Flacăra Iaşului, mai 1984 (Anul 40, nr. 11683-11708)

1984-05-01 / nr. 11683

Proletari din toate ţările, uniţi-vă î «milţgan al Comitetului judeţean laşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean [Anul XL »Nr. 11 883 Marţi, 1 mai 1984 4 pagini — 50 bani Trăiască 1 MAI, Ziua solidarităţii internaţicaie a celor ____I !UjiuiUmiLIMIH^Ml—MMI—«—■————■fnimUilIlI^IIIHIIHimi ll~~ IfHHI—l»l II ^^-*1 —im—m-gra ce muncesc, ziua frăției muncitorilor ne pretutindeni! în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, a celorlalţi tovarăşi in conducerea partidului şi statului Ieri, în Capitală, a avut loc Adunarea populară cu prilejul sărbătoririi Zilei de 1 Mai Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, luni după-amiază, la adunarea populară organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R., cu prilejul sărbătoririi Zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Celebrarea acestei zile, intrată în tradiţia sărbătorilor scumpe ale poporului nostru, dobîndeşte, astăzi, o semnificaţie deosebită, ea desfăşurîndu-se sub scfemul a două memorabile evenimente : împlinirea a 45 de ani de la marile demonstraţii antifasciste şi antirăzboinice, de la 1 Mai 1939, strălucită zi de luptă a clasei muncitoare împotriva fascismului şi războiului, pentru democraţie, unitate şi independenţă naţională, precum şi a patru decenii de la crearea Frontului Unic Muncitoresc, act politic de excepţională însemnătate, care a determinat întărirea rolului clasei muncitoare în lupta pentru eliberare socială şi naţională — momente istorice premergătoare marii victorii de la 23 August 1944, iniţiate, organizate şi conduse de Partidul Comunist Român. Sărbătorind Ziua de 1 Mai, toţi cetăţenii patriei aduc un fierbinte omagiu gloriosului nostru partid comunist, continuatorul celor mai înalte tradiţii de luptă ale poporului nostru, care s-a angajat, încă de la începuturile sale, să servească neobosit interesele fundamentale ale clasei muncitoare, ale tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, ale întregii naţiunii. în acelaşi timp, toţi cei ce trăiesc şi muncesc pe pămîntul României — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — aduc, în această zi aniversară, prinosul lor de caldă dragoste, stimă şi recunoştinţă tovarăşului Nicolae Ceauşescu care, din 1933, a participat eroic la toate marile evenimente din întreaga activitate a partidului, a clasei muncitoare, din viaţa poporului român, la lupta pentru eliberare socială şi naţională, pentru socialism, afirmîndu-şi înaltele calităţi de revoluţionar şi înflăcărat patriot. Aceste simţăminte şi-au găsit o vibrantă expresie în primirea entuziastă făcută tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, la sosirea la Palatul Sporturilor şi Culturii, unde a avut loc marea adunare populară consacrată Zilei de 1 Mai. ...Ora 17. De-a lungul frumoasei esplanade a parcului, precum şi pe platoul din faţa palatului se aflau mii de bucureşteni, care au aclamat, cu însufieţire, pentru partid şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă. Coruri reunite interpretau îndrăgitul cîntec „Partidul Ceauşescu -România“. Tineri şi tinere, pionieri şi şoimi ai patriei au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, cu emoţie, cu cele mai alese sentimente de dragoste şi preţuire, buchete de flori. Cu aceeaşi însufleţire au fost întîmpinaţi, la intrarea în sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului nostru, în uralele şi ovaţiile celor prezenţi, în prezidiul adunării au luat loc tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşul Constantin Dăscălescu, alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. în sală se aflau membri ai C.C. al P C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri (continuare în pag. a 3-a) Raport muncitoresc . Lucrări de gospodărire şi înfrumuseţare în valoare de 290 de milioane de lei Mobilizaţi de deputaţii consiliilor populare, locuitorii judeţului Iaşi — care a fost distins cu „Ordinul Muncii“ clasa I pentru rezultatele obţinute anul trecut în cadrul întrecerii socialiste — întîmpină ziua de 1 Mai cu succese deosebite în activitatea de gospodărire şi înfrumuseţare. Astfel, ei au realizat pînă în prezent obiective şi lucrări cu caracter edilitar-gospodăresc în valoare de 290 de milioane de lei, din angajamentul anual