Flacăra Iaşului, ianuarie 1985 (Anul 41, nr. 11891-11915)

1985-01-03 / nr. 11891

Incuprinsul ziarului în întreprinderile cu activitate neîntrerupta Din prima zi a anului, dovezi de hărnicie şi competenţă Mesaje cttpFsnefi al Anului Nou Telex MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul care a trecut dî rîV/TiîtâTe"Temaicuabile în dezvoltarea patriei noastre socialiste, în anul 1984, poporul român a sărbătorit împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţionala, antifascistă şi antiimperialistă, care a deschis o nouă eră de transformări revoluţionare, de edificare a orînduirii socialiste în România. Tot în acest an — în luna noiembrie — a avut loc Congresul al XIII-lea al partidului, care a adoptat hotărîri de însemnătate istorică pentru dezvoltarea economico-socială a ţării în cel de-al 8-lea cincinal şi, în perspectivă, pînă în anul 2000, pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea neabătută a României spre comunism. n anul pe care-l încheiem, în industrie s-a realizat un ritm de creştere de circa 7 la sută, iar în agricultură s-a obţinut cea mai mare producţie de cereale din istoria ţării, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat în folosinţă Canalul Dunăre-Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a geniului creator al minunatului nostru popor. Am obţinut, de asemenea, progrese însemnate în dezvoltarea învăţământului, ştiinţei şi culturii. Pe baza creşterii avuţiei naţionale şi a venitului naţional s-a asigurat majorarea cu 6 la sută a retribuţiei reale şi a pensiilor ; au sporit, în continuare veniturile ţărănimii, ale tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest ani demonstrează, încă o dai or "forţa ectrttomid japa-îre • naţiom*!«, superioritatea orînduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăţi şi de a asigura — acţionînd unit, sub conducerea partidului — mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării şi civilizaţiei. Pentru toate aceste realizări, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal, adresez acum, la încheierea anului, clasei noastre muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu urarea de noi şi tot mai mari victorii în activitatea viitoare. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, Intrăm în noul an 1985 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actualului cincinal, asigurînd astfel realizarea în bune condiţiuni a întregului plan cincinal, 1981—1985, şi ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale socialiste. Acordam, în continuare, o importanţă deosebită lărgirii bazei energetice şi de materii prime, înfăptuirii programelor speciale privind ridicarea nivelului tehnic şi al calităţii producţiei, creşterea productivităţii muncii, reducerea consumurilor materiale şi energetice, aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii şi autogestiuinii muncitoreşti, sporirea mai puternică a eficienţei întregii activităţi. Va continua, de asemenea, procesul de dezvoltare şi modernizare a agriculturii, de înfăptuire a noii revoluţii agrare în România, de transformare a modului de muncă, de viaţă şi de gîndire a ţărănimii. Se va acţiona cu toată hotărîrea în vederea îndeplinirii planului în domeniul investiţiilor, precum şi în celelalte sectoare de activitate. Un accent deosebit se va pune pe dezvoltarea ştiinţei, învăţământului şi culturii — factori de cea mai mare importanţă pentru desfăşurarea cu succes a întregii opere de construcţie socialistă din patria noastră. Se va intensifica activitatea politico-educativă pentru lărgirea orizontului de cunoştinţe al oamenilor muncii, de formare a omului nou, cu o conştiinţă patriotică revoluţionară, înaintată. Toate acestea ne cer să acţionăm neabătut pentru perfecţionarea continuă a întregii activităţi, pentru lărgirea democraţiei muncitoreşti revoluţionare, pentru a pune în valoare iniţiativa şi capacitatea creatoare a oamenilor muncii, pentru introducerea unui înalt spirit de ordine, disciplină şi responsabilitate in toate domeniile vieţii economice şi sociale. (continuare în pag. a 4-a) Revelion 1985 împreună cu întreaga naţiune, ieşenii au toastat pentru continua socialiste, pentru încercatul său conducător Aflat sub semnul evenimentelor istorice ale anului 1984 — împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluţiei din August 1944 şi Congresul al XIII-lea al partidului. Revelionul 1985 a adus oamenilor muncii ieşeni, asemenea întregului popor, noi argumente pentru încrederea deplină în conducerea înţeleaptă a partidului pe drumul construirii societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi al înaintării României pe calea comunismului. Expresia acestei convingeri a fost prezentă peste tot în sufletele şi în cuvintele oamenilor, în tradiţionalele urări. Iată cîteva stihuri dintr-un pluguşor care dă glas înaltelor sentimente de mîndrie patriotică ale întregului popor, pentru realizările României socialiste, pentru conducătorul ei încercat. Spunea Pluguşorul, adresîndu-se comesenilor prezenţi la această sărbătoare : „După vechiul obicei, / Hai cu toţii, dragii mei / Să urăm cu mult temei / Succes, marii epopei, / Epopeea socialistă, / Drum spre era comunistă“. Iar, mai departe, vorbind despre rolul hotărîtor al tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în construirea României moderne, despre contribuţia sa neobosită la apărarea picii în lume, Pluguşorul continua : „Tovarăşi, strigaţi cu mine. / Să urăm cum se cuvine / Pe-acest minunat bărbat. / Strălucitul om de stat, Cu urarea românească / Mulţi ani, mulţi să trăiască în falnic, el ne-a dus cuvîntul / Pace pe întreg pămîntul! / Respect şi egalitate / Intre popoarele toate./ Lupta pentru dezarmare, / Prietenie-ntre popoare". „Nicolinei“ — o nouă strălucire Dintre sutele de participanţi la tradiţionalul revelion al „Nicolinei“ (de unde am reprodus şi cele cîteva fragmente de Pluguşor), reţinem pentru cîteva minute pe inginerul şef cu pregătirea producţiei, Florian Ionescu. — Cu ce sentimente întâmpinaţi Anul Nou ? —• Cu sentimentul că ne-am făcut datoria (am depăşit planul pe 1984 cu 80 de milioane de lei), dar suntem convinşi că totul putea merge mai bine, că, printr-o muncă mai bine organizată, am fi putut obţine rezultate superioare.. Ne vom strădui însă în 1985 să ridicăm nivelul întregii noastre activităţi, în spiritul hotăririlor Congresului al XIII-lea al partidului, sporind mai mult productivitatea muncii, reducând mai substanţial consumurile materiale, cu alte cuvinte vom merge cu paşi mai mari pe drumul dezvoltării economice intensive. Avem şi motive personale. „Nicolina“ va împlini, în 1985, opt decenii de activitate și noi, cei (continuare in pag. a 2-a)