Flacăra Iaşului, octombrie 1982 (Anul 38, nr. 11192-11218)

1982-10-14 / nr. 11203

s" a Comitetului judeţean Iaşi al R..C.R. şi al Consiliului judeţean Anul XXXIX — Nr. 11 203 3o. 14 octombrie tfma 4 paginai — 50 bani Vizita oficială de prietenie a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în R. P. Bulgaria La Uzina şi Institutul de maşini-uneli® din Sofia Cunoaşterea unor aspecte ale construcţiei socialiste, ale vieţii economice şi sesial-culturale în ţara vecină şi prietenă s-a înscris ca :* .Carte distinctă în programul celei de-a doua zile a vizitei oficiale de prietenie pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu o întreprind in Republica Populară Bulgaria. Dimineaţă, înalţii soli ai poporului român, însoţiţi de tovarăşul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al R. P. Bulgaria,au fost oaspeţii oamenilor muncii de la Uzina şi Institutul de maştrti-unelte din Sofia. În faţa uzinei şi institutului, în întîmpinarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, a tovarăşului Todor Jivkov se aflau Ciudomir Alexandrov, primul secretar al Comitetului orăşenesc de partid Sofia al P. C. Bulgar, Petăr Mejdureciki, primarul oraşului, reprezentanţi ai ministerului şi centralei industriale de profil, precum şi sute de muncitori şi muncitoare. Directorul general al Centralei industriale de maşiniunelte, Ştirean Petrov, a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, tovarăşului Todor Jivkov, in numele celor peste două mii de oameni ai muncii ce-şi desfăşoară activitatea în aceste unităţi reprezentative de producţie şi cercetare, un salut cald, muncitoresc, arătînd că întregul colectiv consideră vizita solilor poporului, roconomiare în pag. a l-a) Oaspeţi ai oraşului Plovdiv în continuarea vizitei oficale de prietenie pe care o întreprind în Republica Populară Bulgaria, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au sosit, miercuri la amiază, în oraşul Plovdiv, cel mai mare centru urban al ţării, după Sofia. Elicopterul prezidenţial cu care au călătorit înalţii soli ai poporului român a aterizat pe stadionul „9 Septembrie“. Primul secretar al Comitetului judeţean Plovdiv al P.C.R., Ivan Panev, adresează în numele tuturor oamenilor muncii din judeţ, un cald bun venit tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, tovarăşului Todor Jivkov. Pionieri bulgari oferă, îmbujoraţi de emoţia vîrstei, mari buchete de flori. De aici, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov străbat traseul pînă în centrul oraşului într-o maşină deschisă. O gardă militară prezintă onorul. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Bulgaria. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, însoţit de tovarăşul"Todor Jivkov, trece în revistă garda de onoare. Primarul oraşului, Stoian Koşulov, arată că îi revine deosebita cinste de a înmâna tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, ca semn de înalt respect, al onoarei pe care populaţia acestui vechi şi important centru urban al ţării o are de a găzdui pe solii poporului român, distincţia cea mai înaltă a oraşului — „însemnul Oraşului Plovdiv, clasa I“. In aplauzele mulţimii, care umple pînă la refuz imensul perimetru central al oraşului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu ,şi tovarăşa Elena Ceauşescu primesc distincţia. (continuare in pag. a 4-a) Un eveniment major în viaţn polii ieri a fricii Alegerile de deputaţi de la 21 noiembrie „Trebuie să folosim campania electorală, aceste alegeri, pentru îmbunătăţirea activităţii consiliilor populare, pentru soluţionarea in condiţii mai bune a diferitelor probleme de ordin gospodăresc-edilitar, a problemelor de autoaprovizionare, pentru întărirea legăturilor dintre consiliile populare şi oamenii muncii, în vederea participării active a maselor populare la soluţionarea tuturor problemelor dezvoltării noastre economico-sociale“. NICOLAE CEAUŞESCU (Din Cuvântarea rostită la Plenara C.C. al P.C.R. din 7—8 octombrie 1982) Sfârşitul acestui an atît de rodnic în toate domeniile de activitate este marcat de trei momente politice de însemnătate deosebită pentru poporul nostru : Conferinţa Naţională a Partidului, cea de-a XXXV-a aniversare a proclamării Republicii, alegerile de deputaţi in consiliile populare municipale, orăşeneşti şi comunale. In acest context, campania electorală va constitui un prilej de largă dezbatere de către întregul popor a politicii interne şi externe promovate de partid şi de stat, ui» moment important pentru unirea tot mai strînsă a eforturilor tuturor oamenilornăucii în vederea înfăptuirii cu succes a hotărîrilor istorice aie Congresului al XIX-lea. Printr-o coincidenţă, ea iosăşi semnificativă, actuala campanie electorală se desfăşoară în perioada cînd se împlinesc 15 ani de la aplicarea cunoscutelor măsuri privind perfecţionarea organizării teritorial-administrative a României. Un deceniu şi jumătate fertil, în care toate zonele ţării şi-au potrivit pasul într-o cadenţă dinamică, modernă, un deceniu şi jumătate prodigios, al cărui progres motivează încrederea noastră profundă în viitorul patriei, în ascensiunea ei rapidă pe calea civilizaţiei socialiste şi comuniste. Drept mărturie stau minunatele realizări obţinute şi in judeţul Iaşi. Iaşul dispune de un potenţial industrial ce depăşeşte de 9 ori producţia anului 1965 şi de 1,5 ori pe cea a României anului 