Flacăra Iaşului, iunie 1983 (Anul 39, nr. 11398-11423)

1983-06-01 / nr. 11398

---- k I FLACARATASULUI O activitate susţinută pe tot frontul campaniei agricole — Iată ce se cere, în continuare, din partea tuturor agricultorilor ieşeni! îndemnurile adresate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R. au fost primite cu aprobare şi de către oamenii muncii din agricultura judeţului nostru. Hotărîţi să nu-şi precupeţească eforturile, pentru executarea la timp şi de bună calitate a tuturor lucrărilor agricole de sezon, ei au dat un nou impuls întrecerii socialiste ce se desfăşoară, în aceste zile, pe ogoare. „Pe baza sarcinilor trasate de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, ne spunea tov. Ştefan Petrescu, preşedintele Consiliului unic agroindustrial Scînteia, ne-am revizuit programele de lucru, astfel încît fiecare lucrare de sezon să fie efectuată conform tehnologiilor cerute de fiecare cultură in parte. în prezent, toate forţele, atît cele mecanice, cît şi cele manuale, se află în cîmp din zori şi pină în noapte“. Cele mai bune rezultate la întreţinerea culturilor au obţinut, pînă acum, mecanizatorii şi cooperatorii de la C.A.P. Ipatele. După cum ne spunea tov. Ioan Ene, secretarul comitetului comunal de partid, sfecla de zahăr a beneficiat deja de 3 praşile manuale ; floarea-soarelui a fost prăşită, mecanic şi manual, de cite două ori. In prezent, toate forţele sunt mobilizate la executarea lucrărilor de întreţinere la porumb. Mecanizatorii din secţia S.M.A., condusă de Constantin Gologan, care serveşte această unitate, au încheiat, la porumb, cea de a doua lucrare de întreţinere. Pe 50 la sută din suprafaţa ocupată cu această cultură, a fost executată şi cea de a doua praşilă manuală. Cuvinte de laudă, pentru modul cum au muncit, in actuala campanie, se cuvin cooperatorilor din echipele conduse de Emil Sonea, Ion Lipsa, Ion Bălan şi Aurel Nantu. Totodată, trebuie menţionat faptul că echipele de prăşitori din ferma condusă de Ion Ciumată au executat, pe bază de contract încheiat cu cooperativa agricolă, lucrările de întreţinere la porumb şi in livada fermei de la Bicu a I.A.S. Miroslava. Toate forţele sînt prezente în cîmp şi la C.A.P. Şcheia. Mobilizaţi de comitetul comunal de partid, cooperatorii şi mecanizatorii semnează condica de prezenţă in cîmp de cum dau zorile. Aşa se şi explică faptul că şi aici stadiul lucrărilor de întreţinere a culturilor este avansat. Iată ce ne-a spus despre stadiul acestei acţiuni tov. Constantin Pristavu, secretarul comitetului comunal de partid : „Prima şi a doua praşilă mecanică s-au încheiat la toate culturile. La sfecla de zahăr se execută acum cea de a treia lucrare de întreţinere. La floarea-soarelui praşila a doua manuală a fost efectuată pînă în prezent în proporţie de 50 la sută. La porumb se prăşesc acum manual ultimele suprafeţe“. Avansaţi cu aceste lucrări sunt şi mecanizatorii şi cooperatorii de la C.A.P. Drăguşeni. Toate forţele sunt mobilizate acum la executarea celei de a IlI-a praşile manuale la sfecla de zahăr şi a II-a la porumb. Cele mai mari suprafeţe au fost întreţinute de către cooperatorii din ferma condusă de tehniciană Silvia Florea. Un volum mare de lucrări de întreţinere au de executat şi mecanizatorii şi cooperatorii de la C.A.P. Scînteia. Astfel, ei au de întreţinut sfecla de zahăr de pe 125 de hectare, floarea-soarelui de pe 150 de hectare şi porumbul de pe 480 de hectare. Pentru executarea la timp şi de calitate a fiecărei lucrări de întreţinere, un accent deosebit s-a pus pe buna organizare a muncii, pe or,dine şi pe disciplină. Muncind astfel, nici rezultatele n-au întîrziat să se arate. La sfecla de zahăr şi la floarea-soarelui cea de a doua praşilă, mecanică şi manuală, a fost încheiată, în faza finală a intrat această lucrare şi la porumb. Ceva mai rămaşi