Flacăra Iaşului, aprilie 1984 (Anul 40, nr. 11658-11682)

1984-04-01 / nr. 11658

FLACARA IASULUI--------- CRONICA LUNII MARTIE (lună de sfirşit de trimestru, de primă etapă în munca noastră creatoare vizînd îndeplinirea exemplară a obiectivelor şi sarcinilor deosebit de mobilizatoare, aflate sub semnul Înaltei calităţi, pe care ni le-am propus pentru acest an, martie a fost marcat de importante evenimente în viaţa politică, economică şi socială a ţării. n zilele de 21—22 martie, a avut loc, aşa cum s-a hotărît î nşedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 9 martie a.c., Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Moment de analiză şi bilanţ, plenara a adoptat noi hotârîri privind activitatea partidului şi statului, a întregului nostru popor, în anul celei de-a 40-a aniversări a victoriei revoluţiei din August 1944 şi al Congresului al XIII- lea al partidului. Desfăşurate sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, lucrările plenarei au avut înscrise pe ordinea de zi rapoarte cu privire la: modul de realizare a planului pe 1983 şi primele două luni din acest an, măsurile pentru îndeplinirea integrală a sarcinilor stabilite pentru 1984; activitatea organizatorică şi politico-educativă desfăşurată în anul 1983 de organele şi organizaţiile de partid; înfăptuirea politicii de cadre a partidului în anul încheiat; rezolvarea propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii în anul 1983, activitatea internaţională a partidului şi statului în 1983 şi principalele orientări ale politicii externe în anul 1984. De asemenea, plenara a decis asupra proiectului de Hotărîre privind cea de-a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă din August 1944 şi a adoptat unele măsuri organizatorice. Cuvântarea rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în încheierea lucrărilor plenarei, lotărîrea plenarei în legătură cu problemele înscrise pe ordinea de zi, Hotărîrea plenarei privind cea de-a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, celelalte documente adoptate de plenară se înscriu ferm, prin întregul lor conţinut, în preocuparea statornică a partidului şi statului de perfecţionare a întregii vieţi economice şi sociale, de creştere a rolului politic conducător al partidului în societatea noastră de asigurare a dezvoltării continue a patriei socialiste. Aceloraşi cerinţe de accentuare a laturilor calitative ale activităţii economice şi sociale le-au răspuns şi lucrările sesiunii a noua a celei de-a opta legislaturi a Marii Adunări Naţionale, care s-au desfăşurat în zilele de 23 şi 24 martie, în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Intre altele, au fost dezbătute şi adoptate, în unanimitate, de către deputaţi programul privind creşterea mai accentuată a productivităţii muncii şi perfecţionarea organizării şi normării muncii în perioada 1983—1985 şi pînă în 1990 şi programul privind îmbunătăţirea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, reducerea consumurilor de materii prime, de combustibili şi energie şi valorificarea superioară a materiilor prime şi materialelor în perioada 1983—1985 şi pînă în 1990. Noiile acte normative vizează traducerea fermă în viaţă a hotărîrilor Congresului al XII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului de ridicare continuă a calităţii muncii şi vieţii, de valorificare superioară a resurselor materiale şi umane, a marelui potenţial de care economia, societatea noastră dispun. Tot la Palatul Marii Adunări Naţionale a avut loc în ziua de 24 martie o emoţionantă solemnitate devenită tradiţională, de înmînare a unor înalte distincţii ale Republicii Socialiste România organizaţiilor judeţene de partid, consiliilor populare, întreprinderilor şi centralelor industriale, altor unităţi care au obţinut rezultate deosebite în îndeplinirea şi depăşirea Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă pe anul 1983. Comuniştii, toţi oamenii munci ieşeni au avut marea bucurie şi satisfacţie de a se situa la loc de frunte printre laureaţii întrecerii din anul de producţie încheiat, „Meritul Agricol“ clasa I pentru locul I în agricultură şi Diploma de Onoare, pentru locul al IV- lea în întrecerea din industrie, construcţii şi circulaţia mărfurilor, obţinute de Organizaţia judeţeană de partid Iaşi, „Ordinul Muncii“ clasa I conferit Consiliului popular al judeţului, alte distincţii primite de o seamă de unităţi economice ieşene constituie cea mai înaltă apreciere a eforturilor creatoare din cadrul colectivelor