Flacăra Iaşului, mai 1985 (Anul 41, nr. 11992-12017)

1985-05-01 / nr. 11992

.ii\ . vL.\ -'.i'-'i-v ttol.r. .M. EMINESCU* IAȘI Trăiască unitatea de nezdruncinat a întregului nostru popor în jurul Partidului Comunist Român, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu! IN PREZENŢA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ŞI A TOVARĂŞEI ELENA CEAUŞESCU ieri a avut loc în Capitală ADUNAREA FESTIVĂ CONSACRATĂ ZILEI DE 1 MI ! Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, marţi dupăantază, la adunarea festivă consacrată zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, în aclamaţiile celor prezenţi în sală, împreună cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în prezidiu au ___ luat loc membri şi membri su- jer- eupleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai unor întreprinderi şi institute de cercetări, ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale, muncitori, specialişti, alţi oameni ai muncii din Capitală. în sală se aflaţi membri ai Comitetului Central al partidului, miniştri, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. Erau prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului diplomatic, corespondenţi ai (continuare în pag. a 4-a) Intr-o impresionantă unitate şi vibrantă , trăire patriotică, toţi fiii ţării au adus , în această zi de scump, sărbătoare, de strălucit bilanţ al măriilor Împliniri, al istoricelor izbinzi în edificarea noii orinduiri — prinosul lor de caldă recunoştinţă eroicului nostru partid comunist, continuatorul celor mai înaintate tradiţii ale luptei revoluţionare duse de poporul român, forţa politică conducătoare a societăţii, inima puternică, veşnic tînără a naţiunii, în acelaşi timp, ei şi-au îndreptat gândurile pline de dragoste şi stimă spre conducătorul iubit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care şi-a dedicat întreaga viaţă, gîndirea şi fapta revoluţionanară cauzei nobile a partidului, patriei şi poporului, binelui şi fericirii naţiunii, înfloririi continue a României, în deplină libertate şiindependenţă, triumfului idealurilor socialismului şi păcii. Aceste înalte gînduri şi simţăminte şi-au găsit o vie şi pregnantă expresie în primirea însufleţită făcută tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu de miile de bucureşteni prezenţi în Parcul tineretului, care au aclamat îndelung pentru partid şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă, pentru minunatul ei popor, constructor victorios al socialismului. Coruri reunite au intonat atît de îndrăgitul cîntec „Partidul — Ceauşescu —" România". Cu adîncă emoţie, pionieri şi şoimi ai patriei, tineri şi tinere s-au apropiat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, oferindu-le cu afecţiune buchete de flori. Aceeași atmosferă entuziastă domnea și în Palatul sporturilor și culturii, care a găzduit adunarea festivă. s  isül.  3 • • " La noul" RAPORT Armindeni Cuvîntul muncii şi păcii ocrotitor mîngîindu-ne odată cu zefirul de primăvară, sprinten, speranţa din inimi totdeauna curată asemeni ramului nou şi suav de arminden... Acolo unde gîndul şi braţele noastre trudesc deopotrivă pe ogorul străbun, în uzina modernă... Acolo unde Ţara îşi rosteşte eternitatea prin fiecare fir de aer şi ţ£rnă... Va fi înflorire bogată lingă ape şi munţi; izbucul de soare şi ploi va hrăni cu puterile lui primordiale rodnicia pământului, tainica matcă, sensul ivirii în limpede zi. Şi ne vom lumină mai departe cu dulcea lumină a spicelor şi fructelor, reverberînd din tăcute şi aspre tristeţi hibernale nebiruita putere a sacrului nostru pămînt. Cuvîntul neamului, cel veşnic rostit de judecata istoriei, singura înţeleaptă... Purtindu-l în noi ca pe cel mai viu talisman, luminile lui împlinirea rodirii așteaptă. HARALAMBIE TUGUI  Su avans, la export Pentru Colectivul întreprinde- rii de mătase „Victoria“, înde- plinirea exportului constituie un unul dintre obiectivele principale ale întrecerii socialiste. Fă i cînd bilanţul activităţii în cinstea zilei de 1 Mai, se constată că faţă de contractele cu termene scadente pînă la 30 aprilie a.c., ) , au fost livrate suplimentar cu 2 la sută mai multe produse (calculate valoric). S-au impus la export imprimeurile, materialele pentru