Flacăra Iaşului, iunie 1987 (Anul 43, nr. 12637-12661)

1987-06-10 / nr. 12644

Incurn Insului Organ al Comitetului judeţean laşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean IAnul XLIII — Nr. 12 644 Miercuri, 10 iunie 1987 .4 pagini----50 bani Proletari din foals to H$ Kid IC-val în spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu Obiectivele de investiţii puse la timp în funcţiune grupului nr. 2 nu se poate realiza cu noi promisiuni în finalul articolului „Apel către furnizorii restaurieri fie utilaje“, publicat in ziarul nostru nr. 12 621, din 14 mai a.c., promiteam că vom reveni la Centrala termoelectrică de la Holboca, pentru a vedea în ce măsură îşi onorează angajamentele antreprizele de specialitate care lucrează pe acest şantier, dar mai ales furnizorii restanţieri de utilaje. De la început, trebuie remarcat ca şi la această importantă investiţie energetică s-a intensificat, în ultimul timp, ritmul de muncă, in aşa fel încît să se realizeze stadiile fizice planificate, să se recupereze restanţele acumulate în primele două luni ale anului. „Organizindu-ne mai bine activitatea, ne apunea ing. N. Neagu, adjunct de şef de brigadă la A.L.S.I.T. Iaşi, am reuşit, luna trecută, să depăşim sarcinile prevăzute şi, astfel, în prezent, să ne încadrăm cu lucrările de izolaţii în graficul coordonator de punere în funcţiune a celui de-al doilea grup categic:". într-adevăr, cei peste 100 de "izolatori de la șantierul C.E.T. «r Holboca au depus și depună în continuare eforturi pentru ca in acest sezon călduros, favorabil muncii pe șantiere, să execute un volum cît mai mare de lucrări. Preluînd fronturi largi de lucru de la montori, izolatorii muncesc cu spor la finalizarea lucrărilor de izolaţii la cazanul nr. 2, la magistrala din incinta centralei, cit şi la conductele magistralei C.E.Tv J1 Dancu. Aşadar, acest angajament asumat este onorat cu responsabilitate. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre alte angajamente. Reprezentanţi de la „Vulcan“, I.M.G.B., „Energomontaj“, prezenţi la şedinţa de comandament din luna mai, au promis că vor lichida restanţele la livrările de utilaje şi echipamente pînă la 30 mai a.c. Promisiunile s-au dovedit a fi, în cea mai mare parte, neonorate. Analizînd, împreună cu mentorii şi beneficiarul investiţiei, stadiul livrărilor de la Din nou la Centrala termoelectrică de la Holboca furnizori, rezultă că sunt încă importante rămîneri în urmă. Astfel, în vederea punerii în funcţiune a grupului 2, mai sunt necesare, pentru etapa de spălare chimică (de la „Vulcan“ Bucureşti), conductele de alimentare cu apă (din 96 de repere au sosit pe şantier doar 65). Trebuie întregit sistemul de presiune al cazanului, prin trimiterea conductelor de trecere în contracurent a supraîncălzitoarelor 3 şi 4, a unor curbe şi ţevi de diferite dimensiuni. Pentru etapa de suflare a instalaţiilor, se cer încheiate livrările conductelor de abur „viu“ şi de legătură cazan-turbină (din totalul de 124 repere, au fost livrate numai 96) şi 6 diafragme de pe circuitul de alimentare cu apă. Pentru etapa de punere în funcţiune, mai sunt necesare 6 redactori şi 1 9 perechi de cuple pentru morile de măcinat cărbune. „Vulcan“ n-a livrat până acum nici un kilogram de conducte din limita turbinei, din cele 89 de tone , contractate cu „Electrocentrale" Iaşi. Restanţe la ţeava şi cabluri înregistrează şi Trustul energomontaj Bucureşti. Toate acestea creează destule greutăţi celor trei brigăzi de montori de la „Energomontaj“ care acţionează pe şantierul ieşean, montori care nu-şi