de muncă din judeţ. Ele ne mobilizează la o activitate şi mai rodnică în acest an atît de important al cincinalului. Un loc distinct între evenimentele interne ale lunii martie, dar vădind aceeaşi preocupare statornică a partidului pentru viitorul naţiunii noastre, ocupă Plenara lărgită a Consiliului Sanitar Superior, din ziua de 7 martie. Organizată din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi desfăşurată în prezenţa conducătorului partidului şi statului nostru, plenara a examinat Problemele esenţiale privind înfăptuirea politicii demografice în ţara noastră. Excepţionala cuvîntare a secretarului general al partidului, rostită în încheierea lucrărilor plenarei, expresie a grijii conducerii partidului şi statului, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu personal, pentru păstrarea tinereţii şi vigorii întregului popor, a fost primită de cei prezenţi, de ţara întreagă cu deplină aprobare şi profundă satisfacţie. Adunările activului de partid şi de stat, al organizaţiilor de masă şi obşteşti pe probleme de demografie, ce s-au desfăşurat şi la Iaşi, la nivel judeţean, municipal, orăşenesc şi comunal, în perioada ce a urmat, au pus în evidenţă hotărîrea tuturor factorilor răspunzători de a înfăptui neabătut orientările şi indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, măsurile ce au fost stabilite. GH. MIHALACHE Evenimente interne TELEGRAMĂ Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU (urmare din pag. 1) Exprimîndu-ne şi cu acest prilej adeziunea totală şi ataşamentul neţărmurit la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, că, întîmpinind prin noi şi vrednice fapte de muncă cea de a 40-a aniversare a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, precum şi Congresul al XlII-lea al partidului, vom face totul pentru a realiza, în cele mai bune condiţiuni, sarcinile de plan şi angajamentele asumate în întrecerea socialistă pe anul 1984, ca şi ale întregului cincinal. .Puternic mobilizaţi de înaltele distincţii conferite Organizaţiei judeţene de partid şi unui număr de unităţi economice pentru rezultatele obţinute în întrecerea socialistă pe anul 1983, ne angajăm solemn în faţa conducerii partidului, a dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să nu precupeţim nici un efort pentru a dobîndi noi împliniri în dezvoltarea economicosocială a judeţului Iaşi, sporindu-ne astfel contribuţia la edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe pămîntul României. ----------------------- - - --------------------- Sesiunea Consiliului popular al judetului Iași (urmare din pag. I)dului în care se construiesc locuinţele proprietate de stat, nu recepţionează metodic, cu maximum de exigenţă aceste imobile de la constructori, nu rezolvă operativ problemele cu care se confruntă locatarii. In acelaşi timp, au subliniat materialele si vorbitorii, răspunderi sporite revin deputaţilor, asociaţiilor de locatari, comitetelor de cetăţeni pentru ridicarea nivelului de conştiinţă civică a locatarilor, în vederea respectării normelor de convieţuire în comun, întreţinerii şi exploatării corespunzătoare a apartamentelor primite, îmbunătăţirii confortului lor interior, pentru folosirea spaţiilor şi instalaţiilor comune, gospodărirea şi înfrumuseţarea terenurilor din jurul imobilelor. Sesiunea a insistat şi asupra lipsurilor care există în activitatea de întreţinere şi reparare ,a fondului locativ, toţi cei care au luat cuvîntul făcînd numeroase propuneri pentru îmbunătăţirea muncii în acest sector de activitate, pentru mai buna administrare, întreţinere şi exploatare a fondului locativ proprietate de stat. Lucrările sesiunii au evidenţiat realizările deosebite obţinute anul trecut de consiliile populare orăşeneşti şi comunale, de întreprinderile de specialitate in activitatea de îmbunătăţiri funciare şi gospodărirea apelor. Realizarea, în cursul primului trimestru al acestui an, a unui mare volum de lucrări (egal cu cel efectuat în întregul an 1982) va permite executarea în devans a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare pe o suprafaţă de 5 700 de hectare. Sesiunea a adoptat apoi, pe articole, proiectul de hotărîre privind administrarea, întreţinerea şi exploatarea fondului locativ de stat. De asemenea, a aprobat angajamentul Consiliului popular judeţean, ca răspuns la Chemarea la întrecere adresată de Consiliul popular al judeţului Bistriţa-Năsăud. In încheierea dezbaterilor, a luat cuvîntul tovarăşul Leonard Constantin, care a subliniat obligaţiile ce