corturi şi saci de poliamidă. Pieţele cele mai frec- ventate sunt cele din Canada, Suedia, Anglia, Irak, în întreaga întreprindere se desfăşoară o intensă activitate pentru ridicarea continuă a calităţii producţiei şi creşterii eficienţei economice. — Înaltă cinstire celor ce muncesc ! An de an, în ziua de 1 Mai, „ Ziua solidarităţii internaţionale i a celor ce muncesc, aducem o omagiul nostru muncii, făurito rilor de bunuri materiale şi spirituale. O facem în spiritul glorioaselor tradiţii de luptă şi de muncă ale muncitorimii de 4 pretundeni care, cu aproape un veac în urmă, a reuşit să cucerească dreptul de a sârbă- tori, la 1 Mai, munca şi pe cei ce muncesc. O facem în spiritul tradiţiilor revoluţionare ale muncitorilor români, care, con- 4 duşi de partidul lor comunist, au înscris nepieritoare pagini de luptă şi jertfă pentru apărarea drepturilor democratice, pentru păstrarea fiinţei şi unităţii naţionale a poporului român. Stau mărturie în acest sens marile bătălii de clasă, stă mărturie marea demonstraţie de la 1 Mai 1939, cea mai mare manifestare muncitorească antifascistă din Europa, la organizarea şi desfăşurarea căreia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au avut un rol deosebit. Sărbătoarea întîiului de Mai din acest an capătă astfel : 4 semnificaţii mult mai ample şi mai profunde, fiind nemijlocit legată de marcarea gloriosului jubileu al împlinirii a patru decenii de la victoria asupra celui mai periculos duş-' i man al libertăţii şi independenţei popoarelor, al păcii şi progresului lumii — fascismul. Poporul român sărbătoreşte al 41-lea Intîi Mai liber, de cind, după victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţiona- 'ală, antifascistă şi antiimperialistă de, la 23 August 1944, şi-a cucerit dreptul la muncă liberă şi demnă, la viaţă nouă. Sărbătorind ziua de 1 Mai, poporul român rememorează cu legitimă mindrie patriotică drumul marilor sale îm(continuare în pag. a 2-a) întreprinderea de confecţii, în imagine, maistrul Drăguţa Adonicioalei, in stingă, intr-un dialog cu confecţie, era Marc Enache pe tema calităţii producţiei. Ambele sunt fruntaşe in muncă MUNCI Producţie suplimentară de maşini şi utilaje Oamenii muncii de la Întreprinderea mecanică „Nicolina" raportează că în cinstea zilei de 1 Mai au reuşit, printr-o mai bună organizare a producţiei, prin utilizarea mai judicioasă a zestrei tehnice, să realizeze suplimentar pentru eco-\ _______________ nomia naţională o gamă variată de maşini şi utilaje, îndeosebi dintre acelea cu destinaţia construcţii şi lucrări terasiere, în valoare de circa 22 de milioane de lei. Astfel, au fost livrate beneficiarilor, peste prevederile planului, 9 încărcătoare, 7 autodumpere de cite 32 m.c., 105 screpere tractate de cite 3 m.c., 6 autogudronatoare de cite 3 000 de litri, 180 de suflante cu rotor de distribuţie, echipamente de buldozer şi scarificatoare, piese de schimb pentru maşini şi utilaje care totalizează o valoare suplimentară de 9,5 milioane de lei. TORE -1 Succese ale silviciiStorilor ieșeni Acționînd pentru îndeplinirea exemplară a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, oamenii muncii de la Inspectoratul silvic, judeţean au realizat planulanual la împăduriri în campania de primăvară în proporţie de 126 la sută. Cele mai mari suprafeţe au fost realizate de ocoalele silvice Iaşi, Ciurea, Paşcani şi Hîrlău. Totodată, silvicultorii ieşeni şi-au depăşit planul cu 2,4 la sută la punerea în valoare a masei lemnoase, cu 4,6la sută la tăieri de Îngrijire, cu aproape 6 la sută la livrările la export, cu 20,6 la sută la livrările la fondul pieței. ,. Cu cheltuieli materiale mai mici încă de la începutul anului, oamenii muncii de la întreprinderea de antibiotice şi-au propus să sporească producţia în condiţiile reducerii cheltuielilor materiale. Bilanţul încheiat în cinstea zilei de 1 Mai arată că acest angajament se îndeplineşte cu succes. Valoarea producţiei marfă a fost depăşită cu 14,4 milioane de lei, cele mai bune rezultate fiind înregistrate la penicilină, streptomicnă, tetracicline şi la produsele condiţionate. Cât priveşte cheltuielile materiale, acestea au fost reduse cu 12,9 lei la 1000 de lei producție marfă sub nivelul planificat. (Ing. E. Lauf.Aman).