Flacăra Iaşului, iunie 1987 (Anul 43, nr. 12637-12661)

1987-06-02 / nr. 12637

I FLACARA IASULUI . -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------PAGINA A III- 1 Microferma zootehnică si aducă venituri, nu pierderi Cooperativa agricolă din Mosna are o microfermă de vaci de la care a obţinut în acest an o producţie foarte mică. In 5 luni au fost livraţi la fondul de stat numai 24 de hectolitri de lapte, faţă de 403 hectolitri planificaţi. în felul acesta, unitatea nu și-a realizat nici măcar cheltuielile efectuate cu furajarea și îngrijirea animalelor, "cit despre venituri... "pentru că microfermele au fost constituite să sporească veniturile cooperativelor agricole, ale celor care lucrează în acest sector). Răspunderea pentru rezultatele slabe înregistrate pentru starea necorespunzâtoare în care se află cele 108 taurine o poartă conducerea unităţii (preşedinte — ing. Lucica Râileanu, inginer şef — Jenică Răileanu), precum şi consiliul popular comunal (primar — Gheorghe Moangă), ce cu LA C.A.P. MOŞNA ordonează realizarea sarcinilor de plan în profil teritorial, care nu s-au ocupat şi nu se ocupă cu grija cuvenită de creşterea animalelor. Activitatea din acest sector nu se desfășoară după un program bine stabilit, nu este urmărită zilnic de factorii cu munci de răspundere de la C.A.P. şi de la primărie. De aici, multe neajunsuri. Astfel, într-una din zile, în timp ce animalele satului se aflau la păscut, cele ale C.A.P. erau de mult zăvorite în grajduri, unele şi însetate. Preşedintele unităţii a motivat că C.A.P., primăria nu deţin păşune suficientă, că au probleme cu păşunarea animalelor. Este adevărat că ocolul silvic le-a făcut unele greutăţi în repartizarea unor păduri pentru paşunare, dar problema putea fi rezolvată operativ dacă se lua legătura cu conducerea consiliului unic, cu organele agricole judeţene. Cert este că microfermă este privită ca o comisă roasă, ca o povară pe capul unităţii. Ni s-a spus că nu există păşune suficientă. Numai pe marginea drumului care duce spre Cozmeşti animalele puteau însă să pască o bună perioadă de timp. Posibilităţi de pâşunare există şi pe terenurile de coastă (neamenajate pentru plantare) din cadrul A.E.l. Şi aici putea fi rezolvată problema masei verzi pentru mai multe zile. C. Măcărăscu, directorul A.E.l., ne-a spus că, dacă ar fi fost solicitat, ar fi ajutat unitatea. Nu se bucură de o atenţie corespunzătoare nici animalele tinere. Viţeii poartă în mod vizibil pecetea neglijenţei. Vinovat este şi personalul dispensarului veterinar (şeful dispensarului este Valeriu Enciu), care nu urmăreşte îndeaproape cum sunt crescute animalele, nu stabileşte. Împreună cu conducerea C.A.P., măsurile necesare pentru prevenirea îmbolnăvirilor. Cooperativa agricolă are posibilităţi să crească în buna condiţii animalele pe care le deţine. Trebuie insă ca tovarăşii din conducerea C.A.P. să privească cu răspunderea cuvenită microfermă, să acţioneze In permanenţă pentru asigurarea furajelor necesare, atit pe timpul verii, cit şi pentru perioada de stabulaţie. în acest scop, terenurile care vor fi recoltate în prima etapă să fie lucrate urgent şi insămînţate cu plante de nutreţ. GH. POIANĂ s  ---------— • • -------— SPORT ® SPORT © SPORT O SPORT © SPORT Campionatul mondial universitar de handbal Duminică, în patru oraşe din ţară (Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi şi Galaţi), au început întrecerile din cadrul celei de-a X-a ediţii, jubiliare, a Campionatului mondial universitar de handbal masculin. După defilarea delegaţiilor celor patru ţări participante în grupa C preliminară, găzduită de Sala sporturilor din municipiul