Flacăra Iaşului, mai 1986 (Anul 42, nr. 12301-12326)

1986-05-01 / nr. 12301

Trăiască 1 Mai—Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni ! ''' -—*» • ! Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedinteleRepublicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, miercuri după-amiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Cinstirea întîiului de mai adobindit, în această primăvară, o semnificaţie deosebită, avind foc inpreajma aniversării unui eveniment de însemnătate crucială în istoria ţării, cu largi rezonanţe în conştiinţa naţiunii noastre : crearea în urmă cu şase decenii şi jumătate aPartidului Comunist Itomân; organizatorul şi conducătorul luptelor politice şi sociale desfăşurate de masele largi populare pentru libertate şi progres, •pentru socialism, pentru înălţarea patriei în demnitate şii măreţie, un semn de profundă recunoştinţă,-pentru viaţa liberă şi -plicită ce o trăiesc, toţi fiii ţării aduc, în această zi -a mercii, zi de sărbătoare a tuturor celor ce muncesc, un fierbinte omagiu gloriosului nostru partid comunist, care s-a afirmat de la început ca exponentul cel mai înaintatal naţiunii române, forţa politică în stare să conducă la victorie lupta clasei muncitoare, a întregului popor,împotriva exploatării şi asupririi, pentru transformarea revoluţionară a societăţii, pentru creşterea bunăstării ctelor ce muncesc, pentru edificarea socialismului şi comunismului pe pămintul patriei. Intr-o impresionantă unitate de cuget şi simţire, întregul popor reafirmă şi in acest moment sărbătoresc neţărmurita dragoste şi preţuire faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, conducătorul iubit, care, de peste o jumătate de secol, şi-a legat numele de marile bătălii şi momente hotărîtoare din existenţa eroică a partidului nostru comunist, acţionînd cu exemplară fermitate revoluţionară şi strălucită dăruire patriotică împotriva asupririi, nedreptăţii şi exploatării, a pericolului fascist, pentru consolidarea unităţii şi independenţei României, pentru triumful revoluţiei socialiste şi împlinirea aspiraţiilor fundamentale, de libertate, progres şi pace, ale poporului român. Aceste simţăminte şi-au găsit o pregnantă expresie, în atmosfera entuziastă ce domnea în marea sală, unde tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost salutaţi, lacontinuare in pag. a 4-a) Ieri, în Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat la adunarea festivă organizată cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai În graiul florilor de mai j | aud ,sofia primăverii eroicul pămint durut suprema jertfă ce cilmă potir de rouă renăscut aud solia primăverii — drumu-v.aU intru iubire mingile tor curgînd în pace precum albastra nesfirșire aud solia primăverii — in graiul florilor de mai cum urcă-n seva împlinirii istoria acestui plai... izvor de vis prevestitor — 8 Mai! încins în tricolor. ION BORODA Munca devine mai rodnică în atelierul mecanic de la întreprinderea de tricotaje „Moldova“, se desfăşoară o vie activitate pentru crearea de dispozitive şi aparate care să asigure o mare rodnicie a muniţii în secţia confecţii. Printre ultimele noutăţi se află aparatele de aplicat bentiţe, fermoare, elastic şi altele. Calculele au arătat că, prin utilizarea acestor aparate, productivitatea muncii la operaţiile respective de cusut creşte cu 25 pînă la 80 la sută. Desen de P. BUZATOV înalt omagiu comunistă Ca în fiecare an, poporul român sărbătoreşte la 1 Mai Ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii de pretutindeni, a tuturor făuritorilor de bunuri materiale şi spirituale. Această zi, in care omagiem munca şi pe cei ce muncesc, a fost sărbătorită întotdeauna in ţara noastră ca un simbol al unirii uriaşelor energii creatoare ale clasei muncitoare, în alianţă cu ţărănimea, cu intelectualitatea, ale întregului popor, în lupta împotriva exploatării şi asupririi, pentru triumful idealurilor socialismului şi comunismului. în acest an, sărbătorirea zilei de 1 Mai dobîndeşte semnificaţii deosebite, ea avind foc sub semnul unei glorioase aniversări: împlinirea a 65 de ani de la făurirea Partidului Comunist Român, continuatorul celor mai înaintate tradiţii de luptă ale clasei muncitoare, conducătorul politic încercat al poporului în făurirea noului său destin, în toate marile bătălii de clasă, în şirul neîntrerupt de