1938. Datorită ajutorului permament acordat de statul nostru, unei mai bune organizări a muncii, precum şi eforturilor depuse de lucratorii ogoarelor, producţia a(continuare în pag. a 2-a) * ss Tehnologii moderne — consum redus de metal Indicaţiile preţioase date de secretarul general al partidului cu prilejul recentei vizite de lucru în municipiul şi judeţul Iaşi îşi găsesc o aplicare fermă în colectivele întreprinderilor industriale. Astfel, la întreprinderea mecanică „Nicolina", prin folosirea judicioasă a capacităţilor productive, producţia fizică de utilaje pentru construcţii şi lucrări de drumuri, care deţin o pondere importantă, a fost depăşită, pînă acum, cu 21,9 milioane de lei. De asemenea, se remarcă faptul că prin aplicarea unor tehnologii moderne se realizează o continuă scădere a consumului de metal. Bilanţul arată, în această privinţă, o economie suplimentară, faţă de normativele stabilite, de circa 140 de tone de metal, din care cea mai mare parte provine din profile. Depăşirea producţiei fizice şi reducerea consumului de metal au dus, cum era şi firesc, la creşterea valorii producţiei nete cu sieste 12 milioane de lei. V \ s \ L "" în pagina a 3-a Ceea ce se cere acum, im partea Murei lucrătorilor de pe ogoarele ieşene, este un plus de efort pentru desfăşurarea susţinută a campaniei agricolei si * I V \ t ____ in pagina a 4-a . ^ ^_ Regele Thailandei a primit pe ambasadorul român Washington — „Cetăţenii impotriva războiului nuclear“ Premiul Nobel pentru pace pe anul 1982 Khartum — Semnarea Cartei integrării dintre Sudan şi Egipt Convorbiri sovieto-etiopiene Pentru o alianţă a forţelor democratice din Spania s Plenara extraordinară a Comitetului judeţean de partid Iaşi După cum este ştiut, Plenara C.C. a P.C.R. din 7—1 octombrie a.c. a stabilit convocareaConferinţei Naţionale a Partidului Comunist Român în zilele de 16-ni8 decembrie 1982. In cadrul acţiunilor care se desfăşoară în întimpinarea acestui mare eveniment in viaţa comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii din ţara noastră, ieri a avut loc Plenara extraordinară a Comitetului judeţean de partid Iaşi. Plenara a luat în dezbatere măsurile pregătitoare pentru Conferinţa extraordinară a Organizaţiei judeţene de partid. In acest cadru, s-a stabilit ca lucrările Conferinţei judeţene extraordinare de partid să aibă loc în ziua de 27 noiembrie 1982, cu următoarea ordine de zi : — Darea de seamă asupra activităţii Comitetului judeţean de partid de la ultima Conferinţă Naţională a partidului şi măsurile ce se impun pentru înfăptuirea sarcinilor ce revin judeţului Iaşi din planul unic de dezvoltare economico-socială şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă. Programul de autoaprovizionare a populaţiei cu produse agricole, animale şi vegetale, pe perioada 1982 — 1985 . — .Sarcinile ce revin organelor şi organizaţiilor de partid în lumina Expunerii tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului, la Plenara lărgită a C.C. al P.C.R. din 1—2 iunie a.c., cu privire la stadiul actual al edificării socialismului în ţara noastră, la problemele teoretice, ideologice şi activitatea politico educativă a partidului ; — Alegerea delegaţilor la Conferinţa Naţională a partidului. Plenara a aprobat, de asemenea, norma de reprezentare la Conferinţa extraordinară a Organizaţiei judeţene, de un delegat la 21 de membri de partid, delegaţi care vor fi desemnaţi în adunări şi conferinţe extraordinare ale organizaţiilor de partid din judeţ. Tovarăşul Leonard Constantin, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, subliniind însemnătatea deosebită a Conferinţei Naţionale a partidului, a evidenţiat, în încheierea lucrărilor plenarei, sarcinile care stau în faţa organizaţiilor ieşene de partid, a tuturor comuniştilor din judeţ în vederea mobilizării susţinute a maselor largi de oameni ai muncii pentru întîmpinarea marelui forum comunist al ţării, alegerile de deputaţi în consiliile populare municipale, orăşeneşti şi comunale, precum şi a celei de-a 35-a aniversări a proclamării Republicii ca noi şi prestigioase succese la toate domeniile de activitate economică și socială. La Paşcani S-au dat în folosinţă noi spaţii comerciale Paşcani (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“) La parterul blocului U 3, din piaţa centrală a oraşului Paşcani, întreprinderea comercială de stat mixtă din localitate a amenajat şi deschis noi spaţii comerciale, însumind 1 200 m.p. In aceste spaţii s-au deschis o amplă expoziţie cu vînzare de mobilă, un raion cu articole electrotehnice şi altul pentru ţesături decorative. Urmează ca la mezaninul aceluiaşi bloc să se dea în folosinţă un magazin tip „Romarta“, c. enba Din prevederile Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a României pe 1983 Producţia globală agricolă Producţia netă agricolă Referîndu-se la necesitatea creşterii producţiei agricole în anul 1983 (aşa cum o arată şi graficele de mai sus), tovarăşul Nicolae Ceauşescu sublinia : „Activitatea din acest an a demonstrat că agricultura noastra dispune de mari posibilităţi, că esenţialul este acum să acţionăm cu toată hotărârea în vederea realizari in bune condiţii şi la termenele stabilite a lucrărilor agricole, să realizăm arăturile adinei, sa asiguram samînta corestimvîitoare, să obţinem o densitate, maximă şi o bună întreţinere a tuturor culturilor .