Flacăra Iaşului, septembrie 1982 (Anul 38, nr. 11166-11191)

1982-09-01 / nr. 11166

Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în judeţul Braşov Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, însoţit de tovarăşa Elena Ceauşescu, de alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat, a continuat, marţi dimineaţa, vizita de lucru în municipiul Braşov.Populaţia oraşului — români, maghiari, germani -i- a făcut secretarului general al partidului o primire entuziastă, plină de căldură. Ultima zi a vizitei de lucru în judeţul Braşov a fost consacrată unei ample analize a felului în care acţionează întreprinderile constructoare de maşini din municipiu pentru modernizarea şi diverificarea producţiii, introducerea unortehnologii perfecţionate. ‘Această aprofundată analită a început la Întreprinderea de autocamioane. Numeroşi oameni ai muncii de la această importantă unitate a industriei noastre constructoare de maşini au venit să salute cu bucurie şi respect pe tovarăşul Nicolae Causcu, pe tovarăşa Elena C Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului nostru. Noua vizită a secretarulei generale a partidului la întreprinderea de autocamioane din Braşov a prilejuit o aprofundată discuţie, la faţa locului, cu conducerea unităţii, a Centralei industriale pentru autovehicule de transport şi a ministerului de resort. Referitoare la preocupările acestui puternic colectiv ^ 01111101630 pe linia ridirii pe o treaptă superioară a calităţii producţiei de autovehicule de transport. Conducătorul partidului şi statului este informat, de către directorul general al întreprinderii, despre felul în care a acţionat consiliul de conducere al uzinelor pentru transpunerea in practică a indicaţiilor date de secretarul general al partidului cu ocazia precedentei vizite de lucru pentru aplicarea unor tehnologii perfecţionate care să asigure sporirea în continuare a calităţii motoarelor. Dialogul de lucru începe în secţia de motoare Diesel. Pe parcursul dialogului de lucru cu colectivul muncitoresc de la întreprinderea de autocamioane, ca şi în discuţia finală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat gazdelor să continue preocupările pentru ridicarea pe o treaptă superioară a calităţii autocamioanelor şi motoarelor. Apreciind realizările de pînă acum, tovarăşul Nicolae Ceauşescu i-a felicitat pe constructorii, de autocamioane braşoveni, urîndu-le noi succese în activitatea lor viitoare. Coloana oficială se îndreaptă spre Întreprinderea „Tractorul". Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu sunt întîmpinaţi cu urale şi ovaţii de muncitorii aflaţi în curtea întreprinderii pentru acest moment sărbătoresc. Se fac calde manifestări de simpatie şi dragoste pentru conducătorul partidului şi statului nostru. Sunt vizitate secţia turnătorie de fontă, secţia unde se realizează prelucrările mecanice necesare producerii tractoarelor, secţia de montaj general. La ieşirea din hala de montaj, pe un platou din incinta întreprinderii, tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului le stet prezentate cele mai noi modele de tractoare, pe pneuri şi şenile, de diferite puteri şi cu destinaţii diverse. Tovarăşa Nicolae Ceauşescu a felicitat colectivul acestei cunoscute întreprinderi pentru realizările de pină acum, exprimindu-şi convingerea că şi în viitor specialiştii, inginerii şi tehnicienii, toţi oamenii muncii de aici vor face totul ca marca „U.T.B.“ să se bucure în ţară şi străinătate de aceeaşi bună reputaţie. A fost vizitată, în continuare, Întreprinderea „Hidromecanica". Muncitorii de alei l-au întâmpinat pe secretarul general al partidului cu cele mai calde sentimente de dragoste, stimă şi recunoştinţă. în cadrul dialogului de lucru, gazdele au înfăţişat evoluţia tehnică a întreprinderii. Vizitind mai multe secţii şi ateliere, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au urmărit cu atenţie procesele moderne de fabricaţie, tehnologiile folosite, au cercetat , îndeaproape produsele expuse în standuri şi expoziţii special amenajate.. Pretutindeni, au fost primiţi cu intensă bucurie şi satisfacţie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu prietenie aclamaţiilor, manifestărilor pline de simpatie ale