Flacăra Iaşului, septembrie 1987 (Anul 43, nr. 12715-12740)

1987-09-15 / nr. 12727

PAGINA A K-A ------ -------------------FLACĂRA BAȘULUI | Vizita de lucru a tovarăşuluiicolae Ceauşescu, Împreună cu tovarăşa Elina Ceauşescu, In unităţi economice, agricole şi de Invăţămint din judeţul Cluj ,urmare din pag. O creştere a producţiei de oţeluri superioare şi diversificare mai largă a produselor, pentru valorificarea mai bună a metalului şi crearea unor posibilităţi din ce în ce mai mari pentru export. In acest sens, secretarul general al partidului a indicat să se elaboreze un program special pentru creşterea cu 50 la suta a producţiei în cadrul capacităţilor ■ existente, fără construcţii noi, pe baza dotării combinatului cu noi utilaje şi maşini moderne care să asigure o sporire continuă a productivităţii muncii, a eficienţei întregii activităţi. S-a indicat, de asemenea, să se intensifice acţiunile de recuperare a căldurii în oţelării, la laminoare, în celelalte sectoare calde ale combinatului. Pe parcursul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a discutat cu oţelari şi metalurgişti despre problemele producţiei, ale îndeplinirii sarcinilor de plan, s-a interesat de condiţiile lor de muncă şi de viaţă. La încheierea vizitei, membrii conducerii combinatului au adresat secretarului general al partidului calde mulţumiri pentru vizită, pentru recomandările date şi cu acest prilej, angajîndu-se, în numele oamenilor muncii de aici, de a le transpune neabătut în practică, pentru a-şi aduce astfel o contribuţie sporita la dezvoltarea economiei naţionale, la progresul multilateral al ţării. Dialogul de lucru al secretarului general al partidului cu oamenii muncii din agricultura judeţului Cluj s-a desfăşurat la Staţiunea de cercetări agricole din Turda. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de lucrătorii acestei cunoscute unităţi de cercetare agricolă. Erau prezenţi Gheorghe David, ministrul agriculturii, Tiberiu Mureşan, preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice, reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, ai Direcţiei agricole judeţene. Secretarul general al partidului este informat de gazde ca, în conformitate cu obiectivele din etapa actuală a noii revoluţii agrare, colectivul de oameni al muncii din cadrul staţiunii acţionează cu hotărire pentru realizarea unei agriculturi intensive, prin crearea de soiuri şi hibrizi de înaltă productivitate şi rezistenţă sporită la boli şi dăunători, elaborarea unor tehnologii de cultură tot mai perfecţionate, astfel incit să se obţină producţii mari, sigure şi stabile, menite să contribuie la creşterea generală a producţiei agricole. în continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi să viziteze Expoziţia realizărilor agriculturii judeţului Cluj, care înfăţişează rezultatele dobîndite în ultimii ani în direcţia dezvoltării intensive a producţiei, vegetale şi animaliere, eforturile ce se depun pentru folosirea cu chibzuinţă şi randament sporit a fondului funciar, a puternicei baze materiale de care dispun unităţile agricole, pentru îndeplinirea integrală a programelor din acest sector. In timpul vizitării expoziţiei agricole a judeţului au fost prezentate, de asemenea, o variată gamă de produse agricole, gradul înalt de prelucrare a acestora, precum şi exemplare de animale din unităţile agricole de stat şi cooperatiste, din gospodăriile populaţiei, realizări ale micii industrii din cooperativele agricole de producţie. La plecare, adresîndu-se cercetătorilor, celorlalţi lucrători din agricultura judeţului prezenţi la această analiză, tovarăşul Nicolae Ceauşescu i-a felicitat pentru rezultatele bune obţinute în direcţia creşterii producţiei, atît în cadrul staţiunii, cit şi in unităţile agricole, apreciind că trebuie să se acţioneze în continuare cu şi mai multă energie pentru valorificarea superioară a posibilităţilor de care dispune agricultura judeţului Cluj. S-a vizitat, în continuare, Combinatul de fibre, celuloză şi birlic Dej. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întâmpinaţi, la sosirea pe platforma industrială Dej- Nord, cu deosebit entuziasm, de numeroşi oameni ai muncii din unităţile economice ale municipiului, precum şi de Ion M. Nicolae, ministrul industriei chimice şi petrochimice, de Alexandru Dimitriu, ministrul construcţiilor industriale, de cadre de conducere ale centralei de resort şi combinatului. Ioan Ungur, directorul combinatului, a informat despre îndeplinirea integrală a sarcinilor şi indicaţiilor date cu prilejul vizitei anterioare. Analiza modului în care combinatul realizează producţia fizică a continuat în secţia de fabricaţie a celulozei chimice, capacitate de producţie finalizată recent şi construită din indicaţia secretarului general al partidului. S-a vizitat, în continuare, şantierul fabricii de sulfura de carbon, unde secretarul gene- ral al partidului a apreciat că lucrările sunt rămase în urmă, în special la montarea utilajelor, şi a recomandat să fie luate toate măsurile, astfel încît noua fabrică să intre grabnic în producţie şi să funcţioneze la parametrii proiectaţi. Vizita a continuat la Cooperativa agricolă de producţie Apahida, pe terenurile Fermei nr. 2 a cooperativei, unde sute de ţărani cooperatori se aflau în plină activitate de recoltare a cartofilor de toamnă. Secretarul general al partidului a trecut, apoi, în revistă, în faţa unor grafice, dinamica dezvoltării producţiilor vegetale şi animaliere ale C.A.P. Apahida. Secretarul general al partidului a apreciat preocuparea pentru creşterea gradului de fertilizare a terenurilor, pentru sporirea continuă a producţiilor, indicând să se acţioneze cu hotărire pentru atingerea obiectivelorprevăzute de noua revoluţie agrară. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, însoţiţi de ministrul agriculturii şi reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat, de specialiştii unităţii, au vizitat, apoi, un lan de porumb, cultură semănată intr-un teren redat producţiei prin desecarea unei mlaştini, pe care s-a evaluat o recoltă de 13 420 kg ştiuleţi la hectar. S-a indicat, cu acest prilej, să se pună mai bine în valoare şi să se recupereze toate terenurile de acest gen, valea Someşului oferind largi posibilităţi ca, printr-o serie de lucrări de îmbunătăţiri funciare, să fie redate producţiei noi suprafeţe agricole, să fie ridicat potenţialul productiv al pământului din această zonă, mai ales că ,O parte din colinele cu pante line permit practicarea unei agriculturi intensive cu un sistem de maşini adecvat, pentru terenurile deluroase. Un moment emoţionant a fost prilejuit de poezia recitată în faţa înalţilor oaspeţi de ţăranca poetă Ileana Zaiu. Elicopterul prezidenţial s-a îndreptat, apoi, spre stadionul din municipiul Cluj-Napoca. Aici, se aflau zeci de mii de locuitori ai oraşului, care au făcut o impresionantă primire iubiţilor oaspeţi. S-a aclamat îndelung, cu înflăcărare, pentru partid şi secretarul său general. Cei prezenţi purtau, cu dragoste şi mândrie, portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ale tovarăşei Elena Ceauşescu, fluturau steguleţe roşii şi tricolore, buchete de flori. Au răsunat puternice aplauze, urale şi ovaţii. Domnea o atmosferă de intensă bucurie, de mare şi scumpă sărbătoare. Era atmosfera entuziastă, de înaltă vibraţie patriotică, specifică întîlnirilor secretarului general al partidului cu oamenii muncii, cu toţi cetăţenii ţării. La coborîrea din elicopter, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. S-a intonat Imnul de Stat alRepublicii Socialiste România. O formaţie, alcătuită din ostaşi ai forţelor noastre armate, membri ai gărzilor patriotice , şi ai detaşamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, a prezentat onorul. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi, potrivit datinei, cu pîine şi sare. Pionieri şi şoimi ai patriei, tineri şi tinere au oferit frumoase buchete de flori Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu prietenie manifestărilor pline de căldură ale , clujenilor veniţi să-i întîmpine, după care au părăsit stadionul, îndreptîndu-se spre reşedinţa oficială. După-amiază, vizita de lucru a continuat la Combinatul de utilaj greu din Cluj-Napoca, cea mai importantă întreprindere industrială a judeţului. Dialogul de lucru al secretarului general al partidului cu muncitorii, inginerii şi tehnicienii combinatului, la care au fost de faţă Gheorghe Dinu, ministrul industriei de utilaj greu, reprezentanţi ai centralei industriale de resort, a fost axat pe