Flacăra Iaşului, ianuarie 1982 (Anul 38, nr. 10962-10986)

1982-01-03 / nr. 10962

i I PAGINĂ A K A Bucuria de a fi împreună Bucuria de a fi împreună i-a unit pe oamenii muncii şi in jurul meselor pline de bunătăţi, in noaptea de Anul nou. Este o tradiţie care nu ■sei are nevoie de explicare, dar care de fiecare datii ne apare mai strălucitoare, îmbrăcată in vestmintea realizărilor noastre, în producţie, acasă, pe stradă sau la masa de revelion, gândurile oamenilor nu se pot desprinde de ceea ce este esenţial în viaţa şi activitatea lor — munca pentru creşterea avuţiei naţionale, apărarea păcii şi propria lor prosperitate materială şi spirituală. De aceea ni se par fireşti cuvintele cu care mesenii îşi evaluează împlinirile anului care a trecut şi proiectele anu- Sui care a sosit. Sunt cuvinte care exprimă succesele în muncă fără de care n-ar fi posibile cele din viaţa de familie, când în producţie treburile merg bine, ne spunea Agripina Pencica, maistru principal la Combinatul de fibre sintetice, mă simt mai bine şi acasă, mă bucur mai mult de tot ce este în jurul meu. Iar aici, la masa de revelion, de la cantina combinatului, satisfacţia este cu atît mai mare, cu cât în 1981 secţia a IlI-a fire, unde lucrez, a înregistrat succese foarte bune în producţie, mai ales în domeniul calităţii. Ce-mi doresc în 1982 ? Să ne ridicăm mai mult nivelul de pregătire profesională, ca să realizăm o producţie de o calitate mai bună decit aceasta de pină acum şi să fie pace pe planeta noastră“. In aceşti termeni ne vorbesc şi ceilalţi interlocutori, subliniind strălucita iniţiativă a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU de a intensifica lupta pentru pace şi dezarmare, pentru colaborare paşnică intre popoare. Relevînd semnificaţia Mesajului de Anul nou al secretarului general al partidului, Ion Moroşanu, operator chimist, tot de la Combinatul de fibre sintetice, ne vorbea despre unitatea muncitorilor în jurul partidului, despre faptul că, prin întărirea ordinii şi disciplinei, ei, muncitorii din lecţiei I fibră, n-au avut la 1981 niici un caz de desfacere a contractului de muncă, nici o sancţiune, iar producţia, din care o mare parte pentru export, a fost excepţională. „Şi dacă un fapt aş vrea să notaţi : în 1981, pentru rezultatele bune obţinute la producţia de export, 6 muncitori din secţia noastră au făcut o excursie gratuită în străinătate. Este o răsplată prevăzută de lege şi noi am beneficiat de ea". Ce şi-ar putea dori pentru 1982 ? Să fae pace între state. Pacea revine in cuvintele fiecăruia, ca o condiţie absolut necesară pentru realizarea obiectivelor economice şi sociale pe care ni le-am propus în 1982. În holul mare de la Casa de cultură a sindicatelor, transformat în sală de petrecere, ne întilnim cu reprezentanţii unui alt colectiv fruntaş, cel al întreprinderii de stofe tricotate şi confecţii. „întreprinderea este pentru mine a doua familie, dar tot atît de importantă ca şi prima — cea de acasă, ţine să ne spună Maria Bogdan, controloare de calitate. Iată de ce, Iţi continuă ea gîndul, am vrut să fiu şi de revelion împreună e şi tovarăşii mei de muncă. împliniri în 1981 ? întreprinderea şi-a îndeplinit planul la export cu mult înainte de termen, iar eu m~am mutat în casă nouă. Pentru 1982 ? Să avem succese mai multe şi pace", Aglaia Ciobanu, ajutor de maistru die aceeaşi întreprindere. Ne vorbeşte ţi ea mai Inel despre succesele în producţie ca despre cele mai importante împliniri personale ale anului şi despre dorinţa ce, în 1982, aceste succese să sporească, pentru că ele aduc un cîştig important fiecărui om al muncii. „Am reţinut din Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ne spunea inter Fel REVELION IEȘEAN 182 Sub semn al optimismului şi deplineii locutoarea, că trebuie să facem totul pentru creşterea eficienţei economice