muncitorilor. Secretarul general al partidului a felicitat colectivul Intreprinderii „Hidromecanica" pentru realizările obţinute şi i-a urat noi succese in activitatea viitoare. (continuare in pag. a 2-a) Tinara muncitoare Maria Andra se numără printre fruntaşii In producţie de la banda nr. 1 pregătit-cusut a Fabricii de încălţăminte „Aurora" din Târgu Frumos. Fot© : Gh. Onofrei La Sediu Se construieşte un modern dispensar uman In comuna Rediu se află în construcţie un modern dispensar uman. Acesta va dispune, în final, după cum ne informează tovarăşul Constantin Maxim, primarul comunei, de cabinete pentru consultaţii adulţi şi copii, un punct stomatologic şi o casă de naştere, un staţionar pentru copii şi o farmacie. Dispensarul va fi dat în funcţiune la finele lunii august 1983. ■ ■ _____ro« Editura Politică a apărut? | NICOLAE CEAUȘESCU 1 \ \ Cuvintare la Consfătuirea de lucru \ \ de la Comitetul Central al ^ ' Partidului Comunist Român V ^ 19—20 august 1982 . în spiritul sarcinilor trasate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Consfătuirea de lucru de la C.C al P.C.R. din 19—20 august a.c. Măsurile de grăbire a arăturilor ar fi prins şi mai bine dacă ar fi fost luate mai din vreme a Mecanizatorii de la C.A.P. din Mirceşti şi Răchiteni, singurii din zonă care au încheiat arăturile Şi La C.A.P. Mirosloveşti mai sunt şi acum mirişti neeliberate de paie . De la sediu na , se văd deficienţele din formaţiile de lucru La recepta consfătuire cu activul de partid din agricultura ieşeană, desfăşurată în spiritul sarcinilor reieşite din Cuvintarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU la Consfătuirea de lucru de _______ la C.C. al F.C.R. ---------- din 19—20 august a.c., lucrătorii ogoarelor din unităţile Consiliului unic agroindustrial Mirceşti au fost criticaţi pentru "" 11 modul în care se preocupă de pregătirea producţiei agricole viitoare. A rezultat cu acest prilej că în cooperativele agricole de aici arăturile sunt mult rămase în urmă. Practic, pe total consiliu unic au mai rămas de atat aproape 900 de hectare. E drept, sunt şi unităţi în care această lucrare a fost încheiată. Este vorba de cooperativele agricole Miroeşti şi Răchiteni, unde organele de partid, consiliile de conducere, specialiştii au pus un accent deosebit pe buna organizare a muncii, pe întronarea spiritului de ordine şi de disciplină. Conştiinciozitatea cu care acţionează mecanizatorii din secţiile S.M.A. care servesc ______ aceste unităţi, rezultă şi din faptul că in prezent ei execută arături în cooperativele agricole vecine unde această lo_____ erare este rămasă KT"’in urmă. Aşa cum aprecia tov. Mihai Teodorescu, preşedintele cons. DAN VAXI RHJ (continuare în pag. a 3-a) In Consiliul unic agroindustrial Mircesti La I. M. „Nicolina" Acţiuni susţinute pentru recuperarea materialelor refolositile De la începutul anului şi pină in prezent, oamenii muncii de la întreprinderea mecanică „Nicolina“, în frunte cu comuniştii, au colectat şi expediat materiale recuperabile în valoare de peste 15 milioane de lei. Intre acestea se numără 20 kg de argint industrial, 6 tone de cupru, 21 tone de plumb, peste 80 de tone de fontă veche, precum şi însemnate cantităţi de cărămidă refractară, pietre abrazive etc. Un aport însemnat în recuperarea şi valorificarea acestor materiale l-au avut tinerii, care au prestat în acest scop circa 35 de sate de ore de muncă patriotică, cele mai bune rezultate în această acţiune fiind înregistrate de oamenii muncii din secţiile utilaj-construcţii, utilaj terasier, utilaj tehnologic, mecano-energetic şi altele. C. Petrovici technician B B „Magazinul“ j jdin faţa porţii t \ De la o vreme, refle- 4 xele de buni gospodari■ l ne sînt tot mai eviden- '■ | te. Stingem aproape in- \ t stinctiv becul ce arde ■ fără rost în plină za, , răsucim robinetul pe \ unde se iroseşte apa, colectăm hîrtia şi meta, tot aruncat la întîmplare. Am devenit mar i gospodari fi prin potol sirea fiecărei palme de pămint din purul biocu i rilor, din preajma locui inţelor. Îndemnurile devi im implica mai direct in acţiunea de au- IOAN ŞCHIOPU ^ (continuare în pag. a 3-a) Piaţa Unirii din Iaşi.In stingă, auteiul „Traian“, iar in dreapta, „Unirea“ Foto : N. Vasilache