pot finaliza o serie de lucrări începute cu mult timp in urmă, „în urma repetatelor intervenţii, ni s-a spus că în cursul acestei luni vor fi lichidate toate restanţele la livrările pentru grupul 2“, ne-a informat ing. Ioan Mihai, directorul întreprinderii „Electrocentrale“. Cu alte cuvinte, un alt termen, o altă promisiune. Dar beneficiarul nu trebuie să uite că termenul de punere in funcţiune a celei de-a doua capacităţi de producţie de la C.E.T. 11 — Holboca se apropie, că mai este de executat im volum mare de lucrări. In acest context, reamintim tuturor celor implicaţi în construirea acestui obiectiv că, la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a indicat constructorilor, factorilor de răspundere din domeniul investiţiilor să urmărească permanent, cu maximă atenţie, stadiul lucrărilor, astfel incit să se asigure darea în funcţiune la termenul stabilit a noilor capacităţi de producţie. IOAN ŞCHIOPU * Gustoasele sticksuri realizate în atelierul nr. 6 din Tîrgu Frumos al I.M.P.P.F. Iași sunt apreciate de multă lume. Iată, în imagine, una dintre harnicele muncitoare de la linia de laminat aluatul . Maria Zabuncă Foto : L. STRATULAT a . Bilanţ energetic bogat Din bilanţul energetic încheiat după 5 luni ale anului curent rezultă că oamenii muncii din unităţile economice ieşene au utilizat eficient energia electrică alocată, ■înregistrînd totodată economii care depăşesc 42 de milioane kWh, ceea ce echivalează cu peste 9 800 t.c.c. Cu această energie electrică economisită poate funcţiona circa 50 de zile un mareconsumator cum ar fi, de exemplu, C.F.S. Acest bilanţ bogat se datorează introducerii în întreprinderi a unor tehnologii noi, îmbunătăţirii sistemului de alimentare cu energie, folosirii tot mai intense a iluminatului natural, reducerii consumului propriu tehnologic în instalaţiile de transport, transformare şi distribuire a energiei electrice. ki :A Si TAR Aj « - es Cu toate forţele în cimp,pentru buna desfăşurare a lucrărilor de sezon! Praşîla a doua, realizată grabnic la toate culturile 0 Măsuri ferme pentru lichidarea restanţelor la praşîla întii 0 Răritul sfeclei de zahăr să se facă cu atenţia cuvenită în fiecare unitate 0 Forţele mecanice şi manuale, mai bine folosite Pentru ca plantele de cultură să se dezvolte mai repede este absolut nevoie de praşile repetate, însufleţiţi de orientările şi indicaţiile formulate de tovarăşul , NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului nostru, la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al G.C. al P.C.R. de a se asigura buna întreţinere a culturilor în vederea obţinerii unor producţii sporite. STADIUL EXECUTĂRII PRAŞILE! A DOUA MANUALE LA FLOAREA-SOARELUI, PE CONSILII UNICE AGROINDUSTRIALE, ÎN SEARA ZILEI DE 9 IUNIE A.C. (IN PROCENTE FATA DE PLAN), în majoritatea unităţilor agricole din judeţul nostru mecanizatorii şi cooperatorii, mobilizaţi de organele şi organizaţiile de partid, participă in mare număr la acţiunile de sezon. Cultura de sfeclă de zahăr este prăşită in unele cooperative agricole şi a treia oară. Dar în multe unităţi sunt restanţe la praşila a doua. Trebuie să se asigure, prin urmare, forţele necesare pentru lichidarea acestor întîrzieri, şi, totodată, pentru terminarea rănitului, care se impune să fie făcut cu grija de a asigura densităţile stabilite. In acest scop, şefii de fermă, cadrele tehnice de specialitate de la Fabrica de zahăr din Paşcani au obligaţia să se afle în permanenţă printre oameni, să acorde asistenţa tehnică şi îndrumarea necesare. Necorespunzător este şi ritmul la