nostru, în cadrul festivităţii de deschidere a întrecerilor, au luat cuvîntul tovarăşii Alecu Floareş, vicepreşedinte al comitetului executiv al Consiliului popular al judeţului Iaşi, preşedintele comitetului ieşean de organizare, şi Marin Iliescu, director in Ministerul Educaţiei şi învăţământului. în scurtele alocuţiuni au fost adresate oaspeţilor urările de bun venit şi de succes în această frumoasă competiţie studenţească. In aplauzele unui public generos si entuziast, s-au desfăşurat apoi primele două întilniri: S.U.A. — Israel si U.R.S.S. — Japonia. Duminică S.U.A. — ISRAEL 22—15 (9— 3). Meciul de debut al competiţiei a avut o desfăşurare interesantă,cu multe faze frumoase, spectaculoase, la ambele porţi. Handbaliştii americani au dominat partida încă din start, victoria lor nefiind nici un moment sub semnul îndoielii (4—1, în min. 10 ; 8—3, în min. 27 ; 12—5, în min. 39 ; 19—12, in min 53). De cealaltă parte, reprezentativa studenţilor din Israel a început meciul copleşită U.R.S.S. — JAPONIA 30—16 (14—6). Intîlnirea dintre redutabila formaţie a Uniunii Sovietice şi cea a Japoniei a deţinut «capul de afiş“ al reuniunii handbalistice de duminică, din Sala sporturilor din Iaşi, in primul rînd datorită valorii componenţilor lotului sovietic, dar şi ambiţioşilor jucători niponi Echipa sovietică a condus tot timpul cu o diferenţă subU.R.S.S. — ISRAEL 25—13 (0—7). In primul meci al zilei de ieri, echipa sovietică a repurtat, din nou, o victorie clară, fără să se întrebuinţeze prea mult. Replica reprezentativei Israelului a fost demnă de luat în seamă, însă aceasta nu a reuşit prea mult în faţa unei echipe mult mai robuste. Au înscris : Dolgov (7), Demianov (5), Valutkas (3), Diacovci ş.a. — pentru U.R.S.S., Oslander (5), Elinov (5), Beider (2), Sehibi (2) — pentru Israel. S.U.A. — JAPONIA 19 — 22 (9—12). Un meci de mare luptă, în care sportivii celor două echipe au luptat cu multă ambiţie pentru obţinerea victoriei. O dispută pasionantă, în care handbaliştii niponi, mult mai ■iuţi în mişcări, au reuşit multe momente de adevărat spectacol, aplaudate la scenă deschisă de de importanţa Intilnirii, a ratat cîteva aruncări de la 7 metri, permiţîndu-le, astfel, jucătorilor americani să se distanţeze şi să cîştige cu scorul de 22—15 (9—3). Cele mai multe goluri au fost înscrise de Gregory Morava (6), Peter Lash (6), Michael Sullivan (3), Scott Driggers (3), Bob Janny (2) — pentru S.U.A., Joseph Samet (5), Doron Elinav, Abraham Seifert (cite 2), Itzhak Siefler (1) — pentru Israel. ștanțială. Scor final : 30—16 (14—6) pentru reprezentativa Uniunii Sovietice. Cele mai multe goluri au fost realizate de Constantin Dolgov (6), Serghei Tolstîh (4), Haimondos Valutkas (4), Serghei Demidov, Serghei Romanov, Oleg Minin (cite 3) — pentru învingători, Shigero Tanaka (4) Shigeo Kusumoto, Shinya Kimura, Akiyoshi Kai cite (3) — pentru Japonia, publicul spectator. Cele mai multe goluri au înscris Lash (8), Morava (3), Driggers (3) — pentru S.U.A., Hashimoto (6), Kusumoto (5), Yamamura (5), Kai (5) — pentru Japonia. ■A La Timişoara, în grupa A, selecţionata României a obţinut a doua victorie consecutivă, cîştigînd cu scorul de 36—19 (17—7) partida disputată in compania formaţiei Elveţiei. în celălalt joc al grupei, reprezentativa Bulgariei a dispus cu 30—17 (13—7) de echipa Nigeriei. Alte rezultate : grupa B (la Cluj-Napoca) : Iugoslavia — Maroc 30—24 (16—12) ; Polonia — Turcia 24—19 (13—10) ; grupa D (la Galaţi) : Ungaria — R.F. Germania 26—17 (13—6) ; Coreea de Sud — Austria 33—25 (12 -12). Luni Fază din meciul S.U.A. — Israel S t \\ i lupte GRECO-ROMANE Georgel Doieanu , medaliat cu bronz La