şi noi ne angajăm să urmăm acest îndemn aplicînd în practică cele mai bune măsuri de reducere a consumului de materii prime, materiale şi energie, de creştere a productivităţii muncii“. Printre tradiţionalele revelioane în colectiv se numără şi cel al constructorilor. In sala cantinei din str. Codrescu s-au adunat numeroşi muncitori, maiştri şi ingineri de la Trustul de construcţii-montaj care, an de an, transformă Iaşul intr-un oraş modern. Atmosfera de sărbătoare de aici vorbeşte de la sine despre bucuria constructorilor de a fi încheiat încă un an cu realizări care au sporit zestrea edilitară a oraşului şi judeţului. „N-a fost uşor, ne spunea maistrul Constantin Bacalu, dar călăuziţi de dorinţa de a face laşul nostru tot mai frumos, am învins multe neajunsuri. In 1982, vom face mai mult. Suntem însă cu gîndul şi la relaţiile internaţionale care s-au încordat în ultimul timp şi care trezesc o mare îngrijorare. Avem însă convingerea că forţele păcii, în rîndul cărora poporul nostru se află la loc de frunte, vor zădărnici orice încercare de a se declanşa o conflagraţie mondială. Noi, constructorii, nu ne putem dori altceva decit pace, ca să construim“. Cele cîteva gînduri consemnate cu acest prilej sînt de fapt gîndurile tuturor oamenilor muncii din patria noastră care, indiferent de locul unde au petrecut revelionul, poartă în suflet dorinţa de a-şi vedea proiectele de viitor îndeplinite în pace şi securitate — condiţii indispensabile construcţiei socialiste. Toastînd pentru fericire, ei au toastat pentru ţară, pentru partid, pentru conducătorul nostru — tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, pentru pace în lume. H. PETRESCU create agriculturii noastre. Mesajul rostit de secretarul general al partidului, preşedintele României, la posturile de radio şi televiziune, cu prilejul Anului nou, a fost ascultat de toţi oamenii muncii din agricultura acestui consiliu, prezenţi în sala, sărbătoreşte împodobită, de la Complexul şcolar al I.M.M.R. Paşcani. Alături de ei se aflau şi membri ai colectivelor de muncă din unităţile economice şi instituţiile păşcănene, cei care le-au fost în toamnă un ajutor de nădejde la strîngerea recoltei. Mesajul conducătorului partidului şi statului nostru, mesaj al păcii, al libertăţii, al îndemnului de a munci cu toată puterea şi capacitatea pentru ridicarea patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie, a constituit pentru toţi cei prezenţi aici un nou prilej de angajare în lupta pentru înfăptuirea obiectivelor Congresului al XII-lea al partidului. „Noi, ne spunea ing. Ionel Enache, directorul Complexului zootehnic intercooperatist Paşcani, am livrat în anul trecut la fondul de stat cantităţi sporite de carne, ceea ce ne-a permis să realizăm beneficii suplimentare de peste 2 milioane de lei". „In anul trecut am obţinut, în plus, de la fiecare vacă cite 1600 de litri de lapte“, aflăm de la tov. Neculai Sîrbu, directorul Complexului zootehnic intercooperatist de la Lespezi. Realizări deosebite au raportat şi crescătorii de animale de la ferma dte stat, de la C.A.P. Tăităruşi, ca şi din alte unităţi. Cu succese importante au încheiat anul 1981 şi tractoriştii Anton Vartolomei, Ion Lăcătuşu, precum şi Mihai Buduroi, ei numairîndu-se printre primii care au încheiat arăturile. Am reţinut însă că realizările de pînă acum nu sînt pe măsura posibilităţilor. Ridicînd cupele cu vin, ei s-au angajat să facă din anul 1982 un an al recoltelor bogate. Noile, măsuri de stimulare a producătorilor agricoli au fost primite cu deosebit interes, fiecare văzînd în acestea noi dovezi ale grijii partidului pentru aşezarea unei vieţi mai îmbelşugate pe pămîntul patriei. S-au închinat cupe cu vin şi în sănătatea celor care în noaptea de hotar au îmbrăcat tot hainele de lucru. Pentru zootehniştii Vasile Haidan, Alexandru