în urmă cu aceste lucrări sunt cooperatorii şi mecanizatorii din coopererativele agricole Mironeasa şi Grajduri. în aceste unităţi, cea de a doua praşilă, mecanică şi manuală, la porumb n-a fost executată decît pe circa 50 la sută din suprafaţă, cu toate că aceste C.A.P. nu cultivă nici sfeclă de zahăr, nici floarea- soarelui. Sînt însă condiţii ca şi aici aceste lucrări să fie aduse la zi în cel mai scurt timp. DAN VALERIU In Consiliul unic agroindustrial Scînteia Cooperatorii şi mecanizatorii sînt prezenţi in cîmp din zori şi pînă în noapte ■ C.A.P. Ipatele, pe primul loc în întrecerea de pe ogoare ■ La întreţinerea culturilor şi la ferma de stat ■ La C.A.P. Scînteia, ordinea şi disciplina şi-au spus cuvîntul ■ Eforturi susţinute se cer şi din partea cooperatorilor din Mironeasa şi Grajduri TNÎ Nicu Pînzaru — locul I La ediţia din acest an a concursului republican universitar de tir, de la Braşov, într-o companie valoroasă, juniorul Nicu Pînzaru (elev la Liceul „C. Negruzzi“, antrenat de N. Cojocarul a ocupat locul I la pistol 60 f., iar fratele său, Petrică, locul IV. Tot al patrulea s-a situat, la 60 f. culcat şi 3x20. Vasile Enuţă, Al. Nour La C.A.P. Cilire» fiecare sursă de apă este judicios folosită la irigarea culturilor. In imagine, aspecte de la irigarea griului (stingă) şi a castraveţilor. Foto : DUMITRU grineanu .. " " 11 ......... ... ler " 1 ............. : • .Sport • Sport # Sport # Sport • Sport • Sport m Sport + RUGBI, DIV.A Astăzi, la ora 18. O victorie de prestigiu! Hugbiştii Politehnicii au cunoscut, duminică, din nou, bucuria victoriei : 19—0 (4—0) cu Rapid Bucureşti. Iată, aşadar, un motiv de satisfacţie pentru iubitorii acestui sport din Iaşi, amplificat şi de faptul că, prin acest succes, Politehnica s-a apropiat şi mai mult de grupul echipelor de elită ale primei noastre divizii. Dar să revenim la partida de duminică. După un început furtunos (atacuri viguroase, percutante), soldat cu o încercare realizată de Nistor (după un excelent „număr personal“ reuşit de Doroftei), ieşenii s-au relaxat prea repede, oferindu-le rugbiştilor bucureşteni (foarte ambiţioşi, deosebit de „bătăioşi“) posibilitatea să echilibreze jocul şi chiar să domine teritorial. Abia după pauză, dîndu-şi seama că avantajul lor (4—6) este foarte fragil, ieşenii au abordat o manieră de joc mult mai... elevată, pe măsura valorii şi posibilităţilor lor, reuşind să schimbe complet aspectul intîlnirii, înaintarea Politehnicii (cu Cristei, Petrişor, Vasluianu şi Andrei în vervă deosebită) nu mai cedează nici o palmă de teren, baloanele cîştigate sunt mai judicios folosite, ceea ce duce la mutarea „ostilităţilor“ în treimea oaspeţilor. Şi, drept urmare, se produce desprinderea mult aşteptată şi binemeritată . M. Mititelu transformă o lovitură de picior căzută, apoi două lovituri de pedeapsă şi încercarea realizată (după o frumoasă acţiune, gen „buldozer“, a înaintării) de către Gavrileţ. Scor final, 1990 pentru Politehnica. O victorie categorică, pentru care întreaga echipă şi antrenorii ei, P. Vizitiu şi V. Gheorghiu, merită felicitări. Ca şi arbitrajul (excelent) asigurat de Th. Witting, ajutat de ieşenii Gh. Căldăraru şi C. Drăguţ. GH. VASILIU POLITEHNICA — UNIVERSITATEA CRAIOVA Pot afirma cu toată siguranţa — Şi-s circumspect cînd fac aprecieri . Studenţii noştri, dispuţind Pot dovedi că nu-s... restanţa, „restanţieri“ ! Prof. LIVIU CALCÎI KARTING Faza judeţeană La Paşcani s-a desfăşurat, duminică, faza judeţeană la karting, în organizarea C.J.O.P. Primii clasaţi : îndemînare — Cristina Simina (Paşcani), Mirela Amariei (Răducăneni), L. Constantin (Iaşi) ; viteză — Mihaela Rusu (Paşcani), Sebastian Stoica (Iaşi); combinat — Mihaela Rusu, Laurenţiu Constantin ; pe echipe — C.P.S.P. Paşcani. La Tg. Frumos „Cupa de vară“ S-a desfăşurat, zilele trecute, „Cupa de vară“ a A.S. Fulgerul, din Tg. Frumos, la tenis de masă, şah şi fotbal. Iată cîştigătorii : Gh. Constantin (tenis de masă), D. Păduraru şi Gh. Constantin (tenis de masă, dublu), C. Hudescu (şah), selecţionata anilor I (fotbal). D. Păpușoiu TENIS DE MASA A avut loc ediţia a IlI-a a „Paletei de aur", competiţie organizată de Casa pionierilor şi şoimilor patriei din Iaşi, la care au participat elevi din clasele I—VIII. Iată cîştigătorii : clasele I—IV, Mircea Iavorschi (Şc. gen. 4), Ana-Maria Coteţ (Şc. gen. 7), Adriada Iacob (Şc. gen. 20) , Mihai Gogoi (Sc. gen. 4), Marius Fechet (Sc. gen. 8), Emilian Dulubaşa (Sc. gen. 7) ; clasele V—VIII: Manuela Ilegitim (Sc. gen. 23), Liliana Lungu (Sc. gen. 5), Daniela Silion (Sc. gen. 11) , Cezar Boţoc (Sc. gen. 11), Valeriu Cuchiriţă (Sc. gen. 6), Gh. Miron (Sc. gen. 8). -PAGINA A III-A I ■ IRIGAŢII. La ferma legumicolă nr. 1 a C.A.P. Costulenii (condusă de ing. Dorel Axinte), lipsa de precipitaţii din această primăvară nu a fost resimţită : un iaz de aproape un hectar, făcut încă de anul trecut, asigură toată apa necesară culturilor (care arată... ca atare !). Mai mult, gospodarii de aici au populat acum iazul şi cu peşte, astfel că, în vara viitoare, cooperativa va dispune de un însemnat venit suplimentar. BOJDEUCA. Celebra „Bojdeucă“ a lui Creangă nu mai poate fi vizitată, ea aflîndu-se, pînă în luna octombrie, în reparaţii capitale (se înlocuieşte draniţa, se refac podeaua, acoperişul, toate instalaţiile, se fac consolidări în vederea eliminării igrasiei etc.). Astfel că tradiţionala „Sărbătoare a Bojdeucii“ va avea loc, peste puţin timp de altfel, la Casa Pogor. ■ FLORIN I. Paraschiv (din Prisăcani, paznic.!» la I.L.F.), a fost găsit vînzînd, în Piaţa Unirii, flori sustrase chiar de acolo unde trebuia el să păzească : Serele Dancu! ROMICA. Romică Tudorică, din Dumeşti, este muncitor la I.P.L. şi. .. amator de atletism — dovadă că a fost prins sărind gardul întreprinderii. Numai că, de data aceasta, „cursa“ l-a costat 300 de lei. II BRACONIERI. In cadrul unei acţiuni de depistare a celor care pescuiesc ilegal, la Podu Iloaiei au fost depistaţi 16 braconieri şi au fost confiscate 114 kg de peşte. Oare cu aceasta se vor mai lăuda respectivii pescari ? -----1 CREŞTERE. Pentru provocarea de scandal, port de cuţit şi alungarea din locuinţă a... pă-rinţilor, Gh. Drenceanu, din ■ Horleşti, a fost condamnat la 6 luni închisoare. „ GAZDA. I Georgeta Ifrim (Ciurchi 117) * ţinea în gazdă o persoană, făţ ră forme legale. Conform Legii 65/71, a fost amendată cu 4000 de lei. Am citat respectivul caz , pentru că nu-i singurul. Nici amenda respectivă nu va ră- 1 mine, în aceste condiţii, sin- gulară ! E ACOSTARE. Du ,mitru Botez (22 de ani, Elena * Doamna 33) a acostat, pe stra- dă, citeva eleve, adresîndu-le I cuvinte jignitoare. Aflat în a- a propiere, un miliţian i-a „tă- iat“ cheful, ducîndu-l acolo unde este locul celor ca ei. Loc din care va sta 5 luni. . . B LE- GE. Legea (şi bunul simţ) obligă pe comercianţi să facă ordine şi curăţenie în jurul u- . nităţilor, fie ele cît de mich Olga Ciungu (Şos. Națională I 42, vînzătoare la I.C.S.A.P. — cofetăria „Făget“) a ignorat a- cest lucru. Pină a primit o a- mendă de 800 de lei. HUSCA- ITOARE. Un cititor, Tudorel Popa, face, pe bună dreptate, următoarea observație : în destule cazuri, uscătoarele co- mune ale blocurilor sunt ocu- I pate abuziv de cite un cetă- ’ ţean cu simţ de proprietate , „dezvoltat“, spre necazul celor- i lalţi locatari. Cazuri concrete se pot găsi. întrebarea este : ţ cine ia măsuri ? “ OCUPAŢIE. Iuliana Rodica Feraru (Al. Bo i zelor 22) nu are nici o ocupa- lţie. Probabil de aceea a furat fi de la „Moldova“ mai multe obiecte de îmbrăcăminte, valor rind peste 1 000 de lei. I se vai da, desigur, o „ocupație“... Rubrică realizată de CONST. PALADUȚA ș I zaurn.. *