Lugoj, s-au desfăşurat întrecerile din cadrul finalelor campionatului republican de lupte greco-romane la juniori, la care a participat şi sportivul ieșean (de la Nicolina) Georgel Doieanu. Fâcînd dovada talentului său, de o bună pregătire el a ocupat locul al 111-lea şi a obţinut medalia de bronz. Georgel Doieanu este născut în anul 1970, satul Buznea, comuna Tg. Frumos şi este elev la Liceul „Nicolina“. A fost descoperit în urmă cu trei ani, de antrenorul I. Lucescu, la centrul de pregătire din Tg. Frumos şi de atunci practică acest sport. Pentru comportarea sa meritorie, s-a impus atenţiei selecţionerilor, care i-au cooptat în lotul reprezentativ. CONSTANTIN SECU BOX. La Debreţin, în R. P. Ungară, au avut loc întrecerile de box dotate cu „Cupa Atom“, competiţie la care au luat parte pugilişti din Bulgaria, Polonia, Ungaria şi România. Din lotul U.C.E.C.O.M., care a făcut deplasarea, s-a numărat şi boxerul ieşean Gelu Raţă, de la Voinţa (antrenor Viorel Soroceanu), care a avut o comportare meritorie, reuşind să se claseze pe locul al II-lea (a cîştigat două meciuri şi a pierdut unul). Gelu Raţă este elev în clasa a XI-a la Lic. ind. nr. 1. Pentru rezultatele bune obţinute în ultimul timp, este selecţionat în lotul reprezentativ, care se pregătește pentru dubla întîlnire cu Polonia. s\ss \ 99 FOTBAL, DIV. B Unirea Slobozia - Politehnica Iaşi 2-0 (0-0) (De la trimisul nostru special) In ambianţa unui interes local ieşit din comun, slobozienii Ialomiţei au învins acasă şi pe Politehnica Iaşi (după F. C. Constanţa, Progresul Brăila ş.a., să vedem ce vor face cu C.S.M. Suceava...), după un meci declarat în programul stadionului, cu majuscule, al „marilor ambiţii“. După cîteva „încercări" de la distanţă şi cornere alternative, cu o mare ocazie a gazdelor, rezolvată în extremisme de Cîmpeanu şi Ciocîrlan (min. 19), şuturile lui Măciucă (min. 24), Florean (min. 26), Burdujan (min. 30), situaţia de autogol a lui Mihali (min. 40), stupoare în tabăra ieşeană (min. 48) . Burdujan, venit mult şi inutil înapoi, încearcă neîndemânatic să scoată mingea de la Gache şi, din lovitura liberă laterală acordată, Bătrîneanu înscrie cu capul din colţul careului mic, fără ca Mantale să fi intervenit cu promptitudinea-i cunoscută şi nece- sară. Imediat, Florean este lovit şi Înlocuit cu Filip, şutează periculos Măciucă (min. 60), dar peste zece minute, este 8—2 , la un corner de pe stingă, Prepeliţă, nesupra vegheat la 16 m, este mai prompt decit Cîmpeanu, ieşit indecis, înscriind tot cu capul în mijlocul porţii. Ca de obicei, Politehnica domină finalul partidei, cu fundaşii la centru, ratează Stăneioiu (care l-a înlocuit pe Burdujan), Mantale („bombă“ lingă vinclu), iarăşi Stăneioiu — şutrazant la o pasă bună a lui M. Radu (min. 85) şi de două ori Filip (min. 86 şi 88), irosind literalmente două centrări ideale ale lui Frîncu, cel mai bun de pe teren, cu toate că a primit al doilea cartonaş galben. A arbitrat bine brigada condusă de Radu Petrescu (Braşov). Formaţia utilizată: Cîmpeanu — Ciocirlan — Mantale, Gheorghiu, Baicea, Frinea — Constantin, Măciucă, Burdajan (Stăneioiu) — Florean (Filip), M. Radu. LUCIAN DUMBRAVĂ Olimpia Rm. Sărat - C.F.R. Paşcani 2-2 (1-1) Şi în partida susţinută la Rm. Sărat, în compania formaţiei Olimpia din localitate, fotbaliştii păşcăneni au dovedit, încă o dată, că în meciurile susţinute „afară“ realizează jocuri de bun nivel şi, mai ales, obţin puncte preţioase. Aşa cum era de aşteptat, gazdele au început partida în forţă, purtînd numeroase acţiuni în viteză, destul de periculoase, reuşind să deschidă scorul în juin. 24. Replica feroviarilor nu s-a lăsat mult aşteptată şi, la