Damian, Ion Costan, Ion Bugan, Nicolae Bîrsan şi Mihai Toader, de la Complexul zootehnic intercooperatist Paşcani, pentru crescătorii de vaci din Lespezi, Gheorghe Gabor, Constantin Roşu, Vasile Tomază şi Ion Mihăilă. S-a toastat pentru partidul nostru încercat, pentru conducătorul nostru iubit, pentru patrie, pentru pace şi progres. ANDREI BRATU pute toi,. stri m por,^ tro pact] netot I perd la Geoo chinij giu Dojj VaTT elevs Licei denţl Fa cin Lau? sităţi de maţ, ideal ca facăte la 4 Revelion în zona industrială In noaptea de hotar dintre cei doi ani, la pupitrul de comandă de la C.F.S., maistrul Dumitru Berzuc, în dreapta, și operatorul chimist Vasile Radu. Din inima fiecărui agricultor Pentru agricultorii ieşeni, anul 1981 a fost bogat în evenimente. Aşa după cum bine este ştiut, în acest an, sub directa îndrumare a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, au fost elaborate hotărîri de mare importanţă pentru înfăptuirea celui mai însemnat obiectiv prefigurat de cel de al XII-lea Congres al partidului — noua revoluţie agrară, al cărui scop principal îl constituie ridicarea nivelului nostru de trai, înflorirea scumpei noastre patrii. Muncind împreună, zile şi nopţi, pentru realizarea obiectivelor anului 1981, ţărani cooperatori, lucrători din întreprinderile agricole de stat, mecanizatori şi oameni ai muncii din asociaţiile economice intercooperatiste din Consiliul unic agroindustrial Paşcani şi-au dat întîlnire în noaptea de hotar pentru a primi tot împreună Anul nou, un an în care sunt hotărîţi să muncească mai mult şi mai bine pentru a obţine recolte şi mai bogate, pe măsura sarcinilor trasate de conducerea partidului şi statului nostru, pe măsura condiţiilor încrezători în viitorul lor şi al patriei Revelioanele tineretului aduc în fiecare an nota lor specifică. N-au făcut excepţie nici de această dată. La Casa de cultură a tineretului şi studenţilor şi la cantina Complexului studenţesc „Tudor Vladimîrescu“ din municipiul Iaşi şi-au dat întîlnire circa 1000 de tineri. Muncitori şi cadre tehnice, funcţionari, membri ai activelorU.T.C. şi alţi utecişti, de la întreprinderi ca IP.A. „Ţesătura", de tricotaje „Moldova", „Nicolina“, I.M.A.M.U.S., „Tehnoton", de antibiotice, de la Complexul C.F.R. Iaşi, precum şi studenţi şi elevi care n-au plecat în ţară pe cărările vacanţei. Sălile ornate şi aranjate de tinerii înşişi, veselia nestăvilită, muzica şi dansul — iată cîteva elemente care au dat culoare aparte acestor întîlniri tinereşti la hotarul dintre ani. N-au lipsit urătorii, cum e cazul pluguşorului organizat de tineri constructori (de la Trustul de construcţii-montaj) şi viitori constructori (de la Facultatea de construcţii şi Liceul ind. nr. 6), precum şi momentele vesele, tombola,răvaşele etc. „Ni a m vţi nunat, ne-a declarat fia ana Cristina Bulincu, de Direcţia apelor Prut — îl Sînt împreună cu colegii laboranta Elena Ştefan ing. Valeriu Ştefan, cu meroase cunoştinţe, memi ai comitetelor U.T.C. din te unităţi, încheiem un* bun, ne dorim altul mai gat şi sîntem hotărîţi să deviaţă îndemnurilor tovarăşi lui NICOLAE CEAUŞESCU la întilnir ca cu reprezen-ijţii tinerei generaţii de al cum două zile, precum In Mesajul de Anul rml „Avem rezultate bune şi o producţie şi în viaţa de I ganizaţie, ne spunea, la rdu-i. Aurel Baltă secret adjunct al comitetului U.T. de la I.M. „Nicolina". I situam şi la sfîrşitul actui an, aşa cum ne-am trătat, pe impoc fruntaş , activităţile de muncă palitică, prin care am susţ şi producţia unităţii", prin muncă susţinută, tr-un climat de pace ţelegere internaţională da viaţă sarcinilor stl pentru 1982 — aţii, ne spună Ioan Petrea* tronist la „Tehnoton”. Tinerii, în aşteptarea ultimei secunde a anului tvait mei de . spre pubii prej nu Aia pit ottri I.Cf sug ■ţ măi anți caria*| nod îi teri bîîji hi Eli noi