prăşitul florii-soarelui. Dacă în consiliile unice agroindustriale Belcești, Ciurea, Podu Iloaiei, Vlădeni au fost aplicate două lucrări mari(continuare in pag. a 2-a) * în aceste consilii unice agroindustriale nu se cultivă floareasoareluî. Livrări din grădina de legume TG. FRUMOS (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“) Legumicultorii din Răchiteni, din fermele conduse de Gh. Sîrgheac şi I. Niculăiesei, au recoltat şi valorificat la fondul de stat peste 20 de tone de varză. Terenul eliberat este pregătit pentru a doua recoltă. D. Păpușoiu • • Unii la sapă, alţii la umbră Şi membrii cooperatori din comuna Deleni, în frunte cu comuniştii, participă intens la executarea lucrărilor agricole de sezon. Aşa după cum ne informa tovarăşul Ilie Unciuleac, primarul localităţii, majoritatea sătenilor şi toţi mecanizatorii au participat şi duminică la executarea celei de a doua praşile, la cositul finului, la irigarea culturilor. O mină de ajutor au dat şi oamenii muncii de la C.P.A.D.M., sanatoriul T.B.C., cadrele didactice, cele sanitare, elevii. Lucrările ar fi şi mai avansate dacă şi unii săteni, precum D. Tăbăcelea, Dumitru Ionaşcu, Maria Şoiman, Gheorghe Creangă, Constantin Lăcureanu, Vasile Lăcureanu şi alţii, ar participa zi de zi, de dimineaţă pînă seara, la muncile cîmpului. Obştea îi aşteaptă la treabă. Hotărîrile sînt cunoscute de cetăţeni şi îndeplinite împreună cu ei S-a mai scris, în nenumărate rînduri, despre realizările bune obţinute, pe multiple planuri, de locuitorii comunei Leţcani. Despre realizările economice, în primul rînd, dar şi despre importantele reuşite pe plan social, gospodăresc, cultural etc. Datorită apropierii de Iaşi, comuna are mulţi ----------navetişti, mulţi localnici lucrînd în uzinele şi fabricile municipiului, iar ponderea celor care lucrează in comună este deţinută de femei. Acest lucru n-a constituit un impediment pentru ca totul să se desfăşoare normal. Din discuţiile purtate, zilele trecute, la primărie, am aflat, aşa cum spuneam, multe lucruri demne de consemnat: C.A.P. a încheiat anul trecut cu un beneficiu mai mare cu 3 la sută decit cel planificat, A.E.I. pentru creşterea junincilor de prăsilă — cu 2 la sută, C.P.A.D.M. s-a situat pe locul al V-lea pe judeţ în întrecerea cu celelalte unităţi similare, iar anul acesta, in lunile aprilie şi mai, s-a aflat pe primul loc. Sigur, toate aceste lucruri spun multe şi despre stilul de muncă al consiliului popular al comunei, despre implicarea membrilor biroului executiv, a celor 21 de deputaţi, a membrilor comitetelor de cetăţeni, a delegaţilor săteşti în rezolvarea tuturor problemelor. „Ceea ce ne-am propus să înfăptuim in acest an, hotărîrile sesiunii consiliului popular sînt cunoscute de toată lumea, ne spunea tovarăşul Virgil Munteanu, primarul comunei. De aceea, cînd este de făcut ceva, toţi punem umărul la treabă“. Numai aşa s-a reuşit să se îndeplinească planul la contractări, preluările de produse din gospodăriile populaţiei să se desfăşoare conform planului (şi s-au înregistrat importante depăşiri la carnea de pasăre, _____ la bovine, caş, lapte de vacă ş a.), să se realizeze numeroase acţiuni de gospodărire şi înfrumuseţare a localităţilor comunei (s-au săpat şi decolmatat şanţuri, s-au reparat poduri şi podeţe, s-au curăţat şi amenajat fintîni, s-au plantat pomi etc., etc. ( acţiuni a căror valoare depăşeşte 1,5 milioane de lei). Pe lista fruntaşilor şi-au înscris numele numeroşi cetăţeni, mobilizaţi de deputaţii Gh. Sandu (Cucuteni), M. Drîn- CONSTANTIN SFIU (continuare în pag. a 3-a)