activitatea economică prezentă şi de perspectivă a acestei unităţi reprezentative a industriei noastre constructoare de maşini. Realizări importante ale tânărului şi destoinicului colectiv clujean au fost prezentate tovarăşului Nicolae Ceauşescu pe parcursul vizitării unor sectoare principale de producţie ale combinatului. La Fabrica de maşini termoenergetice au fost prezentate cîteva produse reprezentative aflate în fabricaţie sau in curs de asimilare. S-a informat că în realizarea unor utilaje — îndeosebi cazane industriale şi turbine — şi generalizarea unor tehnologii moderne combinatul desfăşoară o strînsă colaborare cu finiala din Cluj-Napoca a Institutului de cercetare ştiinţifică şi inginerie tehnologică pentru echipamente energetice şi cu institutele de învăţămînt superior din localitate. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut sa se intensifice această colaborare pentru obţinerea unor produse superioare, de înaltă tehnicitate. în timpul discuţiilor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, apreciind rezultatele obţinute, a cerut conducerii combinatului să acţioneze în direcţia creşterii capacităţilor de producţie pe seama folosirii intensive a suprafeţelor existente, precum şi a diversificării gamei de produse pentru export. Pe parcursul vizitei, tovarăşul ,Nicolae Ceauşescu s-a oprit la diferite locuri de muncă, a stat de vorbă cu muncitorii despre condiţiile în care îşi îndeplinesc sarcinile de plan, s-a interesat de felul în care se aplică în combinat acordul global. Următorul obiectiv al vizitei a fost Liceul industrial nr. 9 din Cluj-Napoca, unitate de învăţămînt destinată să pregătească viitoarele cadre de muncitori şi maiştri pentru Combinatul de utilaj greu. Aici învaţă aproape 2 000 de elevi. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi de Ion Teoreanu, ministrul educaţiei şi învăţămîntului, Poliana Cristescu, preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, de cadre didactice, specialişti, precum şi de Mariana Răduţiu, inspector general al Inspectoratului şcolar al judeţului Cluj, care a raportat despre dezvoltarea învăţămîntului liceal şi profesional. Au fost vizitate, apoi, mai multe laboratoare ale liceului, modernizate şi dotate cu aparatură de înalt nivel tehnic, adecvată pregătirii teoretice şi practice necesare însuşirii meseriei alese. De asemenea, a fost vizitat un atelier în care elevii primesc instruire practică. Adresîndu-se elevilor, secretarul general al partidului Ie-a urat succes la învățătură, recomandîndu-Ie să se pregătească bine ,pentru a putea deveni muncitori cu înaltă calificare. In continuare, a fost vizitată Facultatea de mecanică din cadrul Institutului politehnic din Cluj-Napoca, puternic centru universitar al ţării. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi de Ioan Dragan, rectorul Institutului politehnic, să viziteze expoziţia amenajată în holul facultăţii, sugestivă imagine a profundelor prefaceri cunoscute de învaţămîntul românesc în răstimpul care a trecut de la Congresul al IX- lea al partidului. Date şi cifre semnificative reflectă dezvoltarea şi modernizarea înregistrată de învăţămîntul de toate gradele din patria noastră. S-a arătat că, la ora actuală, aproape un sfert din populaţia ţării învaţă, iar baza materială a învăţămîntului a sporit an de an. Pe parcursul vizitei au fost prezentate principalele direcţii de acţiune privind crearea unui sistem de învăţămînt modern, care să asigure pregătirea cadrelor şi forţei de muncă, pentru toate domeniile, creşterea calităţii procesului instructiv-educativ, potrivit cerinţelor noii revoluţii tehnicoştiinţifice, a actualei etape de dezvoltare pe care o străbate ţara. S-a relevat că, sub directa îndrumare a tovarăşei Elena Ceauşescu, a sporit participarea învăţămîntului la realizarea programelor de cercetare ştiinţifică şi inginerie tehnologică, coordonate, de Comitetul Naţional pentru Ştiinţă şi Tehnologie, în vederea punerii în valoare a noi surse de energie, realizării de materiale cu proprietăţi superioare, a unor tehnologii moderne, în scopul automatizării şi robotizării proceselor de producţie. Sub genericul „învăţămîntul clujean raportează secretarului general al Partidului Comunist Român“, expoziţia înfăţişează dezvoltarea Centrului universitar Cluj-Napoca în „Epoca Nicolae Ceauşescu“, rezultatele dobîndite în cadrul procesului de integrare a învăţămîntului cu cercetarea şi producţia. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost prezentate, în continuare, realizările institutelor clujene de învăţămînt superior pe linia înfăptuirii unor obiective de cercetare ştiinţifică, în strînsă legătură cu cerinţele economiei naţionale. Au fost înfăţişate, de asemenea, date privind învăţămîntul preuniversitar, cuprinderea elevilor în unităţile de învăţămînt din judeţul Cluj, forţa de muncă pregătită în şcoli, producţia realizată de elevi în cadrul activităţii de instruire practică, activitatea de creaţie tehnico-ştiinţifică, de educare patriotică şi revoluţionară a pionierilor. Adresîndu-se tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, elevele Mihaela Csákány şi Claudia Măgurie iau mulţumit, din adîncul inimilor lor, pentru copilăria fericită pe care o trăiesc, pentru grija părintească ce o poartă tinerei generaţii din patria noastră, pentru minunatele condiţii de viaţă şi învăţătură asigurate tuturor copiilor ţării. Vizitînd laboratoarele Facultăţii de mecanică, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost informaţi despre activitatea desfăşurată de colectivul de cadre didactice, cercetători , şi studenţi pentru realizarea de aggregate prototip şi Standuri de probă, precum şi amiltor tehnologii şi echipamente cu performanţe tehnico-economice superioare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a felicitat cadrele didactice, cercetătorii şi studenţii clujeni pentru rezultatele obţinute şi a cerut să se acţioneze, în continuare, pentru dezvoltarea cercetării şi perfecţionarea instalaţiilor şi echipamentelor realizate, contribuind astfel la satisfacerea cerinţelor economiei naţionale. S-a vizitat, apoi, întreprinderea „Unirea" din Cluj-Napoca, profilată pe construcţia de utilaj textil. . în secţia de montaj, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-au fost prezentate, de către ministrul industriei electrotehnice, Alexandru Necula, şi directorul întreprinderii, Ioan Giurgea, principalele realizări în domeniul înfăptuirii orientărilor şi indicaţiilor date de secretarul general al partidului cu prilejul vizitei de lucru efectuate aici în 1933, în ce priveşte electronizarea maşinilor textile, sporirea randamentului acestora, creşterea competitivităţii lor pe pieţele externe. Preocupările colectivului in domeniul perfecţionării în continuare a produselor, al lărgirii gamei de fabricaţie, au fost analizate în timpul vizitării standului de probe al întreprinderii, unde erau puse la încercare maşini din noile generaţii de utilaj textil şi de prelucrare a lemnului. Apreciind realizările muncitorilor, inginerilor, proiectanţilor şi tehnicienilor întreprinderii, felul în care au acţionat şi acţionează în domeniul modernizării, ridicării continue a performanţelor tehnico-funcţionale, gradului de competitivitate al maşinilor ce le produc, secretarul general al partidului le-a adresat calde felicitări, precum şi îndemnul de a deveni, în cel mai scurt timp, una dintre cele mai bune unităţi de profil din Europa şi chiar din lume. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au străbătut, apoi, într-o maşina deschisă, străzile municipiului Cluj-Napoca, regăsind aceeaşi atmosferă sărbătorească de puternic entuziasm. Zeci de mii de clujeni au salutat cu căldură pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, exprimîndu-şi bucuria şi satisfacţia faţă de noua vizită ce o întreprind în municipiul şi judeţul lor. Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în judeţul Cluj, continuă. (Agerpres) Intâlnire cu membrii Biroului Comitetului judeţean Cluj ai P. C. E. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, s-a întâlnit, luni seara, cu membrii Biroului Comitetului judeţean Cluj al F.C.R. In cadrul şedinţei, pornindu-se de la concluziile analizelor efectuate, în cursul zilei, în unităţi de producţie, de cercetare şi învăţămînt, au fost examinate căile şi modalităţile concrete prin care judeţul Cluj poate să-şi îndeplinească, in bune condiţii, importantele sarcini ce îi revin din planul pe anul 1987 şi pe întregul cincinal, din documentele Congresului al XlII-lea al P.C.R.