revin organelor locale ale puterii şi administraţiei de stat, G.LG.C.L. şi întreprinderilor sale de specialitate, pentru realizarea programului de locuinţe, în vederea asigurării unor condiţii tot mai bune de viaţă pentru oamenii muncii ieşeni. De asemenea a insistat asupra necesităţii înfăptuirii exemplare a programului judeţean de îmbunătăţiri funciare şi gospodărire a apelor. ------- ------------ SPORT .Cupa primăverii' 83 Recent, în oraşul Târgu Frumos, au avut loc atractive întreceri la şah şi tenis de masă, dotate cu „Cupa primăverii“, la care au luat startul peste 200 de tineri. Astfel, secţia de şah a Consiliului orăşenesc de educaţie fizică şi sport a organizat un concurs de şah, la care au participat sportivi din toate asociaţiile din Tg. Frumos. Câştigători au fost G. Hindrescu, I. Panţiru, B. Colotin — juniori, Emilia Pălălungă, Cristina Privighitoriţa, Catinca Iacob — junioare, Gh. Grigoriu, M. Munteanu, L. Manolache şi C. Cogălniceanu — seniori. Pe echipe, întrecerile au fost cîştigate de A.S. Fulgerul, urmată în clasament de asociaţiile sportive Dinamo, Tractorul şi Comerţul. La Liceul industrial, au avut loc întrecerile din cadrul campionatului şcolar de tenis de masă şi şah, la care au participat peste 100 de elevi. Pe primele locuri s-au clasat G. Guzu şi I. Dodoia — şah , C. Tîmpău — băieţi, Mariana Hamciuc — fete, la tenis de masă. (Ninel Stroescu) ■ Peste 40 de concurenţi, la cele 5 categorii de greutate, au luat startul în rundele finale ale întrecerilor de culturism, dotate cu „Cupa primăverii“, care s-au disputat la Piteşti, de curând. La concurs au participat şi sportivii ieşeni de la asociaţiile sportive C.F.R., Macon şi Terom. Dînd dovadă de o comportare bună, Petru Gaşpar (Macon) s-a clasat pe locul II la categ. 76 kg, I. Dragomir — locul IX — categ. 70 kg, P. Ciorbă — locul I la categ. peste 88 kg și open (ambii, de la A.S. C.F.R.). In clasamentul pe echipe, A.S. C.F.R. a ocupat locul III. -PAGINA AlHI Iaşi. Vedere din cartierul Bularga Foto : P. TodicS ----------------------- - ----------------------- Şedinţa Cenaclului de satiră şi umor Marţi, 3 aprilie, la ora 18, va avea loc şedinţa de lucru a Cenaclului de satiră şi umor al ziarului „Flacăra Iaşului“. Reamintim că lucrările pentru concursul lunii aprilie, cu tema „Gospodărirea localităţilor“, se vor preda la redacţie pînă marţi la prinz. ----------------------------- - - —-------- A „împrumutat**, şi acum... restituie! Aurel Ursache a fost, pînă în luna iunie 1983, responsabil al atelierului de croitorie al C.P.A.D.M. Oţeleni. Numai că, în loc să se preocupe de treburile unităţii, el a început să lipsească de la program şi să confunde gestiunea pe care o avea în primire cu propriul său buzunar. Pentru a-şi rezolva unele probleme personale, a început să „împrumute“ diverselor sale cunoştinţe o parte din produsele care se realizau în atelier. In urma verificării efectuate de organele financiare a reieşit că, în intervalul martie 1982 — iunie 1983, Aurel Ursache a reuşit să creeze un gol în propria sa gestiune de 10 110 lei. Pentru delapidare, instanţa de judecată l-a condamnat la un an şi şase luni închisoare contravenţională, cu obligaţia s-o execute într-o muncă direct productivă. Cine era, de fapt, C. Balaban? Pe la mijlocul anului trecut, organele de ordine din oraşul Paşcani au observat că la o familie din localitate, recunoscută pentru scandalurile pe care le producea în mod frecvent, şi-a făcut apariţia un cetăţean străin, care cit era ziua de mare nu făcea nimic altceva decit să bată străzile localităţii în compania concubinei sale. Pentru a afla cine este, lucrătorii de miliţie l-au invitat la sediul miliţiei şi i-au cerut să se legitimeze. Cetăţeanul respectiv a refuzat să prezinte buletinul de identitate, motivînd că l-a pierdut şi a dat o declaraţie din care reieşea că se numeşte Constantin Balaban. Cum declaraţia aceasta nu prezenta nici un fel de garanţie, organele de miliţie au continuat cercetările şi au descoperit că individul respectiv avea act de identitate şi, în realitate, se numea Mihai Stoian (născut într-o comună din judeţul Bacău), condamnat la un an închisoare pentru furt în dauna avutului obştesc. Acesta însă se sustrăgea executării pedepsei şi, pentru a nu fi prins, călătorea prin diferite oraşe din ţară, exercitîndu-şi clandestin profesia sa de zugrav, vopsitor. Acum, i s-a stabilit un „domiciliu“ precis, pentru un an şi şase luni. Rubrică realizată de DIMITRIE CĂLĂRAŞI (cu sprijinul Tribunalului judeţean)