Flacăra Iaşului, ianuarie 1988 (Anul 44, nr. 12820-12844)

1988-01-03 / nr. 12820

La bordul locomotivei ultimului tren plecat din Iaşi în 1987, mecanicul Costică Filip şi ajutorul de mecanic Constantin Hoiban REVELICH SUB SEMNUL BUCURIEI SI OPTIMISMULUI.». HOTARIBII FFRUF Printre cei ce asigură plinea de pe misele noastre însufleţiţi de orientările şi indicaţiiletovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, conducătorul partidului şi statului nostru, lucrătorii din X.A.S., mecanizatorii, cooperatorii, în frunte cu comuniştii, au păşit în noul an cu încredere deplină în forţele lor, hotărîţi să realizeze exemplar prevederile planurilor de dezvoltare a economiei naţionale pe 1988. Ing. Mihai Isache, directorul întreprinderii de stat „Avicola“, ne spunea că Mesajul ,le Anul Nou adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu Întregului nostru popor a fost ascultat cu deosebită atenţie şi emoţie de cele 60 de familii, care au ţinut să fie Împreună şi In noaptea de cumpănă Intre ani, îndemnurile secretarului general de a Înlătura neajunsurile ce se manifestă In munca noastră, de a ridica Întreaga activitate la noi cote de calitate şi eficienţă ne mobilizează ţi vom lucra din prima zi a lui 1988 pentru rezultate economice superioare. Muncitorii Augustina şi Nicolae Arădoaiei, Costache Hucă, ing. Ion Huşman au ţinut să ne apună că: In 1987, sarcinile de plan la producţia fizică au fost depăşite, înregistrîndu-se beneficii, că Întregul colectiv este hotărît să obţină în anul in care am păşit cea mai mare producţie, cea mai înaltă eficienţă economică, stimulaţi fiind şi de hotărîrea Conferinţei Naţionale, de propunerea secretarului general al partidului, de a se mări retribuţia Incepînd din acest an. „Ii dorim conducătorului nostru iubit, ne spunea muncitorul Nicolae Arădoaiei, «ni mulţi de viaţă, putere de muncă pentru a ne conduce spre noi victorii în făurirea socialismului şi comunismului pe pămîntul patriei noastre". Făcînd bilanţul activităţii desfăşurate în 1987, medicul veterinar Radu Nicorici, directorul Staţiunii de cercetare şi producţie pentru creşterea bovinelor Dancu, a exprimat hotărirea lucrătorior din această unitate de a intensifica munca de cercetare, de a promova cu operativitate rezultatele obţinute în marea producţie, aşa cum a cerut conducătorul partidului şi statului nostru. „Sub conducerea de înaltă competenţă a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, savant de largă recunoaştere internaţională, cercetătorii de la Dancu vor contribui cu toată capacitatea lor, şi în anul în care am intrat, la dezvoltarea intensivă a agriculturii, la modernizarea acesteia“. In fiecare sat, in fiecare casă, cei care plămădesc pîinea ţării au intîmpinat noul an cu convingerea fermă că sarcinile subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu in Raportul prezentat la Conferinţa Naţională a partidului de a face din anul 1988 un an hotărltor in înfăptuirea obiectivelor noii revoluţii agrare vor fi îndeplinite exemplar. In ultimii ani, pe baza Programului naţional de îmbunătăţiri funciare, elaborat din iniţiativa şi sub conducerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în judeţul nostru au fost executate, cu fonduri de la stat, ample lucrări de irigaţii, desecări, de combatere a eroziunii solului, de care au beneficiat şi pămînturile cooperatorilor din Dolheşti. Ca urmare, producţiile au sporit şi, pe această bază, şi nivelul de retribuire. In 1987, valoarea producţiei globale agricole a atins 22 de milioane de lei. „Gîndurile tuturor, se spunea Toader Ciobanu, mecanizator şi membru al cooperativei agricole, s-au îndreptat şi în noaptea de revelion spre conducătorul nostru iubit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care ne poartă o grijă părintească. Vom răspunde acestei griji prin recolte sporite în anul în care am păşit, pe măsura noii revoluţii agrare. Am semănat la timp, am făcut arături pe toate suprafeţele, iar acum ne pregătim temeinic pentru campania agricolă de primăvară. In casa cooperatorului Constantin Chiran, din Holboca Satisfacţia muncii, pentru noi şi pentru ţară (urmare din pag. 1) sile Sîrbu, de la întreprinderea de ulei „Unirea“, anul 1987 a însemnat un an bogat în împliniri. Mă gîndesc atît la faptul că ne-am realizat planul anual la producţia marfă cu aproape o lună mai devreme, cit şi la primirea a 50 la sută din fondul de participare a oamenilor muncii la beneficii, la hotărîrea majorării din a doua jumătate a noului an a retribuţiei. Sunt grăitoare dovezi ale grijii faţă de bunăstarea noastră, manifestată constant de conducerea partidului şi statului nostru, personal de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Adresăm conducătorului nostru iubit alese sentimente de stimă şi preţuire, urarea strămoşească „La mulţi ani!