Flacăra Iaşului, octombrie 1984 (Anul 40, nr. 11813-11838)

1984-10-14 / nr. 11824

* I Anul XLI— Nr. 11 824 1 Duminică, 14 octombrie 1984 4 pagini — 50 bani PARTICIPARE MAXIMĂ LA MIIMCIEE CiPIPIilIII, INDIFERENT DE STAREA VREMII! In Consiliul unic agroindustrial Citirea Semănatul e pe sfîrşite, dar mai este încă destulă recoltă de strîns ! Cu forţe sporite la depănuşarea şi livrarea porumbului SS Ritmul cel mai stab il realizează cooperatorii din Voineşti, deşi au baza de recepţie volantă la doi paşi . Atelajele particulare parcă nu s-ar afla in campanie Mecanizatorii şi cooperatorii din unităţile Consiliului unic agroindustrial Ciurea au demonstrat şi în actuala campanie agricolă că sunt oameni harnici şi pricepuţi. „Principala noastră grijă, ne spunea tov. Teodor Carp, preşedintele consiliului unic, a fost însămînţarea culturilor de toamnă în epoca optimă. Pentru finalizarea acestei acţiuni am acordat o atenţie deosebită bunei organizări a muncii, folosirii la întreaga capacitate a forţelor mecanice de care dispunem“. Strădaniile agricultorilor din acest consiliu unic au fost încununate de succes. Iar cea mai bună dovadă e că ieri în unităţile de aici se însăminţau cu grat ultimele din cele 4 030 de hectare destinate acestei culturi. Cei mai avansaţi, sunt semănătorii din secţiile S.M.A. Ciurea conduse de Gheorghe Darie, Dumitru Creţu şi Ioan Alexoaie, care servesc cooperativele agricole din Voineşti, Ciurea şi, respectiv, Mogoşeşti. ing. B. Solomon, directorulS.M.A. Ciurea, evidenţia şi conducerile unităţilor respective, care au organizat ast- ANDREI BRATU (continuare în pag. a 3-a) Cele mai multe atelaje din comuna Podu Iloaiei sunt mobilizate leului la transportul poruraFoto : S. LEONID  Au încheiat semănatul griului““ Zi de zi sporeşte numărul unităţilor agricole care încheie campania însămînţărilor de toamnă. Primii din judeţ care au raportat terminarea însămînţării griului au fost mecanizatorii din cooperativele agricole Comarna, Bohotin, Drăguşeni şi Mironeasa. Forţele mecanice, devenite aici disponibile, au şi fost dirijate, imediat, în ajutorul unităţilor vecine. • • în cuprinsul ziarului Cadran săptămînal Conferinţa organizaţiei orăşeneşti de partid Hirtă« Vizita de stat a preşedintelui Nicolae Ceauşescu,împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, aşteptată cu deosebit interes in R. F. Germania Interviu acordat de Erich Honecker presei finlandeze Proiectul de Directive ale Congresului al XIl lea al partidului-inspirator de noi măsuri pentru programul economic şi social Corelare perfectă între structura producţiei fizice şi noile exigenţe economice ■ 95 la sută din producţia de încălţăminte a anului viitor se compune din modele noi Bl O propunere pentru M.T.Tc. şi Regionala de căi ferate Iaşi Proiectul de Directive ale Congresului al XIX-lea al partidului a trezit în colectivul Fabricii de încălţăminte „Aurora" din Tg. Frumos un ecou deosebit. El vine să întărească şi să dezvolte realizările obţinute pină acum în oraşul nostru a cărui dezvoltare economică este strîns legată de creşterea producţiei în fabrica de ţărinte şi in celelalte unităţi industriale. Fabrica* „Aurora“ a devenit cunoscută în toată ţara pentru producţia ei de bună calitate şi într-o gamă larg diversificată. .Ne numărăm printre principalii producători din ţară de încălţăminte de masă şi aceasta ne creează obligaţii noi. De altfel, prin proiectul de Directive se prevede ca producţia de încălţăminte în cincinalul viitor să sporească intr-un ritm mai accentuat decit industria în ansamblu, atingînd în anul 1990 un nivel de 106—114 la sută faţă de 1985. Totodată, proiectul de Directive prevede o creştere accentuată a eficienţei economice, la care trebuie să-şi aducă o contribuţie substanţială şi industria încălţămintei. In ceea ce ne priveşte, va trebui ca pină în anul 1990 să reducem cheltuielile totale la 1 000 de lei producţie marfă cu 138 de lei faţă de nivelul ce-l vom realiza în 1985, comparativ cu 110 lei cît prevede proiectul de Directive pentru întreaga industrie naţională. Cele materiale va trebui să le reducem cu 82 de Iei, adică la nivelul prevăzut pentru industrie în ansamblul ei. Din aceste comparaţii se poate vedea uşor cit de important este locul ce revine Fabricii de incălţăminte „Aurora" în acţiunile iniţiate de partid pentru creşterea eficienţei. Putem realiza sarcinile ce ne revin ? Fabrica noastră are un colectiv de muncitori şi specialişti care a câştigat suficientă experienţă de producţie şi care este hotărît ca, sub conducerea organizaţiei de partid, să-şi intensifice forţele creatoare pen-, tru a găsi noi soluţii, la nivelul exigenţelor promovate de politica economică a partidului. De fapt, noi am şi pornit pe acest drum. De curînd am încheiat contractele cu beneficiarii pentru întreaga producţie din semestrul întîi al anului viitor şi am constatat că reuşita se datorează în primul rînd activităţii noastre creatoare. Producţia oferită beneficiarilor şi contractată cu aceştia se constituie în proporţie de 95 la sută din modele noi d■ încălţăminte pentru copii, adulţişi femei, care este de bună calitate, frumoasă şi elegantă. De asemenea, am fost receptivi la cererea comerţului (de fapt a cumpărătorilor) care solicită o mai mare cantitate de încălţăminte pentru şcolari, cuprinsă între mărimile 19,5—23,5. Dacă analizăm producţia contractată pentru semestrul întîi al anului viitor, observăm că ea corespunde şi indicatorilor de eficienţă care au fost prevăzuţi — creşterea productivităţii muncii cu 15 la sută, reducerea cheltuielilor totale cu 38 de lei şi a celor materiale Ing. ADRIAN CIUREA director comercial la Fabrica, de încălţăminte „Aurora" — Tg. Frumos (continuare în pag. a 3-a) încăl-La Fabrica de încălţăminte „Aurora“ — Tg. Frumos