o acţiune colectivă, Rotam restabileşte egalitatea pe tabela de marcaj (min. 40), scor cu care se încheie prima parte a întîlnirii. La reluare, ambele formaţii şi-au organizat mai bine jocul la mijlocul terenului, s-au apărat corect şi, totuşi, cînd toată lumea credea că nu se mai poate întîmpla ceva, gazdele reuşesc din nou să înscrie (min. 80). Peste numai 4 minute, feroviarii marchează și ei, prin Kereszy, care trântorema precis o lovitură de la 11 m. Astfel, partida s-a încheiat cu un rezultat de egalitate (2—2), care îi îndepărtează pe pășcăneni de zona „fierbinte“ a clasamentului. ★ V. Apostol După 29 de etape desfășurate, pe primul loc in clasamentul seriei I a diviziei B a trecut C.S.M. Suceava, cu 41 puncte (golaveraj 49 — 17 ), urmată de Politehnica — 41 p. (42 — 16), Progresul Brăila — 37 p. (60 — 32), F. C. Constanța — 35 p. (54 — 23) etc. C.F.R. Pașcani ocupă locul II, cu 28 de puncte. handbal. my, o încercare Duminică s-a disputat ultima etapă a Campionatului 1986 — 1987 al diviziei „B“, masculine, de handbal. La Iași, Mecon a întîlnit pe I.M.P. Sf. Gheorghe într-o partidă decisivă, de „a fi sau a nu fi“ şi în sezonul viitor în eșalonul secund al handbalului nostru. Se părea că ieşenii (după un joc bun, săptămîna trecută, cîştigat cu 29—21 în faţa formaţiei bucureştene IXR.U.C.) vor reuşi să depăşească şi acest ultim obstacol pentru a-şi păstra locul în divizie. Numai că le trebuia neapărat o victorie la o diferenţă mai mare de 6 goluri! Ceea ce nu le-a reuşit, formaţia din Sf. Gheorghe dovedind că ştie să abordeze mai bine (cu mai mult calm, mai multă luciditate) o asemenea partidă cu mare miză. De altfel, rezultatul partidei (24—24) s-a decis intre minutele 22 şi 34, cînd, de la 11—10 pentru Meeon, oaspeţii au ajuns să conducă cu 16—11 (!). GH VASILIU P© scurt . La concursul republicaţi dotat cu „Trofeul Creaţia“, (câţărare viteză) ce s-a desfăşurat in masivul Postăvarul, au participat şi alpinişti de la C.S.M. Iaşi. In proba pe echipe (14 formaţii participante), ieşenii S. Sănduţă, C. Costia, Ad. Ştefan şi M. Popa s-au clasat pe locul al V-lea. Maricica Rusu s-a situat pe locul al IV-lea la individual (senioare), iar C. Costia — pe locul al VI-lea (individual seniori). TELEVIZIUNE; 20,00 Telejurnal ; 20,20 Viaţa economică ; 26,35 Tineri la şcoala profesiunilor mineritului ; 20,50 Teatru în serial : „Jocul ielelor44 de cami Petrescu (partea a II-a) ; 21,50 Telejurnal. CINEMATOGRAFE. VICTORIA, orele 9 ; 11,05 ; 13,16 ; 15,15 ; 17,20 ; 19,30 : „In arşiţa nopţii*4. REPUBLICA, orele 0 ; ii,.io ; 14 ; iii,; 19 : Film din ciclul „Aventuri ştiinţifico-fantastice*. GRADINA DE VARA „PALAT“, ora 21,15 : „In arşiţa nopţii“. COPOU, orele 9 ; ii,30 ; M ; 16,30 ; 19 : „Drumul oaselor“. DACIA, orele 9 ; ii ; i:? ; 15 ; 17 ; 19 : „Misterele Bucureştilor“. TINERETULUI, ore’e 9 ; 11 : „Aminfri din copilărie44 ; orele 13 ; 15 ; 17 : „Caravana misterioasă” ; ora 19 : „Descendentă directă4*. CASA SINDICATELOR, orele 9 ; îl ; 13 ; 15 ; 17 ; 19 : „Lupii albi“. PAȘCANI. Casa de cultură : „Toate pîozele sus !“ (seria a lll-a) ; CLUBUL C.F.R.,: „Aripi spre soare“. TG. FRUMOS : „Dragoste de copil“. HIRLAU : „Ceva ce nu poate fi cumpărat“. POIHI ILOALEI : „Din prea multă dragoste44. HAIDUCEŞTI : „Afli vis“. RADUCANENI : „Noaptea lunii de smarald“. TIMPUL PROBABIL. Vremea se menţine instabilă şi răcoroasă. Cerul va fi noros la acoperit. Se vor semnala ploi locale, care vor avea şi caracter de aversă, însoţite de fenomene electrice. Vinul va sufla slab la moderat. Izolat, se va semnala ceaţă. Valorile termice ale aerului vor înregistra temperaturi minime între 16 şi 21 grade. %  \{* . \s\ \\