de 800 de milioane de lei. Cetăţenii judeţului au reparat 412 000 m.p. de străzi şi trotuare, au redat în circuitul agricol 32 ha de teren, au plantat 175 000 de pomi, arbori şi arbuşti, au construit 120 de terenuri sportive şi spaţii de joacă pentru copii, au efectuat alte numeroase lucrări de interes local. Cele mai bune rezultate în această activitate le-au obţinut, pînă în prezent, locuitorii municipiului Iaşi, oraşelor Paşcani, Tîrgu Frumos şi Hîrlău, precum şi cei ai comunelor Costuleni, Leţcani, Ruginoasa, Schitu Duca, Trifeşti, Mirceşti, Mirosloveşti ş.a. Se reduce importul Unul dintre cele mai recente produse fabricate la întreprinderea de utilaje, piese de schimb Şi reparaţii este instalaţia de măcinat cărbuni. Destinată dotării centralelor electrice care vor funcţiona cu combustibili solizi, ea este mult solicitată în ţară, înlocuind cu succes instalaţiile similare, care se aduceau din import. Prima instalaţie a şi fost livrată, producţia unităţii ieşene fiind astfel dimensionată, incit să răspundă, în continuare şi altor solicitări. Proiectat de Institutul de cercetare, proiectare şi inginerie tehnologică pentru sectoare calde, utilajul a fost omologat şi introdus în fabricaţie cu aportul proiectanţilor şi tehnologilor unităţii. . TAAI Pagina a 2-a Pagină specială 1 Mai în anul 40 al marilor noastre victorii, sub conducerea partidului Autorii propriului lor destin : oamenii muncii Calea aleasă: munca In anul 40 al Iftoeriufii ! noastre. ÎNALTĂ CINSTIRE MUNCII PENTRU ŢARĂ E întîi de Mai ! Ihtîi de Mai sărbătoresc, Ziua muncii. Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, a frăţiei muncitorilor de pretutindeni ! Omagiem munca, făuritorii bunurilor materiale şi spirituale, întindem mîinile noastre muncitorilor de pretutindeni, popoarelor, pentru a ne strînge şi mai mult rîndurile în lupta pentru împlinirea celor mai înalte aspiraţii ale umanităţii — progresul, libertatea, pacea. O facem în spiritul glorioaselor tradiţii de luptă şi muncă ale muncitorimii române, conduse de partidul său revoluţionar. Marile demonstraţii antifasciste şi antirăzboinice de la 1 Mai 1939 şi vestirea, cu 40 de ani în urmă, a creării Frontului Unic Muncitoresc, momente de referinţă din lupta unită a clasei noastre muncitoare pentru libertate socială şi independenţă naţională, conferă strălucire întîiului nostru de Mai. Semnificaţiile lui 1 Mai sînt pentru noi cu atît mai ample şi profunde, iar tradiţiile sărbătoririi sate cu atît mai scumpe, cu cit ele sînt legate organic de numele, şi strălucita activitate revoluţionară a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului, precum şi de exemplul de slujire devotată a clasei muncitoare de către tovarăşa Elena Ceauşescu. Dintotdeauna, sărbătorirea lui întîi de Mai în ţara noastră a avut loc sub semnul imperativelor prezentului, în contextul actualităţii politice, sociale şi economice a ţării şi, totodată, al cerinţelor de solidaritate internaţională cu muncitorimea de pretutindeni, cu lupta popoarelor pentru dreptate socială, libertate naţională şi pace, în această lumină, după victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944, când clasa muncitoare, întregul nostru popor şi-au cucerit dreptul la muncă liberă şi demnă, 1 Mai a devenit, mai presus de orice, un simbol al muncii unite şi eroice pentru ţară, pentru înaintarea acesteia pe calea societăţii socialiste şi comuniste. Eforturile de creaţie materială şi spirituală ale clasei muncitoare, ale întregului nostru popor stau la temelia a tot ceea ce am înfăptuit în cei 40 de ani de viaţă nouă, a succeselor epocale înregistrate în toate domeniile. Nimic din ceea ce am înfăptuit sub conducerea partidului, nimic din (continuare în pag. a 3-a) Arminden al păcii---- Suav Arminden cu făclii de fraged, verde pîlpîind în zarea inimii şi-a ţării cu un duios, străvechi colind !... Vii din istorie cu noi precum un tainic legămînt cu acest pămînt bogat şi darnic, eternul ţării viu cuvînt. Din el ne glăsuiesc părinţii şi moşii şi strămoşii toţi, martiri, eroi ce se visară reînviaţi în strănepoţi. In fine, ca-ntr-un magic zvon de veşnicie cîntătoare ne regăsim, sfidînd tristeţea ce-ntunecă a lumii zare. Glas de speranţe noi şi visuri, glas de-nfrăţire intra neamuri, dă-ne, din nou, pe frunţi sărutul mai cald ca soarele din ramuri! HARALAMBIE TUGUI