lupte revoluţionare, partidul comuniştilor români s-a afirmat ca exponentul cel mai înaintat al naţiunii, ca o puternică forţă politică, hotărîtă să ducă la victorie lupta clasei muncitoare, a poporului pentru eliberare socială şi naţională. Stau mărturie marile acţiuni împotriva fascismului şi războiului, stă mărturie marea demonstraţie de la X Mai 1939, cea mai mare manifestare muncitorească antifascistă din Europa, în organizarea şi desfăşurarea căreia tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au avut un rol deosebit. Stă mărturie memorabilul proces de la Braşov, al luptătorilor comunişti şi antifascişti, de la a cărei desfăşurare se împlinesc 50 de ani în luna mai, in orientarea căruia partidul a încredinţat rolul principal tovarăşului Nicolae Ceauşescu, strălucitul şi neînfricatul revoluţionar patriot, care din acuzat a devenit acuzator. Stă mărturie clarviziunea cu care partidul clasei muncitoare a elaborat şi condus întreaga luptă de eliberare socială şi naţională, a înfăptuit şi asigurat victoria actului revoluţionar din August 1944, deschizînd o eră nouă în multimilenara istorie a ţării. „ La sărbătoarea muncii, România socialistă se pre- zintă astăzi lumii cu măreţe împliniri, rod al politicii ştiinţifice a partidului, al eforturilor creatoare ale tuturor oamenilor muncii de la oraşe şi sate. Sărbătorind ziua de 1 Mai, poporul român rememorează cu legitimă mîndrie patriotică şi aleasă recunoştinţă drumul marilor sale îţi, făptuiri în opera de edificare" socialistă, din epoca celor mai de seamă cuceriri a întregii sale existenţe, „EPOCA NICOLAE CEAUŞESCU“. Asemenea întregii ţări, şi judeţul Iaşi se prezintă as-' (continuare în pag. a 2-a) Raport muncitoresc la marea sărbătoare Din nou fruntaşă pe ramură , întreprinderea de tricotaje şi perdele Paşcani s-a situat şi pe trimestrul întîi a.c. pe primul loc în întrecerea pe ramura, confirmînd încă o dată calităţile colectivului ei, care a primit înaltul titlu de „Erou al Muncii Socialiste". Rezultate meritorii au fost obţinute şi in luna aprilie, întreprinderea îndeplinind planul de producţie înainte de termen, în condiţii economice dintre cele mai bune. La baza succeselor se află înnoirea continuă a producţiei, o dată cu creşterea productivităţii muncii, a calităţii produselor şi reducerea cheltuielilor, în trimestrul întîi, ponderea produselor noi în totalul valorii producţiei marfă a fost de aproape 40 la sută. Au mai ocupat locuri fruntaşe în întrecerea pe ramură întreprinderea „Electrocentrale“ (locul X) şi întreprinderea de Scule şi accesorii speciale Paşcani (locul II). Feroviarii ieşeni raportează că ieri a fost realizată străpungerea tunelului Hereşti, important obiectiv al noii linii de cale ferată ce se construieşte între Paşcani şi Tg. Neamţ. Acest succes va grăbi darea în folosinţă a noii linii şi reprezintă concretizarea angajamentului luat de constructori în cinstea aniversării partidului şi a zilei de 1 Mai. Se cuvin amintite, pentru contribuţia adusă, numele cîtorva dintre cei aflaţi în primele rînduri : Vasile Iluc, Gh. Sabău, Ioan Iosub, Petre Trifan, Vasile Andronic. Cornelii Dorneanu A fost străpuns tunelul Hereşti Economii de combustibil La întreprinderea de prelucrare a lemnului a intrat în funcţiune o nouă centrală termică, avind la început o capacitate de 4,5 tone de abur pe oră. în curînd, se va monta aici al doilea cazan de aceeaşi capacitate. Aburul obţinut astfel va fi folosit în procesul tehnologic de producţie. Combustibilul utilizat se compune numai din deşeuri de lemn care nu pot avea o altă întrebuinţare, economisindu-se astfel 1 000 de tone de combustibil convenţional pe an. (Gh. Ciubotari, maistru) Premieră la export Specializată în producţia de linii automatizate de montaj (export U.R.S.S.), Întreprinderea de maşini-agregat şi maşini-unelte speciale a trecut la o nouă serie de utilaje pentru export (de data aceasta în India). Este vorba de o comandă de maşini pentru pilit bile de rulmenţi, destinată a echipa o întreprindere de profil. Maşina a fost proiectată de I.C.S.I.T. „Titan“ Bucureşti şi este executată numai cu repere româneşti. Pregătirea producţiei a început încă din trimestrul întîi, deşi livrările sunt prevăzute pentru trimestrul al treilea. Avansul cîștigat a permis ca patru mașini să fie terminate, urmatul ca în aceste zile să fie livrata.