“, cu sănătate, pentru a ne conduce ţara spre noi culmi de progres şi civilizaţie, convinşi că bunăstarea ţării înseamnă propria noastră bunăstare“, între oaspeţii oamenilor muncii de la „Tehnoton“ s-a numărat, în noaptea revelionului, şi ing. Puiu Bădescu, de la Centrul, de fizică tehnică, prestigios colectiv de cercetători şi proiectanţi, cu care „Tehnoton“ colaborează tot mai strîns în ultimii ani. Cu ce gînduri păşiţi în noul an, tovarăşe inginer ? „Cu ferma dorinţă ca şi colectivul nostru să contribuie mai mult la promovarea creaţiei tehnico-ştiinţifice romaneşti, avînd convingerea ca avem tot ce ne trebuie pentru aceasta. Iată de ce, alături de colegii mei de muncă, mă voi strădui să aplicăm întocmai măsurile stabilite în programele existente în acest sens, elaborate la indicaţia şi sub directa îndrumare a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, către ea, către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, omul din fruntea partidului şi statului nostru, ne îndreptăm, şi în această noapte sărbătorească, gîndurile noastre de recunoştinţă şi dragoste“. în ambianţa sărbătorească din noaptea cea mai lungă a anului, oamenii se felicită, îşi adresează urări de bine, dansează şi cîntă. Sunt aceiaşi oameni pe care, în momentele de activitate concentrată, pentru îndeplinirea şi depăşirea mobilizatoarelor sarcini de producţie, i-am văzut şi ascultat rostindu-şi ferm hotărîrea de a învinge greutăţile, de a merge ferm înainte şi a cîştiga mereu în lupta cu ele, muncind tot mai bine, mai organizat. Dam văzut acum cu chipurile numai zîmbet Şi le-am citit in ochi hotărîrea de a face totul pentru îndeplinirea sarcinilor pe 1988, încrederea şi optimismul în viitor, în politica înţeleaptă a partidului. Este încrederea în viitorul mai bun, care depinde de fiecare dintre noi, de calitatea muncii pe care o desfășurăm din prima zi a noului an. Omagiu Zăpezile iernii ascund aburul cald al pîinii născut din pămîntul ţării. In suflet purtăm văpaia recunoştinţei şi-n ceas de împlinire viu imn înălţăm, dăltuindu-l în coloanele luminii. GABRIELA IONIŢA I V V -J VI * V 1 . V V Primul nou-născut la maternitatea din Iași, in 1988 La datorie s-au aflat, în noaptea dintre ani, şi taximetriştii din tura coordonată de dispecerul Minodora Codreanu şi revizorul tehnic Ion Călugăru. Au lucrat, între alţii, Vasile Topîrnac, Constantin Roman, Constantin Costîrnache şi Vasile Nedelcu. In imagine, Constantin Roman, la volanul maşinii cu care a asigurat servirea cetăţenilor de revelion La datorie ■ Pentru a ne face legătura telefonică cu cei dragi şi apropiaţi sufleteşte şi a le putea transmite, astfel, urările noastre de sănătate, fericire şi viaţă lungă şi îmbelşugată, în noaptea de la cumpăna anilor au lucrat, la diferite servicii telefonice ale D.J.P.Tc., telefonistele , Rodica Nechita, Angela Radu, Doina Saratov, Silvia Drenea, Teodora Bodnariu şi Maria Moglan. Ele au primit peste 800 de comenzi şi apeluri telefonice pe care le-au onorat cu promptitudine şi cu tradiţionala urare „La mulţi ani !“. ■ Pentru a veghea la sosirea pe lume a nou-născuţilor, la maternitatea din str. Cuza Vodă, unitate de serviciu in noaptea de revelion, au fost de gardă medicii Rodica Manolache, Teodor Buzea şi Dumitru Gîlea, precum şi cadrele medii Maricica Maori, Angela Cernavuz şi Maria Ivasciuc. Primul nou-născut din municipiul Iaşi, în anul 1988 este Constantin, cel de-al şaptelea copil al Iuliei Dănilă (31 de ani), casnică. Pirie dimineaţa, la Clinica de obstetrică şi ginecologie, din C.za Vodă s-au născut 7 copii, iar în întreg judeţul Iaşi — 20 de copii. Şi din această privinţă, ■ semne bune umilare nu s-a aflat la datorie şi mecanicul de locomotivă Gheorghe Cornea şi ajutorul său Iliel Galan, de la Depoul C.F.R. Paşcani. La ora 0,57 ei au preluat locomotiva electrică şi au condus pînă la Suceava trenul accelerat ruv .507, Bucureşti. — Suceava-Nord.