întregii agriculturi ieșene si temeinică organizare şi un pios de ciori pentru ca toate lucrările agricole să avanseze într-un ritm cit mai rapid Tot cu restanţe la semănatul orzului, deşi a expirat epoca optimă • Prea puţine unităţi au respectat termenul stabilit •Cooperativele agricole din Băiceniî, Sineşti, Focuri etc, nici măcar nu şi-au procurat întreaga cantitate de sămînţă necesară . Intîrzieri ce ţin în loc şi însămînţarea griului Potrivit programului de desfăşurare a campaniei agricole, ziua de astăzi trebuia să ne găsească ca tot orzul însămânţat. Spunem „trebuia“ pentru că, deşi a expirat epoca optimă, suntem încă departe de a termina această importantă lucrare. E drept că în ultima perioadă alte unităţi, între car® şi cooperativele agricole din Vatra, Mogoşeşti-Siret, Butea, Gropniţa, au raportat sa»cheierea semănatului, «lar, din păcate, numărul acestora este extrem de mediu pentru începutul lunii octombrie. Cine examinează harta de faţă, se poate convinge că şi la nivelul (continuare în pag. a 2-a) STADIUL ÎNSAMÎNŢÂRII ORZULUI. PE CONSILII UNICE AGROINDUSTRIALE, IN SEARA ZILEI DE 30 SEPTEMBRIE A.C. (In procente față de plan).