Flacăra Iaşului, mai 1987 (Anul 43, nr. 12611-12636)

1987-05-01 / nr. 12611

TRĂIASCĂ 1 MAI—ZIUA INTERNAŢIONALĂ — UHUM! Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au participat la adunarea festivă a oamenilor muncii din Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, joi după-amiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Adunarea oamenilor muncii din Capitală s-a constituit într-un fierbinte şi înălţător omagiu adus de întreaga naţiune, cu prilejul măreţei sărbători de la 1 Mai, eroicului nostru partid comunist, continuatorul glorioaselor tradiţii patriotice şi revoluţionare ale clasei muncitoare, ale maselor largi populare, care, încă de la făurirea sa, a slujit cu devotament idealurile supreme ale poporului, idealurile libertăţii şi dreptăţii sociale, independenţei şi unităţii naţionale, cauza socialismului şi comunismului. In acelaşi timp, au fost reafirmate vibrant sentimentele de neţărmurită dragoste şi recunoştinţă, de aleasă preţuire pe care toţi cetăţenii ţării le poartă tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru istoricele realizări obţinute de toate domenniile de activitate în anii lunii noşi de când se află în fruntea partidului şi statului, pentru strălucita sa activitate revoluţionară pusă, cu abnegaţie şi dăruire, in slujba dezvoltării multilaterale a patriei, ridicării nivelului de trai material şi spiritual al poporului, afirmării tot mai puternice a României socialiste pe arena mondială, ca o ţară liberă, demnă şi înfloritoare. Aceste profunde simţăminte au fost exprimate, direct şi cald, de miile de bucureştenii aflaţi în Parcul Tineretului, de-a lungul principalei alei ce duce spre Palatul sporturilor şi culturii, unde a avut loc adunarea festivă. Cei prezenţi au aclamat cu înflăcărare pentru partid şi secretarul său general, pentru patria socialistă, pentru harnicul şi talentatul nostru popor, constructor victorios al socialismului şi comunismului. Grupuri de pionieri, de tinere şi tineri au oferit cu afecţiune tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. La sosirea în sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost întâmpinaţi cu multă căldură şi însufleţire, cu puternice aplauze, ovaţii şi urale de participanţii la adunarea festivă. S-a scandat îndelung „Ceauşescu —■ P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — România, stima noastră şi mândria !**, „Ceauşescu — Pace !“, la această atmosferă entuziastă, de sărbătoare, în prezidiul adunării, alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic E-Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri de partid custagiu din ilegalitate, conducători ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, ai unor întreprinderi şi institute de cercetări, reprezentanţi ai vieţii noastre ştiinţifice, alţi oameni ai muncii din Capitală. în sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. Erau prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului diplomatic, corespondenţi ai presei străine, oaspeţi de peste hotare. Au răsunat solemn acordurile Imnului de Stat al Republicii Socialiste România, Tovarăşul Constantin, Oleanu, membru al Comitetului, Politic Executiv al C.G. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei, a deschis adunarea. Despre semnificaţia Zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşa Lina Ciobanu, membru al Comitetul lui Politie, Executiv al C.G. al P.C.R.. Adunarea festivă a luat, sfirşit într-o atmosferă entuziastă, de puternică „angajare» patriotică. Participanţii au aclamat, din nou, cu înflăcărare pentru gloriosul nostru partid comunist şi secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ■*care, cu înţelepciune şi cutezanţă revoluţionară, călăuzeşte ţara şi poporul ,spre orizonturi tot mai luminoase de civilizaţie şi progres, spre comunism. In continuare, toţi cei prezenţi la adunare au asistat la spectacolul festiv dedicat Zilei de 1 Mai. Cu calde şi însufleţite manifestări de dragoste şi preţuire au fost salutaţi tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, la ieşirea din Palatul sporturilor şi culturii. Miile de bucureşteni aflaţi pe platoul central, ca şi de-a lungul principalei alei, ce străbate Parcul Tineretului, au scandat cu însufleţire „Ceauşescu— P.C R. !“, „Ceauşescu şi poporul “. (continuare in pag. a 4-a) Desen de TRAIAN BENTA Sărbătoresc omagiu faptelor în fiecare an, la 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, aducem omagiul nostru muncii, făuritorilor de bunuri materiale şi spirituale. O facem în spiritul glorioaselor tradiţii de luptă ale muncitorimii de pretutindeni care, cu aproape un veac în urmă, şi-a cucerit dreptul de a sărbători, la 1 Mai, munca şi pe cei ce muncesc. O facem în spiritul tradiţiilor revoluţionare ale muncitorilor români care, conduşi de partidul lor comunist, au înscris nepieritoare pagini de luptă şi jertfă pentru apărarea drepturilor democratice, pentru păstrarea fiinţei şi unităţii naţionale a poporului nostru. Stau mărturie în acest sens neîntreruptele acţiuni revoluţionare împotriva fascismului şi războiului, stă mărturie marea demonstraţie de la 1 Mai 1939, cea mai mare manifestare muncitorească antifascistă şi antirăzboinică din Europa, în organizarea şi desfăşurarea căreia tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au avut un rol hotărîtor. Stă mărturie memorabilul proces de la Braşov al luptătorilor comunişti şi antifascişti din anul 1936, proces în care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, neînfricat luptător comunist, a devenit din acuzat acuzator, stă mărturie de asemenea, clarviziunea cu care partidul nostru comunist a organizat şi condus lupta clasei muncitoare, a maselor largi populare în înfăptuirea revoluţiei de eliberare naţională şi socială, antifascistă şi antiimperialistă din august 1944, în edificarea societăţii socialiste pe pămîntul României. Sărbătorind ziua de 1 Mai, poporul român rememoreaza, fiu legitimă mândrie patriotică drumul marilor sale împliniri din era nouă, socialistă, îndeosebi din perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, cea mai rodnică şi bogată în realizări, constituindu-se într-o adevărată epocă de transformări revoluţionare fără precedent în istoria patriei, pe care întreaga naţiune o numeşte, în semn de aleasă preţuire şi profundă recunoştinţă faţă de strălucitul ei ctitor, „EPOCA NICOLAE CEAUŞESCU”. Intr-o perioadă relativ scurtă, România a parcurs mai multe etape istorice, transformîndu-se dintr-o ţară cu o industrie slab dezvoltată şi o agricultură înapoiată într-o ţara industrial-agrară, cu o industrie puternică, modernă, dotată cu tehnica cea mai avansată, cu o agricultură socialista în plin progres, cu un nivel de viaţă materială şi spirituală a oamenilor muncitori continuă creştere. (continuare în pag. a 2-a) Raport muncitoresc Avans de o lună la producţia de export PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra o Iaşului”) încă de la începutul anului, colectivul întreprinderii integrate de ţesături de in din Paşcani raportează sistematic depăşirea planului la producţia pentru export. Cumulate lună de lună, aceste depăşiri au culminat acum, în cinstea zilei de 1 Mai, cu obţinerea unui avans de o lună la producţia destinată pieţei mondiale. Aşadar, întreprinderea raportează acum Îndeplinirea planului la export pe cinci luni, răspunzlnd prin fapte Hotărîrii-Apel a Marii Adunări Naţionale. în această acţiune s-a evidenţiat în mod deosebit colectivul atelierului de imprimeriei (finisaj), condus de tehnician» • Cirestea Nedelcu, colectiv care a asigurat o inaltă calitate pl siturilor pentru export. C. Frotînar» Zile record In mai multe întreprinderi ieșene s-au organizat, în cinstea zilei de 1 Mai, zile record în producţie. Ca urmare, la întreprinderea de mătase „Victoria”, de exemplu, s-a reuşit ca în luna aprilie să se realizeze peste prevederi 5 000 m.p. ţesături. In alte unităţi obiectivul principal a fost recuperarea şi refolosirea materialelor, recondiţionarea unor piese şi subansamble. La Combinatul de utilaj greu, de exemplu, sectoarele de întreţinere şi reparaţii au recondiţionat piese şisubansamble în valoare de 1,19 milioane de lei. La întreprinderea metalurgică, I. M. „Nicolina”. Antrepriza de construcţii-montaj nr. 1 a Regionalei de căi ferate şi în alte unităţi au fost colectate importante cantităţi de fier vechi şi materiale neferoase. Colectivul întreprinderii metalurgice, de exemplu, a colectat 5,2 tone de cupru. Viorel Dumitrașcu Peste prevederile planului I. Bordeianu, directorul fermei zootehnice de la Strunga a I.A.S. din localitate, ne informează că în cinstea marii sărbători a muncii harnicul colectiv al unităţii a livrat suplimentar la fondul de stat peste 250 de hectolitri de lapte. In fruntea întrecerii s-au situat comuniștii N. Srîmbu, I. Liteanu, Şt. Pascaru, T. Coţovanu, precum și Ana Liteanu. POEM LA ARMINDENI Au răsărit din pămînt, şi din apă, şi din aer toate semnele primăverii. Şi din oameni. Din gîndul, şi din simţirea, şi din fapta lor. Căci mai înseamnă deopotrivă desăvîrşirea primăverii, aşa cum înseamnă şi de-, săvîrşirea lucrului pe care omul îl are de împlinit pentru sine şi pentru toţi ai săi — din preajma sau din depărtarea sa. înfrăţit cu ea prin tradiţia muncii şi a luptei pentru aspiraţia la muncă dreaptă şi demnă, omul pămîntului şi stăpînul pământului face din luna numită cu cele mai puţine litere una din cele mai desăvârşite sărbători. Sărbătoare a luptei, sărbătoare a muncii, sărbătoare a bucuriei, sărbătoare a frăţiei întru facerea unei lumi a rozelor ce înfloresc. Mai, începînd chiar cu prima sa zi, este luna cu simbolice reverberaţii în simţirea şi conştiinţa omenirii, a acelei părţi din omenire care-şi pune tîmipla şi palma să trudească pentru înflorirea şi rodul pămîntului şi al omului; în luna mai, s-asculţi prelungi sirene care te cheamă cu vibrări de aer ; în luna mai, să mîngîi frunza verde din care griul va rodi în pîine ; în luna mai, să dăruieşti cîte-o floare şi cîte-un cîntec şi să fii tu omul care zîmbeşte cel dintîi în soare şi cel dintîi care dă bună dimineaţa acelui semn care în mai se naşte. In mai, românii îşi cinstesc partidul şi îi oferă flori de primăvară. De cite ori nu s-a ofilit cîte o floare, atunci, demult, pe cînd el încerca să înflorească pe buzele oamenilor şi în privirile lor însetate de senin şi de soare ! De cite ori florile nu au înflorit a doua oară pe cînd el răsădea sămînţa speranţei în brazda visării ! VASILE FILIP (continuare în pag. a 2-a) ■ I